Haha en als ik nu niet op zoek ga naar een betere vergelijking, hang je dan straks ook uit een helikopter boven mijn huis?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:54 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat is nog maar de vraag, vandaar. en ga nu maar hard op zoek naar betere vergelijkingen graag. dit vertroebelt de discussie.
Nee hoor, de Romeinen en de Indiers kenden dat al lang.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:42 schreef moussie het volgende:
En tja, dat 'dhimmi' iedere keer weer. Tegenwoordig mag dat primitief zijn en heeft die benoeming een slechte bijklank, maar in die tijd was dat de eerste wet die andersdenkende minderheden beschermde
Volgens mij maak je hier nogal een sprong in de geschiedenis.quote:stel je voor, hier vandaan gingen ze vluchten op de Mayflower omdat anders hun koppen zouden rollen, daar werden andersdenkende minderheden beschermd.
Ja Israëlische media melden 9 doden, Turkse media melden 19 doden.. Ik vind het ook raar..quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:53 schreef desiredbard het volgende:
Zeg nu hoorde ik vanochtend dat er MAAR 9 doden waren?
Hebben we alweer verijzenissen in Israel...10 tegelijk deze keer?
welquote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:48 schreef Re het volgende:
[..]
mja dat was een interpretatie dacht ik, geen feit
Jij weet kennelijk niets van israelische propaganda en hoe deze werkt.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:49 schreef Mylene het volgende:
Voor HAKIM_1988, nog twee voorbeelden van B'tselem: Israeli Soldiers use civilians as Human Shields in Beit Hanun en Palestinian and Israeli Human Rights Groups Call for End to Israeli Military West Bank Deportation Policy .
Je praat dus poep als je zegt dat B'tselem een verlengstuk van in vast jouw woorden Joodse propaganda is.
Ok. Dus het doel van die schepen was om het komend jaar buiten de territoriale wateren van te blijven.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:52 schreef Dayshine het volgende:
[..]
Is weer geen goede vergelijking, deze zou opgaan als de boten al in de Israëlische territoriale wateren zouden zijn. Dit waren ze niet en daardoor zou je het kunnen vergelijken met 'als een gewapende politieagent uit een helikopter in je achtertuin landt en je huis gaat doorzoeken'.
Daar lijkt het inderdaad op. De discussie is daarmee ook een stuk minder interessant geworden.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:02 schreef Pool het volgende:
Wordt fok! gesponsord door Israël of zo? Heel de wereld is over Israël heengevallen, de Veiligheidsraad heeft de actie van Israël veroordeeld en voor iedereen is het duidelijk dat Israël geen commando's op die schepen in de internationale wateren had mogen droppen. Behalve hier op fok!, waar wat amateurjuristjes enkele losse verdragsteksten bij elkaar zoeken zonder die zelf te snappen, alleen maar omdat ze willen concluderen dat Israël dit gewoon mocht doen.
Niet in de val gelokt, nav de mededeling van de bemanning dat ze van plan waren om het cordon te doorbreken voor vertrek heb ik de conclusie getrokken dat er werd geprovoceerd. Als iemand goede argumenten kan geven die een ander licht op de zaak werpen dan houd ik mij aanbevolen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Kahaarin, voor jou staat al vast dat israël werd geprovoceerd en in de val gelokt, bijvoorbeeld.
Vond ik namelijk een beetje een dooddoener, niemand van ons was er bij, we kunnen alleen het nieuws in de gaten houden en er over praten/discussieren.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:14 schreef Aloulou het volgende:
Heerlijk zo'n beetje bakkelijen op je dinsdagmiddag over de Israeliers en Palestijnen. We waren er allemaal bij en weten precies wie schuldig is en waar
dat doe ik ookquote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:57 schreef TitusPullo het volgende:
Er kwamen vanochtend in Trouw twee juristen aan het woord die allebei de Israelische blokkade als hoogst bedenkelijk beschouwden. Ik zal zien of ik de krant nog kan vinden.
Je hebt niet echt verstand van scheepvaart he? Waarom zou jij met je (veel grotere) fregat niet gewoon voor zo'n bootje kunnen gaan liggen?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:55 schreef KoffieMetMelk het volgende:
Vergroot je wereldkennis nu eens. Dit wordt vermoeiend.
Bij negeren/uitfluiten van een blokkade is enteren de enigste optie. Gebeurd overal. Op zee is het nogal moeilijk met je eigen boot voor die andere te gaan staan. Dat verlies je....
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:56 schreef Dayshine het volgende:
[..]
Haha en als ik nu niet op zoek ga naar een betere vergelijking, hang je dan straks ook uit een helikopter boven mijn huis?
Gaat er vredig aan toe. Ik zie geen rellen/doden, vernielingen, vlagverbrandinge etc..quote:
Dat cruiseschip was anders niet klein. Dan gaat er echt iets fout hoor. Kijk, nu waren er 19 dooien, maar bij een aanvaring zullen er meer slachtoffers vallen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:00 schreef Northside het volgende:
[..]
Je hebt niet echt verstand van scheepvaart he? Waarom zou jij met je (veel grotere) fregat niet gewoon voor zo'n bootje kunnen gaan liggen?
quote:
Volgens mij heeft dit filmpje niets met dit te maken. Er staat op een bord My beloved Ataturk en iets met PKK?quote:
Israel en elke andere grijze bootquote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:52 schreef IHVK het volgende:
[..]
Israel heeft een geweldsmonopolie op internationale wateren?
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:01 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Gaat er vredig aan toe. Ik zie geen rellen/doden, vernielingen, vlagverbrandinge etc..
Lijkt wel of ze de finale van het WK gewonnen hebben.
Kunnen sommige culturen (je weet welke ik bedoel) een voorbeeld aan nemen, ofnie?
Dat terzijde, het is smakeloos dit te vieren.
Probeer die borden stil te zettenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:03 schreef paddy het volgende:
[..]
Volgens mij heeft dit filmpje niets met dit te maken. Er staat op een bord My beloved Ataturk en iets met PKK?
Pot ketel, ik ga geen moeite doen hier weer een tendentieus filmpje van "westerlingen zijn dood" vierende moslims neer te zetten.quote:
Omdat dat kleine bootje veel wendbaarder is dan dat fregat.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:00 schreef Northside het volgende:
[..]
Je hebt niet echt verstand van scheepvaart he? Waarom zou jij met je (veel grotere) fregat niet gewoon voor zo'n bootje kunnen gaan liggen?
Ze hebben gewoon gezonde kritiek man. Ze zeggen zelf dat het Israël hun eigen schuld is omdat ze niet hebben meegewerkt. Kijk eens in het archief van hen en lees de rapporten eens over hun bevindingen van de Gaza oorlog.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:58 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Israelische militairen hebben kinderen sexueel misbruikt en gebruiken ze als menselijk schild. Dat was reeds bekend. Daar heeft de organisatie B'tselem gelijk in. Ze hebben het kennelijk wel aan het verkeerde eind over het Goldstone rapport, want de enige die krampachtig blijft roepen dat het rapport partijdig is, is het regime zelf en zogenaamde 'joodse' organisaties als de ADL.
Kom op. Gaan je het bijna nog ontkennenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:03 schreef paddy het volgende:
[..]
Volgens mij heeft dit filmpje niets met dit te maken. Er staat op een bord My beloved Ataturk en iets met PKK?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |