Volgens mij zit de grootste frustratie bij jou, omdat Federer de Goat is en Nadal in elke andere periode de absolute nummer 1 geweest zou zijn.quote:Op zondag 6 juni 2010 17:04 schreef jojomen4 het volgende:
Een snelle analyse laat toch wel zien dat er een hoop opmerkingen worden geplaatst die klinken als frustratie.
Omdat hij niet elke wedstrijd tegen Federer speelt en Federer niet elke wedstrijd tegen Nadal speelt.quote:Op zondag 6 juni 2010 17:33 schreef jojomen4 het volgende:
Fed word jaarlijks 4 keer verslagen door Rafa. Waarom zouden we dan nog 9 jaar wachten om een conclusie te trekken?
Niet meer dan terecht natuurlijkquote:
haha iddquote:Op zondag 6 juni 2010 17:37 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Ok, ik wist niet dat jij in de 1koppige commissie zat om dat te bepalen.
Heb jij na geen enkele prijs in Madrid toch nog iets om voor te juichenquote:Op zondag 6 juni 2010 17:38 schreef jojomen4 het volgende:
Omdat jij die spelers niet kent ofzoquote:Op zondag 6 juni 2010 17:38 schreef sven23456 het volgende:
[..]
Ja..ik vind het "lullig" voor Federer....maar het is natuurlijk niet te ontkennen dat in die periode grandslams winnen een stuk makkelijker was......moeilijk wat je hier mee zou moeten doen....wellicht zoiets zeggen als, het was toen 30% makkelijker om grandslams te winnen:P dus al die titels delen door 1.3 ofzowhaha
ik vind het totaal niet relevant of federer op diens top speelt of niet....en hoe nadal speeltquote:Op zondag 6 juni 2010 17:39 schreef wimderon het volgende:
[..]
Volgens mij zit de grootste frustratie bij jou, omdat Federer de Goat is en Nadal in elke andere periode de absolute nummer 1 geweest zou zijn.
[..]
Omdat hij niet elke wedstrijd tegen Federer speelt en Federer niet elke wedstrijd tegen Nadal speelt.
En sowieso erg vaak tegen Federer speelt op zijn sterkste ondergrond en maar amper tegen Federer op diens top heeft gespeeld, op diens betere ondergronden.
Ik bepaal het niet. Dat is in tennisland de gangbare graadmeter. Wist je dat niet? Heb je de hele discussie gemist over Federer die het aantal GS'en van Sampras overtrof en daarmee door vrijwel iedereen werd beschouwd als de best speler aller tijden?quote:Op zondag 6 juni 2010 17:37 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Ok, ik wist niet dat jij in de 1koppige commissie zat om dat te bepalen.
Nja, goed, je moet zelf ook wel een beetje lachen om je analyse.quote:Op zondag 6 juni 2010 17:38 schreef sven23456 het volgende:
[..]
Ja..ik vind het "lullig" voor Federer....maar het is natuurlijk niet te ontkennen dat in die periode grandslams winnen een stuk makkelijker was......moeilijk wat je hier mee zou moeten doen....wellicht zoiets zeggen als, het was toen 30% makkelijker om grandslams te winnen:P dus al die titels delen door 1.3 ofzowhaha
Dit hoor je zovaak, maar Nadal was vorig jaar toch gewoon present op RG? Hij werd verslagen door Soderling. 'Nadal was geblesseerd' klinkt een beetje als een excuus om eerlijk te zijn.quote:Op zondag 6 juni 2010 17:26 schreef jojomen4 het volgende:
Nee, die was wel heel spannend. Fed kon toen voor het eerst (voor de statistieken) RG op z'n naam schrijven omdat Rafa geblesseerd was.
Jij bent ook niet bekend met het feit dat het aantal gewonnen de GS'en de graadmeter is om te bepalen wie de beste aller tijden is? Dat Nadal dat nu niet is, daar kan alleen Nadal iets aan doen.quote:Op zondag 6 juni 2010 17:40 schreef sven23456 het volgende:
[..]
haha iddde federerfans draaien het zo als het hun uitkomt
..ik vind federer uiteraard ook nog altijd de grootste...en vind dat je er eigenlijk geen uitspraak over kunt doen...nog niet in ieder geval
1.25 mln als ik het goed hoorde.quote:Op zondag 6 juni 2010 17:43 schreef wolfrolf het volgende:
Wat voor een riant geldbedrag krijgt Nadal met deze overwinning?
Ja ok, misschien kunnen we dan Rod Laver tegen Nadal laten spelen. Eens kijken of Nadal Laver al baas kan in de Goat-discussie.quote:Op zondag 6 juni 2010 17:42 schreef sven23456 het volgende:
[..]
ik vind het totaal niet relevant of federer op diens top speelt of niet....en hoe nadal speelt
Een beetje? Hij deed gewoon mee en heeft de wedstrijd gewoon uitgespeeld.quote:Op zondag 6 juni 2010 17:43 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Dit hoor je zovaak, maar Nadal was vorig jaar toch gewoon present op RG? Hij werd verslagen door Soderling. 'Nadal was geblesseerd' klinkt een beetje als een excuus om eerlijk te zijn.
...neeneenee wimderon....:P omdat het wel heel erg toevallig zou zijn als de spelers die 1,2,3,4 staan....nu de intrede van nadal ineens compleet v/d baan geveegd worden:P ...het nivreau van tennis word gewoon steeds competetiever....daarnaast kun je dingen aantonen dmv bijv. rotaties, snelheid (v/d bal) etc. dat die spelers van toen gewoon een stuk minder waren.....dat zijn redenen om te zeggen dat de oude fed. slams minder voorstellen dan die van bijv. australie 2010 en daarvoorquote:Op zondag 6 juni 2010 17:41 schreef wimderon het volgende:
[..]
Omdat jij die spelers niet kent ofzo?
beter lachen om mijn "analyse" ...die niet echt een analyse is..maar gewoon een voorbeeld van hoe je het zou kunnen doen...dan mijn kop in het zand steken zoals jij doetquote:Op zondag 6 juni 2010 17:43 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Nja, goed, je moet zelf ook wel een beetje lachen om je analyse.
Die goat lijst die houd toch geen rekening met factoren die ik belangrijk vind.quote:Op zondag 6 juni 2010 17:39 schreef wimderon het volgende:
[..]
Volgens mij zit de grootste frustratie bij jou, omdat Federer de Goat is en Nadal in elke andere periode de absolute nummer 1 geweest zou zijn.
[..]
Omdat hij niet elke wedstrijd tegen Federer speelt en Federer niet elke wedstrijd tegen Nadal speelt.
En sowieso erg vaak tegen Federer speelt op zijn sterkste ondergrond en maar amper tegen Federer op diens top heeft gespeeld, op diens betere ondergronden.
Dan moet je eigenlijk wel vinden dat je er helemaal niet over zou moeten discussiëren, omdat je er dan zoveel variabelen bij betrekt dat jeer niks zinnigs over kunt zeggen.quote:Op zondag 6 juni 2010 17:44 schreef sven23456 het volgende:
[..]
...neeneenee wimderon....:P omdat het wel heel erg toevallig zou zijn als de spelers die 1,2,3,4 staan....nu de intrede van nadal ineens compleet v/d baan geveegd worden:P ...het nivreau van tennis word gewoon steeds competetiever....daarnaast kun je dingen aantonen dmv bijv. rotaties, snelheid (v/d bal) etc. dat die spelers van toen gewoon een stuk minder waren.....dat zijn redenen om te zeggen dat de oude fed. slams minder voorstellen dan die van bijv. australie 2010 en daarvoor
rod laverquote:Op zondag 6 juni 2010 17:44 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ja ok, misschien kunnen we dan Rod Laver tegen Nadal laten spelen. Eens kijken of Nadal Laver al baas kan in de Goat-discussie.
Sorry, maar snap je het nou echt niet? Toen Federer het aantal GS''en van Sampras verbrak, was vrijwel de hele tenniswereld van mening dat hij de grootste aller tijden was. Het gaat niet om wat ik vind maar om wat de heersende mening is. En die is dat Federer de beste is, omdat hij de meeste GS'en heeft gewonnen. Als jij er een andere mening op nahoudt dan is dat prima, maar daar vind je dan weinig bijval in denk ik.quote:Op zondag 6 juni 2010 17:45 schreef sven23456 het volgende:
[..]
beter lachen om mijn "analyse" ...die niet echt een analyse is..maar gewoon een voorbeeld van hoe je het zou kunnen doen...dan mijn kop in het zand steken zoals jij doet
Ja, graag.quote:Op zondag 6 juni 2010 17:47 schreef Ambrosius het volgende:
Zullen we een keer níet eeuwig doorgaan over die Fed-Rafa-discussie na ieder Grand Slam?
die discussie word keer op keer opgestart door federer fans..die het wellicht niet leuk vinden dan rafa weer een grandslam wint. Als frustratie komen dan weer de dooddoeners als "hij mag de schoenen niet strikken van nadal" etc.quote:Op zondag 6 juni 2010 17:47 schreef Ambrosius het volgende:
Zullen we een keer níet eeuwig doorgaan over die Fed-Rafa-discussie na ieder Grand Slam?
Een Safin was echt niet minder dan een Djokovic nu. Hewitt idem voor Murray. Op gravel had je Coria, Nalbandian was nog gewoon fit, Agassi was er nog. De spelers die nu bovenin staan zijn net zo goed stuk voor stuk van de baan geveegd door Federer in de GS. Dus nee, zo'n wereld van verschil zie ik niet.quote:Op zondag 6 juni 2010 17:44 schreef sven23456 het volgende:
[..]
...neeneenee wimderon....:P omdat het wel heel erg toevallig zou zijn als de spelers die 1,2,3,4 staan....nu de intrede van nadal ineens compleet v/d baan geveegd worden:P ...het nivreau van tennis word gewoon steeds competetiever....daarnaast kun je dingen aantonen dmv bijv. rotaties, snelheid (v/d bal) etc. dat die spelers van toen gewoon een stuk minder waren.....dat zijn redenen om te zeggen dat de oude fed. slams minder voorstellen dan die van bijv. australie 2010 en daarvoor
Annabel Croft.quote:Op zondag 6 juni 2010 17:53 schreef wolfrolf het volgende:
Hoe heet die presentatrice van Game, Set & Mats eigenlijk?
Maar wie was dan Roger z'n Rafa? Of Rafa's Roger? Die was er niet.quote:Op zondag 6 juni 2010 17:51 schreef wimderon het volgende:
[..]
Een Safin was echt niet minder dan een Djokovic nu. Hewitt idem voor Murray. Op gravel had je Coria, Nalbandian was nog gewoon fit, Agassi was er nog. De spelers die nu bovenin staan zijn net zo goed stuk voor stuk van de baan geveegd door Federer in de GS. Dus nee, zo'n wereld van verschil zie ik niet.
precies..quote:Op zondag 6 juni 2010 17:55 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Maar wie was dan Roger z'n Rafa? Of Rafa's Roger? Die was er niet.
Van de 21 ontmoetingen waren er 12 op gravel. Als je de ontmoetingen op gras, tapijt en snellere hardcourts bij elkaar optelt kom je net aan de helft van dat aantal. En dat is puur en alleen omdat Nadal er in de topjaren van Federer vaak voortijdig uitlag voordat ze elkaar uberhaupt konden tegenkomen.quote:Op zondag 6 juni 2010 17:46 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Die goat lijst die houd toch geen rekening met factoren die ik belangrijk vind.
Ik zie deze 2 heren gewoon vaak genoeg tegen elkaar spelen op verschillende ondergronden en Rafa komt daar gewoon veel vaker als winnaar uit, ondanks dat hij een stuk jonger is en zich nog steeds ontwikkeld en dus beter word. Dat is mijn graadmeter.
VAMOSSSSSS!!!![]()
![]()
![]()
Dat is Nadal zelf amper geweest. Op de hardcourt GS zijn ze elkaar maar liefst 1x tegengekomen in de finale. En dat was niet omdat Federer afwezig was in de finale.quote:Op zondag 6 juni 2010 17:55 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Maar wie was dan Roger z'n Rafa? Of Rafa's Roger? Die was er niet.
Omdat 'ie doping heeft gebruikt en een vrij risicoloze speelstijl heeft.quote:Op zondag 6 juni 2010 18:20 schreef DAMH het volgende:
Toch leuk om te zien hoeveel mensen er anti Nadal is.. En waarom?
Ik vind het een nare, tijdrekkende kerel wiens speelstijl pijn doet aan mn ogen .... maar ja, neemt niets weg van zijn prestaties die natuurlijk gewoon erg knap zijn ...quote:Op zondag 6 juni 2010 18:20 schreef DAMH het volgende:
Spaanse volkslied kan maar niet genoeg gespeeld worden in frankrijk
Toch leuk om te zien hoeveel mensen er anti Nadal is.. En waarom? Omdat ie afentoe van Federer wint, Spanjaard is?? Begrijp het niet...
Van de week ook nadat soderling van federer had gewonnen,, Bohh als ie zo speelt wint ie gemakkelijk van Rafa... Tsja.. Beetje Jammer...
Ik denk dat het is omdat hij Federer op een klein meisje laat lijken.quote:Op zondag 6 juni 2010 18:24 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Omdat 'ie doping heeft gebruikt en een vrij risicoloze speelstijl heeft.
Je lijkt zelf op een klein meisje.quote:Op zondag 6 juni 2010 18:30 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Ik denk dat het is omdat hij Federer op een klein meisje laat lijken.
die reacties van jou zijn helemaal het toppunt. jij geilt echt op rafa of niet?quote:Op zondag 6 juni 2010 18:30 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Ik denk dat het is omdat hij Federer op een klein meisje laat lijken.
Huh! Post jij onder 10 verschillende nicks ofzo?quote:Op zondag 6 juni 2010 18:42 schreef FedExpress het volgende:
[..]
die reacties van jou zijn helemaal het toppunt. jij geilt echt op rafa of niet?
doe es ff niet zo verzuurdquote:Op zondag 6 juni 2010 18:24 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Omdat 'ie doping heeft gebruikt en een vrij risicoloze speelstijl heeft.
hoezo?quote:Op zondag 6 juni 2010 18:43 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Huh! Post jij onder 10 verschillende nicks ofzo?
ow, dan ben jij 1 van de papegaaien hiero....quote:
Nog 1 laatste bijdrage van mij over de discussie. Het is gangbaar om het aantal gewonnen GS'en als criterium te hanteren om te bepalen wie de beste speler aller tijden is. Toen Federer zijn 15e GS won (en eigenlijk al toen hij zijn 14e op RG won) werd hij algemeen gezien als de beste aller tijden.quote:Op zondag 6 juni 2010 17:49 schreef sven23456 het volgende:
[..]
die discussie word keer op keer opgestart door federer fans..die het wellicht niet leuk vinden dan rafa weer een grandslam wint. Als frustratie komen dan weer de dooddoeners als "hij mag de schoenen niet strikken van nadal" etc.
Er stonden 40 tennissers op de lijst van Fuentes, vooral enorm veel Spanjaarden.quote:Op zondag 6 juni 2010 18:47 schreef ErictheSwift het volgende:
[..]
doe es ff niet zo verzuurd![]()
. Pics or it didn't happen
![]()
.
nee, ik ben 1 van de mensen die jouw gegeil op rafa een beetje overdreven vinden.quote:Op zondag 6 juni 2010 18:51 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
ow, dan ben jij 1 van de papegaaien hiero....
Het heeft er denk ik mee te maken dat jij Nadal zo extreem aanhangt en verafgoodt dat het op bijna iedereen een beetje vreemd overkomt. Zoals mijn grappen niet leuk zijn, zijn jouw reacties soms wat veel van het goede. Denk bijvoorbeeld aan die hele vaselineverhalen van je en aan het feit dat je rustig honderd smileys in een post gebruikt om je stellingen kracht bij te zetten.quote:Op zondag 6 juni 2010 18:51 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
ow, dan ben jij 1 van de papegaaien hiero....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |