Nee, ze stelt dat een ziekenhuis per definitie niet leuk IS. Terwijl dat niet meer is dan HAAR overtuiging. Een ziekenhuis is een ziekenhuis, een hoop stenen met apparatuur en bedden. Dat is niet op zich niet leuk. Pijn en klachten in dat ziekenhuis zijn inderdaad ook niet leuk. Maar de emotionele reactie die we daarop hebben, hebben we zelf in de hand.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 09:15 schreef Michielos het volgende:
[..]
eehr dat stelt ze toch ook? ("door ervaring")
Jij hebt niet door dat je in de zeik wordt genomenquote:Op vrijdag 18 juni 2010 10:14 schreef EINZ het volgende:
Het feit dat jij dat niet snapt of wil blijven hangen in jouw confortabele beperkende gedachten wil nog niet zeggen dat het niet waar is. Michielos heeft gelijk.
quote:Op vrijdag 18 juni 2010 10:43 schreef _Led_ het volgende:
Jij hebt niet door dat je in de zeik wordt genomen
...
...
Ik ben onverbeterlijk, ik probeer mentaal uitgedaagden toch altijd weer vooruit te helpen en wat te lerenquote:
Ach zo. Maar dat wil nog niet zeggen dat het niet kloptquote:Op vrijdag 18 juni 2010 10:43 schreef _Led_ het volgende:
Jij hebt niet door dat je in de zeik wordt genomen
Tevens zegt het helemaal niksquote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:25 schreef EINZ het volgende:
[..]
Ach zo. Maar dat wil nog niet zeggen dat het niet klopt
Voor degenen die het niet snappen en er toch never nooit niet aan willen niet nee.quote:
Gaapquote:Op vrijdag 18 juni 2010 12:01 schreef EINZ het volgende:
[..]
Voor degenen die het niet snappen en er toch never nooit niet aan willen niet nee.
Om maar eventjes terug te vallen op de OP denk ik het volgende;quote:Op maandag 14 juni 2010 20:57 schreef kleine.saar het volgende:
Hallo allemaal!
Ik ben een meisje van 13, en heb een vraag. Ik zie namelijk allemaal dingen, die mijn vriendinnen niet zien.
Om te beginnen zie ik allemaal vlekken. Soms gewoon in de luckt als stromen, maar meestal rond het hoofd van mensen (vooral bij de leraaren, omdat ik me tijdens de les verveel, en vlekken probeer te zien). Het begint met een witte cirkel, maar daarna komen er kleurtjes bij.
Ook heb ik minimaal 2 keer per dag een soort deja vu. Dat is wat minder fijn, omdat ik dan een soort rare kriebeling heb, omdat ik denk dat ik dit al eerder heb gedaan, maar dat is niet het geval.
Punt 3 is, dat als ik bijvoorbeeld mijn handen boven elkaar houd, ik een soort bal in het midden voel. Als ik dat bij andere mensen doe, die bijvoorbeeld buikpijn hebben, en mijn handen erboven houd, wil het af en toe wat minderen.
Het laatste is, dat ik een soort hele rare droom heb gehad. Het ging ongeveer zo:
Er zat een man voor me, die tegen me praatte. Hij praatte over zijn vrouw, hoe ze eruit zag en hoe ze was gestorven. In tegenstelling tot normale dromen, was ik overal zeer bewust van. Na de droom schrok ik wakker, en zag ik boven mijn hoofd weer een vlek, maar ditkeer zag ik een vrouw met gesloten ogen, donkere haren, een bleke huis en een speciale ketting om, zoals de man verteld had. Het plaatje in de vlek ging langzaam naar beneden, tot haar romp. Daarna kwam hetzelfde plaatje, weer ergens anders. Zo ging dat 5 keer. Het is niet mogelijk dat ik die vlekken ook droomde, want ik was echt klaar wakker...
Ik wil graag meer weten over deze dingen, van iemand die er verstand van heeft. Ik weet dat die vlekken rond mensen aura's kunnen zijn, maar alle zekerheid is welkom. Ik wil heel graag antwoorden, en vooral verklaringen voor dit alles. Als je nog een site hebt die informatie bied, is die ook welkom. Heb je iets soortgelijks, zeg het maar.
Alvast bedankt!!
xx Sarah (ik wist niet in welke rubriek dit moest, dusi k zet het maar hier)
En natuurlijk weet _Led_ alles beter, ondanks dat hij van geen enkel spirituele stroming kaas heeft gegetenquote:Op vrijdag 18 juni 2010 12:03 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Gaap
"Natuurlijk zie ik aura's, immers alles is energie en staat in verbinding met elkaar !"
"Natuurlijk heeft Char echt een gave, immers alles is energie en staat in verbinding met elkaar !"
"Natuurlijk bestaat de Hulk, immers alles is energie en staat in verbinding met elkaar !"
Het grappige is dat de mensen die dit soort dooddoeners gebruiken vaak zelfs de basiskennis natuurkunde ontberen
Nou, ik heb een redelijk aantal boeken gelezen op het 'spirituele' vlak hoor, van witte magie tot astrale uittreding, van tarot tot uri geller. Jij komt daarentegen niet verder dan "Alles is energie en is met elkaar verbonden", alsof dat voor elke willekeurige stelling een verklaring zou zijnquote:Op vrijdag 18 juni 2010 13:45 schreef EINZ het volgende:
[..]
En natuurlijk weet _Led_ alles beter, ondanks dat hij van geen enkel spirituele stroming kaas heeft gegeten
Mja, maar zo kun je alles wel aannemelijk vinden - kastanje-oplegging is ook aannemelijk, immers alles is energie dus kastanjes ook. Of hondepoep-oplegging, hondepoep is immers energie en alles is verbonden.quote:Handen opleggen lijkt me ook volstrekt normaal; we zijn allemaal energie en daar is niets bovennatuurlijks aan maar een natuurkundig feit.
Energie kan blokkades veroorzaken, maar ze natuurlijk ook wegnemen. Dus ook handen opleggen is iets wat iedereen kan met een beetje geduld en inzicht in eigen lichaam/energie.
quote:Op donderdag 17 juni 2010 13:04 schreef EINZ het volgende:
O ja, en de duivel is een uitvinding van de mens om een definitie te hangen aan een oorzaak wat ze als "het kwaad" beschouwen. Hoewel "het kwaad" ook niets anders is dan een door mensen gecreeerde definitie.
Hier zou ik graag een reactie op willen van EINZquote:Op donderdag 17 juni 2010 13:17 schreef JoepiePoepie het volgende:
Dit soort uitspraken begrijp ik echt niet. Jij gelooft wel in aura's en dat soort dingen (ik weet niet waar je nog meer in gelooft), maar de duivel is onzin, dat is voor jou een vaststaand feit. Verzonnen door de mens, zeg je.
Andere mensen geloven wel in de duivel en vinden aura's zien bijvoorbeeld een symptoom van een psychose of bijvoorbeeld een (lichte) hallucinatie. Waarom zou jij dan gelijk hebben?
Waar slaat dit op? Heb je vroeger te weinig aandacht gekregen van je ouders? En inderdaad, alles is energie.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 14:13 schreef _Led_ het volgende:
Wat voor energie is dat dan (in natuurkundige zin) als ik vragen mag ? Hebben we het dan over electromagnetische energie ?
[..]
Mja, maar zo kun je alles wel aannemelijk vinden - kastanje-oplegging is ook aannemelijk, immers alles is energie dus kastanjes ook. Of hondepoep-oplegging, hondepoep is immers energie en alles is verbonden.
Ik ga er vanuit dat sommige mensen deze stellingen wel stom zullen vinden, maar dat is precies waarom "alles is energie en is verbonden" zo nikszeggend is.
Het mooie is dan ook dat die energie ook in verbinding staat met elkaar.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 14:24 schreef Cristal het volgende:
[..]
Waar slaat dit op? Heb je vroeger te weinig aandacht gekregen van je ouders? En inderdaad, alles is energie.
Alle moleculaire en cellulaire processen in je lichaam, de warmte, de kosmische straling, de straling die uit de aarde komt die in je lichaam zit, zelfs nucleaire energie kun je erin terugvinden.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 14:13 schreef _Led_ het volgende:
Wat voor energie is dat dan (in natuurkundige zin) als ik vragen mag ? Hebben we het dan over electromagnetische energie ?
[..]
Mja, maar zo kun je alles wel aannemelijk vinden - kastanje-oplegging is ook aannemelijk, immers alles is energie dus kastanjes ook. Of hondepoep-oplegging, hondepoep is immers energie en alles is verbonden.
Ik ga er vanuit dat sommige mensen deze stellingen wel stom zullen vinden, maar dat is precies waarom "alles is energie en is verbonden" zo nikszeggend is.
Ja, dat snap ik. Maar dat wil niet gelijk zeggen dat daarom alles maar mogelijk is, toch ?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 14:28 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Alle moleculaire en cellulaire processen in je lichaam, de warmte, de kosmische straling, de straling die uit de aarde komt die in je lichaam zit, zelfs nucleaire energie kun je erin terugvinden.
Wij barsten van de energie hoor.
Je begrijpt me verkeerd, geen handoplegging voor kastanjes, maar mensen beter maken door kastanjes op ze te leggen. Ook die kastanje barst immers van de energie.quote:Handenoplegging is natuurlijk zinloos voor kastanjes, maar ook soms voor mensen.
Heh, eerst met een heel verhaal komen over energie en dan zeggen dat je zelf denkt dat het meer placebo / geloof isquote:Het werkt niet altijd namelijk en ik denk zelf dat het meer te maken heeft met het feit dat de 'patient' rustiger wordt en de energie die van de handen afkomt ( warmte ) , dan iets bovennatuurlijks.
Ik geloof namelijk niet in bovennatuurlijk, wel in natuurlijk
Ik denk niet dat je het begrijpt. Een kastanje kan zijn energie niet sturen, een mens wel.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 14:31 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik. Maar dat wil niet gelijk zeggen dat daarom alles maar mogelijk is, toch ?
[..]
Je begrijpt me verkeerd, geen handoplegging voor kastanjes, maar mensen beter maken door kastanjes op ze te leggen. Ook die kastanje barst immers van de energie.
[..]
Heh, eerst met een heel verhaal komen over energie en dan zeggen dat je zelf denkt dat het meer placebo / geloof is
Jazeker, maar ik heb denk ik het stuk gemist over hoe we met onze handen energie kunnen sturen - zowel bij biologie als bij natuurkunde.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 14:34 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je het begrijpt. Een kastanje kan zijn energie niet sturen, een mens wel.
Heb je wel natuurkunde gehad op school?.
Mja, da's nogal dubbelop omdat er eerder al gesteld werd dat alles energie is.quote:En ik kom niet met een heel verhaal, ik zeg dat het theoretisch mogelijk is omdat handen boordevol energie zitten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |