Zoals Willy Voet het zei over die zaak: Van alles wat ik erover hoor is Fuentes gewoon een amateur ... Wie weet wie er naar de échte professionelen gaat ...quote:Op woensdag 2 juni 2010 21:18 schreef DutchSL het volgende:
Voor al die andere namen is ondersteunend bewijs gevonden (afgetapte telefoongesprekken, gezien bij het dopinglab, betalingsverkeer, verklaringen van verdachten/getuigen etc.). Zo hebben Fuentes en Labarta tijdens de Giro flink lopen telefoneren over hun renners.
Ze hebben Piti wel willen onderzoeken, maar dat mocht dus niet van de rechter en toen is die bloedzak "toevallig" in Italiaanse handen gekomen.
Al met al heeft Fuentes het vrij dom aangepakt. Codenamen hadden random moeten zijn i.p.v. makkelijk te linken namen en zulke dingen bespreek je natuurlijk nooit over de telefoon.
Contador liet in 2005 en 2006 toch al het nodige zien hoor. In 2005 won ie bijvoorbeeld al op een haar na de Ronde van het Baskenland en in 2006 een bergrit in de Ronde van Zwitserland.quote:Op woensdag 2 juni 2010 22:15 schreef Ericr het volgende:
Dat Allan Davis en Contador niet genoemd werden in telefoongesprekken zegt ook niet veel natuurlijk, Davis en Contador waren in 2005 en begin 2006 niet meer dan leuke renners, geen renners zoals Basso die een eigen programma hadden bij Fuentes als we af mogen gaan op de telefoongesprekken tijdens de Giro van 2006.
Saiz regelde naar alle waarschijnlijkheid de zaken voor Liberty Seguros en dan zal je dus ook niet snel van iedere Libertyrenner nog specifieke info vinden. Saiz is niet voor niks gepakt toen er buisjes bloed werden overhandigd. Hij was de postiljon van de ploeg of het kan natuurlijk ook zijn dat hij de ware Blade is.
Een leuke renner dus, beloftevol maar niet op het niveau van degenen die een eigen programma hadden bij Fuentes. Dan is het ook nog maar de vraag of een Libertyrenner zonder hulp van Saiz bij Fuentes terecht is gekomen en zelf veel hoefde te regelen. Saiz was er niet vies van om zelf buizen bloed op te halen en dacht zo misschien zijn renners te kunnen afdekken. Alleen buiten dombo Fuentes gerekend die gezellig codelijsten aanhield met initialen of bijnamen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 22:18 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Contador liet in 2005 en 2006 toch al het nodige zien hoor. In 2005 won ie bijvoorbeeld al op een haar na de Ronde van het Baskenland en in 2006 een bergrit in de Ronde van Zwitserland.
Maar hij gold toen misschien nog niet als kandidaat Tourwinnaar.
bij die lijst zitten eigenlijk opvallend weinig "grote spanjaarden" (Valverde, Mancebo, ...) die ook met Fuentes werkten. Zouden die getipt geweest zijn dan géén contact op te nemen ?quote:Op woensdag 2 juni 2010 23:48 schreef DutchSL het volgende:
Het kwam allemaal door de timing. Het onderzoek liep gewoon in die maand en de mensen die toen contact met hem hadden of waar hij toen over gesproken heeft met Labarte hadden pech.
Botero & Zaballa: ontmoeting met Fuentes en Labarta op 4 mei
Sevilla: ontmoeting met Fuentes en Labarta op 13 mei
Jaksche: ontmoeting met Fuentes op 14 mei
Scarponi, Unai Osa (beiden Liberty Seguros), Basso & Quique Gutierrez: telefoongesprekken Fuentes-Labarta 13 & 14 mei m.b.t. de Giro
Ullrich: Pevenage stuurde een SMS naar Fuentes op 18 mei m.b.t. de Giro en Fuentes belde 20 mei terug
Nacho Gutierrez: SMS/telefoongesprek Fuentes-Labarte 22 & 23 mei, (nachtelijke) ontmoeting met Fuentes 23 mei
En verder nog een aantal bevestigingen door gevonden documenten of verklaringen van betrokkenen.
Wat denk je, dat Fuentes elke drie weken al zijn klanten ontmoet? En geloof je werkelijk dat ze het risico nemen het onderzoek in gevaar brengen om een Valverde of Contador (toen echt geen grotere naam dan een Sevilla) te tippen? Nogal een complottheorie.. ze hadden ook gewoon het hele onderzoek achterwege kunnen laten of bewust in de soep laten lopen als ze zo nodig de Spaanse toppers wilden beschermen.quote:Op donderdag 3 juni 2010 08:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
bij die lijst zitten eigenlijk opvallend weinig "grote spanjaarden" (Valverde, Mancebo, ...) die ook met Fuentes werkten. Zouden die getipt geweest zijn dan géén contact op te nemen ?
quote:RadioShack-verzorger ontloopt dopingcontrole
De ploeg van RadioShack heeft vorige week, tijdens een oefenstage in de Franse Alpen, eens goed gelachen met een dopingcontrole. Het is eens wat anders.
Controleurs van het Franse antidopingagentschap waren naar de Alpen afgezakt, waar enkele RadioShack-renners de Alpenetappes van de Tour de France aan het verkennen waren. Maar hun huiswerk hadden ze niet echt gemaakt.
Op de lijst van te controleren renners stond naast de naam van onder anderen Levi Leipheimer ook die van Geert Tybergien. Maar dat is een West-Vlaamse verzorger van de ploeg. "Nadat ik mijn buikje had getoond, waren ze er toch van overtuigd dat ik geen renner ben", lacht Tybergien in Gazet van Antwerpen.
Georganiseerd dopinggebruik bij Caisse volgens L'Équipe.quote:Astana-verleden achtervolgt Johan Bruyneel
donderdag 10 juni 2010, 10u36Bron: BelgaAuteur: drd
Astana-verleden achtervolgt Johan Bruyneel
Photo News
ALLES OVER
Astana
Team RadioShack
Johan Bruyneel is vorige maand in Parijs gehoord in het kader van een dopingonderzoek dat gestart werd in de Tour 2009. Speurders vonden toen in de containers met medisch afval van het Astana-team infusiemateriaal, schrijft L'Equipe.
Bruyneel, vandaag algemeen manager van RadioShack, werd net als de Fransman Alain Gallopin (toenmalig sportief directeur bij Astana) gehoord door onderzoekers van het Franse centrale agentschap dat waakt over de publieke gezondheid (OCLAESP).
'Ze werden allebei langdurig ondervraagd over een zaak die handelt over een inbreuk tegen de code van de sport, namelijk het onnodig gebruik van infusiemateriaal buiten noodsituaties. Beide mannen ontkenden elke betrokkenheid', aldus L'Equipe.
Nog volgens de Franse sportkrant hebben de speurders ook een onderzoek geopend tegen Caisse d'Epargne. Tegen de Spaanse wielerploeg zouden sterke vermoedens bestaan van georganiseerd bloeddopinggebruik. .
Behalve als ze gaan over een gele trui-drager van Rabobank.. Die wordt meteen door de ploegleiding het team uit gegooid.quote:Op donderdag 10 juni 2010 11:27 schreef Ericr het volgende:
Ah de Tour gaat weer beginnen, nog maar wat dopingverhalen die nergens toe gaan leiden.
Dat duurde ook wel even en achteraf bleek het terecht. Tijdens de Tour zal er ook wel weer genoeg gedonder zijn in de media.quote:Op donderdag 10 juni 2010 11:29 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Behalve als ze gaan over een gele trui-drager van Rabobank.. Die wordt meteen door de ploegleiding het team uit gegooid.
quote:Op donderdag 10 juni 2010 11:29 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Behalve als ze gaan over een gele trui-drager van Rabobank.. Die wordt meteen door de ploegleiding het team uit gegooid.
Als Astana hangt dan Contador ook. Maar die infuusgeruchten zijn al van vorig jaar en zoveel heeft dat niet opgeleverd.quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:04 schreef JohnDDD het volgende:
Ai, ja er waren natuurlijk al wel die verhalen over Lance, dat hij zich gedopeerd zou hebben vorig jaar en dat zijn bloedwaarden verdacht waren. Laten we hopen dat dit geen probleem wordt met het oog op de Tour.
Zoals bij ieder dopinggeval van Breukink.quote:Op donderdag 10 juni 2010 13:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat was gewoon damage control. Rasmussen zou sowieso hangen, nu leek het alsof het team het ook afkeurde en droeg alleen de kip de gevolgen.
quote:Op donderdag 10 juni 2010 19:10 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Zoals bijna bij ieder dopinggeval van Breukink.
Ik vraag me af wat er heeft geschort aan de dopingtests.quote:Dopingzondaars krijgen plak terug
Update: donderdag 10 jun 2010, 19:09
Kogelslingeraars Vadim Devjatovski en Ivan Tichon uit Wit-Rusland moeten hun olympische medaille terugkrijgen. Dat is door het internationale sporttribunaal CAS in Lausanne besloten.
Devjatovski won bij de Spelen van 2008 zilver en Tichon brons, maar ze werden bij de dopingcontrole beiden positief bevonden op testosteron.
De twee vochten de beslissing van het IOC om hen de medailles te ontnemen aan bij het CAS en werden nu in het gelijk gesteld. Het CAS stelde dat de geldende regels niet in acht zijn genomen door het laboratorium in Peking dat de tests destijds uitvoerde.
Bron: NOS
quote:AFLD mag geen dopingcontroles uitvoeren tijdens Tour
Het Wereldantidopingagentschap WADA weigerde woensdag een aanvraag van het Franse Antidopingagentschap (AFLD) om zelf zijn controles te mogen uitvoeren tijdens de Ronde van Frankrijk. Het WADA bood evenwel een alternatief aan, waarbij onafhankelijke controleurs ingeschakeld worden.
Hoewel de verantwoordelijkheid voor de dopingtesten tijdens de Tour bij het UCI ligt, trachtte het AFLD om het WADA te overtuigen de toestemming te geven voor het uitvoeren van een zestigtal eigen dopingtests.
Het Franse agentschap had zijn aanvraag gesteund door mee te delen dat alleen zij toegang hebben tot vertrouwelijke informatie van de politie en douanediensten, en dat ze die informatie niet kunnen delen met andere organisaties. Met de gegevens zou het AFLD naar eigen zeggen meer gerichte controles kunnen doen.
Het AFLD stelde in ook de doortastendheid van de UCI-controles in vraag. De twee organisaties leven op voet van oorlog met mekaar, sinds hun gefaalde samenwerking tijdens de vorige editie van de Tour. Het WADA besliste woensdag dus 'de toestemming tot eigen controles tijdens de Tour 2010' niet te verlenen aan het AFLD.
Daarnaast stelde het WADA aan het Franse agentschap voor om de namen door te spelen van de wielrenners die ze doelgericht wilden controleren. Op die manier kunnen de doelgerichtere tests door de controleurs van het UCI uitgevoerd worden, onder het wakende oog van onafhankelijke observatoren in dienst van de WADA.
quote:Grote dopingrazzia in Noord-Italië
di 29/06/2010 - 22:23 De Italiaanse politie heeft in het noorden van Italië enkele tientallen huiszoekingen uitgevoerd. De speurders klopten naar verluidt aan bij een dertigtal wielrenners en wielerdokters.
Bij de dopingrazzia zijn meer dan 100 agenten ingezet. De politie nam verboden geneesmiddelen en computers in beslag. Het openbaar ministerie van Padua had de opdracht gegeven voor de razzia.
Over welke renners en producten het gaat, is niet bekendgemaakt. De Italiaanse justitie is voorlopig karig met commentaar. De razzia komt aan de vooravond van de Tour de France, die zaterdag begint in Rotterdam.
Marco Velo dus erbij, maar in zijn huis is niets gevonden blijkbaarquote:Anche Velo tra i ciclisti coinvolti nell'inchiesta, ma nella sua bitazione non sarebbe stato rinvenuto nulla
Ik spreek vloeiend Italiaans maar dat was hier blijkbaar het probleem, als ik een stukje in het Italiaans lees wil ik het dan ook meteen gaan typen op Fokquote:Op woensdag 30 juni 2010 10:11 schreef DutchSL het volgende:
Anche is geen naam, dat is Italiaans voor "ook". Marco Velo zal het over gaan.
Wat wil je dan dat die arme Lefevre doet ? Als de Cancellara's al met brommertjes beginnen te rijden moet hij z'n renners toch wel doping geven om die te kunnen volgen zeker ...quote:
Bronquote:De Italiaanse politie heeft gisteren in Noord-Italië verschillende huizen van wielrenners en meerdere artsenpraktijken doorzocht.
Bij die antidopingrazzia werden meer dan 100 agenten ingezet. Er werden verboden producten gevonden bij enkele beloften. Ook bij vier profs werden huiszoekingen gedaan: Marco Velo (Quick Step), Raffaele Ferrara, Marco Corti en Riccardo Chiarini. Maar bij hen werd niks gevonden. Het onderzoek richtte zich vooral op dokter Filippo Manelli.
Als het middel niet zou bijdragen aan de prestatie/andere middelen maskeert, zou het niet op de dopinglijst staan. Dus tsja.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 09:48 schreef Ericr het volgende:
Wel in opspraak maar het gaat in feite nergens over, een middel dat totaal niet bijdraagt aan de prestatie.
Inderdaad. Marihuana-gebruik is bijvoorbeeld een groot voordeel in bijna alle sporten.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 15:04 schreef Zelva het volgende:
[..]
Als het middel niet zou bijdragen aan de prestatie/andere middelen maskeert, zou het niet op de dopinglijst staan. Dus tsja.
Drie weken cocaine gebruiken ook wel denk ik.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 10:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Inderdaad. Marihuana-gebruik is bijvoorbeeld een groot voordeel in bijna alle sporten.
Theoretisch wellicht mogelijk , maar of ze het risico nemen ?quote:Op donderdag 15 juli 2010 16:08 schreef JohnDDD het volgende:
Vraag me trouwens al een tijdje af in hoeverre het voor renners nog mogelijk is zgn. minidoses EPO te nemen. We hebben in het verleden wel eens gelezen dat het voor renners mogelijk is een minidosis te nemen die dan na een aantal uur al niet meer zichtbaar is in de urine. Tegenwoordig kun je natuurlijk op bijna alle mogelijke momenten gecontroleerd worden; één moment waarop je echter niet gecontroleerd kunt worden is in de koers zelf. Ik vraag me af of renners bijv. bij de start een minidosis EPO kunnen nemen die dan na de race al niet meer vindbaar is in de urine.
Stel dat ze zeker weten dat zoiets 3-4 uur in de urine blijft, dan weten ze 100% zeker dat ze in die uren niet gecontroleerd worden. Hoewel ze dan beter 's avonds een kuurtje kunnen doen.quote:Op donderdag 15 juli 2010 16:19 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Theoretisch wellicht mogelijk , maar of ze het risico nemen ?
quote:Roel Paulissen test positief en beëindigt carrière
De regerende Belgische kampioen in het mountainbiken Roel Paulissen heeft in juni twee keer positief getest op het verboden hormoon clomifeen en beëindigt zijn carrière met onmiddellijke ingang.
De controles vonden op 6 juni tijdens een wedstrijd in Verviers en op 19 juni buiten competitie plaats. In de urinestalen werden sporen van het verboden hormoon clomifeen aangetroffen. Ook de inmiddels uitgevoerde tegenexpertise bevestigde deze resultaten. Dat maakte zijn communicatieverantwoordelijke MTB2 Media vrijdagnamiddag bekend.
Paulissen: 'Ik ben geschokt'
Paulissen was jarenlang de beste Belgische mountainbiker. De zevenvoudige Belgische kampioen heeft met verbazing kennis genomen van de uitslag van de positieve controles. 'Ik ben geschokt. Als voorvechter van een cleane wielersport kan ik niet begrijpen hoe dit mogelijk is. Ik zal dan ook een uitgebreid en diepgaand onderzoek laten uitvoeren naar de mogelijke oorzaak van de aanwezigheid van de stof in mijn lichaam. Dat neemt niet weg dat ik de volledige verantwoordelijkheid zal dragen en de consequenties en mogelijke sancties zal accepteren.'
Inmiddels is dokter Douwe de Boer, de dokter die ook aanwezig was bij de tegenexpertise, een onderzoek gestart. 'Uit de eerste analyses van de laboratoriumrapporten blijkt dat de aangetroffen concentratie van het middel laag is. Het is niet voor de hand liggend dat mannelijke sporters bewust clomifeen gebruiken, omdat het wetenschappelijk bewijs dat het medisch werkzaam is niet stevig genoeg is. Het is wel voor de hand liggend dat mannelijke sporters middels met clomifeen verontreinigde supplementen onbedoeld en onwetend tot zich kunnen nemen', verklaarde dokter de Boer.
Roel Paulissen domineerde tijdens zijn volledige carrière het Belgische mountainbiken. Hij werd in zijn carrière zeven keer Belgisch kampioen (1999, 2001, 2002, 2003, 2004, 2008 en 2009).
Vanaf 1999 werd Paulissen eliterenner. Een jaar later wist hij zich al te plaatsen voor de Olympische Spelen van Sydney, waar hij een zeventiende plaats behaalde.
In het begin van zijn carrière reed Paulissen in de schaduw van Filip Meirhaeghe. In 2001 werd hij profrenner en ging in Antholz in Zuid-Tirol (Italië) wonen.
Vanaf 2003 maakte Paulissen deel uit van de wereldtop met een Wereldbekerzege en een derde plaats op het wereldkampioenschap in het Zwitserse Lugano. Een jaar later in 2004 werd de Limburger zowel op de Olympische Spelen van Athene als op het wereldkampioenschap vierde. Op het einde van dat jaar won hij ook de finalewedstrijd van de wereldbeker.
Op het Werelkampioenschap Mountainbikemarathon raapte Paulissen heel wat eremetaal. In 2006 behaalde hij brons, in 2007 zilver. In 2008 werd Paulissen wereldkampioen marathon nadat Sauser werd gedeclasseerd wegens onregelmatig sprinten. Een jaar later wist Paulissen zijn wereldtitel te verlengen.
In 2008 mocht Paulissen opnieuw naar de Olympische Spelen, maar moest in Peking tevreden zijn met een teleurstellende 19de plaats.
Over zijn rijders wel ja, maar volgens mij zal het hem aan de reet roesten wat er met die fietsen gebeurt. Vriend van mij rijdt trouwens nog op de voormalige fiets van Zabel, een Pinarello Prince waar je de naam van Zabel ook op terug kan vinden. Op MP komen dat soort teambikes ook regelmatig voorbij, denk dat ploegleiders daar niet meer op letten als die fietsen eenmaal verkocht zijn.quote:Op woensdag 21 juli 2010 13:31 schreef Wombcat het volgende:
Uhhuh. Controlfreak Bruyneel weet niet wat er met het geld gebeurd.
Ja, maar mij maak je toch niet wijs dat de fietsen door het team (en dus door Bruyneel) verkocht werden en hij niet weet wat er met het geld gebeurde. Terwijl dat toch om geen klein kapitaal kan gegaan zijn hé ... (60 ! fietsen)quote:Op woensdag 21 juli 2010 13:46 schreef Ericr het volgende:
[..]
Over zijn rijders wel ja, maar volgens mij zal het hem aan de reet roesten wat er met die fietsen gebeurt.
Er staat nergens dat er 60 fietsen zijn verkocht, Bruyneel heeft het ook over weggegeven fietsen. Landis maakt er van dat er 60 fietsen zijn verkocht. Nu is Ebay maar terug te halen tot enkele maanden terug maar voor autoriteiten zijn dat soort records natuurlijk vrij snel boven water te halen. 60 team-bikes vallen echt wel op, ook als ze los verkocht zijn.quote:Op woensdag 21 juli 2010 18:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ja, maar mij maak je toch niet wijs dat de fietsen door het team (en dus door Bruyneel) verkocht werden en hij niet weet wat er met het geld gebeurde. Terwijl dat toch om geen klein kapitaal kan gegaan zijn hé ... (60 ! fietsen)
Sowieso is er iets met dat geld gebeurt dat niet mag geweten worden ofzo ... (of dat dan om doping gaat is een andere zaak , kan evengoed in het zwart de betaling overuren van de mecaniciens zijn ofzo)
Hij heeft nog bijna een jaar...quote:Op donderdag 29 juli 2010 12:31 schreef Ericr het volgende:
Wordt dan wel tijd om zich te gaan voorbereiden op koersen, eenmaal fit is het vinden van een ploeg makkelijker dan voor een renner die bijna op nul moet beginnen.
Die zaken worden eigenlijk altijd onbesproken gelaten in het peloton.quote:Op donderdag 29 juli 2010 12:31 schreef Ericr het volgende:
Dekker gooit de deur wat verder open maar laat toch nog wel zaken onbesproken, maar goed beter dit dan blijven volhouden dat het maar 1 keer was. Wordt dan wel tijd om zich te gaan voorbereiden op koersen, eenmaal fit is het vinden van een ploeg makkelijker dan voor een renner die bijna op nul moet beginnen.
Ik las een tijdje geleden dat hij weer veel aan het trainen was. Is inderdaad nodig, Basso, maar ook Riccò, trainden keihard, misschien wel harder dan ooit, tijdens hun schorsing. Dat is ook nodig. Goed nieuws dat hij een nieuwe trainer heeft, maar ik dacht dat Cecchini nooit wat met doping te maken hadquote:Op donderdag 29 juli 2010 12:31 schreef Ericr het volgende:
Dekker gooit de deur wat verder open maar laat toch nog wel zaken onbesproken, maar goed beter dit dan blijven volhouden dat het maar 1 keer was. Wordt dan wel tijd om zich te gaan voorbereiden op koersen, eenmaal fit is het vinden van een ploeg makkelijker dan voor een renner die bijna op nul moet beginnen.
Hij heeft gewoon altijd doorgetraind hoor. Robert Gesink is nu bijvoorbeeld ook niet bezig met de voorbereiding voor de Tour van 2011. Dat begint pas weer in april, mei.quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:01 schreef Ericr het volgende:
[..]
Dat zo voorbij is, Basso bleef ook gewoon zijn routine aanhouden tijdens zijn schorsing.
Er zal altijd het aura van leugenaar rond hem blijven hangen. Iedereen beschuldigen en zelf keihard ontkennen dat werkt tegen je. (Zoals bij Landis die ook door amper iemand meer serieus wordt genomen).quote:Op donderdag 29 juli 2010 14:33 schreef whitesosa het volgende:
Ik hoop dat hij slim is en die 2e kans grijpt en ons Nederlanders samen met Gesink en Mollema de komende jaren zal trakteren op successen.
Dan moet je dat van het halve huidige peloton zeggen. Gewoon een 2e kans net als die anderen.quote:Op donderdag 29 juli 2010 15:03 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Er zal altijd het aura van leugenaar rond hem blijven hangen. Iedereen beschuldigen en zelf keihard ontkennen dat werkt tegen je. (Zoals bij Landis die ook door amper iemand meer serieus wordt genomen).
Kun je beter zoals Kohl doen en stoppen met wielrennen, want elke prestatie die hij ooit nog gaat behalen zal gevolgd worden door een "ja, maar...."
Valt ook wel weer mee. Of doe je dat ook nog steeds met de prestaties van David Millar?quote:Op donderdag 29 juli 2010 15:03 schreef Kingstown het volgende:
Kun je beter zoals Kohl doen en stoppen met wielrennen, want elke prestatie die hij ooit nog gaat behalen zal gevolgd worden door een "ja, maar...."
Gesink heeft natuurlijk wel wedstrijdhardheid, die kan wel even uitbuiken indien nodig. Beter zelfs. Maar een renner uit roulatie moet veel langer scherp blijven, de kans om wedstrijden te draaien en je dus zwaarder te belasten is niet aanwezig.quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:37 schreef Zelva het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon altijd doorgetraind hoor. Robert Gesink is nu bijvoorbeeld ook niet bezig met de voorbereiding voor de Tour van 2011. Dat begint pas weer in april, mei.
Iedereen beschuldigen? Dat is juist wat Kohl gedaan heeft. Dekker heeft eerst ontkend, toen 1x en nu steekt hij volledig hand in eigen boezem, maar ik heb hem nooit anderen horen beschuldigen.quote:Op donderdag 29 juli 2010 15:03 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Er zal altijd het aura van leugenaar rond hem blijven hangen. Iedereen beschuldigen en zelf keihard ontkennen dat werkt tegen je. (Zoals bij Landis die ook door amper iemand meer serieus wordt genomen).
Nog maar een keer dan. Vanaf half oktober tot en met minimaal half januari zijn er geen wedstrijden meer. Je wilt toch niet serieus beweren dat ik noem maar weer Gesink die periode continue op wedstrijdniveau blijft trainen. Je kunt niet nu al naar een piek werken voor over 11 maanden, dat heeft helemaal geen zin.quote:Op donderdag 29 juli 2010 15:22 schreef Ericr het volgende:
[..]
Gesink heeft natuurlijk wel wedstrijdhardheid, die kan wel even uitbuiken indien nodig. Beter zelfs. Maar een renner uit roulatie moet veel langer scherp blijven, de kans om wedstrijden te draaien en je dus zwaarder te belasten is niet aanwezig.
Millar is natuurlijk een ander geval. Die had het 'geluk' dat hij betrapt werd voordat we Operacion Puerto kregen en de grote hausse aan dopinggevallen die daarna kwamen. Een positief geval is nu een stuk schadelijker voor je reputatie dan in 2004, en dan had Millar natuurlijk ook nog een perfecte PR-machine om hem heen waardoor hij zichzelf als mr. clean kon presenteren. Ik denk dat er bij de prestaties van Basso, Riccò, Vino en Scarponi inderdaad altijd een 'ja, maar' zal blijven.quote:Op donderdag 29 juli 2010 15:18 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Valt ook wel weer mee. Of doe je dat ook nog steeds met de prestaties van David Millar?
Het zijn voornamelijk de renners die steevast blijven ontkennen die zo'n disclaimer met zich mee blijven dragen.
Daar gaat er weer eentjequote:Pellizotti twee jaar geschorst door CONI
Het CONI eist een tweejarige schorsing voor Franco Pellizotti. Dat staat te lezen op de website van het Italiaans Olympisch Comité. In mei, net voor het begin van de Ronde van Italië, raakte bekend dat bij de Italiaan verdachte bloedwaarden waren aangetroffen.
Later raakte bekend dat de verdachte waarden al dateren van de vooravond van de Ronde van Frankrijk van 2009. Op 17 mei moest Pellitzotti zich verantwoorden bij het CONI, dat nu dus besloten heeft dat de nummer drie van de Giro van 2009 voor twee jaar aan de kant moet.
De beslissing van het CONI is opvallend, aangezien de Sloveense wielerbond vandaag juist naar buiten bracht dat Tadej Valjavec niet geschorst wordt. Ook bij de Sloveen van Lampre waren schommelende bloedwaarden gevonden.
Nou, nou wat een bekentenis. In plaats van één keer geeft hij nu toe meerdere malen doping te hebben gebruikt. En allemaal toevallig ná z'n grootste overwinningen en voor zn nieuwe contract bij Lotto... Nergens wordt het echt concreter.quote:
Dat moet hij ook niet zeggen vind ik, dan nemen ze hem die overwinningen af en dat verdient hij niet, want zijn tegenstanders reden toen ook met wat EPO op. Kijk ze hebben hem natuurlijk hertest op basis van wat schommelingen in het bloedprofiel in 2009, maar dat betekent dus niet dat zijn collega's die ze niet hebben hertest in 2007 wel schoon waren!quote:Op donderdag 29 juli 2010 18:53 schreef marcodej het volgende:
[..]
Nou, nou wat een bekentenis. In plaats van één keer geeft hij nu toe meerdere malen doping te hebben gebruikt. En allemaal toevallig ná z'n grootste overwinningen en voor zn nieuwe contract bij Lotto... Nergens wordt het echt concreter.
Desalniettemin verdiend ook TD een tweede kans.
Ligt ook veel aan de renner zelf. B.v. bij Basso en Millar heb ik dat dubbele gevoel niet. Bij een Ricco en Vino dan weer wel. En ik moet eerlijk toegeven dat ik Dekker eerder tot die 2e groep zie behoren. Komt waarschijnlijk door z'n arrogantie en dikke auto's in het verleden.quote:Op donderdag 29 juli 2010 15:03 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ook misschien omdat Basso en Millar allebei renners waren die door hun dopinggebruik gewoon "op niveau" presteerden, en geen uitermate bijzondere dingen deden. Riccò reed in de Tour opeens met een motortje de berg op en won ritten, Vino bakte er niets van, deed een transfusie en won zo 2 ritten, en bleef daarna nog ontkennen ookquote:Op donderdag 29 juli 2010 19:11 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ligt ook veel aan de renner zelf. B.v. bij Basso en Millar heb ik dat dubbele gevoel niet. Bij een Ricco en Vino dan weer wel. En ik moet eerlijk toegeven dat ik Dekker eerder tot die 2e groep zie behoren. Komt waarschijnlijk door z'n arrogantie en dikke auto's in het verleden.
bwaa die ja, maar is ook hoe die renner rijd na zijn doping.quote:Op donderdag 29 juli 2010 16:34 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Millar is natuurlijk een ander geval. Die had het 'geluk' dat hij betrapt werd voordat we Operacion Puerto kregen en de grote hausse aan dopinggevallen die daarna kwamen. Een positief geval is nu een stuk schadelijker voor je reputatie dan in 2004, en dan had Millar natuurlijk ook nog een perfecte PR-machine om hem heen waardoor hij zichzelf als mr. clean kon presenteren. Ik denk dat er bij de prestaties van Basso, Riccò, Vino en Scarponi inderdaad altijd een 'ja, maar' zal blijven.
Basso heeft toch ook nooit gebruikt? Alleen de intentie om te gebruiken? Of was dat een leugen om te zeggen dat hij het wel gebruikte? Want hoe dan ook wist hij dat 'intentie' om te gebruiken hetzelfde is al gebruiken ook al heb je het nooit gebruiktquote:Op donderdag 29 juli 2010 21:54 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ook al heeft ook Basso nooit volledig bekend
En eentje niet ... Ze moeten nu toch eens echt stoppen met de dopingschorsingen van de profs uit te laten spreken door de nationale bonden. Ze moeten dat toch bij de UCI gerust zelf aankunnen om zelf de beoordelingen van de profwielrenners uit te spreken zodat je die wisselende straffen niet meer hebt zeker ?quote:
Toch wel vind ik. Bergop kon hij met een goede dag Armstrong al volgen in 2005 en in 2006 was hij nog sterker. En in vlakke tijdritten reed hij mee om dagwinstquote:Op donderdag 29 juli 2010 22:48 schreef Ericr het volgende:
Basso een pak minder? De Girowinst van dit jaar gemist? Dat was niet het 2006-niveau maar toch wel een mooie overwinning gelet op het deelnemende veld.
Ik vermoed dat bloeddoping zeker bij de tijdritten een erg groot voordeel geeft.quote:Op donderdag 29 juli 2010 23:47 schreef wimderon het volgende:
[..]
Toch wel vind ik. Bergop kon hij met een goede dag Armstrong al volgen in 2005 en in 2006 was hij nog sterker. En in vlakke tijdritten reed hij mee om dagwinst
Maar die achteruitgang zie je volgens mij bij bijna het gehele peleton, de brommers bergop zijn toch ook zo goed als verdwenen. Basso wint dan niet met overmacht maar als je een Giro kan winnen ben je niet een pak minder dan voorheen.quote:Op donderdag 29 juli 2010 23:47 schreef wimderon het volgende:
[..]
Toch wel vind ik. Bergop kon hij met een goede dag Armstrong al volgen in 2005 en in 2006 was hij nog sterker. En in vlakke tijdritten reed hij mee om dagwinst
Ik geloof daar niks van. Dat is volgens mij even zo geweest (op het moment dat ze bv Ricco en Vino gepakt hebben) , maar nu terug niet meer.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 00:32 schreef Ereinion het volgende:
Hij heeft het 'geluk' dat het hele peloton een stuk trager rijdt dan een paar jaar terug, waardoor hij nog steeds competitief is.
Op het moment dat Riccò en Vino gepakt werden werd er eigenlijk net zo hard bergop gereden als in de Armstrong jaren. Dit jaar zag je in de Giro dat bergen als de Zoncolan en Kronplatz enkele minuten trager werden gereden dan slechts enkele jaren geleden. Je ziet het ook aan Basso, op de Monte Bondone kwam hij in 2006 nog boven de 6.4 watt per kilo, dit jaar kwam hij in de Giro nooit boven de 6 w / kg. In de Tour zag je hetzelfde verhaal, waar Schleck en Contador in een bijna maximale prestatie niet boven de 5.9 w / kg kwamen, verre van een indrukwekkend niveau.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 12:21 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik geloof daar niks van. Dat is volgens mij even zo geweest (op het moment dat ze bv Ricco en Vino gepakt hebben) , maar nu terug niet meer.
Het feit dat er eigenlijk zo goed als niemand van de toppers nog "gepakt" wordt op dopinggebruik is trouwens eerder een bewijs dat men niet clean is, en op iets rijdt dat men nog niet kan (of wil) detecteren. Zo toevallig dat enkel de UCI mocht controleren in de Tour zal het ook wel niet zijn ...
Over een kwartiertje op Nederland 1 dus.quote:De laatste toer van Lance Armstrong
18.15-18.40 uur EENVANDAAG
De laatste Tour van Lance Armstrong is
niet de zegetocht geworden die hij zelf
in gedachten had.
Armstrongs aartsrivaal Greg Lemond moet
vrijdag getuigen voor de jury in het
onderzoek naar de dopingzaak van Floyd
Landis.
Ook start justitie een onderzoek naar
de handel en wandel van Lance zelf.Na
de grote overwinningen staat zijn
imperium nu op wankelen.
Ik snap zo'n Van Heeswijk niet.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 18:02 schreef Arcee het volgende:
[..]
Over een kwartiertje op Nederland 1 dus.
Lobato onlangs ook voor 2 jaar geschorst. Stuk minder aansprekend als Pellizotti, maar ik zou wel eens cijfers willen zien van de afgelopen jaren over het aantal geschorste renners.quote:
Wat zei hij precies? Hetzelfde als een paar weken terug? (toen ie aangaf dat ie alleen van Landis vermoedde dat ie gebruikte, maar van verder niemand in de ploeg?)quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |