Ja, maar volgens mij heeft onze heul geen chique zaken als gescheiden kamersquote:Op maandag 14 juni 2010 22:22 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat is juist wat ik bedoel. Als ze gescheiden kamers hebben, heb je én geen last van het naar het midden rollen én heb je geen last van het katapult-effect.
Hij is blauw. Meer weet ik er niet van.quote:Op maandag 14 juni 2010 22:17 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Is dat zo'n 'twijfelaar'-luchtbed? Zo eentje waarbij je constant naar het midden rolt, samen? Dat je dan ook samen eigenlijk op de grond ligt? Zo'n luchtbed zonder gescheiden kamers? Zo eentje?
Ah, dan zal het wel goed zijn!quote:Op maandag 14 juni 2010 22:46 schreef Duderella het volgende:
[..]
Hij is blauw. Meer weet ik er niet van.
Nou... past niet echt bij mijn tapasschalen anders.quote:
Dank je wel voor de moeite hoor! En de omgeving neem ik zeker als tip mee!quote:Op maandag 14 juni 2010 22:51 schreef Marijkezwolle het volgende:
Duderella, ik heb gezocht naar die camping, maar kan em zo snel niet vindenMocht ik em alsnog vinden dan meld ik me
Maar er zijn zat prachtige campings daar
Dus je zult vast en zeker een prachtige omgeving hebben
d) op gas.. kan je bijna mee vriezenquote:Op maandag 14 juni 2010 22:52 schreef Oksel het volgende:
Verder moet je kiezen tussen a) geen koeling, b) koeling met ijs in een koelbox, c) een elektrische, maar die zijn altijd KUT.
Oh en pardon?? Misschien hooguit wat vergeetachtig. Maar ik kampeer niet 'zomaar ff' en neem graag alles mee wat ik nodig denk te hebben.. Mag je van vinden wat je wil hoor, maar een lijstje is dan best gemakkelijkquote:Je hebt echt niet veel nodig, en mensen met lijstjes zijn ook niet helemaal goed snik.
Misschien eens een goeie kopen?quote:Op maandag 14 juni 2010 22:52 schreef Oksel het volgende:
, c) een elektrische, maar die zijn altijd KUT.
Ja, tuurlijk.quote:Op maandag 14 juni 2010 22:46 schreef Duderella het volgende:
[..]
Wat bedoel je met dat verlengsnoer? Die stekkers passen toch gewoon in Duutsland, of niet?
Het feit dat de scheerlijnen mogelijkerwijs niet matchen met het slabestek, sla jij gemakshalve maar even over dus.quote:Op maandag 14 juni 2010 22:52 schreef Oksel het volgende:
Het is verdomme geen rocketscience! Tent kopen, gasstel + fles, paar potten en pannen mee, wat plastic borden en bestek, een tas met kleding, en gaan.
Blikopener? Je gaat toch geen BLIKZOOI vreten? Wijnopener! Das pas handig! En zaklampen, en een gaslamp. Verder klaptafel en 2 stoelen. En een hangmat. Luchtbed en je dikke dekbed van thuis, kan koud zijn 's nachts in Duitsland.
Verder moet je kiezen tussen a) geen koeling, b) koeling met ijs in een koelbox, c) een elektrische, maar die zijn altijd KUT.
Je hebt echt niet veel nodig, en mensen met lijstjes zijn ook niet helemaal goed snik.
Gameboy + autolader = geniaal.
Oh, mik al je kampeerzooi in een krat. Lekker makkelijk.
quote:Op maandag 14 juni 2010 22:54 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Misschien eens een goeie kopen?
Lijstjes horen bij de voorpret voor sommige mensen. Fijn dat jij van alles vindt, maar andere mensen denken er ook wel eens anders over. Schokkend he?quote:Op maandag 14 juni 2010 22:54 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk.
En je hebt geen stroom nodig. Als je ff wat moet opladen doe je dat bij de buurman met dikke camper, of even in het toilet.
En verder; de HELE FUCKING CAMPING heeft ALLES bij zich. Allemaal van die mongolen met LIJSTJES (). Dus ALS je wat heel schokkends bent vergeten hebben je 298 buren het wel bij zich, die het met heel veel liefde aan je uitlenen. Kampeerders zijn zooooo sociaal!
Zo 'tuurlijk' is dat niet, aangezien veel camping beschikken over CEE-stekkers. Ik zou in elk geval zorgen dat ik ze beiden heb.quote:
Maar niet per se duur hoorquote:Op maandag 14 juni 2010 22:56 schreef Oksel het volgende:
En de echte goede hebben inderdaad tevens een gasaansluiting.
Onzin. Dat hoeft echt geen duizenden euro's te kosten.quote:
Ik heb bij de Hema een reuze leuke koeltas gezien. Vast niet helemaal zo praktisch als een box, maar wel eh... nou heel leuk dus.quote:Op maandag 14 juni 2010 22:54 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
d) op gas.. kan je bijna mee vriezenWerkt als een trein!
maar als ik dude was, ging ik gewoon voor koelbox met elementen.. niet te moeilijk over doen.(je mag die van ons wel lenen/hebben/lenen)
[..]
Joah! Ik weet welke je bedoeldquote:Op maandag 14 juni 2010 22:59 schreef Duderella het volgende:
[..]
Ik heb bij de Hema een reuze leuke koeltas gezien. Vast niet helemaal zo praktisch als een box, maar wel eh... nou heel leuk dus.
Oh maar met eventueel nog 1 of 2 koelelementjes er in is dat prima te gebruiken!!quote:Op maandag 14 juni 2010 22:59 schreef Duderella het volgende:
[..]
Ik heb bij de Hema een reuze leuke koeltas gezien. Vast niet helemaal zo praktisch als een box, maar wel eh... nou heel leuk dus.
O mooi dat zo'n tas dus ook wel kan.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:02 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Oh maar met eventueel nog 1 of 2 koelelementjes er in is dat prima te gebruiken!!Heb ook zo'n ding en die houden de boel echt goed koel!! En mijne is ook nog vrij hip en zo
gebruik hem voor de boodschappen, zodat dat lekker koel de koelbox in gaan
terwijl dat ding echt getemperd moet worden omdat ie anders veeeel te koud wordt, maar goed
Daar istie ook zeer geschikt voor denk ik zoquote:Op maandag 14 juni 2010 23:03 schreef Duderella het volgende:
[..]
O mooi dat zo'n tas dus ook wel kan.
Ik wou 'm namelijk ook kopen om met de Draken te gaan picknicken en zo.
De rosétest zegt alles!quote:Op maandag 14 juni 2010 23:07 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Daar istie ook zeer geschikt voor denk ik zo![]()
Ik had met Pinksteren een fles rose uit de koelkast in die tas gedaan en mee genomen naar de camping. Die kwam een dag later zeer koel er uitterwijl dat echt een zeer warm weekend bleek te zijn
quote:Op maandag 14 juni 2010 23:08 schreef Duderella het volgende:
[..]
De rosétest zegt alles!![]()
Morgen ga ik 'm kopen.
Wat ook helpt is: een molton onder het onderlaken, icm met een matje onder het luchtbed zelfs in de Ardennen in September ('s nachts onder 0 ) geen last van kou gehad.quote:Op maandag 14 juni 2010 21:53 schreef Duderella het volgende:
Wij nemen voor deze eerste keer maar gewoon ons luchtbed mee. Kijken hoe het bevalt. Ik ben van huisuit niet anders gewend, tijdens kamperen, dus het komt vast goed. Ik zal wel voor iets ónder het luchtbed zorgen. Goede tip!
quote:
O een molton is wel een goede! Die heb ik hier wel liggen!quote:Op maandag 14 juni 2010 23:17 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Wat ook helpt is: een molton onder het onderlaken, icm met een matje onder het luchtbed zelfs in de Ardennen in September ('s nachts onder 0 ) geen last van kou gehad.
Denk ook aan aspirines, het wil wel eens gebeuren dat je verkouden wordt.
Als je toch voor electriciteit bij de tent gaat dan is dit ook een idee: http://www.vrijbuiter.nl/(...)-koelbox-24-l.-2140/
Daar moet ook zo'n ding bij trouwens: http://www.vrijbuiter.nl/(...)ro-transformer-1326/
Anders heb je er nog niets aan.
Dit is ook wel prettig: http://www.vrijbuiter.nl/(...)kachel-ka-5009-2297/
Misschien ontketenen we wel een nieuwe trend!quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:39 schreef TimeJumper het volgende:
Goh ik ben nog nooit wezen kamperen maar na het lezen van alle berichten (behalve die foto van die spin) begin ik de smaak te pakken te krijgen.
Wie weet komt er deze zomer wat van...
Lol, heb je ook mijn kampeerlijst gestuurd.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:59 schreef Duderella het volgende:
[..]
O een molton is wel een goede! Die heb ik hier wel liggen!
Dank voor je tips!
Alu folie? Slecht voor het milieu!quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:01 schreef Rewimo het volgende:
Neem veel plastic zakjes/tasjes mee, die komen altijd van pas. En alufolie.
Waarom is dat lijstje niet alfabetisch?Onpraktisch kamperen zo
Wij denken aan een vierpersoons Nomad-tent. Maar die jij voorstelt is ook wel aantrekkelijk, zeker de prijs!quote:Op dinsdag 15 juni 2010 10:59 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lol, heb je ook mijn kampeerlijst gestuurd.
Welke tent wordt het?
Wij hebben een poly-cotton tent. Als je het alleen eens wil proberen is dit misschien een goede om mee te beginnen: http://www.vrijbuiter.nl/(...)neltenten/athene-99/
Als je een dure katoenen tent haalt en het bevalt niet dan zit je daar weer mee.
Maar wel handigquote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:04 schreef kahaarin het volgende:
Alu folie? Slecht voor het milieu!
Omdat ik die lijst gewoon een keertje heb gemaakt, achter de PC gaan zitten en bedenken wat er allemaal mee moet. Je mag hem gerust alfabetiseren als je wil, heb ik geen enkele moeite mee.
Nomad heeft hele mooie tenten idd, wil je een katoenen of een Lightweight?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:07 schreef Duderella het volgende:
[..]
Wij denken aan een vierpersoons Nomad-tent. Maar die jij voorstelt is ook wel aantrekkelijk, zeker de prijs!
Lol, de andere toiletspullen kam/haarborstel/creme/make-up/aftershave e.d. staan er ook niet op toch?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:09 schreef qltel het volgende:
[..]
Die heb je toch niet nodig als je je PDA en je mp3-speler bij hebt..
Ow, da's niet zo mooi....quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:28 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Maar wel handig
Ik heb geen alfabetiseringsfaciliteiten hier (lig in ziekenhuis) dus helaas...
Gewoon 1-tje met een stekker kan ook wel, de meeste campings hebben stroom in de wasgelegenheid voor scheren/föhnen e.d.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:36 schreef Leintjeuh het volgende:
Een luchtbeddenpomp die je in de sigaretten-aansteekdinges van je auto kan stoppen. Niets zo frustrerend als een luchtbed hand/voetmatig oppompen
A. qltel is een man, dus waarom zou je schone sokken en een tandenborstel meenemen?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:36 schreef kahaarin het volgende:
Lol, de andere toiletspullen kam/haarborstel/creme/make-up/aftershave e.d. staan er ook niet op toch?
Die gaan gewoon standaard mee, hoef je geen genie voor te zijn.
Jij hebt dus een betere lijst?
Nee. Ik heb geen lijst nodig, kwestie van de dag afgaan. En in de tijd dat ik nog regelmatig kampeerde bestonden er nog geen PDA's, MP3-spelers enzo..quote:
Ik geloof dat het je ontgaat dat ik tijdens mijn scoutingactiviteiten nog steeds kampeer...quote:
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:43 schreef Duderella het volgende:
[..]
Misschien ontketenen we wel een nieuwe trend!
Dat doet niks af aan je traumaquote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:50 schreef qltel het volgende:
Ik geloof dat het je ontgaat dat ik tijdens mijn scoutingactiviteiten nog steeds kampeer...
Go-Go-Gadget-Tent...quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:56 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
![]()
Ik weet wel 1 ding zeker, ik wil zo'n omhoog-opgooi-tent-die-gelijk-staat
Ah okay, pda is wel handig om geld over te maken bijvoorbeeld en als 2e navigatie, heeft ons in Bretagne een keer gered.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:50 schreef qltel het volgende:
[..]
Nee. Ik heb geen lijst nodig, kwestie van de dag afgaan. En in de tijd dat ik nog regelmatig kampeerde bestonden er nog geen PDA's, MP3-spelers enzo..
Weet je wel hoe klein die zijn? En dan gaat het een dagje regenen.....quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:56 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
![]()
Ik weet wel 1 ding zeker, ik wil zo'n omhoog-opgooi-tent-die-gelijk-staat
Beter!quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:08 schreef Rewimo het volgende:
PDA hebben we niet, wel een EEE (daarom kan ik ook lekker meekletsen hier vanuit mijn ziekenhuisbedje)
Die zijn er ook in grote maten hoorquote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:10 schreef kahaarin het volgende:
Weet je wel hoe klein die zijn? En dan gaat het een dagje regenen.....![]()
Zit je daar in je plastic omhoog gooi tentje.....
Nee joh, ik heb ze al zien staan als 3 persoons met een apart slaapcompartiment.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:10 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Weet je wel hoe klein die zijn? En dan gaat het een dagje regenen.....![]()
Zit je daar in je plastic omhoog gooi tentje.....
Ja, en een pincet, op de een of andere manier is een van de consequenties van dichter bij de natuur komen vaak dat je toch even op blote voeten dat kleine stukje overbrugt waar net die dorre bramenstruik lag die je niet zag, of dat op weg naar het wc-gebouw je slipper even uitschiet op de plek waar je jolige duitse buurman de dag ervoor zijn fles wijn kapot heeft laten vallen en zeer zorgvuldig heeft opgeruimd met zijn camping-veger-en-blik.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:13 schreef Keshet het volgende:
Vergeet je medicijnenvoorraad niet!
Norit, paracetamol, anti-muggenspul, tekenverwijderaar, dat soort dingen!
Ook: zonnebril, zonnebrandcreme en after-sun.
Oh, en blarenpleisters en leukoplast!
Oh dan, ik had die mini dingen in het hoofd, tent opzetten kan ook erg leuk zijn hoor.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:27 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Nee joh, ik heb ze al zien staan als 3 persoons met een apart slaapcompartiment.
Blijkbaar, had ik gemist.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:23 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Die zijn er ook in grote maten hoor
O, en vervelen doe ik me evengoed wel
Behoorlijk ja, maar dat is een beetje off-topic hierquote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:43 schreef kahaarin het volgende:
Ik las net ff in je krankenhaus topic, jeetje, frustrerend....
Dat lijkt me erg vervelend, niet weten wat er is.
Lol, dat is pas terug naar de roots.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:49 schreef AKnynke het volgende:
Wij gaan in Augustus naar Zwitserland, ook kamperen en Alpen beklimmen. Ik heb het weekend bij m'n ouders spullen uit hun kampeerverleden geleend, hele oude gasverbrandertjes, aluminum pannen, en het meest geniale:
2 lage stoeltjes, zodat je naast je kunt koken..Zie alhier gedemonstreerd:
[ afbeelding ]
En het stoeltje zelf..
[ afbeelding ]
Voor de rest: veel boeken staan ook op mijn lijsjte. Niets lekkerder na een lange dag wandelen om even een boekje te lezen of een spelletje te spelen!
Ik woon in Groningen! Zou best eens kunnen kijken waar de dichtstbijzinde Duitse Aldi zit! Dank voor de tip!quote:Op dinsdag 15 juni 2010 14:27 schreef Rewimo het volgende:
Dude, je woont geloof ik niet in de buurt van de Duitse grens hè?
In de link van Rewimo staat de Aldi-Süd, die zit niet over de grens in Groningen, maar in Zuid Duitsland. Volgens mij zit de eerste in de omgeving Keulen!quote:Op dinsdag 15 juni 2010 14:46 schreef Duderella het volgende:
[..]
Ik woon in Groningen! Zou best eens kunnen kijken waar de dichtstbijzinde Duitse Aldi zit! Dank voor de tip!
Ik heb een Hema-koeltas gekocht. Met blommen.![]()
Hoeveel koelelementen mik je nou in zo'n ding?
Met twee van de grootste kom je een heel end: http://www.vrijbuiter.nl/(...)en-m5-duo-pack-1324/quote:Op dinsdag 15 juni 2010 14:46 schreef Duderella het volgende:
[..]
Ik woon in Groningen! Zou best eens kunnen kijken waar de dichtstbijzinde Duitse Aldi zit! Dank voor de tip!
Ik heb een Hema-koeltas gekocht. Met blommen.![]()
Hoeveel koelelementen mik je nou in zo'n ding?
Oh!quote:Op dinsdag 15 juni 2010 14:51 schreef AKnynke het volgende:
[..]
In de link van Rewimo staat de Aldi-Süd, die zit niet over de grens in Groningen, maar in Zuid Duitsland. Volgens mij zit de eerste in de omgeving Keulen!
Op die vrieskisten hopen we dan maar. En anders eten we gewoon lauwe kaas.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 14:55 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Met twee van de grootste kom je een heel end: http://www.vrijbuiter.nl/(...)en-m5-duo-pack-1324/
Heb je er al over nagedacht hoe je die dingen weer bevroren krijgt? Sommige campings hebben ijskasten staan in het winkeltje, waar je ze dan in kunt leggen maar lang niet overal.
Oh, en als je het op die manier wil doen heb je er dus 4 nodig, 2 in de koeltas en 2 in de vriezer.
Aldi Nord heeft die aanbieding niet:quote:Op dinsdag 15 juni 2010 14:51 schreef AKnynke het volgende:
[..]
In de link van Rewimo staat de Aldi-Süd, die zit niet over de grens in Groningen, maar in Zuid Duitsland. Volgens mij zit de eerste in de omgeving Keulen!
O da's jammer. Ik weet niet precies waar de grens loopt tussen Aldi Nord en Süd. Maar allicht iets om in de gaten te houden. Aldi heeft over het algemeen hele goede spullen.quote:
Lol, ik help je hopen, misschien staat het er bij? Bij de specificaties van de camping bedoel ik.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 14:57 schreef Duderella het volgende:
[..]
Oh!
Hè. Nee. Da's een beetje verweg.
[..]
Op die vrieskisten hopen we dan maar. En anders eten we gewoon lauwe kaas.![]()
Dat is lief van je rewimo, ik onthoud het!quote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:01 schreef Rewimo het volgende:
[..]
O da's jammer. Ik weet niet precies waar de grens loopt tussen Aldi Nord en Süd. Maar allicht iets om in de gaten te houden. Aldi heeft over het algemeen hele goede spullen.
En als er iets is wat je echt graag wilt hebben, wil ik het best voor je kopen en zolang bewaren of opsturen
Nou, het was nog best lastig om een aardig boek over Duitsland te vinden! Lonely Planet heb ik eerlijk gezegd niet naar gekeken. Ik heb nu 'Verrassend Duitsland'. Dat is wel een leuk boekje. O en ik heb een campinggids! (Maar kahaarin, ik ga ook nog even op die site kijken!)quote:
Dit is best een grote: http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl/hs.xsl/index_14091.htmquote:
Gezelligheid is natuurlijk onbetaalbaarquote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:55 schreef UIO_AMS het volgende:
Hé Dude, hou ook even bij hoeveel geld je al hebt uitgegeven aan campingspullen. Gewoon om te zien hoe 'goedkoop' dat kamperen nou werkelijk is.
Het zal ook vast net zo fris ruiken na een nachtje met 8 personen slapen in dat tentjequote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:57 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dit is best een grote: http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl/hs.xsl/index_14091.htm
[ afbeelding ]
Lol@de 8 persoonstent.
[ afbeelding ]
Haringen in een ton lijkt me de omschrijving.
Het Sud van Aldi-Sud is heeeeel relatief. Ik weet niet waar in Groningen je woont, maar bij Weener (net over de grens bij Winschoten oftewel helemaal bovenin Groningen) vind ik er al een aantal. Kwestie van een plaats net over de grens opzoeken en die hier invoerenquote:Op dinsdag 15 juni 2010 14:57 schreef Duderella het volgende:
[..]
Oh!
Hè. Nee. Da's een beetje verweg.
Ehm ja, jij hebt dus duidelijk iets gemist in Dude's verhaalquote:Op dinsdag 15 juni 2010 16:48 schreef rubje het volgende:
nah leuk dat je zo primitief mogelijk duitsland wilt verkennen maar als je echt 1 met de natuur wil worden dan ga je niet naar duitsland maar na de Schotse hooglanden of ierland,iig richting wales met al zijn schitterende natuur en watervallen/ Daar ben je echt in de natuur en kun je niet even naar een supermartk lopen als je iets mist of een stopcontact vinden.
dit is gewoon veredeld "the simple life"nadoen,luxe omgeving en zeggen dat je zo de natuur gaat ervaren terwijl de winkels en supermarkten (alle luxe dus) praktisch om de hoek liggen.
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 16:56 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ehm ja, jij hebt dus duidelijk iets gemist in Dude's verhaal
Ja lijkt me ook wel interessant eigenlijk...quote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:55 schreef UIO_AMS het volgende:
Hé Dude, hou ook even bij hoeveel geld je al hebt uitgegeven aan campingspullen. Gewoon om te zien hoe 'goedkoop' dat kamperen nou werkelijk is.
Haha, idd. Vooral dat compartiment waar ze met z'n drieën in moeten....quote:Op dinsdag 15 juni 2010 16:38 schreef Ole het volgende:
[..]
Het zal ook vast net zo fris ruiken na een nachtje met 8 personen slapen in dat tentje
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 16:48 schreef rubje het volgende:
nah leuk dat je zo primitief mogelijk duitsland wilt verkennen maar als je echt 1 met de natuur wil worden dan ga je niet naar duitsland maar na de Schotse hooglanden of ierland,iig richting wales met al zijn schitterende natuur en watervallen/ Daar ben je echt in de natuur en kun je niet even naar een supermartk lopen als je iets mist of een stopcontact vinden.
dit is gewoon veredeld "the simple life"nadoen,luxe omgeving en zeggen dat je zo de natuur gaat ervaren terwijl de winkels en supermarkten (alle luxe dus) praktisch om de hoek liggen.
Sorry, maar wat een onzinquote:Op dinsdag 15 juni 2010 16:48 schreef rubje het volgende:
Nee... Mijn Ierland, wat doe je?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 20:34 schreef Marijkezwolle het volgende:
Sorry, maar wat een onzinIn Duitsland is ook voldoende natuur, wat op sommige plaatsen net zo wonderschoon is als Ierland. Ik ben op beide plaatsen geweest, dus ik weet wat ik zeg
En stopcontacten en supermarkten hebben ze ook in Ierland
![]()
En ja, soms zelfs op loopafstand
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |