Niet, ik ken wel wat andere VVD stemmers, een paar zien wat in Paars+, meer zien er niks in Paars+ en vinden niet dat de VVD dat mogelijk moet maken. Natuurlijk kan ik niet het VVD-electoraat tot mijn vrienden rekenen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:46 schreef Sloggi het volgende:
Hoe weet jij trouwens hoe het VVD-electoraat over Paars+ denkt?
Nou inderdaad, bolkje die vanaf zijn zolderkamertje boos met de secretaresse van het VVD-bestuur gaat zitten bellen. En het arme meisje heeft morgen al een kater van alle witte wijn vanavondquote:Op woensdag 9 juni 2010 21:44 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Je bedoelt hoe een verzuurde conservatieve bemoeial over de PvdA denkt?
Moet jij zeggen met je CDAquote:
Ja kom, je zou eens een oud tarief gaan invoeren bij mensen die ontzettend hebben lopen profiteren.quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:43 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Kleine details? Je weet dat PvdA een 60 % toptarief wil? Het is ouderwets nivelleren bij de PvdA. Afhankelijk van de uitslag ga ik morgen maar eens even, heel Amerikaans, telefoneren met de VVD, het moet ze duidelijk gemaakt worden hoe VVD kiezers over Paars + denken.
Klop,quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:52 schreef Klopkoek het volgende:
Teringkabinet wordt dit.
Dat is inderdaad ook nog een optie.quote:Op woensdag 9 juni 2010 @ 21:46 schreef JopJuh het volgende:
[..]
Minderheids kabinet over rechts met gedoogsteun van CU of SGP wanneer nodig
Ik zie liever niet dat de VVD zijn principes opzij schuift om zo nodig maar een werkbare coalitie mogelijk te maken.quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:47 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Het ziet ernaar uit dat er geen andere oplossing mogelijk is. Zou je nou werkelijk het liefst zien dat jouw partij zich terugtrekt in de loopgraven en een werkbare coalitie onmogelijk maakt
Waarom zet je angsten en principes op één lijn? Ook jij behoort kennelijk tot de grote groep Nederlanders die geen principes meer hebben. Ik ben liberaal omdat ik vind dat de overheid zicht terug moet trekken uit de samenleving, dan ga dus niet aan een situatie mee helpen waarin die invloed dus juist groter gaat worden. PvdA zal punten moeten laten varen, GL zal punten moeten laten varen, maar in hun hart veranderen deze partijen niet. Dat zie je juist aan punten zoals het pleiten voor een toptarief van 60 % en dat zie bijvoorbeeld door het pleiten voor hogere uitkeringen.quote:Vind je dit nou niet het uitgelezen moment om te stoppen met het vastklampen aan angsten en principes en te gaan denken in oplossingen, ook al zijn die niet precies zoals je dat zou willen?
Dat zou iid voor het eerst zijn.quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:58 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik zie liever niet dat de VVD zijn principes opzij schuift om zo nodig maar een werkbare coalitie mogelijk te maken.
SGP is inderdaad baas boven baas. Maar de afstand die Paars + vergt van de liberale principes is gewoon te groot.quote:
Nee, onmogelijk als je afspraken wilt maken.quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:58 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Dat is inderdaad ook nog een optie.
Hou op zeg, de VVD heeft nooit anders gedaan. En is al jaren niet meer liberaal.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:01 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
SGP is inderdaad baas boven baas. Maar de afstand die Paars + vergt van de liberale principes is gewoon te groot.
Principes zijn een heel nuttig raamwerk van waaruit je politieke vraagstukken op kunt lossen. Je doet principes hier dus echt te kort. Misschien wordt het wel tijd om voor een meer dualistisch tijdperk te pleiten, waarbij kamer en kabinet los van elkaar komen te staan.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:00 schreef Sloggi het volgende:
Principes zijn niet meer dan ballast in het Nederlandse politieke stelsel.
Een kabinet over rechts betekent ook dat de VVD wat moet puzzelen aan hun standpunten. Vanuit jouw optiek zou je ook blij kunnen zijn dat de VVD gewoon een goeie regeringskandidaat is, je moet er ook weer niet te emotioneel over doen, een coalitie betekent nu eenmaal concessies doen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:58 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik zie liever niet dat de VVD zijn principes opzij schuift om zo nodig maar een werkbare coalitie mogelijk te maken.
Waarom zet je angsten en principes op één lijn? Ook jij behoort kennelijk tot de grote groep Nederlanders die geen principes meer hebben. Ik ben liberaal omdat ik vind dat de overheid zicht terug moet trekken uit de samenleving, dan ga dus niet aan een situatie mee helpen waarin die invloed dus juist groter gaat worden. PvdA zal punten moeten laten varen, GL zal punten moeten laten varen, maar in hun hart veranderen deze partijen niet. Dat zie je juist aan punten zoals het pleiten voor een toptarief van 60 % en dat zie bijvoorbeeld door het pleiten voor hogere uitkeringen.
Je bereikt er op langer termijn niks mee als je je principes laat varen om op korter termijn je hachje te redden door maar in een kabinet te gaan zitten omdat dat zogenaamd uit landsbelang zou zijn. Dat is onzin, er is een parlement gekozen en geen kabinet. Dan moet Cohen maar een minderheidskabinet vormen en proberen zijn plannen aan de VVD te verkopen. Voor de plannen die VVD dan aan staat kunnen ze dan steun krijgen.
SGP hoeft niet mee te regeren, als je ze op een paar punten hun zin zou geven zouden ze misschien wel willen gedogen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 @ 22:01 schreef Zith het volgende:
[..]
Nee, onmogelijk als je afspraken wilt maken.
Ik chargeerde, maar mijn punt is dat dogmatisch vasthouden aan je principes zoals jij lijkt te doen je niets op zal leveren in Nederland. Als je dat doet kom je in de oppositie en wordt uiteindelijk geen enkele van je idealen verwezenlijkt.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:03 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Principes zijn een heel nuttig raamwerk van waaruit je politieke vraagstukken op kunt lossen. Je doet principes hier dus echt te kort.
Dat doe ik al tijden. Daarom vind ik ook dat Rutte in de Kamer moet blijven. De Kamer moet weer het belangrijkste politieke orgaan van het land worden, maar dat is ijdele hoop verwacht ik.quote:Misschien wordt het wel tijd om voor een meer dualistisch tijdperk te pleiten, waarbij kamer en kabinet los van elkaar komen te staan.
Kom op zeg, de afstand van de VVD tot PvdA en D66 bij Paars 1 was nog veel groter.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:01 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
SGP is inderdaad baas boven baas. Maar de afstand die Paars + vergt van de liberale principes is gewoon te groot.
Het is niet dogmatisch, er is sprake van een bepaalde bandbreedte waarin je je principes kunt afwegen tegen een praktische situatie. Paars + valt daar wat mij betreft gewoon buiten. Het is ook niet zo dat je in de oppositie geen idealen na kunt streven en kunt verwezenlijken. Ieder voorstel heeft immers een meerderheid in de kamer nodig. In een situatie van een minderheidskabinet heb je als oppositie juist een vrij sterke positie.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:05 schreef Sloggi het volgende:
Ik chargeerde, maar mijn punt is dat dogmatisch vasthouden aan je principes zoals jij lijkt te doen je niets op zal leveren in Nederland. Als je dat doet kom je in de oppositie en wordt uiteindelijk geen enkele van je idealen verwezenlijkt.
Eens, dat werd ook ronduit vervelend bij Balkenende 4, het kabinet hield de kamerfracties echt in een wurggreep. Zonde want nergens staat dat het verplicht is dat een kabinet bestaat uit partijgebonden mensen.quote:Dat doe ik al tijden. Daarom vind ik ook dat Rutte in de Kamer moet blijven. De Kamer moet weer het belangrijkste politieke orgaan van het land worden, maar dat is ijdele hoop verwacht ik.
Nee het verschil tussen 33 en 52 is nog niet groot genoeg zekerquote:Op woensdag 9 juni 2010 21:53 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja kom, je zou eens een oud tarief gaan invoeren bij mensen die ontzettend hebben lopen profiteren.
Er gaat hier een staaltje gelegaliseerde diefstal plaatsvinden waar de honden geen brood van lusten.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:14 schreef JopJuh het volgende:
Nee het verschil tussen 33 en 52 is nog niet groot genoeg zeker
Dat dacht ik ook maar dat vloekt gewoon met proportionele en parlementaire systemen helaasquote:Op woensdag 9 juni 2010 22:05 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik chargeerde, maar mijn punt is dat dogmatisch vasthouden aan je principes zoals jij lijkt te doen je niets op zal leveren in Nederland. Als je dat doet kom je in de oppositie en wordt uiteindelijk geen enkele van je idealen verwezenlijkt.
[..]
Dat doe ik al tijden. Daarom vind ik ook dat Rutte in de Kamer moet blijven. De Kamer moet weer het belangrijkste politieke orgaan van het land worden, maar dat is ijdele hoop verwacht ik.
Die 34% is alleen voor de eerste paar euro die je verdient. Daarna is het 41,5 en 42.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:14 schreef JopJuh het volgende:
[..]
Onzin er moet een coalitie gevormd worden en de partners van de PvdA gaan een nieuw toptarief nooit accepteren. Bangmakerij.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:16 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Er gaat hier een staaltje gelegaliseerde diefstal plaatsvinden waar de honden geen brood van lusten.
In een hoop landen is het verschil tussen het toptarief en het laagste tarief inderdaad groter en gaat het toptarief bij een hoger bedrag in waar ze minder aftrekposten kennen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:14 schreef JopJuh het volgende:
[..]
De eerste 18k ja, een behoorlijk aantal SP/PVDA kiezers zal toch voornamelijk (voor meer dan de helft qua belastingdruk bij max 36k) hierin vallen. Terwijl je als je 100k verdient voor +- 50% ook 52% betaald. Dus je kan het redelijk vergelijken.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die 34% is alleen voor de eerste paar euro die je verdient. Daarna is het 41,5 en 42.
Belachelijk. Nederland kent de meest idiote aftrekposten en de HRA er slechts één rijkeluiscadeautjequote:Op woensdag 9 juni 2010 22:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
Onzin er moet een coalitie gevormd worden en de partners van de PvdA gaan een nieuw toptarief nooit accepteren. Bangmakerij.
Als dat er wel komt, dan ga je toch gewoon wat minder werken? Schep je meteen weer banen voor anderen...quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:18 schreef IHVK het volgende:
Er komt geen 60% toptarief lijkt me. Ook niet met de PvdA.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:35 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Er valt mijns inziens heel misschien over te praten als VVD de Minister-President en de Minister van Financiën mag leveren.
Er is maar 1% van de werkende Nederlanders die dat verdienenquote:Op woensdag 9 juni 2010 22:18 schreef JopJuh het volgende:
[..]
De eerste 18k ja, een behoorlijk aantal SP/PVDA kiezers zal toch voornamelijk (voor meer dan de helft qua belastingdruk bij max 36k) hierin vallen. Terwijl je als je 100k verdient voor +- 50% ook 52% betaald. Dus je kan het redelijk vergelijken.
Hoe kun je het uit je toetsenbord krijgen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Als dat er wel komt, dan ga je toch gewoon wat minder werken? Schep je meteen weer banen voor anderen...
De calculerende burger toch?quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Hoe kun je het uit je toetsenbord krijgen.
VVD kan natuurlijk ook gewoon in de oppositie gaan.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:20 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Ja, want dat is eerlijk met deze verkiezingsuitslag
Ultra-linksquote:Op woensdag 9 juni 2010 21:26 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Ja, daar zit je dan met je stem op de VVD in een ultra-links kabinet![]()
Paars +
Het is zo simpel dat mensen dan minder gaan werken. Het is doodeng dat het principe van progressiviteit onder druk staat in Nederland (hoe dat dan in vult...). Daarme loopt nederland op een negatieve manier voorop in Europa.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Als dat er wel komt, dan ga je toch gewoon wat minder werken? Schep je meteen weer banen voor anderen...
quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:20 schreef capricia het volgende:
Vrijwel elke coalitie heeft de VVD nodig, de VVD moet gewoon z'n verantwoordelijkheid nemen. En Paars is vooralsnog de enige mogelijkheid.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
VVD kan natuurlijk ook gewoon in de oppositie gaan.
en de uren die nog wel gewerkt worden zijn lekker productief.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Hoe kun je het uit je toetsenbord krijgen.
En daaarnaast, 20% van de werkende Nederlanders hoest al 50% van de alle inkomstenbelastingen en andere premies op. Dat is meer dan genoegquote:Op woensdag 9 juni 2010 22:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Er is maar 1% van de werkende Nederlanders die dat verdienen
quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:53 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja kom, je zou eens een oud tarief gaan invoeren bij mensen die ontzettend hebben lopen profiteren.
Ik denk echt dat die keus bij de VVD zelfs ligt, de VVD is er natuurlijk niet om een links 'feestje' mogelijk te maken. Zonder VVD is Paars + nergens dus ze zullen met echt iets substantieels over de brug moeten komen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:22 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Vrijwel elke coalitie heeft de VVD nodig, de VVD moet gewoon z'n verantwoordelijkheid nemen.
rondlopen in het financiële wereldje geeft je dat beeld wel. Alle mensen die hier rijk zijn, zijn dat echt niet omdat ze zo hard hebben gewerkt.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:24 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
, de meeste rijke mensen zijn vieze profiteurs en werken helemaal niet hard en veel.
![]()
Laat ons eens weten wat jij eigenlijk doet om zo'n achterlijk wereldbeeld te krijgen.
Jongequote:Op woensdag 9 juni 2010 22:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik denk echt dat die keus bij de VVD zelfs ligt, de VVD is er natuurlijk niet om een links 'feestje' mogelijk te maken. Zonder VVD is Paars + nergens dus ze zullen met echt iets substantieels over de brug moeten komen.
Maar VVD heeft dan ook niks te winnen bij Paars + dus dat maakt niet uit.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:28 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Zonder andere partijen is de VVD ook niks, alle partijen zullen elkaar tegemoet moeten komen.
Dat is natuurlijk niet verbazingwekkend, hij is toch een soort D66'er op een vreemd nest.quote:
Daarom hoop ik op de PvdA als grootste, dan lijkt de eerste optie paars+ me waarschijnlijker dan als de VVD de grootste wordt, die kunnen ook het CDA er nog wel eens bij vragen.quote:
Toch wel, het daadwerkelijk door kunnen voeren van een grote hervormingsagenda zou in belang van de VVD moeten zijn toch?quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar VVD heeft dan ook niks te winnen bij Paars + dus dat maakt niet uit.
Ik hoef niet perse te hervormen hoor, het hangt er echt van af in welke richting dat gebeurd.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:30 schreef du_ke het volgende:
Toch wel, het daadwerkelijk door kunnen voeren van een grote hervormingsagenda zou in belang van de VVD moeten zijn toch?
Zolang het maar progressief gaat worden, maakt mij de kleur niet zoveel uit~!quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:28 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
JongePaars is geen "links feestje", het is wel een progressief feestje. Zonder andere partijen is de VVD ook niks, alle partijen zullen elkaar tegemoet moeten komen.
Jij niet maar de VVD wil dat welquote:Op woensdag 9 juni 2010 22:31 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik hoef niet perse te hervormen hoor, het hangt er echt van af in welke richting dat gebeurd.
Je weet niet eens in hoeverre de andere partijen bereid zijn concessies te doen, hoe weet je dan nu al dat het niets gaat worden?quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:12 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het is niet dogmatisch, er is sprake van een bepaalde bandbreedte waarin je je principes kunt afwegen tegen een praktische situatie. Paars + valt daar wat mij betreft gewoon buiten. Het is ook niet zo dat je in de oppositie geen idealen na kunt streven en kunt verwezenlijken. Ieder voorstel heeft immers een meerderheid in de kamer nodig. In een situatie van een minderheidskabinet heb je als oppositie juist een vrij sterke positie.
Dat zou echt feest voor de kleinere partijen worden, de PVV zou de grootste partij worden.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:22 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Daar zou ik beter mee kunnen leven eerlijk gezegd, dan is er meer balans.
Nah, laten we eerst maar eens een efficiency-slag maken en daarna verder kijken.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:31 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik hoef niet perse te hervormen hoor, het hangt er echt van af in welke richting dat gebeurd.
of juist vlees noch visquote:Op woensdag 9 juni 2010 22:39 schreef masterwindow het volgende:
Paars beter dan (centrum) rechts;
Rechtse partijen zijn individualistisch, denken alleen op het ''eerste niveau''
Links partijen zijn te idealistisch, ze zien de wereld te goed en willen geld naar de armen/ontwikkelingslanden, naar landen in Afrika waar je nog nooit van gehoord hebt
Paars: de perfecte combinatie van rechts en links. Denken aan de armen van de samenleving; zij zijn de schoonmaaksters, de vuilnismannen en de secretarissen die ervoor zorgen dat Nederland verder kan!
Dakantochnie??quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:45 schreef Fir3fly het volgende:
Nee, lijkt me niets.
Zonder GL, oftewel gewoon paars.
En waarom niet?quote:
Omdat ze zonder GL 73 zetels hebben geloof ik, tenminste de laatste keer dat ik keek. Maar ik heb al een uur niet gekeken dus dat kan veranderd zijnquote:
Bijna genoeg, en de uitslag is toch nog lang niet binnen?quote:Op woensdag 9 juni 2010 @ 22:48 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Omdat ze zonder GL 73 zetels hebben geloof ik, tenminste de laatste keer dat ik keek. Maar ik heb al een uur niet gekeken dus dat kan veranderd zijn
Klopt. Gewoon paars heeft niet genoeg zetels.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:48 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Omdat ze zonder GL 73 zetels hebben geloof ik, tenminste de laatste keer dat ik keek. Maar ik heb al een uur niet gekeken dus dat kan veranderd zijn
Nét genoeg zetels is ook niet wenselijk, beter een ruime meerderheid en dat gaat er niet in zitten met paars als we de prognose moeten volgen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:49 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Bijna genoeg, en de uitslag is toch nog lang niet binnen?
Beter een kleine meerderheid dan een allergaartjeskabinet.quote:Op woensdag 9 juni 2010 @ 22:50 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nét genoeg zetels is ook niet wenselijk, beter een ruime meerderheid en dat gaat er niet in zitten met paars als we de prognose moeten volgen.
Jij als pot moet je inderdaad totaal geen zorgen maken om je toekomst in dit land.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:49 schreef Viking84 het volgende:
Welkom!
Ben ik met je eens maar ik denk niet dat het gaat gebeuren. Dus dan liever paars+quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Beter een kleine meerderheid dan een allergaartjeskabinet.
Zo'n kabinet is geen allegaartjeskabinet.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Beter een kleine meerderheid dan een allergaartjeskabinet.
VVD en GL lijken me behalve op economisch gebied onverenigbaar.quote:Op woensdag 9 juni 2010 @ 22:54 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Zo'n kabinet is geen allegaartjeskabinet.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:53 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Jij als pot moet je inderdaad totaal geen zorgen maken om je toekomst in dit land.
Nee, dat zeg ik, geen zorgen.quote:
Die partijen kunnen het makkelijk eens worden. VVD en SP is niet mogelijk, VVD en GL kan makkelijk.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
VVD en GL lijken me behalve op economisch gebied onverenigbaar.
Maar of de achterban van GL dat leuk gaat vinden is een tweede... Wel een fors links front met PvdA en GL, dus dan maak ik me minder zorgen over de VVD.quote:Op woensdag 9 juni 2010 23:01 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Die partijen kunnen het makkelijk eens worden. VVD en SP is niet mogelijk, VVD en GL kan makkelijk.
De VVD en GL zijn juist op economisch gebied goed verenigbaar. Sla het GL-partijprogramma en de cijfers van het CPB er maar eens op na.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
VVD en GL lijken me behalve op economisch gebied onverenigbaar.
Dan krijg je CDA beleid op economisch gebied, dat wil de kiezer niet hebben we gezien.quote:Op woensdag 9 juni 2010 23:01 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Die partijen kunnen het makkelijk eens worden. VVD en SP is niet mogelijk, VVD en GL kan makkelijk.
Zowel D66 als GroenLinks zijn de VVD ruim voorbij gestreefd op liberaal beleid. Wat jij bedoelt is geen liberalisme, maar populistisch conservatisme. Ik zie een partij van een dergelijk allooi liever ook in de oppositie, in dat opzicht zijn we het eens. Maar de winst van de VVD geeft ook een zekere verantwoordelijkheid voor het leiden van een stabiele coalitie. Dat is nu nodig, en dat ze daar zelf een prominente rol in zullen innemen accepteer ik als noodzakelijk kwaad. Maar jij acht je persoonlijke afkeer van links van groter belang dan de toekomst van Nederland, dat is een keuze die ik niet zal maken.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:01 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Waarschijnlijk de enige vormbare coalitie. Dus het is dat of nieuwe verkiezingen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 23:04 schreef Klummie het volgende:
[..]
Dan krijg je CDA beleid op economisch gebied, dat wil de kiezer niet hebben we gezien.
Als de VVD in Paars + gaat zitten zullen ze nooit hun winst kunnen verzilveren.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 23:11 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Zowel D66 als GroenLinks zijn de VVD ruim voorbij gestreefd op liberaal beleid. Wat jij bedoelt is geen liberalisme, maar populistisch conservatisme. Ik zie een partij van een dergelijk allooi liever ook in de oppositie, in dat opzicht zijn we het eens. Maar de winst van de VVD geeft ook een zekere verantwoordelijkheid voor het leiden van een stabiele coalitie. Dat is nu nodig, en dat ze daar zelf een prominente rol in zullen innemen accepteer ik als noodzakelijk kwaad. Maar jij acht je persoonlijke afkeer van links van groter belang dan de toekomst van Nederland, dat is een keuze die ik niet zal maken.
Ik zie helaas sterke concurrentie van een VVD-CDA-PvdA kabinet.quote:Op woensdag 9 juni 2010 23:15 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Waarschijnlijk de enige vormbare coalitie. Dus het is dat of nieuwe verkiezingen.
De VVD is allang niet liberaal meer, eerder rechts-conservatief. D66 en zelfs GL zijn liberaler. Nu kunnen we een echt liberaal kabinet verwachten met Paars+.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:01 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Niet alleen dat, maar dan heb je ook nog eens een paar mensen hier die denken dat het beter is voor Nederland als de SGP gaat regeren, dan als GL/D66 regeren.quote:Op donderdag 10 juni 2010 00:20 schreef Wii-Style het volgende:
Wat een huilies die gelijk denken dat Nederland om zeep wordt geholpen zodra er mensen aan de macht komen die een beleid voeren waar ze het niet mee eens zijn. Ik word ziek van dat soort dramatisch, wereldvreemd gelul. Nederland is een van de mooiste en rijkste landen op Aarde. Dat veranderd niet zomaar. Dat kan onmogelijk zomaar plots veranderen. Je mag vinden dat er gemiste kansen zijn, maar berichten als 'RIP Nederland' mag je achterwege laten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |