Nét genoeg zetels is ook niet wenselijk, beter een ruime meerderheid en dat gaat er niet in zitten met paars als we de prognose moeten volgen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:49 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Bijna genoeg, en de uitslag is toch nog lang niet binnen?
Beter een kleine meerderheid dan een allergaartjeskabinet.quote:Op woensdag 9 juni 2010 @ 22:50 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nét genoeg zetels is ook niet wenselijk, beter een ruime meerderheid en dat gaat er niet in zitten met paars als we de prognose moeten volgen.
Jij als pot moet je inderdaad totaal geen zorgen maken om je toekomst in dit land.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:49 schreef Viking84 het volgende:
Welkom!
Ben ik met je eens maar ik denk niet dat het gaat gebeuren. Dus dan liever paars+quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Beter een kleine meerderheid dan een allergaartjeskabinet.
Zo'n kabinet is geen allegaartjeskabinet.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Beter een kleine meerderheid dan een allergaartjeskabinet.
VVD en GL lijken me behalve op economisch gebied onverenigbaar.quote:Op woensdag 9 juni 2010 @ 22:54 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Zo'n kabinet is geen allegaartjeskabinet.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:53 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Jij als pot moet je inderdaad totaal geen zorgen maken om je toekomst in dit land.
Nee, dat zeg ik, geen zorgen.quote:
Die partijen kunnen het makkelijk eens worden. VVD en SP is niet mogelijk, VVD en GL kan makkelijk.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
VVD en GL lijken me behalve op economisch gebied onverenigbaar.
Maar of de achterban van GL dat leuk gaat vinden is een tweede... Wel een fors links front met PvdA en GL, dus dan maak ik me minder zorgen over de VVD.quote:Op woensdag 9 juni 2010 23:01 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Die partijen kunnen het makkelijk eens worden. VVD en SP is niet mogelijk, VVD en GL kan makkelijk.
De VVD en GL zijn juist op economisch gebied goed verenigbaar. Sla het GL-partijprogramma en de cijfers van het CPB er maar eens op na.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
VVD en GL lijken me behalve op economisch gebied onverenigbaar.
Dan krijg je CDA beleid op economisch gebied, dat wil de kiezer niet hebben we gezien.quote:Op woensdag 9 juni 2010 23:01 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Die partijen kunnen het makkelijk eens worden. VVD en SP is niet mogelijk, VVD en GL kan makkelijk.
Zowel D66 als GroenLinks zijn de VVD ruim voorbij gestreefd op liberaal beleid. Wat jij bedoelt is geen liberalisme, maar populistisch conservatisme. Ik zie een partij van een dergelijk allooi liever ook in de oppositie, in dat opzicht zijn we het eens. Maar de winst van de VVD geeft ook een zekere verantwoordelijkheid voor het leiden van een stabiele coalitie. Dat is nu nodig, en dat ze daar zelf een prominente rol in zullen innemen accepteer ik als noodzakelijk kwaad. Maar jij acht je persoonlijke afkeer van links van groter belang dan de toekomst van Nederland, dat is een keuze die ik niet zal maken.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:01 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
SGP is inderdaad baas boven baas. Maar de afstand die Paars + vergt van de liberale principes is gewoon te groot.
Waarschijnlijk de enige vormbare coalitie. Dus het is dat of nieuwe verkiezingen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 23:04 schreef Klummie het volgende:
[..]
Dan krijg je CDA beleid op economisch gebied, dat wil de kiezer niet hebben we gezien.
Als de VVD in Paars + gaat zitten zullen ze nooit hun winst kunnen verzilveren.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 23:11 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Zowel D66 als GroenLinks zijn de VVD ruim voorbij gestreefd op liberaal beleid. Wat jij bedoelt is geen liberalisme, maar populistisch conservatisme. Ik zie een partij van een dergelijk allooi liever ook in de oppositie, in dat opzicht zijn we het eens. Maar de winst van de VVD geeft ook een zekere verantwoordelijkheid voor het leiden van een stabiele coalitie. Dat is nu nodig, en dat ze daar zelf een prominente rol in zullen innemen accepteer ik als noodzakelijk kwaad. Maar jij acht je persoonlijke afkeer van links van groter belang dan de toekomst van Nederland, dat is een keuze die ik niet zal maken.
Ik zie helaas sterke concurrentie van een VVD-CDA-PvdA kabinet.quote:Op woensdag 9 juni 2010 23:15 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Waarschijnlijk de enige vormbare coalitie. Dus het is dat of nieuwe verkiezingen.
De VVD is allang niet liberaal meer, eerder rechts-conservatief. D66 en zelfs GL zijn liberaler. Nu kunnen we een echt liberaal kabinet verwachten met Paars+.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:01 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
SGP is inderdaad baas boven baas. Maar de afstand die Paars + vergt van de liberale principes is gewoon te groot.
Niet alleen dat, maar dan heb je ook nog eens een paar mensen hier die denken dat het beter is voor Nederland als de SGP gaat regeren, dan als GL/D66 regeren.quote:Op donderdag 10 juni 2010 00:20 schreef Wii-Style het volgende:
Wat een huilies die gelijk denken dat Nederland om zeep wordt geholpen zodra er mensen aan de macht komen die een beleid voeren waar ze het niet mee eens zijn. Ik word ziek van dat soort dramatisch, wereldvreemd gelul. Nederland is een van de mooiste en rijkste landen op Aarde. Dat veranderd niet zomaar. Dat kan onmogelijk zomaar plots veranderen. Je mag vinden dat er gemiste kansen zijn, maar berichten als 'RIP Nederland' mag je achterwege laten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |