Ach, laat ook maar.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit dus. Maarja, zolang ze niemand bedreigen is er niks aan de hand
JIj kent zeker geen gemeenten waar de SGP in de gemeenteraad zit. Als je ziet hoe die mensen redeneren en waarom zij tegen bepaalde voorstellen stemmen dan was jij net als ik fel tegen de SGP in een kabinet. SGP'ers zijn namelijk geen christenen, dat zijn gestoorden. Kunnen moslimextremisten de hand schudden.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Laten we het daar dan maar op houden Koos dat mijn denkwereld beperkt is als je dat graag wilt geloven.
Voor mij vormen bedreigingen op straat en lastigvallen door bepaalde types een groter gevaar voor de samenleving dan mensen die hun geloof beleiden in een kerk, synagoge of moskee.
Hypocrisie begrijp ik heel goed. Van allerlei partijen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het gaat om de hypocrisie Lavenderr... Dat snap je toch zelf ook wel hoop ik?
En of je je plots bekeert tot het atheisme of iets anders.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ligt er een beetje aan waar je door dat dorp komt op zondag met de auto
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:24 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar wat voor daadwerkelijke last heb je van ze? Bedreigen ze jou? Bedreigen ze je vrouw of schelden ze je dochter uit? Welke last?
Niet mee eens. Komt bij dat de SGP helemaal niet gaat regeren.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:37 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Kom toch even. Als de SGP het in Nederland voor het zeggen zou hebben, zou jij volgende verkiezing al niet meer mogen stemmen. Vergeleken met de SGP zijn ze bij de Christenunie tolerant voor homo's. Vrouwen zouden dromen van wat allochtonen te verduren krijgen onder Wilders, als ze in een land leven waar de SGP heerschappij heeft
De SGP is de enige partij die ik echt in staat acht de democratie te bedreigen, mochten ze een meerderhied krijgen.
Komt inderdaad wel vaker voorquote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hypocrisie begrijp ik heel goed. Van allerlei partijen.
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Niet mee eens. Komt bij dat de SGP helemaal niet gaat regeren.
Klopt, het gaat ook niet gebeuren. Godzijdank. Maar de SGP is een bemoeizuchtige kloteclub die het liefst zoveel mogelijk vrijheden wil inperken. Zoals timmm zegt: de SGP vormt echt een bedreiging voor de democratie. CU en CDA-christenen zijn doorgaans normale mensen maar dat geldt zeker niet voor de SGP-christenen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Niet mee eens. Komt bij dat de SGP helemaal niet gaat regeren.
Met 2 zetelsquote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:37 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Kom toch even. Als de SGP het in Nederland voor het zeggen zou hebben, zou jij volgende verkiezing al niet meer mogen stemmen. Vergeleken met de SGP zijn ze bij de Christenunie tolerant voor homo's. Vrouwen zouden dromen van wat allochtonen te verduren krijgen onder Wilders, als ze in een land leven waar de SGP heerschappij heeft
De SGP is de enige partij die ik echt in staat acht de democratie te bedreigen, mochten ze een meerderhied krijgen.
Het gaat meer om het idee, mn beste Klummie. Natuurlijk kan de SGP geen stempel drukken op een evt kabinet. Maar vind het al erg genoeg dat de optie SGP wordt overwogen door sommigen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:41 schreef Klummie het volgende:
[..]
Met 2 zetels![]()
De prijs die de andere 3 zullen moeten betalen os veels te hoog om 2 zetels meer in de TK te hebben. Kortom dit hele gebeuren is onzin.
Wat, je wil toch niet zeggen dat je serieus denkt dat partijen als de SGP in een coalitie veel te vertellen hebben? Dat zou hetzelfde zijn als denken dat de PvdD bij regeringsdeelname ons allemaal verplicht vegetarisch zou maken; grappig idee, maar totaal onrealistisch.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gaat meer om het idee, mn beste Klummie. Natuurlijk kan de SGP geen stempel drukken op een evt kabinet. Maar vind het al erg genoeg dat de optie SGP wordt overwogen door sommigen.
Maar het principe alleen al dat een partij als de VVD gelukkig is met de gedoogsteun van een club als de SGP, is toch te bizar voor woorden? Je zou zeggen dat ze daar zo ver mogelijk vandaan willen blijven.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat, je wil toch niet zeggen dat je serieus denkt dat partijen als de SGP in een coalitie veel te vertellen hebben? Dat zou hetzelfde zijn als denken dat de PvdD bij regeringsdeelname ons allemaal verplicht vegetarisch zou maken; grappig idee, maar totaal onrealistisch.
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat, je wil toch niet zeggen dat je serieus denkt dat partijen als de SGP in een coalitie veel te vertellen hebben? Dat zou hetzelfde zijn als denken dat de PvdD bij regeringsdeelname ons allemaal verplicht vegetarisch zou maken; grappig idee, maar totaal onrealistisch.
Dat zeg ik toch; de SGP zal nooit een stempel kunnen drukken. Maar je wilt toch geen Kees van der Staaij als minister?. Zo'n persoon moet zich ook presenteren op tal van plaatsen. Nee dankje.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is letterlijk bij elke partij zo; elke optie wordt verkend, zelfs met partijen die in eerste instantie de tegenpolen zijn.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar het principe alleen al dat een partij als de VVD gelukkig is met de gedoogsteun van een club als de SGP, is toch te bizar voor woorden? Je zou zeggen dat ze daar zo ver mogelijk vandaan willen blijven.
Ach ja de nadelen van democratie.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gaat meer om het idee, mn beste Klummie. Natuurlijk kan de SGP geen stempel drukken op een evt kabinet. Maar vind het al erg genoeg dat de optie SGP wordt overwogen door sommigen.
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is letterlijk bij elke partij zo; elke optie wordt verkend, zelfs met partijen die in eerste instantie de tegenpolen zijn.
Dat is met de PvdA, CDA, SP, CU, GL en alllllllllllll die andere partijen echt precies hetzelfde hoor, daar hoef je niet voor te emigreren.
SGP is echt van een andere orde. Ik kan het op zich prima vinden met de SGP-politici die ik ken, maar ik walg echt van hun opvattingen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is letterlijk bij elke partij zo; elke optie wordt verkend, zelfs met partijen die in eerste instantie de tegenpolen zijn.
Dat is met de PvdA, CDA, SP, CU, GL en alllllllllllll die andere partijen echt precies hetzelfde hoor, daar hoef je niet voor te emigreren.
De SGP is echt niet te vergelijken met de andere politieke partijen in dit land.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je moet de PVV-stemmer eens horen als een of andere moslimpartij tig zetels haalt en in aanmerking komt voor regeringsdeelname. Iets met hypocriet enzo. Ik zit op beide niet te wachten.quote:
O nee, wat dacht je van de eerstgenoemde PVDD dan? Die willen de 'intensieve' veehouderij afschaffen. Weet je wat dat betekent? Dat je stukje vlees 10x zo duur gaat worden, vind ik anders ook behoorlijk ingrijpend...quote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
De SGP is echt niet te vergelijken met de andere politieke partijen in dit land.
quote:De intensieve veehouderij wordt afgeschaft en maakt plaats voor een dier-, natuur-, milieu- en mensvriendelijke vorm van veehouderij.
http://www.partijvoordedi(...)/2-4-duurzaamvoedselquote:Om in de toekomst alle monden te kunnen voeden is een krimp van de veestapel en een omschakeling naar een meer plantaardig voedselpatroon noodzakelijk.
We hebben het nu goddomme toch niet over de PvdD? Als die partij in aanmerking komt voor een plaats in het kabinet mag je gaan zeiken, tot dan is het niet aan de orde. Overigens is de optie SGP ook niet realistisch, maar het wordt nou eenmaal besproken in dit topic.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
O nee, wat dacht je van de eerstgenoemde PVDD dan? Die willen de 'intensieve' veehouderij afschaffen. Weet je wat dat betekent? Dat je stukje vlees 10x zo duur gaat worden, vind ik anders ook behoorlijk ingrijpend...
De SGP wil het liefst de grondwet wijzigen inde 10 geboden, nee dank U. Koos heeft wel een punt hoor, zijn enige weliswaar maar toch.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
O nee, wat dacht je van de eerstgenoemde PVDD dan? Die willen de 'intensieve' veehouderij afschaffen. Weet je wat dat betekent? Dat je stukje vlees 10x zo duur gaat worden, vind ik anders ook behoorlijk ingrijpend...
quote:Op woensdag 23 juni 2010 00:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We hebben het nu goddomme toch niet over de PvdD? Als die partij in aanmerking komt voor een plaats in het kabinet mag je gaan zeiken, tot dan is het niet aan de orde. Overigens is de optie SGP ook niet realistisch, maar het wordt nou eenmaal besproken in dit topic.
Denk om je hart, bloeddriuk etc...quote:Op woensdag 23 juni 2010 00:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We hebben het nu goddomme toch niet over de PvdD? Als die partij in aanmerking komt voor een plaats in het kabinet mag je gaan zeiken, tot dan is het niet aan de orde. Overigens is de optie SGP ook niet realistisch, maar het wordt nou eenmaal besproken in dit topic.
Ja, maar Koos met zijn bolle hoofd begrijpt niet dat dat er nooit doorheen komt. Nee, liever verkiest hij om al schuimbekkend te ageren tegen hen die ook maar in hun botte harses de beginprincipes van de democratie te respecteren en begrip tonen voor het feit dat er gepraat wordt met een 2e Kamer partij. HOE DURVEN ZE!!!quote:Op woensdag 23 juni 2010 00:02 schreef Klummie het volgende:
[..]
De SGP wil het liefst de grondwet wijzigen inde 10 geboden, nee dank U. Koos heeft wel een punt hoor, zijn enige weliswaar maar toch.
Ik zit niet te wachten op een coalitie met de PvdD. Nee, dankje. Dat overdreven gelul over dieren vind ik niks. Bovendien is Thieme een zevendagsadventist. Oftewel een verkapte SGP'er.quote:Op woensdag 23 juni 2010 00:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]![]()
Alsof ik jou ga horen miepen als de PVDD in beeld komt. Nee he, dacht het niet.
Ik vind het ontnemen van rechten van vrouwen, het strict in acht nemen van de zondagsrust en terugdraaien van al onze verworvenheden op het gebied van abortus, euthanasie, het homohuwelijk etc. iets belangrijker dan de prijs van een lapje vlees als je het niet erg vindtquote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Er wordt niet gepraat met de SGP. TS oppert de mogelijkheid dat er gereheerd wordt met de SGP. Daar hebben we het over, niet over een evt onderhandelingsfase. En ja, daar ageer ik tegen.quote:Op woensdag 23 juni 2010 00:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, maar Koos met zijn bolle hoofd begrijpt niet dat dat er nooit doorheen komt. Nee, liever verkiest hij om al schuimbekkend te ageren die ook maar in hun botte harses de beginprincipes van de democratie te respecteren en begrip tonen voor het feit dat er gepraat wordt met een 2e Kamer partij. HOE DURVEN ZE!!!
Jongen, snap je wel iets van politiek? Wat wil de SGP in RUIL voor de steun?quote:Op woensdag 23 juni 2010 01:08 schreef phpmystyle het volgende:
SGP komt in bepaalde dingen best overeen met pvv en vvd, immigratie en economie. En met die 2 zetels als ze al mee gaan regeren kunnen ze echt niet veel hoor. Wees gerust. Dus in dat perspectief zie ik in de SGP best een goede edoch betrouwbare coalitie partner.
Echt geen theocratie hoorquote:Op woensdag 23 juni 2010 01:10 schreef Klummie het volgende:
[..]
Jongen, snap je wel iets van politiek? Wat wil de SGP in RUIL voor de steun?
Wat een frustratie toch allemaal weer.quote:Op woensdag 23 juni 2010 00:05 schreef Tijn het volgende:
Ik vind het ontnemen van rechten van vrouwen, het strict in acht nemen van de zondagsrust en terugdraaien van al onze verworvenheden op het gebied van abortus, euthanasie, het homohuwelijk etc. iets belangrijker dan de prijs van een lapje vlees als je het niet erg vindt
De SGP is trouwens ook voor de doodstraf. Want het is natuurlijk niet Christelijk om mensen uit ondraaglijk en uitzichtloos lijden te verlossen of de foetus te ontnemen van een tienermoeder, maar als zo'n ongewenst kind dan later de criminaliteit in gaat, is hem bestraffen met de dood opeens geen probleem meer.
Zoals Van der Staaij al aan heeft gegeven valt met hen overal over te praten maar dat daar wel een prijs aan zit. E gereformeerde prijsjes...quote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat, je wil toch niet zeggen dat je serieus denkt dat partijen als de SGP in een coalitie veel te vertellen hebben?
Ja tuurlijk gezellig met extreem-rechts en fundamentalistisch christelijk in onze regering, en dat alles om de PvdA er maar uit te houdenquote:Op woensdag 23 juni 2010 04:06 schreef Bolkesteijn het volgende:
Niet mijn favoriet, maar het kan er mee door.
Het enige wat de SGP dan nog net niet doet, is handen afhakken bij mensen die een snoepje bij de AH gestolen hebben, maar verder lijken ze verdacht veel op hun Moslimbroeders in Saudie-Arabië.quote:Op woensdag 23 juni 2010 00:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het ontnemen van rechten van vrouwen, het strict in acht nemen van de zondagsrust en terugdraaien van al onze verworvenheden op het gebied van abortus, euthanasie, het homohuwelijk etc. iets belangrijker dan de prijs van een lapje vlees als je het niet erg vindt
De SGP is trouwens ook voor de doodstraf. Want het is natuurlijk niet Christelijk om mensen uit ondraaglijk en uitzichtloos lijden te verlossen of de foetus te ontnemen van een tienermoeder, maar als zo'n ongewenst kind dan later de criminaliteit in gaat, is hem bestraffen met de dood opeens geen probleem meer.
Ik denk dat het homohuwelijk wordt teruggedraaid.quote:Op woensdag 23 juni 2010 01:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Echt geen theocratie hoor_!
Geen versoepeling op abortus, en geen uitbreiding koopzondagen. En als ze wel te ver gaan dan moeten cda vvd pvv maar de gok nemen met 76 zetels, kan ook.
Niet direct zo in je wiek schieten als je de naam SGP hoort. Het zijn maar republikeinen
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 22:18 schreef phpmystyle het volgende:
Ik word geil bij die gedachten alleen al. Ik weet alleen niet als ik straks nog wel geil mag worden
quote:Op woensdag 23 juni 2010 08:35 schreef ethiraseth het volgende:
Christenfundamentalisten en extreem-rechts in de regering om moslimfundamentalisten buiten de deur te houden. De ironie.
Ik had van jou eerlijk gezegd wel iets meer verwachtquote:Op woensdag 23 juni 2010 04:06 schreef Bolkesteijn het volgende:
Niet mijn favoriet, maar het kan er mee door.
Behalve dat ligt er ook een enorm twistpunt op het vlak van integratie. WIlders' zijn anti-moslim/islam-standpunten liggen érg slecht bij het CDA. En zouden bij de VVD ook slecht moeten liggen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 22:14 schreef hooibaal het volgende:
De belangrijkste twistpunten gaan liggen op sociaal-economisch vlak, veel mensen lijken wel eens te vergeten dat de PVV op dat vlak bijna meer op de SP lijkt dan op de VVD.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |