quote:Op donderdag 17 juni 2010 14:06 schreef Leandra het volgende:
Er staat niet hoelang stiefdochter overtijd is, en met 13 weken zwangerschap krijg je nog vrolijk een positieve zwangerschapstest.
Met 23 en 33 weken zou het kunnen zijn dat de hoeveelheid HCG in het lichaam al zoveel minder is dat een test niet heel positief uitslaat, maar het zou nog steeds kunnen.
Edit, dan slaat een test ook nog gewoon uit:
[..]
zo pittig is die ingreep fyziek niet, mentaal voor sommige welquote:Op donderdag 17 juni 2010 14:15 schreef Leandra het volgende:
Tsja, alles kan, en zeker bij een kind wat ontkent zwanger te zijn....
Maar goed, een korte zwangerschap is idd makkelijker voor een hoax-discussie, hoewel een zwangerschapsduur waarbij het nog met een abortuspil kan worden opgelost eigenlijk het makkelijkst zou zijn, dat scheelt weer een pittige fysieke ingreep.
De cijfers zullen voor Nederland allicht anders zijn, maar de achterliggende ideeen zijn denk ik vergelijkbaar. (weinig geld, minder kans op studie, kind wat een kind gaat opvoeden, ongezonder leefwijze, kind valt in herhaling etc)quote:Op donderdag 17 juni 2010 13:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Leuk om gegevens uit de VS te gebruiken, maar die zijn niet echt representatief voor die van NL.
Volgens een artikel van Time magazine uit 1985/1986 bleek dat blanke meisjes onder de 16 in de VS maar liefst 3 maal zo vaak een abortus ondergingen als in Engeland en Frankrijk en maar liefst 6 maal zo vaak als in Nederland.
En dan zijn de cijfers onder niet-blanke meisjes nog veel hoger.
Doordat tienerzwangerschappen hier relatief zeldzaam zijn is het niet realistisch de statistieken van de VS als referentiekader te gebruiken, daar is het immers een stuk minder zeldzaam.
Overigens wil ik niet zeggen dat het geen probleem is, ik geef alleen aan dat de VS-statistieken vrijwel niets te maken hebben met die in NL.
Het lijkt mij inderdaad ook een veilige gok dat een kind (wat een hoop tijd en geld kost... oh ja, en wat aandacht en liefde wellicht) je verdere leven op pauze zet.quote:Op donderdag 17 juni 2010 19:01 schreef diginoob2 het volgende:
[..]
De cijfers zullen voor Nederland allicht anders zijn, maar de achterliggende ideeen zijn denk ik vergelijkbaar. (weinig geld, minder kans op studie, kind wat een kind gaat opvoeden, ongezonder leefwijze, kind valt in herhaling etc)
Tja.quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:18 schreef belleAndrews het volgende:
mijn 13-jarige stiefdochter kwam gisteren met de mededeling dat ze overtijd was...
natuurlijk onmiddellijk naar de dokter... met een positief resultaat.
vanavond gyneacoloog. maar daar beginnen de problemen natuurlijk pas
Wat nu?
Jij wil haar de blaren geven voor dat nieuw potentiele leven? En ach dan zie je vanzelf wel of dat allemaal goed gaat komen. Die liefde zorg en alles. Alleen om haar een lesje te leren? Nee dat lijkt me echt slimquote:Op vrijdag 18 juni 2010 01:22 schreef Musyn het volgende:
Dit is best wel een moeilijke discussie (en situatie) aangezien beide partijen die hierin deelnemen redelijke punten hebben.
Aan de ene kant heb je het feit dat er inderdaad te licht wordt gedaan over abortus, het blijft een ingrijpende gebeurtenis want uiteindelijk ben je verantwoordelijk voor wat er met een nieuw potentieel leven gebeurt (en ontloop je aan de andere kant ook de verantwoordelijkheid voor jouw daden op een manier, want volle verantwoordelijkheid ervoor nemen betekent dat je het kind houdt en het zo goed mogelijk opvoedt).
Aan de andere kant is het nu ook zo dat 13 jaar gewoon te jong is om de verantwoordelijkheid te dragen voor een kind, want de moeder is zelf nog een kind.
De gulden middenweg is dat de ouders (pa en stiefma) het kind opvoeden, of het kind voor adoptie opgeven. Zat mensen die geen kinderen kunnen krijgen door biologische redenen en toch graag eentje willen adopteren.
Eerlijk gezegd, met de gulden middenweg geef je die dochter ook ergens een vrijbrief om toch maar erop los te gaan, want pa en ma regelen alles (ik zeg niet dat dit het geval zal zijn maar het is een realistische valkuil). Kijk dus ook hoe jouw dochter zich gedraagt op die fout na en wat zij er zelf over te zeggen heeft.
Met de andere twee extremen, leg je een zware verantwoordelijkheid op een kind die deze waarschijnlijk niet kan dragen of niet beseft hoe zwaar het is en er pas later achterkomt, met veel spijt tot gevolg.
Met de gulden middenweg is het alleen de vraag of de ouders hier zin in hebben en of die dochter nou eens goed beseft wat het betekent om je met volwassen bezigheden in te laten en dat aan alles wat je doet consequenties zijn verbonden.
Als je denkt dat, moest het kind geboren worden, je het op een of andere manier een goede thuis kan geven, dan lijkt houden mij een optie. Als het antwoord nee is, dan lijkt abortie mij een betere optie.
En btw, maar dit is slechts persoonlijk, ik ga wel akkoord met de stelling 'wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten', 13 jaar of niet, als ze op die leeftijd zichzelf volwassen genoeg acht om sex te hebben, dan hoort ze ook maar het lef te hebben om verantwoordelijkheid op te nemen voor de gevolgen ervan.
dan doen ze toch een keizersnee?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 13:20 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
ik vraag me af of zo'n kinderlichaampje een bevalling wel aankan..
Er zijn een hoop 13-jarigen die niet bepaald een "kinderlichaampje" meer hebben, en het lichaam van een vrouw groeit sowieso tijdens de zwangerschap naar de bevalling toe.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 13:20 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Wat een dom gelulquote:Op woensdag 16 juni 2010 16:34 schreef Bep het volgende:
Als mijn dochter op haar 13e zwanger zou zijn ga ik het niet de dag daarna op een forum bespreken . Maar nam ik alle tijd voor mijn kind
Daarom geloof ik er ook niets van
In de prehistorie ging het ook.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 13:20 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Deden ze toch ook bij dat 5-jarige meisje dat zwanger werd.quote:
Maar 13 jaar.. Dat klinkt nog zo jong. Zo'n grietje is zelf nog in de groei.. Bij een 15jarige bv kan ik me iets meer voorstellen.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 13:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er zijn een hoop 13-jarigen die niet bepaald een "kinderlichaampje" meer hebben, en het lichaam van een vrouw groeit sowieso tijdens de zwangerschap naar de bevalling toe.
Lijkt me inderdaad niet gezond voor een lichaam dat nog in de groei is....quote:Op vrijdag 18 juni 2010 23:40 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Maar 13 jaar.. Dat klinkt nog zo jong. Zo'n grietje is zelf nog in de groei.. Bij een 15jarige bv kan ik me iets meer voorstellen.
Je moet haar niet als een normale 13 jarige zien want ze heeft al sex.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 23:40 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Maar 13 jaar.. Dat klinkt nog zo jong. Zo'n grietje is zelf nog in de groei.. Bij een 15jarige bv kan ik me iets meer voorstellen.
Mwah tegenwoordig kan je dat al wel bijna als normaal gaan zien.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 23:48 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Je moet haar niet als een normale 13 jarige zien want ze heeft al sex.
ja ze krijgen ook eerder tieten las ik ergens. kortom we worden eerder lichamelijk volwassen.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 23:49 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Mwah tegenwoordig kan je dat al wel bijna als normaal gaan zien.
Of we worden steeds dikker, krijg je ook tieten van.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 23:51 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ja ze krijgen ook eerder tieten las ik ergens. kortom we worden eerder lichamelijk volwassen.
quote:Op vrijdag 18 juni 2010 23:53 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Of we worden steeds dikker, krijg je ook tieten van.
Zou jij dat doen in dit topic vol met trolls? Er mag beter gemoderate worden in dit topic.quote:Op donderdag 17 juni 2010 22:36 schreef CantFazeMe het volgende:
Leuk en aardig die discussies maar de TS heeft niet gereageerd in de 4 pagina's vol zinloze discussies.
Dat heeft te maken met het feit dat het voedingspatroon anders is tegenwoordig en het lichaam bij $gewicht denkt dat het klaar is voor de pubertijd. Eerder borsten etc etc.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 23:51 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ja ze krijgen ook eerder tieten las ik ergens. kortom we worden eerder lichamelijk volwassen.
En dus eerder $sexgeschikt = true. $kindergeschikt = $sexgeschikt.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 23:58 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Dat heeft te maken met het feit dat het voedingspatroon anders is tegenwoordig en het lichaam bij $gewicht denkt dat het klaar is voor de pubertijd. Eerder borsten etc etc.
nu ben je achterlijk bezig en je volgt de discussie niet, we hadden het erover of je dan lichamelijk geschikt was om een kind te krijgen niet of je er geestelijk klaar voor bent ;Dquote:Op zaterdag 19 juni 2010 00:08 schreef slacker_nl het volgende:
Ondanks dat ik je een troll vind:
$kindergeschikt != $sexgeschikt
Jij bent bijvoorbeeld geschikt voor sex, maar duidelijk niet toe aan kinderen.
En dan heb ik het nog niet eens over anderen mensen in de samenleving (verstandelijk en/of zwaargehandicapte mensen) die kinderen kunnen krijgen, maar totaal niet geschikt zijn voor de taak als opvoeder.
Laat haar eerst maar eens een rondje om de wereld zeilen voordat ze aan een kind gaat beginnen.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 23:48 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Laat haar eerst maar eens een rondje om de wereld zeilen voordat ze aan een kind gaat beginnen.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 23:48 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ja misschien wel de beste oplossing, maar hoe wil je dat doen als de zwangere het zelf niet wil??quote:Op zaterdag 19 juni 2010 11:29 schreef DeTolk het volgende:
abortus.
13 is veel te jong om een kind te krijgen.
Ook niet bij minderjarigen?quote:Op zaterdag 19 juni 2010 11:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja misschien wel de beste oplossing, maar hoe wil je dat doen als de zwangere het zelf niet wil??
Je kunt daar als ouder niet toe verplichten.
Abortus mag in NL dan wel legaal zijn, maar er kan nooit toe gedwongen worden.
Omgekeerd kan het welquote:Op zaterdag 19 juni 2010 11:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja misschien wel de beste oplossing, maar hoe wil je dat doen als de zwangere het zelf niet wil??
Ouders kunnen je dat volgensmij wel verplichten. Immers is het ook hun last, want zo'n 13 jarig meisje kan nog niets zelfstandig. Ze zal haar ouders bij alles nodig hebben. Maar ja, het lijkt me niet dat je als ouders je dochter wil verplichten haar kind op te geven('kind'). Dat is nogal cru.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 11:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, abortus kan niet verplicht gesteld worden in NL of in België.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 12:27 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ouders kunnen je dat volgensmij wel verplichten. Immers is het ook hun last, want zo'n 13 jarig meisje kan nog niets zelfstandig. Ze zal haar ouders bij alles nodig hebben. Maar ja, het lijkt me niet dat je als ouders je dochter wil verplichten haar kind op te geven('kind'). Dat is nogal cru.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |