abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82377504
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 21:42 schreef koningdavid het volgende:

Hoezo is die kans praktisch onmogelijk dan?
Gezien de hoeveelheid verschillende levensovertuigingen er (theoretisch mogelijk) zijn. Precies zoals dit dus:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Globally_Unique_Identifier

Als ik een GUID genereer dan is het theoretisch mogelijk dat jij het nummer raadt, maar in praktijk is dat onmogelijk. Aangezien geloof op niks tastbaars gebaseerd is zie ik het verschil hier niet mee.

En nu ga je vast weer zeggen dat ik gewoon niks snap van religie.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 21:56:45 #102
255512 Zero17
Gewoon lekker mezelf.
pi_82377567
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 21:37 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Ben je ooit wel eens op de jongerendag geweest?
Ik zat met 7 van die figuren in de klas, ik weet best waar ik over praat.
Het is toch niet natuurlijk om nooit je gal te spuien, te vloeken of boos te worden. Altijd zo'n vrome lach en als ze een 4 haalden 'ach, was het gelukkig geen 3'. Ik denk niet dat je naar die jongerendag hoeft om dit te weten.
Op dinsdag 21 augustus 2012 12:28 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Rust in vrede, hamster van sinepedraap. Je zal niet vergeten worden.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 21:58:17 #103
160521 Lakitu
De allervieste.
pi_82377598
Mensen het gaat hier om 'geloof'. Het hoeft geen sense te maken en het hoeft niet waar te zijn. Je gelooft erin, of je gelooft er niet in. Punt. Klaar. Slotje.
Op maandag 7 juni 2010 23:23 schreef Skylark. het volgende:
Nu je op de webcam door Elia met "Ryan ik wil je pijpen" en door Giovanni van Bronckhorst met "LAKITU LAKITU" gequote wordt leg ik me nederig aan je voeten. _O_
pi_82377626
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 21:49 schreef Japsnars het volgende:

[..]

Hoe dan?
Tot zover ik weet staat er in het scheppingsverhaal/bijbel dat god vlak na de schepping van de aarde, al levende wezens heeft geplaatst. Hoe kan het dan dat deze levende wezens niet allemaal verwoest zijn door de grote natuurrampen in de geschiedenis van de aarde?

En hoezo zouden er apen tot mensen zijn geëvolueerd terwijl er, volgens het christendom, vroeger ook al mensen waren?

Daarnaast zou de schepping van de aarde en het leven in een luttele periode van een paar dagen zijn voltrokken terwijl men kan aantonen dat na het ontstaan van de aarde, er gedurende een lange periode nog een flink aantal botsingen met andere grote objecten uit de ruimte heeft plaats gevonden, die nu samen de aarde vormen die wij kennen.
Ik geloof niet dat de aarde 6000 jaar oud, maar zo'n 5 miljard jaar oud is. Ik geloof niet dat het universum in 6 dagen geschapen is. Ik geloof niet dat je het Scheppingsverhaal op een natuurwetenschappelijke manier moet lezen. Het is een theologisch schrijfsel, dat maakt het juist zo enorm sterk en uniek.

Je moet je voorstellen. Het Joodse/ bijbelse Scheppingsverhaal is ontstaan in een tijd dat veel omringende volken nog geloofden dat de hemellichamen levende goden waren. In de bijbel staat doodleuk 'Oh ja, op de vierde dag hing God die lampen op die wij de zon, maan en sterren noemen". In omringende volken geloofde men dat de gewone mensheid een soort slaven waren en alleen koningen Goddelijk waren of iets van God reflecteerden. De bijbel zegt doodleuk dat ALLE mensen naar het evenbeeld van God geschapen zijn. Omringende volken hadden het over een oervloed waar Goden uit voortkwamen en met veel ruzie en moeite iets van een schepping creëerden. De bijbel heeft het doodleuk over een God die de oervloed scheidde met gemak en schiep op commando.

In die theologische boodschap van Genesis zit hem juist de kracht. Het is een fantastisch verhaal en het geeft perfect de verhoudingen weer tussen Schepper, schepping en schepselen. Ik geloof absoluut niet dat het bedoelt is als letterlijk, natuurkundig, werk.

Een van de bekendste theologen van deze tijd:

"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  † In Memoriam † zaterdag 5 juni 2010 @ 21:59:55 #105
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_82377644
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 21:56 schreef Zero17 het volgende:

[..]

Het is toch niet natuurlijk om nooit je gal te spuien, te vloeken of boos te worden. Altijd zo'n vrome lach en als ze een 4 haalden 'ach, was het gelukkig geen 3'. Ik denk niet dat je naar die jongerendag hoeft om dit te weten.
Aha, de empirische harde feiten van het vooroordeel. Altijd solide, nimmer stupide!
pi_82377700
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 21:58 schreef Lakitu het volgende:
Mensen het gaat hier om 'geloof'. Het hoeft geen sense te maken en het hoeft niet waar te zijn. Je gelooft erin, of je gelooft er niet in. Punt. Klaar. Slotje.
Als gelovigen dan maar niet tegen secularisatie zijn. Opdonderen met de SGP. Maar dat dan weer niet natuurlijk.
pi_82377751
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 21:54 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Gezien de hoeveelheid verschillende levensovertuigingen er (theoretisch mogelijk) zijn.
We hebben het hier over het bestaan van God. Iets waar de meeste mensen op de wereld het wel over eens zijn dat het bestaat. In die zin gaat je theorie niet op.
Dat al mijn geloofsbeelden precies kloppen, en mijn vorm van christendom per se de juiste is... dat is een ander verhaal. De kans is inderdaad klein dat het ik helemaal precies goed heb. Maar ik geloof wel dat ik enigszins in de buur zit, anders zou ik het ook niet geloven.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_82377829
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 21:56 schreef Zero17 het volgende:

[..]

Op de jongerendag juist wordt er af en toe een vrij serieuze toon aangesneden. Maar er zijn inderdaad veel 'happy clappy' christenen. Hoewel ik een vreugdige levensinstelling wel kan waarderen moet het wel oprecht blijven en inderdaad niet doorslaan naar naïviteit.
Er is niets mis met af en toe somber of boos zijn.
pi_82377866
EO Jongerendag . 's Lands grootste inteelt bijeenkomst.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 22:07:29 #110
255512 Zero17
Gewoon lekker mezelf.
pi_82377868
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 21:59 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Aha, de empirische harde feiten van het vooroordeel. Altijd solide, nimmer stupide!
vet koel fobo mang gr marcel
pi_82377876
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 22:03 schreef koningdavid het volgende:

[..]

We hebben het hier over het bestaan van God. Iets waar de meeste mensen op de wereld het wel over eens zijn dat het bestaat. In die zin gaat je theorie niet op.
Dat al mijn geloofsbeelden precies kloppen, en mijn vorm van christendom per se de juiste is... dat is een ander verhaal. De kans is inderdaad klein dat het ik helemaal precies goed heb. Maar ik geloof wel dat ik enigszins in de buur zit, anders zou ik het ook niet geloven.
Intelligent design dus?
pi_82377893
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 22:07 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Intelligent design dus?
Nee. Ik vind dat ID zowel wetenschappelijk als theologisch niet houdbaar is.
  † In Memoriam † zaterdag 5 juni 2010 @ 22:08:51 #113
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_82377907
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 22:07 schreef Zero17 het volgende:

[..]

vet koel fobo mang gr marcel
Goede argumentatie!
  zaterdag 5 juni 2010 @ 22:10:33 #114
255512 Zero17
Gewoon lekker mezelf.
pi_82377957
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 22:08 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Goede argumentatie!
Moest ik wat beargumenteren dan?
  † In Memoriam † zaterdag 5 juni 2010 @ 22:11:14 #115
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_82377977
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 22:10 schreef Zero17 het volgende:

[..]

Moest ik wat beargumenteren dan?
Moet ik daar op antwoorden?
pi_82378030
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 22:08 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Nee. Ik vind dat ID zowel wetenschappelijk als theologisch niet houdbaar is.
Oh ja je had volgens mij al gezegd dat je niet in creationisme geloof. Even teruglezen.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 22:13:06 #117
237452 Japsnars
Euro's in mijn zakken
pi_82378031
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 21:59 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat de aarde 6000 jaar oud, maar zo'n 5 miljard jaar oud is. Ik geloof niet dat het universum in 6 dagen geschapen is. Ik geloof niet dat je het Scheppingsverhaal op een natuurwetenschappelijke manier moet lezen. Het is een theologisch schrijfsel, dat maakt het juist zo enorm sterk en uniek.

Je moet je voorstellen. Het Joodse/ bijbelse Scheppingsverhaal is ontstaan in een tijd dat veel omringende volken nog geloofden dat de hemellichamen levende goden waren. In de bijbel staat doodleuk 'Oh ja, op de vierde dag hing God die lampen op die wij de zon, maan en sterren noemen". In omringende volken geloofde men dat de gewone mensheid een soort slaven waren en alleen koningen Goddelijk waren of iets van God reflecteerden. De bijbel zegt doodleuk dat ALLE mensen naar het evenbeeld van God geschapen zijn. Omringende volken hadden het over een oervloed waar Goden uit voortkwamen en met veel ruzie en moeite iets van een schepping creëerden. De bijbel heeft het doodleuk over een God die de oervloed scheidde met gemak en schiep op commando.

In die theologische boodschap van Genesis zit hem juist de kracht. Het is een fantastisch verhaal en het geeft perfect de verhoudingen weer tussen Schepper, schepping en schepselen. Ik geloof absoluut niet dat het bedoelt is als letterlijk, natuurkundig, werk.

Een van de bekendste theologen van deze tijd:

Maar wat heeft god dan precies gedaan? Heeft hij alleen de mens geschapen? Of het leven? Of ook de hemellichamen? En waarom zou hij dat dan hebben gedaan in zo'n lang tijdsbestek en niet, zoals de bijbel zegt, in een paar dagen?
Op woensdag 23 juni 2010 22:44 schreef Chuck_Norris het volgende:
Haha Jap jonge trollgod
Op woensdag 23 juni 2010 22:48 schreef Skylark. het volgende:
Chuck is mastertrolled _O_.
pi_82378271
TVP, deel 1 was onverwacht zeer geslaagd.
pi_82378447
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 22:13 schreef Japsnars het volgende:

[..]

Maar wat heeft god dan precies gedaan? Heeft hij alleen de mens geschapen? Of het leven? Of ook de hemellichamen? En waarom zou hij dat dan hebben gedaan in zo'n lang tijdsbestek en niet, zoals de bijbel zegt, in een paar dagen?
Ik geloof dat God de schepper is van alles, d.w.z. dat Hij aan het begin staat van alles. De Wetgever van de natuurwetten.

Waarom het zo lang heeft geduurd en God het niet in 6 dagen heeft gedaan, is ongeveer hetzelfde als waarom God niet een bak water de atmosfeer in kiepert om het te laten regenen. God is geen natuurgod maar een trancedente God die gebruik maakt van natuurwetten.
pi_82378528
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 22:26 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Ik geloof dat God de schepper is van alles, d.w.z. dat Hij aan het begin staat van alles. De Wetgever van de natuurwetten.

Waarom het zo lang heeft geduurd en God het niet in 6 dagen heeft gedaan, is ongeveer hetzelfde als waarom God niet een bak water de atmosfeer in kiepert om het te laten regenen. God is geen natuurgod maar een trancedente God die gebruik maakt van natuurwetten.
Stuurt hij volgens jou dan ook processen in het universum? Bijv. de - zeer waarschijnlijke- inslag van een meteoriet die 65 miljoen jaar geleden veel soorten deed uitsterven?
pi_82378571
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 22:28 schreef Mistbank het volgende:

[..]

Stuurt hij volgens jou dan ook processen in het universum? Bijv. de - zeer waarschijnlijke- inslag van een meteoriet die 65 miljoen jaar geleden veel soorten deed uitsterven?
Weet ik niet. Ik dat de natuur ook wel enige vrijheid geniet.
pi_82378656
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 22:30 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Weet ik niet. Ik dat de natuur ook wel enige vrijheid geniet.
Mjah, ik weet het natuurlijk ook niet, maar het kon zijn dat jij achter dergelijke gebeurtenissen een plan ziet. (Net zoals in extreme vorm sommige mensen denken dat een Tsunami een hoger doel dient )
pi_82378664
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 22:07 schreef MrX1982 het volgende:
EO Jongerendag . 's Lands grootste inteelt bijeenkomst.
Voor het oog allemaal braaf zijn, maar ondertussen neuken ze als konijnen. Schijnheilig gedoe......
pi_82378673
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 22:33 schreef HeaN82 het volgende:

[..]

Voor het oog allemaal braaf zijn, maar ondertussen neuken ze als konijnen. Schijnheilig gedoe......
  zaterdag 5 juni 2010 @ 22:38:47 #125
237452 Japsnars
Euro's in mijn zakken
pi_82378815
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 22:26 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Jij noemt dus het begin van 'alles', het werk van god? Maar hoe kan het, dat als er niks is, er wel een god is?

Ook ik vind het allemaal zeer mysterieus maar om het dan meteen het werk van god te noemen.. In mijn ogen is het gewoon iets dat wij met onze hersenen en huidige kennis niet kunnen bevatten. De een noemt het gewoon het onbekende, de andere geeft het 'god' als naamplaatje.
Op woensdag 23 juni 2010 22:44 schreef Chuck_Norris het volgende:
Haha Jap jonge trollgod
Op woensdag 23 juni 2010 22:48 schreef Skylark. het volgende:
Chuck is mastertrolled _O_.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 22:40:29 #126
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_82378871
Reeks. Doei.

[ Bericht 41% gewijzigd door o.us op 05-06-2010 22:55:36 ]
Feyenoord Rotterdam
  zaterdag 5 juni 2010 @ 22:56:20 #127
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_82379324
Toch maar weer open. Brandt voort.
Feyenoord Rotterdam
pi_82379337
GERECHTIGHEID
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
  zaterdag 5 juni 2010 @ 22:57:01 #129
256456 morningstorm
when it rains.
pi_82379348
yes we kunnen weer!!
pi_82379435
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
pi_82379513
Refo's,

Zo vroeg mogelijk trouwen zodat ze kunnen neuken... Als ik god was zouden die zeker niet in de hemel komen hypocriet volkje
  zaterdag 5 juni 2010 @ 23:42:18 #132
255512 Zero17
Gewoon lekker mezelf.
pi_82380726
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 22:56 schreef o.us het volgende:
Toch maar weer open. Brandt voort.
Ben je een beetje in de war met je mod rechten?
  zaterdag 5 juni 2010 @ 23:46:11 #133
3185 Adelante
To let it go now
pi_82380829
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 23:42 schreef Zero17 het volgende:

[..]

mod rechten god rechten
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zondag 6 juni 2010 @ 00:05:04 #134
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_82381307
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 23:42 schreef Zero17 het volgende:

[..]

Nee, ik heb voor het eerst een topic zitten lezen.
Feyenoord Rotterdam
  zondag 6 juni 2010 @ 11:48:29 #135
259925 Rotter
Lastig verhaal...
pi_82388438
Dat GS niet nog een topic hierover heeft gemaakt, zou origineel zijn

Trouwens... brandt verder? Is dat met een sarcastische ondertoon?
:O
pi_82390888
kenker, mijn topic is echt nix geworden.

ik wilde juist dat hier gesproken zou worden over de debielheden die daar plaatsvinden.

dan gaan koningdavid en consorten weer zo'n kutdiscussie ligge voeren.
[b][b]
PICS VAN GREFOSLETJES....NU!!!!!11
[/b][/b]
pi_82394919
quote:
Op zondag 6 juni 2010 13:00 schreef Opkloter het volgende:
kenker, mijn topic is echt nix geworden.

ik wilde juist dat hier gesproken zou worden over de debielheden die daar plaatsvinden.

dan gaan koningdavid en consorten weer zo'n kutdiscussie ligge voeren.
[b][b]
PICS VAN GREFOSLETJES....NU!!!!!11
[/b][/b]
Inderdaad, het jaarlijkse leedvermaak topic compleet vertrolled door koningdavid

toch nog effe een pica omdat het kan

٩๏̯͡๏)۶
  † In Memoriam † zondag 6 juni 2010 @ 14:36:31 #138
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_82394955
Leuk een foto van kleuterkamp, maar waar zijn de legale sletjes?
pi_82394987
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:35 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Inderdaad, het jaarlijkse leedvermaak topic compleet vertrolled door koningdavid

[ afbeelding ]
Die rechtse lijkt in verhouding nog enige potentie te hebben.
  zondag 6 juni 2010 @ 14:39:34 #140
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_82395101
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:35 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik zou die rechtse op basis van wat ik nu zie wel geven.
zwakken overleven moeilijk, sterken zitten in de wolken
  zondag 6 juni 2010 @ 14:41:09 #141
3185 Adelante
To let it go now
pi_82395172

"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_82395302
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:41 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]

die pijlen ook op hun shirts, een soort gebruiksaanwijzing lijkt het wel
٩๏̯͡๏)۶
  zondag 6 juni 2010 @ 14:44:18 #143
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_82395319
quote:
[ afbeelding ]

De nieuwe FC Twente-sjaaltjes?

[ Bericht 0% gewijzigd door o.us op 06-06-2010 14:44:28 ]
Feyenoord Rotterdam
pi_82395350
Trouwens koningdavid zal wel in de kerk zitten, dus die komt niet meer trollen
٩๏̯͡๏)۶
pi_82395365
quote:
[ afbeelding ]

Stuur de inschrijfformulieren van de universiteit van Wageningen maar vast op.
pi_82395413
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:45 schreef Ronaldsen het volgende:
Trouwens koningdavid zal wel in de kerk zitten, dus die komt niet meer trollen
Alsof hij zondag überhaupt online mag.
pi_82395627
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:46 schreef Mistbank het volgende:

[..]

Alsof hij zondag überhaupt online mag.
ach ja inderdaad, hij gebruikt natuurlijk EO-filternet als isp
٩๏̯͡๏)۶
pi_82395705
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:51 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

ach ja inderdaad, hij gebruikt natuurlijk EO-filternet als isp
De website van de SGP is bijv. op zondag altijd offline:
quote:
Beste bezoeker,

Fijn dat u belangstelling hebt voor de SGP en de standpunten van onze partij.

Eén van die standpunten betreft de zondag. Dat is de eerste dag van de week, de dag van de opstanding van Christus, die we in het bijzonder wijden aan de dienst van God. Bovendien is de zondag een rustdag, een geschenk van God waar we dankbaar voor mogen zijn in een jachtige tijd als de onze. Een dag om op adem te komen. Tegen deze achtergrond is de SGP-site op zondag 'gesloten'.

Uiteraard bent u van maandag tot en met zaterdag hartelijk welkom op onze SGP-site.

Staatkundig Gereformeerde Partij.
  zondag 6 juni 2010 @ 14:55:10 #149
204987 9611Niels
berenpak9
pi_82395772
Ik zou graag zoiets op zondag willen:

Beste bezoeker,

Fijn dat u belangstelling hebt voor het FOK! Forum.
Voor ons is de zondag een belangrijke dag. Het is de eerste dag van de week, de dag van de opstanding van Christus, die we in het bijzonder wijden aan de dienst van God. Bovendien is de zondag een rustdag, een geschenk van God waar we dankbaar voor mogen zijn in een jachtige tijd als de onze. Een dag om op adem te komen. Tegen deze achtergrond is het FOK! Forum op zondag gesloten.

Uiteraard bent u van maandag tot en met zaterdag hartelijk welkom op ons forum.

FOK!
pi_82398494
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 21:02 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Nee.

Omdat jij vindt dat de kans zeer klein is, is het een waanbeeld?
[..]

Ik zou eerder zeggen dat jij het ongelooflijk simplistisch behandeld.
Laat ik het anders stellen dan.

Waarom geloof jij dat juist jij het bij het juiste eind hebt, en niet de Romeinen of de Grieken, of de oude Germanen?

Waarom zou er op dit moment, decennia na het samenstellen van de bijbel, opeens de echte waarheid beschikbaar zijn in de vorm van de bijbel?

Is het niet waarschijnlijker dat we uit kunnen gaan van de enige constante in de menselijke geschiedenis: macht?
Geen referral hier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')