abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 1 juni 2010 @ 13:10:37 #151
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82185790
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 13:00 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Dat is absoluut geen enkele garantie. Israël wil zo'n controle natuurlijk niet in de handen leggen van een buitenlandse macht.
dat mag Israel geeneens

1 van de voorwaarden van een blokkade is dat hij volledig is.

als je daar niet toe instaat bent moet je het opheffen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_82185808
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 13:07 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Toch opmerkelijk dat het Goldstonerapport zelfs door B'tselem is afgewezen. Doet dat je geen belletje rinkelen. Vast niet.
De inmiddels meer dan 60 VN resoluties tegen Israel zijn ook door B'tselem afgewezen?
  dinsdag 1 juni 2010 @ 13:11:21 #153
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_82185825
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 12:55 schreef HAKIM_1988 het volgende:
De procedure an sich is niet zo vreemd, als je te maken hebt met een kaping of cocaine/wapen transporten. Internationaal worden schepen regelmatig geenterd met een enterhaak/ladder of dmv fastropen uit een heli. Maar dit zijn de helden van het Israelische regime. Die gebruiken - zoals bekend - hun leger het liefst om burgers te bestrijden. Dit waren gewoon mensenrechtenactivisten - waaronder een groep vrouwen - die gezamenlijk hulpgoederen wilden leveren aan de Palestijnen.

Dit konvooi was volledig gecontroleerd door de Turkse autoriteiten. Er was geen enkel wapen aan boord.
Als het volledig gecontroleerd was waren de soldaten niet aangevallen met stalen buizen bij het enteren.

En moet Israel die boot maar op goed vertrouwen doorlaten? Dat zou pas naief zijn!

Het hevige verzet is direct debet aan de escalatie. Als je niet inziet dat militairen slaan met stalen buizen een hele foute afloop zal hebben vraag ik mezelf af ofdat deze mensen wel in staat zijn om hun eigen billetjes af te vegen...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  dinsdag 1 juni 2010 @ 13:11:56 #154
16715 Mylene
*schatje*
pi_82185849
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 13:04 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Misschien zie jij het ironische niet in het feit dat kritische Joden (zie Goldstone) worden geexcommuniceerd door het regime.

De wereld rest anno 2010 de vraag; wie is de ware antisemiet?
Heb je een bron waaruit dat exact blijkt? Geen Palestijnse propaganda.
pi_82185857
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 13:02 schreef Pool het volgende:
Wordt fok! gesponsord door Israël of zo? Heel de wereld is over Israël heengevallen, de Veiligheidsraad heeft de actie van Israël veroordeeld en voor iedereen is het duidelijk dat Israël geen commando's op die schepen in de internationale wateren had mogen droppen. Behalve hier op fok!, waar wat amateurjuristjes enkele losse verdragsteksten bij elkaar zoeken zonder die zelf te snappen, alleen maar omdat ze willen concluderen dat Israël dit gewoon mocht doen.
Of ze mochten enteren, daar doe ik geen uitspraak over.

Maar over het feit dat die commando's op een gegeven moment met scherp gaan schieten, daar geef ik ze groot gelijk in.
Als je de filmpjes ziet dan worden deze commando's ordinair gelynched door deze "vredesactivisten".
Wat mij betreft is het zelfverdediging, en dat is ook heel duidelijk te zien.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 13:13:50 #156
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82185932
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 12:47 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ik denk niet dat iemand me een vergelijkbaar lijstje kan laten zien van pogroms in Nederland of Engeland. En ach, een paar pogroms als het slecht gaat met de Moslims is natuurlijk gewoon, daar moeten die Joden verder niet over zeuren.
Misinterpretatie is ook een kunst op zich

Op die manier bedoelde ik het helemaal niet, dat weet je zelf donders goed.
AFC AJAX
  dinsdag 1 juni 2010 @ 13:14:06 #157
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82185942
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 13:02 schreef Pool het volgende:
Wordt fok! gesponsord door Israël of zo? Heel de wereld is over Israël heengevallen, de Veiligheidsraad heeft de actie van Israël veroordeeld en voor iedereen is het duidelijk dat Israël geen commando's op die schepen in de internationale wateren had mogen droppen. Behalve hier op fok!, waar wat amateurjuristjes enkele losse verdragsteksten bij elkaar zoeken zonder die zelf te snappen, alleen maar omdat ze willen concluderen dat Israël dit gewoon mocht doen.
Kloon van Weltschmerz?

Ook interessant: de tekst van de verklaring van de VN-veiligheidsraad:
quote:
“The Security Council deeply regrets the loss of life and injuries resulting form the use of force during the Israeli military operation in international waters against the convoy sailing to Gaza. The Council, in this context, condemns those acts which resulted in the loss of at least 10 civilians and many wounded, and expresses its condolences to their families.

“The Security Council requests the immediate release of the ships as well as the civilians held by Israel. The Council urges Israel to permit full consular access, to allow the countries concerned to retrieve their deceased and wounded immediately, and to ensure the delivery of humanitarian assistance from the convoy to its destination.

“The Security Council takes note of the statement of the United Nations Secretary-General on the need to have a full investigation into the matter and it calls for a prompt, impartial, credible and transparent investigation conforming to international standards.

“The Security Council stresses that the situation in Gaza is not sustainable. The Council re-emphasizes the importance of the full implementation of resolutions 1850 (2008) and 1860 (2009). In that context, they reiterate their grave concern at the humanitarian situation in Gaza and stress the need for sustained and regular flow of goods and people to Gaza, as well as unimpeded provision and distribution of humanitarian assistance throughout Gaza.

“The Security Council underscores that the only viable solution to Israeli-Palestinian conflict is an agreement negotiated between the parties and re-emphasizes that only a two-State solution, with an independent and viable Palestinian State living side by side in peace and security with Israel and its other neighbours, could bring peace to the region.

“The Security Council expresses support for the proximity talks and voices concern that this incident took place while proximity talks are under way and urges the parties to act with restraint, avoiding any unilateral and provocative actions, and all international partners to promote an atmosphere of cooperation between the parties and throughout the region.
De veroordeling is heel algemeen. Ze veroordelen Israël niet, ze veroordelen dat er doden zijn gevallen en spreken niet uit wiens schuld dat was.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  dinsdag 1 juni 2010 @ 13:14:27 #158
94346 Northside
We'll see
pi_82185958
Is het doorbreken van een illegale blokkade een illegale daad?
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 13:14:54 #159
16715 Mylene
*schatje*
pi_82185976
Turkije die het schip heeft gecontroleerd .

En die gast met dat joekel van een mes dan.
pi_82185977
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 13:12 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Of ze mochten enteren, daar doe ik geen uitspraak over.

Wat mij betreft is het zelfverdediging, en dat is ook heel duidelijk te zien.
Voor wie is het zelfverdediging? Als (ik weet het namelijk niet) Israël niet mocht enteren, maar het toch wel doet, wie is dan het slachtoffer?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2010 13:15:43 ]
  dinsdag 1 juni 2010 @ 13:15:34 #161
303848 KoffieMetMelk
Nee, geen suiker alstublieft
pi_82186013
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 12:53 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Heb je daar een bron voor? Ik heb het nergens zien staan, alleen maar dat israël had verklaard dat ze de boten desnoods met geweld zouden stoppen.
(Oh, en verklaringen van "unnamed Israeli officers" neem ik met een korrel zout als je dat niet erg vind. )
Sterker: er is videobeeld van hoe de Israëliërs contact opnemen met dat bootje en dat ze genegeerd worden.
quote:
Dus gaan ze in het holst van de nacht nog 70 zeemijl in internationale wateren aan boord?
Ja. Is ook heel normaal na het negeren van een blokkade.
quote:
Hoe snel vaart zo'n schip?
Weet ik veel. Is ook niet relevant.
quote:
Dat ik het niet helemaal met je eens ben betekent niet dat ik dom ben, deze opmerking zegt meer over jou dan over mij.
Je bedoeld dat het over mij zegt dat ik je vriendelijk vraag of je het beter begrijpt aangezien ik merk dat je niet overal van op de hoogte bent?
Waarom val je daar over?
  dinsdag 1 juni 2010 @ 13:15:44 #162
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82186025
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 13:10 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

De inmiddels meer dan 60 VN resoluties tegen Israel zijn ook door B'tselem afgewezen?
Jij haalt Goldstone erbij met als argument dat het een Jood is. Alsof dat een bewijs van betrouwbaarheid is voor zijn rapport. Zelfs het zeer kritische B'tselem heeft zijn rapport afgewezen. Dat heeft niets met al die VN resoluties te maken.
bron
  dinsdag 1 juni 2010 @ 13:15:57 #163
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_82186034
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 12:55 schreef HAKIM_1988 het volgende:

De procedure an sich is niet zo vreemd, als je te maken hebt met een kaping of cocaine/wapen transporten. Internationaal worden schepen regelmatig geenterd met een enterhaak/ladder of dmv fastropen uit een heli. Maar dit zijn de helden van het Israelische regime. Die gebruiken - zoals bekend - hun leger het liefst om burgers te bestrijden. Dit waren gewoon mensenrechtenactivisten - waaronder een groep vrouwen - die gezamenlijk hulpgoederen wilden leveren aan de Palestijnen.

Dit konvooi was volledig gecontroleerd door de Turkse autoriteiten. Er was geen enkel wapen aan boord.
Ik ben met je eens dat de reactie van de Israëli niet slim en te gewelddadig was, het was idd een schip dat hulpgoederen kwam brengen. Maar het en masse neerslaan van de mariniers is ook niet handig en, volgens mij, bedoeld om een reactie uit te lokken.
Neemt niet weg dat minstens 9 doden en rond de 40 geonden niet niks is. Daar moeten ze zich zeker voor verantwoorden. Ook voor het feit dat ze de aanval al hebben ingezet in internationale wateren.
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 12:56 schreef Prosac het volgende:

De eerder geplaatste filmpjes vanaf het schip maken snelle marine schepen duidelijk die rond het schip varen en duidelijk proberen te maken dat ze moeten stoppen.
Als ze hadden gepoogd het schip te stoppen door een cordon en het was doorgevaren dan had je gelijk imo, wat ik gisteren heb gelezen is dat als een schip aangeeft om de blokkade te willen breken het mogelijk is ze reeds buiten internationale wateren tegen te houden, maar enteren en de bemanning arresteren kon ik niet zo gauw iets over vinden.
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 12:58 schreef B-FliP het volgende:
Lees je maar eens in hoe bijvoorbeeld de amerikaanse coastguard wereldwijd te werk gaat dan kom je vanzelf tot de conclusie dat dit standaardprotocollen zijn die niet alleen Israel hanteert. Dat de acties van de coastguard vaak niet nieuwswaardig zijn kan ik verder ook weinig aan doen maar ik kan je verzekeren dat er regelmatig drugskoeriers uit t water worden geschoten en verdachte boten ge-entert worden om naar een haven geleid te worden.
Ja, drugsrunners e.d. of illegale vreemdelingen maar toch geen convooi met hulpgoederen? Zou wat zijn, kom je in Amerikaans zeegebied en de coastguard komt boven je goederenschip hangen met bewapende mannen die aan boord komen via een touw. Vind ik persoonlijk een beetje een overtrokken reactie.
be nice or go away
pi_82186042
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 13:14 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Kloon van Weltschmerz?

[..]

De veroordeling is heel algemeen. Ze veroordelen Israël niet, ze veroordelen dat er doden zijn gevallen en spreken niet uit wiens schuld dat was.
Hoe zou de verklaring eruit hebben gezien als de VS niet in de veiligheidsraad zat?
  dinsdag 1 juni 2010 @ 13:17:06 #165
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82186083
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 13:10 schreef IHVK het volgende:

[..]

Precies. Maar goed er zit gewoon een handjevol users alles goed te praten momenteel.. De verstandige mensen komen wel vanavond terug van het werk.
Net zoals die hele horde mensen die a priori wil concluderen dat Israël fout zit? Is zie echt geen verschil.
bron
pi_82186089
De VN veiligheidsraad heeft inmiddels gevraagd om directe vrijlating van alle betrokkenen, vrije beweging van de vloot, en een uitgebreid internationaal onderzoek.

Frankrijk, Rusland en China willen van de blokkade af.
quote:
The UN Security Council has condemned acts leading to the deaths of civilians during Monday's Israeli attack on a humanitarian aid convoy that was headed to the Gaza Strip.

In a formal statement adopted after more than 10 hours of closed-door negotiations, the council requested the immediate release of ships and civilians held by Israel and called for an impartial investigation.

Prior to the emergency session, almost all the 15 members of the council deplored the attack that left at least 10 activists on board the Freedom Flotilla dead and dozens injured.

"It is clearer than ever that Israel's restrictions on access to Gaza must be lifted in line with Security Council Resolution 1860," Mark Lyall Grant, the British ambassador, said on Tuesday.

"The current closure is unacceptable and counterproductive," Grant said.

France, Russia and China also called for the blockade to be lifted and for an independent inquiry.

The United States, Israel's traditional ally, did not request specifically that Israel end its blockade on the Gaza Strip. But it hinted that the measure at least should be eased.

Alejandro Wolff, US deputy permanent representative, said that Washington was "deeply disturbed by recent violence and regrets tragic loss of life and injuries".

The statements reflected the international community's strong disapprovalof Monday's events in the high seas, when Israeli soldiers stormed the six ships in international waters about 65km off the Gaza coast.

The ships with about 700 pro-Palestinian activists were carrying 10,000 tonnes of humanitarian aid for Gaza, the coastal territory under a crippling Israeli siege.

Israel insisted that its troops had acted in self-defence after being attacked by those onboard.

But Al Jazeera's Jamal Elshayyal, onboard the lead ship Mavi Marmara, said troops opened fire even after passengers had raised a white flag.

Israeli troops have taken the ships to the port of Ashdod after seizing them.

Activists who were injured are being treated in hospitals while 480 others are been detained and subjected to interrogations. Another 48 activists have been deported to their respective countries.

Al Jazeera's Elshayyal is reportedly being held at a detention facility at Tel Aviv's Ben Gurion airport, together with two of his colleagues.

Al Jazeera's Ayman Mohyeldin, reporting from Ashdod, said: "We are still trying to get information in terms of the condition of the passengers...

"An identification and interrogation process has gotten under way, to identify the individuals and then provide them with the option of being deported immediately or sent to prison here," he said.

The attack on Freedom Flotilla has incensed people, triggering mass protestsin cities across the world.

Thousands marched in the streets of Istanbul, London and Amman in Jordan among other cities on Monday, denouncing the deadly raid on the ships that sought to deliver much-needed supplies to Gazans.

But Israel has remained defiant with Mark Regev, its government spokesman, insisting that "Israel was totally within its rights under international law to intercept the ship and to take it to the port of Ashdod".

He said the people on board the flotilla were not peaceful activists.

"They are part of the IHH, which is a radical Turkish Islamist organisation which has been investigated by Western governments and by the Turkish government itself in the past for their links with terrorist organisations."

Reporting from Jerusalem, Al Jazeera's Jacky Rowland said Israel's reaction has largely been of defiance.

"Many [Israeli citizens] have flocked to the port of Ashdod to basically express their rejection of what they see as the foreign media's negative spin on events.

"...Israeli spin masters have been going into overdrive, doing their best possible to spin this event as though the Israeli commandos were not the ones attacking but rather the attack was perpetrated by people on board," she said.

But Israeli efforts notwithstanding, the country has come in for strong censure.

Murat Mercan, the head of Turkey's foreign relations committee, said that activists on board had links to terrorist organisations was Israel's way of covering up its mistake.

"Any allegation that the members of this ship is attached to al-Qaeda is a big lie because there are Israeli civilians, Israeli authorities, Israeli parliamentarians on board the ship," he told Al Jazeera.

"Does he [Regev] think that those are also attached to al-Qaeda?"

Mark Taylor, an international legal expert, told Al Jazeera that every state, including Israel, has the right to self-defence.

"In this case, we're looking at a humanitarian aid convoy, with prominent people and activists, clearly not a military target in any way whatsoever."

Israeli media reported that many of the dead were Turkish nationals.

Hamas, the Palestinian group which governs the Gaza Strip, said the assault was a "massacre" and called on the international community to intervene.

The Hamas leader in Gaza, Ismail Haniya, urged Arabs and Muslims to show their anger by staging protests outside Israeli embassies across the globe.

http://english.aljazeera.(...)106133254496419.html
  dinsdag 1 juni 2010 @ 13:17:24 #167
94346 Northside
We'll see
pi_82186094
quote:
Zo kennen we de veilgheidsraad weer. Pappen en nathouden. Papieren tijger is het.
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 13:17:35 #168
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82186104
quote:

[..]

Kloon van Weltschmerz?

[..]

De VS spoorde de VN aan om minder harde bewoordingen te gebruiken jegens Israël, vandaar.
AFC AJAX
  Moderator dinsdag 1 juni 2010 @ 13:18:02 #169
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82186125
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 13:01 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Misscien wel, de locatie van de entering is op zijn minst discutabel though.
[..]

Is het dan niet juist handig om via een boot mensen aan te voeren? Om te praten? Bovendien krijg je dan niet soldaten 1 voor 1 op het dek en is het wellicht beter in te schatten hoe de sfeer aan dek is, ik besef ook wel dat een schip er langer over doet maar ik mag toch aannemen dat de Isr. marine in staat moet zijn om dat schip te volgen gedurende hun reis.
ja dat was ik al met je eens, ik kan 1000 manieren bedenken om dit beter aan te pakken

veeg het dek eerst schoon met waterkanonnen, scheur er met een paar helikopters rakelings overheen, land een helikopter op het dek for all I care maar je gaat niet je mensen midden in een groep boze mensen laten landen want die eerste paar seconden duren voor de eerste man heel erg lang
quote:
[..]

Bij een blockade runner die het stiekem probeert misschien, dit schip was aangekondigd en duidelijk uit op een confrontatie, ze hebben zich laten provoceren en daarbij mensen gedood, niet slim. Nu hebben ze Israël precies waar ze willen, in de verdediging en met de buitenlandse opinie tegen.
ja dat was ook dom

op deze manier hoeft er geeneens een vermoeden te zijn dat ze zich crimineel gaan gedragen, ze melden het er doodleuk bij
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_82186128
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:53 schreef Weltschmerz het volgende:
Als het dan toch zo legaal is als de weinig getalenteerde amateurjuristjes hier beweren dan is er ook geen probleem wanneer de Turkse marine een blokkade opwerpt voor Israël. Al is het alleen maar om schepen onder Turkse vlag te beschermen.
Eens.
pi_82186136
Beschaafde Joden vieren terreuraanval op vredesactivisten voor de Turkse ambassade in Israël
http://www.liveleak.com/view?i=6a3_1275348204

pi_82186184
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 13:15 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Jij haalt Goldstone erbij met als argument dat het een Jood is. Alsof dat een bewijs van betrouwbaarheid is voor zijn rapport.
Precies, het kan ook een jood met de bekende joodse zelfhaat zijn, dat moet wel want hij bekritiseert Israël, een antisemiet dus.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 13:20:05 #173
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82186215
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 13:18 schreef Farang het volgende:
Beschaafde Joden vieren terreuraanval op vredesactivisten voor de Turkse ambassade in Israël
http://www.liveleak.com/view?i=6a3_1275348204

Oh my...
AFC AJAX
  dinsdag 1 juni 2010 @ 13:20:19 #174
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82186223
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 13:15 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Ik ben met je eens dat de reactie van de Israëli niet slim en te gewelddadig was, het was idd een schip dat hulpgoederen kwam brengen. Maar het en masse neerslaan van de mariniers is ook niet handig en, volgens mij, bedoeld om een reactie uit te lokken.
Neemt niet weg dat minstens 9 doden en rond de 40 geonden niet niks is. Daar moeten ze zich zeker voor verantwoorden. Ook voor het feit dat ze de aanval al hebben ingezet in internationale wateren.
[..]
Inderdaad.
quote:
Als ze hadden gepoogd het schip te stoppen door een cordon en het was doorgevaren dan had je gelijk imo, wat ik gisteren heb gelezen is dat als een schip aangeeft om de blokkade te willen breken het mogelijk is ze reeds buiten internationale wateren tegen te houden, maar enteren en de bemanning arresteren kon ik niet zo gauw iets over vinden.
[..]

Ja, drugsrunners e.d. of illegale vreemdelingen maar toch geen convooi met hulpgoederen? Zou wat zijn, kom je in Amerikaans zeegebied en de coastguard komt boven je goederenschip hangen met bewapende mannen die aan boord komen via een touw. Vind ik persoonlijk een beetje een overtrokken reactie.
700 mensen aan boord, maar je mag niet controleren. Hoe weet je dan uberhaupt of er illegale vreemdelingen tussen zitten? Gezien de achtergronden van deze "vredesactivisten" lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat er mensen onder waren die in Israel niet gewenst zijn.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 13:20:44 #175
305473 way2paradise
De weg naar het paradijs
pi_82186238
=

[ Bericht 100% gewijzigd door paddy op 01-06-2010 13:41:42 ]
Coming soon! Onze moeders !!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')