Nou ja het is wel een vraag die me al een tijdje bezig houdt i.d.d. Er zijn ook denk ik best wel wat "logische" verklaringen te geven. Helaas zal het waarschijnlijk wetenschappelijk gezien gewoon niet interessant genoeg zijn aangezien het maar om een aantal extreme gevallen gaat.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:51 schreef arie_bc het volgende:
@ Oompa
Dat zijn inderdaad ook de gedachten die bij mij opkwamen, eigenlijk zouden we daar eens een topic over moeten openen. Zowel de beweegredenen van complotters/denialists zijn interessant maar meer iets voor de psychologie, als wel dat het behandelen van het complot tegen overheden interessant is. Eigenlijk spannen de complotters gewoon samen tegen de waarheid
Over zoiets heb ik weleens een topic geopend:quote:Op maandag 31 mei 2010 22:51 schreef arie_bc het volgende:
Dat zijn inderdaad ook de gedachten die bij mij opkwamen, eigenlijk zouden we daar eens een topic over moeten openen. Zowel de beweegredenen van complotters/denialists zijn interessant maar meer iets voor de psychologie, als wel dat het behandelen van het complot tegen overheden interessant is. Eigenlijk spannen de complotters gewoon samen tegen de waarheid
Volgens mij heb ik daar nog in lopen zaniken omdat ik het nogal stemmingmakend vond en niet echt objectiefquote:Op maandag 31 mei 2010 23:01 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Over zoiets heb ik weleens een topic geopend:
Stelling: Mensen die overal complotten in zien,
Maar de complotters werden daar niet blij van (zachtjes uitgedrukt). Uiteindelijk kreeg ik de vraag van ToT of het topic op slot mocht, dus ik heb daar toen maar in toegestemd
.
Ik doe dat met opzet. Ik laat jullie kritisch nadenken over de zaken die ik aankaart in de hoop dat jullie nadenken over wat je zegt. Zelf heb ik meestal al nagedacht over die zaken en af en toe zet ik er dan ook een suggestie bij, van wat een plausibele verklaring zou kunnen zijn.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:51 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Omdat je ook stupide bezig bent, je stelt de hele tijd zogenaamd "scherpe kritische vragen" maar gaat totaal niet in op de obvious antwoorden.
Die autos niet versleept? Zoek even op wanneer de foto gemaakt is en je hebt je antwoord. Het lijkt mij niet dat ze autos midden op straat laten staan wanneer er hulpdiensten langs moeten.
Andere kenmerken van brand: dingen branden op, de resten zijn stof dat gemakkelijk weg waait (wind stond naar de autos toe zoals je aan de omgeving kunt zien) wrakstukken die direct autos hebben geraakt zie je niet omdat de foto laag bij de grond genomen is.
De weg is gebruikt dus wrakstukken op de weg moeten opgeruimd zijn.
Vrij veel van de resten die naar beneden zijn gevallen was deels brandend papier, dit kan weggewaaid zijn.
een andere, veel logischere en geloofwaardige optie zou natuurlijk een starwars beam uit de ruimte zijn
Het was dan ook een stelling, geen waarheidquote:Op maandag 31 mei 2010 23:03 schreef oompaloompa het volgende:
Volgens mij heb ik daar nog in lopen zaniken omdat ik het nogal stemmingmakend vond en niet echt objectief
Waarom is dat dan? Waarom zijn er zoveel van die sites?quote:Op maandag 31 mei 2010 22:54 schreef Redux het volgende:
[..]
Het lastige is ook dat het internet is 'vervuild' met de complottheorieen. Zoek maar eens een willekeurig 9/11 onderwerp in google, en zie hoeveel complottheorie-sites en complot-info je ziet. Youtube staat vol met complotfilmpjes. Dus ja, ben je redelijk nieuw en heb je interesse in dit onderwerp en begin je te zoeken, dan is het knap als je door de complot-sites heen kan kijken.
Je spreekt jezelf tegen, nu doe je het opeens om ons kritisch na te laten denken terwijl je dat zelf al gedaan hebt, een paar paginas geleden gaf je nog toe geen enkele van je bronnen te hebben gelezen.quote:Op maandag 31 mei 2010 23:05 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik doe dat met opzet. Ik laat jullie kritisch nadenken over de zaken die ik aankaart in de hoop dat jullie nadenken over wat je zegt. Zelf heb ik meestal al nagedacht over die zaken en af en toe zet ik er dan ook een suggestie bij, van wat een plausibele verklaring zou kunnen zijn.
Toch is er niet altijd een plausibele verklaring en ik hoop dan dat jullie dat ook inzien. Vaak is dat niet zo en dan begint het negeren en belachelijk maken. De antwoorden die jullie geven zijn ook niet altijd zo obvious als jij me nu wilt doen geloven.
Over de foto: Uit niets blijkt dat die auto's daar in die staat zijn neergezet. Het kán, maar uit de foto blijkt dat gewoon niet. Tenminste, laat ik het goed zeggen... IK zie het iig niet. Wanneer is die foto eigenlijk gemaakt dan? Dat heb ik zo 1, 2, 3 niet kunnen vinden.
En flauw dat je nu meteen met die Star Wars Beam aan komt zetten. Makkelijk hé?
Brandend papier dat tegen auto's aanwaait en ze in lichterlaaie zet. Mja.. dát lijkt mij vrij onwaarschijnlijk. Waar op de foto's en beelden zie jij brandend papier vliegen? Als dat er is, dan wil ik dat graag zien.
Ik gaf niet toe geen enkele van mijn bronnen te hebben gelezen.quote:Op maandag 31 mei 2010 23:08 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf tegen, nu doe je het opeens om ons kritisch na te laten denken terwijl je dat zelf al gedaan hebt, een paar paginas geleden gaf je nog toe geen enkele van je bronnen te hebben gelezen.
Daarnaast lees je zelfs onze antwoorden niet, je blijft maar aankomen met je puin dat in een "pisboogje" vliegt maar bent incapabel om uit te leggen waarom dat vreemd is en niet normaal zou kunnen?
Het geloven in een complot geeft je een stem denk ik. Het is 'stoer' als je een complot aanhangt en je daar het fijne van weet, je betekent iets als je anderen -zelfs de overheid- hier te slim af mee bent, je bent geen zwak schaap wat z'n simpele leventje leidt.quote:Op maandag 31 mei 2010 23:07 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Waarom is dat dan? Waarom zijn er zoveel van die sites?
Ik vind het jammer dat er zoveel belachelijke theorieën over zijn, maar dat er theorieën zijn, vind ik niet verwonderlijk.
das waar, niet geen, sommigequote:Op maandag 31 mei 2010 23:17 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik gaf niet toe geen enkele van mijn bronnen te hebben gelezen.Lekker he... woorden verdraaien?
*Kuch*... overigens heb ik aangegeven waarom ik het raar vind dat het puin met een pisboog naar beneden komt en dat sommige brokstukken tegen de zwaartekracht in lijken te worden gecatapulteerd. En incapabel in het maken van natuurkundige berekeningen, ja... dat ben ik
Hier dan speciaal voor jou, nogmaals een CD filmpje waaruit blijkt dat CD helemaal nog niet zo'n gekke gedachte is.
Ach kom, je hebt niks van het NIST rapport gelezen maar kwam een discussie terug wel met de opmerking dat het NIST rapport op diverse punten herzien zou moeten worden. Je bent in een discussie en je neemt stellingen in waar je geen kennis van hebt. En je hebt daar allerlei redenen voor en je claimt een neutrale stelling te hebben in de discussies.quote:Op maandag 31 mei 2010 23:17 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik gaf niet toe geen enkele van mijn bronnen te hebben gelezen.Lekker he... woorden verdraaien?
Gast... ik ben 31. Denk je dan nog dat ik zo nodig stoer moet zijn?quote:Op maandag 31 mei 2010 23:20 schreef Redux het volgende:
[..]
Het geloven in een complot geeft je een stem denk ik. Het is 'stoer' als je een complot aanhangt en je daar het fijne van weet, je betekent iets als je anderen -zelfs de overheid- hier te slim af mee bent, je bent geen zwak schaap wat z'n simpele leventje leidt.
Ik denk dat je daarom een enorme wildgroei aan complot-info op internet hebt. Het officiele is niet spannend, waarom zou je een 9/11 film op youtube zetten als er geen verhaal aan vast zit?
Eerlijk gezegd had ik je gezien je reacties jonger ingeschat, misschien wel onder de 20.quote:
Ik doelde verder niet op jou, eerder op lambiekje en (oude discussies) baajguardian.quote:Denk je dan nog dat ik zo nodig stoer moet zijn?
Ik vind het ook interessant, tegelijkertijd irriteren me de complottheorieen en de mensen die daarin geloven en heb ik een drang daar tegenin te gaan.quote:Waarom ik dit doe? Omdat ik +/- 9 jaar geleden met open muil voor CNN zat en zie dat sinds 9/11 de wereld veranderd is. Wellicht is die verandering niet nodig geweest en daar wil ik graag achter komen. Niet dat ik de illusie heb dat mij dat wel even gaat lukken. Buiten dit is het gewoon ook leuk vermaak en vet interessant.
Ik ben niet geneigd een of andere dame op FOK te geloven die pretendeert a.d.h.v. haar kennis wel even alles te kunnen verklaren terwijl diverse opmerkingen van deze dame niet suggereren dat ze ook daadwerkelijk beschikt over de juiste kennis. Maar goed, dat is een andere discussie.quote:Op maandag 31 mei 2010 23:22 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
das waar, niet geen, sommigePunt staat nog steeds though, zolang je degene bent met de minste kennis ben je niet degene die anderen moet educeren.
Nou ik heb dus wel een redelijke kennis van natuurkunde en heb je al meerdere keren verteld dat het niet raar is. Nu kun je oeverloos blijven herhalen dat je het raar vindt, of misschien opzoeken waarom het niet raar is als je mij niet wilt geloven. Met die tweede optie leer je nog iets, met die eerste optie kom je redelijk kortzichtig over.
Daarnaast is er volgens mij al 3 keer in de afgelopen 2 dagen gepost dat als dat filmpje ook maar iets bewijst dat dat is dat 9-11 iig niet door explosieven is veroorzaakt.
dat is het grote probleem met "discussieren" met jou, je weigert gewoon ook maar een hercencel te besteden aan wat wij zeggen. Niemand van ons heeft hier "maar wat geroepen' en als je ook maar 5 minuten de tijd zou nemen om je even in te lezen in de onderwerpen waar je "kritisch' over bent zou je jezelf dat realiseren.Maar juist omdat je zelfs te lui bent om dat te doen en ondertussen roept dat je graag meer wilt weten kan niemand je meer serieus nemen.quote:Op maandag 31 mei 2010 23:29 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik ben niet geneigd een of andere dame op FOK te geloven die pretendeert a.d.h.v. haar kennis wel even alles te kunnen verklaren terwijl diverse opmerkingen van deze dame niet suggereren dat ze ook daadwerkelijk beschikt over de juiste kennis. Maar goed, dat is een andere discussie.
En dat over dat filmpje is inderdaad gepost ja. Was het ook overtuigend. Nee. Iemand riep maar wat.
Ik vind dit ook altijd zo jammer. Omdat CD mogelijk zou zijn is dat een reden om een complot te bedenken. Ik kan wel 100 manieren verzinnen om zo'n toren naar beneden te halen maar dat maakt het nog geen waarheid of mogelijkheid.quote:Op maandag 31 mei 2010 23:17 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hier dan speciaal voor jou, nogmaals een CD filmpje waaruit blijkt dat CD helemaal nog niet zo'n gekke gedachte is.
De arrogantie van mensen die pretenderen de juiste kennis te hebben en alles wel even denken te kunnen verklaren, dat irriteert mij mateloos.quote:Op maandag 31 mei 2010 23:27 schreef Redux het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd had ik je gezien je reacties jonger ingeschat, misschien wel onder de 20.
[..]
Ik doelde verder niet op jou, eerder op lambiekje en (oude discussies) baajguardian.
Maar ik kan er wat dat betreft ook erg naast zitten, ongetwijfeld, alleen mensen als lambiekje en baajguardian komen nou niet als de meest sociale mensen over.
[..]
Ik vind het ook interessant, tegelijkertijd irriteren me de complottheorieen en de mensen die daarin geloven en heb ik een drang daar tegenin te gaan.
Ik zeg ook nergens dat het de waarheid is. Ik kaart alleen de diverse zaken aan waarvan ik vind... en met mij hele batterijen aan mensen..... dat ze vreemd zijn.quote:Op maandag 31 mei 2010 23:30 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik vind dit ook altijd zo jammer. Omdat CD mogelijk zou zijn is dat een reden om een complot te bedenken. Ik kan wel 100 manieren verzinnen om zo'n toren naar beneden te halen maar dat maakt het nog geen waarheid of mogelijkheid.
Dat jij de natuurkundewetten niet kent betekent niet dat iemand die ze wel kent arrogant is.quote:Op maandag 31 mei 2010 23:31 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
De arrogantie van mensen die pretenderen de juiste kennis te hebben en alles wel even denken te kunnen verklaren, dat irriteert mij mateloos.
En dat je mij jonger in hebt geschat zie ik dan maar als een compliment. Ik voel me ook nog vrij jeugdig hoor.
Ik ben sterk van mening dat het officiele verhaal nog niet zo slecht is. Het punt dat jij echter maakte qua laksheid van de USA, uitbuiting naderhand van de USA (patriot act bijvoorbeeld) kan ik nog wel inkomen. Dat vind ik persoonlijk interessanter dan laserbeams of nukes.quote:Op maandag 31 mei 2010 23:35 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik zeg ook nergens dat het de waarheid is. Ik kaart alleen de diverse zaken aan waarvan ik vind... en met mij hele batterijen aan mensen..... dat ze vreemd zijn.
Ik geloof zelf ook niet in 1 bepaalde theorie. Wat dat betreft ben ik misschien wel zoekende om na een tijdje te hebben gezocht te concluderen dat het waste of time was. Wellicht dat ik dan alsnog het officiële verhaal ga geloven, wat mij overigens niet waarschijnlijk lijkt.
Dat er mensen zijn geweest die bij het voorval waren en die zaken menen te hebben meegemaakt die nogal strijdig zijn met de officiële theorie, betekent niet dat jij zo arrogant mag zijn om die mensen hun verklaringen als ingebeeld of onzin af te doen.quote:Op maandag 31 mei 2010 23:37 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dat jij de natuurkundewetten niet kent betekent niet dat iemand die ze wel kent arrogant is.
Dat jij te lui bent om iets op te zoeken, betekent niet dat mensen die die moeite wel nemen arrogant zijn.
Dat vind ik persoonlijk ook een stuk interessanter.quote:Op maandag 31 mei 2010 23:40 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik ben sterk van mening dat het officiele verhaal nog niet zo slecht is. Het punt dat jij echter maakte qua laksheid van de USA, uitbuiting naderhand van de USA (patriot act bijvoorbeeld) kan ik nog wel inkomen. Dat vind ik persoonlijk interessanter dan laserbeams of nukes.
vriendelijk bedoeld maar komt misschien niet zo over:quote:Op maandag 31 mei 2010 23:44 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat vind ik persoonlijk ook een stuk interessanter.
ik vind het een briljant en eenvoudig, stapsgewijs redenerende vrouw...quote:Op maandag 31 mei 2010 19:24 schreef Toryu het volgende:
Mediacurator,
Waarom leg je eerst niet ff uit wat er zo bijzonder is aan je vorige filmpje? Ik had em ook zitten bekijken, maar kon er ook niets in ontdekken.
Het leuke is dat jij de rapporten van FEMA en NIST, die door diezelfde overheid zijn gepubliceerd waarvan jij nu ook pretendeert dat ze de boel manipuleren en uitbuiten, voor zoete koek accepteert. Natuurlijk hebben zij wel een rapportje waarin is uitgelegd dat er geen sprake kon zijn van Controlled Demolition.quote:Op maandag 31 mei 2010 23:50 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
vriendelijk bedoeld maar komt misschien niet zo over:
waarom vervuil je die punten, die je objectief met droge ogen kunt vertellen, met bewijs, met bronnen, met logica.
met zaken die al honderden keren aangetoond zijn als lariekoek. Dat wat je interessanter vind heb je ook zeker een punt, de gevolgen van 911 voor "ons" zijn extreem en in vele gevallen uitbuitend en manipulatief te noemen. Waarom kun je niet met diezelfde kritische blik als je naar de overheid kijkt, ook naar mensen die vanuit de andere kant er een slaatje uit proberen te slaan kijken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |