Ach, gossie nu mag opeens niet worden benadrukt wat de plannetjes voor elke ideaaltypisch individu gaat opleverenquote:Op zaterdag 12 juni 2010 11:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Tsja, ik had het ook graag anders gezien. Door die stomme CPB-berekeningen werd een in potentie zeer interessante verkiezingsstrijd, weer gekaapt door al die domme koopkrachtplaatjes. Alle partijen hebben veel te veel geschoven met cijfers, juist omdat cijfers nu eenmaal het beeld hebben betrouwbaar te zijn. Waar de politiek voor staat is het maken van fundamentele keuzes, cijfers zijn voor ambtenaren, ik ben het dus wel met je eens dat het niet goed is dat er weer zo veel met cijfers gesmeten werd.
Niet in elk land is dat zo. Daar beseft men beter dat het land een gemeenschap van mensen is en zowel de centrale overheid als andere autoriteiten moeten worden begrensd in hun overheersingsdrangquote:Op zaterdag 12 juni 2010 11:03 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Kijken naar artikel 1 zou voldoende moeten zijn. In beginsel is de Grondwet namelijk een wet die de relatie overheid-burger regelt en niet de relatie burger-burger zoals die zich onder andere voor doet bij de vraag of de SGP vrouwen uit mag sluiten van lidmaatschap.
Die liggen in het verlengde van elkaar. Een beetje een kromme om te noemen. Maar ik zal het voor de grap even uiteenzetten.quote:
Iedereen gaat erop achteruit.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 11:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ach, gossie nu mag opeens niet worden benadrukt wat de plannetjes voor elke ideaaltypisch individu gaat opleveren
Ik denk wel meer dan die 40%.....quote:Op zaterdag 12 juni 2010 11:20 schreef Picchia het volgende:
[..]
Die liggen in het verlengde van elkaar. Een beetje een kromme om te noemen. Maar ik zal het voor de grap even uiteenzetten.
Om ze toch apart te nemen kun je ze verdelen onder het eigendom van het lichaam (of volk) en het eigendom van een goed.
Het eerste wordt vaak aangetast als het botst met de vrijheden van een ander. In veel gevallen is het zelfs vereist om de vrijheden van een persoon te kunnen waarborgen. De tweede wordt bijna standaard belast en zelfs meerdere malen op dezelfde punten. En meestal niet met de intentie om het te gebruiken om persoonlijke vrijheden te waarborgen.
Als je kijkt naar de belastingdruk in Nederland (39% van het bbp) dan denk ik toch dat de tweede zwaarder wordt belast. Als je iemand zijn zelfbeschikking in percentages kon uitdrukken, wat niet mogelijk is, dan zou het mij sterk lijken dat het Nederlandse volk of een individuele burger 40% van zijn zelfbeschikking heeft afgestaan.
Totale vrijheid en anarchie is een illusie. Dat zou jij ook niet willen want dan kun je je strakke en voorspelbare wiskundige modelletjes niet meer op de mensheid los laten.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 11:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat maakt die andere 40 % niet meer acceptabel.
Hoe dan? Via belastingen? kom op zeg, werkgevers pakken altijd nog véél meer af van werknemers dan de belastingdienst dat doet. En een werknemer verdient zijn loon niet in een vacuum, dus het is maar de vraag in hoeverre hij zijn loon echt zelf heeft verdient.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 11:03 schreef Picchia het volgende:
[..]
Noem eens één vrijheid die meer geschonden wordt dan het eigendomsrecht. Een van de belangrijkste pijlers van het liberalisme.
Een werknemer verricht arbeid tegen betaling. En wat hij door middel van die arbeid produceert is (over het algemeen) eigendom van zijn werkgever. Hij produceert voor zijn werkgever tegen betaling.Ze zijn gewoon een overeenkomst aangegaan. De werkgever pakt helemaal niks af. En het maakt geen ene donder uit in hoeverre hij heeft bijgedragen aan het inkomen van de werkgever. Dat doet daar niks van af.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 11:40 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Hoe dan? Via belastingen? kom op zeg, werkgevers pakken altijd nog véél meer af van werknemers dan de belastingdienst dat doet. En een werknemer verdient zijn loon niet in een vacuum, dus het is maar de vraag in hoeverre hij zijn loon echt zelf heeft verdient.
Alleen is het een beetje lullig dat bij een kabinet als dit degenen die het toch al heel slecht hebben er naar verhouding flink meer op achteruit gaan...quote:
Ja, zo simpel is allemal heu!quote:Op zaterdag 12 juni 2010 10:57 schreef KoosVogels het volgende:
Hoe diep kun je zinken als zogenaamde liberale partij (VVD) en als PVV (die naar eigen zeggen opkomt voor de onderdrukte moslimvrouw) om te gaan heulen met de SGP. Trieste kutpolitiek
quote:
Heulen met de SGP? De SGP is bereid om gedoogsteun te geven, dat is toch wat anders. Maar het zal ook af gaan hangen van het CDA, dat zal nog het lastigst gaan worden. Anders moeten we maar voor een nationaal kabinet gaan, maar dat zal waarschijnlijk wel betekenen dat de PVV de volgende keer nog meer wint en het politieke landschap nog meer versplintert wordt want VVD-PvdA-CDA gaan echt niet zetels winnen na zo'n kabinet.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 10:57 schreef KoosVogels het volgende:
Hoe diep kun je zinken als zogenaamde liberale partij (VVD) en als PVV (die naar eigen zeggen opkomt voor de onderdrukte moslimvrouw) om te gaan heulen met de SGP. Trieste kutpolitiek
CU wordt hem absoluut nietquote:Op zaterdag 12 juni 2010 12:31 schreef Arcee het volgende:
[..]
Straks nodigen ze Rouvoet met z'n anti-homoclub ook nog uit. Dan heb je CDA, CU en SGP aan de macht, terwijl Nederland 21 Christelijke zetels heeft weggestemd.:')
Volgens mij las ik ergens dat Rouvoet, geïnterviewd na zijn consultatie bij de koningin, gedoging niet uitsloot.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 12:33 schreef Picchia het volgende:
De ChristenUnie gaat echt niet samen met de VVD en de PVV, dus dat zie ik niet snel gebeuren.
Tuurlijk alles is mogelijk, maar dan liggen er waarschijnlijk nog een hoop breekpunten op de weg, welke partij wil nu niet in het bootje zitten bij de VVD??quote:Op zaterdag 12 juni 2010 12:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens mij las ik ergens dat Rouvoet, geïnterviewd na zijn consultatie bij de koningin, gedoging niet uitsloot.
De CU die de VVD en de PVV gedogenquote:Op zaterdag 12 juni 2010 12:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens mij las ik ergens dat Rouvoet, geïnterviewd na zijn consultatie bij de koningin, gedoging niet uitsloot.
Met dank aan de VVD-stemmers. Klopt Stem Mark krijg Wilders (en al het andere enge conservatieve in Nederland) er gratis bijquote:Op zaterdag 12 juni 2010 12:31 schreef Arcee het volgende:
[..]
Straks nodigen ze Rouvoet met z'n anti-homoclub ook nog uit. Dan heb je CDA, CU en SGP aan de macht, terwijl Nederland 21 Christelijke zetels heeft weggestemd.:')
Ik kan het me ook nauwelijks voorstellen.quote:
Als ze dat van plan zijn dan houden de onderhandelingen heel snel op natuurlijkquote:Op zaterdag 12 juni 2010 12:47 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik kan het me ook nauwelijks voorstellen.
En mocht het wel zo zijn, dan is het gelijk duidelijk dat de kleine gristelijken het plan hebben opgevat om, het CDA meesleurend, te proberen hun stokpaardjes als verbieden van het homohuwelijk en euthenasie er doorheen te drukken. Ik kan me niet voorstellen dat Rouvoet bereid is alleen voor de fokking zondagsrust bijna al z'n andere principes overboord te gooien.
Ach door de onderhandelingen aan te gaan met de PVV laat de VVD wel zien niet zo gek veel waarde te hechten aan morele grenzen als het rode pluche in het zicht is..quote:Op zaterdag 12 juni 2010 12:50 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als ze dat van plan zijn dan houden de onderhandelingen heel snel op natuurlijk
PVV zal ook veel water bij de wijn moeten doen voor de VVD ze zal accepteren, maar met ze in gesprek gaan is wat mij betreft niks mis mee. Ook (of zelfs) de PvdA wil dat de VVD met de PVV in onderhandeling gaat, dus dan kun je even goed over hun morele grenzen gaan hebben. Als de PVV echt monsters waren, dan had Cohen dat ook niet gezegd lijkt me.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 12:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach door de onderhandelingen aan te gaan met de PVV laat de VVD wel zien niet zo gek veel waarde te hechten aan morele grenzen als het rode pluche in het zicht is..
Die hebben niks te vrezen. Of waren de PvdA homo's ook de pineut met CU in een kabinet (nog een stapje verder dan gedoogsteun)?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 12:59 schreef Jane het volgende:
Arme VVD-homo's
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kom op, iedereen is gewoon bang voor de (gespeelde) jankpartij van Wilders over uitsluiting op het moment dat duidelijk wordt dat ze niet gaan regeren. Iedereen loopt op eieren. De VVD, de PvdA, iedereen.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 13:03 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
PVV zal ook veel water bij de wijn moeten doen voor de VVD ze zal accepteren, maar met ze in gesprek gaan is wat mij betreft niks mis mee. Ook (of zelfs) de PvdA wil dat de VVD met de PVV in onderhandeling gaat, dus dan kun je even goed over hun morele grenzen gaan hebben. Als de PVV echt monsters waren, dan had Cohen dat ook niet gezegd lijkt me.
Ach op heel wat punten vind de VVD dat boos doen tegen buitenlanders ook wel leuk dus dat zal nog wel een beetje meevallen.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 13:03 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
PVV zal ook veel water bij de wijn moeten doen voor de VVD ze zal accepteren,
Ik vind het immoreel en van Cohen was het meer uit beleefdheid volgens mijquote:maar met ze in gesprek gaan is wat mij betreft niks mis mee. Ook (of zelfs) de PvdA wil dat de VVD met de PVV in onderhandeling gaat, dus dan kun je even goed over hun morele grenzen gaan hebben. Als de PVV echt monsters waren, dan had Cohen dat ook niet gezegd lijkt me.
Ja zo kan ik overal een draai aan geven. De VVD is immoreel dat ze met een partij als de PVV in gesprek durven te gaan, maar de PvdA is beleefd dat ze oproepen dat de VVD met de PVV in gesprek moeten gaanquote:Op zaterdag 12 juni 2010 13:10 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik vind het immoreel en van Cohen was het meer uit beleefdheid volgens mij
Maar dan is alleen kritiek op de VVD omdat ze in gesprek gaan met de PVV onterecht, dan moet die kritiek ook op andere partijen worden gericht die aandringen op onderhandelingen tussen VVD en PVV (en dat zijn alle partijen naar mijn weten).quote:Op zaterdag 12 juni 2010 13:09 schreef Jane het volgende:
[..]
Kom op, iedereen is gewoon bang voor de (gespeelde) jankpartij van Wilders over uitsluiting op het moment dat duidelijk wordt dat ze niet gaan regeren. Iedereen loopt op eieren. De VVD, de PvdA, iedereen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |