abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 juni 2010 @ 11:14:16 #151
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82700271
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 11:11 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Tsja, ik had het ook graag anders gezien. Door die stomme CPB-berekeningen werd een in potentie zeer interessante verkiezingsstrijd, weer gekaapt door al die domme koopkrachtplaatjes. Alle partijen hebben veel te veel geschoven met cijfers, juist omdat cijfers nu eenmaal het beeld hebben betrouwbaar te zijn. Waar de politiek voor staat is het maken van fundamentele keuzes, cijfers zijn voor ambtenaren, ik ben het dus wel met je eens dat het niet goed is dat er weer zo veel met cijfers gesmeten werd.
Ach, gossie nu mag opeens niet worden benadrukt wat de plannetjes voor elke ideaaltypisch individu gaat opleveren
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 12 juni 2010 @ 11:15:43 #152
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82700309
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 11:03 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Kijken naar artikel 1 zou voldoende moeten zijn. In beginsel is de Grondwet namelijk een wet die de relatie overheid-burger regelt en niet de relatie burger-burger zoals die zich onder andere voor doet bij de vraag of de SGP vrouwen uit mag sluiten van lidmaatschap.
Niet in elk land is dat zo. Daar beseft men beter dat het land een gemeenschap van mensen is en zowel de centrale overheid als andere autoriteiten moeten worden begrensd in hun overheersingsdrang
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_82700415
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 11:07 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Zelfbeschikkingsrecht.
Die liggen in het verlengde van elkaar. Een beetje een kromme om te noemen. Maar ik zal het voor de grap even uiteenzetten.

Om ze toch apart te nemen kun je ze verdelen onder het eigendom van het lichaam (of volk) en het eigendom van een goed.

Het eerste wordt vaak aangetast als het botst met de vrijheden van een ander. In veel gevallen is het zelfs vereist om de vrijheden van een persoon te kunnen waarborgen. De tweede wordt bijna standaard belast en zelfs meerdere malen op dezelfde punten. En meestal niet met de intentie om het te gebruiken om persoonlijke vrijheden te waarborgen, maar ook om bijvoorbeeld te nivelleren of wat dan ook.

Als je kijkt naar de belastingdruk in Nederland (39% van het bbp) dan denk ik toch dat de tweede zwaarder wordt belast. Als je iemand zijn zelfbeschikking in percentages kon uitdrukken, wat niet mogelijk is, dan zou het mij sterk lijken dat het Nederlandse volk of een individuele burger 40% van zijn zelfbeschikking heeft afgestaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door Picchia op 12-06-2010 11:25:37 ]
  zaterdag 12 juni 2010 @ 11:22:20 #154
165633 eriksd
The grand facade...
pi_82700471
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 11:14 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ach, gossie nu mag opeens niet worden benadrukt wat de plannetjes voor elke ideaaltypisch individu gaat opleveren
Iedereen gaat erop achteruit.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 11:25:42 #155
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82700555
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 11:20 schreef Picchia het volgende:

[..]

Die liggen in het verlengde van elkaar. Een beetje een kromme om te noemen. Maar ik zal het voor de grap even uiteenzetten.

Om ze toch apart te nemen kun je ze verdelen onder het eigendom van het lichaam (of volk) en het eigendom van een goed.

Het eerste wordt vaak aangetast als het botst met de vrijheden van een ander. In veel gevallen is het zelfs vereist om de vrijheden van een persoon te kunnen waarborgen. De tweede wordt bijna standaard belast en zelfs meerdere malen op dezelfde punten. En meestal niet met de intentie om het te gebruiken om persoonlijke vrijheden te waarborgen.

Als je kijkt naar de belastingdruk in Nederland (39% van het bbp) dan denk ik toch dat de tweede zwaarder wordt belast. Als je iemand zijn zelfbeschikking in percentages kon uitdrukken, wat niet mogelijk is, dan zou het mij sterk lijken dat het Nederlandse volk of een individuele burger 40% van zijn zelfbeschikking heeft afgestaan.
Ik denk wel meer dan die 40%.....
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_82700611
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 11:25 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik denk wel meer dan die 40%.....
Dat maakt die andere 40 % niet meer acceptabel.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 11:38:56 #157
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82700867
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 11:28 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat maakt die andere 40 % niet meer acceptabel.
Totale vrijheid en anarchie is een illusie. Dat zou jij ook niet willen want dan kun je je strakke en voorspelbare wiskundige modelletjes niet meer op de mensheid los laten.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 12 juni 2010 @ 11:40:22 #158
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_82700902
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 11:03 schreef Picchia het volgende:

[..]

Noem eens één vrijheid die meer geschonden wordt dan het eigendomsrecht. Een van de belangrijkste pijlers van het liberalisme.
Hoe dan? Via belastingen? kom op zeg, werkgevers pakken altijd nog véél meer af van werknemers dan de belastingdienst dat doet. En een werknemer verdient zijn loon niet in een vacuum, dus het is maar de vraag in hoeverre hij zijn loon echt zelf heeft verdient.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_82701010
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 11:40 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Hoe dan? Via belastingen? kom op zeg, werkgevers pakken altijd nog véél meer af van werknemers dan de belastingdienst dat doet. En een werknemer verdient zijn loon niet in een vacuum, dus het is maar de vraag in hoeverre hij zijn loon echt zelf heeft verdient.
Een werknemer verricht arbeid tegen betaling. En wat hij door middel van die arbeid produceert is (over het algemeen) eigendom van zijn werkgever. Hij produceert voor zijn werkgever tegen betaling.Ze zijn gewoon een overeenkomst aangegaan. De werkgever pakt helemaal niks af. En het maakt geen ene donder uit in hoeverre hij heeft bijgedragen aan het inkomen van de werkgever. Dat doet daar niks van af.

Maar je kan niet echt stellen dat een individu meer dan een marginale invloed heeft op zijn afdracht aan de belastingdienst. Of dat de belastingdienst het geld pakt met wederzijdse goedkeuring.

[ Bericht 0% gewijzigd door Picchia op 12-06-2010 11:57:31 ]
pi_82701204
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 11:22 schreef eriksd het volgende:

[..]

Iedereen gaat erop achteruit.
Alleen is het een beetje lullig dat bij een kabinet als dit degenen die het toch al heel slecht hebben er naar verhouding flink meer op achteruit gaan...

600 euro per jaar is voor iemand die in de bijstand zit meer dan voor iemand die 3 keer modaal verdient .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_82702026
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 10:57 schreef KoosVogels het volgende:
Hoe diep kun je zinken als zogenaamde liberale partij (VVD) en als PVV (die naar eigen zeggen opkomt voor de onderdrukte moslimvrouw) om te gaan heulen met de SGP. Trieste kutpolitiek
Ja, zo simpel is allemal heu!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 12 juni 2010 @ 12:31:46 #162
862 Arcee
Look closer
pi_82702299
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 11:09 schreef Jane het volgende:
Nee, ik bedoelde Arcee!

Straks nodigen ze Rouvoet met z'n anti-homoclub ook nog uit. Dan heb je CDA, CU en SGP aan de macht, terwijl Nederland 21 Christelijke zetels heeft weggestemd.:')
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_82702351
De ChristenUnie gaat echt niet samen met de VVD en de PVV, dus dat zie ik niet snel gebeuren.
pi_82702405
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 10:57 schreef KoosVogels het volgende:
Hoe diep kun je zinken als zogenaamde liberale partij (VVD) en als PVV (die naar eigen zeggen opkomt voor de onderdrukte moslimvrouw) om te gaan heulen met de SGP. Trieste kutpolitiek
Heulen met de SGP? De SGP is bereid om gedoogsteun te geven, dat is toch wat anders. Maar het zal ook af gaan hangen van het CDA, dat zal nog het lastigst gaan worden. Anders moeten we maar voor een nationaal kabinet gaan, maar dat zal waarschijnlijk wel betekenen dat de PVV de volgende keer nog meer wint en het politieke landschap nog meer versplintert wordt want VVD-PvdA-CDA gaan echt niet zetels winnen na zo'n kabinet.
pi_82702425
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 12:31 schreef Arcee het volgende:

[..]

Straks nodigen ze Rouvoet met z'n anti-homoclub ook nog uit. Dan heb je CDA, CU en SGP aan de macht, terwijl Nederland 21 Christelijke zetels heeft weggestemd.:')
CU wordt hem absoluut niet
pi_82702494
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 12:33 schreef Picchia het volgende:
De ChristenUnie gaat echt niet samen met de VVD en de PVV, dus dat zie ik niet snel gebeuren.
Volgens mij las ik ergens dat Rouvoet, geïnterviewd na zijn consultatie bij de koningin, gedoging niet uitsloot.
I´m back.
pi_82702595
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 12:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Volgens mij las ik ergens dat Rouvoet, geïnterviewd na zijn consultatie bij de koningin, gedoging niet uitsloot.
Tuurlijk alles is mogelijk, maar dan liggen er waarschijnlijk nog een hoop breekpunten op de weg, welke partij wil nu niet in het bootje zitten bij de VVD??
pi_82702634
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 12:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De CU die de VVD en de PVV gedogen
pi_82702723
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 12:31 schreef Arcee het volgende:

[..]

Met dank aan de VVD-stemmers. Klopt Stem Mark krijg Wilders (en al het andere enge conservatieve in Nederland) er gratis bij .
  zaterdag 12 juni 2010 @ 12:47:03 #170
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_82702742
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 12:42 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

De CU die de VVD en de PVV gedogen
Ik kan het me ook nauwelijks voorstellen.

En mocht het wel zo zijn, dan is het gelijk duidelijk dat de kleine gristelijken het plan hebben opgevat om, het CDA meesleurend, te proberen hun stokpaardjes als verbieden van het homohuwelijk en euthanasie er doorheen te drukken. Ik kan me niet voorstellen dat Rouvoet bereid is alleen voor de fokking zondagsrust bijna al z'n andere principes overboord te gooien.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jane op 12-06-2010 13:30:14 ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_82702835
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 12:47 schreef Jane het volgende:

[..]

Ik kan het me ook nauwelijks voorstellen.

En mocht het wel zo zijn, dan is het gelijk duidelijk dat de kleine gristelijken het plan hebben opgevat om, het CDA meesleurend, te proberen hun stokpaardjes als verbieden van het homohuwelijk en euthenasie er doorheen te drukken. Ik kan me niet voorstellen dat Rouvoet bereid is alleen voor de fokking zondagsrust bijna al z'n andere principes overboord te gooien.
Als ze dat van plan zijn dan houden de onderhandelingen heel snel op natuurlijk
pi_82703045
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 12:50 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Als ze dat van plan zijn dan houden de onderhandelingen heel snel op natuurlijk
Ach door de onderhandelingen aan te gaan met de PVV laat de VVD wel zien niet zo gek veel waarde te hechten aan morele grenzen als het rode pluche in het zicht is..
  zaterdag 12 juni 2010 @ 12:59:59 #173
1986 Jane
pi_82703109
Arme VVD-homo's

pi_82703171
De SGP is voor godsdienstvrijheid, maar dan alleen voor het jodendom en christendom. Ze zijn geen haar beter dan de PVV.
pi_82703242
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 12:58 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ach door de onderhandelingen aan te gaan met de PVV laat de VVD wel zien niet zo gek veel waarde te hechten aan morele grenzen als het rode pluche in het zicht is..
PVV zal ook veel water bij de wijn moeten doen voor de VVD ze zal accepteren, maar met ze in gesprek gaan is wat mij betreft niks mis mee. Ook (of zelfs) de PvdA wil dat de VVD met de PVV in onderhandeling gaat, dus dan kun je even goed over hun morele grenzen gaan hebben. Als de PVV echt monsters waren, dan had Cohen dat ook niet gezegd lijkt me.
pi_82703305
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 12:59 schreef Jane het volgende:
Arme VVD-homo's

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die hebben niks te vrezen. Of waren de PvdA homo's ook de pineut met CU in een kabinet (nog een stapje verder dan gedoogsteun)?
  zaterdag 12 juni 2010 @ 13:09:01 #177
1986 Jane
pi_82703425
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 13:03 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

PVV zal ook veel water bij de wijn moeten doen voor de VVD ze zal accepteren, maar met ze in gesprek gaan is wat mij betreft niks mis mee. Ook (of zelfs) de PvdA wil dat de VVD met de PVV in onderhandeling gaat, dus dan kun je even goed over hun morele grenzen gaan hebben. Als de PVV echt monsters waren, dan had Cohen dat ook niet gezegd lijkt me.
Kom op, iedereen is gewoon bang voor de (gespeelde) jankpartij van Wilders over uitsluiting op het moment dat duidelijk wordt dat ze niet gaan regeren. Iedereen loopt op eieren. De VVD, de PvdA, iedereen.
pi_82703458
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 13:03 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

PVV zal ook veel water bij de wijn moeten doen voor de VVD ze zal accepteren,
Ach op heel wat punten vind de VVD dat boos doen tegen buitenlanders ook wel leuk dus dat zal nog wel een beetje meevallen.
quote:
maar met ze in gesprek gaan is wat mij betreft niks mis mee. Ook (of zelfs) de PvdA wil dat de VVD met de PVV in onderhandeling gaat, dus dan kun je even goed over hun morele grenzen gaan hebben. Als de PVV echt monsters waren, dan had Cohen dat ook niet gezegd lijkt me.
Ik vind het immoreel en van Cohen was het meer uit beleefdheid volgens mij
pi_82703562
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 13:10 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik vind het immoreel en van Cohen was het meer uit beleefdheid volgens mij
Ja zo kan ik overal een draai aan geven. De VVD is immoreel dat ze met een partij als de PVV in gesprek durven te gaan, maar de PvdA is beleefd dat ze oproepen dat de VVD met de PVV in gesprek moeten gaan
pi_82703641
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 13:09 schreef Jane het volgende:

[..]

Kom op, iedereen is gewoon bang voor de (gespeelde) jankpartij van Wilders over uitsluiting op het moment dat duidelijk wordt dat ze niet gaan regeren. Iedereen loopt op eieren. De VVD, de PvdA, iedereen.
Maar dan is alleen kritiek op de VVD omdat ze in gesprek gaan met de PVV onterecht, dan moet die kritiek ook op andere partijen worden gericht die aandringen op onderhandelingen tussen VVD en PVV (en dat zijn alle partijen naar mijn weten).
  zaterdag 12 juni 2010 @ 13:15:51 #181
1986 Jane
pi_82703663
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 13:05 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Die hebben niks te vrezen. Of waren de PvdA homo's ook de pineut met CU in een kabinet (nog een stapje verder dan gedoogsteun)?
Je ziet zelf toch ook wel het verschil? Ik ben niet bij de onderhandelingen geweest, maar het lijkt me duidelijk dat het gelijk duidelijk gemaakt is aan de CU dat van afschaffing van het homohuwelijk en euthanasie geen sprake kon zijn.
Wat we hier nu (allemaal) aan het doen zijn is gissen naar de voorwaarden die de SGP (en wellicht de CU) gaan stellen voor hun gedoogsteun. En n.m.m. kunnen die voorwaarden alleen op het gebied van die ethische kwesties liggen, als de CU bereid is de coalitie te steunen. Of zie jij verder overweldigende overeenkomsten tussen het programma van de CU en bijv. de VVD?
En mocht de VVD in dat geval accoord gaan (wat ik me ook niet voor kan stellen, btw), dan heb ik het te doen met de VVD-homo's idd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jane op 12-06-2010 13:30:43 ]
  zaterdag 12 juni 2010 @ 13:20:02 #182
1986 Jane
pi_82703808
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 13:15 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Maar dan is alleen kritiek op de VVD omdat ze in gesprek gaan met de PVV onterecht,
Daar heb ik ook geen kritiek op.
Ik heb er wel kritiek op als de VVD uiteindelijk met ze in zee gaat. Het soort VVDer dat in mijn omgeving voorkomt zou dat ook totaal niet zien zitten. En helemaal niet als daar ook nog eens een duivels verbond met de SGP/CU bij komt kijken.
pi_82703827
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 13:15 schreef Jane het volgende:

[..]

Je ziet zelf toch ook wel het verschil? Ik ben niet bij de onderhandelingen geweest, maar het lijkt me duidelijk dat het gelijk duidelijk gemaakt is aan de CU dat van afschaffing van het homohuwelijk en euthenasie geen sprake kon zijn.
Reken maar dat hetzelfde ook aan de SGP duidelijk wordt gemaakt. De VVD zal daar absoluut niet mee akkoord gaan.
quote:
Wat we hier nu (allemaal) aan het doen zijn is gissen naar de voorwaarden die de SGP (en wellicht de CU) gaan stellen voor hun gedoogsteun. En n.m.m. kunnen die voorwaarden alleen op het gebied van die ethische kwesties liggen, als de CU bereid is de coalitie te steunen. Of zie jij verder overweldigende overeenkomsten tussen het programma van de CU en bijv. de VVD?
Ik verwacht alleen gedoogsteun van de SGP, ik kan nergens iets vinden over mogelijke gedoogsteun van de CU. Maar de VVD zal van te voren al met de SGP in gesprek moeten gaan over het prijskaartje en niet afwachten tot het moment dat gedoogsteun echt nodig is.
quote:
En mocht de VVD in dat geval accoord gaan (wat ik me ook niet voor kan stellen, btw), dan heb ik het te doen met de VVD-homo's idd.
Ik durf mijn handen in het vuur te steken dat zoiets niet gaat gebeuren
  zaterdag 12 juni 2010 @ 14:01:22 #184
1986 Jane
pi_82705493
Ik ben er wel achter dat mijn beeld van de typische Vvd'er niet meer klopt. Ik ben voornamelijk de 'Gooise' VVD'er gewend, die gewoon baalt van de hoeveelheid belasting die hij moet betalen, maar iedereen verder z'n vrijheid gunt en niks van clubjes als de PVV of de SGP moet hebben.
pi_82705629
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 14:01 schreef Jane het volgende:
Ik ben er wel achter dat mijn beeld van de typische Vvd'er niet meer klopt. Ik ben voornamelijk de 'Gooise' VVD'er gewend, die gewoon baalt van de hoeveelheid belasting die hij moet betalen, maar iedereen verder z'n vrijheid gunt en niks van clubjes als de PVV of de SGP moet hebben.
Die groep maakt inderdaad geen al te groot deel meer uit van de VVD. Vrijheid heeft men tegenwoordig niet zo gek veel meer mee op
  zaterdag 12 juni 2010 @ 14:06:55 #186
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_82705661
Dat is toch helemaal niet Christelijk meer, want je moet immers je naasten liefhebben, dat doet Wilders volgens mij niet.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  zaterdag 12 juni 2010 @ 14:07:41 #187
165633 eriksd
The grand facade...
pi_82705687
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 14:01 schreef Jane het volgende:
Ik voldoe nog steeds aan het criterium zeuren over belastingen, maar snap ook wel de vraag naar een andere aanpak dan "laat maar waaien" als het gaat om sociaal niet geaccepteerde gedragingen. En in het gooi hebben zij daar volgens mij helemaal geen weet van.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 14:09:38 #188
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_82705760
Welk 'centrum-rechts' willen ze dan gedoogsteunen? Ik dacht dat er gepraat werd over PVV/VVD/CDA? Dat is niet centrum-rechts, hoor. Dat is volledig rechts, tegen het extreme aanschurkend.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 12 juni 2010 @ 14:21:53 #189
165633 eriksd
The grand facade...
pi_82706230
Wat is dan centrum rechts volgens jou? De PvdA?
Bis bis bis
  zaterdag 12 juni 2010 @ 14:29:28 #190
1986 Jane
pi_82706553
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 14:07 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik voldoe nog steeds aan het criterium zeuren over belastingen, maar snap ook wel de vraag naar een andere aanpak dan "laat maar waaien" als het gaat om sociaal niet geaccepteerde gedragingen. En in het gooi hebben zij daar volgens mij helemaal geen weet van.
Het Gooi is geen Volendam hoor. Mensen hier komen ook regelmatig buiten hun 'dorp'. Sterker nog, een groot deel komt hier oorspronkelijk niet eens vandaan (ook ik niet, btw). Uit het stemgedrag deze verkiezingen moge duidelijk zijn dat het aantal allochtonen in je gemeente niets zegt over de populariteit van de PVV en hun denkbeelden.
pi_82706586
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 22:52 schreef alors het volgende:
Ze willen vast abortus/homo maatregelen, vinden liberalen vast goed !
Op rechts zijn er geen liberalen te vinden
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_82706623
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 14:29 schreef Jane het volgende:

[..]

Het Gooi is geen Volendam hoor. Mensen hier komen ook regelmatig buiten hun 'dorp'. Sterker nog, een groot deel komt hier oorspronkelijk niet eens vandaan (ook ik niet, btw). Uit het stemgedrag deze verkiezingen moge duidelijk zijn dat het aantal allochtonen in je gemeente niets zegt over de populariteit van de PVV en hun denkbeelden.
Dit zegt juist wel iets
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
  zaterdag 12 juni 2010 @ 14:32:20 #193
165633 eriksd
The grand facade...
pi_82706661
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 14:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Op rechts zijn er geen liberalen te vinden
Ik vind het wel mooi om te zien dat je aan alle gangbare definities een eigen invulling geeft en dan ook verwacht dat wij die gaan hanteren
Bis bis bis
pi_82706755
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 14:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Welk 'centrum-rechts' willen ze dan gedoogsteunen? Ik dacht dat er gepraat werd over PVV/VVD/CDA? Dat is niet centrum-rechts, hoor. Dat is volledig rechts, tegen het extreme aanschurkend.
PVV is centrum-links tot centrum, CDA centrum tot centrum-rechts en VVD centrum-rechts tot rechts...gemiddeld gezien is centrum-rechts dus best wel een goede definitie, heeft de SGP goed gezien
pi_82706825
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 14:32 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik vind het wel mooi om te zien dat je aan alle gangbare definities een eigen invulling geeft en dan ook verwacht dat wij die gaan hanteren
Ik vind het wel mooi om te zien dat mensen een ultraconservatieve partij als de VVD die een soort Noord-Koreaanse politiestaat in gedachte heeft nog liberaal durven noemen en dan verwachten dat wij dat gaan geloven
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 12 juni 2010 @ 14:38:24 #196
165633 eriksd
The grand facade...
pi_82706896
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 14:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik vind het wel mooi om te zien dat mensen een ultraconservatieve partij als de VVD die een soort Noord-Koreaanse politiestaat in gedachte heeft nog liberaal durven noemen en dan verwachten dat wij dat gaan geloven
Jaja, de VVD en Communistisch Noord-Korea in één zin. Ga zo door
Bis bis bis
  zaterdag 12 juni 2010 @ 14:38:46 #197
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_82706914
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 14:32 schreef eriksd het volgende:

[..]

Welke liberalen zijn er dan nog op rechts te vinden? Het is daar een grote racistische bende geworden, met mensen die het liefst een politiestaat geinstalleerd zien worden zodat de Marokkaantjes die niet gedeporteerd kunnen worden tenminste in de gaten gehouden worden.
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 14:38 schreef eriksd het volgende:

[..]

Fred Teeven is zo iemand die dat als natte droom heeft hoor. En die Brinkman noemt zichzelf ook rechts, en ziet zoiets ook wel zitten.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_82706957
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 14:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

We hebben helaas geen echte liberale partij in Nederland. Types als Fred Teeven horen wat mij betreft niet bij een liberale partij, maar D66 en GL kan ik ook niet met droge ogen liberaal noemen.
pi_82706961
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 14:38 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dat jij jouw ogen sluit voor de werkelijkheid doet niks aan die werkelijkheid af
pi_82707024
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 14:39 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

We hebben helaas geen echte liberale partij in Nederland. Types als Fred Teeven horen wat mij betreft niet bij een liberale partij, maar D66 en GL kan ik ook niet met droge ogen liberaal noemen.
Ah, daar gaan we weer, alle niet-liberale dingen worden op Teeven gegooid, die man moet wel een enorme macht binnen de partij hebben als hij de hele partij gijzelt

VVD is gewoon een heel enge partij geworden, en niet alleen Teeven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')