abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82805409
Hallo allemaal!
Ik ben een meisje van 13, en heb een vraag. Ik zie namelijk allemaal dingen, die mijn vriendinnen niet zien.
Om te beginnen zie ik allemaal vlekken. Soms gewoon in de luckt als stromen, maar meestal rond het hoofd van mensen (vooral bij de leraaren, omdat ik me tijdens de les verveel, en vlekken probeer te zien). Het begint met een witte cirkel, maar daarna komen er kleurtjes bij.
Ook heb ik minimaal 2 keer per dag een soort deja vu. Dat is wat minder fijn, omdat ik dan een soort rare kriebeling heb, omdat ik denk dat ik dit al eerder heb gedaan, maar dat is niet het geval.
Punt 3 is, dat als ik bijvoorbeeld mijn handen boven elkaar houd, ik een soort bal in het midden voel. Als ik dat bij andere mensen doe, die bijvoorbeeld buikpijn hebben, en mijn handen erboven houd, wil het af en toe wat minderen.
Het laatste is, dat ik een soort hele rare droom heb gehad. Het ging ongeveer zo:
Er zat een man voor me, die tegen me praatte. Hij praatte over zijn vrouw, hoe ze eruit zag en hoe ze was gestorven. In tegenstelling tot normale dromen, was ik overal zeer bewust van. Na de droom schrok ik wakker, en zag ik boven mijn hoofd weer een vlek, maar ditkeer zag ik een vrouw met gesloten ogen, donkere haren, een bleke huis en een speciale ketting om, zoals de man verteld had. Het plaatje in de vlek ging langzaam naar beneden, tot haar romp. Daarna kwam hetzelfde plaatje, weer ergens anders. Zo ging dat 5 keer. Het is niet mogelijk dat ik die vlekken ook droomde, want ik was echt klaar wakker...

Ik wil graag meer weten over deze dingen, van iemand die er verstand van heeft. Ik weet dat die vlekken rond mensen aura's kunnen zijn, maar alle zekerheid is welkom. Ik wil heel graag antwoorden, en vooral verklaringen voor dit alles. Als je nog een site hebt die informatie bied, is die ook welkom. Heb je iets soortgelijks, zeg het maar .

Alvast bedankt!!
xx Sarah (ik wist niet in welke rubriek dit moest, dusi k zet het maar hier )
pi_82805668
Denk dat dit meer thuishoort in het paranormale gebeuren.
Maar iig.

Ik weet niet wat het was. Het kan ok zijn dat je die vrouw zag omdat je er i je hoofd og erg mee bezig was.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_82805789
Dat hierboven.

En in de klas omdat je er erg veel mee bezig bent, je "probeert" het je voor te stellen in de klas, waardoor je het ook gaat zien, zoals je zelf al beschreef in de tekst.

En dat vermindering van de buikpijn etc, kan ook gewoon zo lijken..
pi_82805896
quote:
Op maandag 14 juni 2010 21:03 schreef BunnyCookii het volgende:
Dat hierboven.

En in de klas omdat je er erg veel mee bezig bent, je "probeert" het je voor te stellen in de klas, waardoor je het ook gaat zien, zoals je zelf al beschreef in de tekst.

En dat vermindering van de buikpijn etc, kan ook gewoon zo lijken..
Buikpijn kan ook verminderen door er zachtjes overheen te wrijven met je hand...
pi_82805957
quote:
Op maandag 14 juni 2010 21:05 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Buikpijn kan ook verminderen door er zachtjes overheen te wrijven met je hand...
Of met een kussen of knuffel er tegen aan te liggen met je benen opgetrokken. Tenminste.. dat helpt bij mij al jaren

Oh en die vlekken kunnen aura's zijn, maar dat is meer stuff voor in TRU.
pi_82806005
quote:
Op maandag 14 juni 2010 21:05 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Daar is het antwoord dus al.
pi_82806047
Thanks voor jullie reacties, alleen over die buikpijn, dan raak ik de persoon iet aan, maar ik weet het ook allemaal niet
pi_82806199
Deja vu komt heel vaak voor op jouw leeftijd, meestal wordt het met de jaren minder.
pi_82806202
quote:
Op maandag 14 juni 2010 21:08 schreef kleine.saar het volgende:
Thanks voor jullie reacties, alleen over die buikpijn, dan raak ik de persoon iet aan, maar ik weet het ook allemaal niet
Hoe vaak heb je het al gehad dat mensen beter werden van hun buikpijn als ik vragen mag ?
pi_82806294
quote:
Op maandag 14 juni 2010 21:08 schreef kleine.saar het volgende:
Dat met je handen is energie, het is een soort trilling (tvoelt soms zelfs aan als electriciteit) tussen je handen en het wordt door sommige mensen zelfs gebruikt bij bijvoorbeeld Reiki en Healing sessies (om bijvoorbeeld lichamelijke pijn/blokkades) op te heffen of te verhelpen. Je zou eens kunnen zoeken op die dingen en misschien dat Reiki nog wel het meest vindbare is

Succes!
pi_82806309
quote:
Op maandag 14 juni 2010 21:10 schreef zillah666 het volgende:
Deja vu komt heel vaak voor op jouw leeftijd, meestal wordt het met de jaren minder.
Ik heb nog nooit een déjà vu gehad. eigenlijk, wel eens dat ik dacht dat ik het eerder mee maakte, maar dat was na een tijdje denken wel weer duidelijk..
pi_82806320
quote:
Ik heb ze ook vrij veel en ik ben 20.
pi_82806453
Reiki zou kunnen, maar dat ken je ook niet zomaar even. Het zou kunnen dat je er aanleg voor hebt.. maar dat is afwachten. maar denk dat die aura's die jij ziet meer verbeelding is.
pi_82806510
Ik heb het zo'n 5 keer gehad in de 6 keer dak het probeerde. nog niet heel veel, maar ik weet het ook nog niet zo lang, haha. Enne, ik plaats dit bericht nu ook op tru. thanks voor de tip!
  maandag 14 juni 2010 @ 21:15:29 #15
256666 leeell
I know you're lonely
pi_82806578
-weg-

[ Bericht 98% gewijzigd door BrandX op 14-06-2010 22:26:50 ]
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_82806591
quote:
Op maandag 14 juni 2010 21:13 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Reiki zou kunnen, maar dat ken je ook niet zomaar even. Het zou kunnen dat je er aanleg voor hebt.. maar dat is afwachten. maar denk dat die aura's die jij ziet meer verbeelding is.
Reiki moet je leren inderdaad, zijn complete instituten voor.
Ik denk niet dat aura's verbeelding zijn, mensen hebben altijd wel iets om zich heen hangen en dat kan zich in sommige gevallen uiten in kleur of uitstraling/gevoel wat je krijgt als je bij die persoon in de buurt bent of naar hem/haar kijkt.
pi_82806913
Ik had al i Feedback dit topic doorgegeven dus het wordt automatisch naar dat subforum gezet.

En inderdaad het zouden aura's kunnen zijn.
Maar het feit dat zij zegt het te gaan dwingen kleuren enzo te zien. Zegt meer erover dat ze het verbeeld.
pi_82806986
quote:
Op maandag 14 juni 2010 21:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik had al i Feedback dit topic doorgegeven dus het wordt automatisch naar dat subforum gezet.

En inderdaad het zouden aura's kunnen zijn.
Maar het feit dat zij zegt het te gaan dwingen kleuren enzo te zien. Zegt meer erover dat ze het verbeeld.
Agree, dan wordt het eerder dingen "willen" zien dan dat je ze "gaat" zien.
pi_82807078
quote:
Op maandag 14 juni 2010 21:21 schreef Pluis_Konijn het volgende:

[..]

Agree, dan wordt het eerder dingen "willen" zien dan dat je ze "gaat" zien.
Daarom vandaar mijn eerdere reactie met dat ik niet denk dat het aura's zijn.
pi_82807130
quote:
Op maandag 14 juni 2010 21:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Daarom vandaar mijn eerdere reactie met dat ik niet denk dat het aura's zijn.
Ik snap! Logisch ook ^_^
  maandag 14 juni 2010 @ 21:24:44 #21
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_82807263
Deja vu's zijn volkomen normaal- en gezond.
De 'Aura's' die je ziet kunnen ook een nabeeld zijn.
En de handoplegging kun je vergelijken met een kusje van moeder als je gevallen bent. (Placebo effect).
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
  maandag 14 juni 2010 @ 21:25:39 #22
249756 Symphonic
Look o Look
pi_82807333
---> TRU
Juin uit Eigen Tuin!
pi_82807428
quote:
Dat vind ik op zich wel jammer, deja vu's zijn meestal bizar leuk.
Life is Music
pi_82807473
Hm, bij mij staat dit topic nu zowel in TRU als in GC :S
quote:
Ik snap! Logisch ook ^_^
Ennuh dan is het goed
  maandag 14 juni 2010 @ 21:28:38 #25
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_82807542
quote:
Op maandag 14 juni 2010 21:27 schreef Fredo55 het volgende:

[..]

Dat vind ik op zich wel jammer, deja vu's zijn meestal bizar leuk.
Inderdaad.
6 eien
  maandag 14 juni 2010 @ 21:30:48 #26
256666 leeell
I know you're lonely
pi_82807697
Tevens hebben Deja Vu's in mijn ogen NIETS met het bovennatuurlijke te maken maar eerder met de werking van het brein; Overlappende locaties die verwant aan elkaar zijn ed.
  maandag 14 juni 2010 @ 21:32:05 #27
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_82807806
quote:
Op maandag 14 juni 2010 21:30 schreef leeell het volgende:
Tevens hebben Deja Vu's in mijn ogen NIETS met het bovennatuurlijke te maken maar eerder met de werking van het brein; Overlappende locaties die verwant aan elkaar zijn ed.
Bovennatuurlijk is zowieso een vaag begrip.
6 eien
pi_82807947
quote:
Op maandag 14 juni 2010 21:32 schreef Twizu het volgende:

[..]

Bovennatuurlijk is zowieso een vaag begrip.
Jep .
pi_82808145
quote:
Je lacht mensen uit die in TRU posten maar je post er wel zelf in... aha..
  maandag 14 juni 2010 @ 21:41:58 #30
256666 leeell
I know you're lonely
pi_82808548
quote:
Op maandag 14 juni 2010 21:36 schreef BunnyCookii het volgende:

[..]

Je lacht mensen uit die in TRU posten maar je post er wel zelf in... aha..
dit vind ik dan wel weer interessant om over te praten, en ja ; ik stond er nu toch al met 1 been in
  Boks-Chick maandag 14 juni 2010 @ 22:27:18 #31
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_82811410
quote:
Op maandag 14 juni 2010 21:15 schreef leeell het volgende:
-weg-
je mag terug naar je KLB hok en ophouden met flamen/trollen hier
lolwut
  maandag 14 juni 2010 @ 22:36:45 #32
256666 leeell
I know you're lonely
pi_82812063
quote:
Op maandag 14 juni 2010 22:27 schreef BrandX het volgende:

[..]

je mag terug naar je KLB hok en ophouden met flamen/trollen hier
*woef*

maar dat terzijde, grappig dat je hier in TRU wel kan praten over alles bovennatuurlijk, maar niet datgene tegenspreken wat ze hier verkondigen.
  Boks-Chick maandag 14 juni 2010 @ 22:46:27 #33
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_82812612
quote:
Op maandag 14 juni 2010 22:36 schreef leeell het volgende:

[..]

*woef*

maar dat terzijde, grappig dat je hier in TRU wel kan praten over alles bovennatuurlijk, maar niet datgene tegenspreken wat ze hier verkondigen.
als je wetenschappelijk wil discussieren over dit soort zaken, waarom ze niet kunnen, kan je dat in W&T doen. Dit forum biedt juist ruimte voor mensen die er wel in geloven .
lolwut
  maandag 14 juni 2010 @ 22:48:22 #34
256666 leeell
I know you're lonely
pi_82812698
quote:
Op maandag 14 juni 2010 22:46 schreef BrandX het volgende:

[..]

als je wetenschappelijk wil discussieren over dit soort zaken, waarom ze niet kunnen, kan je dat in W&T doen. Dit forum biedt juist ruimte voor mensen die er wel in geloven .
maar dan bereik je met je tegengeluid nooit de doelgroep waar je het eigenlijk voor post, maar alleen medestanders in dat subforum en krijgt je nooit een discussie.
pi_82812735
quote:
Op maandag 14 juni 2010 22:48 schreef leeell het volgende:

[..]

maar dan bereik je met je tegengeluid nooit de doelgroep waar je het eigenlijk voor post, maar alleen medestanders in dat subforum en krijgt je nooit een discussie.
PM!
  Boks-Chick maandag 14 juni 2010 @ 22:50:00 #36
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_82812782
quote:

[..]

De users zitten hier om gewoon over dit soort zaken te kunnen praten, zonder constant 'lastig gevallen' te worden door users die hun wel even komen vertellen dat het allemaal zware onzin is. Voor die discussies is dit forum niet bedoelt. Verder kan dit in het FB topic van TRU
lolwut
pi_82813221
quote:

[..]

tegengeluid is iets anders dan anderen voor joker te zetten.
  maandag 14 juni 2010 @ 23:03:08 #38
256666 leeell
I know you're lonely
pi_82813482
quote:
Op maandag 14 juni 2010 22:58 schreef iteejer het volgende:

[..]

tegengeluid is iets anders dan anderen voor joker te zetten.
dat doe je zelf toch echt al genoeg door deze onzin aan te hangen.

ik snap dat deze opmerking trollen/flamen is, maar toch is het niet minder waar, mijn vorige reacties waren vrij onschuldig zonder te bashen, het kan dat brandx het anders zag maar ik praatte er toch echt op een normale manier over zonder te trollen.
pi_82813689
quote:
Op maandag 14 juni 2010 23:03 schreef leeell het volgende:

[..]

dat doe je zelf toch echt al genoeg door deze onzin aan te hangen.

ik snap dat deze opmerking trollen/flamen is, maar toch is het niet minder waar, mijn vorige reacties waren vrij onschuldig zonder te bashen, het kan dat brandx het anders zag maar ik praatte er toch echt op een normale manier over zonder te trollen.
Nou ga even lekker naar je down to earth, ik-zie-nie-ik-geloof-nie, clubje en open een topic. maar laat de TRU dan links liggen is duidelijk niet jouw topic.
  maandag 14 juni 2010 @ 23:15:52 #40
256666 leeell
I know you're lonely
pi_82814171
quote:
Op maandag 14 juni 2010 23:07 schreef Pluis_Konijn het volgende:

[..]

Nou ga even lekker naar je down to earth, ik-zie-nie-ik-geloof-nie, clubje en open een topic. maar laat de TRU dan links liggen is duidelijk niet jouw topic.
onzekere mensen die (denken) iets bovennatuurlijks nodig hebben om door te gaan
pi_82814551
Anyway, back on topic. TS is denk ik niet meer tot antwoorden in staat?
pi_82815559
quote:

Kwestie van naamgeving.

Hoe verklaart men een deja-vu?
Als volgt: er is sprake van een persoon die iets ziet, en dan gelijk het idee heeft dat hij/zij dit al eerder heeft gezien.

Dat moet verklaard worden. Men gaat er van uit dat je niet iets kunt herkennen voordat datgene daadwerkelijk gebeurd en gezien is.
Dus, wat gaan we doen om dat uitganspunt te behouden? Simpel, we veronderstellen een lange-termijn geheugen, en een korte termijn geheugen. Feiten in het langetermijn geheugen krijgen een labeltje 'dit is al bekend', feiten in het korte termijn geheugen een labeltje 'dit moet je nog verwerken'.
Dit moeten we gaan veronderstellen, om daarna te zeggen dat die labeltjes in geval van een deja-vu verkeer gehangen worden, cq het waargenomenen daadwerkelijk in het langetermijn0geheugen geplaatst wordt.
De verklaring luidt dus: foutieve behandeling in het menselijk geheugen.

Eh, verklaring? Heeft iemand ooit die labels gezien? Heeft iemand ooit een korte-termijn geheugen gezien? Nope, het zijn veronderstelde processen, die geconcipieerd zijn op basis van de overtuiging dat voorkennis onmogelijk is.

Ik verwijs wederom naar de marketing-truc rond diazepam, het werkzame deel van Valium. Ook zo'n cirkel-redenatie. Hoe ging dat?
Eind jaren 50 kwam de techniek van het radio-actief markeren van bepaalde stofjes in zwang. Waarom zou je dat doen? Dat was heel handig als diagnostisch hulpmiddel: voeg zo'n marker toe, laat het stofje zijn weg zoeken in het menselijk lichaam, en je kunt dat daarna terugzien op rontgenfoto's.
Men had ontdekt dat een bepaald stofje ratten zeer kalmeerde. Stofje heette diazepam. Vraag was altijd: waar zitten emoties, in je hart of in je hoofd? Ha, lang leven de maker techniek: we gaan een rat door elkaar schudden, zodat ie geemotioneerd raakt, en geven hem dan gemarkeerd diazepam.
En jawel, de diazepam bleek zich steeds op een bepaalde plek te concentreren, nl dicht in de buurt van de hersenstam.
Dus, zo concludeerde men, dáár zit het centrum wat emoties reguleert, want het stofje wat werkt gaat daar zitten. Omdat de omschrijving 'daar' wat teleurstellend klonk, werd 'daar' omgedoopt tot 'het limbisch systeem' .

En zo werd het limbisch systeem bedacht, als de bron was van de emoties.

Na een tijdje probeerde men dat spul ook uit op mensen, en ziehier, ook hier resultaat. AH, dit heeft en markt! bedacht marketing van Hoffman-La Roche.
En die stuurde artsenbezoekers op pad, met de mededeling: 'Valium werkt,m want het werkzame bestanddeel is diazepam, en dat is van invloed op het limbisch systeem. Dus moet het wel werken!'.

Ja, nogal wiedus want het limbisch systeem was toch juist gedefinieerd aan de hand van de werking van diazepam? Maar dat wist de artsenbezoeker niet, en de bezochte artsen en het grote publiek al helemaal niet.

Waarmee ik maar wil zeggen dat het wat mij betreft nog altijd zo is dat de wetenschap feiten die zich voordoen zou moeten onderzoeken, in plaats van dat die wetenschap feiten gaat filteren.
De wetenschap is immers nog verre van volmaakt en volledig.
Bovenstaande voorbeelden tonen aan dat onjuist gebruik van op zichzelf valide wetenschappelijke resultaten de indruk kunnen wekken dat we veel meer weten dan we daadwerkelijk weten.

Is geen schande, maar wel iets om je realiseren voordat je op basis van wetenschappelijke 'inzichten' anderen belachelijk gaat maken.

En alweer, ik doe geen uitspraak over het al dan niet reeel zijn van deja-vu's, er zullen wellicht zelfs meerdere soorten van zijn - maar wel over de discutabelheid van het afwijzen van dit soort fenomenen puur op grond wetenschappelijke kennis, cq een wetenschappelijke herformulering van de ons omringende realiteit.

[ Bericht 1% gewijzigd door iteejer op 14-06-2010 23:57:28 ]
pi_82815609
quote:
Op maandag 14 juni 2010 23:15 schreef leeell het volgende:

[..]

onzekere mensen die (denken) iets bovennatuurlijks nodig hebben om door te gaan

mensen die een 13 jarige de grond in trappen. flink hoor
  dinsdag 15 juni 2010 @ 00:03:52 #44
210679 muay-toy
Mandingo warrior, amour faya
pi_82816630
mijn vriendin ziet ook vaak vlekken voor haar ogen
je moet een gegeven paard niet in de bek staren
  dinsdag 15 juni 2010 @ 00:20:56 #45
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_82817359
quote:
Op maandag 14 juni 2010 21:11 schreef Pluis_Konijn het volgende:

[..]

Ik heb ze ook vrij veel en ik ben 20.
Zondag nog.

Maar ik zie regelmatig vlekken, alleen is dat een teken dat er een migraine aanval aankomt of dat ik met mijn benen omhoog moet.

Deja-vu heb ik ook vrij regelmatig.

Weet je, er zijn dingen die niemand kan verklaren, probeer er dan niet meer van te maken dan het is, niet alles moet je kunnen verklaren.
Nu heb je er ook wel last van en dat is vervelend natuurlijk maar als je alles gaat proberen te over analiseren wordt je ook niet blijer van.

Voor de vlekken voor je ogen wel even naar de huisarts, kan iets met je bloeddruk te maken hebben, zou dat eerst even uitsluiten.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_82818342
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 00:20 schreef snakelady het volgende:

[..]

Zondag nog.
De foto's!! Ze ziiiijjjn zoooo moooiii !!

En vanaf hier weer on topic .
Wat Snakelady zegt, sommige dingen moet je inderdaad niet willen verklaren en zowel.. dan in ieder geval met een beetje beleid.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 07:57:56 #47
8372 Bastard
Persona non grata
pi_82821046
TS probeer eens een makkelijk te brgijpen boek te scoren wat gaat over aura's en de betekenis van de kleuren
The truth was in here.
pi_82821476
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 00:20 schreef snakelady het volgende:

[..]

Zondag nog.

Maar ik zie regelmatig vlekken, alleen is dat een teken dat er een migraine aanval aankomt of dat ik met mijn benen omhoog moet.

Deja-vu heb ik ook vrij regelmatig.

Weet je, er zijn dingen die niemand kan verklaren, probeer er dan niet meer van te maken dan het is, niet alles moet je kunnen verklaren.
Nu heb je er ook wel last van en dat is vervelend natuurlijk maar als je alles gaat proberen te over analiseren wordt je ook niet blijer van.

Voor de vlekken voor je ogen wel even naar de huisarts, kan iets met je bloeddruk te maken hebben, zou dat eerst even uitsluiten.
Ik zou inderdaad eerst eens bij de huisarts beginnen om problemen met je ogen, bloeddruk, hersenen e.d. uit te sluiten.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_82822667
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 08:35 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ik zou inderdaad eerst eens bij de huisarts beginnen om problemen met je ogen, bloeddruk, hersenen e.d. uit te sluiten.
Dat. en ik heb je een pm gestuurd
pi_82831146
Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk, maar HPPD kan een oorzaak zijn, echter wordt dat vaak veroorzaakt door psychedelische drugs. Rook je toevallig wiet?

http://en.wikipedia.org/w(...)_perception_disorder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')