abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82636765
quote:
Sprak Draaijer:
Ik vind het gek dat het CDA veel heeft verloren dankzij Balkenende en dat terwijl de PVDA de stekker uit het laatste kabinet heeft getrokken.. Paupers
Daar had de PvdA natuurlijk volkomen gelijk in. Ik ben benieuwd of je nog op mijn voorlaatste post in het vorige topic wil reageren.
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 20:50 schreef chauchat het volgende:

[..]

Ik denk dat je iets te weinig vertrouwen in de positie van de VVD hebt, nu. Een coalitie met de PVV wordt hoogstwaarschijnlijk een brekebeenkabinet. Het CDA zal evenmin een loyale partner zijn voor een hervormingsagenda, die zullen zich vooral heel erg bezighouden met hun eigen profiel en het herwinnen van de provincie, op diezelfde VVD.

In een paarspluskabinet zal de PvdA niet heel erg eerste viool kunnen spelen, en ik denk zelfs dat veel van de sjeu zal moeten komen van D66 en GL, die ook als het gaat om economische hervorming, veel minder conservatief zijn dan de PvdA, het CDA en de SP. Je moet je natuurlijk niet blindstaren op de HRA. Die zal hoe dan ook over tien jaar niet meer in deze vorm bestaan. En terecht, ik begrijp werkelijk niet wat daar nu zo 'liberaal' aan zou zijn.
Appels. En peren.
  donderdag 10 juni 2010 @ 20:57:59 #2
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_82636822
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 20:57 schreef chauchat het volgende:

[..]

Daar had de PvdA natuurlijk volkomen gelijk in. Ik ben benieuwd of je nog op mijn voorlaatste post in het vorige topic wil reageren.
Daar had de PvdA inderdaad volkomen gelijk in!
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_82636886
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 20:57 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Daar had de PvdA inderdaad volkomen gelijk in!
Eens.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_82637350
Voor de goede orde: ik verwelkom een paarsplus. Of twee.
Appels. En peren.
  donderdag 10 juni 2010 @ 21:24:05 #5
198365 Morendo
The Real Deal
pi_82638316
Dus nu is GL opeens de beste vriend van de VVD op economisch vlak? Zo maar wat twistpunten:

- GL wil de HRA helemaal afschaffen, VVD wil niet tornen aan die belastingkorting.
- VVD wil een versoepeling van het ontslagrecht, GL een aanscherping.
- GL wil een extra toptarief invoeren, VVD is daar tegen. Meer in het bijzonder steunt de VVD een verlaging.
- VVD wil de Afrikaanse dictator-subsidie (ontwikkelingssamenwerking) beperken, GL wil die uitbreiden.
- GL wil tig van nieuwe milieubelastingen invoeren, VVD is tegen.
- VVD is tegen invoering van het rekeningrijden, GL is voor.
- GL is tegen aanscherping van immigratiewetgeving, VVD is voor.
- VVD wil kerncentrales bouwen. GL is tegen.

En dan heb ik het nog niet eens op de algemene visie over bedrijfsleven, immigratie en integratie, veiligheid, welke rol dient de overheid te spelen in iemands leven. Twee partijen die op elk mogelijk vlak diametraal tegenover elkaar staan.

[ Bericht 2% gewijzigd door Morendo op 10-06-2010 22:11:31 ]
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_82639257
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 21:24 schreef Morendo het volgende:
Dus nu is GL opeens de beste vriend van de VVD op economisch vlak? Zo maar wat twistpunten:

- GL wil de HRA helemaal afschaffen, VVD wil niet tornen aan die belastingkorting.
- GL wil een extra toptarief invoeren, VVD is daar tegen. Meer in het bijzonder steunt de VVD een verlaging.
- VVD wil de Afrikaanse dictator-subsidie (ontwikkelingssamenwerking) beperken, GL wil die uitbreiden.

En dan heb ik het nog niet eens op de algemene visie over bedrijfsleven, immigratie en integratie, veiligheid, welke rol dient de overheid te spelen in iemands leven. Twee partijen die op elk mogelijk vlak diametraal tegenover elkaar staan.
Ik denk dat GroenLinks op veel punten bereid zal zijn compromissen te sluiten zolang ze van de coalitie-partners vrij spel krijgen om het milieu-beleid volledig te bepalen. Geen kern-centrales, geen uitbreiding wegenwet, kilometerheffing.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_82640396
Het zijn iig allemaal hervormingspartijen, en GL is onder Halsema veel minder ideologisch bevlogen dan vroeger.
GL is denk ik best bereid tot verregaande compromissen, ze hebben nog nooit geregeerd.
  donderdag 10 juni 2010 @ 22:09:31 #8
198365 Morendo
The Real Deal
pi_82640681
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:04 schreef Breekfast het volgende:
ze hebben nog nooit geregeerd.
Omdat het een dogmatische, extreme partij is. De SGP, SP en PvdD hebben ook nog nooit geregeerd.
  donderdag 10 juni 2010 @ 22:10:44 #9
198365 Morendo
The Real Deal
pi_82640745
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 21:43 schreef Asskicker14 het volgende:
Geen kern-centrales, geen uitbreiding wegenwet, kilometerheffing.
Dat klinkt mij al bijzonder onaantrekkelijk in de oren.
pi_82640834
quote:
Ik denk dat GroenLinks op veel punten bereid zal zijn compromissen te sluiten zolang ze van de coalitie-partners vrij spel krijgen om het milieu-beleid volledig te bepalen. Geen kern-centrales, geen uitbreiding wegenwet, kilometerheffing.
Dat is uitgesloten voor de VVD. En gelukkig maar. Het zou compleet gestoord zijn als GL zeggenschap krijgt over het mobiliteitsbeleid.
pi_82640868
Hol Paars
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_82640939
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:12 schreef KoosVogels het volgende:
Hol Paars
VVD-PvdA-CDA, dat gaat hem uiteindelijk, na heel veel wikken en wegen en een half jaar formatie worden denk ik.
pi_82641195
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:13 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

VVD-PvdA-CDA, dat gaat hem uiteindelijk, na heel veel wikken en wegen en een half jaar formatie worden denk ik.
Hoewel ik dat jammer vind, denk ik dat je gelijk gaat krijgen. Maar goed, het is natuurlijk altijd beter dan het alternatief. Moet er toch niet aan denken dat de VVD en het CDA in een kabinet stappen met de PVV. Is ook niet echt een combi die direct flink aan het werk gaat, iets wat Rutte zo graag wil.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 juni 2010 @ 20:25:52 #14
862 Arcee
Look closer
pi_82948156

Femke is duidelijk voor een Paars/groen-combo.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  donderdag 17 juni 2010 @ 20:56:44 #15
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_82949725
quote:

[..]

Alles beter dan paars groen laten we maar zeggen. En daarna hopen dat het cda na de verkiezingen wel met de pvv wiil regeren.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_82949795
quote:

[..]

Moderator donderdag 17 juni 2010 @ 21:57:37 #17
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_82953265
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 20:25 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]

Femke is duidelijk voor een Paars/groen-combo.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 17 juni 2010 @ 22:21:33 #18
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_82955045
quote:

[..]

Geloof je het zelf?
  donderdag 17 juni 2010 @ 22:37:57 #19
165633 eriksd
The grand facade...
pi_82956205
quote:

[..]

Eigenlijk alle drie dingen waar de VVD mordicus tegen is. Nee, dat gaat hem niet worden.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_82956388
Erg grappig dat veel mensen zo tegen een vvd - pvv - cda kabinet zijn en liever een vlees nog vis regering hebben. De ironie is dat het komende kabinet het zowiezo zwaar te verduren krijgt, onpopulaire maatregelen zal moeten treffen en daarnaast alles behalve stabiel is. allemaal zaken waarbij de pvv garen zal spinnen.

Over 4 jaar zal de pvv veel meer draagvlak hebben (ook in de 1e kamer). Het zou mij niet verbazen als niet groter worden.

Als iemand zo erg tegen de pvv is dan zou je moeten wensen dat ze wel in de regering zaten.
  donderdag 17 juni 2010 @ 22:44:17 #21
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_82956657
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 22:37 schreef eriksd het volgende:

[..]

Eigenlijk alle drie dingen waar de VVD mordicus tegen is. Nee, dat gaat hem niet worden.
Iedereen moet inbinden, ook de VVD. Of er komt gewoon helemaal geen regering, dat kan ook.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  donderdag 17 juni 2010 @ 22:46:07 #22
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_82956782
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 22:44 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Iedereen moet inbinden, ook de VVD. Of er komt gewoon helemaal geen regering, dat kan ook.
De VVD minder dan de rest.
  donderdag 17 juni 2010 @ 22:46:29 #23
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_82956818
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 22:46 schreef Klummie het volgende:

[..]

De VVD minder dan de rest.
Net zoveel als de PvdA.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  donderdag 17 juni 2010 @ 22:57:49 #24
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_82957496
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 22:46 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Net zoveel als de PvdA.
Nee want die hebben verloren.
pi_82958031
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:12 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat is uitgesloten voor de VVD. En gelukkig maar. Het zou compleet gestoord zijn als GL zeggenschap krijgt over het mobiliteitsbeleid.
Ik denk dat GL milieubeleid eist, maar dat mobiliteit daar niet bijhoort.
pi_82958070
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 22:57 schreef Klummie het volgende:

[..]

Dus? Macht in de Tweede Kamer is naar zetelaantal. De PvdA heeft maar 1 zetel minder dan de VVD.
pi_82958193
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:09 schreef Morendo het volgende:

[..]

Omdat het een dogmatische, extreme partij is. De SGP, SP en PvdD hebben ook nog nooit geregeerd.
GL heeft veel harde kantjes laten vallen (en is in niet-economisch opzicht liberaler dan de VVD )
pi_82967386
GeenStijl:
quote:
Housemuziek, goede pillen en natuurlijk uit de pan gierende overheidsuitgaven + staatsschuld.
http://www.geenstijl.nl/m(...)je_bij_informat.html

?

Uit de pan gierende staatsschuld? Volgens mij hadden we juist meevallers in de jaren '90?
pi_82967471
Het verleden is een kersentuin waaruit je vrijelijk kan plukken. Zo leeft nog steeds het idee dat Den Uyl kampioen sinterklazen was, terwijl zijn kabinet juist flink heeft bezuinigd. En zo heeft Pim Fortuyn het voor elkaar gekregen dat iedereen Paars associeert met Puinhopen, terwijl de eerste twee Paarse kabinetten behoorlijk succesvol waren en de staatsschuld belangrijk op orde heeft gekregen. Maar dat telt niet, als je maar wat kan roepen.
Appels. En peren.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 10:13:26 #30
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_82967630
quote:

[..]

Dat maakt natuurlijk geen fuck uit. Ze hebben maar 1 zetel minder dan de VVD, en dáár draait het mo. Waarom blijven mensen maar menen dat zetels winnen betekent dat je automatisch veel meer invloed hebt, ook al heb je alsnog maar evenveel zetels als de nummer twee?
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:12 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Net zo compleet gestoord als de VVD zeggenschap geven over economie en financiën.
pi_82967923
Het is opvallend hoe zeer de verkiezingen over 'winnen' of 'verliezen ' gaan. Het enorme belang dat aan 'de grootste winnaar' en 'de 'grootste verliezer' gehecht wordt.

Verkiezingen gaan vooral over de periodieke herschikking van machtsverhoudingen tussen verschillende politieke denkrichtingen. Zo verliest de PvdA bijvoorbeeld licht, maar is nog altijd fors groter dan GL, dat relatief veel gewonnen heeft. Is GL dan de winnaar 'over' de PvdA? Er zijn nog altijd méér mensen die voor het program van de PvdA gestemd hebben, al zijn dat er minder dan de vorige keer, dan voor dat van GL, al hebben die relatief meer gewonnen.
Appels. En peren.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 10:21:16 #32
40566 Ericr
Livewrong
pi_82967929
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 10:04 schreef klausmeister het volgende:
GeenStijl:
[..]

http://www.geenstijl.nl/m(...)je_bij_informat.html

?

Uit de pan gierende staatsschuld? Volgens mij hadden we juist meevallers in de jaren '90?
GS bestaat uit een stel debielen. Paars bracht de schuldquote omlaag terwijl o.a. CDA/VVD in de jaren daarvoor vooral de staatsschuld en schuldquote gierend uit de klauwen lieten lopen.

Tussen 1982 en 1989 ging de staatsschuld met bijna 100 miljard euro omhoog. Paars 1+2 lieten de staatsschuld met 17 miljard euro oplopen in 8 maar omdat het BNP steeg ging de schuldquote wel omlaag.

Onder de regeringen Balkenende is de staatsschuld maar 1 jaar omlaag gegaan, de rest van de jaren was sprake van een stijging. De schuldquote is daardoor ook weer opgelopen.
pi_82967943
quote:

[..]

Dan heeft D66 dus het meest in te brengen. Die partij is immers meer dan verdrievoudigd.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_82968018
Als dat idiote wie-heeft-het-meest-gewonnen criterium aanhoudt. Maar daar gaat het niet om, het gaat om actuele zetelaantallen.
Appels. En peren.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 10:25:33 #35
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_82968104
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 10:21 schreef Ericr het volgende:

[..]

GS bestaat uit een stel debielen. Paars bracht de schuldquote omlaag terwijl o.a. CDA/VVD in de jaren daarvoor vooral de staatsschuld en schuldquote gierend uit de klauwen lieten lopen.

Tussen 1982 en 1989 ging de staatsschuld met bijna 100 miljard euro omhoog. Paars 1+2 lieten de staatsschuld met 17 miljard euro oplopen in 8 maar omdat het BNP steeg ging de schuldquote wel omlaag.

Onder de regeringen Balkenende is de staatsschuld maar 1 jaar omlaag gegaan, de rest van de jaren was sprake van een stijging. De schuldquote is daardoor ook weer opgelopen.
Laat in de jaren 80 nu juist CDA/VVD hebben geregeerd. Tot zover de mythe dat een rechts kabinet goed is voor de financien.
pi_82968229
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 10:25 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Laat in de jaren 80 nu juist CDA/VVD hebben geregeerd. Tot zover de mythe dat een rechts kabinet goed is voor de financien.
In de jaren 80 zaten we in een diepe crisis. Eind jaren 90 was juist hoogconjunctuur.
Get it and Bet it
pi_82969071
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 10:29 schreef SteveBudin het volgende:

[..]

In de jaren 80 zaten we in een diepe crisis. Eind jaren 90 was juist hoogconjunctuur.
Dat maakt de bewering van GeenStijl nog niet waar.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 11:24:14 #38
3542 Gia
User under construction
pi_82970179
Ik hoop dat de PVV meedoet met de Provinciale Staten verkiezingen. Dan heb je straks een links kabinet met een rechtse meerderheid in de 1e kamer.

Want, Cohen wil graag een paars kabinet, dus gaat dwars liggen zolang de onderhandelingen gaan over een kabinet VVD-CDA-PvdA. Pas wanneer de onderhandelingen gaan over Paars, zal hij toe willen geven. Daarom wil hij ook Paars eerst laten onderzoeken. Hoop in elk geval dat Rutte hier niet op in gaat.

Maar goed, komt er een paars kabinet, dan geven de kiezers CDA de schuld van het mislukken van een rechtse coalitie en gaan er met de statenverkiezingen nog meer stemmen naar rechts!
pi_82970583
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 11:24 schreef Gia het volgende:
Ik hoop dat de PVV meedoet met de Provinciale Staten verkiezingen. Dan heb je straks een links kabinet met een rechtse meerderheid in de 1e kamer.

Want, Cohen wil graag een paars kabinet, dus gaat dwars liggen zolang de onderhandelingen gaan over een kabinet VVD-CDA-PvdA. Pas wanneer de onderhandelingen gaan over Paars, zal hij toe willen geven. Daarom wil hij ook Paars eerst laten onderzoeken. Hoop in elk geval dat Rutte hier niet op in gaat.

Maar goed, komt er een paars kabinet, dan geven de kiezers CDA de schuld van het mislukken van een rechtse coalitie en gaan er met de statenverkiezingen nog meer stemmen naar rechts!
Of juist meer naar het CDA: voor mensen die (centrum-)rechts willen stemmen, maar niets met Wilders te maken willen hebben.

Als de PVV mee doet met de PS verkiezingen moeten ze:
- in iedere provincie mensen hebben zitten willen ze een beetje een fatsoenlijk grote fractie krijgen. En veel mensen = minder controle van de Grote Leider Wilders = meer fouten die gemaakt worden = LPF toestanden.
- zich als extreme partij moeten kunnen profileren in de meest suffe verkiezingen die er zijn ... wat heeft de islam te maken met landschapsbeheer en al dat soort saaie PS-zaken?
  vrijdag 18 juni 2010 @ 11:36:40 #40
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_82970707
quote:
Als we hier straks een Paars+ kabinet hebben, met VVD, zullen die natuurlijk meestemmen met de coalitiepartijen. Dus die rechtse meerderheid kun je op je buik schrijven, tenzij Wilders en CDA 50% van de stemmen haalt. Dat lijkt mij niet realistisch.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 11:40:40 #41
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_82970863
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 22:37 schreef eriksd het volgende:

[..]

VVD is toch net als CDA alleen in periodes dat ze in de oppositie zitten tegen kilometerheffing?
I am a black hole shitting into the void
  vrijdag 18 juni 2010 @ 11:45:49 #42
3542 Gia
User under construction
pi_82971136
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 11:36 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Als we hier straks een Paars+ kabinet hebben, met VVD, zullen die natuurlijk meestemmen met de coalitiepartijen. Dus die rechtse meerderheid kun je op je buik schrijven, tenzij Wilders en CDA 50% van de stemmen haalt. Dat lijkt mij niet realistisch.
VVD blijft natuurlijk ook een rechtse partij.
En die is het sowieso met veel linkse standpunten niet eens.

Wordt gewoon een onwerkbare situatie.
pi_82971593
Cohen wil "zeker niet" met CDA en VVD samen in een kabinet. Maar paars+ ( ) met de VVD wil hij dan weer wel. Hahaha. Dat mensen nog in die Cohen geloven zeg...
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
  vrijdag 18 juni 2010 @ 11:56:01 #44
3542 Gia
User under construction
pi_82971693
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 11:54 schreef Amos_ het volgende:
Cohen wil "zeker niet" met CDA en VVD samen in een kabinet. Maar paars+ ( ) met de VVD wil hij dan weer wel. Hahaha. Dat mensen nog in die Cohen geloven zeg...
Ik zie hem er nog wel voor aan om ook de paarse onderhandelingen te laten mislukken en te gaan voor het premierschap met een volledig links kabinet, met tig partijen. Ja, dat zal wel gaan werken.

Krijgen we dus na premier Potter, premier Gargamel. Gatver!!!
pi_82971851
quote:
Wat is daar zo vreemd aan?
pi_82971979
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 11:59 schreef klausmeister het volgende:

[..]

Wat is daar zo vreemd aan?
Ik zeg nergens dat het vreemd is maar het is gewoon een laf politiek spelletje

dat is mijn genuanceerde mening hierover
pi_82972862
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 12:01 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat het vreemd is maar het is gewoon een laf politiek spelletje

dat is mijn genuanceerde mening hierover
Als ik de PvdA was had ik liever D66 en GL erbij dan CDA.
pi_82974492
quote:

[..]

Dat hoop ik liever, dan het paars + gedoe.
AJAX AMSTERDAM!
pi_82975228
Paars plus.
pi_82976194
quote:
Cohen vindt dat Paars-plus serieus moet worden onderzocht. ''Wat mij betreft met de inzet om daar echt een succes van te maken, hoewel ik me realiseer dat dat buitengewoon lastig zal zijn'', stelde hij.
Cohen lijkt realistischer te zijn dan de kiezers. Dat is op zich wel een pluspunt.
quote:
Volgens de PvdA-leider liggen de programma's een eind uit elkaar, vooral als het gaat om de omvang van de noodzakelijke bezuinigingen, de sociale zekerheid en de arbeidsmarkt.
Wie zei ook alweer dat het allemaal niet zoveel verschilde?
quote:
Verhagen wilde niet ingaan op vragen of het CDA bereid is plaats te nemen in een middenkabinet met VVD en PvdA. ''Ik sluit niets uit.''
Lol.
quote:
VVD-leider Mark Rutte liet eerder weten Paars-plus nogal onwaarschijnlijk te vinden omdat VVD en PvdA te ver uit elkaar liggen, vooral als het gaat om de overheidsfinanciën.
Zoals ik al zei: er zijn een hoop kiezers die niet lijken te weten wat VVD wil.

Bron
pi_82976539
Teletekst:
quote:
Een coalitie van VVD, CDA en PvdA voldoet niet aan de wens van Cohen om een zo progressief mogelijk kabinet te vormen.
Het is mij volstrekt duidelijk, deze dwaas wil links, linkser, linkst, de VVD moet niet in dit kabinet gaan zitten. Een compromis vormen is prima, maar voor Cohen is een compromis niet genoeg, dan houdt het wat mij betreft op. Een ik mag ook hopen dat de VVD niet aan deze onzin mee gaat doen, ze hebben er niks bij te winnen.
pi_82976628
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:36 schreef Bolkesteijn het volgende:
Teletekst:
[..]

Het is mij volstrekt duidelijk, deze dwaas wil links, linkser, linkst, de VVD moet niet in dit kabinet gaan zitten. Een compromis vormen is prima, maar voor Cohen is een compromis niet genoeg, dan houdt het wat mij betreft op. Een ik mag ook hopen dat de VVD niet aan deze onzin mee gaat doen, ze hebben er niks bij te winnen.
Cohen is gewoon gek geworden, die denkt ondanks de verliezen dat een linkse coalitie realistisch is
  vrijdag 18 juni 2010 @ 13:48:44 #53
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_82977110
Ik denk dat Rutte moet inzette op de middenoptie of niets dan ligt de bal bij de PvdA.
pi_82977210
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:48 schreef marky het volgende:
Ik denk dat Rutte moet inzette op de middenoptie of niets dan ligt de bal bij de PvdA.
Ik hoop echt dat hij dat doet.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 13:55:39 #55
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_82977487
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:36 schreef Bolkesteijn het volgende:
Teletekst:
[..]

Ach, Rutte moet volgens jou in geen enkel kabinet gaan zitten behalve VVD-I met de VVD op 76 zetels.
pi_82977655
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:55 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ach, Rutte moet volgens jou in geen enkel kabinet gaan zitten behalve VVD-I met de VVD op 76 zetels.
Geef eens een reactie op mijn post. Als je durft.
pi_82977731
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:55 schreef ethiraseth het volgende:
Onzin, Cohen doet het er gewoon om, je absolute voorkeur voor een zo progressief mogelijk kabinet uitspreken terwijl je de VVD mee moet krijgen is gewoon heel erg dom, maar het laat wel de ware aard van deze man zien. Leg het programma van de VVD naast dat van een mogelijk Paars + kabinet en je enige conclusie kan zijn dat VVD daarin niks te zoeken heeft, niet één typisch VVD punt (zoals het eigen risico voor de basisverzekering fors verhogen voor alle inkomens) zal gerealiseerd kunnen worden.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 14:00:58 #59
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_82977768
Wat valt er op te zeggen? Ze moeten er uit zien te komen. Zie nog steeds niet waarom de afstand tussen VVD/PvdA groter moet zijn dan tussen VVD/PVV, zeker niet op economisch vlak.
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:00 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Onzin, Cohen doet het er gewoon om, je absolute voorkeur voor een zo progressief mogelijk kabinet uitspreken terwijl je de VVD mee moet krijgen is gewoon heel erg dom, maar het laat wel de ware aard van deze man zien. Leg het programma van de VVD naast dat van een mogelijk Paars + kabinet en je enige conclusie kan zijn dat VVD daarin niks te zoeken heeft, niet één typisch VVD punt (zoals het eigen risico voor de basisverzekering fors verhogen voor alle inkomens) zal gerealiseerd kunnen worden.
He, we kunnen niet burgers met gigantische lastenverhogingen opzadelen. Boehoehoe.
pi_82977875
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:00 schreef ethiraseth het volgende:
Wat valt er op te zeggen? Ze moeten er uit zien te komen. Zie nog steeds niet waarom de afstand tussen VVD/PvdA groter moet zijn dan tussen VVD/PVV, zeker niet op economisch vlak.
Wilders liet tenminste zien dat er wel wat te regelen viel. En Wilders is stiekem natuurlijk helemaal niet links op economisch gebied, dat praat een stuk makkelijker over de onderwerpen die voor VVD echt belangrijk zijn.
pi_82978086
quote:
He, we kunnen niet burgers met gigantische lastenverhogingen opzadelen. Boehoehoe.
Lastenverhoging? De premie daalt hoor is de voorspelling als het verplichte ER naar 500 euro of hoger gaat. Alleen mensen die ziek zijn gaan de eerste paar honderd euro van hun behandeling zelf betalen, en bedenk dat chronisch zieken al ontzettend veel baat hebben bij de verplichte basiszorgverzekering, van hen kan best een extra bijdrage verwacht worden. Een verhoging van het ER met een paar honderd euro is slechts een fractie van de totale kosten die zij maken op zorggebied.
pi_82978618
quote:
Zelfs als Cohen wel aangeeft dat er grote verschillen zijn? Ik denk dat Cohen zijn programma beter kent dan jij hoor. Met alle respect. Al weet hij de getalletjes niet uit zijn hoofd.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 14:13:37 #63
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_82978755
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:02 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Wilders liet tenminste zien dat er wel wat te regelen viel. En Wilders is stiekem natuurlijk helemaal niet links op economisch gebied, dat praat een stuk makkelijker over de onderwerpen die voor VVD echt belangrijk zijn.
En Cohen laat dat niet zien? Hij komt op mij erg toeschietelijk over, geeft zelf aan bereid te zijn tot compromissen etc. Zeker niet minder dan Wilders.

Bovendien is het met Wilders nooit verder gekomen dan een informatiegesprek. Ze zijn nooit daadwerkelijk gaan formeren, dankzij onze grote vriend Maxime.Het is best mogelijk dat een formatie door verschillen tussen PVV en VVD alsnog gestrand was.

En Wilders is misschien niet uitgesproken links, maar zit wel ver bij de VVD vandaan qua economisch programma. Zoals al eerder duidelijk werd, zijn er verschillende punten die ook bij de SP terug te vinden zijn, en nergens anders. En dat is niet alleen maar de AOW.

Ik vind het in ieder geval een niet te verdedigen uitspraak dat VVD makkelijker met Wilders zou kunnen regeren dan met de PvdA. Het laatste is bovendien al succesvol gebeurd in het verleden.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 14:15:08 #64
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_82978856
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:00 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het ene punt wordt wel gerealiseerd, het andere niet. Dat heb je nou eenmaal in een coalitieland.

Ook met Wilders en CDA zou de VVD sterk moeten inbinden.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 14:15:45 #65
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_82978906
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:11 schreef Phoenixbirdy het volgende:

[..]

Zelfs als Cohen wel aangeeft dat er grote verschillen zijn? Ik denk dat Cohen zijn programma beter kent dan jij hoor. Met alle respect. Al weet hij de getalletjes niet uit zijn hoofd.
ik zeg toch niet dat die verschillen er niet zijn? Alleen dat het minder is dan tussen PVV/VVD. Hoewel, dat hele programma van de PVV is natuurlijk waardeloos, want je weet nooit wat Wilders zomaar eruit gooit.
pi_82979534
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:15 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

ik zeg toch niet dat die verschillen er niet zijn? Alleen dat het minder is dan tussen PVV/VVD. Hoewel, dat hele programma van de PVV is natuurlijk waardeloos, want je weet nooit wat Wilders zomaar eruit gooit.
Ik ben blij met je eerste zin. Daarnaast zou het prettig zijn als meer mensen zich dat gaan realiseren. Vooral degenen die zich bevinden in Paars+ Wonderland.

De rest is dan weer grappig. Weet je dat PvdA zijn programma 3x heeft gewijzigd? Die weten helemaal niet wat ze willen, joh. Zoals Rutte al een keer in een debat zei: PvdA gebruikt zijn programma als een multomap. Blaadje erin. Blaadje eruit.
pi_82980714
De multomap was ergens in het Premiersdebat van RTL.
Nog wat meer video's van Rute.

http://nos.nl/video/161311-vvdleider-rutte-valt-pvda-aan.html

http://nos.nl/video/16227(...)r-pvda-en-paars.html
  vrijdag 18 juni 2010 @ 14:54:27 #68
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_82981613
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 10:21 schreef Ericr het volgende:

[..]

Als je niets snapt van economie hou dan ajb je mond man, wat een ongelooflijk domme onzin.
pi_82982520
Naast op economisch vlak is dit het meest persoonlijk liberale kabinet en dat is zeer wenselijk naar 8 jaar betutteling.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 15:09:36 #70
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_82982635
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:54 schreef Klummie het volgende:

[..]

Als je niets snapt van economie hou dan ajb je mond man, wat een ongelooflijk domme onzin.
Nee, gewoon de harde waarheid. CDA/VVD kabinetten zijn rampzalig voor de staatsschuld.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 18 juni 2010 @ 15:12:02 #71
862 Arcee
Look closer
pi_82982796
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 15:07 schreef Nachtraaf het volgende:
Naast op economisch vlak is dit het meest persoonlijk liberale kabinet en dat is zeer wenselijk naar 8 jaar betutteling.
Inderdaad, gewoon een gezond verstand-kabinet en niet regeren met de bijbel in de hand.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 15:32:46 #72
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_82984075
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 15:09 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Nee, gewoon de harde waarheid. CDA/VVD kabinetten zijn rampzalig voor de staatsschuld.
Ah, er was geen crisis in jaren 80? Er was een torenhoge economische groei? De wereldeconomie floreerde?

Vertel es.

Er wordt hier zo zwart -wit gedacht, zet Paars er neer en we worden weer net zo rijk als onder Kok. Dan ben je een behoorlijke randdebiel als je dat denkt.

Pechtold vergelijkt 1994 zelfs met nu. Dan lieg je de waarheid
  vrijdag 18 juni 2010 @ 15:34:28 #73
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_82984154
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 15:32 schreef Klummie het volgende:

[..]

Ah, er was geen crisis in jaren 80? Er was een torenhoge economische groei? De wereldeconomie floreerde?

Vertel es.

Er wordt hier zo zwart -wit gedacht, zet Paars er neer en we worden weer net zo rijk als onder Kok. Dan ben je een behoorlijke randdebiel als je dat denkt.

Pechtold vergelijkt 1994 zelfs met nu,
Oh, dan telt dat wel opeens? Maar de Pvda wordt wel verweten de laatste jaren de schuld te hebben laten oplopen, ook al is er een crisis die nog veel groter is dan die in de jare 80, en er banken op omvallen stonden.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 15:38:39 #74
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_82984382
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 15:34 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Oh, dan telt dat wel opeens? Maar de Pvda wordt wel verweten de laatste jaren de schuld te hebben laten oplopen, ook al is er een crisis die nog veel groter is dan die in de jare 80, en er banken op omvallen stonden.
Heb ik dat verwijt gemaakt?

Punt is heel simpel, de sanering van de overheidsfinanciën onder Lubbers I en II hebben de basis gelegd voor doorgroei in de jaren 90. Dat heeft Lubbers goed gedaan en daarna heeft Kok het goed opgepikt. Paars had ook een begrotingsoverschot en toen zijn er imo verkeerde keuzes gemaakt.

De situatie waarin de overheid zich nu bevindt vertoont veel meer gelijkenissen met 1982 dan met 1994.
pi_82984825
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:38 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Cohen is gewoon gek geworden, die denkt ondanks de verliezen dat een linkse coalitie realistisch is
Dat gezeur over links-rechts steeds. Alsof dat de enige mogelijkheid is. Paars is progressief, zowel links als rechts. Ik zie het probleem niet, eindelijk geen CDA aangezien die de verkiezingen hard verloren heeft.

En "rechts" heeft niet de verkiezingen gewonnen, links-rechts is een versimpeling. De VVD heeft gewonnen met de PvdA als tweede partij en de CDA als grote verliezer. Logisch dus dat VVD en PvdA samen gaan.

[ Bericht 11% gewijzigd door Athlon_2o0o op 18-06-2010 15:53:35 ]
pi_82984914
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 15:32 schreef Klummie het volgende:

[..]

Vertel es.

Pechtold vergelijkt 1994 zelfs met nu. Dan lieg je de waarheid
1994 zag er niet zo goed uit als jij misschien denkt hoor. Pas in 1998 was er een begrotingsoverschot, dankzij het goede werk van Paars I.
pi_82985025
http://sargasso.nl/archie(...)e-linkse-kabinetten/

je kan roepen wat je wilt, maar links is zeker niet slecht voor de staatschuld.

en
quote:

- VVD wil kerncentrales bouwen. GL is tegen.

dan maak je een stel goede compromissen. in de trant van "als ik dit doe, doe jij dit", in plaats van "als ik dit niet doe, doe jij dat niet".

oftewel:
-HRA compromis, over 5 jaar beginnen met afbouwen en dan over lange periode naar 30% aftrek voor iedereen, ala d66.
-wel versoepeling ontslagrecht(gl bind in)
-lichte verlaging belastingen, compromis met milieubelasting.
-samenwerking compleet hervormen, ga kijken wat het werkelijke effect is,extra steun voor regelingen die écht helpen, gooi infuus-steun of dictator-steun de deur uit, kom uit op effectievere steun voor minder geld.
-lichte milieubelasting in combinatie met lastenverlichting, zodat gemiddelde lasten hetzelfde blijven, maar de vervuiler iets meer betaalt. hele milde vorm dus.
-kilometerheffing is vvd toch al 956 keer op gedraait, kunnen ze vast nog wel een keer doen.
-immigratie gaat helemaal naar vvd. lekker strenge wetgeving zodat de burger het idee krijgt dat er wat aan gedaan wordt en paars+ ook actie durft te ondernemen.
-d66 standpunt voor kerncentrales. ze zijn niet het wondermiddel en er kleven problemen aan vast. niet doen dus, tenzei als laatste optie.

en dat is wat ik voor compromissen kan vinden in 5 minuten. we hebben twee weken de tijd om vier slimme mensen en cohen een mooi regeringsakkoord te laten smeden, en dan halen we zelfs de deadline van rutte nog.

het gaat echter om de constructieve instelling. als je erin gaat met het idee "kut, ik moet kost at het kost al mijn standpunten zoveel mogelijk behouden", dan gaat de formatie wel een half jaartje duren ja. maar lekker constructief werken, en je realiseren dat als je op de minder belangrijke punten een mooi compromis sluit waar de andere partij erg blij mee is, dan kan je op je belangrijke punt extra veel binnenhalen.

ik zeg niet dat het eenvoudig is, ze hebben veel te overbruggen. maar ik denk wel dat ze met de goede instelling een heel mooi en sterk akkoord kunnen maken, waar iedere partij zich in kan vinden, en die nederland vooruit helpt.
pi_82985805
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 15:51 schreef Asphias het volgende:

Jammer dat er niet gecorrigeerd is voor de BBP ontwikkeling, nu zijn de grafiekjes waardeloos. Ook sarasso weet natuurlijk dat de economie er in de jaren 80 weinig florissant voor stond.
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 15:47 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Paars is progressief, zowel links als rechts.
Paars + zal de lasten verhogen en daarmee zorgen voor een grotere overheid. Dat is niet progressief.
pi_82985887
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 15:34 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

De crisis in de jaren 80 valt niet te vergelijken met de huidige economische crisis, vergeeto ok niet dat de CDA & VVD de basis hebben gelegd voor de economische groei in de jaren 90 waar Paars 1 ook van heeft geprofiteerd.

De VVD heeft gewoon niks te zoeken in een kabinet met PVDA, D66 & Groen Links. Ik snap best dat Cohen voorstander van Paars+ is omdat links dan de meeste invloed heeft op het te voeren beleid. Rutte is dan alleen in naam minister-president.
Get it and Bet it
pi_82986096
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 15:51 schreef Asphias het volgende:

Bronnen: PvdA, Volkskrant, Ministerie van Financiën en Wikipedia.

Lekker zwart/wit kijken en alle andere factoren negeren
Get it and Bet it
pi_82988699
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 16:11 schreef SteveBudin het volgende:

[..]

Bronnen: PvdA, Volkskrant, Ministerie van Financiën en Wikipedia.

Lekker zwart/wit kijken en alle andere factoren negeren
Het artikel klopt dus niet volgens jou? Waarom niet?
pi_82988799
Beetje overdreven dat mensen in dit topic zo ageren tegen paars alsof het "LINKS!!!11!1!1!!" zou zijn. Progressief? Ja. Links? Mwoah.
pi_82988880
quote:
Denk jij dat de PVV in staat is om op redelijk korte termijn de pak 'm beet minimaal 250 kandidaten te vinden die nodig zijn om via de provinciale staten een beetje een redelijke afvaardiging in de eerste kamer te krijgen?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_82988962
quote:
Een Paars+ kabinet is dan ook van geheel andere orde dan een kabinet met CDA en VVD. Progressief tegen conservatief.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 18 juni 2010 @ 17:07:23 #85
862 Arcee
Look closer
pi_82989039
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 17:02 schreef klausmeister het volgende:
Beetje overdreven dat mensen in dit topic zo ageren tegen paars alsof het "LINKS!!!11!1!1!!" zou zijn. Progressief? Ja. Links? Mwoah.
Inderdaad, het is geen SP.
pi_82989079
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 17:02 schreef klausmeister het volgende:
Dan komt het minder erg over dat ze eigenlijk fappen op een kabinet met de PVV
pi_82989102
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 17:07 schreef Arcee het volgende:

[..]

Inderdaad, het is geen SP.
Bepaald ook niet, daar lijkt de PVV meer op
pi_82992577
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 16:05 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Jammer dat er niet gecorrigeerd is voor de BBP ontwikkeling, nu zijn de grafiekjes waardeloos. Ook sarasso weet natuurlijk dat de economie er in de jaren 80 weinig florissant voor stond.
[..]

Paars + zal de lasten verhogen en daarmee zorgen voor een grotere overheid. Dat is niet progressief.
"Paars+ zal de lasten verhogen". ELK kabinet gaat de lasten verhogen. Je tovert niet uit het niets 29 miljard euro ergens vandaan.

Paars+ is helemaal niet links, de PVV is links. Misschien hebben de VVD'ers niet opgelet dat het neoliberalisme één van de belangrijkste punten was van de Paarse kabinetten waren. Veel staatsbedrijven zijn geprivatiseerd, er was een begrotingsoverschot. De VVD zou dit juist moeten willen in plaats van die linkse PVV (die o.a. niks wil doen aan het ontslagrecht, WW, studiefinanciering, AOW, enz).
  vrijdag 18 juni 2010 @ 19:31:32 #89
198365 Morendo
The Real Deal
pi_82994380
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 18:40 schreef Athlon_2o0o het volgende:
linkse PVV
Ja, wat is het nu. Links of extreem rechts?

pi_83002930
Dat links/rechts gelul is zo vermoeiend..
  vrijdag 18 juni 2010 @ 22:34:49 #91
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_83003978
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 18:40 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

"Paars+ zal de lasten verhogen". ELK kabinet gaat de lasten verhogen. Je tovert niet uit het niets 29 miljard euro ergens vandaan.

Paars+ is helemaal niet links, de PVV is links. Misschien hebben de VVD'ers niet opgelet dat het neoliberalisme één van de belangrijkste punten was van de Paarse kabinetten waren. Veel staatsbedrijven zijn geprivatiseerd, er was een begrotingsoverschot. De VVD zou dit juist moeten willen in plaats van die linkse PVV (die o.a. niks wil doen aan het ontslagrecht, WW, studiefinanciering, AOW, enz).
AOW willen ze wel veranderen, ontslagrecht zijn ze onduidelijk over en over de WW valt te onderhandelen. Maar alsof de pvda wel het ontslagrecht wil versoepelen, de aow mag pas in 2020 omhoog en over een verlaging van de WW zijn ze in geen velden of wegen te bekennen. GL wil bepaalde dingen wel meer totaal anders als de VVD.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 18 juni 2010 @ 22:42:09 #92
862 Arcee
Look closer
pi_83004326
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 22:17 schreef Radegast het volgende:
Dat links/rechts gelul is zo vermoeiend..
Dan zul je politiek wel niet volgen.
pi_83004558
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 22:42 schreef Arcee het volgende:

[..]

Dan zul je politiek wel niet volgen.
Jawel, maar ik ben er nu wel weer even klaar mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')