Oké, want ik was 1 van de users die vraagtekens zette bij beide kanten. En sta nog steeds achter mijn woorden tot er onderbouwde tegenargumenten komen waardoor ik mijn mening kan bijstellen. Nog niet gezien in die tien topics.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:29 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Je mag het geheel best kritisch bekijken, het eerste slachtoffer in een conflict is de waarheid.
Echter sommige users lijken er een hobby van te hebben gemaakt om alles goed te praten en daar erger ik me aan. Verder ieder zijn eigen hobby. En iedereen is vrij om kritisch te zijn of om partij te kiezen daar ga ik niet over.
Nee, hij trekt een goede vergelijking om aan te tonen dat het illegaal gewapend enteren (binnendringen) van het schip een gewelddadige actie was.quote:
Moraal is cultuur afhankelijk.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:37 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ah duidelijk, jij bent iemand die graag geweld toepast.
Ik ben juist tegen geweld.
Wie zou hier de moral-highground hebben denk je?
Als de (gewapende) spoorwegpolitie naar je kaartje vraagt, is dat dan een gewelddadige actie?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:50 schreef Dayshine het volgende:
[..]
Nee, hij trekt een goede vergelijking om aan te tonen dat het illegaal gewapend enteren (binnendringen) van het schip een gewelddadige actie was.
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:49 schreef paddy het volgende:
[..]
Oké, want ik was 1 van de users die vraagtekens zette bij beide kanten. En sta nog steeds achter mijn woorden tot er onderbouwde tegenargumenten komen waardoor ik mijn mening kan bijstellen. Nog niet gezien in die tien topics.
Blijkbaar lukt dat die mislukte moeder dan nog niet..quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:37 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn die 600 man nodig om je boot te beschermen tegen Israël.
Enteren is ook geweld toepassen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:41 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Geweld toepassen (lynchen) bij een niet gewelddadige actie (enteren) is miens inziens niet rechtmatig.
Kahaarin, voor jou staat al vast dat israël werd geprovoceerd en in de val gelokt, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:22 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Nee dat weten we niet, wat ik wel snap is dat dit gierend uit de klauw kan gaan lopen en dat ik dit graag wil volgen. Ook vind ik het wel interessant om hierover van gedachten te wisselen met anderen.
Wat wil jij precies zeggen met deze post?
Israel heeft een geweldsmonopolie op internationale wateren?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:51 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Als de (gewapende) spoorwegpolitie naar je kaartje vraagt, is dat dan een gewelddadige actie?
Nee, je leest niet goed, ze hadden het anders aan moeten pakken, ze hebben zich laten provoceren en dat is uit de hand gelopen. Ze mogen het schip wel controleren en desnoods naar de haven begeleiden, wat er nu is gebeurd kan natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:44 schreef Prosac het volgende:
[..]
Ze hadden dus het schip door moeten laten varen omdat ze niet op de radiosignalen reageerden? Alleen maar meer een reden om eens op dat schip te kijken.
Een vliegtuig dat niet reageert op signalen wordt uiteindelijk uit de lucht geschoten, toch mazzel dat het hier een schip betrof waar je nog iemand op neer kunt zetten.
Tja, het is nu eenmaal gelopen zoals het gelopen is en nu wordt het afwachten wat de gevolgen zijn. ik ben bang voor een hoop onrust.quote:Ze hadden beter tot eigen zeegebied kunnen wachten. Maar zelfs dan was er weinig aan deze welles nietes, jij bent zionist jij bent antisemiet discussie veranderd.
hilarischquote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:51 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Blijkbaar lukt dat die mislukte moeder dan nog niet..
Misselijkmakend een 18 maand oude baby.
Hoeveel vrouwen heb je nodfig om een schip door een israelische blokkade naar Hamas terroristen te varen?
Is weer geen goede vergelijking, deze zou opgaan als de boten al in de Israëlische territoriale wateren zouden zijn. Dit waren ze niet en daardoor zou je het kunnen vergelijken met 'als een gewapende politieagent uit een helikopter in je achtertuin landt en je huis gaat doorzoeken'.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:51 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Als de (gewapende) spoorwegpolitie naar je kaartje vraagt, is dat dan een gewelddadige actie?
Ik heb nergens gezegd dat ze aangevallen werden. Binnenvallen en aanvallen zijn twee verschillende dingen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:49 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ze werden niet aangevallen, ze werden gecontroleerd. De andere schepen hebben er geen problemen mee gehad.
Niet stuk/uit.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:35 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Radio stuk/uit? Dat is natuurlijk ook niet te bewijzen. Ik denk wel dat er geprobeerd is om contact op te nemen hoor, ik denk ook dat er bewust geprovoceerd is. De reactie daarop was alleen niet goed.
een schip dat zonder te reageren je eigen territoriale wateren binnen stoomt kun je zonder pardon torpederenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:44 schreef Prosac het volgende:
[..]
Ze hadden dus het schip door moeten laten varen omdat ze niet op de radiosignalen reageerden? Alleen maar meer een reden om eens op dat schip te kijken.
Een vliegtuig dat niet reageert op signalen wordt uiteindelijk uit de lucht geschoten, toch mazzel dat het hier een schip betrof waar je nog iemand op neer kunt zetten.
[..]
Ze hadden beter tot eigen zeegebied kunnen wachten. Maar zelfs dan was er weinig aan deze welles nietes, jij bent zionist jij bent antisemiet discussie veranderd.
Wel als het helemaal geen politie is en ze illegaal mijn eigen trein op proberen te klimmen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:51 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Wie zou hier het makkelijke doelwit zijn denk je?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:37 schreef Refragmental het volgende:
Ah duidelijk, jij bent iemand die graag geweld toepast.
Ik ben juist tegen geweld.
Wie zou hier de moral-highground hebben denk je?
Weinig verbazingwekkends. Het meest morele leger ter wereld heeft weer daadkrachtig en rechtvaardig opgetreden.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:18 schreef Farang het volgende:
Beschaafde Joden vieren terreuraanval op vredesactivisten voor de Turkse ambassade in Israël
http://www.liveleak.com/view?i=6a3_1275348204
dat is nog maar de vraag, vandaar. en ga nu maar hard op zoek naar betere vergelijkingen graag. dit vertroebelt de discussie.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:50 schreef Dayshine het volgende:
[..]
Nee, hij trekt een goede vergelijking om aan te tonen dat het illegaal gewapend enteren (binnendringen) van het schip een gewelddadige actie was.
maar 9 doden volgens de ene bron, 19 volgens een andere bron... blijft hilarischquote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:53 schreef desiredbard het volgende:
Zeg nu hoorde ik vanochtend dat er MAAR 9 doden waren?
Hebben we alweer verijzenissen in Israel...10 tegelijk deze keer?
Als je maar vooraf betaalt.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:46 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
als ik in een pipo de clown outfit je vriendin zou verkrachten is dat dan lief?
Ah ok. Laten we geweld van na 1840 niet meetellen. Zelfs dan klopt je verhaal nog niet.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:42 schreef moussie het volgende:
[..]
Dit gaat eigenlijk nogal offtopic, maar let eens op de jaartallen, allemaal na 1840
De oorzaak:
[..]
Toen de Mayflower naar Amerika voer woonden vele Joden in Nederland. Kan je me voorbeelden geven van vervolging van Joden in Nederland en Engeland? Je doet alsof heel Europa fanatiek Joden vervolgde, en de Moslim wereld ze als goede vrienden behandelde.quote:http://en.wikipedia.org/wiki/Damascus_affair
Hoe dan ook, geen duizenden jaren, en geen systematische vervolging zoals wij het hier in Europa dus wel dik duizend jaar kenden.
En tja, dat 'dhimmi' iedere keer weer. Tegenwoordig mag dat primitief zijn en heeft die benoeming een slechte bijklank, maar in die tijd was dat de eerste wet die andersdenkende minderheden beschermde .. stel je voor, hier vandaan gingen ze vluchten op de Mayflower omdat anders hun koppen zouden rollen, daar werden andersdenkende minderheden beschermd.
Vergroot je wereldkennis nu eens. Dit wordt vermoeiend.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:52 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Nee, je leest niet goed, ze hadden het anders aan moeten pakken, ze hebben zich laten provoceren en dat is uit de hand gelopen. Ze mogen het schip wel controleren en desnoods naar de haven begeleiden, wat er nu is gebeurd kan natuurlijk niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |