PvdA VVD CDA wordt bekvechten tussen regenten.quote:Op donderdag 10 juni 2010 10:04 schreef IHVK het volgende:
[..]
VVD PVV CDA is ook niet beter.
VVD PvdA CDA ?
Dat zou Wilders gigantisch maken..
Lijkt me de enige keuze die het ook gaat redden op de langere termijn.quote:Op donderdag 10 juni 2010 10:02 schreef PLAE@ het volgende:
Ik geloof niet in een stabiele coalitie van 4 jaar met VVD/PVDA/D66 en GL
Ik ben zeer weer voor een paarse coalitie, lekker in het midden: sociaal links en economisch rechts. Maar dat is niet mogelijk, en paars plus bevat ook GL, wat de coalitie niets stabiel maaktquote:Op donderdag 10 juni 2010 10:02 schreef PLAE@ het volgende:
Ik geloof niet in een stabiele coalitie van 4 jaar met VVD/PVDA/D66 en GL
Tenzij Job Cohen zich bewijst als bindend leider. Ik zie persoonlijk liever paars, maar dit zal (in theorie) wel een stabielere coalitie kunnen zijn.quote:Op donderdag 10 juni 2010 10:06 schreef pberends het volgende:
[..]
PvdA VVD CDA wordt bekvechten tussen regenten.
CDA-PvdA-VVD = Wilders volgende keer grootste.quote:Op donderdag 10 juni 2010 10:28 schreef harry8 het volgende:
[..]
Tenzij Job Cohen zich bewijst als bindend leider. Ik zie persoonlijk liever paars, maar dit zal (in theorie) wel een stabielere coalitie kunnen zijn.
Dat zou kunnen, tenzij de coalitie 4 jaar stabiel blijft en ons land uit de verdeeldheid en economische crisis weet te halen.quote:Op donderdag 10 juni 2010 10:39 schreef pberends het volgende:
[..]
CDA-PvdA-VVD = Wilders volgende keer grootste.
een dictatorkabinet. helemaal in jouw straatjequote:Op donderdag 10 juni 2010 00:57 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik begin hoe langer hoe meer in VVD-PvdA-CDA te zien. De VVD top zou hier ook een voorkeur voor hebben.
Een andere optie zou een kabinet zijn dat bestaat uit ongebonden ministers en staatssecretarissen.
liberalismequote:Op woensdag 9 juni 2010 23:11 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Zowel D66 als GroenLinks zijn de VVD ruim voorbij gestreefd op liberaal beleid. Wat jij bedoelt is geen liberalisme, maar populistisch conservatisme. Ik zie een partij van een dergelijk allooi liever ook in de oppositie, in dat opzicht zijn we het eens. Maar de winst van de VVD geeft ook een zekere verantwoordelijkheid voor het leiden van een stabiele coalitie. Dat is nu nodig, en dat ze daar zelf een prominente rol in zullen innemen accepteer ik als noodzakelijk kwaad. Maar jij acht je persoonlijke afkeer van links van groter belang dan de toekomst van Nederland, dat is een keuze die ik niet zal maken.
Welnee. PvdA en VVD hebben meer raakvlakken dan PVV en VVD.quote:Op donderdag 10 juni 2010 10:35 schreef pessie het volgende:
En over 87 dagen mogen we weer richting stembus...
PVDA en VVD hebben erg weinig gemeen, PVDA wil niet regeren met de PVV dus blijft alleen de mogelijkheid om met minimaal 4 partijen te regeren, dat werkt niet.
Ah, de regentenpartijen van Den Haag! CDA + PvdA + VVD = regentencoalitie!quote:Op donderdag 10 juni 2010 10:39 schreef pberends het volgende:
[..]
CDA-PvdA-VVD = Wilders volgende keer grootste.
En hoe de wereld er nu voorstaat (vanaf het jaar 0 gezien) komt zeker door de vooruitstrevendheid van de conservatieve christelijke partijen?quote:Op donderdag 10 juni 2010 10:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
liberalismeGroenLinks onder Halsema
Dat de PvdA en CDA samen gaan zitten is zelfs minder geloofwaardig, vooral na het laatste debacle van de afgelopen regeringquote:Op donderdag 10 juni 2010 11:00 schreef Dark_Angelus het volgende:
Meest ideale voor mij zal toch zijn VVD - PVDA - GL & D66
Maar goed, de kans dat PvdA en VVD al samen gaan zitten is natuurlijk vrij klein.
True, eventueel handig om te volgen.quote:Op donderdag 10 juni 2010 11:10 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Dat de PvdA en CDA samen gaan zitten is zelfs minder geloofwaardig, vooral na het laatste debacle van de afgelopen regering
vooruitstrevendheid (progressief) ≠ conservatief (behouden wat je hebt)quote:Op donderdag 10 juni 2010 11:06 schreef harry8 het volgende:
[..]
En hoe de wereld er nu voorstaat (vanaf het jaar 0 gezien) komt zeker door de vooruitstrevendheid van de conservatieve christelijke partijen?
Was bedoeld als sarcasmequote:Op donderdag 10 juni 2010 11:14 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
vooruitstrevendheid (progressief) ≠ conservatief (behouden wat je hebt)
I know, maar het was te subtiel. Probeer duidelijk te houden voor degene die het niet snappen.quote:
Gefrustreerd CU-mannetjequote:Op donderdag 10 juni 2010 10:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
liberalismeGroenLinks onder Halsema
progressief = omarmen van de franse revolutiequote:Op donderdag 10 juni 2010 11:14 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
vooruitstrevendheid (progressief) ≠ conservatief (behouden wat je hebt)
Ik ben inderdaad gefrustreerd.quote:
I'm with youquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |