Je ziet zelf toch ook wel het verschil? Ik ben niet bij de onderhandelingen geweest, maar het lijkt me duidelijk dat het gelijk duidelijk gemaakt is aan de CU dat van afschaffing van het homohuwelijk en euthanasie geen sprake kon zijn.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 13:05 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Die hebben niks te vrezen. Of waren de PvdA homo's ook de pineut met CU in een kabinet (nog een stapje verder dan gedoogsteun)?
Daar heb ik ook geen kritiek op.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 13:15 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Maar dan is alleen kritiek op de VVD omdat ze in gesprek gaan met de PVV onterecht,
Reken maar dat hetzelfde ook aan de SGP duidelijk wordt gemaakt. De VVD zal daar absoluut niet mee akkoord gaan.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 13:15 schreef Jane het volgende:
[..]
Je ziet zelf toch ook wel het verschil? Ik ben niet bij de onderhandelingen geweest, maar het lijkt me duidelijk dat het gelijk duidelijk gemaakt is aan de CU dat van afschaffing van het homohuwelijk en euthenasie geen sprake kon zijn.
Ik verwacht alleen gedoogsteun van de SGP, ik kan nergens iets vinden over mogelijke gedoogsteun van de CU. Maar de VVD zal van te voren al met de SGP in gesprek moeten gaan over het prijskaartje en niet afwachten tot het moment dat gedoogsteun echt nodig is.quote:Wat we hier nu (allemaal) aan het doen zijn is gissen naar de voorwaarden die de SGP (en wellicht de CU) gaan stellen voor hun gedoogsteun. En n.m.m. kunnen die voorwaarden alleen op het gebied van die ethische kwesties liggen, als de CU bereid is de coalitie te steunen. Of zie jij verder overweldigende overeenkomsten tussen het programma van de CU en bijv. de VVD?
Ik durf mijn handen in het vuur te steken dat zoiets niet gaat gebeurenquote:En mocht de VVD in dat geval accoord gaan (wat ik me ook niet voor kan stellen, btw), dan heb ik het te doen met de VVD-homo's idd.
Die groep maakt inderdaad geen al te groot deel meer uit van de VVD. Vrijheid heeft men tegenwoordig niet zo gek veel meer mee opquote:Op zaterdag 12 juni 2010 14:01 schreef Jane het volgende:
Ik ben er wel achter dat mijn beeld van de typische Vvd'er niet meer klopt. Ik ben voornamelijk de 'Gooise' VVD'er gewend, die gewoon baalt van de hoeveelheid belasting die hij moet betalen, maar iedereen verder z'n vrijheid gunt en niks van clubjes als de PVV of de SGP moet hebben.
Ik voldoe nog steeds aan het criterium zeuren over belastingen, maar snap ook wel de vraag naar een andere aanpak dan "laat maar waaien" als het gaat om sociaal niet geaccepteerde gedragingen. En in het gooi hebben zij daar volgens mij helemaal geen weet van.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 14:01 schreef Jane het volgende:
Ik ben er wel achter dat mijn beeld van de typische Vvd'er niet meer klopt. Ik ben voornamelijk de 'Gooise' VVD'er gewend, die gewoon baalt van de hoeveelheid belasting die hij moet betalen, maar iedereen verder z'n vrijheid gunt en niks van clubjes als de PVV of de SGP moet hebben.
Het Gooi is geen Volendam hoor. Mensen hier komen ook regelmatig buiten hun 'dorp'. Sterker nog, een groot deel komt hier oorspronkelijk niet eens vandaan (ook ik niet, btw). Uit het stemgedrag deze verkiezingen moge duidelijk zijn dat het aantal allochtonen in je gemeente niets zegt over de populariteit van de PVV en hun denkbeelden.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 14:07 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik voldoe nog steeds aan het criterium zeuren over belastingen, maar snap ook wel de vraag naar een andere aanpak dan "laat maar waaien" als het gaat om sociaal niet geaccepteerde gedragingen. En in het gooi hebben zij daar volgens mij helemaal geen weet van.
Op rechts zijn er geen liberalen te vindenquote:Op vrijdag 11 juni 2010 22:52 schreef alors het volgende:
Ze willen vast abortus/homo maatregelen, vinden liberalen vast goed!
Dit zegt juist wel ietsquote:Op zaterdag 12 juni 2010 14:29 schreef Jane het volgende:
[..]
Het Gooi is geen Volendam hoor. Mensen hier komen ook regelmatig buiten hun 'dorp'. Sterker nog, een groot deel komt hier oorspronkelijk niet eens vandaan (ook ik niet, btw). Uit het stemgedrag deze verkiezingen moge duidelijk zijn dat het aantal allochtonen in je gemeente niets zegt over de populariteit van de PVV en hun denkbeelden.
Ik vind het wel mooi om te zien dat je aan alle gangbare definities een eigen invulling geeft en dan ook verwacht dat wij die gaan hanterenquote:Op zaterdag 12 juni 2010 14:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Op rechts zijn er geen liberalen te vinden
PVV is centrum-links tot centrum, CDA centrum tot centrum-rechts en VVD centrum-rechts tot rechts...gemiddeld gezien is centrum-rechts dus best wel een goede definitie, heeft de SGP goed gezienquote:Op zaterdag 12 juni 2010 14:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Welk 'centrum-rechts' willen ze dan gedoogsteunen?Ik dacht dat er gepraat werd over PVV/VVD/CDA? Dat is niet centrum-rechts, hoor. Dat is volledig rechts, tegen het extreme aanschurkend.
Ik vind het wel mooi om te zien dat mensen een ultraconservatieve partij als de VVD die een soort Noord-Koreaanse politiestaat in gedachte heeft nog liberaal durven noemen en dan verwachten dat wij dat gaan gelovenquote:Op zaterdag 12 juni 2010 14:32 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik vind het wel mooi om te zien dat je aan alle gangbare definities een eigen invulling geeft en dan ook verwacht dat wij die gaan hanteren
Jaja, de VVD en Communistisch Noord-Korea in één zin. Ga zo doorquote:Op zaterdag 12 juni 2010 14:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik vind het wel mooi om te zien dat mensen een ultraconservatieve partij als de VVD die een soort Noord-Koreaanse politiestaat in gedachte heeft nog liberaal durven noemen en dan verwachten dat wij dat gaan geloven
Welke liberalen zijn er dan nog op rechts te vinden? Het is daar een grote racistische bende geworden, met mensen die het liefst een politiestaat geinstalleerd zien worden zodat de Marokkaantjes die niet gedeporteerd kunnen worden tenminste in de gaten gehouden worden.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 14:32 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik vind het wel mooi om te zien dat je aan alle gangbare definities een eigen invulling geeft en dan ook verwacht dat wij die gaan hanteren
Fred Teeven is zo iemand die dat als natte droom heeft hoor. En die Brinkman noemt zichzelf ook rechts, en ziet zoiets ook wel zitten.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 14:38 schreef eriksd het volgende:
[..]
Jaja, de VVD en Communistisch Noord-Korea in één zin. Ga zo door
We hebben helaas geen echte liberale partij in Nederland. Types als Fred Teeven horen wat mij betreft niet bij een liberale partij, maar D66 en GL kan ik ook niet met droge ogen liberaal noemen.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 14:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik vind het wel mooi om te zien dat mensen een ultraconservatieve partij als de VVD die een soort Noord-Koreaanse politiestaat in gedachte heeft nog liberaal durven noemen en dan verwachten dat wij dat gaan geloven
Dat jij jouw ogen sluit voor de werkelijkheid doet niks aan die werkelijkheid afquote:Op zaterdag 12 juni 2010 14:38 schreef eriksd het volgende:
[..]
Jaja, de VVD en Communistisch Noord-Korea in één zin. Ga zo door
Ah, daar gaan we weer, alle niet-liberale dingen worden op Teeven gegooid, die man moet wel een enorme macht binnen de partij hebben als hij de hele partij gijzeltquote:Op zaterdag 12 juni 2010 14:39 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
We hebben helaas geen echte liberale partij in Nederland. Types als Fred Teeven horen wat mij betreft niet bij een liberale partij, maar D66 en GL kan ik ook niet met droge ogen liberaal noemen.
En daarom is het ook onzinnige grootspraak van de SGP. Wat gaan ze anders doen? Stemmen tegen hun voorkeur in, om het kabinet te zieken? Right.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 22:45 schreef Bolkesteijn het volgende:
Och, met twee zetels zal de invloed toch vrij beperkt zijn. Ik zou mij daar niet heel druk over maken.
Precies. En ook de PVV moet wel door hebben dat we geen mensen etnisch gaan registreren, dat we geen moslims uit gaan zetten en dat we ook de Koran niet gaan verbieden. Ik kan me wel vinden in mensen die de SGP en de PVV niet als ideaal zien, dat doe ik ook niet, maar de verkiezingsuitslag is gewoon lastig en je moet roeien met de riemen die je hebt.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 14:42 schreef Pandorado het volgende:
De SGP zal vast wel inzien dat het verbieden van abortus, homohuwelijk of euthanasie er echt niet in zal zitten met de VVD. Als ze dat niet inzien, dan stelt het aanbod eigenlijk niets voor.
Misschien dat het prijskaartje iets te maken heeft met weigerambtenaren, de zondagsrust en de aanrechtsubsidie.
Dat zeg ik niet, er lopen idd meer van dat soort types rond, maar er is geen echt liberaal alternatief.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 14:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ah, daar gaan we weer, alle niet-liberale dingen worden op Teeven gegooid, die man moet wel een enorme macht binnen de partij hebben als hij de hele partij gijzelt
Oh, leg uit? Ik zie het verband namelijk niet direct, getuige onderstaande voorbeelden:quote:
Dus dan maar op een partij stemmen die constant flirt met extreemrechts?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 14:50 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, er lopen idd meer van dat soort types rond, maar er is geen echt liberaal alternatief.
Centrumrechts is bijvoorbeeld een regering CDA-VVD-D66. Met de PVV erbij zit er weinig centrum meer in een coalitie... Dan is het gewoon een hard rechtse regering.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 14:21 schreef eriksd het volgende:
Wat is dan centrum rechts volgens jou? De PvdA?
De PVV als centrum-links benoemen is echt de grap van de eeuwquote:Op zaterdag 12 juni 2010 14:35 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
PVV is centrum-links tot centrum, CDA centrum tot centrum-rechts en VVD centrum-rechts tot rechts...gemiddeld gezien is centrum-rechts dus best wel een goede definitie, heeft de SGP goed gezien
Toch heeft de VVD juist aan types als Teeven (en daarvoor bijvoorbeeld Verdonk, Wilders, Kamp) een flink deel van haar populariteit te danken...quote:Op zaterdag 12 juni 2010 14:39 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
We hebben helaas geen echte liberale partij in Nederland. Types als Fred Teeven horen wat mij betreft niet bij een liberale partij, maar D66 en GL kan ik ook niet met droge ogen liberaal noemen.
Het hele programma van de PVV is gekopiëerd van de SP en daar hebben ze het kopje migratie bijgegooid, wat hun weer rechts maakt.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 15:19 schreef du_ke het volgende:
[..]
De PVV als centrum-links benoemen is echt de grap van de eeuw.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |