GS bestaat uit een stel debielen. Paars bracht de schuldquote omlaag terwijl o.a. CDA/VVD in de jaren daarvoor vooral de staatsschuld en schuldquote gierend uit de klauwen lieten lopen.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 10:04 schreef klausmeister het volgende:
GeenStijl:
[..]
http://www.geenstijl.nl/m(...)je_bij_informat.html?
Uit de pan gierende staatsschuld? Volgens mij hadden we juist meevallers in de jaren '90?
Dan heeft D66 dus het meest in te brengen. Die partij is immers meer dan verdrievoudigd.quote:
Laat in de jaren 80 nu juist CDA/VVD hebben geregeerd. Tot zover de mythe dat een rechts kabinet goed is voor de financien.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 10:21 schreef Ericr het volgende:
[..]
GS bestaat uit een stel debielen. Paars bracht de schuldquote omlaag terwijl o.a. CDA/VVD in de jaren daarvoor vooral de staatsschuld en schuldquote gierend uit de klauwen lieten lopen.
Tussen 1982 en 1989 ging de staatsschuld met bijna 100 miljard euro omhoog. Paars 1+2 lieten de staatsschuld met 17 miljard euro oplopen in 8 maar omdat het BNP steeg ging de schuldquote wel omlaag.
Onder de regeringen Balkenende is de staatsschuld maar 1 jaar omlaag gegaan, de rest van de jaren was sprake van een stijging. De schuldquote is daardoor ook weer opgelopen.
In de jaren 80 zaten we in een diepe crisis. Eind jaren 90 was juist hoogconjunctuur.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 10:25 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Laat in de jaren 80 nu juist CDA/VVD hebben geregeerd. Tot zover de mythe dat een rechts kabinet goed is voor de financien.
Dat maakt de bewering van GeenStijl nog niet waar.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 10:29 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
In de jaren 80 zaten we in een diepe crisis. Eind jaren 90 was juist hoogconjunctuur.
Of juist meer naar het CDA: voor mensen die (centrum-)rechts willen stemmen, maar niets met Wilders te maken willen hebben.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:24 schreef Gia het volgende:
Ik hoop dat de PVV meedoet met de Provinciale Staten verkiezingen. Dan heb je straks een links kabinet met een rechtse meerderheid in de 1e kamer.
Want, Cohen wil graag een paars kabinet, dus gaat dwars liggen zolang de onderhandelingen gaan over een kabinet VVD-CDA-PvdA. Pas wanneer de onderhandelingen gaan over Paars, zal hij toe willen geven. Daarom wil hij ook Paars eerst laten onderzoeken. Hoop in elk geval dat Rutte hier niet op in gaat.
Maar goed, komt er een paars kabinet, dan geven de kiezers CDA de schuld van het mislukken van een rechtse coalitie en gaan er met de statenverkiezingen nog meer stemmen naar rechts!
Als we hier straks een Paars+ kabinet hebben, met VVD, zullen die natuurlijk meestemmen met de coalitiepartijen. Dus die rechtse meerderheid kun je op je buik schrijven, tenzij Wilders en CDA 50% van de stemmen haalt. Dat lijkt mij niet realistisch.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:24 schreef Gia het volgende:
Ik hoop dat de PVV meedoet met de Provinciale Staten verkiezingen. Dan heb je straks een links kabinet met een rechtse meerderheid in de 1e kamer.
VVD is toch net als CDA alleen in periodes dat ze in de oppositie zitten tegen kilometerheffing?quote:Op donderdag 17 juni 2010 22:37 schreef eriksd het volgende:
[..]
Eigenlijk alle drie dingen waar de VVD mordicus tegen is. Nee, dat gaat hem niet worden.
VVD blijft natuurlijk ook een rechtse partij.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:36 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Als we hier straks een Paars+ kabinet hebben, met VVD, zullen die natuurlijk meestemmen met de coalitiepartijen. Dus die rechtse meerderheid kun je op je buik schrijven, tenzij Wilders en CDA 50% van de stemmen haalt. Dat lijkt mij niet realistisch.
Ik zie hem er nog wel voor aan om ook de paarse onderhandelingen te laten mislukken en te gaan voor het premierschap met een volledig links kabinet, met tig partijen. Ja, dat zal wel gaan werken.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:54 schreef Amos_ het volgende:Cohen wil "zeker niet" met CDA en VVD samen in een kabinet. Maar paars+ (
) met de VVD wil hij dan weer wel. Hahaha. Dat mensen nog in die Cohen geloven zeg...
Wat is daar zo vreemd aan?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:54 schreef Amos_ het volgende:Cohen wil "zeker niet" met CDA en VVD samen in een kabinet. Maar paars+ (
) met de VVD wil hij dan weer wel. Hahaha. Dat mensen nog in die Cohen geloven zeg...
Ik zeg nergens dat het vreemd is maar het is gewoon een laf politiek spelletjequote:
Als ik de PvdA was had ik liever D66 en GL erbij dan CDA.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 12:01 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat het vreemd is maar het is gewoon een laf politiek spelletje
dat is mijn genuanceerde mening hierover
Dat hoop ik liever, dan het paars + gedoe.quote:Op donderdag 10 juni 2010 22:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
VVD-PvdA-CDA, dat gaat hem uiteindelijk, na heel veel wikken en wegen en een half jaar formatie worden denk ik.
Cohen lijkt realistischer te zijn dan de kiezers. Dat is op zich wel een pluspunt.quote:Cohen vindt dat Paars-plus serieus moet worden onderzocht. ''Wat mij betreft met de inzet om daar echt een succes van te maken, hoewel ik me realiseer dat dat buitengewoon lastig zal zijn'', stelde hij.
Wie zei ook alweer dat het allemaal niet zoveel verschilde?quote:Volgens de PvdA-leider liggen de programma's een eind uit elkaar, vooral als het gaat om de omvang van de noodzakelijke bezuinigingen, de sociale zekerheid en de arbeidsmarkt.
Lol.quote:Verhagen wilde niet ingaan op vragen of het CDA bereid is plaats te nemen in een middenkabinet met VVD en PvdA. ''Ik sluit niets uit.''
Zoals ik al zei: er zijn een hoop kiezers die niet lijken te weten wat VVD wil.quote:VVD-leider Mark Rutte liet eerder weten Paars-plus nogal onwaarschijnlijk te vinden omdat VVD en PvdA te ver uit elkaar liggen, vooral als het gaat om de overheidsfinanciën.
Het is mij volstrekt duidelijk, deze dwaas wil links, linkser, linkst, de VVD moet niet in dit kabinet gaan zitten. Een compromis vormen is prima, maar voor Cohen is een compromis niet genoeg, dan houdt het wat mij betreft op. Een ik mag ook hopen dat de VVD niet aan deze onzin mee gaat doen, ze hebben er niks bij te winnen.quote:Een coalitie van VVD, CDA en PvdA voldoet niet aan de wens van Cohen om een zo progressief mogelijk kabinet te vormen.
Cohen is gewoon gek geworden, die denkt ondanks de verliezen dat een linkse coalitie realistisch isquote:Op vrijdag 18 juni 2010 13:36 schreef Bolkesteijn het volgende:
Teletekst:
[..]
Het is mij volstrekt duidelijk, deze dwaas wil links, linkser, linkst, de VVD moet niet in dit kabinet gaan zitten. Een compromis vormen is prima, maar voor Cohen is een compromis niet genoeg, dan houdt het wat mij betreft op. Een ik mag ook hopen dat de VVD niet aan deze onzin mee gaat doen, ze hebben er niks bij te winnen.
Ik hoop echt dat hij dat doet.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 13:48 schreef marky het volgende:
Ik denk dat Rutte moet inzette op de middenoptie of niets dan ligt de bal bij de PvdA.
Ach, Rutte moet volgens jou in geen enkel kabinet gaan zitten behalve VVD-I met de VVD op 76 zetels.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 13:36 schreef Bolkesteijn het volgende:
Teletekst:
[..]
Het is mij volstrekt duidelijk, deze dwaas wil links, linkser, linkst, de VVD moet niet in dit kabinet gaan zitten. Een compromis vormen is prima, maar voor Cohen is een compromis niet genoeg, dan houdt het wat mij betreft op. Een ik mag ook hopen dat de VVD niet aan deze onzin mee gaat doen, ze hebben er niks bij te winnen.
Geef eens een reactie op mijn post. Als je durft.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 13:55 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ach, Rutte moet volgens jou in geen enkel kabinet gaan zitten behalve VVD-I met de VVD op 76 zetels.
Onzin, Cohen doet het er gewoon om, je absolute voorkeur voor een zo progressief mogelijk kabinet uitspreken terwijl je de VVD mee moet krijgen is gewoon heel erg dom, maar het laat wel de ware aard van deze man zien. Leg het programma van de VVD naast dat van een mogelijk Paars + kabinet en je enige conclusie kan zijn dat VVD daarin niks te zoeken heeft, niet één typisch VVD punt (zoals het eigen risico voor de basisverzekering fors verhogen voor alle inkomens) zal gerealiseerd kunnen worden.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 13:55 schreef ethiraseth het volgende:
Ach, Rutte moet volgens jou in geen enkel kabinet gaan zitten behalve VVD-I met de VVD op 76 zetels.
He, we kunnen niet burgers met gigantische lastenverhogingen opzadelen. Boehoehoe.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 14:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Onzin, Cohen doet het er gewoon om, je absolute voorkeur voor een zo progressief mogelijk kabinet uitspreken terwijl je de VVD mee moet krijgen is gewoon heel erg dom, maar het laat wel de ware aard van deze man zien. Leg het programma van de VVD naast dat van een mogelijk Paars + kabinet en je enige conclusie kan zijn dat VVD daarin niks te zoeken heeft, niet één typisch VVD punt (zoals het eigen risico voor de basisverzekering fors verhogen voor alle inkomens) zal gerealiseerd kunnen worden.
Wilders liet tenminste zien dat er wel wat te regelen viel. En Wilders is stiekem natuurlijk helemaal niet links op economisch gebied, dat praat een stuk makkelijker over de onderwerpen die voor VVD echt belangrijk zijn.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 14:00 schreef ethiraseth het volgende:
Wat valt er op te zeggen? Ze moeten er uit zien te komen. Zie nog steeds niet waarom de afstand tussen VVD/PvdA groter moet zijn dan tussen VVD/PVV, zeker niet op economisch vlak.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |