Prijsschieten voor SP en PVV. Gaat erg lijken op het vorige kabinet en ik ben daar niet bepaald gecharmeerd van. Ik hoop dat Cohen dit blokkeert.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:11 schreef Wombcat het volgende:
Ik mag hopen van niet. Dit wordt weer echt zo'n non-kabinet
Dat kan dus gewoon niet, als je de verkiezingsprogramma's naast elkaar legt. De PVV wijkt op een aantal essentiële standpunten zo ver af van de PVDA dat daar niets van te brouwen is zonder dat tenminste één van die partijen zijn geloofwaardigheid volledig verliest.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:13 schreef B3nn0 het volgende:
Shit he.. ga nou maar gewoon PVV VVD PVDA doen
Dit dus. Met deze coalitie kabbelen we rustig op dezelfde manier verder. Liever niet.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:11 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Prijsschieten voor SP en PVV. Gaat erg lijken op het vorige kabinet en ik ben daar niet bepaald gecharmeerd van. Ik hoop dat Cohen dit blokkeert.
Dus iedereen verliest, en iedereen wint?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:25 schreef MrBadGuy het volgende:
'Links' kan hiermee blij zijn dat de PVV niet in het kabinet komt, terwijl 'rechts' blij mag zijn dat paars+ is voorkomen.
Iedereen krijgt een lekker 'mwah' gevoelquote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:28 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Dus iedereen verliest, en iedereen wint?
Bah.
De PvdA zou gek zijn idd. Nee, ik denk dat PVV/VVD/CDA maar fijn een kabinet moeten vormen, al of niet een minderheidskabinet waarin 1 van de partijen de ander gedoogsteun verleent.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:11 schreef Wombcat het volgende:
Ik mag hopen van niet. Dit wordt weer echt zo'n non-kabinet
Als de pvdA al te ver van de VVD afstaat is er geen mogelijkheid dat de PVV wel te doen is. Het programma van de PVV is op economisch vlak meer verwant met de SP. Tenzij Wilders natuurlijk heeft aangegeven niks op financieel gebied te eisen, zolang er maar aan moslimpje pesten wordt gedaan.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:13 schreef B3nn0 het volgende:
Shit he.. ga nou maar gewoon PVV VVD PVDA doen
Even een zijlijntje: Vind jij het goed te praten dat Cohen heeft gezegd dat Moslim mannen best hun vrouw mogen discrimineren?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:50 schreef Righteous het volgende:
Opflikkeren met die racistische PVV , goedzo
En wie moet er dan blij zijn met opnieuw die PvdA/CDA-combo?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:25 schreef MrBadGuy het volgende:
'Links' kan hiermee blij zijn dat de PVV niet in het kabinet komt, terwijl 'rechts' blij mag zijn dat paars+ is voorkomen.
Niemandquote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:56 schreef Arcee het volgende:
[..]
En wie moet er dan blij zijn met opnieuw die PvdA/CDA-combo?
En wie zegt dat die vrouwen dat niet gewoon zelf ook zo willen ?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:52 schreef Holograph het volgende:
[..]
Even een zijlijntje: Vind jij het goed te praten dat Cohen heeft gezegd dat Moslim mannen best hun vrouw mogen discrimineren?
Weg met die discriminerende PvdA
Daardoor kunnen veel buitenlanders niet integreren waardoor er een aversie ontstaat tussen de Nederlanders en buitenlanders. Dat werkt polariserend. PvdA: polariseertquote:Op dinsdag 22 juni 2010 19:38 schreef Righteous het volgende:
[..]
En wie zegt dat die vrouwen dat niet gewoon zelf ook zo willen ?
Er wordt in Nederland zo gedaan alsof deze vrouwen slachtoffer zijn, vele vinden het best zo![]()
Ze hoeven ook niet te werken niks .
Nou volgens mij is dit echt helemaal niks. Als ze al wat gaan doen zal het rommelen in de marge zijn...quote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:25 schreef MrBadGuy het volgende:
Ja, dat is de reden volgens mij.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 19:51 schreef Loohcs het volgende:
Zo ongeloofwaardig als PvdA nu weer met CDA gaat. Cohen wil dat ook echt niet, zeker niet nu 'rechtse' deel van het CDA de overhand zal hebben, vanwege de grote VVD. Of het moet zijn dat hij politieke zelfmoord wil plegen enkel om de PVV uit de regering te houden...
Ik vrees dat ze weer bij de eerste optie uitkomen, alhoewel VVD-PVV-CDA ook maar een hele krappe meerderheid heeft. Als ze Verhagen weer moeten vragen omdat de andere opties niet mogelijk zijn, heeft ie als kleinste eigenlijk alle macht in handen. Dat is een positie die 'm wel bevalt volgens mij. En dat de CDA achterban niet met de PVV wil boeit Verhagen dan echt niet. Of desnoods nieuwe verkiezingen, met Verhagen als lijsttrekker, dan staat ie nog meer in de spotlights....vindt ie vast ook niet erg.
Hopen en duimern dat Cohen voet bij stuk houdt..quote:
Ik hoop ook dat Cohen zijn pootje straks houdt, dan komt vanzelf rechts weer in beeldquote:Op dinsdag 22 juni 2010 20:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hopen en duimern dat Cohen voet bij stuk houdt..
Vooral hij kan het zich absoluut niet permitteren om van mening te veranderen..
Dat hoeft helemaal niet... Ze kunnen ook een andere informateur aanwijzen...quote:Op dinsdag 22 juni 2010 20:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik hoop ook dat Cohen zijn pootje straks houdt, dan komt vanzelf rechts weer in beeld
En denkje dat dan Verhagen wel ineens wil, en Rutte ineens geil wordt van een paars plus kabinet?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 20:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat hoeft helemaal niet... Ze kunnen ook een andere informateur aanwijzen...
Helaas blijft Rutte maar drammen dat hij dit niet wil..quote:Op dinsdag 22 juni 2010 21:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dit zat er dik in.Helaas blijft Cohen maar drammen dat hij Paars + wil.
Zie mijn aangevulde post..quote:Op dinsdag 22 juni 2010 21:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En denkje dat dan Verhagen wel ineens wil, en Rutte ineens geil wordt van een paars plus kabinet?
Dit soort postsquote:Op dinsdag 22 juni 2010 21:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dit zat er dik in.Helaas blijft Cohen maar drammen dat hij Paars + wil.
En jij denkt door een VVD-CDA-PvdA coalitie voor te stellen de "zeer grote verschillen" tussen de VVD en de PvdA ineens weg zijn, die Paars+ zgn onmogelijk maakten volgens Rutte? Hoe lult hij dat weer recht???quote:Op dinsdag 22 juni 2010 21:06 schreef 08gnoT. het volgende:
Rutte moet ook een beetje om z'n achterban denken, en gezien de duizenden reacties op de site van de VVD tégen paars+, de petitie op geenpaarsplus.nl en de reacties van veel VVD stemmers hier en op andere fora, kon Rutte weinig anders als hij nog zetels had willen krijgen.
De verschillen zijn gewoon te groot. Als de VVD niet de grootste had geweest, hadden ze zich ook wat meer concessies kunnen veroorloven en had het misschien nog wel gekund en had de achterban denk ik ook minder hard geprotesteerd.
Omdat de PvdA als enige linkse partij misschien meer wil toegeven dan wanneer GL erbij zat. Paars+ had een sterkere linkse zijde dan een nationaal kabinet zou hebben. (Tja, ik heb het al vaker gepost, maar voor mij was Groenlinks het grootste obstakel)quote:Op dinsdag 22 juni 2010 21:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En jij denkt door een VVD-CDA-PvdA coalitie voor te stellen de "zeer grote verschillen" tussen de VVD en de PvdA ineens weg zijn, die Paars+ zgn onmogelijk maakten volgens Rutte? Hoe lult hij dat weer recht???
Bovendien: Cohen moet zijn poot eigenlijk wel stijf houden om geloofwaardig te blijven...
Paars+ lijkt mij de stabielste optie.. Zeker nu (ik herhaal mezelf, sorry) Rutte zelf heeft gezegd dat er een goede sfeer was en er onderling vertrouwen was. Heel erg belangrijke zaken bij de vorming van een coalitie. Die hij wegsmijt.....quote:Op dinsdag 22 juni 2010 21:19 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Omdat de PvdA als enige linkse partij misschien meer wil toegeven dan wanneer GL erbij zat. Paars+ had een sterkere linkse zijde dan een nationaal kabinet zou hebben. (Tja, ik heb het al vaker gepost, maar voor mij was Groenlinks het grootste obstakel)
Daarbij zie ik VVD-CDA-PvdA ook niet direct gebeuren hoor, en het lijkt me ook zeker niet de ultieme coalitie. Met de D66 zou het wat beter worden, maar met deze uitslagen is sowieso niks (in mijn ogen) geweldigs te maken.
En Cohen zal inderdaad niet zo snel toegeven als hij geloofwaardig wil blijven.
Ik geloof best dat er een goede sfeer en zo was, maar was die op persoonlijke basis of op standpunten? Beide belangrijk, maar ik gok dat de heren en dame het beter op persoonlijke basis met elkaar kunnen vinden dan op politiek gebied.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 21:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Paars+ lijkt mij de stabielste optie.. Zeker nu (ik herhaal mezelf, sorry) Rutte zelf heeft gezegd dat er een goede sfeer was en er onderling vertrouwen was. Heel erg belangrijke zaken bij de vorming van een coalitie. Die hij wegsmijt.....
En snap jouw achterban-verhaal wel, maar je moet ook een "basis" van vertrouwen hebben.. Die lijkt me bij VVD-CDA-PvdA iets minder aan de orde...
Volgens Halsema lag het echt aan Rutte/de VVD zelf (in "steenkolenNL"):quote:Op dinsdag 22 juni 2010 21:51 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Ik geloof best dat er een goede sfeer en zo was, maar was die op persoonlijke basis of op standpunten? Beide belangrijk, maar ik gok dat de heren en dame het beter op persoonlijke basis met elkaar kunnen vinden dan op politiek gebied.
Inderdaad is dat van groot belang, maar niet genoeg om 4 jaar plannen te maken en uit te voeren vrees ik.
Tja, dan is het inderdaad alleen voor de vorm geweest... maar waar hebben ze dan anderhalve dag voor nodig gehad?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 22:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Volgens Halsema lag het echt aan Rutte/de VVD zelf (in "steenkolenNL"):
En voor alle duidelijkheid, voor GL (net als voor D66 en de PvdA) wilde beginnen met inhoudelijke onderhandelingen #paarsgroen
about 6 hours ago via PockeTwit
en:
@brechtje Inderdaad, de VVD ziet op dit moment onvoldoende ruimte.
about 6 hours ago via PockeTwit in reply to brechtje
in antwoord op:
@FemkeHalsema bedoel je dat GL D66 en PvdA aan inhoudelijke onderhandelingen wilden beginnen maar VVD er hier een punt achter zette?
Chemie tussen de partijleiders is van groot belang bij een formatie. Politiek gaat uiteindelijk voor een groot deel om de poppetjes, en dat geldt niet alleen voor de kiezer.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 21:51 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Ik geloof best dat er een goede sfeer en zo was, maar was die op persoonlijke basis of op standpunten? Beide belangrijk, maar ik gok dat de heren en dame het beter op persoonlijke basis met elkaar kunnen vinden dan op politiek gebied.
Inderdaad is dat van groot belang, maar niet genoeg om 4 jaar plannen te maken en uit te voeren vrees ik.
Goede vraag!quote:Op dinsdag 22 juni 2010 22:08 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Tja, dan is het inderdaad alleen voor de vorm geweest... maar waar hebben ze dan anderhalve dag voor nodig gehad?
Dan kan Rutte tenminste achteraf zeggen dat hij het echt-wel geprobeerd heeft.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 22:08 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Tja, dan is het inderdaad alleen voor de vorm geweest... maar waar hebben ze dan anderhalve dag voor nodig gehad?
Tuurlijk gaat het om de poppetjes, maar nog meer om de standpunten. Uiteindelijk is dat wat gedaan moet worden. Of dat nu onder een gemoedelijke werksfeer of onder logeerpartijtjes en interne feestjes gebeurt.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 22:11 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Chemie tussen de partijleiders is van groot belang bij een formatie. Politiek gaat uiteindelijk voor een groot deel om de poppetjes, en dat geldt niet alleen voor de kiezer.
Hopelijk komt Rutte nog tot inkeer.
Zo ver waren we al..quote:Op dinsdag 22 juni 2010 22:17 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dan kan Rutte tenminste achteraf zeggen dat hij het echt-wel geprobeerd heeft.
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 22:32 schreef Righteous het volgende:
De sfeer was alleen maar goed omdat Cohen thee heeft gezet . Vast geen muntthee geweest ....
Eerder een nieuwe informateur want voor Verhagen is de situatie ondertussen niet veranderd. Het CDA zit nog steeds niet te wachten op een op voorhand zeer instabiele coalitie met extreem-rechts, en geef ze eens ongelijkquote:Op dinsdag 22 juni 2010 20:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik hoop ook dat Cohen zijn pootje straks houdt, dan komt vanzelf rechts weer in beeld
Tja daar zullen we wel nooit achter komenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 22:08 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Ik wilde er eerst nog 'Theeleuten?' achter zetten, is nogal een inkoppertjequote:Op dinsdag 22 juni 2010 22:44 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja daar zullen we wel nooit achter komen. Misschien smaakt thee met Cohen wel erg goed
Femke had koekjes meegebracht en dat pak moest leeg.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 22:44 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja daar zullen we wel nooit achter komen. Misschien smaakt thee met Cohen wel erg goed
Waren zeker biologische dat het zo lang duurdequote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Femke had koekjes meegebracht en dat pak moest leeg.
Stugge, taaie, volkoren-noten-rozijnen koekjes.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:36 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Waren zeker biologische dat het zo lang duurde
En dan komt deze optie weer om de hoek kijkenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:42 schreef Boldface het volgende:
De informateur verdoet zijn tijd, terwijl hij de vaart erin moet houden. Verhagen en Cohen komen alleen uit beleefdheid bij de informateur langs. De PvdA zal niet in zo'n kabinet stappen, het CDA heeft na de historische verkiezingsnederlaag sowieso niks te zoeken. De 'grote verschillen' die 'onvoldoende perspectief' boden voor Paars Plus, zijn verschillen tussen VVD en PvdA. Diezelfde verschillen blijven gewoon intact en blokkeren dus een centrumkabinet.
Het zal me enorm verbazen als de informateur niet al in de loop van morgen bekendmaakt dat VVD-PvdA-CDA geen optie is. Als -ie een beetje opschiet, kan de persconferentie nog voor de lunchpauze plaatsvinden.
Ga je dit nu in elk topic neerplempen?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En dan komt deze optie weer om de hoek kijken![]()
Ze kunnen daarna ook een andere informateur aanwijzen...
Van PvdA-huize bijvoorbeeld. Die kan dan nog wat onwaarschijnlijke varianten over links proberen die (waarschijnlijk) ook niet tot onderhandelen zullen komen. Vervolgens komt Paars+ weer in beeld, en is dat de enige manier voor de VVD om mee te regeren...
Ja, kennelijk komt in (bijna) elk topic dezelfde vraag op.. En dit is mijn antwoordquote:Op woensdag 23 juni 2010 00:16 schreef Klummie het volgende:
[..]
Ga je dit nu in elk topic neerplempen?
Bedenk dat ook VVD-PVV-CDA ook nog niet uit beeld is, zeker niet als men een akkoord kan vinden wat verkoopbaar is aan de achterban, zeker voor wat betreft het CDA. Wilders wil zo graag dat 'ie een hoop laat schieten hoor en qua begrotingsbeleid vinden CDA en VVD elkaar wel.
Als Brinkman in 1994 niet zo star had vastgehouden aan zijn WAO standpunt was Paars er geeneens gekomen. Kok wilde in eerste instantie gewoon verder met het CDA.quote:Op woensdag 23 juni 2010 00:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, kennelijk komt in (bijna) elk topic dezelfde vraag op.. En dit is mijn antwoord
CDA kan rare sprongen maken, maar met zo'n megaverlies lijkt die kans toch kleiner...
Bagger oplossing inderdaad. Denk dat de gesprekken vrij snel afgelopen zijn en dat de informateur verder gaat met kijken of VVD, PVV en CDA geen oplossing is. Soms komen ze weer terug bij oude formules..quote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:28 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Dus iedereen verliest, en iedereen wint?
Bah.
En? Het ging anders.... Water under the bridge...quote:Op woensdag 23 juni 2010 00:25 schreef Klummie het volgende:
[..]
Als Brinkman in 1994 niet zo star had vastgehouden aan zijn WAO standpunt was Paars er geeneens gekomen. Kok wilde in eerste instantie gewoon verder met het CDA.
En zoals we inmiddels allemaal weten ziet dat er samen ook vreselijk gezellig uit.quote:Op woensdag 23 juni 2010 00:16 schreef Klummie het volgende:
[..]
Ga je dit nu in elk topic neerplempen?
Bedenk dat ook VVD-PVV-CDA ook nog niet uit beeld is, zeker niet als men een akkoord kan vinden wat verkoopbaar is aan de achterban, zeker voor wat betreft het CDA. Wilders wil zo graag dat 'ie een hoop laat schieten hoor en qua begrotingsbeleid vinden CDA en VVD elkaar wel.
Nee, dat was te snel, eerst moet het congres spreken om draagvlak te krijgen, daar zal nu flink gelobbyd worden. Als men intern voldoende resultaten heeft van gesprekken met Wilders, dan kan men dat verkopen. Daar gaat tijd overheen.quote:Op woensdag 23 juni 2010 00:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En? Het ging anders.... Water under the bridge...
Als het CDA nu niet had tegengestribbeld was er wellicht een coalitie uit de eerste informatie-optie gerold..
Ja, en Paars+ ook. Waar Rutte zelf over gezegd heeft dat er een goede sfeer was én (belangrijker) dat er vertrouwen was...quote:Op woensdag 23 juni 2010 00:43 schreef Phoenixbirdy het volgende:
[..]
En zoals we inmiddels allemaal weten ziet dat er samen ook vreselijk gezellig uit.
PVV laat de begroting wel aan CDA/VVD, die liggen dicht genoeg bij elkaar.Het CDA moet alleen een manier vinden om dit te verkopen aan haar achterban. Het lijkt me logisch dat Rutte daar op wacht.quote:Op woensdag 23 juni 2010 00:49 schreef Phoenixbirdy het volgende:
Ik blijf erbij dat PVV en VVD niet zo ver uit elkaar liggen. Ze komen ook uit dezelfde baarmoeder. Maar kleine Geertjes worden groot.
CDA staat daarentegen minder met hun op 1 lijn....
Hoe stel je je voor dat ze weer bij optie uitkomen?quote:Op woensdag 23 juni 2010 00:56 schreef Klummie het volgende:
[..]
PVV laat de begroting wel aan CDA/VVD, die liggen dicht genoeg bij elkaar.Het CDA moet alleen een manier vinden om dit te verkopen aan haar achterban. Het lijkt me logisch dat Rutte daar op wacht.
quote:Op woensdag 23 juni 2010 00:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoe stel je je voor dat ze weer bij optie 1 uitkomen?
quote:Op woensdag 23 juni 2010 00:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoe stel je je voor dat ze weer bij optie uitkomen?
Als het CDA een akkoord ziet dat verkoopbaar is dan is het niet zo'n probleem. Het gaat om de timing.quote:
Uiteraard weigert die! Die wil graag zelf formateur worden.quote:Op woensdag 23 juni 2010 01:15 schreef phpmystyle het volgende:
Ik verwacht dat Cohen pertinent weigert.
Dat inderdaad.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:40 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Als de pvdA al te ver van de VVD afstaat is er geen mogelijkheid dat de PVV wel te doen is. Het programma van de PVV is op economisch vlak meer verwant met de SP. Tenzij Wilders natuurlijk heeft aangegeven niks op financieel gebied te eisen, zolang er maar aan moslimpje pesten wordt gedaan.
Denk het ook. Dit is echt zo'n kabinet waarbij geen enkele structurele beslissing genomen gaat worden. Omdat er op vrijwel elk vlak compromissen moeten worden gesloten, gaat men het eerst een paar jaar onderzoeken in een commissie. Tegen de tijd dat daar iets uit komt, is het kabinet gevallen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 19:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nou volgens mij is dit echt helemaal niks. Als ze al wat gaan doen zal het rommelen in de marge zijn...
En dan loopt ie tegen hetzelfde aan als waar Rutte tegenaan loopt. Dat men vooralsnog niet bereid is water bij de wijn te doen waardoor een coaltiesmeden mogelijk is.quote:Op woensdag 23 juni 2010 06:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Uiteraard weigert die! Die wil graag zelf formateur worden.
Jij denkt dat omdat Rutte paars niet wil, Verhagen opeens wél met de PVV wil praten.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 21:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En denkje dat dan Verhagen wel ineens wil, en Rutte ineens geil wordt van een paars plus kabinet?
Inderdaad. Een groot deel van de PVDA-stemmers is juist afkomstig van GL en D66 (strategisch stemmen) en die zien absoluut niets in een kabinet VVD-PVDA-CDA.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 21:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Paars+ lijkt mij de stabielste optie.. Zeker nu (ik herhaal mezelf, sorry) Rutte zelf heeft gezegd dat er een goede sfeer was en er onderling vertrouwen was. Heel erg belangrijke zaken bij de vorming van een coalitie. Die hij wegsmijt.....
En snap jouw achterban-verhaal wel, maar je moet ook een "basis" van vertrouwen hebben.. Die lijkt me bij VVD-CDA-PvdA iets minder aan de orde...
Sterker nog, Rutte wou om de pvdA over de streep te trekken zelfs D66 er nog wel bij doen. Dan zit ie dus met 2 partijen waar ie in de paars + onderhandelingen nog 'te ver van af stond'quote:Op woensdag 23 juni 2010 09:36 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat inderdaad.
En als PVDA te ver van de VVD af staat in een paars kabinet, is dat natuurlijk ook het geval in een kabinet met het CDA.
Dan moet Wilders vooral qua integratie flink wat water bij de wijn doen, anders gaat het CDA het niet slikken.quote:Op woensdag 23 juni 2010 01:04 schreef Klummie het volgende:
[..]
Als het CDA een akkoord ziet dat verkoopbaar is dan is het niet zo'n probleem. Het gaat om de timing.
Juist.quote:Op woensdag 23 juni 2010 09:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Sterker nog, Rutte wou om de pvdA over de streep te trekken zelfs D66 er nog wel bij doen. Dan zit ie dus met 2 partijen waar ie in de paars + onderhandelingen nog 'te ver van af stond'.
Het is gewoon een getalsmatige kwestie, hij wil een stevige rechtse meerderheid in de coalitie. Dat kan, maar dan moet hij dat ook zeggen.
Lijkt me dat dan eerst PVDA nog aan zet is om te kijken of er een normaal meerderheidskabinet mogelijk is.quote:Ik zet mijn geld momenteel op een minderheidskabinet geleid door de VVD met gedoogsteun van danwel CDA of PVV.
Wilders hoeft ook niet perse in het kabinet in mijn optie.quote:Op woensdag 23 juni 2010 09:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dan moet Wilders vooral qua integratie flink wat water bij de wijn doen, anders gaat het CDA het niet slikken.
Dat kabinet lijkt me alleen uitgesloten.quote:Op woensdag 23 juni 2010 09:45 schreef Wombcat het volgende:
Lijkt me dat dan eerst PVDA nog aan zet is om te kijken of er een normaal meerderheidskabinet mogelijk is.
Wat logisch is, gaat de VVD akkoord met paars+ dan word de VVD ondergesneeuwd! Lijkt me logisch dat Rutte weinig zin heeft om een links kabinet te leiden!quote:Op woensdag 23 juni 2010 09:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Sterker nog, Rutte wou om de pvdA over de streep te trekken zelfs D66 er nog wel bij doen. Dan zit ie dus met 2 partijen waar ie in de paars + onderhandelingen nog 'te ver van af stond'.
Het is gewoon een getalsmatige kwestie, hij wil een stevige rechtse meerderheid in de coalitie. Dat kan, maar dan moet hij dat ook zeggen.
Ik zet mijn geld momenteel op een minderheidskabinet geleid door de VVD met gedoogsteun van danwel CDA of PVV.
En hoe had je dat bij een VVD/CDA/PVDA/D66 of GL-kabinet voorgesteld?quote:Op woensdag 23 juni 2010 09:49 schreef FiekeV het volgende:
[..]
Wat logisch is, gaat de VVD akkoord met paars+ dan word de VVD ondergesneeuwd! Lijkt me logisch dat Rutte weinig zin heeft om een links kabinet te leiden!
Als VVD stemmer zat ik echt niet op paars+ te wachten! En had Rutte bij de volgende verkiezingen na mijn stem kunnen fluiten! Ik stem geen VVD om vervolgens te zien hoe de VVD de plannen van links moet gaan uitvoeren!
CDA staat iniedergeval al een stuk dichterbij de VVD dan die andere 3. Nog steeds niet mijn voorkeur, maar 3 tegen 1 is het dan iniedergeval niet!quote:Op woensdag 23 juni 2010 09:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En hoe had je dat bij een VVD/CDA/PVDA/D66 of GL-kabinet voorgesteld?
Nee, omdat Cohen een middenkabinet niet wil, kan Verhagen een rechts kabinet prima verkopen onder het mom van het landsbelang, dat is toch overduidelijk het spel.quote:Op woensdag 23 juni 2010 09:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Jij denkt dat omdat Rutte paars niet wil, Verhagen opeens wél met de PVV wil praten.
Dan moeten er toch echt nog meer varianten onderzocht worden, en moeten we een paar maanden verder zijn, voordat het CDA daar aan wil.quote:Op woensdag 23 juni 2010 09:58 schreef Klummie het volgende:
[..]
Nee, omdat Cohen een middenkabinet niet wil, kan Verhagen een rechts kabinet prima verkopen onder het mom van het landsbelang, dat is toch overduidelijk het spel.
Je leeft in een droomwereld, vriend. Het CDA zal een coalitie met de PVV nooit kunnen verkopen aan de achterban. Samengaan met de PVV is politieke zelfmoord. Het CDA heeft helemaal niet de intentie om te regeren. Kans is vrij groot dat de VVD is aangewezen op PaarsPlus.quote:Op woensdag 23 juni 2010 09:58 schreef Klummie het volgende:
[..]
Nee, omdat Cohen een middenkabinet niet wil, kan Verhagen een rechts kabinet prima verkopen onder het mom van het landsbelang, dat is toch overduidelijk het spel.
Dan komen zijn ideeën op het valk van integratie ook niet in dat kabinet.quote:Op woensdag 23 juni 2010 09:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wilders hoeft ook niet perse in het kabinet in mijn optie.
Scheelt dat Cohen met zijn uitspreek niet 2 verliezende partijen in de regering een hoop andere opties ook op slot gooit!quote:Op woensdag 23 juni 2010 10:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dan moeten er toch echt nog meer varianten onderzocht worden, en moeten we een paar maanden verder zijn, voordat het CDA daar aan wil.
Er zitten in het programma van de PVV echt een aantal standpunten waar het CDA (of iig grote delen van het CDA) het principieel mee oneens zijn, en dat zit 'm niet in de economische standpunten.
Nee, als er echt geen coalitie meer uit te halen is met de VVD dan wordt de VVD verwezen naar de oppositiebanken. Is in de jaren '70 ook eens gebeurt met de PvdA. Nieuwe verkiezingen gaat niet gebeuren.quote:Op woensdag 23 juni 2010 10:07 schreef FiekeV het volgende:
[..]
Scheelt dat Cohen met zijn uitspreek niet 2 verliezende partijen in de regering een hoop andere opties ook op slot gooit!
Paars+? dan maar opnieuw naar de stembus hoor! Dit kan de VVD namelijk niet verkopen aan de achterban!
Ze kunnen ook in de oppositie eindigen als dit zo doorgaat. Dan heb je VVD gestemd om te zie hoe ze geen enkel plan kunnen uitvoeren.quote:Op woensdag 23 juni 2010 09:49 schreef FiekeV het volgende:
[..]
Wat logisch is, gaat de VVD akkoord met paars+ dan word de VVD ondergesneeuwd! Lijkt me logisch dat Rutte weinig zin heeft om een links kabinet te leiden!
Als VVD stemmer zat ik echt niet op paars+ te wachten! En had Rutte bij de volgende verkiezingen na mijn stem kunnen fluiten! Ik stem geen VVD om vervolgens te zien hoe de VVD de plannen van links moet gaan uitvoeren!
we gaan echt niet opnieuw stemmen. Hou er maar rekening mee dat Paars+ of VVD/pvda/cda/D66(of GL) er komt. Kan niet wachten om je tranen te zien vloeien bij een van beide kabinetten.quote:Op woensdag 23 juni 2010 10:07 schreef FiekeV het volgende:
[..]
Scheelt dat Cohen met zijn uitspreek niet 2 verliezende partijen in de regering een hoop andere opties ook op slot gooit!
Paars+? dan maar opnieuw naar de stembus hoor! Dit kan de VVD namelijk niet verkopen aan de achterban!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |