abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83297454
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 18:57 schreef Klopkoek het volgende:
Ik haat jou echt. dat meen ik. van 32 uur naar 50 uur is een achteruitgang van 64%. Je spoort niet.

en nog iets: velen werken minder dan die 32 uur. want het minimumloon is gebaseerd op het aantal uren. je hebt in dit land geen enkele garantie op werk... (itt andere landen waar een minimum aantal uren werk per week een RECHT is). als je meer wilt werken en de werkgever wil niet dan heb je pech.
Dan zoek je toch een andere baan?
quote:
en naar andere werkgevers zoeken doe je toch niet zo snel, daar zorgt rechts wel voor.
Hoe zorgt 'rechts' daar dan voor?
quote:
dat is gewoon beleid, jobhoppen is alleen voor de elite. de onderkant heeft "regelmaat" nodig noemt men dat dan. moet zo lang mogelijk uit een uitkering worden geweerd.
het is allemaal veel te eenzijdig geregeld in dit land. de werkgever mag alles
Goh, er zijn nogal wat vooraanstaande economen die van mening zijn dat de balans de andere kant op is doorgeslagen in Nederland. Wie zou er toch gelijk hebben...
pi_83297457
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 18:57 schreef Klopkoek het volgende:
Ik haat jou echt. dat meen ik.
Je kent mij helemaal niet.
quote:
van 32 uur naar 50 uur is een achteruitgang van 64%. Je spoort niet.
38 naar 50. En dan is het 31%.

Maar belangrijker: het zal minder werkloosheid met zich brengen. En dat is een goede zaak.
quote:
en nog iets: velen werken minder dan die 32 uur. want het minimumloon is gebaseerd op het aantal uren. je hebt in dit land geen enkele garantie op werk... (itt andere landen waar een minimum aantal uren werk per week een RECHT is).
Welke landen?
quote:
het is allemaal veel te eenzijdig geregeld in dit land. de werkgever mag alles
Ik moet soms zo lachen om jou.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 19:01:39 #178
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_83297464
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 18:55 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik dacht al... die gaat happen...

Maar kom op zeg... van 8 tot 18u werken op een dag is toch een peuleschil? Het is gewoon belachelijk, die 36 urige werkweek. Dat doe je in 4 dagen en kan zelfs in 3!

Dat is geen fulltime.
ik ga hier niet eens serieus op in. jij wilt echt 19e eeuwse toestanden. mensen 18 uur op een dag keihard laten buffelen... ja leuk... elke mogelijkheid op plezier of op een uitvlucht wordt daarmee definitief ontnomen. dat rechts weer slim. ik ben echt boos. dat is het enige waar drwolffenstein in mijn geval gelijk in heeft, ik wordt op fok gedreven door haat. haat tegen het westen, haat tegen de onderdrukkers, haat tegen de egoisten, haat tegen de afgunstigen, haat tegen de racisten, haat tegen de oorlogshitsers, haat tegen de luie zelfverrijkers en haat tegen de regenten.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_83297599
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 19:01 schreef Klopkoek het volgende:

ik ga hier niet eens serieus op in. jij wilt echt 19e eeuwse toestanden. mensen 18 uur op een dag keihard laten buffelen...
10 uur stel ik voor en jij maakt er 18 van. Kennelijk is die overdrijving van 80% nodig om je argument kracht bij te zetten.

Ik maak soms dagen van 16 uur overigens. Oei, oei, wat ben ik zielig. Een slaaf eigenlijk.
quote:
ja leuk... elke mogelijkheid op plezier of op een uitvlucht wordt daarmee definitief ontnomen.
Werkdagen 4 uur vrije tijd, weekend 28 uur.

Nou zeg, dan kun je echt helemaal niets...
quote:
dat rechts weer slim. ik ben echt boos. dat is het enige waar drwolffenstein in mijn geval gelijk in heeft, ik wordt op fok gedreven door haat. haat tegen het westen, haat tegen de onderdrukkers, haat tegen de egoisten, haat tegen de afgunstigen, haat tegen de racisten, haat tegen de oorlogshitsers, haat tegen de luie zelfverrijkers en haat tegen de regenten.
Blablabla...

Kom gewoon met argumenten, want of jij mij lief vindt of niet zal mij jeuken...
  vrijdag 25 juni 2010 @ 19:06:33 #180
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_83297633
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 19:00 schreef justanick het volgende:

[..]

Dan zoek je toch een andere baan?
dat is niet zo makkelijk.
quote:
[..]

Hoe zorgt 'rechts' daar dan voor?
Ja, met 18 uur werken op een dag heb je daar geen tijd meer voor. Onder baas tijd ja. Zal ie leuk vinden. Niet dus. Werkgevers zijn gewoon schoften... zeker in de laagbetaalde branches tegenwoordig... je riskeert ontslag als je gaat solliciteren. impliciete afspraak onder de werkgevers zelf. want dat drukt de loonkosten he? als er maar één weg is naar een andere werkgever: de route naar het CWI.
quote:
[..]

Goh, er zijn nogal wat vooraanstaande economen die van mening zijn dat de balans de andere kant op is doorgeslagen in Nederland. Wie zou er toch gelijk hebben...
WAt vertelde ik je over grootkapitaal en universiteiten?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 25 juni 2010 @ 19:08:00 #181
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_83297685
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 19:01 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je kent mij helemaal niet.
[..]

38 naar 50. En dan is het 31%.

Maar belangrijker: het zal minder werkloosheid met zich brengen. En dat is een goede zaak.

[..]

Welke landen?
[..]

Ik moet soms zo lachen om jou.
Flauwekul (x2).
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 25 juni 2010 @ 19:08:37 #182
305004 Killders
M'n TWEET klopt" Fab
pi_83297706
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 20:10 schreef Q.E.D. het volgende:

[..]

Ja, maar hij was na 2 maanden het draagvlak onder de bevolking al kwijt.
Je bedoelt die bevolking nu allemaal massaal achter racisten en gekken zoals Rand Paul ("Ik had tegen de Civil Rights Act gestemd, bedrijven moeten het recht krijgen te discrimineren") en Sarah Palin aanlopen? Die bevolking!???? Het zijn een stelletje wantrouwende conservatieve gekken bij een niet-Amerikaanse mensenleven geen stuiver waard is, tenzij ze de grote Weldoener kunnen uithangen via charity, waarbij het belangrijker is dat zij worden genoemd dan dat arme mensen daadwerkelijk geholpen worden.
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 20:13 schreef ShevaJB het volgende:
Het is bijna onmogelijk om de troep die Bush achterliet in 1,5 jaar schoon te vegen. Geef hem wat tijd.
Het is bijna onmogelijk om de troep die Bush achterliet in 10 jaar schoon te vegen.

De hele kritiek op Obama komt neer op:

"Nee, joch, jij MAG helemaal geen geld aan arme mensen geven, want we hebben al ons geld al in rook laten opgaan in de Iraakse woestijn, de Afghaanse bergen en de huurlingenorganisaties zoals Blackwater, Halliburton en mensen die al meer dan een miljoen per jaar verdienen. Neh neh nuh neh neh, sliep uit, lekker puh"

Obama probeert te investeren in Amerikanen, maar het wordt succesvol verdraaid tot "geld over de balk smijten door het aan arme zwarte sloebers te geven". In het mediabeeld worden de Poor White Trash trailer park bewoners dan handig ontzien, terwijl zij natuurlijk het leeuwendeel van de subsidies opslurpen
[b]Ik haat het als ze tijdens een Vuvuzela concert zomaar beginnen met voetballen ^-^ ;) -O_[/b]
pi_83297798
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 19:06 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

dat is niet zo makkelijk.
Hoezo? Loop gewoon een uitzendbureau binnen. Als je niets mankeert aan je handjes kun je als je wilt vaak dezelfde dag nog ergens beginnen.
quote:
Ja, met 18 uur werken op een dag heb je daar geen tijd meer voor.
18 uur per dag? Kun je mij even voorzien van een lijstje van bedrijven die hun personeel 18 uur per dag laten werken?
quote:
Onder baas tijd ja. Zal ie leuk vinden. Niet dus.
Jij hebt geen vrije dagen?
quote:
Werkgevers zijn gewoon schoften... zeker in de laagbetaalde branches tegenwoordig... je riskeert ontslag als je gaat solliciteren. impliciete afspraak onder de werkgevers zelf. want dat drukt de loonkosten he? als er maar één weg is naar een andere werkgever: de route naar het CWI.
Als je zo dom bent om je werkgever te vertellen dat je solliciteert, kan ik mij inderdaad voorstellen dat je werkgever daar in sommige gevallen niet blij mee is. Maar of je daarmee ontslag riskeert? En ik ben niet bekend met een 'impliciiete afspraak'.
quote:
WAt vertelde ik je over grootkapitaal en universiteiten?
Ik heb geen idee.

Maar kun je mij wel even vertellen wie je dealer is? Ik heb ook wel zin in een trip waarin ik allerlei onzin ter plekke bij elkaar bedenk. Schrijf ik dat allemaal even op, misschien dat er een goed idee tussenzit wat ik nog kan gebruiken.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 19:23:35 #184
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_83298209
Dit gaat helemaal nergens meer over...
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 19:26:48 #185
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_83298337
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 19:11 schreef justanick het volgende:

[..]

Hoezo? Loop gewoon een uitzendbureau binnen. Als je niets mankeert aan je handjes kun je als je wilt vaak dezelfde dag nog ergens beginnen.
Regen, drup.

Lees anders dit even:
http://www.groene.nl/2007/46/opstand-der-schoonmakers

Voortdurende onzekerheid... dat is nou eenmaal politiek.... werkgevers willen dat mensen aan hen gebonden zijn als baby's en niet zo maar weglopen... maar uiteraard wel zomaar kunnen dumpen of een verandering aanbrengen.
quote:
[..]

18 uur per dag? Kun je mij even voorzien van een lijstje van bedrijven die hun personeel 18 uur per dag laten werken?
Lees de krant. onder het minimumloon werken gebeurt nu al. stukloon. per schoongemaakte kamer betaald. met dank aan rechts..... owwwww wat ik haat ik rechts.
quote:
[..]

Jij hebt geen vrije dagen?
Ow, gaan we het persoonlijk maken huftertje. wil je mij weer in een bepaalde hoek drukken he?

nee, zij hebben uiteraard amper vakantiedagen. vaak wel 0. NUL! NUL! NUL!. en dan is het lastig solliciteren he? onder werktijd.
quote:
[..]

Als je zo dom bent om je werkgever te vertellen dat je solliciteert, kan ik mij inderdaad voorstellen dat je werkgever daar in sommige gevallen niet blij mee is. Maar of je daarmee ontslag riskeert? En ik ben niet bekend met een 'impliciiete afspraak'.
Het lef van jou om het gewoon te ontkennen... JA NATUURLIJK RISKEER JE ONTSLAG. zij vallen al onder een soepel regime. met dank aan paars, met dank aan rechts.

Er is zeker wel sprake van een impliciete afspraak in de lagere branches. Mede doordat contracten voortdurend wisselen van opdrachtgever met behoud van personeel kennen die werkgevers hun personeel... een bestand hebben ze tenminste. en zal ik je nog wat zeggen? de kans dat je aangenomen wordt is klein, want ze houden niet van mondige, zelfbewuste mensen. liever iemand die vanuit een werkloze situatie komt dan iemand die zelf initiatief heeft genomen.
quote:
[..]

Ik heb geen idee.

Maar kun je mij wel even vertellen wie je dealer is? Ik heb ook wel zin in een trip waarin ik allerlei onzin ter plekke bij elkaar bedenk. Schrijf ik dat allemaal even op, misschien dat er een goed idee tussenzit wat ik nog kan gebruiken.
Corpsbal
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 25 juni 2010 @ 19:27:53 #186
305004 Killders
M'n TWEET klopt" Fab
pi_83298382
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 19:00 schreef justanick het volgende:

En dat is gewoon gelogen.
[b]Ik haat het als ze tijdens een Vuvuzela concert zomaar beginnen met voetballen ^-^ ;) -O_[/b]
pi_83298656
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 19:27 schreef Killders het volgende:

[..]

En dat is gewoon gelogen.
Wat heb je een geweldige onderbouwing! Echt, kudos.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 19:38:06 #188
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_83298793
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 19:34 schreef justanick het volgende:

[..]

Wat heb je een geweldige onderbouwing! Echt, kudos.
Jij komt ook niet met een onderbouwing, jij stelt alleen maar. Pot ketel.
pi_83298859
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 19:26 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Regen, drup.

Lees anders dit even:
http://www.groene.nl/2007/46/opstand-der-schoonmakers

Voortdurende onzekerheid... dat is nou eenmaal politiek.... werkgevers willen dat mensen aan hen gebonden zijn als baby's en niet zo maar weglopen... maar uiteraard wel zomaar kunnen dumpen of een verandering aanbrengen.
Hoe ben je gebonden aan een werkgever als je makkelijk een andere werkgever kunt zoeken?
quote:
Lees de krant. onder het minimumloon werken gebeurt nu al. stukloon. per schoongemaakte kamer betaald. met dank aan rechts..... owwwww wat ik haat ik rechts.
Stukloon mag niet onder het minimumloon uitkomen. Maar dat weet je zelf ook wel.
quote:
Ow, gaan we het persoonlijk maken huftertje. wil je mij weer in een bepaalde hoek drukken he?

nee, zij hebben uiteraard amper vakantiedagen. vaak wel 0. NUL! NUL! NUL!. en dan is het lastig solliciteren he? onder werktijd.
Hoezo maak ik het nu weer persoonlijk?

En hoezo hebben mensen nul vakantiedagen? Welke bedrijven doen dat dan? Zeker dezelfde bedrijven die een 18-urige werkdag hanteren (en dus alleen in jouw fantasie bestaan)?
quote:
Het lef van jou om het gewoon te ontkennen... JA NATUURLIJK RISKEER JE ONTSLAG. zij vallen al onder een soepel regime. met dank aan paars, met dank aan rechts.

Er is zeker wel sprake van een impliciete afspraak in de lagere branches. Mede doordat contracten voortdurend wisselen van opdrachtgever met behoud van personeel kennen die werkgevers hun personeel... een bestand hebben ze tenminste. en zal ik je nog wat zeggen? de kans dat je aangenomen wordt is klein, want ze houden niet van mondige, zelfbewuste mensen. liever iemand die vanuit een werkloze situatie komt dan iemand die zelf initiatief heeft genomen.
Jij claimt dat er zogenaamde afspraken zouden bestaan maar je komt met een enkel bewijs. Helemaal niets. Ik concludeer derhalve dat je deze ook bij elkaar hebt verzonnen.

En nee, als jij je werkgever niet verteld dat je solliciteert, is er niets aan de hand (tenzij je natuurlijk zo dom bent om bij een vriendje van hem te solliciteren, maar zelfs dan heb je nog een kans dat je werkgever er pas achterkomt als je bent aangenomen).
pi_83298901
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 19:38 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]

Jij komt ook niet met een onderbouwing, jij stelt alleen maar. Pot ketel.
Ik kan er niets aan doen dat mensen het nieuws niet volgen.

OECD, om maar even een recent voorbeeld te noemen.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 19:43:45 #191
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_83298975
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 19:41 schreef justanick het volgende:

[..]

Ik kan er niets aan doen dat mensen het nieuws niet volgen.

OECD, om maar even een recent voorbeeld te noemen.
Weer geen onderbouwing.
pi_83299109
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 19:43 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]

Weer geen onderbouwing.
Ik wordt aangesproken op mijn opmerking dat er nogal wat vooraanstaande economen zijn die van mening zijn dat de balans in NL (qua ontslagrecht) te veel is doorgeschoten naar de werknemer. Jij vraagt om een 'onderbouwing' en ik verwijs je naar de OECD, een redelijk vooraanstaande organisatie. Je hebt niet meegekregen dat die recent hebben geroepen dat het ontslagrecht in Nederland soepeler moet, naar ik aanneem?
  vrijdag 25 juni 2010 @ 19:47:19 #193
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_83299116
ik stop er ook mee om op justanick te reageren. hij wil gewoon het kartel en de barrieres niet zien die met name in die branches gewoon gelden. ja, de gemiddelde kantoorpik heeft alle vrijheid om een andere baan te zoeken als het hem niet bevalt. kun je zelfs rustig aan je baas zeggen. voordat die je ontslagen heeft ben je weer een jaar verder en heb je al wat anders gevonden
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 25 juni 2010 @ 19:52:14 #194
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_83299313
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 19:47 schreef justanick het volgende:

[..]

Ik wordt aangesproken op mijn opmerking dat er nogal wat vooraanstaande economen zijn die van mening zijn dat de balans in NL (qua ontslagrecht) te veel is doorgeschoten naar de werknemer. Jij vraagt om een 'onderbouwing' en ik verwijs je naar de OECD, een redelijk vooraanstaande organisatie. Je hebt niet meegekregen dat die recent hebben geroepen dat het ontslagrecht in Nederland soepeler moet, naar ik aanneem?
Daarnaast is het ook een drogreden, ad verecundiam
pi_83299430
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 19:06 schreef Klopkoek het volgende:

Werkgevers zijn gewoon schoften... zeker in de laagbetaalde branches tegenwoordig... je riskeert ontslag als je gaat solliciteren. impliciete afspraak onder de werkgevers zelf. want dat drukt de loonkosten he? als er maar één weg is naar een andere werkgever: de route naar het CWI.

Kom jij nog wel eens buiten?
  vrijdag 25 juni 2010 @ 19:55:32 #196
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_83299447
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 19:47 schreef justanick het volgende:

[..]

en jij hebt niet meegekregen dat onderzoek laat zien dat er al het één en ander is verschoven naar de werkgever? unemployment protection bijvoorbeeld.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_83299471
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 19:08 schreef Klopkoek het volgende:

Flauwekul (x2).
Geweldige comeback.
pi_83299481
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 18:58 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Kijk, daar komen de domme gezichtjes weer.
pi_83299599
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 19:26 schreef Klopkoek het volgende:

Ow, gaan we het persoonlijk maken huftertje.

Klopkoek , gedraag je eens...

En doe niet zo hypocriet: iedereen die het niet met je eens is uitschelden en vertellen dat je hem/haar haat en vervolgens zeiken dat anderen het persoonlijk maken? Als ze gewoon vragen of je geen vrije dagen hebt? HUH?
  vrijdag 25 juni 2010 @ 20:02:27 #200
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_83299778
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 19:58 schreef DS4 het volgende:

[..]

Klopkoek , gedraag je eens...

En doe niet zo hypocriet: iedereen die het niet met je eens is uitschelden en vertellen dat je hem/haar haat en vervolgens zeiken dat anderen het persoonlijk maken? Als ze gewoon vragen of je geen vrije dagen hebt? HUH?
vaste discussietruuk van dit soort klanten. gaat het over uitkeringstrekkers? klopkoek zal er zelf wel eentje zijn. gaat het over wajongers? klopkoek is er zelf eentje. gaat het over dropouts die in het leger door schietgrage VVD'ers als kannonenvoer worden ingezet? klopkoek is zelf een dropout. gaat het over minimumloners? klopkoek zal er zelf wel eentje zijn.
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')