Hoe kan je iets dat nooit gebeurd is walgelijk vinden?quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Misschien is dat wel zo omdat ze het zo walgelijk vinden.
Door onbewust te weten dat het plaats heeft gevonden, maar daar niets mee te maken willen hebben?quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:07 schreef Viajero het volgende:
[..]
Hoe kan je iets dat nooit gebeurd is walgelijk vinden?
Echte antisemieten zoals bv neonazis ontkennen ook de holocaust hoor.quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Misschien is dat wel zo omdat ze het zo walgelijk vinden. Echte anti-semieten zouden daar immers trots op zijn.
Volgens mij verwar jij mij met iemand anders.quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:09 schreef Viajero het volgende:
[..]
Echte antisemieten zoals bv neonazis ontkennen ook de holocaust hoor.
Ik weet dat je niet kan toegeven dat er dingen scheef zitten in de Moslimwereld (wat ook direct het probleem is van de Moslimwereld, ontkennen van problemen leidt meestal niet tot oplossingen) maar ik denk dat je beter stilletjes de discussie kan verlaten ipv jezelf meer en meer voor schut te zetten.
quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Door onbewust te weten dat het plaats heeft gevonden, maar daar niets mee te maken willen hebben
Gatverdamme, donder op met je ranzig anti-semitisme.quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:14 schreef p072 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
LANG LEVE DE AEL!!!
In Europa heeft nooit antisemitisme plaatsgevonden!
Er zijn nooit joden vermoord toch?
Je hebt gezocht op het woord: sarcasme.quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Gatverdamme, donder op met je ranzig anti-semitisme.
Walgelijk. Ik hoop dat je gebanned wordt.
Ik schreef systematische etnische vervolgingen da's iets anders dan systematische uitroeiing (Genocide)!quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Systematisch nogwel. Hoe systematisch werden Joden uitgeroeid in de Islamitische wereld?
Rigghtt..., het mooie excuusverhaal wat altijd in de Arabische wereld wordt geuit om geen verantwoording af te leggen over de etnische vervolgingen. Wederom de welbekende Pavlov reactie: de ander (jood) heeft het altijd gedaan, maar wij moslims treffen nooit schuld! Het welbekende "Joodse complot"quote:Volgens mij onderschat jij de lobby van toenmalig Israel en wat het allemaal teweeg bracht in Islamitische landen. Jij vindt het niet toevallig dat de uitstroom zo groot was na de stichting van die staat?
De AEL ken je wel toch?quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Gatverdamme, donder op met je ranzig anti-semitisme.
Walgelijk. Ik hoop dat je gebanned wordt.
Ah, dus zionisme bestaat niet. Oh, dan is het opgelost.quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:19 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Ik schreef systematische etnische vervolgingen da's iets anders dan systematische uitroeiing (Genocide)!
[..]
Rigghtt..., het mooie excuusverhaal wat altijd in de Arabische wereld wordt geuit om geen verantwoording af te leggen over de etnische vervolgingen. Wederom de welbekende Pavlov reactie: de ander (jood) heeft het altijd gedaan, maar wij moslims treffen nooit schuld! Het welbekende "Joodse complot"
Moet je voorstellen: je familie woont voor meer dan vijf eeuwen in je thuisland met een lapje grond of huis voor vele generaties; het is het land waar iedereen die je kent woont, je moeder woont er, je vader, je ooms, je kinderen. Je hart en ziel en identiteit ligt in dit land. Het land, dat ben jij. Opeens besluit opeens iedereen van je familie, een specifieke bevolkingsgroep et large, hier vandaan te vertrekken vanwege de lobby van toenmalig Israel? Sure...
Kom op zeg! Niemand gaat zo maar geheel vrijwillig weg uit diens thuisland waar men is geboren en waar de hele familie er voor eeuwen en eeuwen woont (behalve dan een paar avonturiers). Families die er al woonden voordat de Islam uberhaupt bestond! De aanzuiging door het zionisme en de belofte van het bestaan van een land waar men wel in vrijheid kan leven, zal zeker geholpen hebben, maar de belangrijkste oorzaak is toch echt de zodanig dramatische situatie waar de joden in hun eigen landen moesten leven en de systematische etnische vervolgingen daar dat ze de drastische beslissing namen hun land voorgoed de rug toe te keren. Dat doe je niet zo maar! Met als resultaat dat vele landen in de Arabische wereld tegenwoordig compleet joden vrij zijn, op een paar honderd na. En zelfs die worden niet met rust gelatenquote:Op donderdag 3 juni 2010 19:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ah, dus zionisme bestaat niet. Oh, dan is het opgelost.
(Overigens, Zionisme heeft vrij weinig met een "Joods complot" te maken. Er is wat mij betreft een duidelijk onderscheid tussen Joden en zionisten.).
En er waren ook zeker geen Zionistische lobbies in Arabische landen, nee zeker niet. Allemaal leugens van die moslims om andere mensen de schuld te geven. Israel lokte in haar beginjaren ook zeker geen arme Joden uit het buitenland door sommen geld te beloven. Nee, allemaal leugens van die anti-semitische moslims.
Als je het als een religieuze plicht ziet om een dergelijke staat neer te zetten en daaraan mee te werken, dan ga je wel degelijk. Het economische argument speelt wellicht nog een belangrijkere rol, namelijk dat ze dus geld en een woning kregen in ruil voor emigratie naar Israel. Dat was voor veel arme Joden een prachtig verhaal - en vertrokken mede daardoor (maar ook door de oplopende spanningen vanwege de oorlog tussen Israel en Arabische landen) naar Israel. Denk alleen al aan de jaarlijks duizenden mensen die naar Europa trekken, puur om economische reden, waarom zou dat voor Joden in het geval van Israel anders zijn geweest.quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:40 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Kom op zeg! Niemand gaat zo maar geheel vrijwillig weg uit diens thuisland waar men is geboren en de hele familie eeuwen en eeuwen woont (behalve dan een paar avonturiers). De aanzuiging door het zionisme en de belofte van het bestaan van een land waar men wel in vrijheid kan leven, zal zeker geholpen hebben, maar de belangrijkste oorzak is toch echt de zodanig dramatische situatie waar de joden in die landen moesten leven en de systematische etnische vervolgingen dat ze de drastische beslissing namen hun eigen land voorgoed de rug toe te keren. Dat doe je niet zo maar! Met als resultaat dat vele landen in de Arabische wereld tegenwoordig compleet joden vrij zijn, op een paar honderd na. En zelf die worden niet met rust gelaten
Incidentele gebeurtenissen zullen er altijd zijn, maar het is bij mijn weet nooit systematisch gebeurt.quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:04 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat ontken ik ook absoluut niet. Het grote verschil is dat de meeste Europeanen dat gewoon erkennen, terwijl de meeste Moslims zich in de meest vreemde bochten proberen te wringen om maar te ontkennen dat er ooit ook maar een Jood gedood is door een Moslim voor de oprichting van Israel.
Europa?quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:30 schreef Burakius het volgende:
[..]
Incidentele gebeurtenissen zullen er altijd zijn, maar het is bij mijn weet nooit systematisch gebeurt.
Mocht je iets hebben dat het systematisch is gebeurd, dan gaat het om een kleine schaal (1 dode is eigenlijk ook al te veel). Waar het mij om gaat is dat deze "Moslim Sultan/leider/Shah" het dan niet zo nauw had met de regels van de Islam, derhalve zou ik deze niet eens als een Moslimleider willen bestempelen.
Echter in het geval van Europa. Systematische vervolging van Joden is iets wat men in Europa heeft geperfectioneerd.
Vergeet niet dat de Joden de hoogste posities behielden in vele Islamitische rijken.
NSB --> Nationale Spoorwegen --> vervoer Joden.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:36 schreef p072 het volgende:
[..]
Europa?
Noem ernstige voorvallen in Nederland dan.
Beetje zoiets als Hamas en Hezbollah toch?quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:38 schreef Burakius het volgende:
[..]
NSB --> Nationale Spoorwegen --> vervoer Joden.
Wat een vreemde opmerkingquote:Op donderdag 3 juni 2010 20:40 schreef p072 het volgende:
Oorlogssituatie rechtvaardigt een hoop toch?
Hamas Hezbollah --> Westerse interventie in het Midden-Oosten --> illegale staat Israël. Schuldige : het Westen. Geen Jodenhaat, maar haat tegen het Zionisme.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:40 schreef p072 het volgende:
[..]
Beetje zoiets als Hamas en Hezbollah toch?
Hamas met de Nederlanders vergelijken die driftig meededen om de joden, eeuwen levend in Nederland, af te makenquote:Op donderdag 3 juni 2010 20:40 schreef p072 het volgende:
[..]
Beetje zoiets als Hamas en Hezbollah toch?
quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:58 schreef Burakius het volgende:
[..]
Het is in de Islam niet voor te stellen dat men "tegen" een ras is of geloof. Is niet toegestaan.
quote:Sura 5:51: “O you who believe! Take not the Jews and the Christians for your friends and protectors: they are but friends and protectors to each other. And he among you that turns to them for friendship is of them.”
Before we understand the verse under discussion it is important to understand the context of this Surah and the situation under which this verse was revealed.quote:
Jongen, houd aub op, Erdogan heeft eerst olie op het vuur zitten gooien, de haat alleen maar harder aangewakkerd, en nu hij z'n pilletjes heeft genomen kalmeert hij. Erdogan en Israel zijn geen vruchtbare combinatie meer, ik voorspel een coalitie tussen de PKK en Israel, en bij nog zo'n onbezonnen actie van Erdogan zal Israel ook nog eens de Armeense Genocide officieel erkennenquote:Op woensdag 2 juni 2010 17:49 schreef Aloulou het volgende:
Goede zaak, Turkse joden hebben niets te maken met wat de Israelische staat uitvoert. Gelukkig heeft Erdogan dit ookal enkele keren duidelijk gemaakt de afgelopen.
Waar de Arabieren en de Palestijnen alles mogen in Israel zo'n beetje op uitzonderingen naquote:Op woensdag 2 juni 2010 21:13 schreef IHVK het volgende:
Hoho. Ik zeg niet dat je niet moet opkomen voor de rechten van Koerden. Maar goed er zit geen muur omheen en er worden ook geen flatgebouwen gebombardeerd in Turkije hè. Verder wordt ook heel wat geïnvesteerd.
Dus vergelijkbaar vind ik het niet.
Maar het is wel waar dat er verbetering nodig is.
Waar ik af en toe terechte punten van kritiek jegens Turkije kan produceren kan Israël in jouw ogen nooit iets fout doen.quote:Op donderdag 3 juni 2010 23:52 schreef DeParo het volgende:
[..]
Waar de Arabieren en de Palestijnen alles mogen in Israel zo'n beetje op uitzonderingen na
mogen de Koerden niets tot weinig in Turkije, behalve stil, en arm er maar bij zitten.
bwhehehe zoek eens op Koerdische president Turkije malloot.quote:Op donderdag 3 juni 2010 23:52 schreef DeParo het volgende:
[..]
Waar de Arabieren en de Palestijnen alles mogen in Israel zo'n beetje op uitzonderingen na
mogen de Koerden niets tot weinig in Turkije, behalve stil, en arm er maar bij zitten.
Israel doet in mijn ogen genoeg dingen fout, of denk jij dat ik als linkse rakker een groot fan ben van Lieberman, of van de kolonisatie. Dus dat is een stellinginname die je moeilijk zal kunnen vasthouden vrindquote:Op vrijdag 4 juni 2010 00:01 schreef IHVK het volgende:
[..]
Waar ik af en toe terechte punten van kritiek jegens Turkije kan produceren kan Israël in jouw ogen nooit iets fout doen.
Wat zal ik daar dan vinden??quote:Op vrijdag 4 juni 2010 00:05 schreef Burakius het volgende:
[..]
bwhehehe zoek eens op Koerdische president Turkije malloot.
lol ik weet dat je als zionist Erdogan niet zit zitten maar Erdogan is altijd, naar mijn weten, consequent geweest door Turkse joden niet gelijk te stellen aan het optreden van Israel. Wat dat betreft niets dan lof, hoewel het misschien ook voor jouw beter uitkomt als Erdogan wel als een schuimbekkende gek staat te schreeuwen dat ook Turkse joden de klappen gaan vangen? Maar die joker krijg je niet, helaas. Dat hij, en de rest van Turkije, het nu helemaal heeft gehad met Israel is niet meer dan normaal na zo'n onbezonnen actie. Je hoeft het er niet mee eens te zijn maar begrijpelijk is het wel. Erdogan zit er om Turkse belangen te verdedigen en voor te op te komen, geen Israelische. Israel had het gewoon wat slimmer moeten spelen en in de regering zijn ze best geschrokken dat het zo uit de hand is gelopen... voor niets. En die PKK heeft geen toekomst voor de langere termijn, zitten op een dood spoor. Jammer hequote:Op donderdag 3 juni 2010 23:50 schreef DeParo het volgende:
[..]
Jongen, houd aub op, Erdogan heeft eerst olie op het vuur zitten gooien, de haat alleen maar harder aangewakkerd, en nu hij z'n pilletjes heeft genomen kalmeert hij. Erdogan en Israel zijn geen vruchtbare combinatie meer, ik voorspel een coalitie tussen de PKK en Israel, en bij nog zo'n onbezonnen actie van Erdogan zal Israel ook nog eens de Armeense Genocide officieel erkennen![]()
.
Oh goh, dat zou me zo goed uitkomen zeg dat Joodse mensen vermoord zouden kunnen worden in Turkije, net zo goed als mijn familieleden die in de Holocaust zijn gestorven, nee dat is me zo goed uitgekomen,quote:Op vrijdag 4 juni 2010 00:22 schreef Aloulou het volgende:
[..]
lol ik weet dat je als zionist Erdogan niet zit zitten maar Erdogan is altijd, naar mijn weten, consequent geweest door Turkse joden niet gelijk te stellen aan het optreden van Israel. Wat dat betreft niets dan lof, hoewel het misschien ook voor jouw beter uitkomt als Erdogan wel als een schuimbekkende gek staat te schreeuwen dat ook Turkse joden de klappen gaan vangen? Maar die joker krijg je niet, helaas. Dat hij, en de rest van Turkije, het nu helemaal heeft gehad met Israel is niet meer dan normaal na zo'n onbezonnen actie. Je hoeft het er niet mee eens te zijn maar begrijpelijk is het wel. Erdogan zit er om Turkse belangen te verdedigen en voor te op te komen, geen Israelische. Israel had het gewoon wat slimmer moeten spelen en in de regering zijn ze best geschrokken dat het zo uit de hand is gelopen... voor niets. En die PKK heeft geen toekomst voor de langere termijn, zitten op een dood spoor. Jammer he
Je oogst wat je zaait. Na zoveel moord in het Midden-Oosten moet je niet denken dat je er zomaar van afkomt. Boontje komt om zijn loontje. Als je afzetten tegen een tiran politiek spel is, so be it, ik ga er graag als makke schaap achteraan.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 00:27 schreef DeParo het volgende:
[..]
Oh goh, dat zou me zo goed uitkomen zeg dat Joodse mensen vermoord zouden kunnen worden in Turkije, net zo goed als mijn familieleden die in de Holocaust zijn gestorven, nee dat is me zo goed uitgekomen,
ik weet dat je dat niet bedoelt Aloulou maar sommige dingen hoor je gewoon niet te zeggen.
Erdogan is een heel gevaarlijke man, niets meer in de trent van Mustafa Kemal, dat is jammer.
Mustafa Kemal is de leider van een confessionele Partij. Een variant die niet zo goed ligt bij het seculiere leger dat daar z'n status en onderhoud aan te danken heeft. In het verleden hebben zich verschillende coups afgespeeld in Turkije. De enige reden dat Erdogan dit doet is om een gemeenschappelijke vijand te maken. Hij wil ook het leger volledig achter zich krijgen.
Hij gaat voorzichtig te werk, daarom eerst deze uitlatingen, en daarna het rustige.
Hij is niet gek, hij weet dat hij afhankelijk is van Israelische wapens, en steun.
Het is niet alleen andersom, pas maar op, dadelijk gaat hij verharden jegens de Koerden en de PKK.
Hij wil ook met Iran het Midden-Oosten verenigen, dan slaat de vlam in de pan, let op m'n woorden.
Het merendeel van de Grieken, Armenen en Joden dat over was na de genocide en pogrom is vertrokken uit Izmir, niet zozeer omdat men in armoede moest leven maar omdat men zich daar niet langer veilig voelde en de Turkse overheid hun eigendommen stal.quote:Op donderdag 3 juni 2010 23:20 schreef Leevancleef het volgende:
Turkije is vrij welvarend, vooral de grote steden. Er is dus niet echt een reden om te verkassen naar Israel...
Dat Erdogan wat doet? Volgens mij draai jij de rollen om. Dat hij al eerder overduidelijk moeite had met eerdere Israelische acties staat buiten kijf en mag je van vinden wat je wil. Het feit blijft dat in eerste instantie Turkije iets overkomen is (nogal wat doden namelijk). Hoe had hij dan moeten reageren? Met zalvende woorden? Turkije is geen Arabisch land waar een Koning Hoessein nederig slikt. Turkije is altijd al een trots land geweest wat zich zeker niet door Israel opzij laat zetten. Israel had veel slimmer moeten reageren en normaal doen ze dat ook. Geloof mij nou maar dat ze daar heel erg balen dat dit zo uit de hand is gelopen omdat Turkije helemaal geen vijand van hen hoeft te zijn, er zijn belangen voor beide landen om - ondanks meningsverschillen - normale banden te behouden. Eerdere wederzijdse irritaties staan normaal gesproken in het niet omdat het uiteindelijke belang groter is om de contacten enigzins goed te houden. Deze actie van israelische kant heeft dat overhoop gegooid, want het ziet ernaar uit dat de relatie tussen deze landen een hele flinke deuk heeft opgelopen.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 00:27 schreef DeParo het volgende:
[Mustafa Kemal is de leider van een confessionele Partij. Een variant die niet zo goed ligt bij het seculiere leger dat daar z'n status en onderhoud aan te danken heeft. In het verleden hebben zich verschillende coups afgespeeld in Turkije. De enige reden dat Erdogan dit doet is om een gemeenschappelijke vijand te maken. Hij wil ook het leger volledig achter zich krijgen.
Afhankelijk? En welke steun? Je ziet spoken en ik weet waar het je steekt, dat Turkije in jouw ogen toenadering zoekt tot Iran, "de duivel". Zeker met die laatste deal, waar Brazilie ook bij was betrokken.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 00:27 schreef DeParo het volgende:
Hij gaat voorzichtig te werk, daarom eerst deze uitlatingen, en daarna het rustige.
Hij is niet gek, hij weet dat hij afhankelijk is van Israelische wapens, en steun.
Je draait door. Zijn standpunt mbt de Koerdische kwestie in Turkije is volgens mij vrij consequent geweest zo ook met de PKK. Jij denkt dat hij ooit de Koerden een flink pootje gaat lichten en alsnog te grazen neemt?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 00:27 schreef DeParo het volgende:
Het is niet alleen andersom, pas maar op, dadelijk gaat hij verharden jegens de Koerden en de PKK.
Dit is wat je dwars zit. Maar probeer ff buiten je eigen kader te denken. Dat doe ik ook wanneer het Israel betreft en tussen wat ik wens en wat ik begrijpelijk vindt dat Israel doet. Tuurlijk gaat hij met Iran zaken doen, Turkije heeft geen problemen met Iran ansich. Vooral Israel en Amerika hebben dat omdat Iran een pain in the ass is in Midden-Oosten politiek. Ze hebben alle hielenlikkers als Mubarak, Hussein en Saoedie Arabie onder controle en rest alleen dat vervelende Iran nog dat aanhang heeft in Libanon, Palestina en Syrie. Hij (Erdogan) gaat zodoende lekker in het midden zitten, heeft Iran namelijk nodig - en is in zijn belang - alsmede Amerika. Flink tegen elkaar uitspelen die gasten, zou ik ook doen. Nu een dealtje met Iran, samen Koerdische terroristen bestrijden, olie, gas en Amerika ook uitspelen in Irak en problematiek daar alsmede de militaire banden die ze hebben. Hij zou oerdom zijn om blind achter Israel en Amerika te staan en Iran links te laten liggen. Maar geen zorgen, Turkije zal hun lot echt neit aan dat van Iran verbinden en/of verenigen, die vlieger gaat niet op. Wel neemt hun rol toe omdat het land zich goed ontwikkelt, in het centrum zit, bij beide partijen acceptabel is (dan heb ik het over Amerika en Iran) en er niet voor kiest blind achter een partij te gaan staan. En dat laatste is nou net wat jij waarschijnlijk beschrijft als gevaarlijk omdat het jouw belangen [Israel] schaadt.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 00:27 schreef DeParo het volgende:
Hij wil ook met Iran het Midden-Oosten verenigen, dan slaat de vlam in de pan, let op m'n woorden.
Oh ja?quote:Op woensdag 2 juni 2010 22:59 schreef Burakius het volgende:
p.s.
Ik hou van Nederland (behalve Limburg en Noord-Brabant.).
Vanwege een clubje jongens met een geweer in de handen.quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:19 schreef SemperSenseo het volgende:
Moet je voorstellen: je familie woont voor meer dan vijf eeuwen in je thuisland met een lapje grond of huis voor vele generaties; het is het land waar iedereen die je kent woont, je moeder woont er, je vader, je ooms, je kinderen. Je hart en ziel en identiteit ligt in dit land. Het land, dat ben jij. Opeens besluit opeens iedereen van je familie, een specifieke bevolkingsgroep et large, hier vandaan te vertrekken vanwege de lobby van toenmalig Israel? Sure...
Soortgenoten? wait wut?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 01:54 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vanwege een clubje jongens met een geweer in de handen.
Zeker wel!
Natuurlijk wil je dat niet graag geloven, dat snap ik ook wel. Want het zijj jouw verwanten die zich zo onbeschaafd gedroegen.
Maar het is wel gebeurd!
En je beschrijft heel goed de pijn die jouw soortgenoten veroorzaakten.
In Marokko wonen er 7000 - en die zitten er prima.quote:Op donderdag 3 juni 2010 22:47 schreef Athlon64x het volgende:
Waarom wonen die turken nog in Turkije of vinden ze het daar zo mooi? Ik bedoel in Marokko leven er nog geen 1000???? je zou denken dat ze liever bij hun familie in Israël gaan wonen?
Waar precies? zeker een hele gesloten community ?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 09:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In Marokko wonen er 7000 - en die zitten er prima.
Nope, juist niet, het grootste gedeelte zit in uiteraard de grootste stad van Marokko, Casablanca. De overige zitten in Fes en Marrakesh e.d.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 09:48 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
Waar precies? zeker een hele gesloten community ?
waar gaat dit over?quote:Op woensdag 2 juni 2010 22:33 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ze doen het als voorzorgsmaatregel. Heb je het wel gelezen? Er is niemand afgemaakt.
Schiet mij maar lek, maar ik snap totaal niet waar je op doelt. Kan die ook niet in je vorige post ontdekken. En wat bedoel je precies met soortgenoten en verwanten? Wat voor pijn?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 01:54 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vanwege een clubje jongens met een geweer in de handen.
Zeker wel!
Natuurlijk wil je dat niet graag geloven, dat snap ik ook wel. Want het zijj jouw verwanten die zich zo onbeschaafd gedroegen.
Maar het is wel gebeurd!
En je beschrijft heel goed de pijn die jouw soortgenoten veroorzaakten.
Jij houdt dus niet van Nederland? Geloof dat je het al eens gezegd heb, maar kan het me niet herinneren. Woon je hier? Zo ja, waarom?quote:
Jullie hebben beide gelijk. Een deel van de Joden ging naar Israel omdat ze daar een beter leven konden opbouwen, een (klein) deel uit Zionistisch idealisme, en een deel omdat ze werden weggejaagd of geintimideerd. Hoe de verhoudingen precies liggen zal moeilijk te vinden zijn, en waarschijnlijk ook van land tot land verschillen, maar er zijn gewoon bewijzen voor die drie motieven.quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als je het als een religieuze plicht ziet om een dergelijke staat neer te zetten en daaraan mee te werken, dan ga je wel degelijk. Het economische argument speelt wellicht nog een belangrijkere rol, namelijk dat ze dus geld en een woning kregen in ruil voor emigratie naar Israel. Dat was voor veel arme Joden een prachtig verhaal - en vertrokken mede daardoor (maar ook door de oplopende spanningen vanwege de oorlog tussen Israel en Arabische landen) naar Israel. Denk alleen al aan de jaarlijks duizenden mensen die naar Europa trekken, puur om economische reden, waarom zou dat voor Joden in het geval van Israel anders zijn geweest.
Neemt niet weg dat er etnische spanningen waren en nu nog zijn, echter vooral vanwege het langslepende conflict betreffende Israel. In Marokko bijvoorbeeld wonen nu nog 7.000 Joden, vredig, worden nooit lastig gevallen en kunnen gewoon hun eigen ding doen.
één goede reden waarom ik van Nederland houdt? Kan je er uit de losse pols meerdere geven als je dat wilt?quote:
Ik hoor trouwens minder van Joden in Turkije of Marokko dan over joden wegtreiteren uit steden van Europa en landen als Zweden waar een burgemeester dan weer niets tegen doet omdat die vind dat het begrijpelijk is om de situatie in Israël.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 11:03 schreef Viajero het volgende:
[..]
Jullie hebben beide gelijk. Een deel van de Joden ging naar Israel omdat ze daar een beter leven konden opbouwen, een (klein) deel uit Zionistisch idealisme, en een deel omdat ze werden weggejaagd of geintimideerd. Hoe de verhoudingen precies liggen zal moeilijk te vinden zijn, en waarschijnlijk ook van land tot land verschillen, maar er zijn gewoon bewijzen voor die drie motieven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |