abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88304638
quote:
Op woensdag 3 november 2010 21:32 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Als die rook enkel bij die roker bleef mogen ze van mij doen en laten wat ze willen.
Dat is dus wat er nu gebeurt....rokerscafe's waar iedereen kan kiezen of ze er wel of niet heen willen....kun je dus heel tevreden mee zijn. :)
pi_88304650
quote:
Op woensdag 3 november 2010 21:33 schreef Arcee het volgende:
Ik begrijp niet dat niet-rokers per se in een kleine café willen gaan zitten niet roken.
Dat heeft alles te maken met een ander het licht in de ogen niet gunnen.
  woensdag 3 november 2010 @ 21:43:36 #143
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_88304847
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 21:39 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Dat is dus wat er nu gebeurt....rokerscafe's waar iedereen kan kiezen of ze er wel of niet heen willen....kun je dus heel tevreden mee zijn. :)
Sommige café's, en dan niet eens café's die zouden willen ofzo, maar op basis van omvang. Echte keus is er dus niet, niet voor de caféganger (roker/niet-roker) noch voor de café-uitbater. Wees dan ook zo stoer als regering om het verbod gewoon op te heffen in plaats van zo'n laf en slap we-heffen-het-een-klein-beetje-op.
Sterker nog: het wordt voorlopig nog niet eens opgeheven, er wordt niet gecontroleerd. Dezelfde reden waarom er nog steeds dronkelappen het café uitkomen om achter het stuur te gaan zitten.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_88305537
quote:
Op woensdag 3 november 2010 21:43 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Sommige café's, en dan niet eens café's die zouden willen ofzo, maar op basis van omvang. Echte keus is er dus niet, niet voor de caféganger (roker/niet-roker) noch voor de café-uitbater. Wees dan ook zo stoer als regering om het verbod gewoon op te heffen in plaats van zo'n laf en slap we-heffen-het-een-klein-beetje-op.
Sterker nog: het wordt voorlopig nog niet eens opgeheven, er wordt niet gecontroleerd. Dezelfde reden waarom er nog steeds dronkelappen het café uitkomen om achter het stuur te gaan zitten.
Tsja...ik vind het ook geen ideale oplossing, maar zoals wel vaker in de politiek wordt er gekozen voor haalbare compromissen.
De grote meerderheid van de uitgaansgelegenheden blijft rookvrij en de rokers krijgen een klein botje toegeworpen en zijn daar blij mee.

Ik heb een oudere collega (50+) die altijd fel actie gevoerd heeft tegen het roken.....ondertussen zijn al zijn doelen bereikt....hij kan rookvrij met het OV, werken, naar de film en vergaderingen bijwonen (klinkt als een eeuwigheid geleden, maar dat is het dus niet)....zelfs hij die echt heel fanatiek was haalt ondertussen zijn schouders op...als hij een biertje wil drinken dan kan hij dat op legio plekken doen en dat er speciale rookcafe's zijn, so what?

Het wordt bijna een academische discussie over een paar plekken waar wel gerookt mag worden en waar voldoende rookvrije alternatieven voor zijn en dat het allemaal klungelig gedaan wordt mee eens, maar in de dagelijkse praktijk hoef je daar als niet-roker helemaal niet mee te maken te hebben, tenzij je het bewust op wil zoeken.
  woensdag 3 november 2010 @ 22:42:34 #145
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_88308213
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 21:55 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Tsja...ik vind het ook geen ideale oplossing, maar zoals wel vaker in de politiek wordt er gekozen voor haalbare compromissen.
De grote meerderheid van de uitgaansgelegenheden blijft rookvrij en de rokers krijgen een klein botje toegeworpen en zijn daar blij mee.

Ik heb een oudere collega (50+) die altijd fel actie gevoerd heeft tegen het roken.....ondertussen zijn al zijn doelen bereikt....hij kan rookvrij met het OV, werken, naar de film en vergaderingen bijwonen (klinkt als een eeuwigheid geleden, maar dat is het dus niet)....zelfs hij die echt heel fanatiek was haalt ondertussen zijn schouders op...als hij een biertje wil drinken dan kan hij dat op legio plekken doen en dat er speciale rookcafe's zijn, so what?

Het wordt bijna een academische discussie over een paar plekken waar wel gerookt mag worden en waar voldoende rookvrije alternatieven voor zijn en dat het allemaal klungelig gedaan wordt mee eens, maar in de dagelijkse praktijk hoef je daar als niet-roker helemaal niet mee te maken te hebben, tenzij je het bewust op wil zoeken.
Veel mensen vergeten dat het belangrijkste punt toch wel de rookvrije werkplek is. Ieder café met personeel zou rookvrij moeten zijn. Dat zou net als het verplicht dragen van zekering/vallijn/harnas als steigerbouwer, loodvrije verf als schilder en een ademluchttoestel voor brandweerlieden gewoon de normaalste zaak van de wereld moeten zijn.

Ben je als kroegbaas zzper, dan mag je w.m.b. zelf beslissen of er al dan niet gerookt wordt in je kroeg, maar heb je personeel dan niet.

Dat is nl. waar al die vergelijkingen op mank gaan. Iemand die naast je een biertje drinkt schaadt jouw gezondheid niet, enkel die van degene zelf. Iemand die naast je een sigaretje opsteekt, zorgt er meteen voor dat jij die stoffen ook binnenkrijgt. Arsenicum, fosfor, cadmium, lood, ammoniak etc.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  woensdag 3 november 2010 @ 23:16:12 #146
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_88309846
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 22:42 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Veel mensen vergeten dat het belangrijkste punt toch wel de rookvrije werkplek is. Ieder café met personeel zou rookvrij moeten zijn. Dat zou net als het verplicht dragen van zekering/vallijn/harnas als steigerbouwer, loodvrije verf als schilder en een ademluchttoestel voor brandweerlieden gewoon de normaalste zaak van de wereld moeten zijn.
Er is geen wetenschappelijk bewijs voor de vermeende schade door meeroken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_88311182
Ergens is deze versoepeling van het rookverbod ook maar een wassen neus. Er zijn denk ik maar weinig cafe's die aan de oppervlakte-eis voldoet en waar ook nog eens helemaal geen personeel in dienst is. Als je op zaterdagavond voor vier uurtjes een oproepkracht van 17 jaar hebt rondhuppelen heb je al personeel in dienst. Dit gaat dan dus weer het zwartwerken in de hand werken.

En ben benieuwd hoe het dan met het personeelscriterium zit. Als je alleen op zaterdagavond voor vier uur een oproepkracht hebt, mag er dan op vrijdagavond wel gerookt worden?
pi_88313142
Mooi, einde rookverbod.

Controle is een wassen neus in Nederland.
pi_88318415
quote:
Op woensdag 3 november 2010 22:42 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Ben je als kroegbaas zzper, dan mag je w.m.b. zelf beslissen of er al dan niet gerookt wordt in je kroeg, maar heb je personeel dan niet.

Dat is nl. waar al die vergelijkingen op mank gaan. Iemand die naast je een biertje drinkt schaadt jouw gezondheid niet, enkel die van degene zelf. Iemand die naast je een sigaretje opsteekt, zorgt er meteen voor dat jij die stoffen ook binnenkrijgt. Arsenicum, fosfor, cadmium, lood, ammoniak etc.
Het recht op een rookvrije werkplek is pas heel recent ingevoerd in Nederland en het is prima wat mij betreft dat mensen rookvrij kunnen werken als ze dat willen, maar er zijn ook mensen die er geen problemen mee hebben om niet-rookvrij te werken.

Zelfs in het scenario wat jij schetst is "ontduiking" niet zo'n probleem....ipv personeel huur je alleen nog maar zzp-ers in....dat gebeurt sowieso al steeds vaker in de maatschappij, dus ook in de horeca zal daar wel een oplossing voor te vinden zijn als men dat wil.

Die vergelijkingen zijn prachtig, maar waar het uiteindelijk op neerkomt is dat er een groep mensen is die graag naar een rookcafé gaan of daar graag willen werken. Zolang mensen niet gedwongen worden zie ik het probleem verder niet....we zijn allemaal anders en dus is het goed dat er keuzemogelijkheden zijn.

Overigens ben ik er van overtuigd dat als sigaretten (sigaren/pijp) niet zo zouden stinken, dat er veel minder gedoe over zou zijn.
  donderdag 4 november 2010 @ 12:06:37 #150
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_88321047
Je mag niet fulltime een ZZP-er inhuren... die moet namelijk meerdere klanten hebben
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  donderdag 4 november 2010 @ 12:32:40 #151
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_88322012
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 12:06 schreef MikeyMo het volgende:
Je mag niet fulltime een ZZP-er inhuren... die moet namelijk meerdere klanten hebben
dat is het probleem van die zzp-er ;) Zolang hij een VAR heeft, is de klant gevrijwaard van naheffingen.
En gezien de openingstijden van de meeste kroegen zal dat het vinden van nog 2 of 3 klanten niet het grootste probleem zijn lijkt me
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  † In Memoriam † donderdag 4 november 2010 @ 12:49:17 #152
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_88322636
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 12:06 schreef MikeyMo het volgende:
Wat.
Carpe Libertatem
pi_88322750
Als ik maar nog lekker mijn biefstukje kan eten in een rookvrij restaurant :)

Rokers tevreden
Niet rokers tevreden
pi_88322991
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 10:46 schreef Kingstown het volgende:
Die vergelijkingen zijn prachtig, maar waar het uiteindelijk op neerkomt is dat er een groep mensen is die graag naar een rookcafé gaan of daar graag willen werken. Zolang mensen niet gedwongen worden zie ik het probleem verder niet....we zijn allemaal anders en dus is het goed dat er keuzemogelijkheden zijn.
Het gaat dan ook om een combinatie van schaamteloos egoisme en betutteling. Het begint bij bemoeiziekte van calvinistische proporties: Jij zou niet moeten roken want het is slecht voor jouw gezondheid. En dat moralisme is dan de rechtvaardiging voor het schaamteloos egoisme waarin figuren die van hun bestedingsgedrag absoluut geen kroeg in even houden wel diezelfde kroeg voor zichzelf opeisen.

quote:
Overigens ben ik er van overtuigd dat als sigaretten (sigaren/pijp) niet zo zouden stinken, dat er veel minder gedoe over zou zijn.
Stank is ook maar relatief. Ik snap prima dat je het bij je thuis niet in de gordijnen wilt hebben, maar die hysterische reacties op enige omgevingsgeur slaan ook nergens op. Het recht om niets te ruiken wordt maar even voor vanzelfsprekend aangenomen terwijl dat nogal belachelijk is, en ten koste gaat van het recht van anderen om geur te verspreiden. En alleen wat rook betreft, want roken is niet de keuze van het inidividu in kwestie, en dus zouden anderen ook niet mogen roken, en dus stinkt het grandioos als het te ruiken is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 4 november 2010 @ 13:08:47 #155
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_88323378
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 12:32 schreef teamlead het volgende:

[..]

dat is het probleem van die zzp-er ;) Zolang hij een VAR heeft, is de klant gevrijwaard van naheffingen.
En gezien de openingstijden van de meeste kroegen zal dat het vinden van nog 2 of 3 klanten niet het grootste probleem zijn lijkt me
Nu ga jij er van uit dat iedereen die als ZZP-er werkzaam zou willen zijn in de horeca dat ook nog eens meerdere kroegen gaat uitzoeken om voor te werken...

Overigens is een ZZP-er status niets voor mensen die enkel in het weekend een paar tientjes extra willen bijverdienen.
[..]
  donderdag 4 november 2010 @ 13:10:11 #156
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_88323439
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 12:49 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Wat.
quote:
Onduidelijke regelgeving nekt zzp'ers

Zzp'ers worstelen vaak met de Belastingdienst. Dit heeft voor een groot deel te maken met onduidelijke regels.

Organisaties van zzp'ers lieten dit weten, zo meldt Z24.nl. De oplossing ligt volgens de organisaties in een definitie van ondernemerschap die geen mogelijkheid tot discussie geeft.

Eisen
Volgens Leo Vollebregt van ZZP Nederland stelt de Belastingdienst in Nederland veel meer eisen aan zzp'ers in vergelijking met andere landen. 'Er bestaan bovendien geen eenduidige definities van wat zelfstandigheid is en dan gaat de Belastingdienst zelf maar conclusies trekken', aldus Vollebregt. Volgens zijn schatting hebben van de 700.000 zzp'ers in Nederland ongeveer 10.000 tot 20.000 per jaar een probleem met de fiscus.

Helpdesk
Hoewel de getallen slechts een schatting zijn, herkennen andere zzp-organisaties als FNV Zelfstandigen en PZO het probleem. Vooral in sectoren waar ook veel in loondienst wordt gewerkt houdt de fiscus scherp in de gaten of er geen sprake is van een verkapte dienstbetrekking.

Terugvordering
Veel problemen ontstaan al bij de aanvraag van de Verklaring Arbeidsrelatie (VAR). Andere zzp'ers krijgen achteraf pas problemen met de Belastingdienst. Het gaat daarbij dan meestal om de zelfstandigenaftrek.
Een belastingdingetje dus
[..]
pi_88323548
quote:
Op donderdag 4 november 2010 13:08 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Nu ga jij er van uit dat iedereen die als ZZP-er werkzaam zou willen zijn in de horeca dat ook nog eens meerdere kroegen gaat uitzoeken om voor te werken...

Overigens is een ZZP-er status niets voor mensen die enkel in het weekend een paar tientjes extra willen bijverdienen.
Precies! Ben ik het zelfs in dit topic een keer met je eens. En een VAR-verklaring geeft ook helemaal geen garantie, want als er dus maar 1 opdrachtgever is, is de VAR op verkeerde gronden verkregen en derhalve niet geldig. Mensen denken hier vaak te licht over. Net als er geopperd wordt om dan maar medeeigenaar te worden. Daar zitten heel veel haken en ogen aan en vooral veel fiscale gevolgen en de meeste cafe-eigenaar zullen er echt niet op zitten te wachten om een deel van hun bedrijf over te dragen.
  donderdag 4 november 2010 @ 13:16:13 #158
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_88323640
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 13:13 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Precies! Ben ik het zelfs in dit topic een keer met je eens. En een VAR-verklaring geeft ook helemaal geen garantie, want als er dus maar 1 opdrachtgever is, is de VAR op verkeerde gronden verkregen en derhalve niet geldig. Mensen denken hier vaak te licht over. Net als er geopperd wordt om dan maar medeeigenaar te worden. Daar zitten heel veel haken en ogen aan en vooral veel fiscale gevolgen en de meeste cafe-eigenaar zullen er echt niet op zitten te wachten om een deel van hun bedrijf over te dragen.
Wel grappig hoe simpel hoe sommige mensen redeneren...

Net als dat sommige mensen vroeger met droge ogen beweerden dat hun gekochte huis praktisch betaald werd door de belastingdienst :')
[..]
pi_88324034
quote:
Op donderdag 4 november 2010 13:08 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Als rokende zzp-er ben je dan van een hoop gezeik af met de verplichting rookvrij te moeten werken en kun je ondertussen ook nog rouleren in verschillende cafe's....in een beetje provinciestad van formaat mag dat geen enkel probleem zijn.

Er is een markt voor dus zal dat links- of rechtsom ook (creatief) ingevuld gaan worden.
  † In Memoriam † donderdag 4 november 2010 @ 13:27:49 #160
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_88324063
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 12:52 schreef Stephan1237 het volgende:

Rokers tevreden
Niet rokers tevreden
En als ik nou een biefstukje wil eten in een rokersrestaurant?
Carpe Libertatem
  donderdag 4 november 2010 @ 13:41:25 #161
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_88324549
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 13:27 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Dan ben je een barbaar en een misdadiger en een niet-geintegreerde dissident.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 4 november 2010 @ 13:42:54 #162
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_88324603
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 13:27 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Als rokende zzp-er ben je dan van een hoop gezeik af met de verplichting rookvrij te moeten werken en kun je ondertussen ook nog rouleren in verschillende cafe's....in een beetje provinciestad van formaat mag dat geen enkel probleem zijn.

Er is een markt voor dus zal dat links- of rechtsom ook (creatief) ingevuld gaan worden.
:')

Mag je voor die paar tientjes ook nog een boekhouder in de arm nemen... kosten wegen niet tegen de baten op :P
[..]
pi_88324689
quote:
Op donderdag 4 november 2010 13:42 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

:')

Mag je voor die paar tientjes ook nog een boekhouder in de arm nemen... kosten wegen niet tegen de baten op :P
En dan moet je ook nog eens meerder cafe's vinden die kleiner zijn dan 70m2 en willen werken met zzp-ers voor die paar uurtjes dat ze iemand per week in zullen huren. Ik denk dat het voor die cafeetjes makkelijker is iemand een paar uurtjes zwart te laten werken.

Leuk bedacht allemaal, maar in de praktijk onmogelijk.
pi_88324731
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 12:52 schreef Stephan1237 het volgende:

Rokers tevreden
Niet rokers tevreden
Het is een misvatting dat iedereen tevreden zou moeten zijn. Als ik na een maaltijd niet aan tafel kan roken dan stemt mij dat niet tevreden. Hoeft ook niet, ik ben er immers zelf gaan zitten.

Het gaat om het recht om zonder overheidsinmenging die tevredenheid te zoeken. Of je hem dan kan vinden of niet is je eigen zaak. Uiteindelijk zorgt de markt ervoor dat degenen die het meeste geld besteden het vaakst optimaal tevreden zullen zijn. Als je maar lapt wil iedereen het je wel naar de zin maken. Daar is de overheid niet bij nodig.
pi_88324765
En voor je gaat zeggen dat ze ook voor grotere cafe's kunnen werken als ZZP-er, dat is zo, maar die zullen geen reden hebben om met zzp-ers te werken en dat dus niet doen. En ze kunnen ook geen zzp-er worden bij het cafe waar ze eerst in dienstverband werkten, dat is ook risicovol.
  donderdag 4 november 2010 @ 13:51:15 #166
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_88324850
En ze zullen allerlei dingen als verzekeringen e.d. zelf moeten regelen... ze houden niets over :')
[..]
  donderdag 4 november 2010 @ 14:00:22 #167
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_88325161
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 13:13 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Precies! Ben ik het zelfs in dit topic een keer met je eens. En een VAR-verklaring geeft ook helemaal geen garantie, want als er dus maar 1 opdrachtgever is, is de VAR op verkeerde gronden verkregen en derhalve niet geldig.
deels waar :Y maar dan zal de belastingdienst de zzp-er in kwestie aanspreken.
De vraag is natuurlijk in hoeverre iemand er op zit te wachten om op die basis aan het werk te gaan.
Voor een dj ligt dat toch wat makkelijker dan voor een barmedewerker
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_88326665
Op donderdag 4 november 2010 14:11 schreef RealZeus het volgende:

Een kroeg, dames en heren, hoort naar rook te ruiken. Is die rooklucht weg dan ruikt je namelijk wat anders. Verschraald bier, zweet, en darmgassen die sommigen laten lopen. Om maar te zwijgen over de lucht op feestdagen, als iedereen massaal heeft zitten gourmetten.

ja ha ha dat was ook het eerste wat me (vroeger ) opviel toen ik een grandcafe binnenstapte waar gegeten en gedronken werd : de ontiegenlijke stank die je opeens rook : ja nicotine geur is bij uitstek zeer geschikt om allerlij nare en vreemde geurtjes te neutraliseren....als een grand cafe geen rokers toelaat? zouden ze op zijn minst een openhaard moeten hebben of een wierookje moeten branden

ik heb hierover wel eens een topic aan gewijd alleen veel niet en anti-rokers menen helemaal geen negatieve geurtjes waaar te nemen in een niet-rook-cafe ( helaas pindakaas ik ruik ze dus wel )
pi_88329733
quote:
Op donderdag 4 november 2010 13:27 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Dan ga je dat lekker maar thuis doen ^O^

Niets is zo vies om die gore stinklucht te ruiken als je lekker aan het eten bent :Y)
pi_88329843
quote:
Op donderdag 4 november 2010 16:08 schreef Stephan1237 het volgende:

[..]

Dan ga je dat lekker maar thuis doen ^O^

Niets is zo vies om die gore stinklucht te ruiken als je lekker aan het eten bent :Y)
ja op een bepaalde manier heb je wel gelijk : een niet roker heeft bepaalde rechten..... alleen vind ik wel dat je niet zo aardig omspringt met een kleine groep die wel wil roken tijdens het eten : daar zou je toch ook een speciaal restaurant voor mogen kunnen hebben?

stukje vrije marktwerking?
pi_88329906
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 16:08 schreef Stephan1237 het volgende:

Dan kies je toch fijn een restaurant uit waar je rookvrij kunt zitten? En al je die niet kunt vinden dan blijf je gezellig thuis.
  donderdag 4 november 2010 @ 16:16:37 #172
321876 Cherna
Fuck the System
pi_88330033
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 16:11 schreef dandybleu het volgende:

[..]

ja op een bepaalde manier heb je wel gelijk : een niet roker heeft bepaalde rechten..... alleen vind ik wel dat je niet zo aardig omspringt met een kleine groep die wel wil roken tijdens het eten : daar zou je toch ook een speciaal restaurant voor mogen kunnen hebben?

stukje vrije marktwerking?
Dit. Trouwens sinds het rookverbod kom ik niet meer zo snel in een restaurant , tenzij op uitnodiging . Prima plan.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_88330581
de nieuwe anti-rookwet is geheel gebasseerd op een drogreden....namelijk het beschermen van werknemers tegen tabaksrook.....

ja laat ik nu net een vriendin hebben die zelf rookt.... en dus ook werkzaam is in een klein rookcafe..... roken is zo een beetje haar hobby en ze vind het ook leuk om ergens te zijn waar flink gepaft word.....ja in hoeverre mag de overheid dan een hobbie verbieden? is toch ook een stukje persoonlijke smaak die daar spreekt?

ala ik ben tevreden als iedereen een eigen keus heeft : zowel de pro als de antiroker moeten allebij ergens terecht kunnen vind ik ....
  donderdag 4 november 2010 @ 16:33:01 #174
321876 Cherna
Fuck the System
pi_88330792
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 16:28 schreef dandybleu het volgende:
de nieuwe anti-rookwet is geheel gebasseerd op een drogreden....namelijk het beschermen van werknemers tegen tabaksrook.....

ja laat ik nu net een vriendin hebben die zelf rookt.... en dus ook werkzaam is in een klein rookcafe..... roken is zo een beetje haar hobby en ze vind het ook leuk om ergens te zijn waar flink gepaft word.....ja in hoeverre mag de overheid dan een hobbie verbieden? is toch ook een stukje persoonlijke smaak die daar spreekt?

ala ik ben tevreden als iedereen een eigen keus heeft : zowel de pro als de antiroker moeten allebij ergens terecht kunnen vind ik ....
Precies iets dat ook hoort bij de liberale gedachte. ;)
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_88331982
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 16:28 schreef dandybleu het volgende:

quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 16:33 schreef Cherna het volgende:

[..]

Precies iets dat ook hoort bij de liberale gedachte. ;)
Volgens mij niet hoor. Het hele idee dat de overheid zou moeten zorgen dat iedereen ergens terecht kan waar het helemaal naar zijn zin is, is juist fundamenteel antiliberaal. Het is aan mij om mijn eigen behoeftenbevrediging te vinden. Als er dan niemand is die in mijn behoefte om aan de bar een aantal sigaretten weg te paffen, dan is dat mijn probleem. Het is geen overheidsverantwoordelijkheid om te zorgen dat in die behoefte voorzien wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')