abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82976539
Teletekst:
quote:
Een coalitie van VVD, CDA en PvdA voldoet niet aan de wens van Cohen om een zo progressief mogelijk kabinet te vormen.
Het is mij volstrekt duidelijk, deze dwaas wil links, linkser, linkst, de VVD moet niet in dit kabinet gaan zitten. Een compromis vormen is prima, maar voor Cohen is een compromis niet genoeg, dan houdt het wat mij betreft op. Een ik mag ook hopen dat de VVD niet aan deze onzin mee gaat doen, ze hebben er niks bij te winnen.
pi_82976628
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:36 schreef Bolkesteijn het volgende:
Teletekst:
[..]

Het is mij volstrekt duidelijk, deze dwaas wil links, linkser, linkst, de VVD moet niet in dit kabinet gaan zitten. Een compromis vormen is prima, maar voor Cohen is een compromis niet genoeg, dan houdt het wat mij betreft op. Een ik mag ook hopen dat de VVD niet aan deze onzin mee gaat doen, ze hebben er niks bij te winnen.
Cohen is gewoon gek geworden, die denkt ondanks de verliezen dat een linkse coalitie realistisch is
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
  vrijdag 18 juni 2010 @ 13:48:44 #53
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_82977110
Ik denk dat Rutte moet inzette op de middenoptie of niets dan ligt de bal bij de PvdA.
pi_82977210
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:48 schreef marky het volgende:
Ik denk dat Rutte moet inzette op de middenoptie of niets dan ligt de bal bij de PvdA.
Ik hoop echt dat hij dat doet.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 13:55:39 #55
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_82977487
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:36 schreef Bolkesteijn het volgende:
Teletekst:
[..]

Ach, Rutte moet volgens jou in geen enkel kabinet gaan zitten behalve VVD-I met de VVD op 76 zetels.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_82977655
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:55 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ach, Rutte moet volgens jou in geen enkel kabinet gaan zitten behalve VVD-I met de VVD op 76 zetels.
Geef eens een reactie op mijn post. Als je durft.
pi_82977731
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:55 schreef ethiraseth het volgende:
Onzin, Cohen doet het er gewoon om, je absolute voorkeur voor een zo progressief mogelijk kabinet uitspreken terwijl je de VVD mee moet krijgen is gewoon heel erg dom, maar het laat wel de ware aard van deze man zien. Leg het programma van de VVD naast dat van een mogelijk Paars + kabinet en je enige conclusie kan zijn dat VVD daarin niks te zoeken heeft, niet één typisch VVD punt (zoals het eigen risico voor de basisverzekering fors verhogen voor alle inkomens) zal gerealiseerd kunnen worden.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 14:00:58 #59
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_82977768
Wat valt er op te zeggen? Ze moeten er uit zien te komen. Zie nog steeds niet waarom de afstand tussen VVD/PvdA groter moet zijn dan tussen VVD/PVV, zeker niet op economisch vlak.
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:00 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Onzin, Cohen doet het er gewoon om, je absolute voorkeur voor een zo progressief mogelijk kabinet uitspreken terwijl je de VVD mee moet krijgen is gewoon heel erg dom, maar het laat wel de ware aard van deze man zien. Leg het programma van de VVD naast dat van een mogelijk Paars + kabinet en je enige conclusie kan zijn dat VVD daarin niks te zoeken heeft, niet één typisch VVD punt (zoals het eigen risico voor de basisverzekering fors verhogen voor alle inkomens) zal gerealiseerd kunnen worden.
He, we kunnen niet burgers met gigantische lastenverhogingen opzadelen. Boehoehoe.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_82977875
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:00 schreef ethiraseth het volgende:
Wat valt er op te zeggen? Ze moeten er uit zien te komen. Zie nog steeds niet waarom de afstand tussen VVD/PvdA groter moet zijn dan tussen VVD/PVV, zeker niet op economisch vlak.
Wilders liet tenminste zien dat er wel wat te regelen viel. En Wilders is stiekem natuurlijk helemaal niet links op economisch gebied, dat praat een stuk makkelijker over de onderwerpen die voor VVD echt belangrijk zijn.
pi_82978086
quote:
He, we kunnen niet burgers met gigantische lastenverhogingen opzadelen. Boehoehoe.
Lastenverhoging? De premie daalt hoor is de voorspelling als het verplichte ER naar 500 euro of hoger gaat. Alleen mensen die ziek zijn gaan de eerste paar honderd euro van hun behandeling zelf betalen, en bedenk dat chronisch zieken al ontzettend veel baat hebben bij de verplichte basiszorgverzekering, van hen kan best een extra bijdrage verwacht worden. Een verhoging van het ER met een paar honderd euro is slechts een fractie van de totale kosten die zij maken op zorggebied.
pi_82978618
quote:
Zelfs als Cohen wel aangeeft dat er grote verschillen zijn? Ik denk dat Cohen zijn programma beter kent dan jij hoor. Met alle respect. Al weet hij de getalletjes niet uit zijn hoofd.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 14:13:37 #63
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_82978755
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:02 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Wilders liet tenminste zien dat er wel wat te regelen viel. En Wilders is stiekem natuurlijk helemaal niet links op economisch gebied, dat praat een stuk makkelijker over de onderwerpen die voor VVD echt belangrijk zijn.
En Cohen laat dat niet zien? Hij komt op mij erg toeschietelijk over, geeft zelf aan bereid te zijn tot compromissen etc. Zeker niet minder dan Wilders.

Bovendien is het met Wilders nooit verder gekomen dan een informatiegesprek. Ze zijn nooit daadwerkelijk gaan formeren, dankzij onze grote vriend Maxime.Het is best mogelijk dat een formatie door verschillen tussen PVV en VVD alsnog gestrand was.

En Wilders is misschien niet uitgesproken links, maar zit wel ver bij de VVD vandaan qua economisch programma. Zoals al eerder duidelijk werd, zijn er verschillende punten die ook bij de SP terug te vinden zijn, en nergens anders. En dat is niet alleen maar de AOW.

Ik vind het in ieder geval een niet te verdedigen uitspraak dat VVD makkelijker met Wilders zou kunnen regeren dan met de PvdA. Het laatste is bovendien al succesvol gebeurd in het verleden.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 14:15:08 #64
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_82978856
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:00 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het ene punt wordt wel gerealiseerd, het andere niet. Dat heb je nou eenmaal in een coalitieland.

Ook met Wilders en CDA zou de VVD sterk moeten inbinden.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 14:15:45 #65
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_82978906
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:11 schreef Phoenixbirdy het volgende:

[..]

Zelfs als Cohen wel aangeeft dat er grote verschillen zijn? Ik denk dat Cohen zijn programma beter kent dan jij hoor. Met alle respect. Al weet hij de getalletjes niet uit zijn hoofd.
ik zeg toch niet dat die verschillen er niet zijn? Alleen dat het minder is dan tussen PVV/VVD. Hoewel, dat hele programma van de PVV is natuurlijk waardeloos, want je weet nooit wat Wilders zomaar eruit gooit.
pi_82979534
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:15 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

ik zeg toch niet dat die verschillen er niet zijn? Alleen dat het minder is dan tussen PVV/VVD. Hoewel, dat hele programma van de PVV is natuurlijk waardeloos, want je weet nooit wat Wilders zomaar eruit gooit.
Ik ben blij met je eerste zin. Daarnaast zou het prettig zijn als meer mensen zich dat gaan realiseren. Vooral degenen die zich bevinden in Paars+ Wonderland.

De rest is dan weer grappig. Weet je dat PvdA zijn programma 3x heeft gewijzigd? Die weten helemaal niet wat ze willen, joh. Zoals Rutte al een keer in een debat zei: PvdA gebruikt zijn programma als een multomap. Blaadje erin. Blaadje eruit.
pi_82980714
De multomap was ergens in het Premiersdebat van RTL.
Nog wat meer video's van Rute.

http://nos.nl/video/161311-vvdleider-rutte-valt-pvda-aan.html

http://nos.nl/video/16227(...)r-pvda-en-paars.html
  vrijdag 18 juni 2010 @ 14:54:27 #68
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_82981613
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 10:21 schreef Ericr het volgende:

[..]

GS bestaat uit een stel debielen. Paars bracht de schuldquote omlaag terwijl o.a. CDA/VVD in de jaren daarvoor vooral de staatsschuld en schuldquote gierend uit de klauwen lieten lopen.

Tussen 1982 en 1989 ging de staatsschuld met bijna 100 miljard euro omhoog. Paars 1+2 lieten de staatsschuld met 17 miljard euro oplopen in 8 maar omdat het BNP steeg ging de schuldquote wel omlaag.

Onder de regeringen Balkenende is de staatsschuld maar 1 jaar omlaag gegaan, de rest van de jaren was sprake van een stijging. De schuldquote is daardoor ook weer opgelopen.
Als je niets snapt van economie hou dan ajb je mond man, wat een ongelooflijk domme onzin.
pi_82982520
Naast op economisch vlak is dit het meest persoonlijk liberale kabinet en dat is zeer wenselijk naar 8 jaar betutteling.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 15:09:36 #70
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_82982635
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:54 schreef Klummie het volgende:

[..]

Als je niets snapt van economie hou dan ajb je mond man, wat een ongelooflijk domme onzin.
Nee, gewoon de harde waarheid. CDA/VVD kabinetten zijn rampzalig voor de staatsschuld.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 18 juni 2010 @ 15:12:02 #71
862 Arcee
Look closer
pi_82982796
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 15:07 schreef Nachtraaf het volgende:
Naast op economisch vlak is dit het meest persoonlijk liberale kabinet en dat is zeer wenselijk naar 8 jaar betutteling.
Inderdaad, gewoon een gezond verstand-kabinet en niet regeren met de bijbel in de hand.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 15:32:46 #72
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_82984075
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 15:09 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Nee, gewoon de harde waarheid. CDA/VVD kabinetten zijn rampzalig voor de staatsschuld.
Ah, er was geen crisis in jaren 80? Er was een torenhoge economische groei? De wereldeconomie floreerde?

Vertel es.

Er wordt hier zo zwart -wit gedacht, zet Paars er neer en we worden weer net zo rijk als onder Kok. Dan ben je een behoorlijke randdebiel als je dat denkt.

Pechtold vergelijkt 1994 zelfs met nu. Dan lieg je de waarheid
  vrijdag 18 juni 2010 @ 15:34:28 #73
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_82984154
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 15:32 schreef Klummie het volgende:

[..]

Ah, er was geen crisis in jaren 80? Er was een torenhoge economische groei? De wereldeconomie floreerde?

Vertel es.

Er wordt hier zo zwart -wit gedacht, zet Paars er neer en we worden weer net zo rijk als onder Kok. Dan ben je een behoorlijke randdebiel als je dat denkt.

Pechtold vergelijkt 1994 zelfs met nu,
Oh, dan telt dat wel opeens? Maar de Pvda wordt wel verweten de laatste jaren de schuld te hebben laten oplopen, ook al is er een crisis die nog veel groter is dan die in de jare 80, en er banken op omvallen stonden.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 15:38:39 #74
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_82984382
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 15:34 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Oh, dan telt dat wel opeens? Maar de Pvda wordt wel verweten de laatste jaren de schuld te hebben laten oplopen, ook al is er een crisis die nog veel groter is dan die in de jare 80, en er banken op omvallen stonden.
Heb ik dat verwijt gemaakt?

Punt is heel simpel, de sanering van de overheidsfinanciën onder Lubbers I en II hebben de basis gelegd voor doorgroei in de jaren 90. Dat heeft Lubbers goed gedaan en daarna heeft Kok het goed opgepikt. Paars had ook een begrotingsoverschot en toen zijn er imo verkeerde keuzes gemaakt.

De situatie waarin de overheid zich nu bevindt vertoont veel meer gelijkenissen met 1982 dan met 1994.
pi_82984825
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:38 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Cohen is gewoon gek geworden, die denkt ondanks de verliezen dat een linkse coalitie realistisch is
Dat gezeur over links-rechts steeds. Alsof dat de enige mogelijkheid is. Paars is progressief, zowel links als rechts. Ik zie het probleem niet, eindelijk geen CDA aangezien die de verkiezingen hard verloren heeft.

En "rechts" heeft niet de verkiezingen gewonnen, links-rechts is een versimpeling. De VVD heeft gewonnen met de PvdA als tweede partij en de CDA als grote verliezer. Logisch dus dat VVD en PvdA samen gaan.

[ Bericht 11% gewijzigd door Athlon_2o0o op 18-06-2010 15:53:35 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')