abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 juni 2010 @ 21:49:14 #101
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_82256807
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 21:18 schreef DutchSL het volgende:
Voor al die andere namen is ondersteunend bewijs gevonden (afgetapte telefoongesprekken, gezien bij het dopinglab, betalingsverkeer, verklaringen van verdachten/getuigen etc.). Zo hebben Fuentes en Labarta tijdens de Giro flink lopen telefoneren over hun renners.

Ze hebben Piti wel willen onderzoeken, maar dat mocht dus niet van de rechter en toen is die bloedzak "toevallig" in Italiaanse handen gekomen.

Al met al heeft Fuentes het vrij dom aangepakt. Codenamen hadden random moeten zijn i.p.v. makkelijk te linken namen en zulke dingen bespreek je natuurlijk nooit over de telefoon.
Zoals Willy Voet het zei over die zaak: Van alles wat ik erover hoor is Fuentes gewoon een amateur ... Wie weet wie er naar de échte professionelen gaat ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  woensdag 2 juni 2010 @ 22:15:51 #102
40566 Ericr
Livewrong
pi_82258338
Dat Allan Davis en Contador niet genoemd werden in telefoongesprekken zegt ook niet veel natuurlijk, Davis en Contador waren in 2005 en begin 2006 niet meer dan leuke renners, geen renners zoals Basso die een eigen programma hadden bij Fuentes als we af mogen gaan op de telefoongesprekken tijdens de Giro van 2006.

Saiz regelde naar alle waarschijnlijkheid de zaken voor Liberty Seguros en dan zal je dus ook niet snel van iedere Libertyrenner nog specifieke info vinden. Saiz is niet voor niks gepakt toen er buisjes bloed werden overhandigd. Hij was de postiljon van de ploeg of het kan natuurlijk ook zijn dat hij de ware Blade is.
pi_82258511
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 22:15 schreef Ericr het volgende:
Dat Allan Davis en Contador niet genoemd werden in telefoongesprekken zegt ook niet veel natuurlijk, Davis en Contador waren in 2005 en begin 2006 niet meer dan leuke renners, geen renners zoals Basso die een eigen programma hadden bij Fuentes als we af mogen gaan op de telefoongesprekken tijdens de Giro van 2006.

Saiz regelde naar alle waarschijnlijkheid de zaken voor Liberty Seguros en dan zal je dus ook niet snel van iedere Libertyrenner nog specifieke info vinden. Saiz is niet voor niks gepakt toen er buisjes bloed werden overhandigd. Hij was de postiljon van de ploeg of het kan natuurlijk ook zijn dat hij de ware Blade is.
Contador liet in 2005 en 2006 toch al het nodige zien hoor. In 2005 won ie bijvoorbeeld al op een haar na de Ronde van het Baskenland en in 2006 een bergrit in de Ronde van Zwitserland.

Maar hij gold toen misschien nog niet als kandidaat Tourwinnaar. Hij werd echter wel als ik me niet vergis als snel gezien als een van de kroonprinsen van het Spaanse wielrennen.
  woensdag 2 juni 2010 @ 22:23:15 #104
40566 Ericr
Livewrong
pi_82258814
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 22:18 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Contador liet in 2005 en 2006 toch al het nodige zien hoor. In 2005 won ie bijvoorbeeld al op een haar na de Ronde van het Baskenland en in 2006 een bergrit in de Ronde van Zwitserland.

Maar hij gold toen misschien nog niet als kandidaat Tourwinnaar.
Een leuke renner dus, beloftevol maar niet op het niveau van degenen die een eigen programma hadden bij Fuentes. Dan is het ook nog maar de vraag of een Libertyrenner zonder hulp van Saiz bij Fuentes terecht is gekomen en zelf veel hoefde te regelen. Saiz was er niet vies van om zelf buizen bloed op te halen en dacht zo misschien zijn renners te kunnen afdekken. Alleen buiten dombo Fuentes gerekend die gezellig codelijsten aanhield met initialen of bijnamen.

Maar goed ik ga voor de paella waarmee Contador de losgeslagen dynepo Rasmussen bijna kon bedwingen, soort van Spaanse pindakaas.
pi_82264228
Het kwam allemaal door de timing. Het onderzoek liep gewoon in die maand en de mensen die toen contact met hem hadden of waar hij toen over gesproken heeft met Labarte hadden pech.

Botero & Zaballa: ontmoeting met Fuentes en Labarta op 4 mei
Sevilla: ontmoeting met Fuentes en Labarta op 13 mei
Jaksche: ontmoeting met Fuentes op 14 mei
Scarponi, Unai Osa (beiden Liberty Seguros), Basso & Quique Gutierrez: telefoongesprekken Fuentes-Labarta 13 & 14 mei m.b.t. de Giro
Ullrich: Pevenage stuurde een SMS naar Fuentes op 18 mei m.b.t. de Giro en Fuentes belde 20 mei terug
Nacho Gutierrez: SMS/telefoongesprek Fuentes-Labarte 22 & 23 mei, (nachtelijke) ontmoeting met Fuentes 23 mei

En verder nog een aantal bevestigingen door gevonden documenten of verklaringen van betrokkenen.
  donderdag 3 juni 2010 @ 08:39:47 #106
pi_82269864
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:48 schreef DutchSL het volgende:
Het kwam allemaal door de timing. Het onderzoek liep gewoon in die maand en de mensen die toen contact met hem hadden of waar hij toen over gesproken heeft met Labarte hadden pech.

Botero & Zaballa: ontmoeting met Fuentes en Labarta op 4 mei
Sevilla: ontmoeting met Fuentes en Labarta op 13 mei
Jaksche: ontmoeting met Fuentes op 14 mei
Scarponi, Unai Osa (beiden Liberty Seguros), Basso & Quique Gutierrez: telefoongesprekken Fuentes-Labarta 13 & 14 mei m.b.t. de Giro
Ullrich: Pevenage stuurde een SMS naar Fuentes op 18 mei m.b.t. de Giro en Fuentes belde 20 mei terug
Nacho Gutierrez: SMS/telefoongesprek Fuentes-Labarte 22 & 23 mei, (nachtelijke) ontmoeting met Fuentes 23 mei

En verder nog een aantal bevestigingen door gevonden documenten of verklaringen van betrokkenen.
bij die lijst zitten eigenlijk opvallend weinig "grote spanjaarden" (Valverde, Mancebo, ...) die ook met Fuentes werkten. Zouden die getipt geweest zijn dan géén contact op te nemen ?
  donderdag 3 juni 2010 @ 09:10:34 #107
40566 Ericr
Livewrong
pi_82270490
Vastgesteld kan toch wel worden dat Liberty 1 groot dopinghol was en het bijna onvoorstelbaar is dat er renners waren die niet gedopeerd waren binnen die ploeg. Als een ploegleider zelf de moeite neemt om bloedstalen op te halen in koeltassen dan is er toch wel sprake van georganiseerd dopinggebruik.

Liberty was gewoon het Spaanse Festina en Astana was zeker in 2007 niet veel beter.
pi_82272298
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 08:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

bij die lijst zitten eigenlijk opvallend weinig "grote spanjaarden" (Valverde, Mancebo, ...) die ook met Fuentes werkten. Zouden die getipt geweest zijn dan géén contact op te nemen ?
Wat denk je, dat Fuentes elke drie weken al zijn klanten ontmoet? En geloof je werkelijk dat ze het risico nemen het onderzoek in gevaar brengen om een Valverde of Contador (toen echt geen grotere naam dan een Sevilla) te tippen? Nogal een complottheorie.. ze hadden ook gewoon het hele onderzoek achterwege kunnen laten of bewust in de soep laten lopen als ze zo nodig de Spaanse toppers wilden beschermen.

Mancebo is zoals ik eerder al schreef wel één van de bevestigden, alleen niet op basis van een ontmoeting of telefoongesprek in die meimaand, maar op basis van een gevonden document getiteld “PACO 2004-05-06 Informe Prueba Esfuerzo Mancebo”.

Contador en de buitenlander Davis zijn toen echt niet voor niks expliciet vrijgepleit in deze zaak, terwijl (toen) grote namen als Valverde, Casero, Plaza en Garcia Quesada die ook niet bevestigd konden worden weer niet zijn vrijgepleit.

Als je in beschermacties wilt denken, dan zijn deze toch vooral na het onderzoek gebeurd in de rechtzaken. Al is dat naar mijn mening ook veel te makkelijk, de Spaanse wetgeving was gewoon niet toereikend.. zoals het in bijna alle wielerlanden zonder dopingwet zoals in Italië of Frankrijk niet toereikend zou zijn geweest. Ze hebben de Spaanse wetgeving voor Valverde zelfs omzeild door de Italianen die bloedzak te geven.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 16:20:00 #109
pi_82501196
quote:
RadioShack-verzorger ontloopt dopingcontrole

De ploeg van RadioShack heeft vorige week, tijdens een oefenstage in de Franse Alpen, eens goed gelachen met een dopingcontrole. Het is eens wat anders.

Controleurs van het Franse antidopingagentschap waren naar de Alpen afgezakt, waar enkele RadioShack-renners de Alpenetappes van de Tour de France aan het verkennen waren. Maar hun huiswerk hadden ze niet echt gemaakt.

Op de lijst van te controleren renners stond naast de naam van onder anderen Levi Leipheimer ook die van Geert Tybergien. Maar dat is een West-Vlaamse verzorger van de ploeg. "Nadat ik mijn buikje had getoond, waren ze er toch van overtuigd dat ik geen renner ben", lacht Tybergien in Gazet van Antwerpen.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 17:03:40 #110
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_82503750
AFLD
pi_82507334
Ow, dat is de truc van Bruyneel, toch de verzorgers' bloed laten testen ipv de renners!
Jack does it in real time...
pi_82607589
quote:
Astana-verleden achtervolgt Johan Bruyneel
donderdag 10 juni 2010, 10u36Bron: BelgaAuteur: drd

Astana-verleden achtervolgt Johan Bruyneel
Photo News

ALLES OVER

Astana

Team RadioShack

Johan Bruyneel is vorige maand in Parijs gehoord in het kader van een dopingonderzoek dat gestart werd in de Tour 2009. Speurders vonden toen in de containers met medisch afval van het Astana-team infusiemateriaal, schrijft L'Equipe.
Bruyneel, vandaag algemeen manager van RadioShack, werd net als de Fransman Alain Gallopin (toenmalig sportief directeur bij Astana) gehoord door onderzoekers van het Franse centrale agentschap dat waakt over de publieke gezondheid (OCLAESP).

'Ze werden allebei langdurig ondervraagd over een zaak die handelt over een inbreuk tegen de code van de sport, namelijk het onnodig gebruik van infusiemateriaal buiten noodsituaties. Beide mannen ontkenden elke betrokkenheid', aldus L'Equipe.

Nog volgens de Franse sportkrant hebben de speurders ook een onderzoek geopend tegen Caisse d'Epargne. Tegen de Spaanse wielerploeg zouden sterke vermoedens bestaan van georganiseerd bloeddopinggebruik. .
Georganiseerd dopinggebruik bij Caisse volgens L'Équipe.
  donderdag 10 juni 2010 @ 11:27:37 #113
40566 Ericr
Livewrong
pi_82607706
Ah de Tour gaat weer beginnen, nog maar wat dopingverhalen die nergens toe gaan leiden. Misschien nog even een interview met Landis in wat kranten plaatsen.
pi_82607784
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 11:27 schreef Ericr het volgende:
Ah de Tour gaat weer beginnen, nog maar wat dopingverhalen die nergens toe gaan leiden.
Behalve als ze gaan over een gele trui-drager van Rabobank.. Die wordt meteen door de ploegleiding het team uit gegooid.
  donderdag 10 juni 2010 @ 11:35:24 #115
40566 Ericr
Livewrong
pi_82608099
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 11:29 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Behalve als ze gaan over een gele trui-drager van Rabobank.. Die wordt meteen door de ploegleiding het team uit gegooid.
Dat duurde ook wel even en achteraf bleek het terecht. Tijdens de Tour zal er ook wel weer genoeg gedonder zijn in de media.
pi_82609596
Ai, ja er waren natuurlijk al wel die verhalen over Lance, dat hij zich gedopeerd zou hebben vorig jaar en dat zijn bloedwaarden verdacht waren. Laten we hopen dat dit geen probleem wordt met het oog op de Tour.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  donderdag 10 juni 2010 @ 13:01:19 #117
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_82612318
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 11:29 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dat was gewoon damage control. Rasmussen zou sowieso hangen, nu leek het alsof het team het ook afkeurde en droeg alleen de kip de gevolgen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 10 juni 2010 @ 13:47:40 #118
40566 Ericr
Livewrong
pi_82614651
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 12:04 schreef JohnDDD het volgende:
Ai, ja er waren natuurlijk al wel die verhalen over Lance, dat hij zich gedopeerd zou hebben vorig jaar en dat zijn bloedwaarden verdacht waren. Laten we hopen dat dit geen probleem wordt met het oog op de Tour.
Als Astana hangt dan Contador ook. Maar die infuusgeruchten zijn al van vorig jaar en zoveel heeft dat niet opgeleverd.
pi_82630904
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 13:01 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Dat was gewoon damage control. Rasmussen zou sowieso hangen, nu leek het alsof het team het ook afkeurde en droeg alleen de kip de gevolgen.
Zoals bij ieder dopinggeval van Breukink.
pi_82631544
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 19:10 schreef thijsdetweede het volgende:

[..]

Zoals bijna bij ieder dopinggeval van Breukink.
pi_82653843
quote:
Dopingzondaars krijgen plak terug
Update: donderdag 10 jun 2010, 19:09

Kogelslingeraars Vadim Devjatovski en Ivan Tichon uit Wit-Rusland moeten hun olympische medaille terugkrijgen. Dat is door het internationale sporttribunaal CAS in Lausanne besloten.

Devjatovski won bij de Spelen van 2008 zilver en Tichon brons, maar ze werden bij de dopingcontrole beiden positief bevonden op testosteron.

De twee vochten de beslissing van het IOC om hen de medailles te ontnemen aan bij het CAS en werden nu in het gelijk gesteld. Het CAS stelde dat de geldende regels niet in acht zijn genomen door het laboratorium in Peking dat de tests destijds uitvoerde.

Bron: NOS
Ik vraag me af wat er heeft geschort aan de dopingtests.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 13:43:08 #122
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_82663257
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 19:22 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Volgens mij vloog die referentie aan de intralipid affaire stevig over je hoofd...
  zondag 13 juni 2010 @ 14:32:34 #123
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_82741359
'Jong geleerd is oud gedaan', moeten ze gedacht hebben bij de Lucchini Unidelta ploeg. De hele ploeg is uitgesloten van verdere deelname aan de Baby Giro (Girobio) nadat de politie diverse medicijnen en mogelijke apparatuur voor bloeddoping had gevonden. In het reglement van de Baby Giro is het voor de renners zelfs verboden om multivitaminen en dergelijken in te nemen.

http://www.cyclingnews.co(...)-after-police-search
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_83006592
AMSTERDAM - Pierre Bordry heeft weer eens kritiek geuit op het dopingtestprogramma van de UCI. De baas van de Franse antidopingwaakhond AFLD noemt het testprogramma van de wielerunie tijdens de Tour de France 'voorspelbaar en niet effectief'.
© ANP

Bordry deed dat dinsdagavond in het Duitse tv-programma Frontal 21. Vorige maand e-mailde Bordry UCI-baas Pat McQuaid al met het verzoek om ook dopingtests uit te mogen voeren tijdens de Tour.

"De tests zijn zo opgezet dat de renners van tevoren weten wanneer ze plaatsvinden", meent Bordry.

"Er zijn niet genoeg gerichte controles, te weinig training voor testers en te weinig onaangekondigde dopingcontroles. Iemand die doping wil gebruiken, kent het systeem goed."

Kritiek

Bordry uitte ook kritiek op de volgens hem lakse testers van de UCI. Die wachtten vorig jaar tijdens de Tour tot wel vijftig minuten buiten de Astana-bus voor ze werden toegelaten.

"We weten dat een paar minuten al voldoende zijn om een bloedprofiel weer op orde te krijgen."

Whereabouts

Doping zou vooral tijdens de trainingsweken worden gebruikt en niet zozeer tijdens een grote koers. Bordry onderschrijft dat en wil van de UCI de 'whereabouts' ontvangen van teams die in Frankrijk trainen.

"Er zijn teams die hun gegevens nooit geven of pas als het te laat is. We willen renners controleren tijdens hun trainingen in Frankrijk, maar zonder whereabouts wordt het moeilijk om ze te vinden."

Interessant wat hij zegt ook over dat bloedprofiel hè. Als dat echt zo is, dat je dat binnen een paar minuten weer op orde kunt brengen, dan wordt er nog flink wat gedopeerd. Overigens heb ik dat wel vaker gehoord, dat je door het drinken van een halve liter water of het nemen van een injectie zo je bloedwaarden weer goed krijgt, maar natuurlijk wist ik niet of dat wel klopte.
  donderdag 24 juni 2010 @ 20:07:09 #125
pi_83257899
Jammer ... Sowieso opvallend dat net in de jaren dat het AFLD de controles uitvoerde in de Tour de dopinggevallen opdoken ..
quote:
AFLD mag geen dopingcontroles uitvoeren tijdens Tour

Het Wereldantidopingagentschap WADA weigerde woensdag een aanvraag van het Franse Antidopingagentschap (AFLD) om zelf zijn controles te mogen uitvoeren tijdens de Ronde van Frankrijk. Het WADA bood evenwel een alternatief aan, waarbij onafhankelijke controleurs ingeschakeld worden.

Hoewel de verantwoordelijkheid voor de dopingtesten tijdens de Tour bij het UCI ligt, trachtte het AFLD om het WADA te overtuigen de toestemming te geven voor het uitvoeren van een zestigtal eigen dopingtests.

Het Franse agentschap had zijn aanvraag gesteund door mee te delen dat alleen zij toegang hebben tot vertrouwelijke informatie van de politie en douanediensten, en dat ze die informatie niet kunnen delen met andere organisaties. Met de gegevens zou het AFLD naar eigen zeggen meer gerichte controles kunnen doen.

Het AFLD stelde in ook de doortastendheid van de UCI-controles in vraag. De twee organisaties leven op voet van oorlog met mekaar, sinds hun gefaalde samenwerking tijdens de vorige editie van de Tour. Het WADA besliste woensdag dus 'de toestemming tot eigen controles tijdens de Tour 2010' niet te verlenen aan het AFLD.

Daarnaast stelde het WADA aan het Franse agentschap voor om de namen door te spelen van de wielrenners die ze doelgericht wilden controleren. Op die manier kunnen de doelgerichtere tests door de controleurs van het UCI uitgevoerd worden, onder het wakende oog van onafhankelijke observatoren in dienst van de WADA.
  woensdag 30 juni 2010 @ 00:37:36 #126
pi_83473574
quote:
Grote dopingrazzia in Noord-Italië

di 29/06/2010 - 22:23 De Italiaanse politie heeft in het noorden van Italië enkele tientallen huiszoekingen uitgevoerd. De speurders klopten naar verluidt aan bij een dertigtal wielrenners en wielerdokters.

Bij de dopingrazzia zijn meer dan 100 agenten ingezet. De politie nam verboden geneesmiddelen en computers in beslag. Het openbaar ministerie van Padua had de opdracht gegeven voor de razzia.

Over welke renners en producten het gaat, is niet bekendgemaakt. De Italiaanse justitie is voorlopig karig met commentaar. De razzia komt aan de vooravond van de Tour de France, die zaterdag begint in Rotterdam.
pi_83479330
quote:
Anche Velo tra i ciclisti coinvolti nell'inchiesta, ma nella sua bitazione non sarebbe stato rinvenuto nulla
Marco Velo dus erbij, maar in zijn huis is niets gevonden blijkbaar

[ Bericht 1% gewijzigd door JohnDDD op 30-06-2010 10:19:08 ]
pi_83479576
Anche is geen naam, dat is Italiaans voor "ook". Marco Velo zal het over gaan.
pi_83479852
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 10:11 schreef DutchSL het volgende:
Anche is geen naam, dat is Italiaans voor "ook". Marco Velo zal het over gaan.
Ik spreek vloeiend Italiaans maar dat was hier blijkbaar het probleem, als ik een stukje in het Italiaans lees wil ik het dan ook meteen gaan typen op Fok

Marco Velo idd eentje van Lefevre!
  woensdag 30 juni 2010 @ 10:24:27 #130
pi_83480071
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 10:18 schreef JohnDDD het volgende:
eentje van Lefevre!
Wat wil je dan dat die arme Lefevre doet ? Als de Cancellara's al met brommertjes beginnen te rijden moet hij z'n renners toch wel doping geven om die te kunnen volgen zeker ...
pi_83486300
quote:
De Italiaanse politie heeft gisteren in Noord-Italië verschillende huizen van wielrenners en meerdere artsenpraktijken doorzocht.

Bij die antidopingrazzia werden meer dan 100 agenten ingezet. Er werden verboden producten gevonden bij enkele beloften. Ook bij vier profs werden huiszoekingen gedaan: Marco Velo (Quick Step), Raffaele Ferrara, Marco Corti en Riccardo Chiarini. Maar bij hen werd niks gevonden. Het onderzoek richtte zich vooral op dokter Filippo Manelli.
Bron
pi_83605678
Blood Brothers

http://online.wsj.com/art(...)p_LEADNewsCollection

Interessant stukje.
pi_83605710
nog geen vermelding naar Florencio??

http://sporza.be/cm/sporz(...)cio_mag_niet_starten
  vrijdag 9 juli 2010 @ 09:48:57 #135
40566 Ericr
Livewrong
pi_83838538
Wel in opspraak maar het gaat in feite nergens over, een middel dat totaal niet bijdraagt aan de prestatie.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 15:04:25 #136
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_83851899
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 09:48 schreef Ericr het volgende:
Wel in opspraak maar het gaat in feite nergens over, een middel dat totaal niet bijdraagt aan de prestatie.
Als het middel niet zou bijdragen aan de prestatie/andere middelen maskeert, zou het niet op de dopinglijst staan. Dus tsja.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 23:44:59 #137
pi_83870436
Ohja , en Keisse is opnieuw geschorst dus
pi_83876731
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 15:04 schreef Zelva het volgende:

[..]

Als het middel niet zou bijdragen aan de prestatie/andere middelen maskeert, zou het niet op de dopinglijst staan. Dus tsja.
Inderdaad. Marihuana-gebruik is bijvoorbeeld een groot voordeel in bijna alle sporten.
pi_84037174
Armstrong Investigation Heating Up
By MICHAEL S. SCHMIDT and JULIET MACUR
Published: July 13, 2010

Federal authorities investigating possible fraud and doping charges against Lance Armstrong and his associates have issued grand jury subpoenas to witnesses, according to several people briefed on the case.

The people spoke on the condition of anonymity because they did not want to be identified discussing a federal investigation.

The grand jury subpoenas represent a significant step in the investigation into whether Armstrong and others on the United States Postal Service cycling team were involved in systematic doping in the early- to mid-2000s.

That federal investigation was kick-started this year when the rider Floyd Landis, who was stripped of the 2006 Tour de France title for doping, told investigators that he and other riders on the Postal Service team had engaged in doping together.

In particular, Landis said the team used its money to buy doping products and that Armstrong and the team manager, Johan Bruyneel, had encouraged doping on the team. Landis said that at one race the team bus came to a halt for the riders — including Armstrong and the United States road racing national champion George Hincapie — to conduct blood transfusions.

Armstrong, who is in 31st place at this year’s Tour de France, has repeatedly said he has never used performance-enhancing drugs or methods. He also has never been sanctioned for a doping violation. He has said that Landis’s claims are not true and that Landis, who had lied about his own doping practices until recently, is not credible.

Landis, who has met several times with the lead agent on the case, Jeff Novitzky, is not thought to be among the witnesses the authorities want to question before the grand jury, at least at this point. But other riders, including several who are competing at the Tour, have already been contacted by investigators.

At least two people previously involved with the United States Postal Service Team told investigators of their past doping practices.

Officials involved in the case said the investigators were especially interested in the people who helped finance the Postal Service squad, which included Armstrong.

That team was owned by Tailwind Sports, a company that Thom Weisel, of the investment banking firm Thomas Weisel Partners Group, founded before Armstrong’s first Tour victory in 1999.

Armstrong, his longtime team manager Bruyneel, his agent Bill Stapleton and others eventually became part owners of Tailwind.
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:47:11 #140
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_84037647
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 10:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Inderdaad. Marihuana-gebruik is bijvoorbeeld een groot voordeel in bijna alle sporten.
Drie weken cocaine gebruiken ook wel denk ik.
pi_84095029
Vraag me trouwens al een tijdje af in hoeverre het voor renners nog mogelijk is zgn. minidoses EPO te nemen. We hebben in het verleden wel eens gelezen dat het voor renners mogelijk is een minidosis te nemen die dan na een aantal uur al niet meer zichtbaar is in de urine. Tegenwoordig kun je natuurlijk op bijna alle mogelijke momenten gecontroleerd worden; één moment waarop je echter niet gecontroleerd kunt worden is in de koers zelf. Ik vraag me af of renners bijv. bij de start een minidosis EPO kunnen nemen die dan na de race al niet meer vindbaar is in de urine.
  donderdag 15 juli 2010 @ 16:19:10 #142
pi_84095531
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 16:08 schreef JohnDDD het volgende:
Vraag me trouwens al een tijdje af in hoeverre het voor renners nog mogelijk is zgn. minidoses EPO te nemen. We hebben in het verleden wel eens gelezen dat het voor renners mogelijk is een minidosis te nemen die dan na een aantal uur al niet meer zichtbaar is in de urine. Tegenwoordig kun je natuurlijk op bijna alle mogelijke momenten gecontroleerd worden; één moment waarop je echter niet gecontroleerd kunt worden is in de koers zelf. Ik vraag me af of renners bijv. bij de start een minidosis EPO kunnen nemen die dan na de race al niet meer vindbaar is in de urine.
Theoretisch wellicht mogelijk , maar of ze het risico nemen ?
pi_84099182
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 16:19 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Theoretisch wellicht mogelijk , maar of ze het risico nemen ?
Stel dat ze zeker weten dat zoiets 3-4 uur in de urine blijft, dan weten ze 100% zeker dat ze in die uren niet gecontroleerd worden. Hoewel ze dan beter 's avonds een kuurtje kunnen doen.
pi_84100561
Want je weet zeker dat er nooit 5 of 10 minuten voor de start een controle is gedaan? Zelfs een miniportie nemen en alle voorbereidingen die daarbij komen nemen wel wat langer dan 5 tot 10 minuten in beslag. Met voorbereidingstijd en alles erbij is het risico op een controle gewoon nog steeds te groot. Ik schat dat het risico om op deze manier betrapt te worden vele malen groter is dan bij het gebruik van een vernieuwe soort EPO. Bij dat laatste alleen maar hopen dat ze niet een monster invriezen en na x jaren je alsnog positief bevinden..
  vrijdag 16 juli 2010 @ 16:53:01 #145
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_84138077
quote:
Roel Paulissen test positief en beëindigt carrière

De regerende Belgische kampioen in het mountainbiken Roel Paulissen heeft in juni twee keer positief getest op het verboden hormoon clomifeen en beëindigt zijn carrière met onmiddellijke ingang.

De controles vonden op 6 juni tijdens een wedstrijd in Verviers en op 19 juni buiten competitie plaats. In de urinestalen werden sporen van het verboden hormoon clomifeen aangetroffen. Ook de inmiddels uitgevoerde tegenexpertise bevestigde deze resultaten. Dat maakte zijn communicatieverantwoordelijke MTB2 Media vrijdagnamiddag bekend.

Paulissen: 'Ik ben geschokt'

Paulissen was jarenlang de beste Belgische mountainbiker. De zevenvoudige Belgische kampioen heeft met verbazing kennis genomen van de uitslag van de positieve controles. 'Ik ben geschokt. Als voorvechter van een cleane wielersport kan ik niet begrijpen hoe dit mogelijk is. Ik zal dan ook een uitgebreid en diepgaand onderzoek laten uitvoeren naar de mogelijke oorzaak van de aanwezigheid van de stof in mijn lichaam. Dat neemt niet weg dat ik de volledige verantwoordelijkheid zal dragen en de consequenties en mogelijke sancties zal accepteren.'

Inmiddels is dokter Douwe de Boer, de dokter die ook aanwezig was bij de tegenexpertise, een onderzoek gestart. 'Uit de eerste analyses van de laboratoriumrapporten blijkt dat de aangetroffen concentratie van het middel laag is. Het is niet voor de hand liggend dat mannelijke sporters bewust clomifeen gebruiken, omdat het wetenschappelijk bewijs dat het medisch werkzaam is niet stevig genoeg is. Het is wel voor de hand liggend dat mannelijke sporters middels met clomifeen verontreinigde supplementen onbedoeld en onwetend tot zich kunnen nemen', verklaarde dokter de Boer.

Roel Paulissen domineerde tijdens zijn volledige carrière het Belgische mountainbiken. Hij werd in zijn carrière zeven keer Belgisch kampioen (1999, 2001, 2002, 2003, 2004, 2008 en 2009).

Vanaf 1999 werd Paulissen eliterenner. Een jaar later wist hij zich al te plaatsen voor de Olympische Spelen van Sydney, waar hij een zeventiende plaats behaalde.

In het begin van zijn carrière reed Paulissen in de schaduw van Filip Meirhaeghe. In 2001 werd hij profrenner en ging in Antholz in Zuid-Tirol (Italië) wonen.

Vanaf 2003 maakte Paulissen deel uit van de wereldtop met een Wereldbekerzege en een derde plaats op het wereldkampioenschap in het Zwitserse Lugano. Een jaar later in 2004 werd de Limburger zowel op de Olympische Spelen van Athene als op het wereldkampioenschap vierde. Op het einde van dat jaar won hij ook de finalewedstrijd van de wereldbeker.

Op het Werelkampioenschap Mountainbikemarathon raapte Paulissen heel wat eremetaal. In 2006 behaalde hij brons, in 2007 zilver. In 2008 werd Paulissen wereldkampioen marathon nadat Sauser werd gedeclasseerd wegens onregelmatig sprinten. Een jaar later wist Paulissen zijn wereldtitel te verlengen.

In 2008 mocht Paulissen opnieuw naar de Olympische Spelen, maar moest in Peking tevreden zijn met een teleurstellende 19de plaats.

Trouwens hetzelfde middel waarop Sutherland werd betrapt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 18 juli 2010 @ 00:36:23 #146
pi_84186873
Lemond: "Armstrong zal ontmaskerd worden"

Drievoudig Tour-winnaar Greg LeMond heeft in de Duitse krant Süddeutsche Zeitung nog eens stevig uitgehaald naar zijn landgenoot Lance Armstrong. "Armstrong is het slechtste wat de wielersport overkomen is", zegt LeMond.

Greg LeMond trekt in het interview in de Suddeutsche Zeitung fel van leer tegen zevenvoudig Tour-winnaar Lance Armstrong. "Als Lance een gewone renner geweest zou zijn, en geen overlever van kanker met een hele machine rond zich, dan zou hij al lang oud nieuws geweest zijn", zegt LeMond.

LeMond beweert dat Armstrong in 1999, het jaar van zijn eerste Tour-zege, positief getest heeft. LeMond verwijst daarvoor naar een doofpotoperatie door de Internationale Wielerunie UCI.

"Armstrong heeft de voorbije jaren 125 000 dollar overgeschreven naar de UCI. Zwijggeld, net zoals bij de maffia", wijst LeMond met een beschuldigende vinger naar de UCI.

LeMond wijt ook het eerste afscheid van Armstrong in 2005 aan de geruchten die toen opdoken dat bij het hertesten van stalen in 1999 sporen van epo waren gevonden.

"Armstrong zal ontmaskerd worden als dopinggebruiker, dat weet ik zeker. Hij is verleden tijd", zegt LeMond. "Dat de UCI betrokken is, wat ik vrees, maakt het nog interessanter."

Greg Lemond moet over twee weken getuigen voor de jury in het onderzoek naar de dopingbeschuldigingen van Floyd Landis tegenover Lance Armstrong.
pi_84190674
Ben benieuwd wat er uit komt. Ik had ook al ergens gelezen dat Frankie Andreu tegen Armstrong getuigd had.
pi_84191433
Wat ik niet begrijp is dat Frankie Andreu voor de TV werkt en daar gewoon regelmatig Armstrong interviewt, zou Lance toch niet aan meewerken als Andreu tegen hem had getuigd?

Had wel eens vaker zoiets gehoord dat Andreu zou hebben verklaard dat Armstrong tegen een dokter had gezegd dat ie verboden middelen had gebruikt. Of was dat weer iemand anders?
  maandag 19 juli 2010 @ 11:58:16 #149
pi_84228421
Andreu deed die uitlatingen al in 2006. En bekende toen ook zijn eigen doping gebruik ...
  woensdag 21 juli 2010 @ 13:21:24 #150
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_84312079
Bruyneel acknowledges that Discovery bikes were sold on eBay

By:
Cycling News
Published:
July 21, 08:48,
Updated:
July 21, 09:19

Denies knowing where the money went

Johan Bruyneel has confirmed that one of his past teams sold bikes, but said it was after Discovery Channel had ended its sponsorship in 2007, and that he had “no idea” where the money had gone.

Floyd Landis had claimed recently that the US Postal team sold bikes to help fund the team's doping programme. He said that some 60 bikes were not accounted for, and that they had been sold for cash.

"What Floyd is saying is that 60 bikes were missing," Bruyneel said to the AP. "I have absolutely no idea where he got that from."

Bruyneel acknowledged that "At the end of the Discovery Channel's sponsorship, I think there were bikes sold on eBay. It was done by the team.

He said the bikes were team property and that Trek Bicycle Corp. knew some were given away "for the purpose of maintaining relationships" with the other team sponsors.

Trek has allegedly been subpoenaed to provide documents to a grand jury investigation looking into Landis' claims of doping. The US-based bike producer denied any knowledge of the actions as charged by Landis.

"Trek has no knowledge of the sale of any team bikes to purchase drugs," Trek said in a statement issued earlier this month. . "We did not, and never would, condone such activity. Trek does not support doping in cycling and has included in all of its sponsorship contracts the right to terminate any athlete who violates the doping rules."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')