abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 juni 2010 @ 20:28:22 #1
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_83301053
Alsjeblieft.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
pi_83301121
Tvp voor wat komen gaat.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 20:44:17 #3
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_83301774
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
  vrijdag 25 juni 2010 @ 22:08:46 #4
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_83306260
TVP
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Eindredactie Games vrijdag 25 juni 2010 @ 22:09:49 #5
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_83306321
ibtl
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zaterdag 26 juni 2010 @ 00:10:50 #6
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_83312137
TVP
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zaterdag 26 juni 2010 @ 00:12:51 #7
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_83312220
Uhh, tvp bestaat toch niet meer?? In nu toch zo'n prachtig knopje rechtsonder??
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 26 juni 2010 @ 00:14:47 #8
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_83312288
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 00:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
Uhh, tvp bestaat toch niet meer?? In nu toch zo'n prachtig knopje rechtsonder??
Ja, maar dat is niet zo stoer als tuhvuhpuh roepen.
Dan show je repsetc en commitment aan deze topic weetje
  zaterdag 26 juni 2010 @ 00:18:05 #9
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_83312393
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 00:14 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ja, maar dat is niet zo stoer als tuhvuhpuh roepen.
Dan show je repsetc en commitment aan deze topic weetje
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 26 juni 2010 @ 00:19:30 #10
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_83312457
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 00:18 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

TVP FTW!

* GSbrder pakt de popcorn erbij en wacht op de nog onwetende hoofdrolspeler
pi_83312850
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 00:19 schreef GSbrder het volgende:
TVP FTW!
Dat dus.
pi_83319177
Verassingen? Wat heeft het crematorium hiermee te maken?
pi_83327414
In het andere topic dat door Klopkoek bevuild werd, heeft hij een interessant plaatje neergezet:

Bij zo'n plaatje gaan mijn haren recht overeind staan, omdat ik zowel in Japan als de VS heb gewoond, en die staan uiterst rechts en uiterst links.

Nou kun je veel over Japan zeggen, maar niet dat de mensen daar geen sociale problemen hebben. De gezondheidszorg werkt prima, voor een schappelijke prijs, maar het gros van de Japanners heeft zware mentale en sociale problemen.

Daarnaast zet ik gigantische vraagtekens bij het idee dat er geen inkomensongelijkheid in Japan is. Alleen al met Nederland schat ik dat de inkomensongelijkheid in Japan veel hoger is.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 26 juni 2010 @ 16:00:08 #14
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83327661
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 15:49 schreef Lyrebird het volgende:
[ afbeelding ]
Dat plaatje komt trouwens uit Tim Jackson - Prosperity without Growth: Economics for a Finite Planet , pagina 95. Ik (en ik denk klopkoek vast ook) heb hetzelfde plaatje staan in Tony Judt - Ill Fares the Land. Judt citeert, naast dit plaatje, nog wat meer statistieken uit het boek van Jackson, maar ook uit Wilkinson & Pickett - The Spirit Level: Why Greater Equality Makes Societies Stronger. Voor het geval mensen willen kijken waar die cijfers op gebaseerd zijn.

Zie ook dit essay van Tony Judt, waar het plaatje uitkomt.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_83327860
quote:
In het andere topic dat door Klopkoek bevuild werd, heeft hij een interessant plaatje neergezet:

[ afbeelding ]

Bij zo'n plaatje gaan mijn haren recht overeind staan, omdat ik zowel in Japan als de VS heb gewoond, en die staan uiterst rechts en uiterst links.
Ik ben eigenlijk nog het meest benieuwd naar de operationalisering van "index of health and social problems".
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
  zaterdag 26 juni 2010 @ 18:49:55 #16
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_83332506
quote:

[ afbeelding ]

Nou kun je veel over Japan zeggen, maar niet dat de mensen daar geen sociale problemen hebben. De gezondheidszorg werkt prima, voor een schappelijke prijs, maar het gros van de Japanners heeft zware mentale en sociale problemen.

Daarnaast zet ik gigantische vraagtekens bij het idee dat er geen inkomensongelijkheid in Japan is. Alleen al met Nederland schat ik dat de inkomensongelijkheid in Japan veel hoger is.
Ik weet dat het zinloos is om te reageren op een homohatende, oorlogshitsende, eliteverrijkende republikein maar voor de buitenstaanders dan zeg maar:

Het plaatje komt zoals ethisareth terecht op merkt uit een essay van meneer Judt. Deze heeft het weer uit het boek the spirit level.
quote:
Income inequality is measured by the ratio of incomes among the richest compared with the poorest 20% in each country. The index of health and social problems combines data for 10 outcomes (trust, mental illness, life expectancy, infant mortality, obesity, educational performance, teenage birth, homicide, imprisonment, social mobility).
http://www.cognitionandculture.net/index.php?option=com_content&view=article&id=602:better-live-in-sweden-or-anywhere-else-than-in-the-us-why-more-equal-societies-almost-always-do-b&catid=37:nicolas&Itemid=34

Er is wel kritiek gekomen op het boek van Judt en "the spirit level" (wilkinson&pickett). De standaard conservatieve kritiek is immers dat de relatie andersom ligt: juist vanwege de slechte gezondheid van mensen en het volvreten ontstaan er economische ongelijkheden en permanente armoede. Daarmee wordt slim het probleem verplaatst naar het individu zelf.

Je hoort dat ook in nederland. "Ze moeten minder shag roken".

Het vervelende daarbij is dat hierin een ontwikkeling zit van meer ongelijkheden en tegelijkertijd een niet meer stijgende levensverwachting en een toename van obesitas. Door deze twee ontwikkelingen nauwgezet te tracken en te kijken wat eerst kwam (hebben de conservatieven gelijk dat het veranderde eetgedrag e.d. eerder kwam dan de toenemende inkomensongelijkheden?) kun je al een hoop onzin wegfilteren. Wat dus ook gebeurt in het boek "The spirit level"
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 26 juni 2010 @ 19:46:16 #17
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_83334151
In dat kader zijn deze plaatjes ook interessant:

(maar Lyrebird zal Unicef net als het nobelprijs committee wel een linkse bende vinden wat moet worden gekortwiekt)

Ben wat verder gaan zoeken. Ik was nl. benieuwd of hierin een ontwikkeling zit en óók of dit gekoppeld is aan sociaaleconomische-klassen. Economische ongelijkheid afzetten tegen voorvallen van ziekte klinkt leuk maar des te boeiender is natuurlijk de gezondheidsverschillen die zijn gerelateerd aan de sociaal-economische klasse. Zijn in bepaalde landen die verschillen groter dan in andere landen? Het antwoord is uiteraard ja.

Ik kwam o.a. een rapport van de europese unie tegen. Zelfs zij merken op dat die verschillen minder groot zijn in de Noord-Europese landen en die verschillen ook niet zijn toegenomen itt bijv. nederland
http://www.euro.who.int/_(...)003/98391/E93348.pdf
(pagina 110, ik kan de tekst niet kopiëren hier)
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 26 juni 2010 @ 19:50:09 #18
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83334266

Vrije markt doet het altijd beter, bitches.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zaterdag 26 juni 2010 @ 20:16:07 #19
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_83335156
Ik denk dat 'rechtse' mensen niet eens resultaatgedreven zijn. Ze willen natuurlijk graag zelf rijken worden en hun zakken vullen maar ik denk dat ze iets fundamenteels tegen het verdelen en herverdelen van geld via overheidswege zijn. Dat is diefstal en dictatuur. Je overtuigt ze helaas denk ik niet met zulke plaatjes.
Deuger, Woke & Gutmensch
  † In Memoriam † zaterdag 26 juni 2010 @ 20:17:52 #20
294940 badtripbob
GeK, no?
pi_83335223
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 10:32 schreef Boldface het volgende:
Verassingen? Wat heeft het crematorium hiermee te maken?
pi_83336887
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 19:50 schreef ethiraseth het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Vrije markt doet het altijd beter, bitches. [ afbeelding ]
Niet overtuigend. Amerika wordt geregeerd door corporaties, daar is niks vrij aan.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_83336959
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 19:50 schreef ethiraseth het volgende:
Vrije markt doet het altijd beter, bitches.
Sinds wanneer is er in de VS sprake van een vrije markt in de zorgsector?
pi_83337113
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 19:46 schreef Klopkoek het volgende:

[ afbeelding ]

Conclusies die je uit dat plaatje kan halen:
-Amerikanen zijn vergeleken die andere landen dik.
-Inkomensongelijkheid is in Amerika groter dan in die andere landen.
Oorzakelijke verbanden tussen ongelijkheid en overgewicht zul je waarschijnlijk niet vinden. In de VS is iedereen dik; arm en rijk. Bovendien is daar iets heel anders aan de hand. Namelijk de subsidie op het verbouwen van maïs. Maïs dat als grondstof dient voor (onnatuurlijke) voeding voor vee en High Fructose Corn Syrup. Vee en HFCS die als grondstof dienen voor ongezond fastfood. Ongezond fastfood wat erg goedkoop is door de subsidiëring, waar miljarden-reclamecampagnes voor worden opgezet en wat de Amerikaan als gevolg hiervan veelvuldig eet.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zaterdag 26 juni 2010 @ 21:27:35 #24
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_83337805
krijgen we dit slappe weerwoord weer.... een wedervraag: in welke landen geldt het meest het vrije marktregime.

kleine hint: toen deze vraag ooit aan HenriOsewoudt werd gesteld, de kwaadaardige ruis verstrooiende libertariërs die zowat eigenhandig het libertarische virus hier heeft geimplementeerd en anderen met zijn zoetgevooisde woordjes heeft aangestoken, antwoordde hij "somalië"
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 26 juni 2010 @ 21:33:20 #25
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_83338027
Vrije markt is chill.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')