Ik vind dat het juist helemaal geen normale reactie is om mensen die eerst met scherp geschoten zouden hebben aan te vallen met stalen buizen, tenzij je een doodswens hebt. Kan aan mij liggen hoor...quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:29 schreef moussie het volgende:
Je hebt alleen geen idee of, en zo ja wat, daaraan vooraf is gegaan .. als er van te voren vanaf die helikopter geschoten is bvb is die reactie juist weer uiterst normaal, dan grijp je de tentstokken en het bouwgereedschap om jezelf te verdedigen
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:33 schreef sp3c het volgende:
wat is trouwens de wettelijke status van blockade runners?
criminelen of combattanten?
ff geen zin om te googelen want ik heb al een lange werkdag achter de rug
Ik kan niet zo gauw wettelijke bepalingen vinden, ik denk dat dit afhangt van de situatie.quote:A blockade runner is a term applied to ships used to evade a naval blockade of a port or strait, as opposed to confronting the blockaders to break the blockade. Very often blockade running is done in order to transport cargo, for example to bring food or arms to a blockaded city. In other cases the blockade running is an attempt to communicate with the outside world.
Blockade-runners were the fastest ships available, and often lightly armed and armored. Their operation was quite risky since blockading fleets would not hesitate to fire on them. However, the potential profits (economically or militarily) from a successful blockade run were tremendous, so blockade-runners typically had excellent crews. Although having modus operandi similar to that of smugglers, blockade-runners were often operated by state's navies as part of the regular fleet. Notable users of blockade runners include the Confederate States of America during the American Civil War and Germany during the World Wars.
Blockade-runners have always been considered enemy combatants by the blockading party and have been fired upon or captured when detected.
In modern times, tracking equipment such as radar and sonar make evading a total blockade by a world power nearly impossible. Drug smugglers and groups like the Tamil Tigers are able to run blockades due to the partial nature of the blockade, or because the navy imposing the blockade is weak and under-equipped. Reminiscent of earlier German attempts, drug smugglers have used semi-submersibles (narco submarine) in their smuggling operations.
A testament to the effectiveness of modern navies, the Israeli blockade of Gaza is only evaded with the use of tunnels
Niet meer of minder dan deze blokkade en het aanvallen van schepen op open zee. Het is een act of war van Israël.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
nu ja het is wel een act of war natuurlijk
weet niet of Turkije dat wel zou moeten willen
Systematisch vernederen staat natuurlijk los van het wettelijk een lagere status krijgen, of niet?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:38 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik ook niet, ik doel eigenlijk op alle islamitische landen .. en ja, daar had je ook wel eens wat, maar in vergelijking met de achtervolgingen door de eeuwen heen hier in Europa zijn dat incidenten, peanuts, meer een uit de hand gelopen burenruzie dan het systematische vernederen en vervolgen van andersdenkenden zoals wij dat hier deden (en niet alleen met de Joden trouwens).
Als een jood het zegt, dan moet het waar zijnquote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:45 schreef Mylene het volgende:
Notabene een Jood, notabene een Joodse krant. Opvallend hoe HAKIM_1988 dat moet benadrukken.
Onderbouw dat eens.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niet meer of minder dan deze blokkade en het aanvallen van schepen op open zee. Het is een act of war van Israël.
Het pogen om een blokkade te doorbreken is dat inderdaad.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niet meer of minder dan deze blokkade en het aanvallen van schepen op open zee. Het is een act of war van Israël.
Dat is het niet, volgens het zeerecht.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dan is het toch een zionist? Altijd makkelijk om (verkapt) op die manier antisemitisme te spuien.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:50 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Als een jood het zegt, dan moet het waar zijn![]()
tenzij het niet goed uitkomt, natuurlijk
Heb je daar een bron voor? Ik heb het nergens zien staan, alleen maar dat israël had verklaard dat ze de boten desnoods met geweld zouden stoppen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:37 schreef KoffieMetMelk het volgende:
Niet "ineens". De Israeliers waren al tijden bezig dat bootje te stoppen met radio contact.
Dus gaan ze in het holst van de nacht nog 70 zeemijl in internationale wateren aan boord? Hoe snel vaart zo'n schip?quote:Dat is niet raar.
Punt 1 voer dat schip door waardoor het bij daglicht al de bestemming bereikt zou hebben.
Daarnaast is enteren via de lucht geheel normaal als het schip blijft doorvaren.
Dat ik het niet helemaal met je eens ben betekent niet dat ik dom ben, deze opmerking zegt meer over jou dan over mij.quote:Begrijp je het zo wat beter?
De procedure an sich is niet zo vreemd, als je te maken hebt met een kaping of cocaine/wapen transporten. Internationaal worden schepen regelmatig geenterd met een enterhaak/ladder of dmv fastropen uit een heli. Maar dit zijn de helden van het Israelische regime. Die gebruiken - zoals bekend - hun leger het liefst om burgers te bestrijden. Dit waren gewoon mensenrechtenactivisten - waaronder een groep vrouwen - die gezamenlijk hulpgoederen wilden leveren aan de Palestijnen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:33 schreef kahaarin het volgende:
[..]
niet? Je denkt niet dat als je op een schip zit, nog in internationale wateren, en er komt ineens een militaire helicopter boven je zweven, waar mannen uit neerdalen, dit eng en bedreigend kan overkomen? Tel daar bij op dat het mannen betreft die in het leger zitten van een staat waar je een hekel aan hebt en dat je zelf al een beetje hebt lopen provoceren bij vertrek.
Ik vind het vrij naief om te denken dat die soldaten geen strobreed in de weg gelegd zouden worden.
Ook is het raar om midden in de nacht een convooi te gaan controleren, zoiets doe je bij daglicht en met een andere boot die langszij komt. Ik heb nog nooit gehoord van controleurs die ook mariniers zijn en via een heli aan boord gebracht worden.
De eerder geplaatste filmpjes vanaf het schip maken snelle marine schepen duidelijk die rond het schip varen en duidelijk proberen te maken dat ze moeten stoppen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:53 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Heb je daar een bron voor? Ik heb het nergens zien staan, alleen maar dat israël had verklaard dat ze de boten desnoods met geweld zouden stoppen.
(Oh, en verklaringen van "unnamed Israeli officers" neem ik met een korrel zout als je dat niet erg vind.)
ik vind het niet helemaal normaal om eerst met scherp te schieten om vervolgens figuren met paintball geweren op het schip te zettenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:47 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Ik vind dat het juist helemaal geen normale reactie is om mensen die eerst met scherp geschoten zouden hebben aan te vallen met stalen buizen, tenzij je een doodswens hebt. Kan aan mij liggen hoor...
man the guns!quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:47 schreef kahaarin het volgende:
[..]
[..]
Ik kan niet zo gauw wettelijke bepalingen vinden, ik denk dat dit afhangt van de situatie.
nou daar gaan we dan maar van uitquote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zou Turkije een konvooi doorlaten voor Koerdistan dat volledig door Israel is gecontroleerd?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:55 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Dit konvooi was volledig gecontroleerd door de Turkse autoriteiten. Er was geen enkel wapen aan boord.
Lees je maar eens in hoe bijvoorbeeld de amerikaanse coastguard wereldwijd te werk gaat dan kom je vanzelf tot de conclusie dat dit standaardprotocollen zijn die niet alleen Israel hanteert. Dat de acties van de coastguard vaak niet nieuwswaardig zijn kan ik verder ook weinig aan doen maar ik kan je verzekeren dat er regelmatig drugskoeriers uit t water worden geschoten en verdachte boten ge-entert worden om naar een haven geleid te worden.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:33 schreef kahaarin het volgende:
niet? Je denkt niet dat als je op een schip zit, nog in internationale wateren, en er komt ineens een militaire helicopter boven je zweven, waar mannen uit neerdalen, dit eng en bedreigend kan overkomen? Tel daar bij op dat het mannen betreft die in het leger zitten van een staat waar je een hekel aan hebt en dat je zelf al een beetje hebt lopen provoceren bij vertrek.
Ik vind het vrij naief om te denken dat die soldaten geen strobreed in de weg gelegd zouden worden.
Ook is het raar om midden in de nacht een convooi te gaan controleren, zoiets doe je bij daglicht en met een andere boot die langszij komt. Ik heb nog nooit gehoord van controleurs die ook mariniers zijn en via een heli aan boord gebracht worden.
Dat is absoluut geen enkele garantie. Israël wil zo'n controle natuurlijk niet in de handen leggen van een buitenlandse macht.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:55 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Dit konvooi was volledig gecontroleerd door de Turkse autoriteiten. Er was geen enkel wapen aan boord.
Er zaten toch 600 alleen op de Turkse boot?[q] Dus alleen op dat cruiseschip zaten al zeshonderd mensen. En het was trouwens niet één stok, één slinger, en één mes. Waarom zeshonderd mensen nodig voor hulpgoederen? Waarom stokken, slingers, messen etc meenemen terwijl het een vredelievend wilde helpen? Nee, ik geloof daar niet in. Dat Israël trouwens die schepen wil laten controleren op wapens? Mja, dat snap ik wel na de gevallen in 2009, waar zelfs een Europese hulpgoederen boot vol zat met wapens.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 11:56 schreef Re het volgende:
[..]
600 man over 6 boten toch... er zitten iig 610 in de gevangenis
Misscien wel, de locatie van de entering is op zijn minst discutabel though.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:40 schreef sp3c het volgende:
kom nou zeg, ze wisten donders goed dat er een helikopter aan zat te komen
Is het dan niet juist handig om via een boot mensen aan te voeren? Om te praten? Bovendien krijg je dan niet soldaten 1 voor 1 op het dek en is het wellicht beter in te schatten hoe de sfeer aan dek is, ik besef ook wel dat een schip er langer over doet maar ik mag toch aannemen dat de Isr. marine in staat moet zijn om dat schip te volgen gedurende hun reis.quote:dat wel en dan vind ik naief nog een vrij zachte term ook!
tenzij er iemand met een witte vlag staat te zwaaien
Bij een blockade runner die het stiekem probeert misschien, dit schip was aangekondigd en duidelijk uit op een confrontatie, ze hebben zich laten provoceren en daarbij mensen gedood, niet slim. Nu hebben ze Israël precies waar ze willen, in de verdediging en met de buitenlandse opinie tegen.quote:niet ongebruikelijk
bij daglicht kan iedereen je zien en ligt niemand te slapen
Misschien zie jij het ironische niet in het feit dat kritische Joden (zie Goldstone) worden geexcommuniceerd door het regime.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:45 schreef Mylene het volgende:
Notabene een Jood, notabene een Joodse krant. Opvallend hoe HAKIM_1988 dat moet benadrukken.
Kap nou eens met kritiek op Israël of joden gelijk te stellen aan antisemitisme. Heeft heeft geen zin, is vaak ongefundeerd en je vervuilt de discussie.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:52 schreef Mylene het volgende:
[..]
Dan is het toch een zionist? Altijd makkelijk om (verkapt) op die manier antisemitisme te spuien.
Ja maar moslims zijn eng en joden zijn zieligquote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:02 schreef Pool het volgende:
Wordt fok! gesponsord door Israël of zo? Heel de wereld is over Israël heengevallen, de Veiligheidsraad heeft de actie van Israël veroordeeld en voor iedereen is het duidelijk dat Israël geen commando's op die schepen in de internationale wateren had mogen droppen. Behalve hier op fok!, waar wat amateurjuristjes enkele losse verdragsteksten bij elkaar zoeken zonder die zelf te snappen, alleen maar omdat ze willen concluderen dat Israël dit gewoon mocht doen.
Het is deels religieus. Mensen willen niet geloven dat hun 'geweldige' israel (bedank de feelgood propaganda van de afgelopen decennia) niets meer is dan een verkapte fascistische bananenrepubliek.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:02 schreef Pool het volgende:
Wordt fok! gesponsord door Israël of zo? Heel de wereld is over Israël heengevallen, de Veiligheidsraad heeft de actie van Israël veroordeeld en voor iedereen is het duidelijk dat Israël geen commando's op die schepen in de internationale wateren had mogen droppen. Behalve hier op fok!, waar wat amateurjuristjes enkele losse verdragsteksten bij elkaar zoeken zonder die zelf te snappen, alleen maar omdat ze willen concluderen dat Israël dit gewoon mocht doen.
Toch opmerkelijk dat het Goldstonerapport zelfs door B'tselem is afgewezen. Doet dat je geen belletje rinkelen. Vast niet.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:04 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Misschien zie jij het ironische niet in het feit dat kritische Joden (zie Goldstone) worden geexcommuniceerd door het regime.
De wereld rest anno 2010 de vraag; wie is de ware antisemiet?
Precies. Maar goed er zit gewoon een handjevol users alles goed te praten momenteel.. De verstandige mensen komen wel vanavond terug van het werk.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:02 schreef Pool het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |