abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 juni 2010 @ 18:37:52 #76
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82293727
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 18:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het gaat over overdrijvingen,
Daar gaat het mij ook om. In dit geval de overdrijving dat alle Moslims altijd lief zijn geweest tegen alle Joden.
quote:
gecombineerd met een visie van anti-semitisme zoals deze in Europa heerst. Anti-semitisme zoals in Europa aanwezig is en was, is naar mijn mening gewoon anders qua doel, achtergrond en intensiteit zoals dat in het Midden-oosten of in Islamitische landen aanwezig is of was. Dat neemt niet weg dat het erg is, net zo erg als enig andere vorm van haat.
Hoe is mensen vermoorden omdat ze Joods zijn anders als het in Europa gebeurt dan als het in een Moslimland gebeurt? Dit is echt een serieuze vraag.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 18:38:02 #77
236264 crew  capricia
pi_82293733
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 18:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Liever dat dan iemand doden omdat ze Joods zijn.
Draait, in jouw opinie, de hele mismatch tussen Moslims en Joden dan enkel om de palastijnse gebieden?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 3 juni 2010 @ 18:38:05 #78
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_82293738
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 18:23 schreef Viajero het volgende:

[..]

Since the 11th century, there have been instances of pogroms against Jews.[12] Examples include the 1066 Granada massacre, the razing of the entire Jewish quarter in the Andalucian city of Granada.[13] In North Africa, there were cases of violence against Jews in the Middle Ages[14], and in other Arab lands including Egypt[15], Syria.[16] and Yemen[17] Jewish population was confined to segregated quarters, or mellahs, in Morocco beginning from the 15th century. In cities, a mellah was surrounded by a wall with a fortified gateway. In contrast, rural mellahs were separate villages inhabited solely by the Jews.[18]

http://en.wikipedia.org/w(...)ws_under_Muslim_rule

Hoe meer je die leugen herhaalt, hoe ongeloofwaardiger je wordt.
Zullen we in dezelfde periode, tot laten we zeggen 1920, Europese landen even onder de loep nemen?

Beginnen we met Engeland. Daar gebeurde niets omdat ze van 1290 tot 1650 verbannen waren uit Engeland. Het duurde tot eind 19e eeuw voordat ze in het parlement mochten plaatsnemen. Nou ja, in de twaalfde eeuw werden er een zooi afgeslacht.

Spanje, Sevilla, 1391, 4000 joden afgeslacht.
Gelijkertijd, Cordoba, 2000. 1391 was sowieso een slecht jaar voor spaanse Joden, aangezien er nog vele duizenden werden afgeslacht of gedwongen zich bekeren tot het Christendom.

Daarna kwam de Spaanse Inquisitie.

Duitsland was een leuk doelwit voor de kruisvaarders om op Joden te oefenen voordat ze naar de moslims trokken.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  donderdag 3 juni 2010 @ 18:39:46 #79
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82293816
Ik probeer trouwens absoluut niet te zeggen dat Europa beter was dan de Moslimwereld, ik wil alleen zeggen dat de Moslimwereld ook niet perfect was, iets dat wel geclaimd wordt door een beangstigend hoog aantal Moslims.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  donderdag 3 juni 2010 @ 18:41:47 #80
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82293925
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 18:38 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Zullen we in dezelfde periode, tot laten we zeggen 1920, Europese landen even onder de loep nemen?

Beginnen we met Engeland. Daar gebeurde niets omdat ze van 1290 tot 1650 verbannen waren uit Engeland. Het duurde tot eind 19e eeuw voordat ze in het parlement mochten plaatsnemen. Nou ja, in de twaalfde eeuw werden er een zooi afgeslacht.

Spanje, Sevilla, 1391, 4000 joden afgeslacht.
Gelijkertijd, Cordoba, 2000. 1391 was sowieso een slecht jaar voor spaanse Joden, aangezien er nog vele duizenden werden afgeslacht of gedwongen zich bekeren tot het Christendom.

Daarna kwam de Spaanse Inquisitie.

Duitsland was een leuk doelwit voor de kruisvaarders om op Joden te oefenen voordat ze naar de moslims trokken.
Dat is inderdaad verschrikkelijk, Europa heeft een beschamende geschiedenis achter de rug. Maar dat wil niet zeggen dat er in de Moslimwereld geen antisemitisme was. Ik reageerde oorspronkelijk op iemand die met de standaard leugen kwam dat Joden in de Moslimwereld alleen maar geknuffeld werden.
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 18:43:11 #81
236264 crew  capricia
pi_82293986
Het is natuurlijk ook niet voor niets dat alle wereldoorlogen in Europa begonnen en uitgevochten zijn.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 3 juni 2010 @ 18:48:22 #82
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_82294198
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 18:25 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Over een periode van 5 eeuw vind ik (hoe walgelijk de incidenten zelf ook zijn) het allemaal vrij mild.
Jeah right, en wat dacht je van de Jodenvervolgingen en pogroms die tot ver in de 20ste eeuw plaatsvonden in de Arabische wereld? En de joodse vlucht uit de Arabische wereld van 1 miljoen joden vanwege deze instelling? Het gevolg is dat sommige Arabische landen nu compleet "juden frei" zijn, en zelfs diegene die nog over zijn, zoals de paar honderd resterende Joden in Bagdad, worden heden ten dage alsnog opgejaagd of systematisch vermoord. Moet je voorstellen dat er ooit honderden duizenden joden in Irak hebben geleefd! Maar dat interesseert ons toch niet, want het is een ver van ons bed. Dit is dan alleen een berichtje op pagina 5 in de krant. Gaan de Turken dan ook massaal op straat om tegen dit onrecht te demonstreren?
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_82294207
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 18:38 schreef capricia het volgende:

[..]

Draait, in jouw opinie, de hele mismatch tussen Moslims en Joden dan enkel om de palastijnse gebieden?
In de moderne geschiedenis?

100% zeker.
Allah Al Watan Al Malik
pi_82294250
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 18:48 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Jeah right, en wat dacht je van de Jodenvervolgingen en pogroms die tot ver in de 20ste eeuw plaatsvonden in de Arabische wereld? En de joodse vlucht uit de Arabische wereld van 1 miljoen joden vanwege deze instelling? Het gevolg is dat sommige Arabische landen nu compleet "juden frei" zijn, en zelfs diegene die nog over zijn, zoals de paar honderd resterende Joden in Bagdad, worden heden ten dage alsnog opgejaagd of systematisch vermoord. Moet je voorstellen dat er ooit honderden duizenden joden in Irak hebben geleefd! Maar dat interesseert ons toch niet, want het is een ver van ons bed. Dit is dan alleen een berichtje op pagina 5 in de krant. Gaan de Turken dan ook massaal op straat om tegen dit onrecht te demonstreren?
Ja inderdaad, want de massa-immigratie naar de staat Israel was natuurlijk niet aan de gang toen.

Er waren nota bene arabische landen die een verbod hadden op emigratie naar Israel, om zo de uitstroom tegen te gaan.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 3 juni 2010 @ 18:52:05 #85
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82294375
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 18:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

100% zeker.
En voor het ontstaan van Zionisme?
pi_82294520
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 18:52 schreef Viajero het volgende:

[..]

En voor het ontstaan van Zionisme?
Over welke periode heb je het dan?
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 3 juni 2010 @ 18:55:51 #87
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82294586
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 18:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Van 622 tot ongeveer 1880. Daarvoor waren er nog geen Moslims, daarna was er Zionisme.
  donderdag 3 juni 2010 @ 18:56:27 #88
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_82294622
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 18:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja inderdaad, want de massa-immigratie naar de staat Israel was natuurlijk niet aan de gang toen.

Er waren notabene arabische landen die een verbod hadden op emigratie naar Israel, om zo de uitstroom tegen te gaan.
Grappig, je doet het klinken alsof het vertrek van de Joden geheel vrijwillig was en dat het vooral niet kwam door de systematische etnische vervolgingen in de Islamitische wereld. Dit excuus werd ook gebruikt in Amerika, alsof de Indianen vrijwillig van hun leefgronden vertrokken. En wederom werd dit gezegd over de Arabieren die vertrokken uit de Palestijnse gebieden en Israel tijdens de oorlog. Of na de scheiding van India en Pakistan
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  donderdag 3 juni 2010 @ 18:57:28 #89
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82294680
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 18:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik vind het overigens belachelijk dat je zo aan het zuigen bent. is het echt zo moeilijk om toe te geven dat er onder die miljoenen Moslims die door de eeuwen heen in het Midden Oosten gewoond hebben er misschien ooit een paar waren die antisemitisch waren?
pi_82294708
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 18:41 schreef Viajero het volgende:

[..]

Dat is inderdaad verschrikkelijk, Europa heeft een beschamende geschiedenis achter de rug. Maar dat wil niet zeggen dat er in de Moslimwereld geen antisemitisme was. Ik reageerde oorspronkelijk op iemand die met de standaard leugen kwam dat Joden in de Moslimwereld alleen maar geknuffeld werden.
Als er al "Moslim"leiders waren die express Joden wou afslachten , dan is het geweest naar goed voorbeeld van de koningen in Europa, al dan niet dat het zelf niet eens een Moslim is, maar slechts in naam.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_82294742
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 18:57 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ik vind het overigens belachelijk dat je zo aan het zuigen bent. is het echt zo moeilijk om toe te geven dat er onder die miljoenen Moslims die door de eeuwen heen in het Midden Oosten gewoond hebben er misschien ooit een paar waren die antisemitisch waren?
Het is in de Islam niet voor te stellen dat men "tegen" een ras is of geloof. Is niet toegestaan.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_82294762
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 18:55 schreef Viajero het volgende:

[..]

Van 622 tot ongeveer 1880. Daarvoor waren er nog geen Moslims, daarna was er Zionisme.
Er is vrij veel gebeurd in de tussenliggende periode. Dus het is onmogelijk om een eenduidig antwoord op te geven. Maar ik kan wel wat opnoemen, zoals het ontstaan van kalifaten en de daarbij behorende machtsdrang/expansiedrift. Alhoewel daarbij niet alleen de Joden het moesten ontgelden, van enige systematiek ontbreekt ieder spoor. Mijn eigen volk heeft daar net zo goed mee te maken gehad.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 18:59:24 #93
236264 crew  capricia
pi_82294776
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 18:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

100% zeker.
Het zou voor iedereen goed zijn als dat een keer opgelost wordt, maar ik heb weinig hoop. Helaas.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_82294818
quote:

[..]

Neehoor, ik heb het zelfs hierboven aangegeven. Alleen geef ik aan dat er verschillende soorten van zijn - en dat licht ik nader toe, waarbij ik nadrukkelijk heb gezegd dat het daardoor niet minder erg is.
Allah Al Watan Al Malik
pi_82294823
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 18:58 schreef Burakius het volgende:

[..]

Het is in de Islam niet voor te stellen dat men "tegen" een ras is of geloof. Is niet toegestaan.
Ja maar net alsof iedereen zich aan die regels houdt,moslims mogen toch ook niet alcohol gebruik ik zie hier regelmatig moslims zuipen
  donderdag 3 juni 2010 @ 19:00:26 #96
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82294829
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 18:58 schreef Burakius het volgende:

[..]

Als er al "Moslim"leiders waren die express Joden wou afslachten , dan is het geweest naar goed voorbeeld van de koningen in Europa, al dan niet dat het zelf niet eens een Moslim is, maar slechts in naam.
Want een Moslim kan absoluut nooit, op geen enkele manier, ook maar een klein foutje maken, laat staan dat ze menselijke kwaliteiten hebben, met zowel goede als slechte kanten.

Dit vind ik van dat soort superioriteitsdenken:
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 19:00:48 #97
236264 crew  capricia
pi_82294845
quote:

[..]

Moslims zijn ook maar mensen...
Maar het valt niet te ontkennen dat de grootste genocide tov de joden in Europa plaats gevonden heeft.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_82294926
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 18:56 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Grappig, je doet het klinken alsof het vertrek van de Joden geheel vrijwillig was en dat het vooral niet kwam door de systematische etnische vervolgingen in de Islamitische wereld. Dit excuus werd ook gebruikt in Amerika, alsof de Indianen vrijwillig van hun leefgronden vertrokken. En wederom werd dit gezegd over de Arabieren die vertrokken uit de Palestijnse gebieden en Israel tijdens de oorlog. Of na de scheiding van India en Pakistan
Systematisch nogwel. Hoe systematisch werden Joden uitgeroeid in de Islamitische wereld? Volgens mij onderschat jij de lobby van toenmalig Israel en wat het allemaal teweeg bracht in Islamitische landen. Jij vindt het niet toevallig dat de uitstroom zo groot was na de stichting van die staat?
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 3 juni 2010 @ 19:04:05 #99
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82295000
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:00 schreef capricia het volgende:

[..]

Moslims zijn ook maar mensen...
Maar het valt niet te ontkennen dat de grootste genocide tov de joden in Europa plaats gevonden heeft.
Dat ontken ik ook absoluut niet. Het grote verschil is dat de meeste Europeanen dat gewoon erkennen, terwijl de meeste Moslims zich in de meest vreemde bochten proberen te wringen om maar te ontkennen dat er ooit ook maar een Jood gedood is door een Moslim voor de oprichting van Israel.
pi_82295084
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:04 schreef Viajero het volgende:

[..]

Dat ontken ik ook absoluut niet. Het grote verschil is dat de meeste Europeanen dat gewoon erkennen, terwijl de meeste Moslims zich in de meest vreemde bochten proberen te wringen om maar te ontkennen dat er ooit ook maar een Jood gedood is door een Moslim voor de oprichting van Israel.
Misschien is dat wel zo omdat ze het zo walgelijk vinden. Echte anti-semieten zouden daar immers trots op zijn.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')