quote:
In een face to face gesprek met de 10 FOK!ers komt daar vast ook meer duidelijkheid overquote:Op maandag 31 mei 2010 15:11 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Weet ik, maar ik lees niet graag tussen de regels door. Ik had liever gezien dat er duidelijkheid was geweest rondom de standpunten.
Dat is voor mij ook het meest duidelijke punt dat hier naar voren kwam. Het mag dan wel afgedaan worden als een vaag toekomstbeeld, maar met de VVD aan het roer zou dat beeld zomaar een stuk scherper kunnen worden.quote:Op maandag 31 mei 2010 15:10 schreef RTB het volgende:
Ik zou het namelijk wel prettig vinden als andere mensen ook te lezen krijgen dat de VVD zeker niet tegen een downloadverbod is, dit soort belangrijke dingen moeten publiekelijk duidelijk zijn en niet gecamoufleerd worden in politiek correcte praat. Een verbod is alleen te handhaven als je daadwerkelijke controleert, en er valt dus geen andere conclusie te trekken dan dat de VVD van plan is ieders internet te controleren zodra zij vinden dat er voldoende "legaal" alternatief is.
Leuke theorie, maar je vergeet dat de entertainmentindustrie inmiddels al heeft aangetoond onwillig te zijn wat betreft het bedenken van een nieuw businessmodel.quote:Op maandag 31 mei 2010 15:08 schreef monddood het volgende:
[..]
Beetje raar, word je als organisatie benadeelt door downloaders (en laten we a.u.b. eerlijk zijn, dat is nu eenmaal het geval) dan word vervolgens ook je auteursrecht ingekort om dezelfde reden.
Zelf zou ik liever zien dat het strafbaar word, en gebruikers een waarschuwing krijgen.
Opsporing kan al met de huidige middelen. Bijvoorbeeld torrents kunnen IP adressen van de gebruiker worden opgevraagd (torrents zijn ook niet ontworpen om anoniem te zijn, adressen zijn door iedereen uit te lezen) en voor sites die illegaal content aanbieden worden uit de lucht gehaald.
Ik ben alleen niet voor een internetfilter of het monitoren van internet verbindingen. Dat gaat echt te ver.
Het is voor dit soort dingen altijd heel nuttig hoor, voor wel meer dingenquote:Op maandag 31 mei 2010 15:13 schreef Maraca het volgende:
[..]
Is dat printknopje toch een keer nuttig
Je snapt dat dit op internet staat he? Nog heel lang toegankelijk is en zo...quote:Op maandag 31 mei 2010 15:12 schreef naatje_1 het volgende:
Misschien is het een idee om dit topic gewoon uit te draaien en aan iemand mee te geven die naar de 2e kamer gaat, of 2 iemanden ofzow, of die 10...
Dit is ook gewoon campagnevoeren hequote:Op maandag 31 mei 2010 15:11 schreef Loveless85 het volgende:
Gut ook weer lekker des FOK!s om weer te kankeren dat het niet lang genoeg is, en hij niet alle vragen kan beantwoorden en hij niet nu meteen voor 10 jaar een garantie kan geven![]()
Het is toch al mooi dat een bekende politicus in verkiezingstijd een uurtje vrij wil maken en hier vragen komt beantwoorden.
Hebben we hem ook weerquote:Op maandag 31 mei 2010 15:09 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Qwea, waarom ga je hier niet op in?
Dat vind ik behoorlijk selectief van je. Of ben je misschien in het echt niet zo stoer en mondig als hier?
Dat heeft hij voor in het topic gezegd. Dit zijn niet zijn eigen ideeën, maar standpunten van de VVDquote:Op maandag 31 mei 2010 15:17 schreef Stefan het volgende:
Zijn dit trouwens ook allemaal VVD standpunten?
Denk dat ik het wel in FP leesquote:Op maandag 31 mei 2010 15:14 schreef GlowMouse het volgende:
[..]maar houd ook FP en MED in de gaten.
Tuurlijk, maar een stukje papier leest nog altijd makkelijkerquote:Op maandag 31 mei 2010 15:16 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
Je snapt dat dit op internet staat he? Nog heel lang toegankelijk is en zo...
Ook vanuit de Tweede Kamer, en dat je dat gewoon op een laptop kunt bekijken...
Uitdraai is een beetje overbodig zeg maar...
Misschien is het wel een idee het topic te sluiten voor edits zodat de gegeven antwoorden sowieso blijven staan...
Hmm, ik heb Timmmmm al gespamdquote:Op maandag 31 mei 2010 15:13 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Voordat iedereen zich aanmeldt: wacht even af tot het moment bekend is want misschien kun je dan helemaal niet. Het moment wordt hier later bekend gemaakt.
quote:Op maandag 31 mei 2010 15:17 schreef Stefan het volgende:
Dus.quote:
De VVD is alleen voor een downloadverbod is daar draagvlak voor is in de maatschappij, zoals nu met het krakersverbod. Het draagvlak komt er alleen als de industrie dus met genoeg alternatieven komt die voor de gebruiker acceptabel zijn. Dat is dus niet iets waar de VVD over oordeelt, maar de bevolking. Vrij democratisch dus.quote:Op maandag 31 mei 2010 15:10 schreef RTB het volgende:
Ik neem aan dat er een uitgebreid verslag over dit topic op de frontpage te lezen valt binnen een redelijke tijd?
Ik zou het namelijk wel prettig vinden als andere mensen ook te lezen krijgen dat de VVD zeker niet tegen een downloadverbod is, dit soort belangrijke dingen moeten publiekelijk duidelijk zijn en niet gecamoufleerd worden in politiek correcte praat. Een verbod is alleen te handhaven als je daadwerkelijke controleert, en er valt dus geen andere conclusie te trekken dan dat de VVD van plan is ieders internet te controleren zodra zij vinden dat er voldoende "legaal" alternatief is.
quote:Op maandag 31 mei 2010 15:17 schreef Stefan het volgende:
quote:En wat ik zelf belangrijk vind, hoe verhoudt uw mening op dit punt zich tot de standpunten van de VVD? Bent u hier om uw eigen mening te verkondigen, of zijn dit ook de standpunten van de VVD?
quote:
Jawel, maar je krijgt veel minder publiciteit en het is wel aardig risicovol omdat iedereen zomaar wat kan vragenquote:Op maandag 31 mei 2010 15:17 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Dit is ook gewoon campagnevoeren he
Desalniettemin is het een erg leuk initiatief, iets wat andere politici niet aan lijken te durven.
(Helaas) eens met zeenaald en RTB.quote:Op maandag 31 mei 2010 15:15 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat is voor mij ook het meest duidelijke punt dat hier naar voren kwam. Het mag dan wel afgedaan worden als een vaag toekomstbeeld, maar met de VVD aan het roer zou dat beeld zomaar een stuk scherper kunnen worden.
Er gaan nog heel veel vragen beantwoord worden tijdens het face to face gesprek en dan kan hij niet 'kiezen'.quote:Op maandag 31 mei 2010 15:17 schreef Qwea het volgende:
[..]
Hebben we hem ook weer
Denk je dat ik niks beters te doen heb ofzo?En dan nou niet komen aankakken met "denk je dat Fred niks beters heeft te doen ofzo" want hij had ook andere -in mijn ogen minder belangrijke vragen- links kunnen laten liggen.
Sorry hoor, maar als ik daar op af moet gaan, dan raak ik de VVD nog niet eens aan met een stok van 3 meter lang.quote:Op maandag 31 mei 2010 15:19 schreef Tweek het volgende:
[..]
De VVD is alleen voor een downloadverbod is daar draagvlak voor is in de maatschappij, zoals nu met het krakersverbod. Het draagvlak komt er alleen als de industrie dus met genoeg alternatieven komt die voor de gebruiker acceptabel zijn. Dat is dus niet iets waar de VVD over oordeelt, maar de bevolking. Vrij democratisch dus.
Waar wel een gevaar schuilt is de wijze waarop de VVD dit downloadverbod dan zou willen handhaven. Daar had ik dan ook graag een antwoord opgezien, of dit dan zou gebeuren door het internetverkeer te controleren.
Daarnaast houdt Teeven een slag om de arm door te stellen dat er in de toekomst misschien andere manieren/mogelijkheden hiervoor zijn. Dat is een vrij politiek antwoord uiteraard.
Maar die nuance zou ik wel graag terug zien in een beschrijving op de frontpage en niet simpel stellen dat de VVD voor een downloadverbod is, want dat zijn ze alleen als het meerendeel van de bevolking dat is, wat gewoon weer het uitgangspunt van democratie is.
Dat moet de markt afstraffen, niet de overheid.quote:Op maandag 31 mei 2010 15:15 schreef joepie91 het volgende:
Leuke theorie, maar je vergeet dat de entertainmentindustrie inmiddels al heeft aangetoond onwillig te zijn wat betreft het bedenken van een nieuw businessmodel.
Idd. Ik vond het ook wel heel snel gaan. Het is en blijven politiek correcte antwoorden en heel erg door de regels heenlezen. Je kan er veel kanten mee op.quote:Op maandag 31 mei 2010 15:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Wellicht dat die nog gesteld kan worden als meneer Teeven 10 FOK!ers bij de 2e Kamer gaat ontvangen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |