preciesquote:Op donderdag 17 juni 2010 15:29 schreef Atreidez het volgende:
Silly first post.
Zolang McLaren maar ze beide kampioenen houdt
Dan ga je ervoor het gemak zomaar even vanuit dat Red Bull een contract klaar had liggen voor Kimi.quote:Op maandag 21 juni 2010 15:12 schreef Koentja het volgende:
Ik had eigenlijk wel gedacht dat hij na de snelheid van Red Bull gezien te hebben, de keuze al gemaakt had door terug te keren.
Die wereldmotor is volgens mij nog niet verder dan een hersenspinsel. In het WTCC en WRC/IRC gaat men volgend seizoen wel dezelfde motor gebruiken, en dat is inderdaad een 1.6L turbo.quote:Op zondag 20 juni 2010 10:59 schreef Alleskids het volgende:
de nieuwe "wereldmotor" voor WRC, WTCC en F1 wordt toch een 1.6t (ipv de hierboven genoemde 1,5)
Ihkv "less is more" staat het milieu voorop, maar ik ben erg benieuwd hoe de sport gaat zijn als de auto's als veredelde naaimachines gaan klinkenquote:Op maandag 21 juni 2010 21:08 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Die wereldmotor is volgens mij nog niet verder dan een hersenspinsel. In het WTCC en WRC/IRC gaat men volgend seizoen wel dezelfde motor gebruiken, en dat is inderdaad een 1.6L turbo.
De F1 turbomotoren uit de jaren '80 klonken niet verkeerd. Het waren wel geen 12-cylinders (nog steeds het mooiste geluid), maar toch...quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:06 schreef LeXX het volgende:
[..]
Ihkv "less is more" staat het milieu voorop, maar ik ben erg benieuwd hoe de sport gaat zijn als de auto's als veredelde naaimachines gaan klinken
Daar ga ik inderdaad even van uit, maar het leuk me allemaal wel een logische stap. Kimi was snel in een slechte Ferrari, Webber was niet super. Kimi via de WRC naar de F1 proberen te lokkenquote:Op maandag 21 juni 2010 19:09 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dan ga je ervoor het gemak zomaar even vanuit dat Red Bull een contract klaar had liggen voor Kimi.
Misschien zat Red Bull helemaal nooit te wachten op Kimi.
Ach, zolang ze niets aan de demping gaan doen, hoop ik dat dat idd het geval zou zijnquote:Op woensdag 23 juni 2010 16:16 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De F1 turbomotoren uit de jaren '80 klonken niet verkeerd. Het waren wel geen 12-cylinders (nog steeds het mooiste geluid), maar toch...
Kimi was bij Ferrari net zo goed als Massaquote:Op woensdag 23 juni 2010 20:48 schreef Koentja het volgende:
[..]
Daar ga ik inderdaad even van uit, maar het leuk me allemaal wel een logische stap. Kimi was snel in een slechte Ferrari, Webber was niet super. Kimi via de WRC naar de F1 proberen te lokken
Zal vast door mijn 'Kimi' bril komen, maar ik had het gevoel dat hij echt vele malen sneller was dan Massa.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 14:20 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Kimi was bij Ferrari net zo goed als Massa
quote:Two things to emerge over the British GP weekend could be inter-linked. The first was triple world champion Jackie Stewart saying he thinks that Michael Schumacher will retire again at the end of the year. And the second was Mercedes motorsport boss Norbert Haug confirming that he recently paid a visit to Kimi Raikkonen.
..
Kun je gelijk zien welke teams op zoek zijn naar een pay(test)driverquote:Op donderdag 15 juli 2010 15:29 schreef sasquatsch het volgende:
Ook Villeneuve lijkt weer terug te (willen) komen, nu met een eigen team.
En ook Sergio Perez en Jose Maria Lopez duiken op in de geruchten.
Perez is in gesprek met Virgin en Lopez is in gesprek met Renault, Williams, HRT, Lotus en Sauber
quote:Buemi denies having signed STR deal
Sebastien Buemi has denied having committed to the Toro Rosso team for next year, despite claims from Franz Tost.
The team principal said on Thursday that both Buemi and team-mate Jaime Alguersuari would stay with the Faenza-based squad in 2010.
"I believe our drivers will be well prepared for 2011, which is why they are both confirmed for next year," said Tost.
"It is also logical, because one key role of Scuderia Toro Rosso is to bring on young drivers from the Red Bull Young Driver programme and at the ages of 21 and 20 respectively, both Seb and Jaime certainly still meet the right criteria."
Buemi, however, has denied having signed a contract with Toro Rosso and admitted he is still considering his options.
"I have not signed yet," Buemi was quoted as saying by Blick. "Also, there are some details that are missing, so the transfer market still open."
Je hebt idd last van een Kimi bril, 1e seizoen was hij wel sneller dan massa. Daarna was Massa anderhalf seizoen de betere.quote:Op maandag 12 juli 2010 22:14 schreef Koentja het volgende:
[..]
Zal vast door mijn 'Kimi' bril komen, maar ik had het gevoel dat hij echt vele malen sneller was dan Massa.
Geen serieuze kandidaten dus:quote:Op donderdag 2 september 2010 13:18 schreef sasquatsch het volgende:
En dan hebben we nog het nieuwe team voor volgend jaar: Er zijn voor zover bekend slechts 3 kanshebbers over: Villeneuve/Durango, Stefan GP en Epsilon Euskadi.
Volgens mij voor technische ondersteuning van toyota en niet de desigs.quote:Op woensdag 15 september 2010 17:12 schreef sasquatsch het volgende:
HRT zou interesse hebben in De La Rosa, , en een deal hebben met Toyota voor de designs voor volgend jaar.
Villeneuve is geinteresseerd in overname, meest waarschijnlijk HRT of Virgin
quote:http://www.sporza.be/cm/sporza/auto_motor/F1/101029_F1_DAmbrosioManager D'Ambrosio: "Zijn er bijna uit met Virgin"
Na amper drie vrije trainingen heeft Jérôme D'Ambrosio het management van Virgin kunnen overtuigen van zijn kwaliteiten. "Nog een beetje onderhandelen en hij heeft zijn zitje voor 2011 te pakken", zegt zijn manager in Het Nieuwsblad.
Jérôme D'Ambrosio is sinds kort testrijder bij Virgin Racing, maar het ziet er steeds meer uit dat hij volgend jaar de tweede vaste rijder wordt bij de renstal, naast Timo Glock.
"In drie keer 1,5 uur heeft Jérôme het hele team voor zich gewonnen", zegt zijn manager Eric Boullier in Het Nieuwsblad. "Iedereen is in de wolken omdat hij zich zo snel geïntegreerd heeft, iets wat weinig rijders kunnen."
"Ik zou graag voor het einde van het seizoen een contract op zak hebben. 95% van het pakket dat nodig is om Jérôme naar de F1 te brengen, is er nu al. De rest is slechts een kwestie van dagen. Dan stappen we naar Virgin, want ook zij willen zo snel mogelijk weten waar ze aan toe zijn voor volgend jaar."
quote:A1 'for the proud of your nations go home' GP?Op zaterdag 30 oktober 2010 03:27 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Hoe heette die alternatieve Formule 1 ook alweer, waarbij landen tegen elkaar strijden met dezelfde wagens?
quote:A1Op zaterdag 30 oktober 2010 03:30 schreef Nober het volgende:
[..]
A1 'for the proud of your nations go home' GP?
Klikquote:1315: On our Red Button coverage there's more speculation about Mark Webber and his Red Bull future. The Aussie did sign a one-year contract extension back in June but BBC pit-lane reporter Holly Samos says the rumour in the paddock is that he will leave Red Bull at the end of the season whether he wins the title or not. Interesting. Kravitz says the chat is that Webber wouldn't go to another team if he left Red Bull and would simply retire. Anyway, Button is up to fourth with a 1:13.267.
Nee ik kijk dan liever de GP2 series, daarin zitten de toekomstig F1 coureurs in de A1GP zat (Hülkenberg bereikte uiteindelijk de F1) niet veel soeps.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 15:39 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
A1![]()
Ik vond het best leuk, maar jij dus niet?
Toch denk ik nog steeds dat het helemaal niet zo'n slecht format was. Yelmer Buurman gaat de Force India trouwens testen volgens o.A. Nu.nl. Zal vast bij de ene test blijven.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 03:27 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Hoe heette die alternatieve Formule 1 ook alweer, waarbij landen tegen elkaar strijden met dezelfde wagens?
Zal dan wel Jaime worden, zodat Vettel als #1 uitgespeeld kan wordenquote:Op donderdag 11 november 2010 08:21 schreef Automatic_Rock het volgende:
Maar wie gaat Webber dan vervangen??
Of Massa, zodat Kubica naar Ferrari kan.quote:Op donderdag 11 november 2010 09:41 schreef franklop het volgende:
[..]
Zal dan wel Jaime worden, zodat Vettel als #1 uitgespeeld kan worden
GPUpdate geeft als enige reden voor de breuk, dat: "Beide partijen konden het niet eens worden over een nieuw contract".quote:Op maandag 15 november 2010 13:48 schreef Burnie88 het volgende:
Jammer dat Williams zo'n talent als Hülkenberg geen tweede kans geeft.
quote:Renault zal aankomende woensdag zijn aandelen in het F1-team uit Enstone van de hand doen. De afgelopen dagen werd al gesuggereerd dat de Fransen hun activiteiten in de Formule 1 flink terug willen schroeven. Met de verkoop van de aandelen lijkt deze beslissing definitief.
Volgens het Franse Le Figaro wordt het aandeel van 25 procent in de renstal overgenomen door Proton, de eigenaar van Group Lotus. De fabrikant uit Groot-Brittannië zou daarmee ook titelsponsor worden voor dertig miljoen euro per jaar.
Renault zal volgens de Franse krant verdergaan als motorenleverancier van het nieuwe Lotus-Renault, Red Bull en het huidige Lotus Racing.
Zoals Barrichello dit seizoen ook bij Hulkenberg deed, maar dan net ietsje erger, zoiets? Hulkenberg mag best een talent zijn, toch moest hij veelal het onderspit delven tegen de middelmaat van Barrichello.quote:Op maandag 15 november 2010 13:48 schreef Burnie88 het volgende:
Jammer dat Williams zo'n talent als Hülkenberg geen tweede kans geeft. Ik hoop dat Maldonado volgend jaar ongelofelijk om zijn oren gereden gaat worden door Rubinho, zal geen probleem worden waarschijnlijk.
Dat vind ik niet zo gek als je tijdens het seizoen niet mag testen. Hetzelfde geldt voor mannen als Petrov en Di Grassi. Zij waren vaak tegen het einde van een raceweekend net zo snel als hun teamgenoten in rondetijden (tijdens de race dus). Maar je moet juist op zaterdag snel zijn en wanneer je de kans niet krijgt om te gewennen aan een bolide, een team en specifieke omstandigheden, dan geef ik heel weinig talenten de kans om zichzelf te bewijzen.quote:Op maandag 15 november 2010 16:26 schreef wimderon het volgende:
[..]
Zoals Barrichello dit seizoen ook bij Hulkenberg deed, maar dan net ietsje erger, zoiets? Hulkenberg mag best een talent zijn, toch moest hij veelal het onderspit delven tegen de middelmaat van Barrichello.
quote:Op maandag 15 november 2010 14:09 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
GPUpdate geeft als enige reden voor de breuk, dat: "Beide partijen konden het niet eens worden over een nieuw contract".
Williams heeft hem dus niet de laan uitgestuurd?
Kortom, bij HRT zullen we hem waarschijnlijk niet zien. Hoop dat hij alsnog ergens anders terecht komt.quote:AUTOSPORT understands Williams was looking to sign Hulkenberg to a multi-year deal that would have placed him with the HRT team for the 2011 season, which the German declined.
Het is gewoon niet altijd 1+1. De GP2 is iets heel anders dan de F1. Kobayashi stapt vorig jaar op het einde in en doet het vanaf het eerste moment goed. Was dat zo'n groot talent vooraf?quote:Op maandag 15 november 2010 17:17 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Dat vind ik niet zo gek als je tijdens het seizoen niet mag testen. Hetzelfde geldt voor mannen als Petrov en Di Grassi. Zij waren vaak tegen het einde van een raceweekend net zo snel als hun teamgenoten in rondetijden (tijdens de race dus). Maar je moet juist op zaterdag snel zijn en wanneer je de kans niet krijgt om te gewennen aan een bolide, een team en specifieke omstandigheden, dan geef ik heel weinig talenten de kans om zichzelf te bewijzen.
Laten we eerlijk zijn; vorig jaar was Hülkenberg de koning in de GP2, daarvoor al in de F3 en A1GP, dan kun je echt wel wat.
En Maldonado? Ja die is ook GP2-kampioen dus die kan wat, maar hij heeft daar veel langer over gedaan en hij heeft veel meer hulp van buitenaf gekregen.
Wat dat betreft is het maar te hopen dat het snel weer wat beter gaat met de economie. In tijden van een goede economie krijgen echt talenten tenminste de kans omdat geld niet meer de belangrijkste drijfveer is om in te stappen bij een team.
ben ik met je eens, het gaat erom als non pay driver dat je dat compenseert met de punten die je binnen haalt, dat waren er te weinig en bij Williams kunnen ze zich dat niet veroorloven.quote:Op maandag 15 november 2010 23:59 schreef wimderon het volgende:
[..]
Het is gewoon niet altijd 1+1. De GP2 is iets heel anders dan de F1. Kobayashi stapt vorig jaar op het einde in en doet het vanaf het eerste moment goed. Was dat zo'n groot talent vooraf?
Laat ik duidelijk zijn dat ik ook totaal niks met paydrivers heb, maar Hulkenberg heeft het ook gewoon niet laten zien. Als hij écht wat had laten zien had Williams hem echt wel willen houden, ook in deze tijden.
Nee, want Briatore mag geen manager meer zijn van F1 coureurs, omdat die anders geen superlicentie zouden krijgen.quote:Op maandag 15 november 2010 20:28 schreef Sinister-D- het volgende:
Was daarstraks nog aan het denken over een overstap van Webber naar Renault, en bedacht me ineens dat Webber Briatore lang als manager heeft gehad. Heeft Webber hem nog steeds als manager, en zou renault dan überhaupt nog met Briatore willen onderhandelen als Webber daadwerkelijk weg zou willen bij RBR?
Aan de andere kant zoveel meters heeft hij voor dit seizoen niet in een F1 auto kunnen maken. Dan vind ik het persoonlijk ook niet vreemd dat je aan het begin van het seizoen niet zoveel punten scoort. Ik vond Hülkenberg het in de tweede helft van het seizoen een stuk beter doen. Met als toppunt natuurlijk zijn pole in een Williams. Wat mij betreft heeft hij zich wel echt bewezen. In de laatste races zat hij echt niet ver achter of misschien zelfs wel voor Barrichello, die toch wel bakken met ervaring heeft. De eerste races was het gewoon niet eerlijk vergelijken tussen die twee, want zoveel ervaring als dat Barrichello had zo weinig had Hülkenberg.quote:Op dinsdag 16 november 2010 09:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
ben ik met je eens, het gaat erom als non pay driver dat je dat compenseert met de punten die je binnen haalt, dat waren er te weinig en bij Williams kunnen ze zich dat niet veroorloven.
Ik zeg ook niet dat hij slecht is, maar ze hebben met Barichello iemand die geld kost maar veel technische input heeft waar ze tevreden over zijn omdat dat de auto sneller maakt, helaas hebben ze daarnaast iemand nodig die geld inbrengt of voor ze verdient in de vorm van punten, het is puur een economisch verhaalquote:Op dinsdag 16 november 2010 16:19 schreef Waffle het volgende:
[..]
Aan de andere kant zoveel meters heeft hij voor dit seizoen niet in een F1 auto kunnen maken. Dan vind ik het persoonlijk ook niet vreemd dat je aan het begin van het seizoen niet zoveel punten scoort. Ik vond Hülkenberg het in de tweede helft van het seizoen een stuk beter doen. Met als toppunt natuurlijk zijn pole in een Williams. Wat mij betreft heeft hij zich wel echt bewezen. In de laatste races zat hij echt niet ver achter of misschien zelfs wel voor Barrichello, die toch wel bakken met ervaring heeft. De eerste races was het gewoon niet eerlijk vergelijken tussen die twee, want zoveel ervaring als dat Barrichello had zo weinig had Hülkenberg.
Ik hoop echt dat hij in de F1 blijft, want ik zie die jongen dan nog wel eens een kampioenschap pakken.
Dat was in het begin ja. Maar een Franse rechter heeft toen geoordeeld dat de straf die de FIA oplegde niet rechtsgeldig was, en de straf werd opgeschort.quote:Op dinsdag 16 november 2010 11:14 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, want Briatore mag geen manager meer zijn van F1 coureurs, omdat die anders geen superlicentie zouden krijgen.
http://www.f1reports.com/f1/article/8580/quote:Auto Motor und Sport in Germany is reporting that the British team's chairman Adam Parr only told the German and his manager Willi Weber that he will not be racing next year in the darkness after last Sunday's Abu Dhabi season finale.
Apparently so late was the decision communicated that Hulkenberg was planning a longer stay in the Middle East ahead of the first Pirelli test late this week.
Williams confirmed only on Wednesday that Rubens Barrichello will now be doing the tyre testing alone.
"I have not been handled like this for the last 20 years," said Weber, referring to his two-decade involvement in F1 since Michael Schumacher entered the sport at the beginning of the 90s.
"I wouldn't have minded if they came clean and said 'We need money so we can no longer afford Nico'. But instead we are at the last second where we have hardly any time to look elsewhere," he added.
It is believed that Renault is no longer an option for Hulkenberg, given the Russian government's reported decision to pour more backing into Vitaly Petrov's coffers for 2011.
German reports mention Force India and Lotus as possibilities, but Ferrari and Weber have officially denied the reported link between Hulkenberg and Felipe Massa's confirmed cockpit.
HRT seat to cost de la Rosa millionsquote:Davide Valsecchi is a candidate to race with the HRT team in 2011 if he can find enough funding.
Alongside Pastor Maldonado and Josef Kral, the 23-year-old Italian was comfortably the quickest of the young runners with the Spanish outfit in Abu Dhabi this week.
Petrov on verge of new Renault dealquote:"Pedro wants to come, but it depends very much on the support. Without money
, there is no place for him. We can't allow ourselves a luxury like that.
"He needs to contribute about eight or ten million. We have spoken with companies to try to attract sponsors, and we would like to have two Spanish drivers for our identity and someone like Pedro who can give us some direction for 2012," Carabante said on Cadena Ser radio.
En een flinke zak met roebels, volgens de geruchten.quote:Vitaly Petrov is close to a deal that will secure his future at the Renault team, AUTOSPORT has learned, with the outfit's chiefs now convinced he has done enough to justify keeping his seat for 2011.
Although the latter part of Petrov's season was marred by a series of errors and accidents, he redeemed himself in the Abu Dhabi Grand Prix with a strong drive under intense pressure from world title hopeful Fernando Alonso.
Vrees,helaas van niet..quote:Op maandag 22 november 2010 17:10 schreef Dos37 het volgende:
Hoe staat het eigenlijk met de TT? Is er een reële kans dat Kimi terug komt?
Ik ook!!!quote:Op maandag 22 november 2010 17:25 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
Vrees,helaas van niet..
Zou hem graag in die 2de Redbull willen zien!
Alsof Webber RBR zou verlaten...quote:
Zak hooi idd, en toch ''mis'' ik 'm wel. Maar eigenlijk alleen maar om de lompe manier hoe die met de pers omging. Of de beelden zoals met z'n Magnum en cola blikje in Maleisië vorig jaarquote:Op maandag 22 november 2010 18:18 schreef Burnie88 het volgende:
Eerlijk gezegd mis ik Räikkönen absoluut niet. Oké, hij had een mooie rijstijl, maar daarbuiten was het gewoon een enorm saaie lulhannis. In de WRC is hij helemaal op zijn plek tussen de Finnen. Ik zou dan liever een man met charisma als Irvine of Coulthard terug zien komen, maar dat gaat heel zeker niet gebeuren
Alsof Webber na volgend jaar nog een kans heeft om te rijden bij RBR na al zijn kritiek dit jaarquote:Op maandag 22 november 2010 21:28 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Alsof Webber RBR zou verlaten...
Die rijdt echt wel voor RBR hoor, hij heeft de boel lekker scherp gehouden, dat is ook belangrijk gebleken en bovendien een aardig aandeel in de constructeurstitelquote:Op maandag 22 november 2010 22:56 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
[..]
Alsof Webber na volgend jaar nog een kans heeft om te rijden bij RBR na al zijn kritiek dit jaar![]()
Ik bedoel dan ook in 2012quote:Op maandag 22 november 2010 23:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die rijdt echt wel voor RBR hoor, hij heeft de boel lekker scherp gehouden, dat is ook belangrijk gebleken en bovendien een aardig aandeel in de constructeurstitel
Een saaie lul ja, net als de rest van de renners van tegenwoordig. Er zijn geen persoonlijkheden meer in de F1. Irvine en Coulthard zijn van een andere generatie. Mooie controversiële uitspraken, bovenop de rem gaan staan voor Schumacher. Vroeger was het helemaal mooi als Keke Rosberg tijdens de kwalificatie gewoon een peuk stond te roken in de pit.quote:Op maandag 22 november 2010 18:18 schreef Burnie88 het volgende:
Eerlijk gezegd mis ik Räikkönen absoluut niet. Oké, hij had een mooie rijstijl, maar daarbuiten was het gewoon een enorm saaie lulhannis. In de WRC is hij helemaal op zijn plek tussen de Finnen. Ik zou dan liever een man met charisma als Irvine of Coulthard terug zien komen, maar dat gaat heel zeker niet gebeuren
Zou Bottas nog een keer de kans krijgen? 2 Keer de Masters winnen, maar geen stoeltje in de F1 krijgen is absoluut een unicum.
quote:Op dinsdag 23 november 2010 22:19 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ik bedoel dan ook in 2012Denk dat Algedinges of Ricciardo dan wel in die bak zit.
Voor volgend jaar zit die idd gebakken, maar ik zie hem aan het eind van komend jaar vertrekken met als excuus van RBR dat ze 'm bedanken voor de bewezen diensten maar toch een jong rijders paar willen hebben met het oog op de toekomst.
Blijkbaar heeft WSR winnaar Mikhail Aleshin een deal met een team.quote:That may not amount to much in the way of hard evidence, but if the team was staying as Lotus no-one would bothered saying “Thank You Lotus Fans”. To me this suggests that the Lotus name will be switching to the Renault F1 team, although this is a complex story because if the team wants to change the chassis name it will be very costly, unless all the other teams agree.
...
In any case, Tony Fernandes will have had some kind of a pay-off, presumably with a confidentiality clause as he has stopped talking. What he will say is that we should watch the entry list for the team name.
Hulkenberg toch bij Williams? Blijkbaar heeft het alleen met geld te maken. Als Williams genoeg cash vindt, kan Hulkenberg blijven en gaat Maldonado naar HRT. Alhoewel Hulknebrg ook nog steeds bij Renault genoemd wordt.quote:Renault World Series champion Mikhail Aleshin has told Russian news website gzt.ru that he has agreed a deal with an unnamed team. It is not clear what role this would be for but the obvious teams with potential vacancies are Lotus, Virgin, HRT, Force India and Renault. It is probably not Renault as team boss Gérard Lopez says that he has still to make a decision.
quote:Back to Renault F1 (or whatever it will be called next year), there is still to be a decision about who will drive for the team alongside Robert Kubica. At the moment it is not clear whether the team will keep Vitaly Petrov, although that would make sense if the Russian comes with cash. Other options include Nick Heidfeld and Nico Hulkenberg. Hulkenberg says that he and Williams are going their separate ways in 2011 as they could not come to an agreement. However the fact that Williams has not announced two drivers for next year is significant. If Hulkenberg was 100% out then the team would likely have named Pastor Maldonado as its second driver. The fact that it did not suggests that Hulkenberg could stay at Williams if alternative money to Maldonado’s millions can be found. The Venezuelan would then be transferred to HRT.
[quote]
Sauber zoekt nog geld
[quote]The other whispers are that Sauber is still looking for cash, despite its new deal with Telmex, which is not sufficient to run the team at a competitive level.
quote:Newly crowned DTM champion Paul di Resta is close to being confirmed as a Force India driver for the 2011 season.(Autosport magazine)
Ik neem aan dat je op Coulthard en Schumacher in 1998 op Spa doelt?quote:. Irvine en Coulthard zijn van een andere generatie. Mooie controversiële uitspraken, bovenop de rem gaan staan voor Schumacher.
Gevaarlijk? Jazeker. Vol op de rem? Nee.quote:Op woensdag 8 december 2010 17:03 schreef Peterselieman het volgende:
Ik ben het niet met je eens dat het zomaar een ongeluk was, want Coulthard ging op de racelijn van het gas af. Wel wat gevaarlijk ...
Heeft hij later ook toegegeven.
Snap ik, alleen het afdoen als een gewoon raceongeluk vind ik wat te makkelijk in dit geval. Coulthard bleef bewust op de racelijn rijden, terwijl hij wist dat hij aan de kant moest voor de leider.quote:Op woensdag 8 december 2010 17:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Gevaarlijk? Jazeker. Vol op de rem? Nee.
en op die uitspraak reageerde ik
Ben jij niet ook actief geweest op het F1pits-forum? En F1RR?quote:Op zondag 26 december 2010 21:35 schreef 0634 het volgende:
Als HRT start... ze zeggen van wel trouwens, maar ja.
Ik las het net bij Yahooquote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:43 schreef Tarado het volgende:
Bruno Senna niet meer bij HRT (bericht is in het portugees maar Globo is wel betrouwbaar)
http://globoesporte.globo(...)hefao-da-equipe.html
Ook bij Toro Rosso is nog geen coureur bevestigd dus dan kom je op 5 TBA's, binnenkort zullen de team presentaties wel zijn dan weten we het.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:06 schreef sasquatsch het volgende:
Karthikeyan nu officieel als coureur bij HRT.
Blijven er nog drie TBA's over. 2 * Force India en 1 * HRT.
Dat Force India zijn rijders nog niet bekend heeft gemaakt schijnt te maken te hebben met het feit dat Liuzzi een contract heeft tot en met 2011 (al sinds 2008 blijkbaar) en Force India daarvan af wil omdat ze met Sutil en Di Resta willen rijden (met Hulkenberg als test/reserverijder).
Misschien dat Mallya Liuzzi zo ver krijgt dat Liuzzi (met steun van FI) bij HRT gaat rijden.
Fauzy zou flink wat backing hebben, Liuzzi zou een 2 miljoen euros afkoopsom van Force India kunnen gebruiken en Valsecchi staat zo ongeveer bovenaan de wishlist van Kolles.quote:With the Force India team almost certain to opt for Adrian Sutil and Paul di Resta in their seats for next season, the second seat at Hispania Racing is the only remaining 'open' drive on the grid.
Narain Karthikeyan was confirmed as the team's first driver last week, and according to reports, his team mate will be one of three drivers.
The Finnish Turun Sanomat and Swiss Blick newspapers both claim that the frontrunners for the drive are Davide Valsecchi, Fairuz Fauzy and Vitantonio Liuzzi.
Vind die 2 miljoen afkoopsom voor Liuzzi wel wat hoog, als dat zo is heeft hij een goede managerquote:Op maandag 10 januari 2011 13:00 schreef sasquatsch het volgende:
Officieel misschien niet, maar onofficieel wel.
Volgens de geruchten zijn er nog maar drie gegadigden voor het laatste HRT stoeltje: Davide Valsecchi, Fairuz Fauzy en Vitantonio Liuzzi.
[..]
Fauzy zou flink wat backing hebben, Liuzzi zou een 2 miljoen euros afkoopsom van Force India kunnen gebruiken en Valsecchi staat zo ongeveer bovenaan de wishlist van Kolles.
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:18 schreef Nober het volgende:
[..]
Ook bij Toro Rosso is nog geen coureur bevestigd dus dan kom je op 5 TBA's, binnenkort zullen de team presentaties wel zijn dan weten we het.
zie de datum van dat berichtquote:Buemi en Alguersuari bevestigd voor 2011
15 juli 2010
Sebastien Buemi en Jaime Alguersuari vormen ook volgend jaar het rijderskoppel van Scuderia Toro Rosso. Dit heeft teambaas Franz Tost laten weten. Beide coureurs maakten vorig jaar hun Formule 1-debuut bij het team uit Faenza.
nee man ken block die kerel van die drift filmpjes en vroegere eigenaar van dc shoes. Mooie is dat kimi drinkt om het drinken en het voor die andere 2 een avondje uit is na het beëindigen van het seizoen. Die finnen kennen maar 1 stand drinken en die lijkt verdacht veel op hun rijstijl..ALLES OF NIETS!quote:
Nu officieel bevestigd. Sutil en Di Resta coureurs bij Force Indiaquote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:24 schreef sasquatsch het volgende:
En ook het volgende stoeltje is bekend:
Force India set for di Resta announcement on Wednesday. Naast Sutil, die al min of meer zeker was.
Blijft er nog maar een stoeltje over bij HRT, die voor naar verluid 10 miljoen euro beschikbaar is.
quote:Volgens de Finse krant Turun Sanomat is Lucas di Grassi in beeld om bandentester te worden voor Pirelli, omdat Romain Grosjean naar Renault vertrekt.
Grosjean zou plaats moeten maken omdat een functie als bandentester niet strookt met een testrol bij Renault. Hoewel Renault in Fairuz Fauzy in ieder geval al één testrijder onder contract heeft, zou het team graag nog een test- en reservecoureur vastleggen, zoals het afgelopen jaren eigenlijk altijd een aantal reserves onder contract had.
Volgens berichten in de Franse media maakt Renault op 31 januari, tijdens de presentatie van de nieuwe auto, bekend dat Grosjean terugkeert bij het team waar hij in 2009 een aantal races voor reed en in 2008 ook al testcoureur was.
Sutil wel, Hulkenberg niet. Hulkenberg mist de ervaring, kunnen ze net zo goed Senna inzetten. (Hebben ze min of meer ook gezegd. Dat Senna eerste reserve is en ze voor langere termijn een ervarener coureur zoeken).quote:Op maandag 7 februari 2011 12:51 schreef vosss het volgende:
Ik gok zelf op Hulkenberg of Sutil.
Als Sutil naar Renault gaat dan Hulkenberg als coureur bij FI en anders dat Fauzy richting FI gaat als Hulkenberg richting renault gaat.
Lijkt mij bijzonder gaaf, komt er een lotuspetje in de rij kimi petjesquote:Op maandag 7 februari 2011 23:06 schreef Peterselieman het volgende:
Ze lijken pogingen te gaan doen om Kimi uit de rallysport los te weken: http://motorsport.com/news/article.asp?ID=399363&FS=F1
Nog even en Mika Hakkinen en Jean Alesi worden genoemd.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:55 schreef sasquatsch het volgende:
En de lijst met namen als vervanger voor Kubica wordt alleen maar langer.
Hadden we al Heidfeld, Liuzzi, De La Rosa, Raikkonen, Senna, Hulkenberg en Sutil, volgens F1 Fanatic zijn de volgende namen ook kanshebber:
Giancarlo Fisichella, Anthony Davidson, Romain Grosjean, Lucas di Grassi, Christian Klien en David Coulthard.
F1 Today voegt daar zelfs Jaques Villeneuve aan toe, de coureur die bij BMW nota bene werd vervangen door Kubica.
of Damon Hill of zelfs Alain Prost.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:30 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Nog even en Mika Hakkinen en Jean Alesi worden genoemd.
Sjaak staat onder het management van Gravity Groupquote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:55 schreef sasquatsch het volgende:
En de lijst met namen als vervanger voor Kubica wordt alleen maar langer.
Hadden we al Heidfeld, Liuzzi, De La Rosa, Raikkonen, Senna, Hulkenberg en Sutil, volgens F1 Fanatic zijn de volgende namen ook kanshebber:
Giancarlo Fisichella, Anthony Davidson, Romain Grosjean, Lucas di Grassi, Christian Klien en David Coulthard.
F1 Today voegt daar zelfs Jaques Villeneuve aan toe, de coureur die bij BMW nota bene werd vervangen door Kubica.
Maar Hulkenberg is qua talent een paar klassen beter dan Senna.quote:Op maandag 7 februari 2011 13:32 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Sutil wel, Hulkenberg niet. Hulkenberg mist de ervaring, kunnen ze net zo goed Senna inzetten. (Hebben ze min of meer ook gezegd. Dat Senna eerste reserve is en ze voor langere termijn een ervarener coureur zoeken).
Misschien dat ze Sutil inzetten en Liuzzi bij FI blijft. Scheelt Mallya weer afkoopkosten en kan extra geld toe krijgen voor Sutil.
Ze hebben niet tegen elkaar gereden in de GP2, en vorig jaar was niet echt materiaal om deze stelling op te baseren.. In vergelijking met Nico's teamgenoot vorig jaar kwam ie toch wel wat snelheid te kort. Hij is niet voor niets vervangen bij Williams natuurlijk.quote:Op woensdag 9 februari 2011 00:04 schreef M.Melandri het volgende:
Maar Hulkenberg is qua talent een paar klassen beter dan Senna.
Weet ik niet. Senna mist (noodgedwongen) de kart-ervaring van Hulkenberg, maar wat betreft Formule ervaring ontlopen ze elkaar niet veel. Beiden reden Formule BMW voordat ze overstapten naar de F3. Beiden werden 3de in hun tweede seizoen F3. Hulkenberg reed nog een jaar F3, terwijl Senna overstapte naar de GP2 om daar in zijn tweede jaar 2de te worden.quote:Op woensdag 9 februari 2011 00:04 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Maar Hulkenberg is qua talent een paar klassen beter dan Senna.
Laten we het hopenquote:Op maandag 7 februari 2011 23:06 schreef Peterselieman het volgende:
Ze lijken pogingen te gaan doen om Kimi uit de rallysport los te weken: http://motorsport.com/news/article.asp?ID=399363&FS=F1
Renault kijkt alleen naar Bruno Senna, Nick Heidfeld en Vitantonio Liuzzi.quote:
quote:Bruno Senna, Vitantonio Liuzzi and Nick Heidfeld are the three drivers that Renault is considering as the replacement for Robert Kubica this season, team boss Eric Boullier has said.
Hulkenberg werd het tweede jaar in de F3 overtuigend kampioen met 8 poles en 7 overwinningen in 10 races.quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:57 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Weet ik niet. Senna mist (noodgedwongen) de kart-ervaring van Hulkenberg, maar wat betreft Formule ervaring ontlopen ze elkaar niet veel. Beiden reden Formule BMW voordat ze overstapten naar de F3. Beiden werden 3de in hun tweede seizoen F3. Hulkenberg reed nog een jaar F3, terwijl Senna overstapte naar de GP2 om daar in zijn tweede jaar 2de te worden.
quote:Op woensdag 9 februari 2011 10:04 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Renault kijkt alleen naar Bruno Senna, Nick Heidfeld en Vitantonio Liuzzi.
[..]
En ook dat klopt niet. Goedemorgen sasquatsch, nog niet helemaal wakker?quote:Boullier: "Ik praat met meer dan drie rijders"
Lotus Renault-teambaas Eric Boullier heeft toegegeven dat hij op dit moment met verschillende rijders aan het onderhandelen is om dit seizoen Robert Kubica te vervangen. Dit zouden echter meer dan drie rijders zijn, zoals Petrov gisteren beweerde.
"Senna, Heidfeld en Liuzzi? Ja, daar hebben we al mee gesproken. Maar er zijn ook nog andere rijders die een perfecte conditie hebben om met de wagen te rijden." zei Boullier tegen de Spaanse sportkrant Marca.
Volgens het Spaanse nieuwsagentschap EFE zou ook Pirelli-testrijder Pedro de la Rosa gecontacteerd geweest zijn door de Fransman. Voormalig Formule 1-piloot Mark Blundell vertelde eerder nog op Twitter dat de la Rosa een goede kandidaat is, aangezien hij veel ervaring met de Pirelli-banden heeft.
Een woordvoerder van het team verkondigde echter dat Lotus Renault niet te snel te werk zou gaan. Het wil graag de nodige tijd nemen, om zo de perfecte vervanger voor de Pool te vinden.
"Het is nog veel te vroeg om nu al te zeggen wie ons zal vervoegen. We hebben nog vijf weken tegen de eerste race, dus er rest ons nog voldoende tijd om een goede keuze te maken." zei hij tegen Auto Motor und Sport.
[09 februari 2011 - 10:10]
Kijk. De weg is al vrij. Kom er maar in Kimiquote:Citroën legt Raikkonen niks in de weg voor rentree in Formule 1
Citroën legt Raikkonen niks in de weg voor rentree in Formule 1 Bij de bespiegelingen wie de plek van Robert Kubica bij Lotus Renault GP over gaat nemen valt ook regelmatig de naam van Kimi Raikkonen. De Britse renstal probeerde de Fin voor dit jaar al te strikken, maar de wereldkampioen van 2007 voelde zich vooral gebruikt.
Raikkonen richtte voor 2011 een eigen WRC-team op en rijdt met een Citroën. Dat merk zal in elk geval niet in de weg staan van een comeback van de Fin in de Formule 1. Citroën-rallybaas Richard Quesnel deelde aan RMC Sport mede: “Als hij wil vertrekken kan ik daar niets aan doen want hij is een klant. Hij huurt een auto en rijdt met zijn eigen sponsors. Ik neem aan dat Bernie Ecclestone, de FIA en de hele Formule 1-gemeenschap de druk opvoeren om hem terug te zien in de Formule 1, want hij is nog altijd een grote naam in de autosport. De verzoeken moeten echter wel zeer overtuigend zijn om hem over te halen.”
Ja ik ben wakker.quote:Op woensdag 9 februari 2011 10:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Hulkenberg werd het tweede jaar in de F3 overtuigend kampioen met 8 poles en 7 overwinningen in 10 races.
Het jaar erop werd hij eerste in zn eerste seizoen GP2.
Nico werd in zn eerste jaar F3 3de dus wat je zegt klopt niet helemaal.
Ow en Nico is echt wel beter dan Senna
Dat vergat ik niet en dat wist ik. Ik vind alleen dat je dezelfde kampioenschappen moet vergelijken en zover ik weet heeft Senna geen Duits F3 kampioenschap gereden of vergis ik me dan heel erg?quote:Op woensdag 9 februari 2011 12:21 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ja ik ben wakker.
Je vergeet dat Hulkenberg in 2006 een jaar Duits F3 reed (waar hij 5de werd) voordat hij in 2007 F3 Euroseries deed (waar hij derde werd).
Zijn dezelfde soort auto's. Als je het zo bekijkt is het überhaupt niet te vergelijken omdat ze sowieso niet in dezelfde F3 klasse reden. Senna reed alleen in het Britse F3 kampioenschap.quote:Op woensdag 9 februari 2011 13:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat vergat ik niet en dat wist ik. Ik vind alleen dat je dezelfde kampioenschappen moet vergelijken en zover ik weet heeft Senna geen Duits F3 kampioenschap gereden of vergis ik me dan heel erg?
Dat verandert zo'n beetje per seizoen heb ik het idee.quote:Op woensdag 9 februari 2011 13:53 schreef vosss het volgende:
Mja. Die vergelijking gaat dus redelijk mank.
Echter denk ik wel dat het europees F3 van een hoger niveau is dan het Duits of Brits F3
Klien still in running for HRT seatquote:Vitantonio Liuzzi is close to securing the final race seat on the 2011 grid.
That is the claim of the Spanish newspaper AS, despite Italian Liuzzi's former Red Bull teammate Christian Klien saying on Sunday that he is still in the running.
"The last details are still missing but the agreement between Hispania and Liuzzi is about to be formalised," read the report.
29-year-old Liuzzi, who was dropped by Force India despite having a contract for 2011, tested HRT's 2010 car recently, as did another contender Giorgio Mondini.
Diario AS also said HRT will launch its 2011 car on Wednesday or Thursday at the Circuit de Catalunya, during the final pre-season test.
Indian Narain Karthikeyan, linked with HRT's only confirmed sponsor so far Tata Motors, will drive the sister F111 this season.
Agreeing that Liuzzi and Klien are the main contenders for the other seat, a report in the Swiss newspaper Blick reads: "(Colin) Kolles must have realised that after Karthikeyan they must not have another Geldesel ('money-mule')."
quote:Christian Klien insists he is still in the running to secure the last race seat on the 2011 grid.
After they tested recently with HRT, Vitantonio Liuzzi and Giorgio Mondini are considered the favourites for the cockpit.
But Austrian Klien, who impressed on his few outings for the struggling Spanish team last year, revealed: "My manager Roman Rummenigge is in permanent contact with the (HRT) team's management."
He told his official website that he does not think Liuzzi and Mondini are better placed to secure the ride due to their recent test outings.
"All tests were done with the 2010 car, which I have raced on five weekends last season," said Klien.
He admitted the irony of once again facing off against Liuzzi, with whom he had to share a single Red Bull cockpit in 2005.
"But Tonio and I have remained good friends over the years," said Klien. "As usual we phoned after his HRT test.
"No matter who gets the drive, it will not change our good and respectful relationship."
He said his 'plan B' is a third driver role elsewhere in F1.
"If neither works out you will certainly find me racing elsewhere," insisted Klien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |