super simpel is hetquote:
die haal ik er ook af voor ik ga etenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:15 schreef Bluezz het volgende:
[..]![]()
Ik vind alleen de velletjes van tomaten wat minder bij warme gerechten.
Hee te gek, je foto op Foodgawker!! Dat viooltje, dat doet het hemquote:Op vrijdag 7 mei 2010 09:56 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ik bakte een tofu chocoladecake. Vies joh. Maar wel foodgawkerwaardig blijkbaar haha.![]()
[ afbeelding ]
Yum! Krijg ik ook spontaan weer zin inquote:Op zaterdag 8 mei 2010 00:04 schreef PiperMaru het volgende:
[..]
Hee te gek, je foto op Foodgawker!! Dat viooltje, dat doet het hem
Pompoensoepje
[ afbeelding ]
Ziet er heerlijk uitquote:Op zondag 9 mei 2010 06:51 schreef evo87 het volgende:
moederdag verzoekje na voorgaand succes, croissants en chocolade broodjes (zelfgemaakt, geen blikvoer):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb je een recept van die tofu met saus? Ziet er lekker uitquote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:30 schreef n0a het volgende:
Gebakken Tofu met pittige saus en gerolde omelet:
[ afbeelding ]
Ik heb de bovenste gemaakt: http://www.maangchi.com/recipe/2-tofu-side-dishesquote:Op zondag 9 mei 2010 19:19 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Heb je een recept van die tofu met saus? Ziet er lekker uit
Nomnom, ziet er heerlijk uit!quote:Op maandag 10 mei 2010 14:54 schreef RobinOok het volgende:
[ afbeelding ]
Gebakken lever, van een Berkshire varken. Met gebakken uitjes.
Heftig, niet voor mietjes.![]()
Had het nog nooit klaargemaakt. En ik denk ook nog nooit gegeten, want meestal is het toch kalfslever wat je krijgt. Het was ook behoorlijk leverig, maar niet vies. Iemand een briljante tip voor het bereiden van varkenslever? Nu was ie alleen een tijdje gespoeld in water. Afdrogen, in plakken snijden, peper, zout en beetje bloem. Twee minuutjes per kant bakken in boter. Met gebakken uien dus.
lekker!!quote:Op maandag 10 mei 2010 20:58 schreef PiperMaru het volgende:
Risotto met spinazie, champignons en salami:
[ afbeelding ]
dit lijkt me ook zó lekker!quote:Op woensdag 5 mei 2010 21:11 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
Risotto met kastanjechamps en wat spinazie en grana padanowas lekker!
dat kun je goed!quote:Op zondag 9 mei 2010 06:51 schreef evo87 het volgende:
moederdag verzoekje na voorgaand succes, croissants en chocolade broodjes (zelfgemaakt, geen blikvoer):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Thanks!quote:Op maandag 10 mei 2010 09:05 schreef n0a het volgende:
[..]
Ik heb de bovenste gemaakt: http://www.maangchi.com/recipe/2-tofu-side-dishes
Had geen hot pepper flakes dus heb ik rode peper gebruikt. Had er ook wat babi pangang spek bij, die was nog over van de vorige dag, maar vlees heb je er niet bij nodig.
Oh myquote:Op donderdag 13 mei 2010 20:39 schreef DesertRose het volgende:
Voor mijn vaders verjaardag gemaakt. Mijn aller eerste chocolade taart
Ziet er goed uitquote:Op donderdag 13 mei 2010 19:18 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ik had wat groenten over, dus maakte ik een lekker aardappelsoepie.
[ afbeelding ]
Yammie!quote:Op zaterdag 15 mei 2010 18:55 schreef DarkElf het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Steak&Mushroom Pie, met aardappel-knolselderij puree
ziet er heerlijk uit Robin!quote:Op maandag 31 mei 2010 02:54 schreef RobinOok het volgende:
[ afbeelding ]
Geroosterde Groenten met Tabil. Een Tunesisch recept uit het boek "Wereldse Groenten". Staat hier regelmatig op het menu. Lekker kruidig, niet te subtiel, paar uur later proef je het nog.![]()
Op zich heel simpel, alleen ben je wel even bezig als je maar 1 grillpan hebt.
Wat een mooi plaatjequote:Op vrijdag 14 mei 2010 20:46 schreef RobinOok het volgende:
Lekker, garnalen met avocado, daar zal ik nooit genoeg van krijgen. YUM!![]()
Mijn (eerste) submission voor foodgawker vanmiddag is afgewezen wegens overexposed. Dat was ook mijn bedoeling, dat ie overexposed was, om de helderheid van de consomme te benadrukken. Haha. Nou ja, dan niet.
[ afbeelding ]
Oesters met Kimchi Consommé. Best leuk, een soort variant op oester met rode wijnazijn. Idee gepikt van David Chang van de Momofuku bar in New York.
Recept: klik
Oesters worden elke keer dat je ze eet lekkerder.quote:Op maandag 31 mei 2010 17:58 schreef Marlalala het volgende:
Zeker de moeite waard voor een volgende keer
Wat een leuk idee om wat van de ingredienten over het eindresultaat te sprenkelen. Dat fleurt de boel lekker op!quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:00 schreef AnggurMerah het volgende:
Perkedel Jagung (Indonesische maiskoekjes)
Thanks!quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:49 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Wat een leuk idee om wat van de ingredienten over het eindresultaat te sprenkelen. Dat fleurt de boel lekker op!
op grond waarvan is het afgewezen dan? ik vind het er namelijk wel heel lekker uit zien allemaal.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 23:36 schreef RobinOok het volgende:
[ afbeelding ]
Toch even melden: nadat mijn oesters met kimchi consomme (Lighting/shadow/exposure issues) en bovenstaande gegrillde groenten (Photo/food composition) keihard waren afgekeurd bij foodgawker, vandaag dan toch eindelijk een goedkeuring van mijn hier al eerder geposte chocolade-koffie-whiskey brownies.
Zit erover te denken om op flickr een groep te beginnen met foodgawker rejects. Best leuk om te zien wat ze zoal afwijzen. Maar ja, het heeft ook wel iets supersneus, zo'n clupje, dus toch maar niet...
(maar een tag "foodgawker-reject" kan misschien wel leuk zijn...)
Kimchi consomme, reden afwijzing: Lighting/shadow/exposure issuesquote:Op woensdag 2 juni 2010 14:05 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
op grond waarvan is het afgewezen dan? ik vind het er namelijk wel heel lekker uit zien allemaal.
Staan je foto's op flickr? Of wil je hier op Fok een rejectclubje maken?quote:Op woensdag 2 juni 2010 15:17 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ik doe mee met je clubje, heb er ook nog niet veel doorheen gekregen daar.
heb je daar een recept van ?quote:Op maandag 12 april 2010 17:35 schreef ColdFeet het volgende:
Crème brulée met witte chocolade en frambozen, mmm
Wat is er zo bijzonder aan die eieren?
niet alles staat op flickr, maar dat wil ik best doen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 15:48 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Staan je foto's op flickr? Of wil je hier op Fok een rejectclubje maken?
Niet echt; ik gebruik het crème-bruléerecept van Anthony Bourdain, en dan gebruik ik een klein beetje meer room en smelt ik 3/4 reep witte chocolade erin als het warm is. En ik kook een pak diepvriesframbozen met wat suiker tot prut en druk dat door de zeef. Dan gewoon een laagje frambozenprut in de ramequinnetjes en voorzichtig op een lepel het roommengsel opschenken, zodat de lagen goed gescheiden blijven. Bakken in de oven, afkoelen tot koud, suiker branden en klaar. Des te lekkerder dat die iets zurige frambozenprut lekker koud blijft; dat geeft het vrij machtige custarddeel net een wat frisser gevoelquote:
Zalm is altijd lekker in zulke soepjes. Soort van sjieke spekjes.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 21:57 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
Broccolisoep met een beetje creme fraiche en zalm, nom!
Zelfgemaakte ranch?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 21:53 schreef RobinOok het volgende:
[ afbeelding ]
Kipfiletje in repen snijden.
Repen door bloem met komijn, koriander, koenjit en cayenne halen.
Repen door losgeklopt ei halen.
Repen in panko wentelen.
Repen frituren op ± 170°C
Sausje bedenken...
Whoa, super, RobinOok! Ziet er ook geweldig uit, echtquote:Op dinsdag 1 juni 2010 23:36 schreef RobinOok het volgende:
[ afbeelding ]
Toch even melden: nadat mijn oesters met kimchi consomme (Lighting/shadow/exposure issues) en bovenstaande gegrillde groenten (Photo/food composition) keihard waren afgekeurd bij foodgawker, vandaag dan toch eindelijk een goedkeuring van mijn hier al eerder geposte chocolade-koffie-whiskey brownies.
Zit erover te denken om op flickr een groep te beginnen met foodgawker rejects. Best leuk om te zien wat ze zoal afwijzen. Maar ja, het heeft ook wel iets supersneus, zo'n clupje, dus toch maar niet...
(maar een tag "foodgawker-reject" kan misschien wel leuk zijn...)
Ik wil bijna m'n scherm aflikkenquote:
Oh ik begrijp dat wel, het zijn echt zeikerds eerste klas bij Foodgawker.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:47 schreef Isabeau het volgende:
Whoa, super, RobinOok! Ziet er ook geweldig uit, echt
Ik begrijp eigenlijk nog steeds niet waarom je eerste foto is geweigerd, dat het wat overbelicht is maakt het juist mooi.
Jaartje in de USA gezeten, en je krijgt het daar met alles dat gepaneerd / gefrituurd is. Is inderdaad erg lekker, vooral omdat je het zo pittig kan maken als je zelf wil!quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:13 schreef RobinOok het volgende:
Oh, het was een idee voor het sausje!![]()
Kende het niet ranch dressing
Maar klinkt wel als een goeie combinatie ja.
Nee,echt Japans.Toen ie klaar was heb ik me ook achter mn oor staan krabben wat er Japans aan was.Anyway,het was verbazingwekkend lekker eigenlijk.Je eet alles wel los van elkaar,maar het is wel lekker gezond en niet zwaar.Had er rijst en pikante kipblokjes bij overigensquote:Op zondag 6 juni 2010 18:58 schreef RobinOok het volgende:
Die salade is mij denk ik net een brug te ver. Hoe vond je 'm zelf?
Het Japanse/orientaalse zit 'm misschien in de tomaat, die vind je daar vaker terug in een fruitsalade. Maar die uitjes en slablaadjes vind ik dan weer verwarrend. Misschien was het de salade van Jaap en heeft ze 't verkeerd verstaan? :-)
quote:Op maandag 7 juni 2010 17:54 schreef RobinOok het volgende:
[ afbeelding ]
Spinazie Namul
Spinazie even stomen of 20 seconden blancheren.
Gauw afkoelen in ijswater.
Goed uit laten lekken.
Mengen met:
4 el lichte sojasaus (kikoman of zo, geen ketjap)
2 knoflookjes, heel fijngehakt
4 tl sesamolie
1 tl rijstwijn (shaoxing of sake)
Vlak voor opdienen gauw even (20 seconden) "roerbakken" op hoog vuur.
Bestrooien met wat geroosterd sesamzaad.
Uit: De Koreaanse Keuken van Young Jin Song.
Spinazie, knoflook en sojasaus is mooie basiscombinatie, maar het rare is, de variaties die ik tot nu toe probeerde bevielen eigenlijk nooit zo goed. Ik heb eerlijk gezegd geen idee waar dat nou aan ligt. Ik ga het een volgende keer eerst maar eens proberen zonder dat blancheren, kijken of dat het verschil maakt. (wat ik me eigenlijk niet voor kan stellen, maar goed, dat zou dan alleen maar winst zijn, want een stap minder.quote:Op maandag 7 juni 2010 18:17 schreef n0a het volgende:
Die moet ik eens proberen. Normaal doe ik spinazie roerbakken met knoflook, oestersaus en soyasaus.
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |