Dat is van iemand die in dit topic de percentages checkt en de ozo moeilijke berekening naar zetelaantallen maakt.quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:55 schreef Arcee het volgende:
Exit-poll zetelaantallen
Zijn er echt 2 topics nodig?
Ik heb ze bij elkaar gezetquote:Op woensdag 9 juni 2010 16:55 schreef Arcee het volgende:
Exit-poll zetelaantallen
Zijn er echt 2 topics nodig?
Makkelijk toch voor de fokkers?quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:57 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Dat is van iemand die in dit topic de percentages checkt en de ozo moeilijke berekening naar zetelaantallen maakt.
Ja, of de zetelaantallen tot 75quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:59 schreef Tyr80 het volgende:
Om coalities te proberen kun je toch net zo goed in je hoofd de percentages optellen tot je bij de 50 zit?
Check de cursieve tekst eronderquote:Op woensdag 9 juni 2010 17:03 schreef Seam het volgende:
De labels voor links en rechts vind ik trouwens debiel, PVV is economisch zo links als maar kan, terwijl D66 juist economisch rechts is.
Nee dat is een goede redenquote:Op woensdag 9 juni 2010 17:07 schreef JohnLocke het volgende:
Toch D66, met heel veel twijfel en tegenzin. Het liefst had ik gewoon niet gestemd maar dan krijg ik constant irritante reacties van de mensen om me heen.
Gefeliciteerd, je hebt nou precies uitgevogeld waarom stemmen via internet slecht is voor het opkomstpercentage.quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:07 schreef JohnLocke het volgende:
Toch D66, met heel veel twijfel en tegenzin. Het liefst had ik gewoon niet gestemd maar dan krijg ik constant irritante reacties van de mensen om me heen.
En dan toch de beste veilige keuze gemaakt, huldequote:
Op zich had ik nu ook niet kunnen stemmen en dan liegen, maar ik houd niet van liegen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:08 schreef Igen het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, je hebt nou precies uitgevogeld waarom stemmen via internet slecht is voor het opkomstpercentage.
Dat was ook deel van de overweging, plus dat ik me wel in hun HRA standpunt, onderwijsplannen en groene signatuur kan vinden. Ik zou alleen willen dat ze wat minder idealistisch zouden zijn wat betreft mensen, zeker bij onderwerpen als immigratie en criminaliteit.quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:09 schreef Seam het volgende:
[..]
En dan toch de beste veilige keuze gemaakt, hulde
Dat kan juist zorgen voor een mooie balans in een coalitie met de VVDquote:Op woensdag 9 juni 2010 17:14 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Dat was ook deel van de overweging, plus dat ik me wel in hun HRA standpunt en groene signatuur kan vinden. Ik zou alleen willen dat ze wat minder idealistisch zouden zijn wat betreft mensen, zeker bij onderwerpen als immigratie en criminaliteit.
ik hoor het al, een typische D66'er. Hier overigens ook. Pechtold +1, letterlijk!quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:09 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Op zich had ik nu ook niet kunnen stemmen en dan liegen, maar ik houd niet van liegen.
Was er tóch nog een chickie te bekennen, dan? Ik heb de hele lijst afgespeurd op die website, maar blijkbaar niet goed genoeg?quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:19 schreef themole het volgende:
D66, op mevrouw Dijkstra: Ik gun haar wel een plaatsje in de tweede kamer.
Ze hebben geen autocue in de Kamerquote:Op woensdag 9 juni 2010 17:19 schreef themole het volgende:
D66, op mevrouw Dijkstra: Ik gun haar wel een plaatsje in de tweede kamer.
Kloptquote:Op woensdag 9 juni 2010 17:19 schreef MrBadGuy het volgende:
De zetelaantallen worden in het echt natuurlijk op een andere manier berekend dan het percentage * 1,5![]()
Wel leuke uitslag natuurlijk
Dit geeft idd een redelijke indicatie.quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:20 schreef henrydg het volgende:
[..]
Klopt
Maar ik heb geen zin om ingewikkeld te gaan doen![]()
quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:20 schreef superworm het volgende:
[..]
Was er tóch nog een chickie te bekennen, dan? Ik heb de hele lijst afgespeurd op die website, maar blijkbaar niet goed genoeg?
Dan kan heel cda aan de beademingsapparatuur.quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:22 schreef henrydg het volgende:
Ik ga me kapot lachen als fok straks toch representatief blijkt te zijn
Vind ik nog niet eens zo erg, wel jammer voor de SP en PVDA, ik wil meer rood aan de top!quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:24 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Dan kan heel cda aan de beademingsapparatuur.
Dat dacht ik al.quote:
Sinds wanneer is zij overgestapt naar de D66?quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:25 schreef henrydg het volgende:
[..]
Dat dacht ik al.
Je had op:
[ afbeelding ]
Moeten stemmen
Het maakt niet uit van welke partij ze lid is, ze is namelijk knap.quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:28 schreef superworm het volgende:
[..]
Sinds wanneer is zij overgestapt naar de D66?![]()
Die kleurtjes zijn gebaseerd op:quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:30 schreef UltraR het volgende:
PVV: centrum?![]()
En als je CDA rechts en PVDA links plaatst. Dan moet je D'66 ook links plaatsen. Anders wordt 'centrum' wel erg subjectief. Maar goed... met PVV centrum lijkt me dat toch niet meer te vermijden.
D66 is centrum rechts eerderquote:Op woensdag 9 juni 2010 17:30 schreef UltraR het volgende:
PVV: centrum?![]()
En als je CDA rechts en PVDA links plaatst. Dan moet je D'66 ook links plaatsen. Anders wordt 'centrum' wel erg subjectief. Maar goed... met PVV centrum lijkt me dat toch niet meer te vermijden.
Klopt, alleen is de officiële methode wat meer in het voordeel van de grotere partijenquote:Op woensdag 9 juni 2010 17:21 schreef themole het volgende:
[..]
Dit geeft idd een redelijke indicatie.
Tering, wat een onzin. De VVD rechtser dan TON? Het CDA rechtser dan TON?quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:31 schreef henrydg het volgende:
[..]
Die kleurtjes zijn gebaseerd op:
[ afbeelding ]
Ah, maar centrum is in dat plaatje eigenlijk alleen weggelegd voor de partijen die op het kruispunt staan. Geen enkele dus.quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:31 schreef henrydg het volgende:
[..]
Die kleurtjes zijn gebaseerd op:
[ afbeelding ]
D66 heeft trouwens wel een zeer slechte campagne gevoerd. Pechtold was nauwelijks te horen en de slogan "Anders Ja" is gewoon stront.quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:15 schreef Seam het volgende:
[..]
Dat kan juist zorgen voor een mooie balans in een coalitie met de VVD
D66 heeft uitstekende argumenten (hoewel het niet mijn partij is) maar is ondergesneeuwd in de PVDA / VVD discussie. Als niet al die D66ers een tactische stem op links of rechts hadden gegeven waren ze veel groter geworden.quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:34 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
D66 heeft trouwens wel een zeer slechte campagne gevoerd. Pechtold was nauwelijks te horen en de slogan "Anders Ja" is gewoon stront.
En toch doen ze het best goedquote:Op woensdag 9 juni 2010 17:34 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
D66 heeft trouwens wel een zeer slechte campagne gevoerd. Pechtold was nauwelijks te horen en de slogan "Anders Ja" is gewoon stront.
Ik heb ze nu gewoon centrum gemaakt, omdat ik niet precies weet waar ze nou zitten.quote:
Dan heb jij er geen last van, maar die vrouw. Tevens vind de vrouw het zelf niet onderdrukkend.quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:06 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Ik spreek niet namens Gia, maar voor mezelf. Ik heb er last van als ik word geconfronteerd met een hoofddoekje. Deze staat immers voor een vrouw onderdrukkende symbool.
Dus jij wilt zeggen dat alle moslims kleine terroristen zijn.quote:Ik heb er last van als ik merk dat een islamitische wijkagent in een moskee agenten rekruteert. Ik voel me bedreigd hierdoor.
Dat klopt, maar betekent dat dat mensen hun geloof hier niet mogen beoefenen? Juist wel toch, iets met vrijheid van meningsuiting en vrijheid van geloof.quote:We leven in Nederland, niet in een islamitisch land.
Daar heb je een punt, maar misschien kunnen ze zich aanpassen.quote:Ik heb er last van als ik op het station in bijv. Apeldoorn sta welke grenst aan een moskee, ik dat gejammer moet aanhoren zodat ik net een mededeling mis van de NS vanwege het feit dat dat gejammer er doorheen loeit.
Als je bij een Christen over het geloof begint, gebeurd dat dus niet?quote:Ik heb er last van dat moslims gauw boos worden en op standje explosief staan als je een dialoog wilt voeren over hun geloof.
Dat is wat je aangepraat wordt... Wanneer heb jij voor het last aanvaring gehad met Marokkanen?quote:Ik heb er last van dat Marokkaans straattuig de boel hier terroriseert.
In Nederland? Waar dan?quote:Ik heb er last van dat islamieten in Nederland optochten houden en Israelische vlaggen verbanden.
Ik zou zeggen dat jij nu een flinke moslimhaat hebt.quote:Doe me erg denken aan kristalnacht. De Jodenhaat zit er flink in bij juist die groepering.
Noem er nog eens een paar.quote:Ja dat zijn van die dingen waar ik last van heb. Zo maar een paar hoor......
extreem is altijd foutquote:Op woensdag 9 juni 2010 18:03 schreef du_ke het volgende:
Toch jammer dat extreemrechts hier nog zo groot is.
Vind het ook jammer dat de VVD zo groot isquote:Op woensdag 9 juni 2010 18:03 schreef du_ke het volgende:
ik zou het eerder extreem midden willen noemenquote:Op woensdag 9 juni 2010 18:03 schreef du_ke het volgende:
Tyfus... Stem dan blanco, weet jequote:Op woensdag 9 juni 2010 18:05 schreef Jurgen21 het volgende:
Opkomst om 18:00 uur bijna 10% lager dan in 2006
Had het over de positie van de PVV.quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:05 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
ik zou het eerder extreem midden willen noemen
Poepweer dan krijg je dat.quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:05 schreef Jurgen21 het volgende:
Opkomst om 18:00 uur bijna 10% lager dan in 2006
Ik ook. Alexander Pechtold; met afstand de beste politicus van Nederland.quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:24 schreef cherrycoke het volgende:
d66 nummer uno
Volgens het KNMI heeft het weer geen invloed op de opkomst of de uitslag in Nederland. Mensen verschuiven misschien wel het tijdstip dat ze gaan stemmen.quote:
Jezus verkiezingsweerquote:Op woensdag 9 juni 2010 18:22 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Volgens het KNMI heeft het weer geen invloed op de opkomst of de uitslag in Nederland. Mensen verschuiven misschien wel het tijdstip dat ze gaan stemmen.
http://www.knmi.nl/cms/content/26028/verkiezingsweer
hahaha, grappig dat, natuurlijk heeft het weer invloed op het feit of mensen gaan stemmen. Mensen die toch al twijfelden om te gaan gaan nu beslist helemaal niet meer...quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:22 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Volgens het KNMI heeft het weer geen invloed op de opkomst of de uitslag in Nederland. Mensen verschuiven misschien wel het tijdstip dat ze gaan stemmen.
http://www.knmi.nl/cms/content/26028/verkiezingsweer
Siewosie 42 zetels voor de VVD. Mochten ze willen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:31 schreef KoosVogels het volgende:
PVV op nummer twee
Wat een falers hier op het forum
quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
Schandalig, Amsterdam pas een opkomst van 15%.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
Fok is nu eenmaal een broednest van rechts tuig. Dat is toch niks nieuwsquote:Op woensdag 9 juni 2010 18:31 schreef KoosVogels het volgende:
PVV op nummer twee
Wat een falers hier op het forum
En toch houden ze zich allemaal gedeisd in het PVV-topic. Slechts een handjevol durft voor zijn mening uit te komen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
Fok is nu eenmaal een broednest van rechts tuig. Dat is toch niks nieuws?
Tja als alle tokkies en buitenlanders niet stemmen, kom je daar al snel op 15% uitquote:Op woensdag 9 juni 2010 18:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
quote:
Mag hopen dat daar sindsdien nog wel wat bijgekomen isquote:In Amsterdam en Den Haag lag het opkomstpercentage in verhouding met voorgaande jaren eveneens lager. In Amsterdam lag het opkomstpercentage rond 13.00 uur op ongeveer 15 procent.
Ik zag er gisteren ook allemaal affiches hangen met Protesteer mee en spoel je stembiljet door de plee of iets van die strekking. Toen liep ik zo verder:quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
Amsterdam zit inmiddels op 39%, nog steeds 10% onder het al lage landelijke gemiddelde van 50%.quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
39% nu volgens AT5quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
[..]
Mag hopen dat daar sindsdien nog wel wat bijgekomen is. (nu.nl)
spreken is zilver......quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En toch houden ze zich allemaal gedeisd in het PVV-topic. Slechts een handjevol durft voor zijn mening uit te komen.
Leuk om al die die huil reacties te lezen straks als de PVDA de grootste is geworden.quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:36 schreef Bolkesteijn het volgende:
VVD gaat wel lekker ruig aan kop op FOK!.
Ja ok maar ze zitten altijd vrij laag.quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:36 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Amsterdam zit inmiddels op 39%, nog steeds 10% onder het al lage landelijke gemiddelde van 50%.
Waar heb je het over.quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:36 schreef One_of_the_few het volgende:
ik denk dat het idee dat met slecht weer links het minder goed doet dat dit idee wordt afgestraft.
Net dat wie breekt betaald niet telde bij de gemeenteraad.
nee hoor, maar vind het schreeuwen van mijn mening over bodigquote:Op woensdag 9 juni 2010 18:38 schreef du_ke het volgende:
[..]
... verzwijgen dat een bruinhemd bent is goed
Jij denkt vol overtuiging het wel even beter te weten dan hetgeen de daadwerkelijke geschiedenis ons leert?quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:30 schreef Samson het volgende:
[..]
hahaha, grappig dat, natuurlijk heeft het weer invloed op het feit of mensen gaan stemmen. Mensen die toch al twijfelden om te gaan gaan nu beslist helemaal niet meer...
Met wat geluk kan er een VVD-D66-Piratenpartij kabinet uit komen op FOK!.quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:47 schreef freako het volgende:
De zetelverdeling om 18:40, met 17:40 en 16:40 als vergelijking:
[ afbeelding ]
Dat fix ik wel.quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:49 schreef Misstique het volgende:
Aangezien mijn teerbeminde die uiteraard vanaf hetzelfde IP adres FOKt al heeft gestemd, kan ik mijn stem niet invullen.
Dus: VVD +1
Hoe kunnen ze dat nou weten?quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:13 schreef Jurgen21 het volgende:
Verontrustende berichten uit enkele stembureaus: PVV en CDA eten de VVD leeg. Onze nieuwe premier heet dan J. Cohen...
In een buro in Hengelo (blijkbaar de dwarsdoorsnede van NL) was de PvdA de grootste en rukte het CDA flink op.quote:
logisch, hengelo is een echte industrie/arbeidersstad als ik me niet vergis......quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In een buro in Hengelo (blijkbaar de dwarsdoorsnede van NL) was de PvdA de grootste en rukte het CDA flink op.
Tsja, dat is niet een heel sterke analyse natuurlijk, ze kunnen niet hard maken dat dat bureau representatief is voor Nederland. Ik denk dat het beter is om gewoon een paar uur te wachten.quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In een buro in Hengelo (blijkbaar de dwarsdoorsnede van NL) was de PvdA de grootste en rukte het CDA flink op.
Over een minuut of 10 blaft er een hondje op Nederland 3.quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:23 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Tsja, dat is niet een heel sterke analyse natuurlijk, ze kunnen niet hard maken dat dat bureau representatief is voor Nederland. Ik denk dat het beter is om gewoon een paar uur te wachten.
Bij de scholierenverkiezingen had het CDA 6 zetels. Daar kwamen de stemmen van de PVV vandaan.quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:13 schreef Jurgen21 het volgende:
Verontrustende berichten uit enkele stembureaus: PVV en CDA eten de VVD leeg. Onze nieuwe premier heet dan J. Cohen...
ik neem aan dat iedereen dat gaat boycotten.....wat een grote oetlul is dat zeg, die de hondquote:Op woensdag 9 juni 2010 19:24 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Over een minuut of 10 blaft er een hondje op Nederland 3.
Die rukte op omdat volgens de medewerker Balkenende als een gek aan het campagnevoeren was geweest de laatste weken.:')quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:20 schreef KoosVogels het volgende:
Tsja, ik denk ik ga ook effe interessant doen. Moet wat tot negen uur.quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:23 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Tsja, dat is niet een heel sterke analyse natuurlijk, ze kunnen niet hard maken dat dat bureau representatief is voor Nederland. Ik denk dat het beter is om gewoon een paar uur te wachten.
Precies, daar kijkt echt niemand naar.quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:25 schreef HaagsPietje het volgende:
ik neem aan dat iedereen dat gaat boycotten.....
Ik denk nog wel tot later ook, volgens mij komt de echte uitslag pas ergens 4 uur 's nachts ofzoquote:Op woensdag 9 juni 2010 19:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, ik denk ik ga ook effe interessant doen. Moet wat tot negen uur.
Koffiedrinken en sigaretjes rokenquote:Op woensdag 9 juni 2010 19:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, ik denk ik ga ook effe interessant doen. Moet wat tot negen uur.
Ik ga maar iets anders doen vanavond, ik hou het niet meer van de spanning.quote:
Ja, ik heb goddomme de hele dag al last van mn strot. Weekend iets te bont gemaakt dus die peuken gaan er niet echt lekker inquote:
quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik ga maar iets anders doen vanavond, ik hou het niet meer van de spanning.Strafschoppen series kijk ik ook nooit bij het voetbal.
In rampen zit geen spanning, dat is al gebeurd.quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:30 schreef superworm het volgende:Dat vind ik juist leuk. Zodra er een ramp gebeurt zit ik er bovenop. Die adrenaline-rush van het entertainment dat nieuws tegenwoordig is geworden, vind ik fantastisch
Een ramp? Je bedoelt als we af lijken te stevenen op een VVD-CDA-PVV kabinet?quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:30 schreef superworm het volgende:
[..]Dat vind ik juist leuk. Zodra er een ramp gebeurt zit ik er bovenop. Die adrenaline-rush van het entertainment dat nieuws tegenwoordig is geworden, vind ik fantastisch
Dat is geen ramp maar een catastrofe voor ons prachtig landje.quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een ramp? Je bedoelt als we af lijken te stevenen op een VVD-CDA-PVV kabinet?
Rampen, verkiezingsuitslagen, penalty-series, all the same to me. Entertainment.quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een ramp? Je bedoelt als we af lijken te stevenen op een VVD-CDA-PVV kabinet?
Dat komt inderdaad dichter in de buurtquote:Op woensdag 9 juni 2010 19:36 schreef n3z het volgende:
[..]
Dat is geen ramp maar een catastrofe voor ons prachtig landje.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:37 schreef superworm het volgende:
[..]
Rampen, verkiezingsuitslagen, penalty-series, all the same to me. Entertainment.
Ik steek de ene met de andere aan op dit momentquote:Op woensdag 9 juni 2010 19:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, ik heb goddomme de hele dag al last van mn strot. Weekend iets te bont gemaakt dus die peuken gaan er niet echt lekker in
de biblebelt zorgt er wel voor dat dat niet gebeurt...quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:34 schreef henrydg het volgende:
CDA 5 zetels, ik ga keihard lachen als dit echt gaat gebeuren ( maar dat gebeurt natuurlijk niet)
VVD+CDA+D66 heeft een enorme meerderheid hier. Die coalitie zou ik wel toejuichen. Zou ook wel iets stabiels op kunnen leveren.quote:Op woensdag 9 juni 2010 20:00 schreef Igen het volgende:
Toch interessant, dat VVD+PPV+CDA hier op het forum geen meerderheid heeft.
Toch niet helemaal stabiel. 20:47:quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:51 schreef freako het volgende:
19:40.
Het stabiliseert behoorlijk.
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |