abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 mei 2010 @ 15:14:49 #226
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_82144847
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:13 schreef RvLaak het volgende:

[..]

In dit topic?
maar houd ook FP en MED in de gaten.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 31 mei 2010 @ 15:14:53 #227
163650 Greys
pi_82144850
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:11 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Weet ik, maar ik lees niet graag tussen de regels door. Ik had liever gezien dat er duidelijkheid was geweest rondom de standpunten.
In een face to face gesprek met de 10 FOK!ers komt daar vast ook meer duidelijkheid over
En uiteraard wordt daar naderhand weer uitgebreid verslag van gedaan.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_82144855
tja bijna alle vragen onvoldoende beantwoord dat is wel duidelijk. Word geen VVD dus deze keer.
  maandag 31 mei 2010 @ 15:15:28 #229
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_82144876
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:10 schreef RTB het volgende:
Ik zou het namelijk wel prettig vinden als andere mensen ook te lezen krijgen dat de VVD zeker niet tegen een downloadverbod is, dit soort belangrijke dingen moeten publiekelijk duidelijk zijn en niet gecamoufleerd worden in politiek correcte praat. Een verbod is alleen te handhaven als je daadwerkelijke controleert, en er valt dus geen andere conclusie te trekken dan dat de VVD van plan is ieders internet te controleren zodra zij vinden dat er voldoende "legaal" alternatief is.
Dat is voor mij ook het meest duidelijke punt dat hier naar voren kwam. Het mag dan wel afgedaan worden als een vaag toekomstbeeld, maar met de VVD aan het roer zou dat beeld zomaar een stuk scherper kunnen worden.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  maandag 31 mei 2010 @ 15:15:34 #230
274453 okiokinl
blablabla
pi_82144880
duidelijk toch, VVD; eerst meer legale bronnen, dan verbieden.

in andere woorden, VVD is voor een verbod.
  maandag 31 mei 2010 @ 15:15:51 #231
183846 joepie91
Eentjes en nulletjes genoeg.
pi_82144892
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:08 schreef monddood het volgende:

[..]

Beetje raar, word je als organisatie benadeelt door downloaders (en laten we a.u.b. eerlijk zijn, dat is nu eenmaal het geval) dan word vervolgens ook je auteursrecht ingekort om dezelfde reden.

Zelf zou ik liever zien dat het strafbaar word, en gebruikers een waarschuwing krijgen.

Opsporing kan al met de huidige middelen. Bijvoorbeeld torrents kunnen IP adressen van de gebruiker worden opgevraagd (torrents zijn ook niet ontworpen om anoniem te zijn, adressen zijn door iedereen uit te lezen) en voor sites die illegaal content aanbieden worden uit de lucht gehaald.

Ik ben alleen niet voor een internetfilter of het monitoren van internet verbindingen. Dat gaat echt te ver.
Leuke theorie, maar je vergeet dat de entertainmentindustrie inmiddels al heeft aangetoond onwillig te zijn wat betreft het bedenken van een nieuw businessmodel.

Stel je voor dat kranten subsidie kregen (geen idee of dat het geval is), en plotseling de subsidie stopgezet wordt. Zeg je dan ook: "Ja, maar de kranten ondervonden al schade omdat mensen nieuws op internet lazen, en nu ook nog eens geen subsidie?"

Soms is een businessmodel door technische ontwikkelingen gewoon ten einde. Zolang de entertainmentindustrie weigert moeite te steken in het bedenken van een nieuw businessmodel, is er dus geen enkele noodzaak om "medelijden" te hebben met de entertainmentindustrie. Zij hebben immers ook op hun luie reet gezeten.

Dat ze benadeeld worden is hun eigen schuld. Ze hadden allang een nieuw businessmodel kunnen hebben. Ik zeg niet dat dus alle downloaders maar goed zijn, puur dat ze de problematiek zelf hebben veroorzaakt.
ChinaCheep: Goedkoop shoppen in China
Ook ik gebruik Bitcoin :3
Adres: 15kvR6gZTkRQCF9FU4vopbxTqQeDfeW47K
  maandag 31 mei 2010 @ 15:16:17 #232
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_82144912
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:13 schreef Maraca het volgende:

[..]

Is dat printknopje toch een keer nuttig
Het is voor dit soort dingen altijd heel nuttig hoor, voor wel meer dingen
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  Redactie Frontpage maandag 31 mei 2010 @ 15:16:20 #233
4530 crew  Crazy Harry
pi_82144915
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:12 schreef naatje_1 het volgende:
Misschien is het een idee om dit topic gewoon uit te draaien en aan iemand mee te geven die naar de 2e kamer gaat, of 2 iemanden ofzow, of die 10...
Je snapt dat dit op internet staat he? Nog heel lang toegankelijk is en zo...
Ook vanuit de Tweede Kamer, en dat je dat gewoon op een laptop kunt bekijken...
Uitdraai is een beetje overbodig zeg maar...

Misschien is het wel een idee het topic te sluiten voor edits zodat de gegeven antwoorden sowieso blijven staan...
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
  maandag 31 mei 2010 @ 15:17:24 #234
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_82144969
Een verbod is toch niet zo erg, zolang er ook goede betaalbare alternatieven zijn... 15,-- voor een CD vind ik toch een beetje veel van het geld, dan liever gratis.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  maandag 31 mei 2010 @ 15:17:39 #235
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_82144981
Zijn dit trouwens ook allemaal VVD standpunten?
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  maandag 31 mei 2010 @ 15:17:47 #236
183846 joepie91
pi_82144987
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:11 schreef Loveless85 het volgende:
Gut ook weer lekker des FOK!s om weer te kankeren dat het niet lang genoeg is, en hij niet alle vragen kan beantwoorden en hij niet nu meteen voor 10 jaar een garantie kan geven

Het is toch al mooi dat een bekende politicus in verkiezingstijd een uurtje vrij wil maken en hier vragen komt beantwoorden.
Dit is ook gewoon campagnevoeren he

Desalniettemin is het een erg leuk initiatief, iets wat andere politici niet aan lijken te durven.
  maandag 31 mei 2010 @ 15:17:50 #237
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_82144989
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:09 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Qwea, waarom ga je hier niet op in?

Dat vind ik behoorlijk selectief van je. Of ben je misschien in het echt niet zo stoer en mondig als hier ?
Hebben we hem ook weer

Denk je dat ik niks beters te doen heb ofzo? En dan nou niet komen aankakken met "denk je dat Fred niks beters heeft te doen ofzo" want hij had ook andere -in mijn ogen minder belangrijke vragen- links kunnen laten liggen.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 31 mei 2010 @ 15:18:16 #238
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_82145007
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:17 schreef Stefan het volgende:
Dat heeft hij voor in het topic gezegd. Dit zijn niet zijn eigen ideeën, maar standpunten van de VVD
Laffe huichelaar
pi_82145009
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:14 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

maar houd ook FP en MED in de gaten.
Denk dat ik het wel in FP lees , wss met als mededeling dat de crew zich niet aan kan melden
  maandag 31 mei 2010 @ 15:18:37 #240
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_82145018
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:16 schreef Crazy Harry het volgende:

[..]

Je snapt dat dit op internet staat he? Nog heel lang toegankelijk is en zo...
Ook vanuit de Tweede Kamer, en dat je dat gewoon op een laptop kunt bekijken...
Uitdraai is een beetje overbodig zeg maar...

Misschien is het wel een idee het topic te sluiten voor edits zodat de gegeven antwoorden sowieso blijven staan...
Tuurlijk, maar een stukje papier leest nog altijd makkelijker
  Redactie Frontpage maandag 31 mei 2010 @ 15:18:55 #241
4530 crew  Crazy Harry
pi_82145027
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:13 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Voordat iedereen zich aanmeldt: wacht even af tot het moment bekend is want misschien kun je dan helemaal niet. Het moment wordt hier later bekend gemaakt.
Hmm, ik heb Timmmmm al gespamd
Sowieso zit ik in de comfortabele positie mijn eigen tijd te kunnen indelen (nee, niet werkeloos mensen ) dus weinig momenten die voor mij niet uitkomen.
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
  maandag 31 mei 2010 @ 15:19:15 #242
104871 remlof
Europees federalist
pi_82145036
quote:
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:08 schreef FredTeeven het volgende:
dit zijn de VVD standpunten!
Dus.
Yankee go home!
  maandag 31 mei 2010 @ 15:19:31 #243
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_82145051
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:10 schreef RTB het volgende:
Ik neem aan dat er een uitgebreid verslag over dit topic op de frontpage te lezen valt binnen een redelijke tijd?

Ik zou het namelijk wel prettig vinden als andere mensen ook te lezen krijgen dat de VVD zeker niet tegen een downloadverbod is, dit soort belangrijke dingen moeten publiekelijk duidelijk zijn en niet gecamoufleerd worden in politiek correcte praat. Een verbod is alleen te handhaven als je daadwerkelijke controleert, en er valt dus geen andere conclusie te trekken dan dat de VVD van plan is ieders internet te controleren zodra zij vinden dat er voldoende "legaal" alternatief is.
De VVD is alleen voor een downloadverbod is daar draagvlak voor is in de maatschappij, zoals nu met het krakersverbod. Het draagvlak komt er alleen als de industrie dus met genoeg alternatieven komt die voor de gebruiker acceptabel zijn. Dat is dus niet iets waar de VVD over oordeelt, maar de bevolking. Vrij democratisch dus.

Waar wel een gevaar schuilt is de wijze waarop de VVD dit downloadverbod dan zou willen handhaven. Daar had ik dan ook graag een antwoord opgezien, of dit dan zou gebeuren door het internetverkeer te controleren.

Daarnaast houdt Teeven een slag om de arm door te stellen dat er in de toekomst misschien andere manieren/mogelijkheden hiervoor zijn. Dat is een vrij politiek antwoord uiteraard.

Maar die nuance zou ik wel graag terug zien in een beschrijving op de frontpage en niet simpel stellen dat de VVD voor een downloadverbod is, want dat zijn ze alleen als het meerendeel van de bevolking dat is, wat gewoon weer het uitgangspunt van democratie is.
  maandag 31 mei 2010 @ 15:20:04 #244
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_82145062
quote:
quote:
En wat ik zelf belangrijk vind, hoe verhoudt uw mening op dit punt zich tot de standpunten van de VVD? Bent u hier om uw eigen mening te verkondigen, of zijn dit ook de standpunten van de VVD?
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:08 schreef FredTeeven het volgende:

[..]

Nee, dit zijn de VVD standpunten!
Huilen dan.
pi_82145064
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:17 schreef joepie91 het volgende:

[..]

Dit is ook gewoon campagnevoeren he

Desalniettemin is het een erg leuk initiatief, iets wat andere politici niet aan lijken te durven.
Jawel, maar je krijgt veel minder publiciteit en het is wel aardig risicovol omdat iedereen zomaar wat kan vragen
pi_82145092
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:15 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dat is voor mij ook het meest duidelijke punt dat hier naar voren kwam. Het mag dan wel afgedaan worden als een vaag toekomstbeeld, maar met de VVD aan het roer zou dat beeld zomaar een stuk scherper kunnen worden.
(Helaas) eens met zeenaald en RTB.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 31 mei 2010 @ 15:21:00 #247
163650 Greys
pi_82145117
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:17 schreef Qwea het volgende:

[..]

Hebben we hem ook weer

Denk je dat ik niks beters te doen heb ofzo? En dan nou niet komen aankakken met "denk je dat Fred niks beters heeft te doen ofzo" want hij had ook andere -in mijn ogen minder belangrijke vragen- links kunnen laten liggen.
Er gaan nog heel veel vragen beantwoord worden tijdens het face to face gesprek en dan kan hij niet 'kiezen'.
Dus het lijkt me dat je daarna alle duidelijkheid hebt die je maar wilt.
Binnen een uur in iemands drukke agenda zo vlak voor de verkiezingen kunnen we nou eenmaal ook niet verwachten dat alle vragen worden beantwoord. Keurige oplossing lijkt me dat hij er op korte termijn persoonlijk over verder wil praten.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 31 mei 2010 @ 15:22:36 #248
183846 joepie91
pi_82145197
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:19 schreef Tweek het volgende:

[..]

De VVD is alleen voor een downloadverbod is daar draagvlak voor is in de maatschappij, zoals nu met het krakersverbod. Het draagvlak komt er alleen als de industrie dus met genoeg alternatieven komt die voor de gebruiker acceptabel zijn. Dat is dus niet iets waar de VVD over oordeelt, maar de bevolking. Vrij democratisch dus.

Waar wel een gevaar schuilt is de wijze waarop de VVD dit downloadverbod dan zou willen handhaven. Daar had ik dan ook graag een antwoord opgezien, of dit dan zou gebeuren door het internetverkeer te controleren.

Daarnaast houdt Teeven een slag om de arm door te stellen dat er in de toekomst misschien andere manieren/mogelijkheden hiervoor zijn. Dat is een vrij politiek antwoord uiteraard.

Maar die nuance zou ik wel graag terug zien in een beschrijving op de frontpage en niet simpel stellen dat de VVD voor een downloadverbod is, want dat zijn ze alleen als het meerendeel van de bevolking dat is, wat gewoon weer het uitgangspunt van democratie is.
Sorry hoor, maar als ik daar op af moet gaan, dan raak ik de VVD nog niet eens aan met een stok van 3 meter lang.
Ik zie nog steeds geen alternatieven voor kraken. Anti-kraak bestaat omdat kraken bestaat, en de gemeenten hebben aangegeven niets te gaan doen aan leegstand e.d.

Vertel jij eens waar een "draagvlak" uit bestaat volgens de VVD?
  Redactie Frontpage maandag 31 mei 2010 @ 15:22:57 #249
4530 crew  Crazy Harry
pi_82145211
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:15 schreef joepie91 het volgende:
Leuke theorie, maar je vergeet dat de entertainmentindustrie inmiddels al heeft aangetoond onwillig te zijn wat betreft het bedenken van een nieuw businessmodel.
Dat moet de markt afstraffen, niet de overheid.
Nieuwe businessmodellen opdringen is net zo fout als een oude spastisch in stand houden.

Als je het niet eens bent met de werkwijze van de entertainmentindustrie, dan moet je de producten niet kopen, maar dan ook niet consumeren. Anders ben je alleen maar principieel voor je eigen portemonnee.
pi_82145218
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:11 schreef Greys het volgende:

[..]

Wellicht dat die nog gesteld kan worden als meneer Teeven 10 FOK!ers bij de 2e Kamer gaat ontvangen.
Idd. Ik vond het ook wel heel snel gaan. Het is en blijven politiek correcte antwoorden en heel erg door de regels heenlezen. Je kan er veel kanten mee op.

Maar wel enorm bedankt Fred Teeven, dat u de moeite hebt genomen om te komen.

En bij deze ook de users bedanken. Er was volgens mij echt miniem moderatie nodig in dit topic, en er werden goede vragen gesteld.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')