..de eerste set vond ik hem niet zo beroerd....ja het moet ook net allemaal een beetje meezitten dan gaat het vanzelf lopen..maarja nadal dwingt het wel grootendeels zelf af vind ikquote:Op zondag 6 juni 2010 17:00 schreef kevin_ het volgende:
Het is geen reet aan omdat Soders beroerd speelt.
Dit vind ik wel een zeldzaam onzinnige opmerking.quote:Op zondag 6 juni 2010 16:57 schreef sven23456 het volgende:
ja voor de meeste mensen is er natuurlijk "niets" aan zolang federer niet in de finale staat:p ...moeilijk natuurlijk om te moeten zien hoe je grote idool roger federer met groot machtsvertoon de nr. 1 positie v/d wereld gaat kwijtraken
Soderling speelt niet beroerd vind ik. Hij is gewoon kapotgespeeld door Nadal. Alles wat Soderling slaat, komt terug en dat breekt Soderling op. Niet verwonderlijk, maar ik vind het jammer in een GS-finale.quote:Op zondag 6 juni 2010 17:00 schreef kevin_ het volgende:
Het is geen reet aan omdat Soders beroerd speelt.
volledig mee eens...rafa zet even aan dit jaar en hij heeft hem alweer terug....en dan heeft ie wimbledon nog voor de boegquote:Op zondag 6 juni 2010 17:03 schreef jojomen4 het volgende:
Fed heeft eigenlijk de nummer 1 positie terug veroverd omdat Rafa geblesseerd is geraakt. En Rafa eist hem gewoon weer op zodra die terug is.
Volgende keer liever een finale tegen Fed. Liever winnen tegen iemand die wel kan tennissen dan tegen deze koe die eigenlijk heel beperkt is.
Welke clown vond het van de week grappig toen ik zei dat Rafa z'n niveau omhoog gaat naarmate het toernooi vordert?
En een grondige analyse?quote:Op zondag 6 juni 2010 17:04 schreef jojomen4 het volgende:
Een snelle analyse laat toch wel zien dat er een hoop opmerkingen worden geplaatst die klinken als frustratie.
Hoi ik ben neutraal maar wat ben jij een ongekende kutuser zeg rot aub op.quote:Op zondag 6 juni 2010 17:04 schreef jojomen4 het volgende:
Een snelle analyse laat toch wel zien dat er een hoop opmerkingen worden geplaatst die klinken als frustratie.
Wat wil je zeggen, dat Nadal beter is dan Federer?quote:Op zondag 6 juni 2010 17:05 schreef sven23456 het volgende:
[..]
volledig mee eens...rafa zet even aan dit jaar en hij heeft hem alweer terug....en dan heeft ie wimbledon nog voor de boeg![]()
[...]
quote:Op zondag 6 juni 2010 17:06 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Wat wil je zeggen, dat Nadal beter is dan Federer?
Maar ja, Nadal heeft de nummer 1 positie overgenomen van Federer omdat hij mono kreeg. Dus ja..quote:Op zondag 6 juni 2010 17:03 schreef jojomen4 het volgende:
Fed heeft eigenlijk de nummer 1 positie terug veroverd omdat Rafa geblesseerd is geraakt. En Rafa eist hem gewoon weer op zodra die terug is.
Volgende keer liever een finale tegen Fed. Liever winnen tegen iemand die wel kan tennissen dan tegen deze koe die eigenlijk heel beperkt is.
Welke clown vond het van de week grappig toen ik zei dat Rafa z'n niveau omhoog gaat naarmate het toernooi vordert?
Ach joh, positief zijn. Rafa kan altijd nog eens geblesseerd raken.quote:Op zondag 6 juni 2010 17:06 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Hoi ik ben neutraal maar wat ben jij een ongekende kutuser zeg rot aub op.
Je weet dat Federer de AO heeft gewonnen?quote:Op zondag 6 juni 2010 17:08 schreef sven23456 het volgende:
[..]
Nee dat wil ik niet zeggen..maar hij heeft wel duidelijk een stuk beter gepresteerd dan Federer dit jaar...achter Nadal zit gewoon NIETS......zonder nadal had Federer makkelijk nr. 1 kunnen blijven natuurlijk, en dat vind ik wel jammer....
Inderdaad.quote:Op zondag 6 juni 2010 17:08 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Maar ja, Nadal heeft de nummer 1 positie overgenomen van Federer omdat hij mono kreeg. Dus ja..
Ja, op gravel is Nadal onnavolgbaar.quote:Nu heeft Nadal gewoon terecht de nummer 1 positie omdat hij beter heeft gepresteerd dan Federer (lees: Er zijn 5000 gravelpunten te pakken)
...jij gaat er voor het "gemak" even vanuit dat Federer zo even de finale zou hebben gehaald van Monte Carlo natuurlijk....en anders zou hij hem na wimbledon toch ook vast voorbij zijn gegaan?...quote:Op zondag 6 juni 2010 17:08 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Maar ja, Nadal heeft de nummer 1 positie overgenomen van Federer omdat hij mono kreeg. Dus ja..
Nu heeft Nadal gewoon terecht de nummer 1 positie omdat hij beter heeft gepresteerd dan Federer (lees: Er zijn 5000 gravelpunten te pakken)
Over het algemeen. Nadal: Madrid, Rome en Monte Carlo even als voorbeeld. Maar Fed heeft echt niet minder gepresteerd hoor.quote:Op zondag 6 juni 2010 17:09 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Je weet dat Federer de AO heeft gewonnen?
Ja, zeg dat wel. Ik heb nog nooit zo weinig interesse kunnen opbrengen voor een GS-finale.quote:
uiteraard!....maar nadal heeft ook nog 3 master series titels gewonnen + 1/2 finales in de andere 2:P ....dan heeft Nadal toch DUIDELIJK beter gepresteerd:P daar kan de discussie toch zeker niet over gaan?quote:Op zondag 6 juni 2010 17:09 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Je weet dat Federer de AO heeft gewonnen?
Nee, ik ga ervan uit dat Federer matig gepresteerd heeft in het 1e halfjaar van 2008 omdat hij ziek was. Niet op 1 toernooi.quote:Op zondag 6 juni 2010 17:10 schreef sven23456 het volgende:
[..]
...jij gaat er voor het "gemak" even vanuit dat Federer zo even de finale zou hebben gehaald van Monte Carlo natuurlijk....en anders zou hij hem na wimbledon toch ook vast voorbij zijn gegaan?...
Ook nog? Heeft hij dan ook de AO gewonnen. Als je zegt dat hij meer wedstrijden heeft gewonnen zul je mij niet horen, maar volgens mij gaat het voor hen beiden om de GS'en.quote:Op zondag 6 juni 2010 17:11 schreef sven23456 het volgende:
[..]
uiteraard!....maar nadal heeft ook nog 3 master series titels gewonnen + 1/2 finales in de andere 2:P ....dan heeft Nadal toch DUIDELIJK beter gepresteerd:P daar kan de discussie toch zeker niet over gaan?
Ja, hij wint alleen veel minder grandslamtoernooien.quote:Op zondag 6 juni 2010 17:12 schreef jojomen4 het volgende:
Rafa had in het jaar dat hij de nummer 1 positie pakte 15.000 punten (ongeveer), dat was met alle concurrentie aanwezig. Fed stond afgelopen jaar zonder z'n grootste concurrent volgens mij maar rond de 12.000. Aan het einde van dit jaar heeft Rafa weer rond de 14.000 punten.. met z'n grootste concurrent.
Pffttt.... Rafa is gewoon stukken sterker en beter dan Fed de afgelopen jaren.
ok daar heb je wel een punt ja!quote:Op zondag 6 juni 2010 17:12 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Nee, ik ga ervan uit dat Federer matig gepresteerd heeft in het 1e halfjaar van 2008 omdat hij ziek was. Niet op 1 toernooi.
2007 - 2010quote:Op zondag 6 juni 2010 17:12 schreef jojomen4 het volgende:
Rafa had in het jaar dat hij de nummer 1 positie pakte 15.000 punten (ongeveer), dat was met alle concurrentie aanwezig. Fed stond afgelopen jaar zonder z'n grootste concurrent volgens mij maar rond de 12.000. Aan het einde van dit jaar heeft Rafa weer rond de 14.000 punten.. met z'n grootste concurrent.
Pffttt.... Rafa is gewoon stukken sterker en beter dan Fed de afgelopen jaren.
doe eens wat suggesties?quote:Op zondag 6 juni 2010 17:01 schreef alors het volgende:
Waarom zo weinig mannen in de OP?
pff Federer is toch veel beter dan nadal de afgelopen jaren op basis van alles eigenlijk!quote:Op zondag 6 juni 2010 17:14 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
2007 - 2010
Federer: 7 Grand Slams
Nadal: 4 Grand Slams
Nee, op de Masters niet. Maar voor de rest waarschijnlijk op de meeste punten wel.quote:Op zondag 6 juni 2010 17:15 schreef sven23456 het volgende:
[..]
pff Federer is toch veel beter dan nadal de afgelopen jaren op basis van alles eigenlijk!
Ach man als er iemand elke keer weer met vergelijkingen komt, ben jij hetquote:Op zondag 6 juni 2010 17:17 schreef jojomen4 het volgende:
Er zijn meer toernooien dan de GS. Fed heeft misschien beter gepresteerd op de GS's, al vind ik dat je daar zelfs over kunt oordelen omdat de ontwikkeling van Rafa gigantisch was en hij daarnaast nog best jong was.
Op de kleinere (MS) toernooien is Rafa een stuk constanter geweest met 4 of 3 overwinningen per jaar.
Anyway... ik zou niet aan de vergelijking beginnen en dat is helaas wel gebeurd. Ieder blij met z'n eigen gedachte.
Door het gravel. Klein detail.quote:Op zondag 6 juni 2010 17:17 schreef jojomen4 het volgende:
Er zijn meer toernooien dan de GS. Fed heeft misschien beter gepresteerd op de GS's, al vind ik dat je daar zelfs over kunt oordelen omdat de ontwikkeling van Rafa gigantisch was en hij daarnaast nog best jong was.
Op de kleinere (MS) toernooien is Rafa een stuk constanter geweest met 4 of 3 overwinningen per jaar.
Anyway... ik zou niet aan de vergelijking beginnen en dat is helaas wel gebeurd. Ieder blij met z'n eigen gedachte.
..ik zou niet kiezen voor het woord "goeie" want dan zou je suggereren dat Nadal niet "goed" gespeeld zou hebben, terwijl hij deze wedstrijd misschien wel het monte-carlo niveau benaderd. Zeg dan een niet spannende grandslam finale:Pquote:Op zondag 6 juni 2010 17:18 schreef Federer-fan het volgende:
We hebben erg goeie grandslamfinales gehad de afgelopen jaren (Wimbedon 2008, AO 2009, Wimbledon 2009) maar dit is er niet een van.
Nadal had toen ook 1 uit 7 en soderling 0 uit 7. En nadal meer punten gewonnen. Het ging dus gelijk op.quote:Op zondag 6 juni 2010 17:15 schreef TheGeneral het volgende:
Soders was tot aan de 2e set 2-2 de betere speler. Maar pakte zijn (vele) kansen niet. Nadal zijn enkele wel. Daarna was het alleen maar Nadal.
Wat bedoel je? Je geeft hier elf eigenlijk al een beetje aan dat je beter aan het eind van hun carrieres kunt kijken wie er beter was. En doe doe je op basis van het aantal GSen. Zo werkt dat. Als Nadal er uiteindelijk meer wint dan Federer, dan zal niemand hier denk ik ontkennen dat Nadal beter is dan Federer.quote:Op zondag 6 juni 2010 17:17 schreef jojomen4 het volgende:
Ja, klopt.quote:Op de kleinere (MS) toernooien is Rafa een stuk constanter geweest met 4 of 3 overwinningen per jaar.
Goed is vooral bij tennis heel erg verwant met spanning. En het is absoluut niet spannend, dus ook niet goed. Het niveau van Nadal lig wel erg hoog, dat ben je met je eens.quote:Op zondag 6 juni 2010 17:20 schreef sven23456 het volgende:
[..]
..ik zou niet kiezen voor het woord "goeie" want dan zou je suggereren dat Nadal niet "goed" gespeeld zou hebben, terwijl hij deze wedstrijd misschien wel het monte-carlo niveau benaderd. Zeg dan een niet spannende grandslam finale:P
Het heeft geen zin om zo te rekenen. Weet niet hoeveel Fed er had toen hij 24 was. Het enige waar het om gaart, is wie er aan et eind van zijn carriere meer heeft.quote:Op zondag 6 juni 2010 17:20 schreef Floris_Roos het volgende:
[..]
Daarnaast was nadal zeker na de AO 2008 en tot en met RG 2009 de beste. Voor de rest ben ik het eens met dat Federer de beste allertijden is. Maar Nadal is pas 24 en heeft al 7 GS's. Goeveel had Federer er toen 2?
idd, ik kan nou ook neit zeggen dat soderling beter was tot 2-2 2e set...hooguit gelijkwaardig!quote:Op zondag 6 juni 2010 17:20 schreef Floris_Roos het volgende:
[..]
Nadal had toen ook 1 uit 7 en soderling 0 uit 7. En nadal meer punten gewonnen. Het ging dus gelijk op.
Daarnaast je hebt feiten en statistieken. Als we spreken over de afgelopen jaren dan pak je niet 4 jaar (2007-2010) maar max 3. Als je dan kijkt naar de Grand slams is het zo:
2008-2010
Nadal: 4 (deze meegerekend)
Federer: 4
Daarnaast was nadal zeker na de AO 2008 en tot en met RG 2009 de beste. Voor de rest ben ik het eens met dat Federer de beste allertijden is. Maar Nadal is pas 24 en heeft al 7 GS's. Goeveel had Federer er toen 2?
Oke bedankt, ik wist het niet uit me hoofd en had geen zin om te wikipedia'en. Daarnaast had ik met 7 deze (aanstaande) overwinning op soderling meegerekend.quote:
Wat heeft Djokovic voor aparte bobbel?quote:Op zondag 6 juni 2010 17:23 schreef alors het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
haha, wat een grappemaker ben je ook zeg. Klein detail? Fed had toch ook op HC veel MS kunnen pakken?quote:Op zondag 6 juni 2010 17:19 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Door het gravel. Klein detail.
Maar goed. Het doet me goed om te weten dat op dit moment Nadal Federer's veters nog niet mag strikken. Nou ja, 1 schoen dan. Dat verdient hij dan ook wel. Voor de rest is de discussie inderdaad onnodig.
Je snapt het begrip van het woord "allround" volgens mij niet! ..Allround betekent dat je de beste bent over een heel seizoen gespreid op basis van verschillende ondergronden!quote:Op zondag 6 juni 2010 17:21 schreef FedExpress het volgende:
laten we het er maar op houden dat nadal nooit nummer 1 zou zijn als er geen of minder graveltoernooien waren. Federer is allrounder
hmmm, ik zit ernaast zie ik, zat verkeerd te kijken.quote:Op zondag 6 juni 2010 17:24 schreef Floris_Roos het volgende:
[..]
Oke bedankt, ik wist het niet uit me hoofd en had geen zin om te wikipedia'en. Daarnaast had ik met 7 deze (aanstaande) overwinning op soderling meegerekend.
Dat zag ik ook al jaquote:Op zondag 6 juni 2010 17:25 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Wat heeft Djokovic voor aparte bobbel?
Nee, die was wel heel spannend. Fed kon toen voor het eerst (voor de statistieken) RG op z'n naam schrijven omdat Rafa geblesseerd was.quote:Op zondag 6 juni 2010 17:22 schreef senswal het volgende:
Ik vond de finale van vorig jaar anders niet interessanter.
Federer heeft ze op alle ondergronden.quote:Op zondag 6 juni 2010 17:25 schreef sven23456 het volgende:
[..]
Je snapt het begrip van het woord "allround" volgens mij niet! ..Allround betekent dat je de beste bent over een heel seizoen gespreid op basis van verschillende ondergronden!
Federer zou beter zijn als er enkel op indoor + hardcourt banen gespeeld zou worden ja....maar dan bestaat het woord "allround" niet meer omdat alles op niet gravel banen zou worden gespeeld:P
Nadal heeft GS gewonnen op 3 verschillende ondergronden..dan ben je behoorlijk allround dacht ik zo:P
Daarnaast heeft federer natuurlijk ook veel slams gepakt voordat nadal grandslams ging winnen. Daardoor vind ik dat je die eerdere slams niet goed kunt vergelijken.....De tegenstanders waren toen opzichtig een stuk zwakker dan toen nadal zn intrede maaktequote:Op zondag 6 juni 2010 17:25 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
haha, wat een grappemaker ben je ook zeg. Klein detail? Fed had toch ook op HC veel MS kunnen pakken?
Daarnaast heeft Fed van die 7 GS die je noemt er 2 gewonnen in de periode dat Rafa geblesseerd was. RG had Rafa zeer waarschijnlijk wel gewonnen, dus zou Rafa op 5 staan en Fed op 6. Wimbledon had Rafa ook nog wel een kans gehad. Dus kunnen we concluderen dat Rafa toch eigenlijk wel beter heeft gepresteerd. Helemaal als we de titel van vandaag meetellen.
VAMOS RAFAAAAAA!!!!![]()
![]()
Jammer dat Fed er vandaag niet is ja, dan had Rafa 1 van z'n veters kunnen strikken. Waarschijnlijk ligt Fed ergens in een bad uit te rusten en zich zo voor te bereiden op het volgende toernooi, ipv dat hij eens iets bedenkt om Rafa te kunnen verslaan. Een aap zou na 21 wedstrijd zelfs een andere tactiek/speelstijl hebben kunnen bedenken.
Omdat hij geblesseerd was... Dat is ook een punt he. Rafa gaat dit nog een paar maanden volhouden en dan zijn zn knieën weer kapot en ligt hij er weer uit. Je moet ook weten hoe je je lichaam kan belasten. Daar is Fed koning in.quote:Op zondag 6 juni 2010 17:25 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
haha, wat een grappemaker ben je ook zeg. Klein detail? Fed had toch ook op HC veel MS kunnen pakken?
Daarnaast heeft Fed van die 7 GS die je noemt er 2 gewonnen in de periode dat Rafa geblesseerd was. RG had Rafa zeer waarschijnlijk wel gewonnen, dus zou Rafa op 5 staan en Fed op 6. Wimbledon had Rafa ook nog wel een kans gehad. Dus kunnen we concluderen dat Rafa toch eigenlijk wel beter heeft gepresteerd. Helemaal als we de titel van vandaag meetellen.
Presteert Federer dan niet goed op gras en gravel?quote:Op zondag 6 juni 2010 17:25 schreef sven23456 het volgende:
[..]
Je snapt het begrip van het woord "allround" volgens mij niet! ..Allround betekent dat je de beste bent over een heel seizoen gespreid op basis van verschillende ondergronden!
Federer zou beter zijn als er enkel op indoor + hardcourt banen gespeeld zou worden ja....maar dan bestaat het woord "allround" niet meer omdat alles op niet gravel banen zou worden gespeeld:P
Nadal heeft GS gewonnen op 3 verschillende ondergronden..dan ben je behoorlijk allround dacht ik zo:P
Federer was gewoon aantoonbaar veel beter dan de tegenstanders. Een Hewitt is tenslotte geen koekenbakker.quote:Op zondag 6 juni 2010 17:27 schreef sven23456 het volgende:
[..]
Daarnaast heeft federer natuurlijk ook veel slams gepakt voordat nadal grandslams ging winnen. Daardoor vind ik dat je die eerdere slams niet goed kunt vergelijken.....De tegenstanders waren toen opzichtig een stuk zwakker dan toen nadal zn intrede maakte
Ja, zo kun je bezig blijven. Wacht gewoon tot hun carriers voor bij zijn en vergelijk dan het aantal GS'en. Zo moeilijk is dat toch niet?quote:Op zondag 6 juni 2010 17:27 schreef sven23456 het volgende:
[..]
Daarnaast heeft federer natuurlijk ook veel slams gepakt voordat nadal grandslams ging winnen. Daardoor vind ik dat je die eerdere slams niet goed kunt vergelijken.....De tegenstanders waren toen opzichtig een stuk zwakker dan toen nadal zn intrede maakte
Laten we nog even wachten, misschien dat Rafa er iets van heeft geleerd. We weten niet hoe hij op dit moment traint e.d. Daarnaast lijkt het (zoals dat hij Barcelona oversloeg) dat hij iets meer rust pakt tussen de toernooien door).quote:Op zondag 6 juni 2010 17:28 schreef FedExpress het volgende:
[..]
Omdat hij geblesseerd was... Dat is ook een punt he. Rafa gaat dit nog een paar maanden volhouden en dan zijn zn knieën weer kapot en ligt hij er weer uit. Je moet ook weten hoe je je lichaam kan belasten. Daar is Fed koning in.
ik hoop het voor hem. maar met de werktennis van hem kan het nooit lang duren denk ik. maar goed, we zullen zien inderdaad.quote:Op zondag 6 juni 2010 17:31 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Laten we nog even wachten, misschien dat Rafa er iets van heeft geleerd. We weten niet hoe hij op dit moment traint e.d. Daarnaast lijkt het (zoals dat hij Barcelona oversloeg) dat hij iets meer rust pakt tussen de toernooien door).
Ik vind het niet spannend als iemand er in 3 sets word afgeslagen.quote:Op zondag 6 juni 2010 17:26 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Nee, die was wel heel spannend. Fed kon toen voor het eerst (voor de statistieken) RG op z'n naam schrijven omdat Rafa geblesseerd was.
omdat nadal zijn spel niks is voor federer. onderlinge confrontaties vind ik nooit een echte graadmeter eigenlijk.quote:Op zondag 6 juni 2010 17:33 schreef jojomen4 het volgende:
Fed word jaarlijks 4 keer verslagen door Rafa. Waarom zouden we dan nog 9 jaar wachten om een conclusie te trekken?
quote:Op zondag 6 juni 2010 17:31 schreef Floris_Roos het volgende:
Jongens laten we niet zo moeilijk doen. Federer is gewoon de beste allertijden. Nadal is gewoon een goede allrounder en onklopbaar op gravel die goed mee kan met Federer en hem voor de tweede keer van de troon gaat stoten. Maar de beste allertijden daarvoor moet hij meer GS's gaan pakken en de US Open winnen.
whut?quote:Op zondag 6 juni 2010 17:34 schreef TheArt het volgende:
Terechte toernooiwinst natuurlijk.
[..]
Is je tv-scherm al wit?
Het is al vele keren gezegd, maar nog maar een keer:quote:Op zondag 6 juni 2010 17:33 schreef jojomen4 het volgende:
Fed word jaarlijks 4 keer verslagen door Rafa. Waarom zouden we dan nog 9 jaar wachten om een conclusie te trekken?
Ok, ik wist niet dat jij in de 1koppige commissie zat om dat te bepalen.quote:Op zondag 6 juni 2010 17:36 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Het is al vele keren gezegd, maar nog maar een keer:
Bij de vraag wie de beste speler aller tijden is, gaat het om het aantal GS'en dat je hebt gewonnen, niet om de H2H tegen je grootste rivaal.
quote:
Ja..ik vind het "lullig" voor Federer....maar het is natuurlijk niet te ontkennen dat in die periode grandslams winnen een stuk makkelijker was......moeilijk wat je hier mee zou moeten doen....wellicht zoiets zeggen als, het was toen 30% makkelijker om grandslams te winnen:P dus al die titels delen door 1.3 ofzowquote:Op zondag 6 juni 2010 17:30 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, zo kun je bezig blijven. Wacht gewoon tot hun carriers voor bij zijn en vergelijk dan het aantal GS'en. Zo moeilijk is dat toch niet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |