Ik blancheer spinazie alléén als ik het in een ovengerecht verwerk. Niet met roerbakken.quote:Op maandag 7 juni 2010 18:37 schreef RobinOok het volgende:
Spinazie, knoflook en sojasaus is mooie basiscombinatie, maar het rare is, de variaties die ik tot nu toe probeerde bevielen eigenlijk nooit zo goed. Ik heb eerlijk gezegd geen idee waar dat nou aan ligt. Ik ga het een volgende keer eerst maar eens proberen zonder dat blancheren, kijken of dat het verschil maakt. (wat ik me eigenlijk niet voor kan stellen, maar goed, dat zou dan alleen maar winst zijn, want een stap minder.)
waarom al die robinook fotos dubbel?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:46 schreef _Ophelia_ het volgende:
Omdat het toch een fototopic is een paar plaatjes uit voorgaande topics:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Die dubbele zijn niet bewust, in Opera kun je copy-pasten door te slepen, en dat gebeurt me nog wel eens op de laptop. (en alle foto's zijn dubbel, niet alleen die van RobinOok)quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:48 schreef RoodWijntje het volgende:
[..]
waarom al die robinook fotos dubbel?
Ik denk ook dat het recept uitging van een exotischer spinaziesoort. Of wilde spinazie of zo. Dan lijkt blancheren me meer nut hebben ja.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 02:39 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik blancheer spinazie alléén als ik het in een ovengerecht verwerk. Niet met roerbakken.
Oh yum, die dingen maak ik ook graagquote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:03 schreef Ilse86 het volgende:
Super lekkere Snickerdoodlesnaar recept van Nigella Lawson (How to Become a Domestic Goddess):
Ik ga nog werken aan mijn food photography kunsten![]()
[ afbeelding ]
zijn het cakejes met de smaak van snickers?quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:48 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Oh yum, die dingen maak ik ook graag
Nee, vrij boterige koekjes met wat nootmuskaat en vanille, gerold in kaneel/suiker. Heel lekker!quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:50 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
zijn het cakejes met de smaak van snickers?
hmm klinkt goed! heb je n receptje?quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:54 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Nee, vrij boterige koekjes met wat nootmuskaat en vanille, gerold in kaneel/suiker. Heel lekker!
thanksquote:Op woensdag 9 juni 2010 14:06 schreef ColdFeet het volgende:
Google maar op nigella snickerdoodles recipe
Even opgezocht in de van Dale:quote:
jeezus, en daar maken ze een koekje naar?quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:13 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Even opgezocht in de van Dale:
Snek = Kegelvormig onderdeel van een uurwerk, dat dient om een tegenwicht te vormen tegen de geleidelijk verminderende drijfkracht van de veer
Snekrad = aan de snek bevestigd tandrad.
Dat doet wel echt aan een koekje denken ja.quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:13 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Snek = Kegelvormig onderdeel van een uurwerk, dat dient om een tegenwicht te vormen tegen de geleidelijk verminderende drijfkracht van de veer
Snekrad = aan de snek bevestigd tandrad.
Klinkt en ziet er erg lekker uitquote:Op zaterdag 12 juni 2010 16:49 schreef RobinOok het volgende:
[ afbeelding ]
Altijd lekker: "Thaise Aubergines". (<= recept)
Met kokosmelk, knoflook, gember, chilisaus, rijstazijn, vissaus, suiker lekker veel limoensap en lente-uitjes.
Beetje een stomme naam, dat wel, want thaise aubergine is een soortnaam, dat zijn van die leuke, kleine, ronde aubergientjes in allerlei kleuren en dit maak je gewoon van paarse (liefst die dunne, lichtpaarse) aubergines. Maar goed, het nederlands vertaalde kookboek zegt "Thaise Aubergines" en zo heet het bij ons thuis. Zo lekker dat we het regelmatig eten.
prima foto idd, krijg er trek vanquote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:03 schreef Ilse86 het volgende:
Super lekkere Snickerdoodlesnaar recept van Nigella Lawson (How to Become a Domestic Goddess):
[ afbeelding ]
Klinkt lekker!quote:Op woensdag 16 juni 2010 23:22 schreef RobinOok het volgende:
[ afbeelding ]
Witlof, granny smith, witte druiven en gegrillde, gemarineerde kipfilet. (<= recept)
Dressing van griekse yoghurt, mayo en honing.
Ik maakte iets vergelijkbaars een paar weken terug en dat was het "net niet".
Maar deze keer vond ik het echt helemaal goed. Zou echt niks kunnen verzinnen dat ik een volgende keer anders zou doen.
(maar suggesties zijn evengoed altijd welkom)
als de smaak is zoals ze er uit zien dat houd ik ineens van chocoladequote:Op woensdag 16 juni 2010 19:38 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[ afbeelding ]
ChocolateCherryChocolate Cupcake
Oh, heb jij ergens vega-vissaus gevonden? Wat is de naam en waar heb je het gekocht?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 21:27 schreef prinseszondererwt het volgende:
Oeh, die aubergines ga ik ook ooit eens proberen. Met vega-vissaus.
Hmm, die 'vegetarian stir fry sauce' bedoel je dan denk ik. Daar ben ik niet bepaald over te spreken als vervanging. Toch bedanktquote:Op zaterdag 19 juni 2010 19:01 schreef prinseszondererwt het volgende:
Vegetarische oestersaus hebben ze bij alle toko's, vaak op basis van paddestoelen. Anders gebruik ik vaak goede sojasaus, gaat prima.
Ik was dit weekend aan het "dog-sitten" bij mijn ouders toen ik dit zag en aangezien zij wel een frietpan hebben kon ik mij niet inhouden en heb dus meteen 2 dagen achter elkaar lekkere, eigengemaakte frietjes gegeten. Bedankt!quote:Op donderdag 17 juni 2010 19:41 schreef Fiorellino het volgende:
Vandaag vond ik m'n frites goed gelukt, dus alleen daar een foto van.
Jammieee! Door deze foto heb ik mij ook maar gewaagd aan de snickerdoodles. En ze zijn echt lekker, simpel, maar lekker.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:03 schreef Ilse86 het volgende:
[ afbeelding ]
Ze zijn echt verslavend he!quote:Op woensdag 23 juni 2010 19:49 schreef Ilse86 het volgende:
[..]
Zien er lekker luchtig uitMorgen misschien toch ook maar weer eens maken
Ik denk dat het een aangepast recept is, dat het eigenlijk voor kippenpoten is bedoeld. En dan zie ik het nut van een uur in de oven wel in!quote:Op zondag 27 juni 2010 14:16 schreef RobinOok het volgende:
Wat is het voordeel van nog een uur in de oven zetten in plaats van in een paar minuten bij elkaar wokken?
Basisrecept (met een hoop aanpassingen van mij) komt van iemand anders, maar ik denk dat het de oven in gaat op lage temperatuur omdat de saus dan misschien 'kleveriger' wordt en de kip zachter, omdat de azijn tijd heeft om in te werken. Ik was eerst ook bang dat de kip verschrikkelijk droog zou worden, maar het tegenovergestelde is het geval. Ik weet verder ook niet, heb het nog niet geprobeerd te wokken, dus zou niet weten of dat net zo lekker wordt.quote:Op zondag 27 juni 2010 14:16 schreef RobinOok het volgende:
Wat is het voordeel van nog een uur in de oven zetten in plaats van in een paar minuten bij elkaar wokken?
Ok dit klinkt mss gemeen, majaquote:Op zondag 27 juni 2010 17:21 schreef Ilse86 het volgende:
[..]
En Chinees-Nederlands eten... Tja, het is niet bedoeld als authentiek Chinees recept, maar vind het wel gewoon lekker, en de mensen bij mij thuis blijven erom vragen
Ja ok.. Als je het zo bekijkt, kun je taart, cakejes, koekjes, ijsjes, fruit, meringues enzo ook niet meer als lekker eten bestempelen. Want dat is gewoon je brein dat blij is haha. Gelukkig heb ik niks tegen een blij brein, dus ik blijf dit gewoon lekker eten (en het lekker eten noemen) Maar suit yourself, smaken verschillen en je hoeft het niet te makenquote:Op zondag 27 juni 2010 19:14 schreef evo87 het volgende:
[..]
Ok dit klinkt mss gemeen, maja![]()
Suiker = blij brein.... heeft verder imho niets te maken met lekker eten.
Wat noem jij lekker eten dan? Als je van boekweitgrutten en meiknollen toch nog iets eetbaars weet te maken?quote:Op zondag 27 juni 2010 19:14 schreef evo87 het volgende:
[..]
Ok dit klinkt mss gemeen, maja![]()
Suiker = blij brein.... heeft verder imho niets te maken met lekker eten.
Meiknollenquote:Op zondag 27 juni 2010 22:11 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Wat noem jij lekker eten dan? Als je van boekweitgrutten en meiknollen toch nog iets eetbaars weet te maken?
lekker Oosters broodje! wel vet denk, 2 plakken spek!quote:Op donderdag 1 juli 2010 00:36 schreef RobinOok het volgende:
[ afbeelding ]
Momofuku's Pork Bun
1. Men stoomt een lotusbroodje (uit vriezer v/d toko)
2. Besmeert die met een dun laagje hoisin saus (potje van de toko)
3. Twee plakjes buikspek erop (recept: Momofuku's pork belly. Ook niet moeilijk)
4. Julienne gesneden lente-uitje erop.
5. Komkommerreepjes erop. (komkommer 10 minuutjes ingelegd in beetje suiker en zout)
6. Sriracha chilisaus voor wie wil.
Voila! Lekker broodje.
Dat ziet er echt te lekker uitquote:Op donderdag 1 juli 2010 00:36 schreef RobinOok het volgende:
[ afbeelding ]
Momofuku's Pork Bun
1. Men stoomt een lotusbroodje (uit vriezer v/d toko)
2. Besmeert die met een dun laagje hoisin saus (potje van de toko)
3. Twee plakjes buikspek erop (recept: Momofuku's pork belly. Ook niet moeilijk)
4. Julienne gesneden lente-uitje erop.
5. Komkommerreepjes erop. (komkommer 10 minuutjes ingelegd in beetje suiker en zout)
6. Sriracha chilisaus voor wie wil.
Voila! Lekker broodje.
meiknolletjes zijn lekker!quote:Op zondag 27 juni 2010 22:11 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Wat noem jij lekker eten dan? Als je van boekweitgrutten en meiknollen toch nog iets eetbaars weet te maken?
Ja, moddervet!quote:Op donderdag 1 juli 2010 08:51 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
lekker Oosters broodje! wel vet denk, 2 plakken spek!
aah ok, speklapjes vind ik wel meevallen. lus ik graagquote:Op donderdag 1 juli 2010 11:30 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ja, moddervet!![]()
Moet kunnen, zo op zijn tijd. En de plakken waren ook niet formaat speklap wat in de winkel ligt hoor. Meer vierkant, zo 5x4 cm en dikke cm dik. Hoewel, dat is na het roosteren, dus per saldo misschien wel vergelijkbaar met een dun, langwerpig speklapje. Ach ja.
[ afbeelding ]
vandaag gemaakt en erg in de smaak gevallenquote:Op zondag 20 juni 2010 23:57 schreef RobinOok het volgende:
Dus van de weeromstuit een salade!
[ afbeelding ]
Tomaatjes, komkommer, rode ui, koriander en biefstuk. Met een sausje van hoisin, sesamolie, sojasaus, limoen, honing en wat chilipeper
Ik moet me inhouden om niet gewoon hier achter de PC met een vork die hele ovenschaal leeg te etenquote:
Blij dat je het lekker vondquote:Op zondag 4 juli 2010 18:48 schreef Purdey het volgende:
@Ilse86: Vandaag de malse kip gemaakt,met paprika en uit.In één woord: Geweldig!
Hoe kom je aan het recept? Ga het zeker vaker maken!
Ik had iets meer eters,dus had een kilo kip en heb ook de saus moeten verdubbelen.Ik heb echter wel alleen een half kopje suiker gedaan en driekwart azijn.Maar echt heerlijk,en iedereen vond het een succes!quote:Op maandag 5 juli 2010 09:16 schreef Ilse86 het volgende:
[..]
Blij dat je het lekker vondHet idee heb ik van Tasty Kitchen, maar heb het recept wel enigszins aangepast. In dat recept zaten onder andere geen groenten, geen chilivlokken, nog meer suiker, en een beetje onnodig omslachtige bereidingswijze. Maar wel erg lekker dus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |