Mwah tegenwoordig kan je dat al wel bijna als normaal gaan zien.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 23:48 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Je moet haar niet als een normale 13 jarige zien want ze heeft al sex.
ja ze krijgen ook eerder tieten las ik ergens. kortom we worden eerder lichamelijk volwassen.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 23:49 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Mwah tegenwoordig kan je dat al wel bijna als normaal gaan zien.
Of we worden steeds dikker, krijg je ook tieten van.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 23:51 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ja ze krijgen ook eerder tieten las ik ergens. kortom we worden eerder lichamelijk volwassen.
quote:Op vrijdag 18 juni 2010 23:53 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Of we worden steeds dikker, krijg je ook tieten van.
Zou jij dat doen in dit topic vol met trolls? Er mag beter gemoderate worden in dit topic.quote:Op donderdag 17 juni 2010 22:36 schreef CantFazeMe het volgende:
Leuk en aardig die discussies maar de TS heeft niet gereageerd in de 4 pagina's vol zinloze discussies.
Dat heeft te maken met het feit dat het voedingspatroon anders is tegenwoordig en het lichaam bij $gewicht denkt dat het klaar is voor de pubertijd. Eerder borsten etc etc.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 23:51 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ja ze krijgen ook eerder tieten las ik ergens. kortom we worden eerder lichamelijk volwassen.
En dus eerder $sexgeschikt = true. $kindergeschikt = $sexgeschikt.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 23:58 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Dat heeft te maken met het feit dat het voedingspatroon anders is tegenwoordig en het lichaam bij $gewicht denkt dat het klaar is voor de pubertijd. Eerder borsten etc etc.
nu ben je achterlijk bezig en je volgt de discussie niet, we hadden het erover of je dan lichamelijk geschikt was om een kind te krijgen niet of je er geestelijk klaar voor bent ;Dquote:Op zaterdag 19 juni 2010 00:08 schreef slacker_nl het volgende:
Ondanks dat ik je een troll vind:
$kindergeschikt != $sexgeschikt
Jij bent bijvoorbeeld geschikt voor sex, maar duidelijk niet toe aan kinderen.
En dan heb ik het nog niet eens over anderen mensen in de samenleving (verstandelijk en/of zwaargehandicapte mensen) die kinderen kunnen krijgen, maar totaal niet geschikt zijn voor de taak als opvoeder.
Laat haar eerst maar eens een rondje om de wereld zeilen voordat ze aan een kind gaat beginnen.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 23:48 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Laat haar eerst maar eens een rondje om de wereld zeilen voordat ze aan een kind gaat beginnen.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 23:48 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ja misschien wel de beste oplossing, maar hoe wil je dat doen als de zwangere het zelf niet wil??quote:Op zaterdag 19 juni 2010 11:29 schreef DeTolk het volgende:
abortus.
13 is veel te jong om een kind te krijgen.
Ook niet bij minderjarigen?quote:Op zaterdag 19 juni 2010 11:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja misschien wel de beste oplossing, maar hoe wil je dat doen als de zwangere het zelf niet wil??
Je kunt daar als ouder niet toe verplichten.
Abortus mag in NL dan wel legaal zijn, maar er kan nooit toe gedwongen worden.
Omgekeerd kan het welquote:Op zaterdag 19 juni 2010 11:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja misschien wel de beste oplossing, maar hoe wil je dat doen als de zwangere het zelf niet wil??
Ouders kunnen je dat volgensmij wel verplichten. Immers is het ook hun last, want zo'n 13 jarig meisje kan nog niets zelfstandig. Ze zal haar ouders bij alles nodig hebben. Maar ja, het lijkt me niet dat je als ouders je dochter wil verplichten haar kind op te geven('kind'). Dat is nogal cru.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 11:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, abortus kan niet verplicht gesteld worden in NL of in België.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 12:27 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ouders kunnen je dat volgensmij wel verplichten. Immers is het ook hun last, want zo'n 13 jarig meisje kan nog niets zelfstandig. Ze zal haar ouders bij alles nodig hebben. Maar ja, het lijkt me niet dat je als ouders je dochter wil verplichten haar kind op te geven('kind'). Dat is nogal cru.
Dat 'tegenwoordig' is dus best een groot misverstand he. Dat is van alle tijden hoorquote:Op vrijdag 18 juni 2010 23:49 schreef -Strawberry- het volgende:
Mwah tegenwoordig kan je dat al wel bijna als normaal gaan zien.
Alleen tegenwoordig zijn ze zo akelig vroeg vruchtbaar...quote:Op zaterdag 19 juni 2010 14:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat 'tegenwoordig' is dus best een groot misverstand he. Dat is van alle tijden hoor
Sorry dat ik van het meest logische uit ga, sue me.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 12:30 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nee, abortus kan niet verplicht gesteld worden in NL of in België.
Overigens een naieve instelling "Het zou zo moeten zijn dus er zal wel een wetje voor zijn".
Een 13 jarige heeft geeneens tekenbevoegdheid, en dan wel laten beslissen over wel/geen abortus lijkt me dan een beetje kromquote:Op zaterdag 19 juni 2010 11:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is nou eenmaal zo dat je niet tegen iemands wil zomaar iedere medische handeling kunt laten uitvoeren.quote:Op zondag 20 juni 2010 19:58 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Een 13 jarige heeft geeneens tekenbevoegdheid, en dan wel laten beslissen over wel/geen abortus lijkt me dan een beetje krom
Er zijn momenteel geen juridische mogelijkheden om gedwongen abortus te realiseren. Het is dan ook puur hypothetisch. Het is voornamelijk een ethisch dilemma, vanzelfsprekend.quote:Op zondag 20 juni 2010 20:09 schreef Leandra het volgende:
Hoe zou de overheid moeten ingrijpen dan?? De zwangere uit huis plaatsen wegens falende (stief)ouders?
QFTquote:Op zondag 20 juni 2010 20:12 schreef Leandra het volgende:
Op zich heb ik geen probleem met abortus als de omstandigheden daar om vragen, en de zwangere de keuze zelf maakt, maar ik vind het wel stuitend dat iets wat in Nederland nog geen 30 jaar legaal is volgens sommigen verplicht zou moeten kunnen worden toegepast, ook als de zwangere het niet wil.
Ik ben tegen, want als je gedwongen abortus mogelijk maakt voor een bepaalde groep (meisjes onder de 14? 16? 18?) dan denk ik dat je een verkeerde weg inslaat.quote:Op zondag 20 juni 2010 20:13 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Er zijn momenteel geen juridische mogelijkheden om gedwongen abortus te realiseren. Het is dan ook puur hypothetisch. Het is voornamelijk een ethisch dilemma, vanzelfsprekend.
Ik denk dat je dan in het gedrang komt met artikel 11 van de grondwet, en met de spirit van de universele verklaring voor de rechten van de mens (dit kan door andere landen bijv. gezien worden als eenzelfde categorie als vrouwenbesnijdenis).quote:Op zondag 20 juni 2010 20:08 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Ik ben normaliter voor zo min mogelijk overheidsbemoeienis, maar in dit soort gevallen vraag ik me wel af of het niet beter zou zijn als de overheid hier ingrijpt. Natuurlijk niet prettig voor het kind om een gedwongen abortus te ondergaan, maar juist het feit dat het een kind betreft dat de gevolgen niet kan overzien rechtvaardigt het misschien.
Ik heb het niet over meerderjarige vrouwen, niet over andere medische behandelingen, en al helemaal niet over het afdwingen van abortus door echtgenoten of andere particuliere derden. Een meisje van 13 hoort geen kind te krijgen, vergooit haar eigen toekomst, en de kansen van háár kind zijn statistisch ook niet bijster goed. Je zou je daarom kunnen afvragen of ingrijpen om bestwil niet wenselijk is.quote:Op zondag 20 juni 2010 20:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ben tegen, want als je gedwongen abortus mogelijk maakt voor een bepaalde groep (meisjes onder de 14? 16? 18?) dan denk ik dat je een verkeerde weg inslaat.
Wat is dan het volgende? Dat een man een vrouw van 19, 29 of 39 kan dwingen abortus te laten plegen omdat hij geen zin heeft in zijn verantwoordelijkheden?
Volgens mij is het een vrij kleine groep waar het om gaat, als het gaat om tienermoeders die de zwangerschap niet willen afbreken, het lijkt me niet handig de wet voor hen te wijzigen, want als je wettelijk vastlegt dat een minderjarige per definitie geen beslissingsbevoegdheid heeft over het ondergaan of weigeren van medische ingrepen dan denk ik dat dat niet verstandig is.
Dan zouden ouders bijvoorbeeld 16-jarig kind A kunnen dwingen een nier af te staan voor kind B wat die nier nodig heeft, of voor opa.
Lees s.v.p. mijn eerdere opmerking ook even.quote:Op zondag 20 juni 2010 20:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan in het gedrang komt met artikel 11 van de grondwet, en met de spirit van de universele verklaring voor de rechten van de mens (dit kan door andere landen bijv. gezien worden als eenzelfde categorie als vrouwenbesnijdenis).
quote:Op zondag 20 juni 2010 20:13 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Er zijn momenteel geen juridische mogelijkheden om gedwongen abortus te realiseren. Het is dan ook puur hypothetisch. Het is voornamelijk een ethisch dilemma, vanzelfsprekend.
quote:Op donderdag 17 juni 2010 10:50 schreef Salatrel het volgende:
kijk eens 16 and pregnant op MTV... dat wil je een 13 jarig meisje toch niet aandoen...
Ja, dat kan wel zijn, maar wie bepaalt wat de bestwil van het kind is??quote:Op zondag 20 juni 2010 20:32 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Ik heb het niet over meerderjarige vrouwen en al helemaal niet over het afdwingen van abortus door echtgenoten of andere particuliere derden. Een meisje van 13 hoort geen kind te krijgen, vergooit haar eigen toekomst, en de kansen van háár kind zijn statistisch ook niet bijster goed. Je zou je daarom kunnen afvragen of ingrijpen om bestwil niet wenselijk is.
Als een kind op haar 13e zwanger raakt en de ouders het prima vinden om haar te laten bevallen, zou de overheid in moeten grijpen ja. Desnoods ontheffen uit de ouderlijke macht gedurende de dag van de behandeling.quote:Op zondag 20 juni 2010 20:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat kan wel zijn, maar wie bepaalt wat de bestwil van het kind is??
Wil je dat de overheid laten bepalen? De ouders?
Want laten we eerlijk zijn, de overheid (of ouders) kunnen nu de HPV-vaccinatie al niet afdwingen bij meisjes vanaf 12 jaar.
En als je de overheid de beslissing wilt laten nemen, hoe ga je dat doen bij gezinnen waar men uit principiële redenen tegen abortus is?
Maar goed, de wereld verandert kennelijk, als degene op wie het van invloed is niet (of niet meer) bevoegd is dan moeten zij die dat voor die persoon zijn kennelijk alles kunnen afdwingen.
Als opa dement is dan mag de zoon of dochter die de bewindvoerder is dus beslissen dat het tijd is voor euthanasie? Ongeacht wat opa daar van vond toen hij nog wel wist wat het verschil tussen de WC en de wasbak was?
Wat ik probeer aan te tonen: als je voor 1 groep gedwongen abortus erdoor probeert te krijgen, dan zijn er andere groepen die ook de dupe kunnen worden van een of hun beperkte gezag.
ach, de discussie is er dus ik laat het wel lopen.quote:Op maandag 21 juni 2010 17:29 schreef Bep het volgende:
Leuk ook dat de ts zich zo bezig houdt met haar topic
Da's niet helemaal waar. De ouders mogen alleen een abortus verbieden, ze mogen het niet opleggen.quote:Op maandag 21 juni 2010 17:15 schreef boekenworm het volgende:
Je kan het natuurlijk met het kind over de mogelijkheden gaan hebben: arbortus of houden...
Het is een beslissing die jij wettelijk gezien mag nemen
Zou je dat tegen je dochter zeggen dan? "Haal het maar weg, schatje"quote:Op maandag 21 juni 2010 17:51 schreef Byte_Me het volgende:
als het mijn dochter was, dan werd het een abortus, als het aan mij lag
Omgekeerd zal het allicht problemen hebben opgeleverd, dat het kind abortus wil maar de ouders geen toestemming geven en de baby dus gewoon komt.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zou je dat tegen je dochter zeggen dan? "Haal het maar weg, schatje"
Ik denk dat ik terugkijkend daar woest over zou zijn geweest.
Ik neem aan dat een kind het best weet als ouders principieel tegen abortus zijn, en in zo'n geval gaat het kind gewoon naar de huisarts om zich door te laten verwijzen zonder dat er toestemming van de ouders nodig is.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:20 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Omgekeerd zal het allicht problemen hebben opgeleverd, dat het kind abortus wil maar de ouders geen toestemming geven en de baby dus gewoon komt.
Ik heb even doorgelezen, het zit hem blijkbaar in het feit dat kinderen tussen 12 en 16 nog niet handelsbekwaam zijn mbt hun eigen gezondheid (wet op de geneeskundige behandelingsovereenkomst). En dan volgt een wirwar van sites die dan weer het 1, dan weer het ander vermelden. Ik ben wel benieuwd hoe dat in de praktijk gaat als een kind tussen de 12 en de 16 bij de huisarts komt voor een abortus, maar de ouders geen toestemming gevenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik neem aan dat een kind het best weet als ouders principieel tegen abortus zijn, en in zo'n geval gaat het kind gewoon naar de huisarts om zich door te laten verwijzen zonder dat er toestemming van de ouders nodig is.
Bronquote:Voor een abortus(pil) heb je, wanneer je nog geen 16 jaar bent, toestemming nodig van je ouders. Wanneer je niet wilt dat je ouders er achter komen dat je zwanger bent, dan moet je een afspraak maken bij een maatschappelijk werker van bijvoorbeeld het FIOM. Alleen die mag in plaats van je ouders toestemming verlenen. In feite hebben ze een gesprek met je om samen met jou de voor- en nadelen op een rijtje te zetten, al je mogelijkheden bespreken en je uiteindelijk helpen met het nemen van je eigen beslissing.
Bronquote:Jongeren onder de 16 jaar hebben toestemming nodig van hun ouders of wettelijk voogd. Een jongere die zonder toestemming een abortus wil, kan een behandelovereenkomst sluiten na overleg met de huisarts of de Rutgers Nisso Groep. In zo'n geval heeft (ook) de huisarts zwijgplicht.
Bespreek jij dergelijke zaken wel eens met hen dan? Ik eigenlijk nooit. Weet niet of m'n ma er bv tegen is. Ze weet hoogstens dat ik het zal weg laten halen mocht ik zwanger worden nu. Als ze dat al weetquote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik neem aan dat een kind het best weet als ouders principieel tegen abortus zijn, en in zo'n geval gaat het kind gewoon naar de huisarts om zich door te laten verwijzen zonder dat er toestemming van de ouders nodig is.
Mijn zoon is inmiddels 18, en die weet uitstekend hoe ik over zulke zaken denk.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:57 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Bespreek jij dergelijke zaken wel eens met hen dan? Ik eigenlijk nooit. Weet niet of m'n ma er bv tegen is. Ze weet hoogstens dat ik het zal weg laten halen mocht ik zwanger worden nu. Als ze dat al weet
Mijn moeder besprak het ff kort met mij toen ze toen ik met m'n 1e vriendinnetje er bij het leegmaken van de prullenbak condooms tegen was gekomenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:57 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Bespreek jij dergelijke zaken wel eens met hen dan? Ik eigenlijk nooit. Weet niet of m'n ma er bv tegen is. Ze weet hoogstens dat ik het zal weg laten halen mocht ik zwanger worden nu. Als ze dat al weet
quote:Op donderdag 24 juni 2010 12:55 schreef Maanvis het volgende:
dan mocht ze het niet laten weghalen want dan voedden zij het kind wel op mocht dat nodig zijn.
En daar had jouw moeder dus niets over te zeggen gehad.... en terecht.quote:Op donderdag 24 juni 2010 12:55 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Mijn moeder besprak het ff kort met mij toen ze toen ik met m'n 1e vriendinnetje er bij het leegmaken van de prullenbak condooms tegen was gekomen. Ze zei dat condooms konden scheuren en dat m'n vriendinnetje dus beter aan de pil kon gaan, maar als ze toch zwanger werd dan mocht ze het niet laten weghalen want dan voedden zij het kind wel op mocht dat nodig zijn
.
Dat of de ouders van dat meisje moeten hun kleinkind opvoeden, of adoptie.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 11:29 schreef DeTolk het volgende:
abortus.
13 is veel te jong om een kind te krijgen.
quote:Op donderdag 24 juni 2010 13:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
En daar had jouw moeder dus niets over te zeggen gehad.... en terecht.
Jullie hebben allebei gelijk hoor, maar zo letterlijk en zo hard zei ze het ook nietquote:Op donderdag 24 juni 2010 12:58 schreef Laydina het volgende:
[..]dat zou iemands ouders niet tegen mij moeten zeggen. Dat beslis ik altijd nog wel zelf.
Klopt.quote:Op donderdag 24 juni 2010 13:33 schreef Leandra het volgende:
Ik snap het ook wel, maar als je in plaats van het woord "mocht" gewoon "hoefde" had gepost dan had die hele zin al een andere lading gekregen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |