Nou, nou wat een bekentenis. In plaats van één keer geeft hij nu toe meerdere malen doping te hebben gebruikt. En allemaal toevallig ná z'n grootste overwinningen en voor zn nieuwe contract bij Lotto... Nergens wordt het echt concreter.quote:
Dat moet hij ook niet zeggen vind ik, dan nemen ze hem die overwinningen af en dat verdient hij niet, want zijn tegenstanders reden toen ook met wat EPO op. Kijk ze hebben hem natuurlijk hertest op basis van wat schommelingen in het bloedprofiel in 2009, maar dat betekent dus niet dat zijn collega's die ze niet hebben hertest in 2007 wel schoon waren!quote:Op donderdag 29 juli 2010 18:53 schreef marcodej het volgende:
[..]
Nou, nou wat een bekentenis. In plaats van één keer geeft hij nu toe meerdere malen doping te hebben gebruikt. En allemaal toevallig ná z'n grootste overwinningen en voor zn nieuwe contract bij Lotto... Nergens wordt het echt concreter.
Desalniettemin verdiend ook TD een tweede kans.
Ligt ook veel aan de renner zelf. B.v. bij Basso en Millar heb ik dat dubbele gevoel niet. Bij een Ricco en Vino dan weer wel. En ik moet eerlijk toegeven dat ik Dekker eerder tot die 2e groep zie behoren. Komt waarschijnlijk door z'n arrogantie en dikke auto's in het verleden.quote:Op donderdag 29 juli 2010 15:03 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Er zal altijd het aura van leugenaar rond hem blijven hangen. Iedereen beschuldigen en zelf keihard ontkennen dat werkt tegen je. (Zoals bij Landis die ook door amper iemand meer serieus wordt genomen).
Kun je beter zoals Kohl doen en stoppen met wielrennen, want elke prestatie die hij ooit nog gaat behalen zal gevolgd worden door een "ja, maar...."
Ook misschien omdat Basso en Millar allebei renners waren die door hun dopinggebruik gewoon "op niveau" presteerden, en geen uitermate bijzondere dingen deden. Riccò reed in de Tour opeens met een motortje de berg op en won ritten, Vino bakte er niets van, deed een transfusie en won zo 2 ritten, en bleef daarna nog ontkennen ookquote:Op donderdag 29 juli 2010 19:11 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ligt ook veel aan de renner zelf. B.v. bij Basso en Millar heb ik dat dubbele gevoel niet. Bij een Ricco en Vino dan weer wel. En ik moet eerlijk toegeven dat ik Dekker eerder tot die 2e groep zie behoren. Komt waarschijnlijk door z'n arrogantie en dikke auto's in het verleden.
bwaa die ja, maar is ook hoe die renner rijd na zijn doping.quote:Op donderdag 29 juli 2010 16:34 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Millar is natuurlijk een ander geval. Die had het 'geluk' dat hij betrapt werd voordat we Operacion Puerto kregen en de grote hausse aan dopinggevallen die daarna kwamen. Een positief geval is nu een stuk schadelijker voor je reputatie dan in 2004, en dan had Millar natuurlijk ook nog een perfecte PR-machine om hem heen waardoor hij zichzelf als mr. clean kon presenteren. Ik denk dat er bij de prestaties van Basso, Riccò, Vino en Scarponi inderdaad altijd een 'ja, maar' zal blijven.
Basso heeft toch ook nooit gebruikt? Alleen de intentie om te gebruiken? Of was dat een leugen om te zeggen dat hij het wel gebruikte? Want hoe dan ook wist hij dat 'intentie' om te gebruiken hetzelfde is al gebruiken ook al heb je het nooit gebruiktquote:Op donderdag 29 juli 2010 21:54 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ook al heeft ook Basso nooit volledig bekend
En eentje niet ... Ze moeten nu toch eens echt stoppen met de dopingschorsingen van de profs uit te laten spreken door de nationale bonden. Ze moeten dat toch bij de UCI gerust zelf aankunnen om zelf de beoordelingen van de profwielrenners uit te spreken zodat je die wisselende straffen niet meer hebt zeker ?quote:
Toch wel vind ik. Bergop kon hij met een goede dag Armstrong al volgen in 2005 en in 2006 was hij nog sterker. En in vlakke tijdritten reed hij mee om dagwinstquote:Op donderdag 29 juli 2010 22:48 schreef Ericr het volgende:
Basso een pak minder? De Girowinst van dit jaar gemist? Dat was niet het 2006-niveau maar toch wel een mooie overwinning gelet op het deelnemende veld.
Ik vermoed dat bloeddoping zeker bij de tijdritten een erg groot voordeel geeft.quote:Op donderdag 29 juli 2010 23:47 schreef wimderon het volgende:
[..]
Toch wel vind ik. Bergop kon hij met een goede dag Armstrong al volgen in 2005 en in 2006 was hij nog sterker. En in vlakke tijdritten reed hij mee om dagwinst
Maar die achteruitgang zie je volgens mij bij bijna het gehele peleton, de brommers bergop zijn toch ook zo goed als verdwenen. Basso wint dan niet met overmacht maar als je een Giro kan winnen ben je niet een pak minder dan voorheen.quote:Op donderdag 29 juli 2010 23:47 schreef wimderon het volgende:
[..]
Toch wel vind ik. Bergop kon hij met een goede dag Armstrong al volgen in 2005 en in 2006 was hij nog sterker. En in vlakke tijdritten reed hij mee om dagwinst
Ik geloof daar niks van. Dat is volgens mij even zo geweest (op het moment dat ze bv Ricco en Vino gepakt hebben) , maar nu terug niet meer.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 00:32 schreef Ereinion het volgende:
Hij heeft het 'geluk' dat het hele peloton een stuk trager rijdt dan een paar jaar terug, waardoor hij nog steeds competitief is.
Op het moment dat Riccò en Vino gepakt werden werd er eigenlijk net zo hard bergop gereden als in de Armstrong jaren. Dit jaar zag je in de Giro dat bergen als de Zoncolan en Kronplatz enkele minuten trager werden gereden dan slechts enkele jaren geleden. Je ziet het ook aan Basso, op de Monte Bondone kwam hij in 2006 nog boven de 6.4 watt per kilo, dit jaar kwam hij in de Giro nooit boven de 6 w / kg. In de Tour zag je hetzelfde verhaal, waar Schleck en Contador in een bijna maximale prestatie niet boven de 5.9 w / kg kwamen, verre van een indrukwekkend niveau.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 12:21 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik geloof daar niks van. Dat is volgens mij even zo geweest (op het moment dat ze bv Ricco en Vino gepakt hebben) , maar nu terug niet meer.
Het feit dat er eigenlijk zo goed als niemand van de toppers nog "gepakt" wordt op dopinggebruik is trouwens eerder een bewijs dat men niet clean is, en op iets rijdt dat men nog niet kan (of wil) detecteren. Zo toevallig dat enkel de UCI mocht controleren in de Tour zal het ook wel niet zijn ...
Over een kwartiertje op Nederland 1 dus.quote:De laatste toer van Lance Armstrong
18.15-18.40 uur EENVANDAAG
De laatste Tour van Lance Armstrong is
niet de zegetocht geworden die hij zelf
in gedachten had.
Armstrongs aartsrivaal Greg Lemond moet
vrijdag getuigen voor de jury in het
onderzoek naar de dopingzaak van Floyd
Landis.
Ook start justitie een onderzoek naar
de handel en wandel van Lance zelf.Na
de grote overwinningen staat zijn
imperium nu op wankelen.
Ik snap zo'n Van Heeswijk niet.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 18:02 schreef Arcee het volgende:
[..]
Over een kwartiertje op Nederland 1 dus.
Lobato onlangs ook voor 2 jaar geschorst. Stuk minder aansprekend als Pellizotti, maar ik zou wel eens cijfers willen zien van de afgelopen jaren over het aantal geschorste renners.quote:
Wat zei hij precies? Hetzelfde als een paar weken terug? (toen ie aangaf dat ie alleen van Landis vermoedde dat ie gebruikte, maar van verder niemand in de ploeg?)quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |