Ik las in de krant dat ze daar in dit geval meer haast mee zullen maken: binnen een half jaar. Zal vast ook te maken hebben met de druk van de (Amerikaanse) media.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:23 schreef johan555 het volgende:
de rechtszaken beginnen daar meestal pas na 2 of 3 jaar
Jij bent op de hoogte dat ie niet van ongestelde poesjes houdt?quote:
Wat een onmensen zeg! Medelijden hebben met een ander... het zou verboden moeten worden!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:01 schreef El_Matador het volgende:
Ik heb gisteren mensen hun medelijden zien uitspreken.
Ze was lesbisch, dat was onder de pokeraars ook bekend.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zag er in elk geval niet uit of ze gingen doppen
Denk eerder zuipen of snuivenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:43 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ze was lesbisch, dat was onder de pokeraars ook bekend.
quote:Advocaat: mogelijk valse bekentenis
De Nederlandse advocaat van Joran, Bert de Rooij, zegt dat Joran mogelijk onder dwang een valse bekentenis heeft afgelegd.
videoVideo's
Advocaat Joran: mogelijk valse bekentenisvideo
'Vanavond reconstructie moord met Joran'video
'Joran bekent moord op Stephany'video
Nederlandse ambassade
Kort voordat Joran zijn bekentenis aflegde, heeft hij met zijn moeder gebeld. Tijdens dat gesprek zou hij gezegd hebben dat hij bang was voor barbaarse verhoormethoden. Zijn advocaat, Bert de Rooij, besloot daarop een fax te sturen naar de Nederlandse ambassade in Peru. Daarin heeft hij de ambassade gevraagd om ervoor te zorgen dat Joran niet aan dergelijke verhoormethoden onderworpen zou worden.
Niet bevestigd
De Rooij zegt daarnaast alleen in de media gehoord te hebben dat Joran een bekentenis heeft afgelegd. Zowel Joran als de Peruaanse autoriteiten hebben dat niet tegenover hem bevestigd. De Rooij vertegenwoordigt Joran niet in Peru, omdat hij het rechtssysteem daar niet kent en hij geen Spaans spreekt, maar hij staat Joran wel bij.
Vlaag van woede
Joran zou bekend hebben dat hij Flores op zijn hotelkamer in een vlaag van woede heeft vermoorde, omdat zij in zijn laptop had gekeken. Zo zou ze hebben ontdekt dat hij te maken had met de verdwijning van Natalee Holloway.
Gebroken nek
"Ik ging op haar af en sloeg haar. Ze was bang, we maakten ruzie en ze probeerde ervandoor te gaan. Ik pakte haar bij haar nek en sloeg haar," verklaarde Joran volgens MSNBC aan de Peruaanse politie. Daardoor zou Stephany haar nek gebroken hebben.
Privacy
Volgens het rapport was het niet Jorans bedoeling om Stephany te doden: "Ik wilde het niet doen. Ze schond mijn privacy". "Zij had het recht niet", zou Joran gezegd hebben volgens de Peruaanse krant La República. "Het meisje heeft zich gemengd in mijn privéleven. Zij had het recht niet." Volgens La República huilde Joran bij zijn bekentenis.
Strafvermindering
Volgens een Peruaanse strafrechtdeskundige is Joran uit op strafvermindering. Op een Peruaans radiostation zei de expert dat, door doodslag te bekennen, Joran zes tot 20 jaar cel kan krijgen. Voor moord staat maximaal 35 jaar.
Knap. Ik wou dat ik het kon opbrengen om medelijden met hem te hebben. Maar hoe goed ik ook zoek, ik vind het niet.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat een onmensen zeg! Medelijden hebben met een ander... het zou verboden moeten worden!
Als ik lees hoe de gevangenissen aldaar zijn heb ik ook medelijden met eenieder die daarin terecht komt. Ongeacht of je wel of niet een misdrijf hebt gepleegd, zoiets gaat in tegen onze minimum-eisen die wij stellen aan het gevangeniswezen.
Als hij schuldig is verdient hij een celstraf, maar ik wens zijn mensenrechten niet te negeren omdat hij niet zo leuk over komt.
de politiek hier ookquote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:44 schreef maickeltje het volgende:
De politiek daar wil dat hij gewoon schuldig is.
http://peru21.pe/noticia/(...)ira-penal-luriganchoquote:Not going to Lurigancho. Meanwhile, the head of the National Penitentiary Institute (INPE), Ruben Rodriguez Rabanal, ruled yesterday that Van der Sloot will be held in the prisons in Lurigancho and San Jorge, as had been speculation.
Lurigancho explained that it is excluded because it is overcrowded and there is a commitment of his administration not to send an inmate more.
Hij durfde blijkbaar het risico al niet meer te lopen om z'n gezicht op de luchthaven te laten zien.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Begrijp overigens nog steeds niet waarom hij niet naar Bolivia is gegaan, hij had daar tijd genoeg voor en dan was de kans om te ontkomen een stuk groter.
Snel een ticket boeken naar Venezuela was ook een betere keuze geweest
Hm lijkt me ook niet simpel zoiets...vroeg het me dus ook al afquote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kan je zomaar iemands nek breken overigens?
Zijn ouders waren echte "enablers" en Joran heeft daar dankbaar gebruik van gemaakt. Als hij vroeger al de juiste psychische hulp had gehad, was het misschien nooit zo ver gekomen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:44 schreef mazaru het volgende:
[..]
Knap. Ik wou dat ik het kon opbrengen om medelijden met hem te hebben. Maar hoe goed ik ook zoek, ik vind het niet.
Wel met zijn moeder. Voor haar vind ik het doodzielig.
Vind ik ook.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:44 schreef mazaru het volgende:
[..]
Knap. Ik wou dat ik het kon opbrengen om medelijden met hem te hebben. Maar hoe goed ik ook zoek, ik vind het niet.
Wel met zijn moeder. Voor haar vind ik het doodzielig.
Joran is 1,95 en sterk. Een kleine Peruaanse latina die je ongelukkig tegen een nachtkastje gooit, heeft haar nek wel gebroken denk ik zo.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Bolivia was wel te bereiken en qua tijd maakt het ook allemaal niet zoveel uitquote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:45 schreef Gert het volgende:
[..]
Hij durfde blijkbaar het risico al niet meer te lopen om z'n gezicht op de luchthaven te laten zien.
Vandaar die peperdure taxirit.
Met een kilootje of 32 a 33 aan kracht , kan je iemands nek al breken. Ja dus , gaat gemakkelijker als je denkt.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
gebeurt niet vaak.., maar ben het helemaal eens met je, mijn kleine latina mami stop ik ook regelmatig in mn broekzak en moet ik oppassen dat ik haar niet breek.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Joran is 1,95 en sterk. Een kleine Peruaanse latina die je ongelukkig tegen een nachtkastje gooit, heeft haar nek wel gebroken denk ik zo.
En anders dat tennisracket/honkbalknuppel waar het over ging.
Ik denk het ook niet. In een taxi kun je nog redelijk alle kanten uit, maar zit je eenmaal in de molen van een vliegveld en vliegtuig, dan kun je niks meer.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:45 schreef Gert het volgende:
[..]
Hij durfde blijkbaar het risico al niet meer te lopen om z'n gezicht op de luchthaven te laten zien.
Vandaar die peperdure taxirit.
Haar reactie op het nieuws dat Joran was opgepakt wegens moord: "Wat is dít nu weer?"quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:48 schreef Felixa het volgende:
Natuurlijk wil je als moeder niet geloven dat je kind misdaden begaat, maar op een gegeven moment moeten toch de schellen van je ogen vallen.
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:52 schreef Gert het volgende:
[..]
Haar reactie op het nieuws dat Joran was opgepakt wegens moord: "Wat is dít nu weer?"
Dat klinkt toch een beetje als: "Die verdraaide belhamel toch. Gisteren belletje trekken en nu dit weer."
Hoe moet ze dan reageren?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:52 schreef Gert het volgende:
[..]
Haar reactie op het nieuws dat Joran was opgepakt wegens moord: "Wat is dít nu weer?"
Dat klinkt toch een beetje als: "Die verdraaide belhamel toch. Gisteren belletje trekken en nu dit weer."
Misschien wat meer medeleven kunnen tonen naar het slachtoffer en familie? En verder aangeven dat je er van bent geschrokken etc.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Hoe moet ze dan reageren?![]()
'Ik haat hem en wil hem nooit meer zien meneer de journalist?'
Ik zou ook zo reageren als de journalisten alweer in de tuin liggen om te willen weten wat jij ervan vindt. Daaag.
Paar pagina's terug wordt het vermeld op een foto.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:00 schreef Ladidadida het volgende:
Is dat ongesteldheidsverhaal ook ergens gebleken, of was dat gewoon een reactie van iemand hier omdat ze een rode onderbroek aan had?
Misschien ben je wel zo geschrokken dat je even geen goede reactie KAN geven -_-quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:59 schreef fokvragen het volgende:
[..]
Misschien wat meer medeleven kunnen tonen naar het slachtoffer en familie? En verder aangeven dat je er van bent geschrokken etc.
Het is nu pas 8 uur 's ochtends daar. Iedereen wordt nu net pas een beetje wakker. Bekentenis kwam daar aan het eind van de avond plaatselijke tijd.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:00 schreef fokvragen het volgende:
Het is wel verdacht stil uit Peru na de bekentenis. Vraag me af in hoeverre de bekentenis waar is.
Stond in het autopsierapport, bij wat voor kleren ze allemaal aanhad.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:00 schreef Ladidadida het volgende:
Is dat ongesteldheidsverhaal ook ergens gebleken, of was dat gewoon een reactie van iemand hier omdat ze een rode onderbroek aan had?
Ja, of "doet ie anders nooit hoor! O shit toch wel."quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Hoe moet ze dan reageren?![]()
'Ik haat hem en wil hem nooit meer zien meneer de journalist?'
Misschien zijn ze Joran aan het oplappen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:00 schreef fokvragen het volgende:
Het is wel verdacht stil uit Peru na de bekentenis. Vraag me af in hoeverre de bekentenis waar is.
Zo eh hij slaapt lekker goed..............quote:
Dat is het.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:59 schreef fokvragen het volgende:
[..]
Misschien wat meer medeleven kunnen tonen naar het slachtoffer en familie?
Troll.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is het.
Medelijden met Joran zie ik hier veel. Door anderen ook medelijden met het slachtoffer.
Maar juist degenen die vol medelijden zijn met Joran hoor ik nergens hun afschuw uitspreken over de daden van dit rotjoch en de gevolgen voor onschuldige meisjes.
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:28 schreef johan555 het volgende:
[..]
Volgens mij kwam hij redelijk "fris" dat hotel kamertje uit dus hij bij z'n volle verstand .
Hij keek zelfs nog heel even of de deur wel echt in het slot gevallen was .
Welke daden heb je het over? Hetgeen velen vermoeden, of datgene wat werkelijk bewezen is?quote:
Ah, okee, dankquote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:02 schreef Felixa het volgende:
[..]
Stond in het autopsierapport, bij wat voor kleren ze allemaal aanhad.
Dat meisje had gewoon van zijn laptop af moeten blijven.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is het.
Medelijden met Joran zie ik hier veel. Door anderen ook medelijden met het slachtoffer.
Maar juist degenen die vol medelijden zijn met Joran hoor ik nergens hun afschuw uitspreken over de daden van dit rotjoch en de gevolgen voor onschuldige meisjes.
Precies.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:00 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Misschien ben je wel zo geschrokken dat je even geen goede reactie KAN geven -_-
"Wat is dit nu weer" kun je in hedendaagse taal vertalen in "WTF?"
Niet op reagerenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
Welke daden heb je het over? Hetgeen velen vermoeden, of datgene wat werkelijk bewezen is?
Dat maakt niet uit. Wij zijn geen rechters. Wij kunnen dingen concluderen los van wat een rechter doet.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
Welke daden heb je het over? Hetgeen velen vermoeden, of datgene wat werkelijk bewezen is?
Welja, vooral niet inhoudelijk reageren.quote:
Jij bent een trol.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Welja, vooral niet inhoudelijk reageren.
Wie is er nou de troll?![]()
Ja, dat had ik ook kunnen verzinnen dat die advocaat dat zou zeggen, een beetje verwarring zaaien is natuurlijk je ultieme doel als advocaatquote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:10 schreef mazaru het volgende:
Ah, weer een nieuw item:
Advocaat: mogelijk valse bekentenis
De Nederlandse advocaat van Joran, Bert de Rooij, zegt dat Joran mogelijk onder dwang een valse bekentenis heeft afgelegd.
http://www.rtl.nl/%28/act(...)oot-bekent-moord.xml
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:11 schreef fokvragen het volgende:
[..]
Dat meisje had gewoon van zijn laptop af moeten blijven.
Omdat je discussies niet van me kunt winnen door het gebrek aan inhoudelijke argumenten zeker?quote:
en daar gaan we weer.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:10 schreef mazaru het volgende:
Ah, weer een nieuw item:
Advocaat: mogelijk valse bekentenis
http://www.rtl.nl/%28/act(...)oot-bekent-moord.xml
Jij. Je bent constant bezig mensen af te zeiken omdat ze het zielig vinden voor Joran. Nou, ik vind het ook triest voor die jongen, ook al is het z'n verdiende loon. Wil niet zeggen dat ik het niet veel verschrikkelijker vind voor de nabestaanden van zowel Natalee als Stephany, twee jongedames in de bloei van hun leven.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Welja, vooral niet inhoudelijk reageren.
Wie is er nou de troll?![]()
Oh, ik wacht nog steeds op jouw inhoudelijke reactie over waarom je denkt dat Joran haar verkracht zou hebben als ze niet ongesteld was.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Omdat je discussies niet van me kunt winnen door het gebrek aan inhoudelijke argumenten zeker?
Van jouw kant klopt dat inderdaad.
sorry...quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Omdat je discussies niet van me kunt winnen door het gebrek aan inhoudelijke argumenten zeker?
Van jouw kant klopt dat inderdaad.
Dat zie ik hem wel doen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:18 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Oh, ik wacht nog steeds op jouw inhoudelijke reactie over waarom je denkt dat Joran haar verkracht zou hebben als ze niet ongesteld was.![]()
Want dat pretendeer jij hier als een FEIT.
Helaas ben jij zo'n ontzettend bekrompen eng ventje, om dan maar meteen aan te nemen dat diegenen die medelijden kunnen tonen naar Joran, dat niet kunnen naar de slachtoffers. Dat toont aan hoe kleinzielig jij bent.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is het.
Medelijden hebben met een gruwelijke moordenaar maakt je een immoreel persoon.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:16 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Jij. Je bent constant bezig mensen af te zeiken omdat ze het zielig vinden voor Joran. Nou, ik vind het ook triest voor die jongen, ook al is het z'n verdiende loon. Wil niet zeggen dat ik het niet veel verschrikkelijker vind voor de nabestaanden van zowel Natalee als Stephany, twee jongedames in de bloei van hun leven.
Mensen belachelijk maken omdat ze niet dezelfde mening als jij hebben, dat vind ik echt het toppunt van triestheid. En ze dan ook nog Joran-fan noemen. Ik ben verre van Joran-fan. En toch vind ik het triest. Trieste situatie. Die jongen is gewoon niet goed bij z'n hoofd. Hij zou na z'n straf in een TBS kliniek moeten zitten. Maar mensen als jij wensen hem verkracht, gemarteld en weet ik veel wat. Triest, triest.
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Medelijden hebben met een gruwelijke moordenaar maakt je een immoreel persoon.![]()
...knip
Aggut, wat een lieve woordjes weer.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:22 schreef Mercer het volgende:
[..]
Helaas ben jij zo'n ontzettend bekrompen eng ventje, om dan maar meteen aan te nemen dat diegenen die medelijden kunnen tonen naar Joran, dat niet kunnen naar de slachtoffers. Dat toont aan hoe kleinzielig jij bent.![]()
Ik heb zelfs medelijden met de moordenaar van mijn eigen geliefde. Hij mag van mij doodvallen, maar vind het toch triest voor hem. Want hij is ZIEK. En zieke mensen hebben HULP nodig, geen martelgang.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Medelijden hebben met een gruwelijke moordenaar maakt je een immoreel persoon.![]()
En TBS helpt geen donder natuurlijk. Al helemaal niet bij een pathologisch leugenaar als Joran. Zoals iemand al eerder hier stelde; hij komt er alleen maar nog geslepener uit omdat hij leert hoe hij die psychologen nog beter om de tuin kan leiden.
Ik voorzie voor hem hetzelfde lot als wat hij anderen heeft aangedaan. Mooi stukje Karma. Niks "triests" aan.
Welke bewijzen heb jij in handen op basis waarvan jij ondubbelzinnig kan concluderen dat Joran schuldig is aan de dood van de dame in Peru?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:12 schreef El_Matador het volgende:
Dat maakt niet uit. Wij zijn geen rechters. Wij kunnen dingen concluderen los van wat een rechter doet.
Als ik de wedstrijd niet heb gezien kan ik niet stellen dat het ten onrechte is afgekeurd...quote:Een doelpunt is een doelpunt, ook als het afgekeurd wordt door een blinde scheidsrechter.
Beter dan meegaan met malloten die op basis van wat artikelen op internet denken te weten hoe e.e.a. zit.quote:Leg niet zoveel irrationeel vertrouwen in een rechtsstaat. Dat is bloedjelink.
ja, laten ze die moeder ook maar meteen opsluiten want die reageerde best raar...quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:59 schreef fokvragen het volgende:
[..]
Misschien wat meer medeleven kunnen tonen naar het slachtoffer en familie? En verder aangeven dat je er van bent geschrokken etc.
Omdat je mij nergens medelijden hebt zien uitspreken naar de slachtoffers, neem je maar aan dat dat medelijden er niet is. Gebaseerd op NIETS! Dat geeft dus aan hoe bekrompen jij bent. Bah!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Aggut, wat een lieve woordjes weer.
Ik heb je nog nergens een opmerking over de slachtoffers zien maken. Wel je grote medelijden zien uitspreken voor een zieke seriemoordenaar.
Dan spoor je totaal niet.
Nog afgezien van het feit dat hij slechts verdachte is...quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:24 schreef El_Matador het volgende:
Ik heb je nog nergens een opmerking over de slachtoffers zien maken. Wel je grote medelijden zien uitspreken voor een zieke seriemoordenaar.
Hulp is totaal zinloos. Deze gasten zijn niet te genezen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:25 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Ik heb zelfs medelijden met de moordenaar van mijn eigen geliefde. Hij mag van mij doodvallen, maar vind het toch triest voor hem. Want hij is ZIEK. En zieke mensen hebben HULP nodig, geen martelgang.![]()
Immoreel my ass.
klopt helemaal El_Matadorquote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En TBS helpt geen donder natuurlijk. Al helemaal niet bij een pathologisch leugenaar als Joran. Zoals iemand al eerder hier stelde; hij komt er alleen maar nog geslepener uit omdat hij leert hoe hij die psychologen nog beter om de tuin kan leiden.
Ik voorzie voor hem hetzelfde lot als wat hij anderen heeft aangedaan. Mooi stukje Karma. Niks "triests" aan.
En dan anderen immoreel noemen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:28 schreef El_Matador het volgende:
Martelen is ook niet mijn bedoeling, maar ik zou er geen bezwaar tegen hebben.
Niet alleen. Het gaat om de DADEN van Joran. En daar horen zijn slachtoffers dus helemaal bij.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nog afgezien van het feit dat hij slechts verdachte is...
Het onderwerp alhier is Joran.
Dat vind ik niet. Dat vind ik eerder groots.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
dat zou heel vies zijn... hoop echt dat hij meer krijgt dan dat... maar hoe zit het nou met uitlevering naar de VS als hij vrij komt? heeft peru uitleverings verdrag met de VS?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Plus dat het 2 jaar duurt voordat hij veroordeeld wordt. Aftrek van de gezeten tijd en meewerken aan de uitzetting = 2 á 3 jaar zitten
Snap ook wel dat ze zo reageerd hoor.Dat mens heeft al jaren gezeik.Der man is overleden.Het is even stil rond joran en ineens gebeurd dit weer.Ik zou ook reageren van wat is dit nu weer??quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:59 schreef fokvragen het volgende:
[..]
Ben jij nu ineens zijn psychiater en heb je hem weken onderzocht? Al die aannames die jij maakt zeg...quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hulp is totaal zinloos. Deze gasten zijn niet te genezen.
Martelen is ook niet mijn bedoeling, maar ik zou er geen bezwaar tegen hebben. Het is het minste wat het joch kan overkomen als boetedoening voor zijn walgelijke daden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |