abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82424312
quote:
Op zondag 6 juni 2010 23:33 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

hahaha interviewer vraagt: is er nu nog vuur

man zegt: bijna niet

daarna vertelt de man dat er gesmolten auto's in de buurt zijn

(de man zegt dus niet dat er geen vuur is geweest voor de tragen onder ons)
Hij eindigt ook met "dat moet gebeurd zijn toen er brokstukken op vielen".
Leaf
pi_82424441
quote:
Op zondag 6 juni 2010 23:34 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Hij eindigt ook met "dat moet gebeurd zijn toen er brokstukken op vielen".
Die conclusie zou ik in eerste instantie ook trekken ja. Als je echter wat verder kijkt dan je neus lang is, zie je wel degelijk vreemde dingen.

Maar goed... ik duik mijn nest in.
  zondag 6 juni 2010 @ 23:41:21 #53
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_82424643
quote:
Op zondag 6 juni 2010 23:37 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Die conclusie zou ik in eerste instantie ook trekken ja. Als je echter wat verder kijkt dan je neus lang is, zie je wel degelijk vreemde dingen.

Maar goed... ik duik mijn nest in.
jammer dat je die vreemde dingen maar niet aan ons uitgelegd krijgt. Je zou bijna denken dat er geen logica achter zat.

edit:

hahaha zie nu pas de titel van de website uit de link:

The Star Wars Beam Weapons
and
Star Wars Directed-Energy Weapons (DEW)
(brought to you by the Star Wars Program)

by
Judy Wood and Morgan Reynolds

nou ja zeg...

En die geloof je liever dan een stel wetenschappers?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_82424759
quote:
Op zondag 6 juni 2010 23:41 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

jammer dat je die vreemde dingen maar niet aan ons uitgelegd krijgt. Je zou bijna denken dat er geen logica achter zat.
Dat komt door jullie bekrompen houding en tunnelvisie.

Ik zeg toch godverdomme niet dat ik dat geloof. Waar de fuck zeg ik dat. Wijs het me nu aan...

Ik laat dingen zien die ik opmerkelijk vind. Dan kom je wel eens uit bij zo'n site... die hebben die foto's namelijk.
Kijk zelf ook eens naar die foto's en de onderschriften op die pagina.

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2010 23:48:17 ]
  zondag 6 juni 2010 @ 23:46:37 #55
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_82424902
quote:
Op zondag 6 juni 2010 23:43 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat komt door jullie bekrompen houding en tunnelvisie.
maar leg even heel simpel uit dan:

stel je hebt gelijk en de autos brandden pas na de stofwolk, waarom is dat relevant, wat betekent dat?
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_82425013
quote:
Op zondag 6 juni 2010 23:46 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

maar leg even heel simpel uit dan:

stel je hebt gelijk en de autos brandden pas na de stofwolk, waarom is dat relevant, wat betekent dat?
-edit- Ik heb al meerdere keren gezegd dat ik niet weet dat dat betekent. Ik weet alleen dat ik het heel vaag vind.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lavenderr op 07-06-2010 09:13:20 ]
  zondag 6 juni 2010 @ 23:52:24 #57
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_82425127
quote:
Op zondag 6 juni 2010 23:49 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik heb al meerdere keren gezegd dat ik niet weet dat dat betekent. Ik weet alleen dat ik het heel vaag vind.

-edit, reactie op geedite post-

Maar als ik het goed begrijp post je dus allerlei fotos over iets dat jij, en alleen jij, vreemd vind maar niet uit kan leggen waarom. Duidelijk & klaar dan dus lijkt me.

[ Bericht 7% gewijzigd door Lavenderr op 07-06-2010 09:14:03 ]
  zondag 6 juni 2010 @ 23:55:16 #58
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_82425244

nou als jullie het nou nog niet zien zijn jullie echt allemaal heel erg dom
pi_82425324
Hahaha

Ik kan prima uitleggen waarom het vreemd is. Dat heb ik in diverse delen dan ook al lang gedaan. Daarnaast ben ik niet de enige die het vreemd vind. Ik ben hier nu weg, want dit werkt alleen maar op mijn zenuwen. Ik begrijp Ali dan ook goed, als hij zegt dat het totaal niet werkt om hier over 9-11 te discussieren. Er wordt niet serieus gekeken naar de dingen die je aankaart. Er wordt een blik op geworpen en vervolgens komt men met allemaal non argumenten en slechte aannames om het discussiepunt om zeep te helpen en om je belachelijk te doen lijken.

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2010 00:04:33 ]
pi_82425745
Laaste, omdat ik het niet kan laten:

Je ziet de core column blijven staan en dan vervolgens verpulvert dat ding vanuit het niets. What the fuck?

[ Bericht 48% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2010 00:12:20 ]
pi_82426340
quote:
Op zondag 6 juni 2010 21:24 schreef Terecht het volgende:

[..]

Ik kom er straks na the longest day misschien op terug, maar in mijn reactie die je citeerde zit de kern van mijn antwoord eigenlijk al besloten: om het beton te verpulveren zou minder dan 10% van de aanwezige potentiele energie in de WTC's omgezet moeten worden in arbeid.
Voor de leken onder ons en degene voor wie dit ver boven de pet gaat.

Bent u evt. bereid die laatste zin wat nader te verklaren?

Ik ga voor het gemak er alvast van uit dat het gebaseerd was op gestandaardiseerde bouwkundige formules en/of computer modellen die uitgaan van hetzelfde.

Om het beton te verpulveren zou minder dan 10% van de aanwezige potentiele energie in de WTC's omgezet moeten worden in arbeid.

Gezien, zoals ik eerder al aangaf, tegenwoordig zelfs "leven" synthetisch nagebootst kan worden, zou u het misschien ook aandurven om die mooie wetenschappelijke volzin op enigerlei wijze dan ook aan te tonen?

Gebruik desnoods een vergelijkbare scenario of voorval, archief beeldmateriaal, wetenschappelijke proef of experiment?

Maakt me niet uit hoe maar maak het zichtbaar, dat doet een fysicus immers toch ook in het kader van "the proof is in de pudding" of "eerst zien dan geloven"?

Wat ik ook een heel klein beetje mistte in die formule is dat je in geval van wtc 1&2 de nog steeds aanwezige opwaartse druk van het onbeschadigde gedeelte vd torens lijkt te zijn vergeten.

Want hoe kan het zijn dat wanneer een deel vd torens ten grootte van het topje door een vd "gesmolten" verdieping zakt en dan het nog onbeschadigde gedeelte vd torens raakt; het vervolgens het vele maten grotere gedeelte dat overblijft als sneeuw voor de zon doet verdwijnen?

Dus als-het-ware, het vele malen grotere gedeelte (onbeschadigd) gewoon plat drukte door-boorde, vermorzelde, fijn-maalde en compleet vernietigde? En dat niet alleen, want het gebeurde dan ook donders snel, zonder enige weerstand onderweg zichtbaar tegen te komen gezien de snelheid waarmee het viel,

Dat was dus wegens de kinetische energie en wrijving denk je?

Bij wtc 1+2 was de brandhaard op een van de hogere verdiepingen en stortte het gehuld in een nogal opmerkelijke soort stof/puin fontein binnen 8-9 naar de grond.

Bij wtc7 waren het een aantal losse brandjes hier en daar met uiteindelijk ongeveer dezelfde uitwerking namelijk een verticaal kaarsrechte val met het dak horizontaal tevens op een keurig rechte lijn tijdens een val van eveneens luttele seconden voordat er van het kolossale ding weinig meer over was gebleven dan een hoopje puin en schroot ijzer.
quote:
En dat was heel goed mogelijk aangezien ~50% van de potentiele energie tijdens de instortingen is omgezet in kinetische energie en de andere helft opgegaan is aan het vernietigen van de torens (tevens wordt die ~50% kinetische energie ook weer omgezet in wrijving, warmte etc zodra het puin de grond raakt en tot stilstand komt).
Ik begrijp inmiddels dat je je als deskundige tegenwoordig kunt veroorloven om door middel van "theoretisch" lesmateriaal voor te schotelen je bepaalde zaken schijnt te kunnen "bewijzen".

Maar er is me ook bij gebleven dat de natuurkunde leraar lang geleden iets zij over proeven en experimenten en de rede waarom die af en toe wel eens uitgevoerd moeten worden.

Was volgens hem om er voor te zorgen dat theorie en praktijk wel eens met elkaar vergeleken moeten worden om een aantal redenen. Een daarvan is verificatie, klinkt lullig misschien maar het schijnt nu eenmaal zo te zijn.

Of had die natuurkunde leraar van mij het destijds bij het verkeerde eind volgens u?

De vraag was daarom ook, wat is er zoal in de aanbieding op het gebied van experimenten waarmee de wonderlijke ineen stortingen voor mij en anderen iets "tastbaarder" gemaakt zouden kunnen worden?

De theoretische bewijsvoering is nogal "theoretisch" en als ik dat volledig zou moeten bestuderen is het eind resultaat daarvan dat ik dan op gegeven moment een 1ste of 2de jaars bouwkunde student ben geworden

De bedoeling is niet om bouwkunde te bestuderen maar om denkbeeldig een voorstelling te kunnen maken van het fenomeen dat we hebben gezien, namelijk het plots verdwijnen van 3 gebouwen met veel kenmerken van CD, alleen was het volgens de "deskundigen" geen CD

Normaliter staat er aan het begin van de topics een filmpje waarmee wordt aangetoond dat het misschien helemaal niet zo vanzelf sprekend was dat totale vernietiging het eind resultaat was van de branden in wtc 1+2.

Ga ik voor het gemak van uit dat u dat filmpje stom vindt,

Dan zou mijn vraag zijn; Als u zelf middels experiment zou willen aantonen hoe en waarom de torens volledig vernietigd werden en vooral, waarom zo duvels snel? hoe zou u dat dan aanpakken?

Gezien de door velen dusver onderschatte destructieve vermogens van o.a. kinetische energie en wrijving zou u dan alleen hoeven aan te tonen dat kinetische energie en wrijving onwijs veel schade kan aanrichten, met name dan aan structuren vervaardigd met beton en stalen balken.

Want dat kinetische energie en wrijving zoveel schade zou kunnen veroorzaken en in zo weinig tijd was mij niet bekent en heb daar nog nooit eerder noch daarna voorbeelden van gezien zo duidelijk als op 9/11

[ Bericht 0% gewijzigd door mediacurator op 08-06-2010 11:43:32 ]
  maandag 7 juni 2010 @ 02:48:51 #62
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_82428253
quote:
Op maandag 7 juni 2010 00:09 schreef J0kkebr0k het volgende:

Je ziet de core column blijven staan en dan vervolgens verpulvert dat ding vanuit het niets. What the fuck?
idd
wtf!!!

als dit onbewerkte video is...
Busted!!
Huig
pi_82428791
Dat is helemaal geen core, maar dat is een gedeelte van de buiten'muur' van de toren.
pi_82428834
quote:
Op zondag 6 juni 2010 23:02 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ook niet als dat past in de reeks gebeurtenissen? Tsssk... lekkere journalist zou jij zijn.
1 van de motoren lag toch ook midden op straat, daar heb jij toch ook geen 'journalist'beelden van gezien?

Je trekt in mijn ogen conclusies op basis van vreemde aannamingen. Het gedeelte waar die auto's staan vallen in ieder geval al onder de hoek van het ontploffings-puin van het laatste vliegtuig. Als er brandend materiaal op een auto valt dan hoeft het niet zo te zijn dat zo'n auto binnen een paar seconden uit is gebrand, dat duurt wel even. Dat laatste heb ik helaas uit ervaring, een paar jaar geleden is bij ons voor op een heerlijk warme zomerdag onze auto in de fik gestoken.
Aan de foto's kun je verder het tijdstip niet precies bepalen, dus aangeven of het vreemd is wat je daar ziet is op basis van diverse aannames.
pi_82428840
quote:
Op zondag 6 juni 2010 23:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
Er wordt niet serieus gekeken naar de dingen die je aankaart. Er wordt een blik op geworpen en vervolgens komt men met allemaal non argumenten en slechte aannames om het discussiepunt om zeep te helpen en om je belachelijk te doen lijken.
Oh, fijn maar weer, probeer ik een verklaring te vinden en is het weer niet goed
pi_82428895
quote:
Op maandag 7 juni 2010 07:28 schreef Redux het volgende:
Dat is helemaal geen core, maar dat is een gedeelte van de buiten'muur' van de toren.
ja logisch, het "verdampen" oftewel "in rook opgaan" van een buiten muurtje zien we immers redelijk vaak gebeuren over het algemeen, duss

[ Bericht 1% gewijzigd door mediacurator op 07-06-2010 07:50:52 ]
pi_82429310
't is in ieder geval geen core en hij 'verpulvert' ook niet, de buitenmuur zakt in waarbij stof vrijkomt.
Hou je muis maar eens in het midden van de rookpluim die je aan het begin ziet. DAT is het midden van die toren.
  maandag 7 juni 2010 @ 08:44:41 #68
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_82429489
quote:
Op maandag 7 juni 2010 00:09 schreef J0kkebr0k het volgende:

ik zie iets vanuit het "niets" instorten maar dat is niet zo vreemd
pi_82430412
quote:
Op maandag 7 juni 2010 08:44 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Een deel vd torens blijft nog even een tijdje staan, dan met een zuchtje wind waait het weg als een wolk stof

Je ziet het deel vd torens gewoon op in het niets gaan..
pi_82430790
quote:
Op maandag 7 juni 2010 09:29 schreef mediacurator het volgende:

[..]

Een deel vd torens blijft nog even een tijdje staan, dan met een zuchtje wind waait het weg als een wolk stof

Je ziet het deel vd torens gewoon op in het niets gaan..

Het is gewoon de buitenmuur wat je daar ziet. Je ziet het wiebelen.
En het zakt gewoon in, niks verdwijnen.
Het is een hoek, je ziet een stuk tegen de zijkant en je ziet een stuk recht voor je. Daardoor lijkt het een dikke stuk te zijn, het lijkt op een core.
Maar nogmaals, hou je muis in het midden van de instorting en je ziet dat dit ver uit het midden zit, het zit rechts. Gewoon een stuk muur
pi_82432003
quote:
Op maandag 7 juni 2010 07:28 schreef Redux het volgende:
Je hebt gelijk. Toch is het staal dat lijkt te verpulveren.
quote:
Op maandag 7 juni 2010 07:33 schreef Redux het volgende:

[..]

1 van de motoren lag toch ook midden op straat, daar heb jij toch ook geen 'journalist'beelden van gezien?

Je trekt in mijn ogen conclusies op basis van vreemde aannamingen. Het gedeelte waar die auto's staan vallen in ieder geval al onder de hoek van het ontploffings-puin van het laatste vliegtuig. Als er brandend materiaal op een auto valt dan hoeft het niet zo te zijn dat zo'n auto binnen een paar seconden uit is gebrand, dat duurt wel even. Dat laatste heb ik helaas uit ervaring, een paar jaar geleden is bij ons voor op een heerlijk warme zomerdag onze auto in de fik gestoken.
Aan de foto's kun je verder het tijdstip niet precies bepalen, dus aangeven of het vreemd is wat je daar ziet is op basis van diverse aannames.

Klopt, dat heb ik niet. Volgens mij is het wel aan de orde geweest.

Kijk... ik zeg niet dat het persé getoond zou moeten zijn. Echter, als ik die foto's bekijk, dan concludeer ik dat die auto's dus niet in brand zijn geraakt door vliegtuig onderdelen. Kijk vooral ook eens naar het moment van impact en kijk dan eens naar de betreffende locatie van de brandende auto's. Zie jij brandende onderdelen richting die parkeerplaats vliegen?

Daarnaarst neem ik aan, (aanname ja) dat men dit zeker wel even aandacht had gegeven in de tijd tussen impact en instorten. Het wemelt daar van de journalisten en dergelijke. Het zou juist raar zijn als daar een stuk of 15 auto's uit aan het branden zijn en dat geen enkel nieuwsstation dit noemt en / filmt. Uiteraard zijn de torens het main event, maar geheel onbelangrijk is zoiets dus niet. Ik ga er dus... gezien de foto's... vooralsnog vanuit dat de auto's later in brand zijn gevlogen.
quote:
Op maandag 7 juni 2010 08:44 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Waarom verbaast mij dat niets?
quote:
Op maandag 7 juni 2010 09:43 schreef Redux het volgende:

[..]

Het is gewoon de buitenmuur wat je daar ziet. Je ziet het wiebelen.
En het zakt gewoon in, niks verdwijnen.
Het is een hoek, je ziet een stuk tegen de zijkant en je ziet een stuk recht voor je. Daardoor lijkt het een dikke stuk te zijn, het lijkt op een core.
Maar nogmaals, hou je muis in het midden van de instorting en je ziet dat dit ver uit het midden zit, het zit rechts. Gewoon een stuk muur
Core of niet? Het is toch staal? Niks verdwijnen? Hoe weet jij dat zo zeker?

Okay.... als ik hier common sense toepas, dan inderdaad... dan valt ie gewoon rechtstandig naar beneden. Toch... al kijk je goed... en ik heb het al 10 tot 15 keer bekeken, lijkt het er op dat het verpulvert. Common sense zegt mij echter dat dat onmogelijk is.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2010 10:28:44 ]
  maandag 7 juni 2010 @ 10:34:43 #72
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_82432471
quote:
Op zondag 6 juni 2010 23:41 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

edit:

hahaha zie nu pas de titel van de website uit de link:

The Star Wars Beam Weapons
and
Star Wars Directed-Energy Weapons (DEW)
(brought to you by the Star Wars Program)

by
Judy Wood and Morgan Reynolds

nou ja zeg...

En die geloof je liever dan een stel wetenschappers?
http://en.wikipedia.org/wiki/Strategic_Defense_Initiative

Kijk eens wat verder, dit is een programma van Reagan met de code naam Star-wars heeft echt bestaan hoor
Minds are like parachutes. They only function when open.
pi_82432508
quote:
Op maandag 7 juni 2010 10:21 schreef J0kkebr0k het volgende:

Je hebt gelijk. Toch is het staal dat lijkt te verpulveren.
Nee, het verpulvert niet, als je goed kijkt zie je in het begin de instorting wat gepaard gaat met een enorme rook/stof ontwikkeling. De rook/stofwolk trekt vervolgens wat weg en rechts zie je de buitenmuur die blijft staan. Die buitenmuur zit nu vol met stof van die rook/stofwolk van net. Vervolgens begint het wat te wiebelen waarna de buitenmuur eerst rechtnaar beneden maar dan iets naar links instort. Door dat instorten komt het stof -wat op die buitenmuur is gekomen van de grote stofwolk zojuist- van die buitenmuur. Die buitenmuur is dun dus het 'verdwijnt' in de stofwolk. Daardoor LIJKT het of de buitenmuur verpulvert, maar dat gebeurt niet, je ziet hem alleen niet door de stofontwikkeling.
quote:
Klopt, dat heb ik niet. Volgens mij is het wel aan de orde geweest.

Kijk... ik zeg niet dat het persé getoond zou moeten zijn. Echter, als ik die foto's bekijk, dan concludeer ik dat die auto's dus niet in brand zijn geraakt door vliegtuig onderdelen. Kijk vooral ook eens naar het moment van impact en kijk dan eens naar de betreffende locatie van de brandende auto's. Zie jij brandende onderdelen richting die parkeerplaats vliegen?
Ja, ik heb in het vorige topic een foto gepost waarop je de enorme vuurbol uit de toren ziet komen. Deze:

Dit is de vuurbol van wtc2, door flight 175. De motor daarvan is gevonden op de plek van de groene stip:

Die vuurbol bestrijkt dus de hoek van waar die auto's geparkeerd staan. Als die motor 2-3 blokken ver is gevallen, dan kan het heel goed zijn dat vuiurdelen van de vuurbol op die auto's zijn gekomen.
Het is in ieder geval zo dat je troep/puin/rotzooi rondom die afgefikte auto's ziet liggen, het is dus zo dat er troep/puin/rotzooi rondom die auto's en dus ook OP die auto's is gevallen. En blijkbaar dan ook vuur van de vuurbol.
quote:
Daarnaarst neem ik aan, (aanname ja) dat men dit zeker wel even aandacht had gegeven in de tijd tussen impact en instorten. Het wemelt daar van de journalisten en dergelijke. Het zou juist raar zijn als daar een stuk of 15 auto's uit aan het branden zijn en dat geen enkel nieuwsstation dit noemt en / filmt. Uiteraard zijn de torens het main event, maar geheel onbelangrijk is zoiets dus niet. Ik ga er dus... gezien de foto's... vooralsnog vanuit dat de auto's later in brand zijn gevlogen.
Hoezo wemelt het daar van de journalisten? En als het daar zou wemelen, wat zegt dat? MOETEN er dan beelden van brandende auto's zijn? En dat jij die beelden niet ziet, betekent dat dan dat die beelden er ook helemaal niet zijn?
Ik heb in ieder geval veel foto's op internet gezien van vliegtuigbrokstukken in straten in blokken rondom de WTC torens, daar heb ik geen films van gezien, ook niet van dat ene vliegtuigmotor terwijl een vliegtuigmotor toch niet elke dag midden in een straat naar beneden dondert.
Dus dat er geen films van zijn, zegt toch niets?
quote:
Core of niet? Het is toch staal? Niks verdwijnen? Hoe weet jij dat zo zeker?

Okay.... als ik hier common sense toepas, dan inderdaad... dan valt ie gewoon rechtstandig naar beneden. Toch... al kijk je goed... en ik heb het al 10 tot 15 keer bekeken, lijkt het er op dat het verpulvert. Common sense zegt mij echter dat dat onmogelijk is.
Zie mijn uitleg hierboven, de buitenmuur zakt naar beneden, door de rookontwikkeling lijkt het erop dat ie verpulvert of verdwijnt, hij verdwijnt echter niet maar de rook/stofwolk zit eromheen.
Zie deze foto waarbij ik de buitenmuur groen heb gekleurd, je ziet 'm omlaagzakken. Op de laatste foto is ie uit beeld 'verdwenen', omlaaggevallen dus.

maandag 7 juni 2010 @ 10:44:21 #74
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_82432822
quote:
Op maandag 7 juni 2010 10:21 schreef J0kkebr0k het volgende:

Waarom verbaast mij dat niets?
|De camera staat niet op de grond gericht, kan makkelijk een stuk structuur er onder het begeven hebben waardoor de boel naar beneden stort.
  maandag 7 juni 2010 @ 10:46:29 #75
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_82432893
quote:
Op maandag 7 juni 2010 10:34 schreef Demon_Hunter het volgende:

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Strategic_Defense_Initiative

Kijk eens wat verder, dit is een programma van Reagan met de code naam Star-wars heeft echt bestaan hoor
Dat weet ik maar niet de "wapens" maar zij het over heeft op haar website

Die fotos van jokkebrok zijn overigens zeer manipulatief genomen / weergegeven. De muur zakt gewoon naar beneden maar door de foto "lager" te namen (je ziet het gebouw rechts op de fotos omhoog gaan per foto) lijkt het net of de muur niet aan het zakken was en opeens verdwijnt.
pi_82433391
quote:
Op maandag 7 juni 2010 10:35 schreef Redux het volgende:

[..]

Nee, het verpulvert niet, als je goed kijkt zie je in het begin de instorting wat gepaard gaat met een enorme rook/stof ontwikkeling. De rook/stofwolk trekt vervolgens wat weg en rechts zie je de buitenmuur die blijft staan. Die buitenmuur zit nu vol met stof van die rook/stofwolk van net. Vervolgens begint het wat te wiebelen waarna de buitenmuur eerst rechtnaar beneden maar dan iets naar links instort. Door dat instorten komt het stof -wat op die buitenmuur is gekomen van de grote stofwolk zojuist- van die buitenmuur. Die buitenmuur is dun dus het 'verdwijnt' in de stofwolk. Daardoor LIJKT het of de buitenmuur verpulvert, maar dat gebeurt niet, je ziet hem alleen niet door de stofontwikkeling.
[..]

Ja, ik heb in het vorige topic een foto gepost waarop je de enorme vuurbol uit de toren ziet komen. Deze:

[ afbeelding ]

Dit is de vuurbol van wtc2, door flight 175. De motor daarvan is gevonden op de plek van de groene stip:

[ afbeelding ]

Die vuurbol bestrijkt dus de hoek van waar die auto's geparkeerd staan. Als die motor 2-3 blokken ver is gevallen, dan kan het heel goed zijn dat vuiurdelen van de vuurbol op die auto's zijn gekomen.
Het is in ieder geval zo dat je troep/puin/rotzooi rondom die afgefikte auto's ziet liggen, het is dus zo dat er troep/puin/rotzooi rondom die auto's en dus ook OP die auto's is gevallen. En blijkbaar dan ook vuur van de vuurbol.
[..]

Hoezo wemelt het daar van de journalisten? En als het daar zou wemelen, wat zegt dat? MOETEN er dan beelden van brandende auto's zijn? En dat jij die beelden niet ziet, betekent dat dan dat die beelden er ook helemaal niet zijn?
Ik heb in ieder geval veel foto's op internet gezien van vliegtuigbrokstukken in straten in blokken rondom de WTC torens, daar heb ik geen films van gezien, ook niet van dat ene vliegtuigmotor terwijl een vliegtuigmotor toch niet elke dag midden in een straat naar beneden dondert.
Dus dat er geen films van zijn, zegt toch niets?
[..]

Zie mijn uitleg hierboven, de buitenmuur zakt naar beneden, door de rookontwikkeling lijkt het erop dat ie verpulvert of verdwijnt, hij verdwijnt echter niet maar de rook/stofwolk zit eromheen.
Zie deze foto waarbij ik de buitenmuur groen heb gekleurd, je ziet 'm omlaagzakken. Op de laatste foto is ie uit beeld 'verdwenen', omlaaggevallen dus.

[ afbeelding ]
Jouw uitleg had ik zelf ook al bedacht. Ook ik geloof zelf ook niet zo in het verhaal dat het zou verpulveren. Dat laatste beetje common sense heb ik nog wel hoor

Toch...als je de hoeveelheid stof bekijkt, dan is er toch een hele boel van dat gebouw verpulverd. De vloeren zijn zo'n beetje allemaal tot stof omgedoopt.

Blijft vreemd hé... of niet?

Overigens: De ruimte onder het WTC, ook wel de bathtub genaamd, schijnt vrijwel onbeschadigd te zijn. Zo zijn er foto's van de kelder na instorten en ook van intacte metrostellen onder het WTC. De theorie dat een grote hoeveelheid van het puin beneden straatlevel zou liggen, gaat dus niet op.

Over het brandende (vliegtuig) materiaal: Je ziet inderdaad wat brandend materiaal weg geblazen worden. Kunnen we bepalen, aan de hand van deze beelden, of er ook brandend materiaal richting die parkeerplaats vliegt? Er zijn later geen grote explosies meer geweest, dus aan de hand van dit beeld zou je kunnen uitsluiten of bevestigen dat er brandend materiaal op die parkeerplaats terecht is gekomen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2010 11:02:12 ]
pi_82433530
quote:
Op maandag 7 juni 2010 10:46 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Die fotos van jokkebrok zijn overigens zeer manipulatief genomen / weergegeven. De muur zakt gewoon naar beneden maar door de foto "lager" te namen (je ziet het gebouw rechts op de fotos omhoog gaan per foto) lijkt het net of de muur niet aan het zakken was en opeens verdwijnt.
Dat ben ik voor deze keer met je eens. Er zouden ook bewust frames kunnen zijn weggelaten.
pi_82433697
quote:
Op maandag 7 juni 2010 10:59 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Jouw uitleg had ik zelf ook al bedacht. Ook ik geloof zelf ook niet zo in het verhaal dat het zou verpulveren. Dat laatste beetje common sense heb ik nog wel hoor

Toch...als je de hoeveelheid stof bekijkt, dan is er toch een hele boel van dat gebouw verpulverd. De vloeren zijn zo'n beetje allemaal tot stof omgedoopt.

Blijft vreemd hé... of niet?
Nee, vind ik niet vreemd.
Kijk bv naar dit (veeul kleinere) gebouw wat instort. Op +/- 1.43 gaat ie. In mindere mate zie je hier al bij muren die los komen stof vrijkomen:

Ik heb het dan niet over de stof die op de grond vrijkomt, maar het stof op de verdieping DIRECT bij het loskomen van de muren.

Maar ook wat recenter, dat appartement in belgie wat in is gestort, ook daar komt bij het loskomen van de muren enorme stofwolken vrij:
quote:
Over het brandende (vliegtuig) materiaal: Je ziet inderdaad wat brandend materiaal weg geblazen worden. Kunnen we bepalen, aan de hand van deze beelden, of er ook brandend materiaal richting die parkeerplaats vliegt? Er zijn later geen grote explosies meer geweest, dus aan de hand van dit beeld zou je kunnen uitsluiten of bevestigen dat er brandend materiaal op die parkeerplaats terecht is gekomen.

Ik denk het wel. Als 1 van de motoren 2-3 blokken verderop is gevonden en je de vuurbol ziet, dan kun je denk ik wel aannemelijk maken dat brandend materiaal op die plekken is gevallen. Anders gezegd, het lijkt mij niet raar als dit heeft plaatsgevonden.
pi_82433977
quote:
Op maandag 7 juni 2010 11:08 schreef Redux het volgende:

[..]

Nee, vind ik niet vreemd.
Kijk bv naar dit (veeul kleinere) gebouw wat instort. Op +/- 1.43 gaat ie. In mindere mate zie je hier al bij muren die los komen stof vrijkomen:

Ik heb het dan niet over de stof die op de grond vrijkomt, maar het stof op de verdieping DIRECT bij het loskomen van de muren.

Maar ook wat recenter, dat appartement in belgie wat in is gestort, ook daar komt bij het loskomen van de muren enorme stofwolken vrij:
Tuurlijk komt er altijd stof vrij. Echter, je ziet bij dat gebouw in België goed wat er aan puin overblijft. Dat is relatief gezien veel, als je het vergelijkt met een 110 verdiepingen tellend gebouw dat instort. Zeker als je gelooft in de pancake theorie. Waar zijn dan in hemels naam die vloeren gebleven. Ik zou een stapel vloeren verwachten.
quote:
Ik denk het wel. Als 1 van de motoren 2-3 blokken verderop is gevonden en je de vuurbol ziet, dan kun je denk ik wel aannemelijk maken dat brandend materiaal op die plekken is gevallen. Anders gezegd, het lijkt mij niet raar als dit heeft plaatsgevonden.
In principe moet dat gewoon te zien zijn. Eerst moeten we weten vanaf welke kant het vliegtuig is gekomen. Vervolgens moeten we weten aan welke kant t.o.v. de parkeerplaats de explosie plaatsvond. Dan kun je a.d.h.v. de beelden zien of er een brandend stuk richting die parkeerplaats wordt geblazen.

Overigens vind ik het ook maar een vaag verhaal van die Jet engine. Ik bedoel, zo'n ding is zo'n beetje zo groot als een Toyota Aygo. Die zou je dan toch moeten kunnen zien vliegen op de beelden?

Dan nog even over de auto's in de omgeving van het WTC:
quote:
A reported 1400 vehicles were damaged on 9/11. [Reference] These vehicles had peculiar patterns of damage and some were as far away as FDR Drive (about 7 blocks from the WTC, along the East River). Vehicles had missing door handles for example, windows blown out, window frames deformed, melted engine blocks, steel-belted tires with only the steel belts left, and vehicle front ends destroyed with little or no effect on the back end of the vehicles. What could have caused such extraordinary damage? Portions of cars burned while paper nearby did not.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2010 11:19:40 ]
pi_82434112
quote:
Op maandag 7 juni 2010 11:16 schreef J0kkebr0k het volgende:

Tuurlijk komt er altijd stof vrij.
Heh tuurlijk?? Hoezo tuurlijk? Het is toch oa jouw en andere complot-theorie-gelovers de mening dat het stof het verpulverde staal en materiaal is?
quote:
Echter, je ziet bij dat gebouw in België goed wat er aan puin overblijft. Dat is relatief gezien veel, als je het vergelijkt met een 110 verdiepingen tellend gebouw dat instort. Zeker als je gelooft in de pancake theorie. Waar zijn dan in hemels naam die vloeren gebleven. Ik zou een stapel vloeren verwachten.
Ik denk dat je best kunt aannemen dat aangezien de 2 gebouwen in die filmpjes een stuk kleiner zijn er heel wat minder energie bij die 2 gebouwen vrijkomt dan bij de 2 wtc torens en er dus bij die 2 gebouwen minder energie aanwezig is om het puin kleiner te krijgen.
quote:
In principe moet dat gewoon te zien zijn. Eerst moeten we weten vanaf welke kant het vliegtuig is gekomen. Vervolgens moeten we weten aan welke kant t.o.v. de parkeerplaats de explosie plaatsvond. Dan kun je a.d.h.v. de beelden zien of er een brandend stuk richting die parkeerplaats wordt geblazen.
Euhh, dat is toch simpel na te gaan? De motor is door wtc2 geschoten. Die motor schiet dus door in het verlengde van waar het vliegtuig vandaan kwam. Op die foto's met stippen van schuin-links-boven (maar vooral van links). De motor ligt rechts, het merendeel van afgefikte wagens liggen ook rechts.
pi_82434166
quote:
Op maandag 7 juni 2010 11:16 schreef J0kkebr0k het volgende:Overigens vind ik het ook maar een vaag verhaal van die Jet engine. Ik bedoel, zo'n ding is zo'n beetje zo groot als een Toyota Aygo. Die zou je dan toch moeten kunnen zien vliegen op de beelden?

Ja, wat zie je dan ook op deze foto?

pi_82434352
Hier zie je ook een mooie fotoreeks van flight 175. Let op het spul wat de andere kant van de toren weer uitschiet:

http://911research.wtc7.net/wtc/evidence/photos/wtc2hit17.html
pi_82434635
pi_82434728
Hier diverse beelden van vliegtuigonderdelen welke op straten zijn gekomen. Daaronder ook bv in ieder geval 1 auto wat in brand staat:
http://sites.google.com/site/wtc7lies/aircraftpartsnyc911
pi_82434992
Ok.. feit is, er vliegt brandend materiaal naar beneden. Dat is wel duidelijk. De laatste illustratie laat echter niet zien dat er puin richting de parkeerplaats vliegt dat naast het Financial Centre terechtkomt (aangeduid als WFC 2, 3 en 4, naast Vesey street).

Sterker nog, het is onmogelijk omdat WTC 1 in de weg zou staan om dat te laten gebeuren. Branden puin vanuit WTC 1 kan sowieso al niet, gezien het feit dat het vliegtuig vanaf rechts komt en het puin aan de andere kant van het gebouw naar buiten wordt geslingerd.

Gooi eens een baksteen naar beneden van een hoog gebouw. Wat blijft er over? Alleen stof? of stof, kleine stukken en grote stukken steen?

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2010 11:46:27 ]
pi_82435123
quote:
Op maandag 7 juni 2010 11:41 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ok.. feit is, er vliegt brandend materiaal naar beneden. Dat is wel duidelijk. De laatste illustratie laat echter niet zien dat er puin richting de parkeerplaats vliegt dat naast het Financial Centre terechtkomt (aangeduid als WFC 2, 3 en 4, naast Vesey street).

Sterker nog, het is onmogelijk omdat WTC 1 in de weg zou staan om dat te laten gebeuren. Branden puin vanuit WTC 1 kan sowieso al niet, gezien het feit dat het vliegtuig vanaf rechts komt en het puin aan de andere kant van het gebouw naar buiten wordt geslingerd.
Onmogelijk? Hoe bedoel je? Je ziet toch op de foto hieronder (die jij in 1e instantie hebt gepost) waar de motor van flight 175 (welke in de south tower = wtc2) is neergekomen?
Hoe verklaar jij dan dat die motor op die plek is neergekomen?

pi_82435254
quote:
Op maandag 7 juni 2010 11:45 schreef Redux het volgende:

[..]

Onmogelijk? Hoe bedoel je? Je ziet toch op de foto hieronder (die jij in 1e instantie hebt gepost) waar de motor van flight 175 (welke in de south tower = wtc2) is neergekomen?
Hoe verklaar jij dan dat die motor op die plek is neergekomen?

[ afbeelding ]
Dat klopt ok. Ik heb het dus al die tijd al over de parkeerplaats (de grote oranje T). Jij hebt het over de groene stip. Die verklaart het prima, maar verklaar die uitgebrande auto's bij de oranje T dan eens. Er vliegen simpelweg geen stukken brandend materiaal die kant op.
pi_82435328
Nou, het merendeel van uitgebrande auto's concentreert zich onder de vuurbol van flight 175/wtc2. De T op de parkeerplaats daarboven ligt -zou je zeggen- inderdaad uit het bereik van die vuurbol.

Heb jij een idee hoe dat parkeerplaats heet, of aan welke weg dat parkeerplaats ligt? Je zou kunnen uitzoeken of daar meer puin is neergekomen.
pi_82435419
quote:
Op maandag 7 juni 2010 11:50 schreef Redux het volgende:
Nou, het merendeel van uitgebrande auto's concentreert zich onder de vuurbol van flight 175/wtc2. De T op de parkeerplaats daarboven ligt -zou je zeggen- inderdaad uit het bereik van die vuurbol.

Heb jij een idee hoe dat parkeerplaats heet, of aan welke weg dat parkeerplaats ligt? Je zou kunnen uitzoeken of daar meer puin is neergekomen.
Die parkeerplaats heet "Regal battery park 11" en ligt tussen Vesey street en Murray street in.
pi_82435544
Op vesey street zijn in ieder geval vliegtuigonderdelen gevonden:
quote:
My officer told us we're going to go into the north tower lobby. We proceeded down to Vesey. Walking down Vesey, we noticed large pieces of what looked like possibly the fuselage from the plane. There was a caravan of motorcycle police coming up. We stopped them and we cleared the path of big O rings and pieces of fuselage of the plane. We threw it to the side, and we told the guys to go on. They went up towards Church.
http://www.911myths.com/i(...)t_175_Crash_Evidence

Ik zoek verder...
pi_82435598
quote:
We walked down Vesey Street, and it was like total silence, nothing. It was eerie. There were police cars all parked on angles, metal going through their hoods. There was a tire of a plane on top of one. FDNY firefighter Arthur Riccio

It's interesting because, as we were there, there was a police car, I guess, on Vesey, on the corner there, and some debris comes down from whatever this explosion was, at the time we really didn't know, and it just crushes it, I mean, crushes the top front of the police car, which really scared me at that point.
http://sites.google.com/site/wtc7lies/aircraftpartsnyc911
pi_82435811
quote:
Op maandag 7 juni 2010 11:56 schreef Redux het volgende:
Op vesey street zijn in ieder geval vliegtuigonderdelen gevonden:
[..]

http://www.911myths.com/i(...)t_175_Crash_Evidence

Ik zoek verder...
quote:
Vesey street loopt door vanaf de Hudson tot pal onder de voet van het WTC. Uit deze verslagen kun je niet echt opmaken waar dat precies is geconstateerd.
pi_82435851
Heb jij al wat gevonden dan?
  maandag 7 juni 2010 @ 12:03:26 #94
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_82435866
quote:
Op maandag 7 juni 2010 10:46 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik snap je punt wel hoor maar een ding snap ik echt niet en dat is hoe wtc 7 zo maar ff is ingestort nou ga ik me niet mengen in de discussie maar daar klopt echt geen zak van.
Minds are like parachutes. They only function when open.
pi_82436004
quote:
Op maandag 7 juni 2010 12:03 schreef Redux het volgende:
Heb jij al wat gevonden dan?
Nee, want ik had al flink gezocht. Ik stuitte dus op de foto's die ik gisteren postte waaruit je op zou kunnen maken dat die auto's tijdens het instorten van WTC 1 heeft plaats gevonden.

Ooggetuige uit jouw post zegt: ".... They went up towards Church." Ik neem aan dat ze het over "Saint Paul's church yard" hebben en dat ligt aan het einde van Vesey street, totaal aan de andere kant van de Hudson.

Edit: Volgens mij hebben ze het over Church street.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2010 12:08:25 ]
pi_82436058
quote:
Op maandag 7 juni 2010 12:03 schreef Demon_Hunter het volgende:

[..]

Ik snap je punt wel hoor maar een ding snap ik echt niet en dat is hoe wtc 7 zo maar ff is ingestort nou ga ik me niet mengen in de discussie maar daar klopt echt geen zak van.
Misschien is het handig dat je deel 5 van deze reeks leest? Of 4, of 6? Daar staat namelijk een lekkere discussie tussen oa mij en jokkebrok over de wtc7....
pi_82436117

Waar is het motorblok van deze brandweerwagen gebleven?
pi_82436119
quote:
Op maandag 7 juni 2010 12:07 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Nee, want ik had al flink gezocht. Ik stuitte dus op de foto's die ik gisteren postte waaruit je op zou kunnen maken dat die auto's tijdens het instorten van WTC 1 heeft plaats gevonden.

Ooggetuige uit jouw post zegt: ".... They went up towards Church." Ik neem aan dat ze het over "Saint Paul's church yard" hebben en dat ligt aan het einde van Vesey street, totaal aan de andere kant van de Hudson.

Edit: Volgens mij hebben ze het over Church street.
Lastig hoor. Zijn er foto's beschikbaar van die wagens waar de deurklinken vanaf zijn gevallen en de motoren zijn gesmolten? Waar je het een paar posts terug over had?
pi_82436158
quote:
Op maandag 7 juni 2010 12:09 schreef Redux het volgende:

[..]

Lastig hoor. Zijn er foto's beschikbaar van die wagens waar de deurklinken vanaf zijn gevallen en de motoren zijn gesmolten? Waar je het een paar posts terug over had?
Nou... die deurklinken vind ik niet eens zo vreemd, ik bedoel... hoe vaak zijn die niet gewoon van plastic.

Hier een boel foto's.

http://www.drjudywood.com/articles/DEW/StarWarsBeam5.html#toasted

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2010 12:11:08 ]
pi_82436191
quote:
Op maandag 7 juni 2010 12:09 schreef J0kkebr0k het volgende:
[ afbeelding ]

Waar is het motorblok van deze brandweerwagen gebleven?
Weet je zeker dat zo'n truck de motor voorin heeft liggen dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')