abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 juni 2010 @ 17:39:02 #1
190104 Jareth
Such a pity...
pi_82244511
Extra veiligheidsmaatregelen voor joden in Turkije
quote:
De Turkse autoriteiten hebben extra veiligheidsmaatregelen getroffen om de joodse minderheid en de diplomatieke vestigingen van Israël in Turkije te beschermen. Dit heeft de Turkse minister van binnenlandse zaken Besir Atalay woensdag gezegd.

De maatregelen zijn nodig in verband met de spanningen die zijn ontstaan na de Israëlische aanval op een hulpkonvooi voor Gaza van maandag, waarbij Turkse slachtoffers zijn gevallen. In Turkije is woedend gereageerd op de Israëlische actie. Israël heeft de gezinsleden van zijn diplomaten in Turkije gelast voor hun eigen veiligheid het land te verlaten.

Atalay zei dat alleen al in Istanbul twintig locaties extra worden beveiligd, waaronder synagogen en culturele centra. Istanbul heeft rond de 23.000 joodse inwoners.
En natuurlijk worden ze alle 23.000 net zo schuldig bevonden als degenen die écht achter de actie zaten.
So, the Labyrinth is a piece of cake, is it?
  Moderator woensdag 2 juni 2010 @ 17:40:24 #2
249559 crew  Lavenderr
pi_82244567
Erg dat zoiets nodig is. Denken mensen niet na?
pi_82244614
Kansloos moslims moeten achter elk klein incident lopen rellen eerst over pedofiel/moordenaar en nu dit weer
pi_82244727
Ach ze krijgen in ieder geval bescherming. Dat kan je voor de Turkse Christenen en Assyriërs en Armeniërs niet zeggen.
pi_82244788
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:40 schreef Lavenderr het volgende:
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
  woensdag 2 juni 2010 @ 17:49:35 #6
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_82244953
Israel heeft het imago van joden weer eens lekker opgevijzeld.

En inderdaad belachelijk dat het nodig is en dat mensen het verschil tussen joden enerzijds en Israel anderzijds niet zien.
pi_82244959
Goede zaak, Turkse joden hebben niets te maken met wat de Israelische staat uitvoert. Gelukkig heeft Erdogan dit ookal enkele keren duidelijk gemaakt de afgelopen.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_82245039
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:49 schreef Aloulou het volgende:
Goede zaak, Turkse joden hebben niets te maken met wat de Israelische staat uitvoert. Gelukkig heeft Erdogan dit ookal enkele keren duidelijk gemaakt de afgelopen.
dat wel weer nu nog Armeense genocide
pi_82246765
Mooi zo, de slachtpartij op de Grieken en Joden door de Turken in 1955 zijn veel mensen gelukkig dus nog niet vergeten.

http://en.wikipedia.org/wiki/Istanbul_Pogrom
pi_82247004
Goede actie.
Je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen.
pi_82247051
quote:
Ik vind het ook mooi dat zowel door Erdogan als andere ministers hier met nadruk op is gehamerd.
pi_82248463
quote:
Helaas beschuldigen de zionisten wel iedereen die kritiek heeft op de staat Israel van antisemitisme, dus de opvatting dat joden en Israel gescheiden moeten worden wordt ook van die kant sterk ontmoedigt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_82248584
quote:
Het is goed dat er gereageerd is door Erdogan op deze manier. Triest wanneer het nodig zou zijn.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_82253317
anti-semitisme is een ziekte van het Westen.

Voor de rest wat Aloulou zegt.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_82253440
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 20:47 schreef Burakius het volgende:
mwoah.
pi_82253593
quote:

Cool story, Hansel.
pi_82253644
quote:
Generaliseren hè. Het is makkelijk & geeft voldoening. Twee redenen voor het klootjesvolk om het te doen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_82253725
Wat zeuren de Joden nou, zij worden tenminste erkend als een minderheid in Turkije.

De 20 miljoen Koerden in Turkije worden niet als minderheid erkend!!! Dat is pas Turks fascisme!
pi_82253780
quote:

Nee
pi_82253826
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 20:55 schreef Hellas2009 het volgende:
Wat zeuren de Joden nou, zij worden tenminste erkend als een minderheid in Turkije.

De 20 miljoen Koerden in Turkije worden niet als minderheid erkend!!! Dat is pas Turks fascisme!
Niet?

Dat is grappig, er is wel een Koerdische staatszender en je kunt Koerdisch
als vak kiezen op de universiteit. Dus op zich is daar enige verbetering.

Maar wat bedoel je met erkend? Gaat het over een officieel staatsdocument dat Joden als minderheid erkent en Koerden niet ? Of heb je het over de 'Bergturken' retoriek, die inmiddels allang achterhaald is.
pi_82253921
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 20:55 schreef Hellas2009 het volgende:

Hellas _!
Cool story, Hansel.
pi_82253969
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 20:57 schreef IHVK het volgende:

[..]

Niet?

Dat is grappig, er is wel een Koerdische staatszender en je kunt Koerdisch als vak kiezen op de universiteit. Dus op zich is daar enige verbetering.
Staatszender, dat zegt genoeg, propaganda???

Verbetering is te danken aan de EU

Maar het is maar wat je verbetering noemt, er wordt een oorlog uitgevochten tussen de PKK en Turkije as we speak Zo is er een 14-jarig meisje om het leven gekomen in Irak door een Turkse bom!

En nee, de Koerden worden niet erkend als minderheid!
pi_82254301
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 21:00 schreef Hellas2009 het volgende:

[..]

Staatszender, dat zegt genoeg, propaganda???

Verbetering is te danken aan de EU

Maar het is maar wat je verbetering noemt, er wordt een oorlog uitgevochten tussen de PKK en Turkije as we speak Zo is er een 14-jarig meisje om het leven gekomen in Irak door een Turkse bom!

En nee, de Koerden worden niet erkend als minderheid!
De PKK is een marxistiche terreurbeweging die weinig steun geniet onder Koerden. Hun rol is uitgespeeld.

Verder betwijfel ik het of het aan de EU te danken is, Erdogan is niet iemand die alles doet wat de EU eist. Heeft meer te maken met democratie en wat mensen willen. Dat is dankzij de EU misschien wel verbeterd en dat valt alleen toe te juichen.
pi_82254552
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 21:06 schreef IHVK het volgende:

[..]

De PKK is een marxistiche terreurbeweging die weinig steun geniet onder Koerden. Hun rol is uitgespeeld.

Verder betwijfel ik het of het aan de EU te danken is, Erdogan is niet iemand die alles doet wat de EU eist. Heeft meer te maken met democratie en wat mensen willen. Dat is dankzij de EU misschien wel verbeterd en dat valt alleen toe te juichen.
Jaja, net zoals de Palestijnen zogenaamd terroristen zijn. Ik geloof er niks van!!!

Wat zijn dat voor hypocrieten die opkomen voor Palestijnen en tegelijkertijd Koerden vermoorden
pi_82254727
Hoho. Ik zeg niet dat je niet moet opkomen voor de rechten van Koerden. Maar goed er zit geen muur omheen en er worden ook geen flatgebouwen gebombardeerd in Turkije hè. Verder wordt ook heel wat geïnvesteerd.

Dus vergelijkbaar vind ik het niet.
Maar het is wel waar dat er verbetering nodig is.
pi_82255013
quote:

mwa, die de Mufti Haj Amin Al Husseini kon er ook wat van. Maar je generaliseert maar een eind weg
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_82255052
In Engeland krijgen Joden zoals hieronder allang bescherming van de overheid. Ze hebben regelmatig klappen gehad van israeliers. De leider van deze Joodse vredesgroep heeft zelfs een bom gevonden in zijn brievenbus.

quote:
The extremism that has distinguished Zionist actions in the occupied territories and most recently with the brutal attack on Gaza, extends also to Zionist behavior elsewhere.

British police are providing protection to a number of pro-Palestinian Jews who have been targeted by Zionist fanatics in the UK.

Rabbi Aharon Cohen, an Orthodox Jew and a leading member of the anti-Zionist Neturei Karta movement, had an explosive device placed in his mail box - payback it seems for attending a Manchester demo to protest Israeli actions in Gaza.

Rabbi Elchenon Beck in company with six other rabbis attended a rally outside the Israeli Embassy on January 6 to express their solidarity with the Palestinians of Gaza. On the way home from the rally they were set upon by assailants described by the rabbi as Zionists.

Rabbi Beck said they were forced to call the police, since one of their group was pushed to the ground and others threatened. He said "All the time they are trying to intimidate us, but we get used to it."

This harassment is typical of the 'brown shirt' tactics militant Zionists have been accused of using on other occasions.
http://aidanmaconachyblog(...)n-orthodox-jews.html
pi_82256609
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 21:18 schreef paddy het volgende:

[..]

mwa, die de Mufti Haj Amin Al Husseini kon er ook wat van. Maar je generaliseert maar een eind weg
Nogmaals anti-semitisme is een ziekte waarmee het Westen is gekomen , niet wij Moslims. Joden genieten becherming onder Moslims, totdat YOU GUESS WHO het Westen kwam in het Midden-Oosten. Geweldig dat jullie steeds die Mufti noemen . Zal ik eens een lijstje maken met supporters van het nazisme toen. Denk dat 99,9999% toch echt wel rond het gebied zit waar JIj en IK wonen.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_82258144
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 21:45 schreef Burakius het volgende:

[..]

Nogmaals anti-semitisme is een ziekte waarmee het Westen is gekomen , niet wij Moslims. Joden genieten becherming onder Moslims, totdat YOU GUESS WHO het Westen kwam in het Midden-Oosten. Geweldig dat jullie steeds die Mufti noemen . Zal ik eens een lijstje maken met supporters van het nazisme toen. Denk dat 99,9999% toch echt wel rond het gebied zit waar JIj en IK wonen.
Ik zeg toch niet dat het Nazisme hier niet weg komt. Dat was Hitler met zijn volgelingen. Je doet alleen overkomen alsof elke westerling het in de genen heeft zitten. Het was een groot aantal, maar ik weet zeker dat er veel meer mensen niet op konden boxen tegen de nieuwe bezetters. Alsof vroeger tijdens de bezetting van het Ottomaanse rijk iedereen op had moeten komen voor zichzelf. De Arabieren waren ze toen nl ook zat. (was maar een paar tientallen jaren eerder)

Het irriteert me dus zoals jij ook niet gegeneraliseerd wil worden.
pi_82258490
Zullen we hier elke Chinees gaan afmaken omdat er een Chinees was die zomaar kindjes neerstak?

[ Bericht 25% gewijzigd door paddy op 02-06-2010 22:20:16 ]
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_82259493
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 22:12 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik zeg toch niet dat het Nazisme hier niet weg komt. Dat was Hitler met zijn volgelingen. Je doet alleen overkomen alsof elke westerling het in de genen heeft zitten. Het was een groot aantal, maar ik weet zeker dat er veel meer mensen niet op konden boxen tegen de nieuwe bezetters. Alsof vroeger tijdens de bezetting van het Ottomaanse rijk iedereen op had moeten komen voor zichzelf. De Arabieren waren ze toen nl ook zat. (was maar een paar tientallen jaren eerder)

Het irriteert me dus zoals jij ook niet gegeneraliseerd wil worden.
De rebellerende Arabieren waren in nummer op zijn hoogst niet eens groter dan 30.000 . Ik dacht ik voeg een sidenote toe. Niettemin ontkent niemand dat het Ottomaanse Rijk in verval was in zijn nadagen. Weet je waarom? Door buitenlandse interventie in de staatszaken van de Ottomanen. (Denk aan spionnen, afkomstig uit landen als Servië, Armenië en ook Joden die als spion fungeeerden). Het Osmaanse systeem was er namelijk op gebaseerd dat iemand op zijn kwaliteiten de top kon bereiken en niet op afkomst. Dit heeft hem uiteindelijk ook genekt.
pi_82259552
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 22:18 schreef bijdehand het volgende:
Zullen we hier elke Chinees gaan afmaken omdat er een Chinees was die zomaar kindjes neerstak?
Ze doen het als voorzorgsmaatregel. Heb je het wel gelezen? Er is niemand afgemaakt.
pi_82260340
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 22:32 schreef Burakius het volgende:

[..]

De rebellerende Arabieren waren in nummer op zijn hoogst niet eens groter dan 30.000 . Ik dacht ik voeg een sidenote toe. Niettemin ontkent niemand dat het Ottomaanse Rijk in verval was in zijn nadagen. Weet je waarom? Door buitenlandse interventie in de staatszaken van de Ottomanen. (Denk aan spionnen, afkomstig uit landen als Servië, Armenië en ook Joden die als spion fungeeerden). Het Osmaanse systeem was er namelijk op gebaseerd dat iemand op zijn kwaliteiten de top kon bereiken en niet op afkomst. Dit heeft hem uiteindelijk ook genekt.
Ik heb het niet over het systeem of wat dan ook, want op zich vind ik met die visie niet veel mis. Het gaat erom dat het land niet vanzelf is gekomen. Veroverd en bezet. Niet iedereen is held en durft zich tegen die bezetting te weren.
Ik heb dus nog geen antwoord op mijn vraag. Vind jij dat het de westerling in de genen zit om antisemiet te zijn? Die stelling heb je nu ontweken. Ik zie die stelling nl vaker voorkomen met zoveel woorden, dus wil daar gewoon een antwoord op. En ja, is ook belangrijk om je posts in het vervolg op de juiste waarde te schatten.
pi_82260571
Oke Israel had niet met scherp moeten schieten maar echt spontaan onthaald werden die lui nou ook niet:
http://video.foxnews.com/v/4223683/new-flotilla-video-released.

Je ziet gewoon dat er rook granaten en stalen voorwerpen gegooid worden.

En daarnaast is het soort lui op zo'n boot toch allemaal potentieel toekomstig bom gordel toerist, dus dan kan ik de reactie van die soldaten nog wel een beetje begrijpen. Zo zwart wit zoals de islamitische wereld het ziet is het in ieder geval niet.
pi_82261174
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 22:46 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik heb het niet over het systeem of wat dan ook, want op zich vind ik met die visie niet veel mis. Het gaat erom dat het land niet vanzelf is gekomen. Veroverd en bezet. Niet iedereen is held en durft zich tegen die bezetting te weren.
Ik heb dus nog geen antwoord op mijn vraag. Vind jij dat het de westerling in de genen zit om antisemiet te zijn? Die stelling heb je nu ontweken. Ik zie die stelling nl vaker voorkomen met zoveel woorden, dus wil daar gewoon een antwoord op. En ja, is ook belangrijk om je posts in het vervolg op de juiste waarde te schatten.
Men wil door middel van die Mufti proponeren dat WIJ als geheel dus MOSLIMS als geheel anti-semiet zouden zijn. DAAROM herinner ik men de mensen altijd aan degenen die deze ziekte van anti-semitisme hebben uitgevonden en herinner ik de personen die dit doen aan de Moslims die de Joden sinds het BEGIN hebben beschermd. Daarom zeg ik de dingen die ik heb gezegd.

Verder is racisme niet iets wat met genen heeft te maken dat snap jij ook wel. Ik zeg slechts dat in onze cultuur & geloof er nooit plaats is geweest en er geen plaats zal zijn voor racisme op basis van geloof of ras. En dat benadrukt de Turkse president elke keer maar weer omdat er genoeg dombo's zijn in het Westen die anders willen beweren.

p.s.

Ik hou van Nederland (behalve Limburg en Noord-Brabant.).
pi_82261461
Prachtig trouwens. Maakt niet uit waar het over gaat, in elk topic over Turkije worden 'de moslims' en de PKK erbij gehaald.
pi_82261762
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 22:59 schreef Burakius het volgende:

[..]

Men wil door middel van die Mufti proponeren dat WIJ als geheel dus MOSLIMS als geheel anti-semiet zouden zijn. DAAROM herinner ik men de mensen altijd aan degenen die deze ziekte van anti-semitisme hebben uitgevonden en herinner ik de personen die dit doen aan de Moslims die de Joden sinds het BEGIN hebben beschermd. Daarom zeg ik de dingen die ik heb gezegd.

Verder is racisme niet iets wat met genen heeft te maken dat snap jij ook wel. Ik zeg slechts dat in onze cultuur & geloof er nooit plaats is geweest en er geen plaats zal zijn voor racisme op basis van geloof of ras. En dat benadrukt de Turkse president elke keer maar weer omdat er genoeg dombo's zijn in het Westen die anders willen beweren.

p.s.

Ik hou van Nederland (behalve Limburg en Noord-Brabant.).
En daarom gaf ik bewust personen aan en niet een heel volk. Je bent soms erg vaag qua dergelijke opmerkingen. Dan kan ik wel duizend keer zeggen...het is niet iets wat in de genen kan zitten, maar wanneer een ander zo denkt wil ik het wel weten. Bedankt voor wat verduidelijking
pi_82261919
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 22:33 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ze doen het als voorzorgsmaatregel. Heb je het wel gelezen? Er is niemand afgemaakt.
Dat het moet is al schandalig toch?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_82261993
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:08 schreef paddy het volgende:

[..]

En daarom gaf ik bewust personen aan en niet een heel volk. Je bent soms erg vaag qua dergelijke opmerkingen. Dan kan ik wel duizend keer zeggen...het is niet iets wat in de genen kan zitten, maar wanneer een ander zo denkt wil ik het wel weten. Bedankt voor wat verduidelijking
Goed en nu weer terug naar de realiteit, waarin men deze zogenaamde "mufti" tevoorschijn haalt om ons Moslims als geheel over één kam te scheren. Dit weet jij ook.
pi_82261996
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:10 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Wordt het niet gedaan is het schandalig, wordt het wel gedaan is het ook schandalig.
pi_82262049
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:11 schreef zarGon het volgende:

[..]

Wordt het niet gedaan is het schandalig, wordt het wel gedaan is het ook schandalig.
Bedoel meer dat het ze het nodig achten. Wil wel zeggen dat alles aan het veranderen is he
Ligt echt niet aan de Turken maar die doen het nu dus...
pi_82262146
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:10 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Het is jammer ja, als het nodig blijkt te zijn.
Dat ze het doen is echter alleen maar goed.
pi_82262213
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:14 schreef IHVK het volgende:

[..]

Hopelijk is het niet nodig. Tering, alles verandert zo snel he
pi_82262328
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:11 schreef Burakius het volgende:

[..]

Goed en nu weer terug naar de realiteit, waarin men deze zogenaamde "mufti" tevoorschijn haalt om ons Moslims als geheel over één kam te scheren. Dit weet jij ook.
Die mufti en ook hitler haal ik tevoorschijn om te laten zien dat er overal haters van Joden zijn. Dat niet een hele bevolking of bevolkingsgroep haters zijn. Ik ben dus wat gerichter dan jij.
pi_82262439
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:17 schreef paddy het volgende:

[..]

Die mufti en ook hitler haal ik tevoorschijn om te laten zien dat er overal haters van Joden zijn. Dat niet een hele bevolking of bevolkingsgroep haters zijn. Ik ben dus wat gerichter dan jij.
Kijk daar heb je het al. Laten zien dat er overal haters van Joden zijn. Jammergenoeg voor jou is de schaal van anti-semitisme vertoont in Europa veel en vele malen groter geweest dan onder de Moslims. Je moet het niet gaan vergelijken. Dat is appels met peren vergelijken.

Tevens is anti-semitisme iets nieuws in de Moslimwereld --> sinds Israël gebeuren. Wat trouwens ook weer is gebeurt door Europeanen.

Ons geloof keurt racisme af in welke vorm dan ook.
pi_82262479
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:19 schreef Burakius het volgende:

[..]
Tevens is anti-semitisme iets nieuws in de Moslimwereld --> sinds Israël gebeuren. Wat trouwens ook weer is gebeurt door Europeanen.
Dit is natuurljik onzin. In het Ottomaanse Rijk was het er al.
pi_82262514
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:16 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Hopelijk is het niet nodig. Tering, alles verandert zo snel he
Ze doen er tenminste wat aan. Hoe staat het eigenlijk met Nederland? Hier lopen ook niet allemaal nuchtere Hollanders rond hoor. Kijk maar naar stormfront
  Moderator woensdag 2 juni 2010 @ 23:30:38 #48
249559 crew  Lavenderr
pi_82263126
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:14 schreef IHVK het volgende:

[..]

Dat dus.
pi_82263962
Zo de mods zijn snel om mijn ad-hominem weg te halen, maar de tekst in de sign van Bijdehand moet maar eerst in een "overleg" bepaalt worden. Wat een idioot beleid.
pi_82266704
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:44 schreef Burakius het volgende:
Zo de mods zijn snel om mijn ad-hominem weg te halen, maar de tekst in de sign van Bijdehand moet maar eerst in een "overleg" bepaalt worden. Wat een idioot beleid.
welkom op fok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')