Er zijn voldoende eenheden uitgezonden naar Uruzgan om Afghaanse agenten/soldaten te trainen en die hebben dat gewoon gedaan in MB/Bushmasters zonder zwaar materiaal.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:33 schreef sp3c het volgende:
gevechtshelikopters om te beginnen maar uiteindelijk zou ik op TFU uitkomen gok ... maar dan met gevechtstanks
dit gaat iig nergens over
'ja we sturen wel troepen daarheen maar die komen niet in gevaar heur!
sterker nog, de agenten die dan opgeleid gaan worden komen zelfs niet in gevaar ... heur!!!
Karzai heeft het belooft ... HEUR!!!!'
ticket for disaster
maar ik hoop dat het allemaal goed afloopt
welke TFU??quote:
quote:Chef geheime dienst Kunduz dood door bom
Laatste update: 4 augustus 2011 06:57
KABUL - De chef van de geheime dienst van de Afghaanse stad Kunduz is omgekomen door een bomaanslag.
In de auto van Payenda Khan, de chef van het Nationaal Directoraat voor Veiligheid in Kunduz, was een bom geplaatst. Bij de aanslag raakten drie burgers gewond.
In de Noord-Afghaanse provincie Kunduz, waarvan de stad Kunduz de hoofdstad is, is ook een Nederlandse politietrainingsmissie gestationeerd. Het bleek er eerder deze week ook al onveilig.
ja lachen manquote:Op donderdag 4 augustus 2011 08:36 schreef meth77 het volgende:
De politie heeft dringend nieuwe nodig daar, ze vallen als vliegen
[..]
enquote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:40 schreef michaelmoore het volgende:
Het zal ook Nederlandse levens gaan kosten vrees ik, en waarvoor, wat levert het op, ik denk dat we eens op moeten houden met oorlog voeren, we hebben hier iedere cent nodig
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Een soldaat heeft maar een plicht, sterven voor het vaderland als het vaderland daarom vraagt
Ja, laten we wapens en munitie ook maar wegbezuinigenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:40 schreef michaelmoore het volgende:
Het zal ook Nederlandse levens gaan kosten vrees ik, en waarvoor, wat levert het op, ik denk dat we eens op moeten houden met oorlog voeren, we hebben hier iedere cent nodig
.quote:a 06 aug 2011, 17:53
31 Amerikanen dood door helicrash Afghanistan
KABUL/WASHINGTON - Aan boord van de zaterdagochtend in Afghanistan gecrashte helikopter zaten 31 mariniers van de Amerikaanse elite eenheid de Navy SEAls. Het zou voor de elite-eenheid van de Amerikaanse strijdkrachten het grootse aantal doden ooit bij een missie zijn
Maar weer eens een domme opmerking gekoppeld aan een dom bericht.quote:
Gaat niet omquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 21:23 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Maar weer eens een domme opmerking gekoppeld aan een dom bericht.
Het gaat om 31 doden waarvan 20 man van DEVGRU (SEAL Team 6), 4 man van 160th SOAR en 7 man Afgaanse troepen. En de SEAL's zijn geen Mariniers, maar zijn SOF operators van de Navy.
Geen van de de doden onder de DEVGRU leden is betroken geweest in Operation Neptune Spear.
RIP, blue skies brothers.
quote:Op zondag 7 augustus 2011 09:58 schreef michaelmoore het volgende:
zie jij China of India ergens vechten ??
Om maar even wat te noemenquote:Op zondag 7 augustus 2011 09:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Gaat niet om
Leed in de achtertuin van de USA in Haiti doen ze helemaal niets aan, vechten tegen het gevaar van Communisme en nu de Moslims, ja, daar moeten we bommen op gooien, dat is eng
Korea, Vietnam, Irak, Afghanistan, hoe meer de USA blijft vechten hoe meer gehaat ze worden, zie jij China of India ergens vechten ??
Ze kunnen het beter betalen dan de USA hoor
quote:ma 08 aug 2011, 08:14
Duimendraaien in Kunduz
AMSTERDAM - Een deel van de circa 350 Nederlandse militairen in de Afghaanse provincie Kunduz verveelt zich stierlijk.
Er is gebrek aan nuttig werk, onder meer doordat niet al het materieel is gearriveerd.
Een deel van de militairen kan daardoor niet veel meer doen dan boeken lezen, films kijken en studeren.
Volgens een officier kan het nog even duren voor de spullen er zijn die de militairen nodig hebben om iets nuttigs te kunnen doen. De irritatie over het gebrek aan werk loopt steeds verder op.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |