Daar had de PvdA natuurlijk volkomen gelijk in. Ik ben benieuwd of je nog op mijn voorlaatste post in het vorige topic wil reageren.quote:Sprak Draaijer:
Ik vind het gek dat het CDA veel heeft verloren dankzij Balkenende en dat terwijl de PVDA de stekker uit het laatste kabinet heeft getrokken.. Paupers
quote:Op donderdag 10 juni 2010 20:50 schreef chauchat het volgende:
[..]
Ik denk dat je iets te weinig vertrouwen in de positie van de VVD hebt, nu. Een coalitie met de PVV wordt hoogstwaarschijnlijk een brekebeenkabinet. Het CDA zal evenmin een loyale partner zijn voor een hervormingsagenda, die zullen zich vooral heel erg bezighouden met hun eigen profiel en het herwinnen van de provincie, op diezelfde VVD.
In een paarspluskabinet zal de PvdA niet heel erg eerste viool kunnen spelen, en ik denk zelfs dat veel van de sjeu zal moeten komen van D66 en GL, die ook als het gaat om economische hervorming, veel minder conservatief zijn dan de PvdA, het CDA en de SP. Je moet je natuurlijk niet blindstaren op de HRA. Die zal hoe dan ook over tien jaar niet meer in deze vorm bestaan. En terecht, ik begrijp werkelijk niet wat daar nu zo 'liberaal' aan zou zijn.
Daar had de PvdA inderdaad volkomen gelijk in!quote:Op donderdag 10 juni 2010 20:57 schreef chauchat het volgende:
[..]
Daar had de PvdA natuurlijk volkomen gelijk in. Ik ben benieuwd of je nog op mijn voorlaatste post in het vorige topic wil reageren.
Eens.quote:Op donderdag 10 juni 2010 20:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daar had de PvdA inderdaad volkomen gelijk in!
Ik denk dat GroenLinks op veel punten bereid zal zijn compromissen te sluiten zolang ze van de coalitie-partners vrij spel krijgen om het milieu-beleid volledig te bepalen. Geen kern-centrales, geen uitbreiding wegenwet, kilometerheffing.quote:Op donderdag 10 juni 2010 21:24 schreef Morendo het volgende:
Dus nu is GL opeens de beste vriend van de VVD op economisch vlak? Zo maar wat twistpunten:
- GL wil de HRA helemaal afschaffen, VVD wil niet tornen aan die belastingkorting.
- VVD wil een versoepeling van het ontslagrecht, GL een aanscherping.
- GL wil een extra toptarief invoeren, VVD is daar tegen. Meer in het bijzonder steunt de VVD een verlaging.
- VVD wil de Afrikaanse dictator-subsidie (ontwikkelingssamenwerking) beperken, GL wil die uitbreiden.
- GL wil tig van nieuwe milieubelastingen invoeren, VVD is tegen.
- VVD is tegen invoering van het rekeningrijden, GL is voor.
- GL is tegen aanscherping van immigratiewetgeving, VVD is voor.
En dan heb ik het nog niet eens op de algemene visie over bedrijfsleven, immigratie en integratie, veiligheid, welke rol dient de overheid te spelen in iemands leven. Twee partijen die op elk mogelijk vlak diametraal tegenover elkaar staan.
Omdat het een dogmatische, extreme partij is. De SGP, SP en PvdD hebben ook nog nooit geregeerd.quote:
Dat klinkt mij al bijzonder onaantrekkelijk in de oren.quote:Op donderdag 10 juni 2010 21:43 schreef Asskicker14 het volgende:
Geen kern-centrales, geen uitbreiding wegenwet, kilometerheffing.
Dat is uitgesloten voor de VVD.quote:Op donderdag 10 juni 2010 21:43 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik denk dat GroenLinks op veel punten bereid zal zijn compromissen te sluiten zolang ze van de coalitie-partners vrij spel krijgen om het milieu-beleid volledig te bepalen. Geen kern-centrales, geen uitbreiding wegenwet, kilometerheffing.
VVD-PvdA-CDA, dat gaat hem uiteindelijk, na heel veel wikken en wegen en een half jaar formatie worden denk ik.quote:
Hoewel ik dat jammer vind, denk ik dat je gelijk gaat krijgen. Maar goed, het is natuurlijk altijd beter dan het alternatief. Moet er toch niet aan denken dat de VVD en het CDA in een kabinet stappen met de PVV. Is ook niet echt een combi die direct flink aan het werk gaat, iets wat Rutte zo graag wil.quote:Op donderdag 10 juni 2010 22:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
VVD-PvdA-CDA, dat gaat hem uiteindelijk, na heel veel wikken en wegen en een half jaar formatie worden denk ik.
quote:Op donderdag 10 juni 2010 22:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
VVD-PvdA-CDA, dat gaat hem uiteindelijk, na heel veel wikken en wegen en een half jaar formatie worden denk ik.
quote:Op donderdag 10 juni 2010 22:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 17 juni 2010 20:25 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
Femke is duidelijk voor een Paars/groen-combo.
Geloof je het zelf?quote:Op donderdag 10 juni 2010 21:43 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Ik denk dat GroenLinks op veel punten bereid zal zijn compromissen te sluiten zolang ze van de coalitie-partners vrij spel krijgen om het milieu-beleid volledig te bepalen. Geen kern-centrales, geen uitbreiding wegenwet, kilometerheffing.
Eigenlijk alle drie dingen waar de VVD mordicus tegen is. Nee, dat gaat hem niet worden.quote:Op donderdag 10 juni 2010 21:43 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Iedereen moet inbinden, ook de VVD. Of er komt gewoon helemaal geen regering, dat kan ook.quote:Op donderdag 17 juni 2010 22:37 schreef eriksd het volgende:
[..]
Eigenlijk alle drie dingen waar de VVD mordicus tegen is. Nee, dat gaat hem niet worden.
De VVD minder dan de rest.quote:Op donderdag 17 juni 2010 22:44 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Iedereen moet inbinden, ook de VVD. Of er komt gewoon helemaal geen regering, dat kan ook.
Net zoveel als de PvdA.quote:
Ik denk dat GL milieubeleid eist, maar dat mobiliteit daar niet bijhoort.quote:Op donderdag 10 juni 2010 22:12 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat is uitgesloten voor de VVD.En gelukkig maar. Het zou compleet gestoord zijn als GL zeggenschap krijgt over het mobiliteitsbeleid.
Dus? Macht in de Tweede Kamer is naar zetelaantal. De PvdA heeft maar 1 zetel minder dan de VVD.quote:
GL heeft veel harde kantjes laten vallen (en is in niet-economisch opzicht liberaler dan de VVDquote:Op donderdag 10 juni 2010 22:09 schreef Morendo het volgende:
[..]
Omdat het een dogmatische, extreme partij is. De SGP, SP en PvdD hebben ook nog nooit geregeerd.
http://www.geenstijl.nl/m(...)je_bij_informat.htmlquote:Housemuziek, goede pillen en natuurlijk uit de pan gierende overheidsuitgaven + staatsschuld.
Dat maakt natuurlijk geen fuck uit. Ze hebben maar 1 zetel minder dan de VVD, en dáár draait het mo. Waarom blijven mensen maar menen dat zetels winnen betekent dat je automatisch veel meer invloed hebt, ook al heb je alsnog maar evenveel zetels als de nummer twee?quote:
Net zo compleet gestoord als de VVD zeggenschap geven over economie en financiën.quote:Op donderdag 10 juni 2010 22:12 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat is uitgesloten voor de VVD.En gelukkig maar. Het zou compleet gestoord zijn als GL zeggenschap krijgt over het mobiliteitsbeleid.
GS bestaat uit een stel debielen. Paars bracht de schuldquote omlaag terwijl o.a. CDA/VVD in de jaren daarvoor vooral de staatsschuld en schuldquote gierend uit de klauwen lieten lopen.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 10:04 schreef klausmeister het volgende:
GeenStijl:
[..]
http://www.geenstijl.nl/m(...)je_bij_informat.html?
Uit de pan gierende staatsschuld? Volgens mij hadden we juist meevallers in de jaren '90?
Dan heeft D66 dus het meest in te brengen. Die partij is immers meer dan verdrievoudigd.quote:
Laat in de jaren 80 nu juist CDA/VVD hebben geregeerd. Tot zover de mythe dat een rechts kabinet goed is voor de financien.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 10:21 schreef Ericr het volgende:
[..]
GS bestaat uit een stel debielen. Paars bracht de schuldquote omlaag terwijl o.a. CDA/VVD in de jaren daarvoor vooral de staatsschuld en schuldquote gierend uit de klauwen lieten lopen.
Tussen 1982 en 1989 ging de staatsschuld met bijna 100 miljard euro omhoog. Paars 1+2 lieten de staatsschuld met 17 miljard euro oplopen in 8 maar omdat het BNP steeg ging de schuldquote wel omlaag.
Onder de regeringen Balkenende is de staatsschuld maar 1 jaar omlaag gegaan, de rest van de jaren was sprake van een stijging. De schuldquote is daardoor ook weer opgelopen.
In de jaren 80 zaten we in een diepe crisis. Eind jaren 90 was juist hoogconjunctuur.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 10:25 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Laat in de jaren 80 nu juist CDA/VVD hebben geregeerd. Tot zover de mythe dat een rechts kabinet goed is voor de financien.
Dat maakt de bewering van GeenStijl nog niet waar.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 10:29 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
In de jaren 80 zaten we in een diepe crisis. Eind jaren 90 was juist hoogconjunctuur.
Of juist meer naar het CDA: voor mensen die (centrum-)rechts willen stemmen, maar niets met Wilders te maken willen hebben.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:24 schreef Gia het volgende:
Ik hoop dat de PVV meedoet met de Provinciale Staten verkiezingen. Dan heb je straks een links kabinet met een rechtse meerderheid in de 1e kamer.
Want, Cohen wil graag een paars kabinet, dus gaat dwars liggen zolang de onderhandelingen gaan over een kabinet VVD-CDA-PvdA. Pas wanneer de onderhandelingen gaan over Paars, zal hij toe willen geven. Daarom wil hij ook Paars eerst laten onderzoeken. Hoop in elk geval dat Rutte hier niet op in gaat.
Maar goed, komt er een paars kabinet, dan geven de kiezers CDA de schuld van het mislukken van een rechtse coalitie en gaan er met de statenverkiezingen nog meer stemmen naar rechts!
Als we hier straks een Paars+ kabinet hebben, met VVD, zullen die natuurlijk meestemmen met de coalitiepartijen. Dus die rechtse meerderheid kun je op je buik schrijven, tenzij Wilders en CDA 50% van de stemmen haalt. Dat lijkt mij niet realistisch.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:24 schreef Gia het volgende:
Ik hoop dat de PVV meedoet met de Provinciale Staten verkiezingen. Dan heb je straks een links kabinet met een rechtse meerderheid in de 1e kamer.
VVD is toch net als CDA alleen in periodes dat ze in de oppositie zitten tegen kilometerheffing?quote:Op donderdag 17 juni 2010 22:37 schreef eriksd het volgende:
[..]
Eigenlijk alle drie dingen waar de VVD mordicus tegen is. Nee, dat gaat hem niet worden.
VVD blijft natuurlijk ook een rechtse partij.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:36 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Als we hier straks een Paars+ kabinet hebben, met VVD, zullen die natuurlijk meestemmen met de coalitiepartijen. Dus die rechtse meerderheid kun je op je buik schrijven, tenzij Wilders en CDA 50% van de stemmen haalt. Dat lijkt mij niet realistisch.
Ik zie hem er nog wel voor aan om ook de paarse onderhandelingen te laten mislukken en te gaan voor het premierschap met een volledig links kabinet, met tig partijen. Ja, dat zal wel gaan werken.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:54 schreef Amos_ het volgende:Cohen wil "zeker niet" met CDA en VVD samen in een kabinet. Maar paars+ (
) met de VVD wil hij dan weer wel. Hahaha. Dat mensen nog in die Cohen geloven zeg...
Wat is daar zo vreemd aan?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:54 schreef Amos_ het volgende:Cohen wil "zeker niet" met CDA en VVD samen in een kabinet. Maar paars+ (
) met de VVD wil hij dan weer wel. Hahaha. Dat mensen nog in die Cohen geloven zeg...
Ik zeg nergens dat het vreemd is maar het is gewoon een laf politiek spelletjequote:
Als ik de PvdA was had ik liever D66 en GL erbij dan CDA.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 12:01 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat het vreemd is maar het is gewoon een laf politiek spelletje
dat is mijn genuanceerde mening hierover
Dat hoop ik liever, dan het paars + gedoe.quote:Op donderdag 10 juni 2010 22:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Cohen lijkt realistischer te zijn dan de kiezers. Dat is op zich wel een pluspunt.quote:Cohen vindt dat Paars-plus serieus moet worden onderzocht. ''Wat mij betreft met de inzet om daar echt een succes van te maken, hoewel ik me realiseer dat dat buitengewoon lastig zal zijn'', stelde hij.
Wie zei ook alweer dat het allemaal niet zoveel verschilde?quote:Volgens de PvdA-leider liggen de programma's een eind uit elkaar, vooral als het gaat om de omvang van de noodzakelijke bezuinigingen, de sociale zekerheid en de arbeidsmarkt.
Lol.quote:Verhagen wilde niet ingaan op vragen of het CDA bereid is plaats te nemen in een middenkabinet met VVD en PvdA. ''Ik sluit niets uit.''
Zoals ik al zei: er zijn een hoop kiezers die niet lijken te weten wat VVD wil.quote:VVD-leider Mark Rutte liet eerder weten Paars-plus nogal onwaarschijnlijk te vinden omdat VVD en PvdA te ver uit elkaar liggen, vooral als het gaat om de overheidsfinanciën.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |