abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82268870
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:19 schreef Burakius het volgende:

[..]

Kijk daar heb je het al. Laten zien dat er overal haters van Joden zijn. Jammergenoeg voor jou is de schaal van anti-semitisme vertoont in Europa veel en vele malen groter geweest dan onder de Moslims. Je moet het niet gaan vergelijken. Dat is appels met peren vergelijken.

Tevens is anti-semitisme iets nieuws in de Moslimwereld --> sinds Israël gebeuren. Wat trouwens ook weer is gebeurt door Europeanen.

Ons geloof keurt racisme af in welke vorm dan ook.
Ja hoor, net zoals Islam een vredelievende reliegie zou zijn.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_82276175
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 06:40 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ja hoor, net zoals Islam een vredelievende reliegie zou zijn.
Sarcasme zal de inhoud niet kunnen verhullen bij mij.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  donderdag 3 juni 2010 @ 18:10:07 #53
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82292495
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 21:45 schreef Burakius het volgende:

[..]

Nogmaals anti-semitisme is een ziekte waarmee het Westen is gekomen , niet wij Moslims. Joden genieten becherming onder Moslims, totdat YOU GUESS WHO het Westen kwam in het Midden-Oosten. Geweldig dat jullie steeds die Mufti noemen . Zal ik eens een lijstje maken met supporters van het nazisme toen. Denk dat 99,9999% toch echt wel rond het gebied zit waar JIj en IK wonen.
Moet ik echt weer een lijstje met pogroms tegen Joden in Moslimlanden vanaf de middeleeuwen posten?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_82292687
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 18:10 schreef Viajero het volgende:

[..]

Moet ik echt weer een lijstje met pogroms tegen Joden in Moslimlanden vanaf de middeleeuwen posten?
Was dat puur gericht vanwege het Jodendom en het Joodse ras, of waren het meer politieke "pogroms"?
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 3 juni 2010 @ 18:17:58 #55
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82292853
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 22:59 schreef Burakius het volgende:

[..]

Men wil door middel van die Mufti proponeren dat WIJ als geheel dus MOSLIMS als geheel anti-semiet zouden zijn.
Dat is net zo grote onzin als claimen dat Moslims nooit iets tegen Joden hebben gehad voor de stichting van Israel.
quote:
DAAROM herinner ik men de mensen altijd aan degenen die deze ziekte van anti-semitisme hebben uitgevonden en herinner ik de personen die dit doen aan de Moslims die de Joden sinds het BEGIN hebben beschermd. Daarom zeg ik de dingen die ik heb gezegd.
Nederland heeft Joden ook altijd beschermd. Zowel in Europa als in de Moslim wereld gebeurden er goede en slechte dingen met de Joden.
quote:
Verder is racisme niet iets wat met genen heeft te maken dat snap jij ook wel. Ik zeg slechts dat in onze cultuur & geloof er nooit plaats is geweest en er geen plaats zal zijn voor racisme op basis van geloof of ras. En dat benadrukt de Turkse president elke keer maar weer omdat er genoeg dombo's zijn in het Westen die anders willen beweren.

p.s.

Ik hou van Nederland (behalve Limburg en Noord-Brabant.).
Wat een onzin. Wat is dat toch met Turken dat ze heel redelijk zijn over van alles en nog wat, maar dan uit het niets de meest bizarre kwaliteiten claimen voor alle Turken? Zoals dat er geen racisme bestaat onder Turken, alsjeblieft zeg, zijn Turken geen mensen? Zijn het supermensen? Of weiger je gewoon de bewijzen van de vele racistisch geinspireerde moordpartijen door Turken in de 20e eeuw te erkennen?

Even voor de duidelijkheid, je mag denken dat je heel stoer overkomt door de Turken op zo'n voetstuk te plaatsen, maar de rest van de wereld ziet het vooral als achterlijk.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  donderdag 3 juni 2010 @ 18:19:42 #56
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82292921
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 18:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Was dat puur gericht vanwege het Jodendom en het Joodse ras, of waren het meer politieke "pogroms"?
pogroms waarbij alleen Joden gedood worden en alleen Joodse bezittingen vernield worden lijken mij puur gericht op Joden ja.
pi_82293023
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 18:19 schreef Viajero het volgende:

[..]

pogroms waarbij alleen Joden gedood worden en alleen Joodse bezittingen vernield worden lijken mij puur gericht op Joden ja.
Je geeft geen antwoord. Was dat vanwege het feit dat ze Jood waren en was het anders geweest als het een andere bevolkingsgroep betrof? Ik dacht het niet.

Anti-semitisme zoals in Europa voorkomt/voorkwam is toch van een heel andere orde...
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 3 juni 2010 @ 18:23:24 #58
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82293078
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:19 schreef Burakius het volgende:

[..]

Kijk daar heb je het al. Laten zien dat er overal haters van Joden zijn. Jammergenoeg voor jou is de schaal van anti-semitisme vertoont in Europa veel en vele malen groter geweest dan onder de Moslims. Je moet het niet gaan vergelijken. Dat is appels met peren vergelijken.

Tevens is anti-semitisme iets nieuws in de Moslimwereld --> sinds Israël gebeuren. Wat trouwens ook weer is gebeurt door Europeanen.

Ons geloof keurt racisme af in welke vorm dan ook.
Since the 11th century, there have been instances of pogroms against Jews.[12] Examples include the 1066 Granada massacre, the razing of the entire Jewish quarter in the Andalucian city of Granada.[13] In North Africa, there were cases of violence against Jews in the Middle Ages[14], and in other Arab lands including Egypt[15], Syria.[16] and Yemen[17] Jewish population was confined to segregated quarters, or mellahs, in Morocco beginning from the 15th century. In cities, a mellah was surrounded by a wall with a fortified gateway. In contrast, rural mellahs were separate villages inhabited solely by the Jews.[18]

http://en.wikipedia.org/w(...)ws_under_Muslim_rule

Hoe meer je die leugen herhaalt, hoe ongeloofwaardiger je wordt.
pi_82293106
Ik moet onze moslim-Fokkers toch gelijk geven in deze. Europeanen stonden in het verleden bekend als notoire jodenhaters. Het feit dat joden onder het bewind van de Paus in ghetto's moesten leven, zegt mij al genoeg.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 3 juni 2010 @ 18:24:28 #60
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82293123
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 18:21 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je geeft geen antwoord. Was dat vanwege het feit dat ze Jood waren en was het anders geweest als het een andere bevolkingsgroep betrof? Ik dacht het niet.

Anti-semitisme zoals in Europa voorkomt/voorkwam is toch van een heel andere orde...
Ja, dat was vanwege het feit dat ze Jood waren. Ik begrijp even niet zo goed hoe je deze pogroms wilt goedpraten?
pi_82293141
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 18:23 schreef Viajero het volgende:

[..]

Since the 11th century, there have been instances of pogroms against Jews.[12] Examples include the 1066 Granada massacre, the razing of the entire Jewish quarter in the Andalucian city of Granada.[13] In North Africa, there were cases of violence against Jews in the Middle Ages[14], and in other Arab lands including Egypt[15], Syria.[16] and Yemen[17] Jewish population was confined to segregated quarters, or mellahs, in Morocco beginning from the 15th century. In cities, a mellah was surrounded by a wall with a fortified gateway. In contrast, rural mellahs were separate villages inhabited solely by the Jews.[18]

http://en.wikipedia.org/w(...)ws_under_Muslim_rule

Hoe meer je die leugen herhaalt, hoe ongeloofwaardiger je wordt.
Over een periode van 5 eeuw vind ik (hoe walgelijk de incidenten zelf ook zijn) het allemaal vrij mild.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 3 juni 2010 @ 18:25:09 #62
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_82293144
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:21 schreef paddy het volgende:

[..]

Ze doen er tenminste wat aan. Hoe staat het eigenlijk met Nederland? Hier lopen ook niet allemaal nuchtere Hollanders rond hoor. Kijk maar naar stormfront
Na de aanslagen in 2001 en de moord op van Gogh werden moskeeen beschermd uit angst voor aanslagen.
Toen hoorde je weinig mensen zeggen dat het erg was dat zoiets nodig was. In Nederland.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_82293159
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 18:24 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ja, dat was vanwege het feit dat ze Jood waren. Ik begrijp even niet zo goed hoe je deze pogroms wilt goedpraten?
Dat is tweemaal onzin. In twee zinnen.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 3 juni 2010 @ 18:26:43 #64
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82293205
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 18:24 schreef KoosVogels het volgende:
Ik moet onze moslim-Fokkers toch gelijk geven in deze. Europeanen stonden in het verleden bekend als notoire jodenhaters. Het feit dat joden onder het bewind van de Paus in ghetto's moesten leven, zegt mij al genoeg.
En ghettos voor Joden waren in de islamitische wereld een compleet onbekend fenomeen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mellah

Waarom kan niemand accepteren dat in beide gebieden dingen goed en dingen fout gingen? Waarom moet de geschiedenis zo verdraaid worden dat de eigen groep niets verkeerd kan doen?
  donderdag 3 juni 2010 @ 18:28:10 #65
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82293258
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 18:25 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Over een periode van 5 eeuw vind ik (hoe walgelijk de incidenten zelf ook zijn) het allemaal vrij mild.
Dus kan je zeggen dat antisemitisme niet bestond? Echt ongelofelijk hoe moeilijk de meeste Moslims het hebben als ze geconfonteerd worden met met feiten die tegen hun aangeleerde leugens ingaan.
  donderdag 3 juni 2010 @ 18:31:43 #66
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_82293426
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:40 schreef Lavenderr het volgende:
Erg dat zoiets nodig is. Denken mensen niet na?
Is dat een retorische vraag?
pi_82293440
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 18:26 schreef Viajero het volgende:

[..]

En ghettos voor Joden waren in de islamitische wereld een compleet onbekend fenomeen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mellah

Waarom kan niemand accepteren dat in beide gebieden dingen goed en dingen fout gingen? Waarom moet de geschiedenis zo verdraaid worden dat de eigen groep niets verkeerd kan doen?
Mellah een ghetto noemen. Ze hadden hun eigen wijken, maar als ik de mellahs zie in de medina's nu - dan zie je toch echt wel dat het prachtige huizen waren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_82293467
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 18:24 schreef KoosVogels het volgende:
Zat prins Bernhard niet vroeger bij de SS ofzoiets?
  donderdag 3 juni 2010 @ 18:33:36 #69
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82293510
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 18:32 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Mellah een ghetto noemen. Ze hadden hun eigen wijken, maar als ik de mellahs zie in de medina's nu - dan zie je toch echt wel dat het prachtige huizen waren.
Oude ghettos in Italie zijn ook prachtig. Het punt is dat Joden gedwongen werden in een bepaalde wijk te wonen omdat ze Joods waren.
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 18:33:40 #70
236264 crew  capricia
pi_82293518
Tijdens mijn bezoek in Marokko had ik een rondleiding langs een oude joodse wijk. Wat er nogal getto-achtig uitzag, en waar joden vroeger verplicht moesten wonen.
Toen ik vroeg waarom de joden daar niet meer woonden, zei de beste man "they just disappeared..". Jaja, dacht ik toen.
Ik denk dat getto's wel van alle tijden zijn.
Een pogrom is natuurlijk wel weer iets anders dan een getto.
Het woord "pogrom" is niet voor niets een Russisch woord...het vond voornamelijk plaats in Rusland en Oost Europa. De holocaust is wel een Duitse uitvinding. Maar het ging al tijden niet goed met de integratie van Joden in zowel Europa als in veel andere landen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_82293546
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 18:28 schreef Viajero het volgende:

[..]

Dus kan je zeggen dat antisemitisme niet bestond? Echt ongelofelijk hoe moeilijk de meeste Moslims het hebben als ze geconfonteerd worden met met feiten die tegen hun aangeleerde leugens ingaan.
Het gaat over overdrijvingen, gecombineerd met een visie van anti-semitisme zoals deze in Europa heerst. Anti-semitisme zoals in Europa aanwezig is en was, is naar mijn mening gewoon anders qua doel, achtergrond en intensiteit zoals dat in het Midden-oosten of in Islamitische landen aanwezig is of was. Dat neemt niet weg dat het erg is, net zo erg als enig andere vorm van haat.
Allah Al Watan Al Malik
pi_82293588
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 18:33 schreef capricia het volgende:
Tijdens mijn bezoek in Marokko had ik een rondleiding langs een oude joodse wijk. Wat er nogal getto-achtig uitzag, en waar joden vroeger verplicht moesten wonen.
Toen ik vroeg waarom de joden daar niet meer woonden, zei de beste man "they just disappeared..". Jaja, dacht ik toen.
Ik denk dat getto's wel van alle tijden zijn.
Een pogrom is natuurlijk wel weer iets anders dan een getto.
Het woord "pogrom" is niet voor niets een Russisch woord...het vond voornamelijk plaats in Rusland en Oost Europa. De holocaust is wel een Duitse uitvinding. Maar het ging al tijden niet goed met de integratie van Joden in zowel Europa als in veel andere landen.
Medina's zien er altijd ghetto-achtig uit.
Allah Al Watan Al Malik
pi_82293604
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 18:33 schreef Viajero het volgende:

[..]

Oude ghettos in Italie zijn ook prachtig. Het punt is dat Joden gedwongen werden in een bepaalde wijk te wonen omdat ze Joods waren.
Liever dat dan iemand doden omdat ze Joods zijn.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 18:35:41 #74
236264 crew  capricia
pi_82293612
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 18:33 schreef Viajero het volgende:

[..]

Dat dus. En dat kwam in veel landen voor.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 18:36:42 #75
236264 crew  capricia
pi_82293667
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 18:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Medina's zien er altijd ghetto-achtig uit.
Heb veel van Marokko gezien en vind het echt een mooi land. Maar dat doet er niet toe..
Punt is dat joden kennelijk ook daar vaak gedwongen werden in bepaalde wijken te wonen.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')