abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83300187
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 20:02 schreef Klopkoek het volgende:

vaste discussietruuk van dit soort klanten. gaat het over uitkeringstrekkers? klopkoek zal er zelf wel eentje zijn. gaat het over wajongers? klopkoek is er zelf eentje. gaat het over dropouts die in het leger door schietgrage VVD'ers als kannonenvoer worden ingezet? klopkoek is zelf een dropout. gaat het over minimumloners? klopkoek zal er zelf wel eentje zijn.
Hij vroeg of je geen vakantiedagen had. Dat suggereert bepaald niet dat je van een uitkering leeft.

Daarnaast lees ik niets anders als: "iedereen heeft vakantiedagen, jij toch ook?"

Kortom: chill. Het leven is veel te mooi om jezelf op internet op te winden over een verzameling woorden.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_83300478
precies, all you need is love
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  vrijdag 25 juni 2010 @ 20:19:13 #203
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_83300628
ik wind me terecht op als iemand hier een zeis door de minimumlonen wil halen. zal ik jouw salaris even met 30% korten? dan noemt men dat diefstal en terecht
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 25 juni 2010 @ 20:21:06 #204
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_83300706
Goed, een topickaap van 80 posts. Nu opzouten.

Vanavond bij NOVA.

http://www.novatv.nl/page(...)rschap+onder+de+loep
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
pi_83300755
Het minimumloon is een misdaad tegen de natuurlijk waardering van arbeid.
pi_83300805
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 20:19 schreef Klopkoek het volgende:
zal ik jouw salaris even met 30% korten?
De overheid kort het al met zo'n 45%...

Het moet natuurlijk ook niet in één keer, maar in stapjes.

Overigens, er wordt sowieso voorzien dat we naar langere werkweken toe gaan. Dan hoor je vaker 48 uur, maar ik vind dat altijd zo'n vreemd getal. Gewoon 50 is makkelijk, maar 48 is ook prima hoor. Ga je vrijdag iets eerder naar huis.
pi_83301002
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 19:55 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

en jij hebt niet meegekregen dat onderzoek laat zien dat er al het één en ander is verschoven naar de werkgever? unemployment protection bijvoorbeeld.
Ja, en? Die is blijkbaar (volgens de OECD, maar zo zijn er nog wel meer soortgelijke organisaties te vinden) te streng.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 20:28:38 #208
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_83301065
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
pi_83301087
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 19:52 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]

Daarnaast is het ook een drogreden, ad verecundiam
volgens mij heb jij de discussie niet helemaal gevolgd
  vrijdag 25 juni 2010 @ 22:07:52 #210
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_83306214
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 20:22 schreef DS4 het volgende:

[..]

De overheid kort het al met zo'n 45%...

Het moet natuurlijk ook niet in één keer, maar in stapjes.

Overigens, er wordt sowieso voorzien dat we naar langere werkweken toe gaan. Dan hoor je vaker 48 uur, maar ik vind dat altijd zo'n vreemd getal. Gewoon 50 is makkelijk, maar 48 is ook prima hoor. Ga je vrijdag iets eerder naar huis.
het is al "in stapjes" achteruitgegaan. heeft een mallemoer geholpen? NEEEEEEEE

en wat leuk dat je opeens de ontwikkeling van de werkweken centraal wilt gaan sturen. daar is de overheid dan weer wel goed voor! kapitalisme "overheid waar nodig"
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 25 juni 2010 @ 22:24:44 #211
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_83307131
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 20:27 schreef justanick het volgende:

[..]

Ja, en? Die is blijkbaar (volgens de OECD, maar zo zijn er nog wel meer soortgelijke organisaties te vinden) te streng.
Nee, dat wil jij graag zo lezen. Ik kijk naar wat zij vast stellen. Nederland hoort niet bij de landen met de meeste ontslagbescherming (jammer, maar helaas) en ook is het radicaal opgeschoven.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 25 juni 2010 @ 22:26:41 #212
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_83307231
en ach, jonkheer DS4 is gewoon een slavendrijver met zijn 48-urige werkweek. dat was nl. nog niet zo heel lang geleden het europees vastgestelde maximum. is pas geleden afgeschaft. waarschijnlijk inderdaad een voorschot van de regenten.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_83308264
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 22:07 schreef Klopkoek het volgende:

het is al "in stapjes" achteruitgegaan. heeft een mallemoer geholpen? NEEEEEEEE
Je hebt zelf al toegegeven dat het minimumloon niet is verlaagd, dus het wordt een beetje mal...
quote:
en wat leuk dat je opeens de ontwikkeling van de werkweken centraal wilt gaan sturen. daar is de overheid dan weer wel goed voor! kapitalisme "overheid waar nodig"
Hoho... er staat dat het voorzien wordt. Dat is iets anders dan dat ik het wil sturen.

Maarre, ik ben nooit tegen overheid geweest. Alleen daar waar nodig. De rest laten we over aan de markt (ok, nu zit ik te stangen...).
pi_83308362
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 22:26 schreef Klopkoek het volgende:
en ach, jonkheer DS4 is gewoon een slavendrijver met zijn 48-urige werkweek. dat was nl. nog niet zo heel lang geleden het europees vastgestelde maximum. is pas geleden afgeschaft. waarschijnlijk inderdaad een voorschot van de regenten.
Ik werk veel meer dan 48 uur per week en dan nog zijn er mensen die klagen dat ik zo vaak op fok kan komen.

Het stelt gewoon geen kont voor. Nogmaals: een normale werkweek in NL kan in 3 dagen. Dat is toch absurd?
pi_83317810
Het zou me niet verbazen als de rechtse POLlers die bovenmodaal verdienen een 48+ werkweek hebben, terwijl zij die klagen over het onrecht dat hen wordt aangedaan minder dan 36 uur werken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_83318245
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 08:41 schreef Lyrebird het volgende:
Het zou me niet verbazen als de rechtse POLlers die bovenmodaal verdienen een 48+ werkweek hebben, terwijl zij die klagen over het onrecht dat hen wordt aangedaan minder dan 36 uur werken.
Exact. Pas als je 48 uur of meer werkt, dan weet je dat het allesbehalve veel is.

Ik denk ook dat de maatschappelijke onvrede voor een deel uit het weinige werken voort komt. Als je gewoon lekker werkt heb je geen tijd om je druk te maken over vanalles en nogwat. Het zou dus goed zijn voor die klagers dat ze eens lekker hard gaan werken. Krijgen ze arbeidsvreugde, ipv vrijetijdsstress.
  zaterdag 26 juni 2010 @ 10:02:44 #217
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_83318764
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 08:41 schreef Lyrebird het volgende:
Zielig ventje.

Het gezeur over hardwerkende rechtsen en luie linksen
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 26 juni 2010 @ 10:04:21 #218
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_83318786
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 09:22 schreef DS4 het volgende:

[..]

Exact. Pas als je 48 uur of meer werkt, dan weet je dat het allesbehalve veel is.

Ik denk ook dat de maatschappelijke onvrede voor een deel uit het weinige werken voort komt. Als je gewoon lekker werkt heb je geen tijd om je druk te maken over vanalles en nogwat. Het zou dus goed zijn voor die klagers dat ze eens lekker hard gaan werken. Krijgen ze arbeidsvreugde, ipv vrijetijdsstress.
Lees: als je elke dag keihard moet werken dan raak je vanzelf opgesloten in je baan... totdat de werkgever je binnen één dag op straat zet.

smerig rechtsje
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 26 juni 2010 @ 10:06:22 #219
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_83318808
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 22:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je hebt zelf al toegegeven dat het minimumloon niet is verlaagd, dus het wordt een beetje mal...
Vermoeiende gast ben jij zeg.... natuurlijk is het al verlaagd. en het gat met het modale loon verhoogd, waarover jij, de slavendrijver, onderdrukker en zelfverrijker zat te juichen.

afschuwelijk natuurlijk, die toenemende ongelijkheden
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_83319239
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 10:04 schreef Klopkoek het volgende:

Lees: als je elke dag keihard moet werken dan raak je vanzelf opgesloten in je baan...
Het idee dat een baan iets vervelends is zegt heel veel over jouw instelling... Werken is leuk.
quote:
totdat de werkgever je binnen één dag op straat zet.
Dat is een fabel. Ontslagbescherming in NL is zeer rigide.
quote:
smerig rechtsje
Wat probeer je te bereiken met schelden?
  zaterdag 26 juni 2010 @ 10:38:31 #221
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_83319279
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 10:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het idee dat een baan iets vervelends is zegt heel veel over jouw instelling... Werken is leuk.
Ga toch weg man.
quote:
[..]

Dat is een fabel. Ontslagbescherming in NL is zeer rigide.

Nederland staat op plaats 9 van de 23 in de OECD ranking... Plaats 9 qua soepelheid welteverstaan.

Haat! haat! haat!
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_83319386
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 10:06 schreef Klopkoek het volgende:

Vermoeiende gast ben jij zeg.... natuurlijk is het al verlaagd.
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 19:37 schreef Klopkoek het volgende:
overigens heb je wel gelijk dat itt de bijstand de minimumlonen nooit zijn verlaagd in nederland.
Je spreekt jezelf tegen... Kennelijk moet je weer ontkennen om bij de gewenste conclusie te komen.
quote:
en het gat met het modale loon verhoogd, waarover jij, de slavendrijver, onderdrukker en zelfverrijker zat te juichen.
Ik werk zelf veel meer uren. Ken jij slavendrijvers die harder werken dan slaven?
quote:
afschuwelijk natuurlijk, die toenemende ongelijkheden
Nee, in NL is dat een goede zaak. Werken moet lonen.
pi_83319435
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 10:38 schreef Klopkoek het volgende:

Ga toch weg man.
Nou het valt enorm op... Ik heb nooit werk als iets klemmends ervaren. Werk is leuk. Hard werken is leuk. Het geeft voldoening.

Heerlijk.
quote:

Nederland staat op plaats 9 van de 23 in de OECD ranking... Plaats 9 qua soepelheid welteverstaan.

Haat! haat! haat!
23? Er zijn meer landen, wist je dat?

Maar geef de bron eens. Ik ben wel benieuwd welke landen nog idioter zijn op dit punt dan NL.

Wat daar ook van moge zijn: het is te rigide in NL en vraagt om fikse hervormingen.
  zaterdag 26 juni 2010 @ 10:53:48 #224
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_83319559
weet je bekijk het even lekker met je gore discussietechnieken.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_83319581
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 10:53 schreef Klopkoek het volgende:
weet je bekijk het even lekker met je gore discussietechnieken.
Kun je het weer niet winnen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')