abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 juni 2010 @ 10:18:40 #101
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_82967817
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 09:15 schreef Michielos het volgende:

[..]

eehr dat stelt ze toch ook? ("door ervaring")
Nee, ze stelt dat een ziekenhuis per definitie niet leuk IS. Terwijl dat niet meer is dan HAAR overtuiging. Een ziekenhuis is een ziekenhuis, een hoop stenen met apparatuur en bedden. Dat is niet op zich niet leuk. Pijn en klachten in dat ziekenhuis zijn inderdaad ook niet leuk. Maar de emotionele reactie die we daarop hebben, hebben we zelf in de hand.
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 10:43:08 #102
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_82968708
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 10:14 schreef EINZ het volgende:
Het feit dat jij dat niet snapt of wil blijven hangen in jouw confortabele beperkende gedachten wil nog niet zeggen dat het niet waar is. Michielos heeft gelijk.
Jij hebt niet door dat je in de zeik wordt genomen

"alles is energie en staat in verbinding met elkaar" is een enorme dooddoener die hier wel vaker gebruikt wordt.
Mensen doen vervolgens alsof daarmee alles verklaard is, geen verdere uitleg benodigd.
Hierdoor roepen skeptici 'm ook wel eens als ze weer aan voelen komen dat iemand eigenlijk geen argumenten heeft en het weer hierop zal gaan gooien.

Met je dooie oma praten ?
Natuurlijk kan dat, immers "alles is energie en staat in verbinding met elkaar" !
Telepathie ?
Natuurlijk, immers "alles is energie en staat in verbinding met elkaar" !
Bestaan er tapdansende eenhoorns in jarretels ?
Absoluut, immers "alles is energie en staat in verbinding met elkaar" !

zzz
  vrijdag 18 juni 2010 @ 10:52:07 #103
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_82968994
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 10:43 schreef _Led_ het volgende:

...
...
Grapjes uitleggen...
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  vrijdag 18 juni 2010 @ 10:55:26 #104
31101 _Led_
pi_82969111
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 10:52 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Grapjes uitleggen...
Ik ben onverbeterlijk, ik probeer mentaal uitgedaagden toch altijd weer vooruit te helpen en wat te leren
zzz
  vrijdag 18 juni 2010 @ 11:25:21 #105
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_82970224
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 10:43 schreef _Led_ het volgende:
Ach zo. Maar dat wil nog niet zeggen dat het niet klopt
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 11:33:59 #106
31101 _Led_
pi_82970585
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 11:25 schreef EINZ het volgende:

[..]

Ach zo. Maar dat wil nog niet zeggen dat het niet klopt
Tevens zegt het helemaal niks
zzz
  vrijdag 18 juni 2010 @ 12:01:07 #107
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_82971949
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 11:33 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Tevens zegt het helemaal niks
Voor degenen die het niet snappen en er toch never nooit niet aan willen niet nee.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 12:03:38 #108
31101 _Led_
pi_82972088
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 12:01 schreef EINZ het volgende:

[..]

Voor degenen die het niet snappen en er toch never nooit niet aan willen niet nee.
Gaap
"Natuurlijk zie ik aura's, immers alles is energie en staat in verbinding met elkaar !"
"Natuurlijk heeft Char echt een gave, immers alles is energie en staat in verbinding met elkaar !"
"Natuurlijk bestaat de Hulk, immers alles is energie en staat in verbinding met elkaar !"

Het grappige is dat de mensen die dit soort dooddoeners gebruiken vaak zelfs de basiskennis natuurkunde ontberen
zzz
  vrijdag 18 juni 2010 @ 12:31:38 #109
259246 Cristal
Magical touch...
pi_82973450
quote:
Op maandag 14 juni 2010 20:57 schreef kleine.saar het volgende:
Hallo allemaal!
Ik ben een meisje van 13, en heb een vraag. Ik zie namelijk allemaal dingen, die mijn vriendinnen niet zien.
Om te beginnen zie ik allemaal vlekken. Soms gewoon in de luckt als stromen, maar meestal rond het hoofd van mensen (vooral bij de leraaren, omdat ik me tijdens de les verveel, en vlekken probeer te zien). Het begint met een witte cirkel, maar daarna komen er kleurtjes bij.
Ook heb ik minimaal 2 keer per dag een soort deja vu. Dat is wat minder fijn, omdat ik dan een soort rare kriebeling heb, omdat ik denk dat ik dit al eerder heb gedaan, maar dat is niet het geval.
Punt 3 is, dat als ik bijvoorbeeld mijn handen boven elkaar houd, ik een soort bal in het midden voel. Als ik dat bij andere mensen doe, die bijvoorbeeld buikpijn hebben, en mijn handen erboven houd, wil het af en toe wat minderen.
Het laatste is, dat ik een soort hele rare droom heb gehad. Het ging ongeveer zo:
Er zat een man voor me, die tegen me praatte. Hij praatte over zijn vrouw, hoe ze eruit zag en hoe ze was gestorven. In tegenstelling tot normale dromen, was ik overal zeer bewust van. Na de droom schrok ik wakker, en zag ik boven mijn hoofd weer een vlek, maar ditkeer zag ik een vrouw met gesloten ogen, donkere haren, een bleke huis en een speciale ketting om, zoals de man verteld had. Het plaatje in de vlek ging langzaam naar beneden, tot haar romp. Daarna kwam hetzelfde plaatje, weer ergens anders. Zo ging dat 5 keer. Het is niet mogelijk dat ik die vlekken ook droomde, want ik was echt klaar wakker...

Ik wil graag meer weten over deze dingen, van iemand die er verstand van heeft. Ik weet dat die vlekken rond mensen aura's kunnen zijn, maar alle zekerheid is welkom. Ik wil heel graag antwoorden, en vooral verklaringen voor dit alles. Als je nog een site hebt die informatie bied, is die ook welkom. Heb je iets soortgelijks, zeg het maar .

Alvast bedankt!!
xx Sarah (ik wist niet in welke rubriek dit moest, dusi k zet het maar hier )
Om maar eventjes terug te vallen op de OP denk ik het volgende;
Je zegt dat je je in de lessen vaak verveeld, dat is een oorzak, en het gevolg zal zijn dat je gaat zitten dromen. Je valt dus weg uit je bewustzijn, en raakt in contact met je onderwustzijn.. Misschien dat je heel gevoelig bent, en dat je daarom die kringen, en circels ziet. Dat is heel normaal, hoog sensitieve personen hebben daar veel mee te maken. Voel je de dingen ook sterk aan? of juist helemaal niet? Het kan ook zijn, dat een overledene je probeert te kwellen, en dat dan precies tijdens jouw schooltijd. In iedergeval moet je hier wel met iemand over gaan praten.
De ogen zijn twee ramen waardoor de ziel naar buiten kijkt.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 12:34:04 #110
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_82973566
Dat denk ik ook, inderdaad. Dat je enigszins hoogsensitief bent ofzo.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 12:49:48 #111
31101 _Led_
pi_82974277
Ja, hoogsensitief.
zzz
  vrijdag 18 juni 2010 @ 13:42:52 #112
257229 opastokvis
Oud maar nog geen tachtig. :(
pi_82976829
Lafheid berust vaak op goede informatie, moed op gebrek aan inzicht.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 13:45:23 #113
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_82976949
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 12:03 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Gaap
"Natuurlijk zie ik aura's, immers alles is energie en staat in verbinding met elkaar !"
"Natuurlijk heeft Char echt een gave, immers alles is energie en staat in verbinding met elkaar !"
"Natuurlijk bestaat de Hulk, immers alles is energie en staat in verbinding met elkaar !"

Het grappige is dat de mensen die dit soort dooddoeners gebruiken vaak zelfs de basiskennis natuurkunde ontberen
En natuurlijk weet _Led_ alles beter, ondanks dat hij van geen enkel spirituele stroming kaas heeft gegeten
  vrijdag 18 juni 2010 @ 14:01:40 #114
31101 _Led_
pi_82977811
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:45 schreef EINZ het volgende:

[..]

En natuurlijk weet _Led_ alles beter, ondanks dat hij van geen enkel spirituele stroming kaas heeft gegeten
Nou, ik heb een redelijk aantal boeken gelezen op het 'spirituele' vlak hoor, van witte magie tot astrale uittreding, van tarot tot uri geller. Jij komt daarentegen niet verder dan "Alles is energie en is met elkaar verbonden", alsof dat voor elke willekeurige stelling een verklaring zou zijn

Dus wil je eens op niveau praten ? Prima, kom dan eens met uitleg en argumenten in plaats van slappe dooddoeners - voorlopig tiep je veel maar zeg je weinig
zzz
  vrijdag 18 juni 2010 @ 14:11:12 #115
285351 dalaiblama
too much bla
pi_82978588
Volgens mij kan iedereen aura's zien hoor; meestal door licht scheel te kijken en te focussen. Afhankelijk van het waargenome heb je ook evrschillende kleuren.
Dat kun je op alle voorwerpen, ook dode, waarnemen. Het schijnt dat iedereen met een afwijking aan de radius dat sowieso kan zien.

Handen opleggen lijkt me ook volstrekt normaal; we zijn allemaal energie en daar is niets bovennatuurlijks aan maar een natuurkundig feit.
Energie kan blokkades veroorzaken, maar ze natuurlijk ook wegnemen. Dus ook handen opleggen is iets wat iedereen kan met een beetje geduld en inzicht in eigen lichaam/energie.
Met de energie in en rond je lichaam kun je veel meer dan je denkt; ik vind het alleen zonde om daar iets wolligs van te maken. Het is puur natuur en aardser dan dat wordt het niet.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 14:13:49 #116
31101 _Led_
pi_82978774
Wat voor energie is dat dan (in natuurkundige zin) als ik vragen mag ? Hebben we het dan over electromagnetische energie ?
quote:
Handen opleggen lijkt me ook volstrekt normaal; we zijn allemaal energie en daar is niets bovennatuurlijks aan maar een natuurkundig feit.
Energie kan blokkades veroorzaken, maar ze natuurlijk ook wegnemen. Dus ook handen opleggen is iets wat iedereen kan met een beetje geduld en inzicht in eigen lichaam/energie.
Mja, maar zo kun je alles wel aannemelijk vinden - kastanje-oplegging is ook aannemelijk, immers alles is energie dus kastanjes ook. Of hondepoep-oplegging, hondepoep is immers energie en alles is verbonden.
Ik ga er vanuit dat sommige mensen deze stellingen wel stom zullen vinden, maar dat is precies waarom "alles is energie en is verbonden" zo nikszeggend is.
zzz
  vrijdag 18 juni 2010 @ 14:18:30 #117
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_82979108
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 13:04 schreef EINZ het volgende:
O ja, en de duivel is een uitvinding van de mens om een definitie te hangen aan een oorzaak wat ze als "het kwaad" beschouwen. Hoewel "het kwaad" ook niets anders is dan een door mensen gecreeerde definitie.
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 13:17 schreef JoepiePoepie het volgende:
Dit soort uitspraken begrijp ik echt niet. Jij gelooft wel in aura's en dat soort dingen (ik weet niet waar je nog meer in gelooft), maar de duivel is onzin, dat is voor jou een vaststaand feit. Verzonnen door de mens, zeg je.

Andere mensen geloven wel in de duivel en vinden aura's zien bijvoorbeeld een symptoom van een psychose of bijvoorbeeld een (lichte) hallucinatie. Waarom zou jij dan gelijk hebben?
Hier zou ik graag een reactie op willen van EINZ .
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  vrijdag 18 juni 2010 @ 14:24:37 #118
259246 Cristal
Magical touch...
pi_82979488
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:13 schreef _Led_ het volgende:
Wat voor energie is dat dan (in natuurkundige zin) als ik vragen mag ? Hebben we het dan over electromagnetische energie ?
[..]

Mja, maar zo kun je alles wel aannemelijk vinden - kastanje-oplegging is ook aannemelijk, immers alles is energie dus kastanjes ook. Of hondepoep-oplegging, hondepoep is immers energie en alles is verbonden.
Ik ga er vanuit dat sommige mensen deze stellingen wel stom zullen vinden, maar dat is precies waarom "alles is energie en is verbonden" zo nikszeggend is.
Waar slaat dit op? Heb je vroeger te weinig aandacht gekregen van je ouders? En inderdaad, alles is energie.
De ogen zijn twee ramen waardoor de ziel naar buiten kijkt.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 14:26:04 #119
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_82979580
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:24 schreef Cristal het volgende:

[..]

Waar slaat dit op? Heb je vroeger te weinig aandacht gekregen van je ouders? En inderdaad, alles is energie.
Het mooie is dan ook dat die energie ook in verbinding staat met elkaar.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 14:28:49 #120
285351 dalaiblama
too much bla
pi_82979752
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:13 schreef _Led_ het volgende:
[..]

Alle moleculaire en cellulaire processen in je lichaam, de warmte, de kosmische straling, de straling die uit de aarde komt die in je lichaam zit, zelfs nucleaire energie kun je erin terugvinden.
Wij barsten van de energie hoor.

Handenoplegging is natuurlijk zinloos voor kastanjes, maar ook soms voor mensen. Het werkt niet altijd namelijk en ik denk zelf dat het meer te maken heeft met het feit dat de 'patient' rustiger wordt en de energie die van de handen afkomt ( warmte ) , dan iets bovennatuurlijks.
Ik geloof namelijk niet in bovennatuurlijk, wel in natuurlijk
  vrijdag 18 juni 2010 @ 14:31:54 #121
31101 _Led_
pi_82979950
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:28 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Alle moleculaire en cellulaire processen in je lichaam, de warmte, de kosmische straling, de straling die uit de aarde komt die in je lichaam zit, zelfs nucleaire energie kun je erin terugvinden.
Wij barsten van de energie hoor.
Ja, dat snap ik. Maar dat wil niet gelijk zeggen dat daarom alles maar mogelijk is, toch ?
quote:
Handenoplegging is natuurlijk zinloos voor kastanjes, maar ook soms voor mensen.
Je begrijpt me verkeerd, geen handoplegging voor kastanjes, maar mensen beter maken door kastanjes op ze te leggen. Ook die kastanje barst immers van de energie.
quote:
Het werkt niet altijd namelijk en ik denk zelf dat het meer te maken heeft met het feit dat de 'patient' rustiger wordt en de energie die van de handen afkomt ( warmte ) , dan iets bovennatuurlijks.
Ik geloof namelijk niet in bovennatuurlijk, wel in natuurlijk
Heh, eerst met een heel verhaal komen over energie en dan zeggen dat je zelf denkt dat het meer placebo / geloof is
zzz
  vrijdag 18 juni 2010 @ 14:32:43 #122
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_82979989
Denk dat TS eens met haar huisarts moet gaan praten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 14:33:02 #123
285351 dalaiblama
too much bla
pi_82980014
En daar wil ik aan toevoegen dat de natuur inderdaad dingen doet die wonderlijk zijn. Wat dat betreft ben je niet aan het opletten als je je heil zoekt in iets wazigs als het bovennatuurlijke.
De natuur is op zichzelf nog zo complex en verwonderlijk dat we haar nog lang niet door hebben; het is dan ook wat arrogant om te denken dat het bovennatuurlijke nodig is. Ik heb altijd het idee dat dat mensen zijn die hun ogen niet open hebben gedurende de dag. Het is namelijk pas echt indrukwekkend ( en tastbaar ).

Maar misschien zit ik er wel naast en ga ik schaamteloos voorbij aan een schimmenwereld.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 14:34:53 #124
285351 dalaiblama
too much bla
pi_82980105
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:31 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik. Maar dat wil niet gelijk zeggen dat daarom alles maar mogelijk is, toch ?
[..]

Je begrijpt me verkeerd, geen handoplegging voor kastanjes, maar mensen beter maken door kastanjes op ze te leggen. Ook die kastanje barst immers van de energie.
[..]

Heh, eerst met een heel verhaal komen over energie en dan zeggen dat je zelf denkt dat het meer placebo / geloof is
Ik denk niet dat je het begrijpt. Een kastanje kan zijn energie niet sturen, een mens wel.
Heb je wel natuurkunde gehad op school?.

En ik kom niet met een heel verhaal, ik zeg dat het theoretisch mogelijk is omdat handen boordevol energie zitten.
Als mensen er baat bij hebben, dan is dat toch goed?. Daarmee kun je niet zeggen dat het onzin is, want nogmaals > er is energie en energie doet altijd *iets*.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 14:37:14 #125
31101 _Led_
pi_82980245
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:34 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je het begrijpt. Een kastanje kan zijn energie niet sturen, een mens wel.
Heb je wel natuurkunde gehad op school?.
Jazeker, maar ik heb denk ik het stuk gemist over hoe we met onze handen energie kunnen sturen - zowel bij biologie als bij natuurkunde.
Heb je daar een natuurkundig linkje voor ?
quote:
En ik kom niet met een heel verhaal, ik zeg dat het theoretisch mogelijk is omdat handen boordevol energie zitten.
Mja, da's nogal dubbelop omdat er eerder al gesteld werd dat alles energie is.
Daarom zeg ik ook dat als het met handen zou moeten kunnen het met alles zou moeten kunnen, immers alles is energie en is verbonden,
zzz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')