Gezien de hoeveelheid verschillende levensovertuigingen er (theoretisch mogelijk) zijn. Precies zoals dit dus:quote:Op zaterdag 5 juni 2010 21:42 schreef koningdavid het volgende:
Hoezo is die kans praktisch onmogelijk dan?
Ik zat met 7 van die figuren in de klas, ik weet best waar ik over praat.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 21:37 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ben je ooit wel eens op de jongerendag geweest?
Ik geloof niet dat de aarde 6000 jaar oud, maar zo'n 5 miljard jaar oud is. Ik geloof niet dat het universum in 6 dagen geschapen is. Ik geloof niet dat je het Scheppingsverhaal op een natuurwetenschappelijke manier moet lezen. Het is een theologisch schrijfsel, dat maakt het juist zo enorm sterk en uniek.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 21:49 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Hoe dan?
Tot zover ik weet staat er in het scheppingsverhaal/bijbel dat god vlak na de schepping van de aarde, al levende wezens heeft geplaatst. Hoe kan het dan dat deze levende wezens niet allemaal verwoest zijn door de grote natuurrampen in de geschiedenis van de aarde?
En hoezo zouden er apen tot mensen zijn geëvolueerd terwijl er, volgens het christendom, vroeger ook al mensen waren?
Daarnaast zou de schepping van de aarde en het leven in een luttele periode van een paar dagen zijn voltrokken terwijl men kan aantonen dat na het ontstaan van de aarde, er gedurende een lange periode nog een flink aantal botsingen met andere grote objecten uit de ruimte heeft plaats gevonden, die nu samen de aarde vormen die wij kennen.
Aha, de empirische harde feiten van het vooroordeel. Altijd solide, nimmer stupide!quote:Op zaterdag 5 juni 2010 21:56 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Ik zat met 7 van die figuren in de klas, ik weet best waar ik over praat.
Het is toch niet natuurlijk om nooit je gal te spuien, te vloeken of boos te worden. Altijd zo'n vrome lach en als ze een 4 haalden 'ach, was het gelukkig geen 3'. Ik denk niet dat je naar die jongerendag hoeft om dit te weten.
Als gelovigen dan maar niet tegen secularisatie zijn. Opdonderen met de SGP. Maar dat dan weer niet natuurlijk.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 21:58 schreef Lakitu het volgende:
Mensen het gaat hier om 'geloof'. Het hoeft geen sense te maken en het hoeft niet waar te zijn. Je gelooft erin, of je gelooft er niet in. Punt. Klaar. Slotje.
We hebben het hier over het bestaan van God. Iets waar de meeste mensen op de wereld het wel over eens zijn dat het bestaat. In die zin gaat je theorie niet op.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 21:54 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Gezien de hoeveelheid verschillende levensovertuigingen er (theoretisch mogelijk) zijn.
Op de jongerendag juist wordt er af en toe een vrij serieuze toon aangesneden. Maar er zijn inderdaad veel 'happy clappy' christenen. Hoewel ik een vreugdige levensinstelling wel kan waarderen moet het wel oprecht blijven en inderdaad niet doorslaan naar naïviteit.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 21:56 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Ik zat met 7 van die figuren in de klas, ik weet best waar ik over praat.
Het is toch niet natuurlijk om nooit je gal te spuien, te vloeken of boos te worden. Altijd zo'n vrome lach en als ze een 4 haalden 'ach, was het gelukkig geen 3'. Ik denk niet dat je naar die jongerendag hoeft om dit te weten.
vet koel fobo mang gr marcelquote:Op zaterdag 5 juni 2010 21:59 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Aha, de empirische harde feiten van het vooroordeel. Altijd solide, nimmer stupide!
Intelligent design dus?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:03 schreef koningdavid het volgende:
[..]
We hebben het hier over het bestaan van God. Iets waar de meeste mensen op de wereld het wel over eens zijn dat het bestaat. In die zin gaat je theorie niet op.
Dat al mijn geloofsbeelden precies kloppen, en mijn vorm van christendom per se de juiste is... dat is een ander verhaal. De kans is inderdaad klein dat het ik helemaal precies goed heb. Maar ik geloof wel dat ik enigszins in de buur zit, anders zou ik het ook niet geloven.
Nee. Ik vind dat ID zowel wetenschappelijk als theologisch niet houdbaar is.quote:
Goede argumentatie!quote:
Moest ik wat beargumenteren dan?quote:
Moet ik daar op antwoorden?quote:
Oh ja je had volgens mij al gezegd dat je niet in creationisme geloof. Even teruglezen.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:08 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Nee. Ik vind dat ID zowel wetenschappelijk als theologisch niet houdbaar is.
Maar wat heeft god dan precies gedaan? Heeft hij alleen de mens geschapen? Of het leven? Of ook de hemellichamen? En waarom zou hij dat dan hebben gedaan in zo'n lang tijdsbestek en niet, zoals de bijbel zegt, in een paar dagen?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 21:59 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat de aarde 6000 jaar oud, maar zo'n 5 miljard jaar oud is. Ik geloof niet dat het universum in 6 dagen geschapen is. Ik geloof niet dat je het Scheppingsverhaal op een natuurwetenschappelijke manier moet lezen. Het is een theologisch schrijfsel, dat maakt het juist zo enorm sterk en uniek.
Je moet je voorstellen. Het Joodse/ bijbelse Scheppingsverhaal is ontstaan in een tijd dat veel omringende volken nog geloofden dat de hemellichamen levende goden waren. In de bijbel staat doodleuk 'Oh ja, op de vierde dag hing God die lampen op die wij de zon, maan en sterren noemen". In omringende volken geloofde men dat de gewone mensheid een soort slaven waren en alleen koningen Goddelijk waren of iets van God reflecteerden. De bijbel zegt doodleuk dat ALLE mensen naar het evenbeeld van God geschapen zijn. Omringende volken hadden het over een oervloed waar Goden uit voortkwamen en met veel ruzie en moeite iets van een schepping creëerden. De bijbel heeft het doodleuk over een God die de oervloed scheidde met gemak en schiep op commando.
In die theologische boodschap van Genesis zit hem juist de kracht. Het is een fantastisch verhaal en het geeft perfect de verhoudingen weer tussen Schepper, schepping en schepselen. Ik geloof absoluut niet dat het bedoelt is als letterlijk, natuurkundig, werk.
Een van de bekendste theologen van deze tijd:
Ik geloof dat God de schepper is van alles, d.w.z. dat Hij aan het begin staat van alles. De Wetgever van de natuurwetten.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:13 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Maar wat heeft god dan precies gedaan? Heeft hij alleen de mens geschapen? Of het leven? Of ook de hemellichamen? En waarom zou hij dat dan hebben gedaan in zo'n lang tijdsbestek en niet, zoals de bijbel zegt, in een paar dagen?
Stuurt hij volgens jou dan ook processen in het universum? Bijv. de - zeer waarschijnlijke- inslag van een meteoriet die 65 miljoen jaar geleden veel soorten deed uitsterven?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:26 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ik geloof dat God de schepper is van alles, d.w.z. dat Hij aan het begin staat van alles. De Wetgever van de natuurwetten.
Waarom het zo lang heeft geduurd en God het niet in 6 dagen heeft gedaan, is ongeveer hetzelfde als waarom God niet een bak water de atmosfeer in kiepert om het te laten regenen. God is geen natuurgod maar een trancedente God die gebruik maakt van natuurwetten.
Weet ik niet. Ik dat de natuur ook wel enige vrijheid geniet.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:28 schreef Mistbank het volgende:
[..]
Stuurt hij volgens jou dan ook processen in het universum? Bijv. de - zeer waarschijnlijke- inslag van een meteoriet die 65 miljoen jaar geleden veel soorten deed uitsterven?
Mjah, ik weet het natuurlijk ook niet, maar het kon zijn dat jij achter dergelijke gebeurtenissen een plan ziet. (Net zoals in extreme vorm sommige mensen denken dat een Tsunami een hoger doel dientquote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:30 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Weet ik niet. Ik dat de natuur ook wel enige vrijheid geniet.
Voor het oog allemaal braaf zijn, maar ondertussen neuken ze als konijnen. Schijnheilig gedoe......quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:07 schreef MrX1982 het volgende:
EO Jongerendag. 's Lands grootste inteelt bijeenkomst.
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:33 schreef HeaN82 het volgende:
[..]
Voor het oog allemaal braaf zijn, maar ondertussen neuken ze als konijnen. Schijnheilig gedoe......
Jij noemt dus het begin van 'alles', het werk van god? Maar hoe kan het, dat als er niks is, er wel een god is?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:26 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ik geloof dat God de schepper is van alles, d.w.z. dat Hij aan het begin staat van alles. De Wetgever van de natuurwetten.
Waarom het zo lang heeft geduurd en God het niet in 6 dagen heeft gedaan, is ongeveer hetzelfde als waarom God niet een bak water de atmosfeer in kiepert om het te laten regenen. God is geen natuurgod maar een trancedente God die gebruik maakt van natuurwetten.
Ben je een beetje in de war met je mod rechten?quote:
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:42 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Ben je een beetje in de war met je mod rechten?
Nee, ik heb voor het eerst een topic zitten lezen.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:42 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Ben je een beetje in de war met je mod rechten?
Inderdaad, het jaarlijkse leedvermaak topic compleet vertrolled door koningdavidquote:Op zondag 6 juni 2010 13:00 schreef Opkloter het volgende:
kenker, mijn topic is echt nix geworden.
ik wilde juist dat hier gesproken zou worden over de debielheden die daar plaatsvinden.![]()
dan gaan koningdavid en consorten weer zo'n kutdiscussie ligge voeren.
[b][b]
PICS VAN GREFOSLETJES....NU!!!!!11[/b][/b]
Die rechtse lijkt in verhouding nog enige potentie te hebben.quote:Op zondag 6 juni 2010 14:35 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Inderdaad, het jaarlijkse leedvermaak topic compleet vertrolled door koningdavid![]()
toch nog effe een pica omdat het kan
[ afbeelding ]
Ik zou die rechtse op basis van wat ik nu zie wel geven.quote:Op zondag 6 juni 2010 14:35 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Inderdaad, het jaarlijkse leedvermaak topic compleet vertrolled door koningdavid![]()
toch nog effe een pica omdat het kan
[ afbeelding ]
De nieuwe FC Twente-sjaaltjes?quote:
Alsof hij zondag überhaupt online mag.quote:Op zondag 6 juni 2010 14:45 schreef Ronaldsen het volgende:
Trouwens koningdavid zal wel in de kerk zitten, dus die komt niet meer trollen
ach ja inderdaad, hij gebruikt natuurlijk EO-filternet als ispquote:Op zondag 6 juni 2010 14:46 schreef Mistbank het volgende:
[..]
Alsof hij zondag überhaupt online mag.
De website van de SGP is bijv. op zondag altijd offline:quote:Op zondag 6 juni 2010 14:51 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
ach ja inderdaad, hij gebruikt natuurlijk EO-filternet als isp
quote:Beste bezoeker,
Fijn dat u belangstelling hebt voor de SGP en de standpunten van onze partij.
Eén van die standpunten betreft de zondag. Dat is de eerste dag van de week, de dag van de opstanding van Christus, die we in het bijzonder wijden aan de dienst van God. Bovendien is de zondag een rustdag, een geschenk van God waar we dankbaar voor mogen zijn in een jachtige tijd als de onze. Een dag om op adem te komen. Tegen deze achtergrond is de SGP-site op zondag 'gesloten'.
Uiteraard bent u van maandag tot en met zaterdag hartelijk welkom op onze SGP-site.
Staatkundig Gereformeerde Partij.
Laat ik het anders stellen dan.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 21:02 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Nee.![]()
Omdat jij vindt dat de kans zeer klein is, is het een waanbeeld?
[..]
Ik zou eerder zeggen dat jij het ongelooflijk simplistisch behandeld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |