http://www.rtl.nl/(/actue(...)esnijden-jongens.xmlquote:Volgens de KNMG is het besnijden van minderjarige jongens in strijd met de rechten van het kind. De artsenorganisatie vindt, dat minderjarigen alleen blootgesteld worden aan medische handelingen als er sprake is van ziekte of afwijkingen of als aangetoond kan worden dat de ingreep in het belang is van het kind, zoals bij vaccinaties.
Gezonde kinderen
"De regel is dat je niet in gezonde kinderen snijdt", stelt Arie Nieuwenhuijzen Kruseman, voorzitter van de KNMG. "Bij elke chirurgische ingreep kunnen helaas complicaties voorkomen. Tot op zekere hoogte accepteren artsen dat, omdat er een medische reden voor de ingreep is. Maar bij medisch niet-noodzakelijke ingrepen is geen enkele complicatie te rechtvaardigen."
Complicaties
Er zitten, anders dan vaak wordt aangenomen, ook risico's aan besnijdenis. bloedingen, infecties, plasbuisvernauwingen en paniekaanvallen komen regelmatig voor. Ook gedeeltelijke of volledige penisamputaties als gevolg van complicaties zijn gerapporteerd.
Verbod
De KNMG ziet goede redenen voor een verbod op niet-therapeutische jongensbesnijdenis, maar vreest dat het zal leiden tot het ondergronds gaan van de ingreep. Daarmee zou het aantal complicaties kunnen toenemen.
Informeren
Het KNMG roept artsen op om ouders die overwegen hun zoon te laten besnijden, goed te informeren over het ontbreken van medische voordelen en het gevaar van complicaties.
Religie
De artsenfederatie beseft dat de praktijk van jongensbesnijdenis is omgeven met diepe religieuze, symbolische en culturele gevoelens. De KNMG respecteert dit en roept op tot een dialoog tussen artsenorganisaties, experts en religieuze groeperingen.
Wereldwijd worden jaarlijks naar schatting 13 miljoen jongens besneden, in Nederland zijn dat er 10 tot 15 duizend.
In de VS heeft iedereen een wapen. Dat heft elkaar toch wel op.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 09:26 schreef Basp1 het volgende:
Wat een gezever weer. In de VS wordt bijna elke jongen besneden. Als we het hiet een probleem vinden dan zouden we nog ervoor kunnen kiezen om besnijdenissen alleen bij medische indicatie door de verzekering te laten vergoeden.
geslacht: Vrouwquote:Op vrijdag 28 mei 2010 08:36 schreef NBT het volgende:
Stop er niet mee!Blijf Snijden! Besneden is veeeeeel beter, dan niet besneden!
Ja, en ik heb er ook een mening over!quote:
En over 18 jaar ga je de jongens neuken die nu geboren worden?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 09:41 schreef NBT het volgende:
[..]
Ja, en ik heb er ook een mening over!
Ik geniet meer van een besneden dan niet besneden!
En?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 09:41 schreef NBT het volgende:
[..]
Dus alle mannen moeten zich maar laten besnijden in de hoop dat ze jouw goddelijke lichaam mogen beminnen.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 09:41 schreef NBT het volgende:
[..]
waar jij meer van geniet zal me worst zijn. en je bent eng.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 09:41 schreef NBT het volgende:
[..]
onbesneden, dat wel...quote:Op vrijdag 28 mei 2010 10:07 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
waar jij meer van geniet zal me worst zijn. en je bent eng.
alleen schaamlippen verwijderen, dat zou gelijk staan aan de voorhuid.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 09:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En?
Als ik het fijner vindt dat vrouwen geen plezier hebben aan sex moeten kleine meisjes hun klit en kleine schaamlippen worden weggesneden?
Alsof ze mannen op leeftijd niet besnijden?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 09:43 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
En over 18 jaar ga je de jongens neuken die nu geboren worden?
Is dat dat land van Bush en Reagan, waar ze de atoombom, de credietcrisis en de War on Drugs hebben uitgevonden?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 09:26 schreef Basp1 het volgende:
Wat een gezever weer. In de VS wordt bijna elke jongen besneden.
Mannen op leeftijd mogen wat mij betreft hun halve eikel laten verwijderen, als ze daar blij van worden.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 10:13 schreef NBT het volgende:
[..]
Alsof ze mannen op leeftijd niet besnijden?
besnijden niet verbieden vanaf je 18e. en eerder alleen vanwege hele duidelijke medische klachten.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 10:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Is dat dat land van Bush en Reagan, waar ze de atoombom, de credietcrisis en de War on Drugs hebben uitgevonden?
Besnijden verbieden!
volwassenen kunnen doen en laten wat ze willen, maar kinderen moet je niet mutileren.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 10:13 schreef NBT het volgende:
[..]
Alsof ze mannen op leeftijd niet besnijden?
Maar inderdaad.. Zal me een zorg zijn.....
nee, besnijdenis is ontstaan omdat kamelenpoep onder je voorhuid gaat zweren.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 10:57 schreef KoffieMetMelk het volgende:
Mja...
God/Allah ontwerpt ons MET een velletje, met een reden. En toch moeten die idioten het eraf snijden.
Willen ze daarmee zeggen dat God/Allah een ontwerpfoutje heeft veroorzaakt? Enkeltje hel lijkt me...
Dat had God/Allah toch kunnen aan zien komen? Hij is toch alwetend en staat buiten de tijd?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 11:03 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee, besnijdenis is ontstaan omdat kamelenpoep onder je voorhuid gaat zweren.
Wellicht omdat fappen wat lastiger is.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 11:39 schreef zoalshetis het volgende:
naast alle nadelen die al genoemd zijn, is er ook onderzoek gedaan naar het effect van deze traumatische gebeurtenis op jonge leeftijd. het schijnt dat mannen een stuk agressiever zijn als ze besneden zijn.
Meebetalen aan kinderverminking is natuurlijk helemaal uit den boze. Maar die standaard besnijdenis van jongens in de VS stamt ook nog uit de tijd dat men dacht dat masturbatie schadelijk was voor de geest en moest worden bestreden.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 09:26 schreef Basp1 het volgende:
Wat een gezever weer. In de VS wordt bijna elke jongen besneden. Als we het hiet een probleem vinden dan zouden we nog ervoor kunnen kiezen om besnijdenissen alleen bij medische indicatie door de verzekering te laten vergoeden.
en hoe, of waarom geniet jij daar dan meer van?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 09:41 schreef NBT het volgende:
[..]
Bedankt voor het herhalenquote:Op vrijdag 28 mei 2010 10:57 schreef KoffieMetMelk het volgende:
Mja...
God/Allah ontwerpt ons MET een velletje, met een reden. En toch moeten die idioten het eraf snijden.
Willen ze daarmee zeggen dat God/Allah een ontwerpfoutje heeft veroorzaakt? Enkeltje hel lijkt me...
Visueel genietenquote:Op vrijdag 28 mei 2010 13:41 schreef woid het volgende:
[..]
en hoe, of waarom geniet jij daar dan meer van?
wat kan een besneden piemel beter dan een ongesneden?
Waarom? Ik geniet meer van een onbesneden dan van een besneden man.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 09:41 schreef NBT het volgende:
[..]
Dat sowieso, het moet gewoon alleen vergoed worden als het medisch noodzakelijk is. En alleen uitgevoerd indien de patient hiervoor toestemming kan geven.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 12:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Meebetalen aan kinderverminking is natuurlijk helemaal uit den boze. Maar die standaard besnijdenis van jongens in de VS stamt ook nog uit de tijd dat men dacht dat masturbatie schadelijk was voor de geest en moest worden bestreden.
Het lijkt mij goed om te voorkomen dat het illegaal gebeurd. Maar ouders die met die wens bij de dokter komen mag best uitgelegd worden dat er hier water genoeg is om je goed te wassen en dat er geen woestijnzand achter blijft zitten. Als ze dan toch per se willen moeten ze ook maar de aansprakelijkheid tegenover hun kind accepteren.
quote:Op vrijdag 28 mei 2010 13:57 schreef woid het volgende:
[..]
jij staat graag voor de spiegel je gesikkelde snikkel te bewonderen?
lekker "kort"zichtig... alsof een man met een lang velletje geen aandacht kan schenken...quote:Op vrijdag 28 mei 2010 16:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom? Ik geniet meer van een onbesneden dan van een besneden man.
Moet er niet aan denken dat zo'n vent met z'n ongevoelige eikel maar blijft op en neer jassen, een kwartier lang, zonder klaar te komen!!
Heb liever een man die tussen de beurten door, ook wat persoonlijke aandacht aan de vrouw schenkt, haar lekker klaar laat komen en dan nog eens kan!
Suske en Wiske en de Snikkel Sikkel.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 16:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Kun je daar een Suske en Wiske van maken?
Suske en Wiske en de Gesikkelde snikkel.
Dat is niet meer zo hoor.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 09:26 schreef Basp1 het volgende:
Eens.quote:Als we het hiet een probleem vinden dan zouden we nog ervoor kunnen kiezen om besnijdenissen alleen bij medische indicatie door de verzekering te laten vergoeden.
Goed lezen.....die dus juist wel!! Mannen zonder velletje zijn veel te lang bezig om klaar te komen, omdat ze ongevoelige eikels zijn hebben.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 16:48 schreef woid het volgende:
[..]
lekker "kort"zichtig... alsof een man met een lang velletje geen aandacht kan schenken...
Goed voor het kind en de gezondheid? Dat is al lang achterhaald. Ik vind het kindermishandeling en dus tegen de wet. Je kan ook wel een oor van je kind af willen snijden onder het mom van vrijheid om je kind op te voeden maar zo werkt het natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:25 schreef Izaag het volgende:
Ouders hebben de vrijheid om hun kinderen op te voeden zoals ze dat willen. En dat recht gaat niemand hun afpakken. Zeker niet als de handeling zelf goed voor het kind en de publieke gezondheid is. En bovendien niet tegen de wet gaat.
Jongensbesnijdenis valt niet onder kindermishandeling.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:26 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Goed voor het kind en de gezondheid? Dat is al lang achterhaald. Ik vind het kindermishandeling en dus tegen de wet. Je kan ook wel een oor van je kind af willen snijden onder het mom van vrijheid om je kind op te voeden maar zo werkt het natuurlijk niet.
Is wel veel hygienischer natuurlijk, zo'n oor werkt ook wel zonder schelp, en daar kan alleen maar vuil in gaan zitten.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:26 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Goed voor het kind en de gezondheid? Dat is al lang achterhaald. Ik vind het kindermishandeling en dus tegen de wet. Je kan ook wel een oor van je kind af willen snijden onder het mom van vrijheid om je kind op te voeden maar zo werkt het natuurlijk niet.
Waarom het gebeurt doet er niet toe, het is verwerpelijk. Er is geen rechtvaardiging voor het aantasten van de lichamelijke integriteit van een kind. Een kind is geen bezit.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:50 schreef Burakius het volgende:
Weer een topic vol met atheïsten die elkaar proberen te overtreffen in superlatieven om hun ongeloof en onkennis te uiten. Het is echt éénrichtingsverkeer hier. En terecht, geen gelovige zal ook maar eigenlijk de moeite willen opbrengen om jullie josti's bij te leren waarom mensen besneden worden. Nog niet te spreken over het wetenschappelijke aspect ervan.
Dezelfde argumenten als voor meisjesbesnijdenis?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:50 schreef Burakius het volgende:
Weer een topic vol met atheïsten die elkaar proberen te overtreffen in superlatieven om hun ongeloof en onkennis te uiten. Het is echt éénrichtingsverkeer hier. En terecht, geen gelovige zal ook maar eigenlijk de moeite willen opbrengen om jullie josti's bij te leren waarom mensen besneden worden.
Dat masturberen slecht voor de geestelijke ontwikkeling is?quote:Nog niet te spreken over het wetenschappelijke aspect ervan.
Besneden mannen kunnen theoretisch gezien langer doorgaan met geslachtsgemeenschapquote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:36 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb nog nooit met een besneden man geneukt maar ik houd het maar gewoon op intacte mannen. Al kunnen besneden mannen er meestal helemaal niets aan doen dat ze besneden zijn natuurlijk.
Nou, wat een voordeel.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:52 schreef Burakius het volgende:
[..]
Besneden mannen kunnen theoretisch gezien langer doorgaan met geslachtsgemeenschap
Het is niet verwerpelijk anders zou het niet gedaan worden. Blijkbaar is jouw subjectieve opvoeding anders geweest en is dit als verwerpelijk geleerd aan jou, maar aan miljoenen, miljarden andere mensen is het anders geleerd en is het niet verwerpelijk.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:52 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Waarom het gebeurt doet er niet toe, het is verwerpelijk. Er is geen rechtvaardiging voor het aantasten van de lichamelijke integriteit van een kind. Een kind is geen bezit.
Wetenschappelijke aspect, ga toch fietsen, idioot.
Het is een voordeel. En kwaliteit verschilt per individu, of die nou besneden of onbesneden is. Bakaquote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:53 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nou, wat een voordeel.Ik ben meer van de kwaliteit dan de kwantiteit.
quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:55 schreef Burakius het volgende:
[..]
Het is niet verwerpelijk anders zou het niet gedaan worden.
Beantwoord de eerder gestelde vraag eens. Mag ik onder het mom van vrijheid van opvoeding het vingertopje of oorlelletje van mijn kind afsnijden?quote:Blijkbaar is jouw subjectieve opvoeding anders geweest en is dit als verwerpelijk geleerd aan jou, maar aan miljoenen, miljarden andere mensen is het anders geleerd en is het niet verwerpelijk.
Het hygiëne-argument is onzin en het feit dat het uit geloofsoverwegingen gebeurt doet niet ter zake.quote:Vergelijk het maar met honden eten. In China is het doodnormaal, voor jou is het verwerpelijk. Een jongetje mag gewoon besneden worden als de ouders dit willen. En het heeft te maken met hun geloof en het is nog eens hygiënisch ook.
Het hygiëne-argument is geen onzin. Trek je feitjes er eens beter op na.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:57 schreef Isegrim het volgende:
[..]Dat is het vreemdste argument dat ik ooit heb gehoord.
[..]
Beantwoord de eerder gestelde vraag eens. Mag ik onder het mom van vrijheid van opvoeding het vingertopje of oorlelletje van mijn kind afsnijden?
[..]
Het hygiëne-argument is onzin en het feit dat het uit geloofsoverwegingen gebeurt doet niet ter zake.
Het westen van de VS is in 2003 gedaald tot 31%, over het hele land is het 56%.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 09:26 schreef Basp1 het volgende:
quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:08 schreef Burakius het volgende:
[..]
Het hygiëne-argument is geen onzin. Trek je feitjes er eens beter op na.
Bron: American Pediatrics Associationquote:"Circumcision has been suggested as an effective method of maintaining penile hygiene since the time of the Egyptian dynasties, but there is little evidence to affirm the association between circumcision status and optimal penile hygiene"
Zelfs al zou het hygiënischer zijn (hetgeen niet het geval is tenzij je je lul nooit wast), dan nog is dat totaal geen rechtvaardiging.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:08 schreef Burakius het volgende:
[..]
56% is natuurlijk , alleen maar meer dan de helft... Maar hey! blijkbaar is 56% Joods/Moslim. OF ZOU ER TOCH EEN ANDERE REDEN ZIJNquote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:08 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het westen van de VS is in 2003 gedaald tot 31%, over het hele land is het 56%.
Lang niet elke jongen dus.
De enige reden is dat het gewoonte is. Het is ooit begonnen als anti-masturbatie-maatregel. Niemand weet dat meer, maar men doet het omdat anderen het ook doen.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:12 schreef Burakius het volgende:
[..]
56% is natuurlijk , alleen maar meer dan de helft... Maar hey! blijkbaar is 56% Joods/Moslim. OF ZOU ER TOCH EEN ANDERE REDEN ZIJN.
Het heeft wel nog meer voordelen. Het is zelfs op de FP gekomen! Onderzoek het nou kom op. Ik heb je het eerste zetje gegeven. Ik wil echt mensen zoals jij aansporen te lezen en je feiten goed te krijgen.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:11 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Zelfs al zou het hygiënischer zijn (hetgeen niet het geval is tenzij je je lul nooit wast), dan nog is dat totaal geen rechtvaardiging.
Nogmaals, beantwoord de vraag: mag ik bij mijn kind een vingertop of oorlel afsnijden als ik dat belangrijk acht in het kader van zijn of haar opvoeding?
Geloof me, zonder voorhuidje kan je alsnog houthakkenquote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:13 schreef Isegrim het volgende:
[..]
De enige reden is dat het gewoonte is. Het is ooit begonnen als anti-masturbatie-maatregel. Niemand weet dat meer, maar men doet het omdat anderen het ook doen.
Toch was dit de reden dat het algemeen werd in de Victoriaanse tijd. Dat is gewoon een historisch feit, daar kan ik ook niks aan doen, .quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:14 schreef Burakius het volgende:
[..]
Geloof me, zonder voorhuidje kan je alsnog houthakken.
Je hebt mijn vraag niet beantwoord.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:13 schreef Burakius het volgende:
[..]
Het heeft wel nog meer voordelen. Het is zelfs op de FP gekomen! Onderzoek het nou kom op. Ik heb je het eerste zetje gegeven. Ik wil echt mensen zoals jij aansporen te lezen en je feiten goed te krijgen.
Verder is het appels met peren vergelijken. Als je een vingertop weghaalt heeft het geen bijkomend voordeel en alleen nadeel. Een voorhuidje weghalen is alleen maar voordeel. Een mongool met een IQ van 50 snapt nog wel dat deze vergelijking te dom is voor woorden. Maar speciaal voor jou heb ik het dan toch maar kort en krachtig uitgelegd. Sjonge jonge jonge, moet niet gekker worden.
psssttt... stel je eens voor dat besnijden al voor de Victoriaanse tijd gebeurdequote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:15 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Toch was dit de reden dat het algemeen werd in de Victoriaanse tijd. Dat is gewoon een historisch feit, daar kan ik ook niks aan doen, mongool.
Kijk even het filmpje dat ik eerder postte. Daarin wordt de échte herkomst van besnijdenis gegeven.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:16 schreef Burakius het volgende:
[..]
psssttt... stel je eens voor dat besnijden al voor de Victoriaanse tijd gebeurde![]()
, en dat de reden die jij voordraagt óók al niet de reden is waarom Joden en Moslims dit doen. En dat je besnijden niet kan voorkomen dat je gaat houthakken. Mongol.
Het moet echt niet gekker worden serieus.quote:
neequote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:17 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Kijk even het filmpje dat ik eerder postte. Daarin wordt de échte herkomst van besnijdenis gegeven.
Het stond op de FP dús het is waar!quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:13 schreef Burakius het volgende:
[..]
Het heeft wel nog meer voordelen. Het is zelfs op de FP gekomen!
Dat is nog steeds geen antwoord. Maar ik snap wel waarom je die vraag niet wilt beantwoorden, hoor. Dan zou je namelijk logica en ratio moeten gaan toepassen op je onzinnige verminkingsritueel.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:17 schreef Burakius het volgende:
[..]
Het moet echt niet gekker worden serieus.
*Batman skyhook gebruikt.
psst... misschien stond er iets in over een soort van wetenschappelijk onderzoek . Ik roep maar wat!quote:
Hahaha verminking. Dames kunnen aanzienlijk meer genieten van een besneden genotsknots.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:18 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat is nog steeds geen antwoord. Maar ik snap wel waarom je die vraag niet wilt beantwoorden, hoor. Dan zou je namelijk logica en ratio moeten gaan toepassen op je onzinnige verminkingsritueel.
Ja, en mannen kunnen misschien wel meer genieten van een half dichtgenaaide kut. So what?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:19 schreef Burakius het volgende:
[..]
Hahaha verminking. Dames kunnen aanzienlijk meer genieten van een besneden genotsknots.
* Cerbie vraagt Djeez om wat artikelen te posten die het hygiënargument tegensprekenquote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:18 schreef Burakius het volgende:
[..]
psst... misschien stond er iets in over een soort van wetenschappelijk onderzoek . Ik roep maar wat!
Maar is bij lange na niet 'elke jongen'.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:12 schreef Burakius het volgende:
[..]
56% is natuurlijk , alleen maar meer dan de helft... Maar hey! blijkbaar is 56% Joods/Moslim. OF ZOU ER TOCH EEN ANDERE REDEN ZIJN.
Aangezien amputatie van schijnbaar niet gebruikte delen van het lichaam bij jou nogal populair is, (gezien het feit dat je de verminking die besnijding heet nogal propageert) is het voor jou misschien raadzaam een lobotomie bij jezelf uit te laten voeren aangezien je toch voor geen enkele rede vatbaar bent..quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:19 schreef Burakius het volgende:
[..]
Hahaha verminking. Dames kunnen aanzienlijk meer genieten van een besneden genotsknots.
Onbesneden mannen kunnen vaker.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:52 schreef Burakius het volgende:
[..]
Besneden mannen kunnen theoretisch gezien langer doorgaan met geslachtsgemeenschap
Het hygiëne-argument gold, vroeger in de woestijn, waar geen water was om je te wassen.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:08 schreef Burakius het volgende:
[..]
Want, die vond bij nader inzien dat Allah de mens toch niet helemaal perfect geschapen had?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:14 schreef Burakius het volgende:
Verder weet elke Jood of Moslim wel waarom het gedaan wordt. Het heeft te maken met een profeet (hint hint onderzoek zelf).
Dude het komt uit Afrika.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:14 schreef Burakius het volgende:
[..]
Geloof me, zonder voorhuidje kan je alsnog houthakken. Mongol. Het is dus niet de reden waarom het gedaan wordt (ik hoop dat je hersenen dit aankunnen).
Verder weet elke Jood of Moslim wel waarom het gedaan wordt. Het heeft te maken met een profeet (hint hint onderzoek zelf).
Ervaring! Ben al 21 samen met mijn man. En hij was niet de eerste.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:54 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Waar haal je die onzin dan weer vandaan?
Ik mag hopen dat je niet aan het aantal bent gekomen dat nodig is om er een zinnige steekproef van te maken.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Ervaring! Ben al 21 samen met mijn man. En hij was niet de eerste.
De eikel wordt gewoon minder gevoelig door een soort vereelting. Dat is misschien handig bij je eerste keer, zodat het nog wat lijkt. Maar om te leren inhouden helpt het niet, en als je boven de 30 bent en in een vaste relatie zit, is gebrek aan gevoeligheid eerder een nadeel dan een voordeel.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:52 schreef Burakius het volgende:
[..]
Nou.......quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:41 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat je niet aan het aantal bent gekomen dat nodig is om er een zinnige steekproef van te maken.
Gast, wat lul je nou?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:13 schreef Burakius het volgende:
[..]
Het heeft wel nog meer voordelen. Het is zelfs op de FP gekomen! Onderzoek het nou kom op. Ik heb je het eerste zetje gegeven. Ik wil echt mensen zoals jij aansporen te lezen en je feiten goed te krijgen.
Verder is het appels met peren vergelijken. Als je een vingertop weghaalt heeft het geen bijkomend voordeel en alleen nadeel. Een voorhuidje weghalen is alleen maar voordeel. Een mongool met een IQ van 50 snapt nog wel dat deze vergelijking te dom is voor woorden. Maar speciaal voor jou heb ik het dan toch maar kort en krachtig uitgelegd. Sjonge jonge jonge, moet niet gekker worden.
Ik ben besneden en ik kan op een dag 8 keer seks hebben. Verschillende bedpartners hebben gezegd dat ik niet normaal ben.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Ervaring! Ben al 21 samen met mijn man. En hij was niet de eerste.
Aposthia? Hoe toevallig, net zoals de verhalen zeggen over de profeet van de islam?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 23:24 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik ben besneden geboren. Daar maken ze hopelijk geen probleem van?![]()
²
En dat is iets om trots op te zijn?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 23:24 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik ben besneden en ik kan op een dag 8 keer seks hebben. Verschillende bedpartners hebben gezegd dat ik niet normaal ben.
nee, maar je hebt wel de voorhuid en dus toekomst van de niet nodig besneden en anti-humaan gebruikte zoontjes/neefjes/whatever in je hand.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 23:24 schreef BansheeBoy het volgende:
²
Heb je ook epileptische aanvallen en hoor je stemmen?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 23:24 schreef BansheeBoy het volgende:
²
wat is dit voor zielige islamitische terugkoppeling? blijf met je fucking handen af van kinderen. ok?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 00:36 schreef Tarak het volgende:
[..]
Heb je ook epileptische aanvallen en hoor je stemmen?
En wens je met enige regelmaat mensen dood die kritiek op je hebben?
Nee, daar heb ik geen last van.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 00:36 schreef Tarak het volgende:
[..]
Heb je ook epileptische aanvallen en hoor je stemmen?
En wens je met enige regelmaat mensen dood die kritiek op je hebben?
maar je bent wel gemutileerd zonder dat je er zeggenschap over had. de enige waarheid die je nog hebt is door te zeggen dat je vader ook besneden is en je opa ook en dat het zogenaamd in de koran staat.quote:
Echt waar? Waar staat het dan in de Qur'an?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 00:42 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
maar je bent wel gemutileerd zonder dat je er zeggenschap over had. de enige waarheid die je nog hebt is door te zeggen dat je vader ook besneden is en je opa ook en dat het zogenaamd in de koran staat.
en ik vrees dat jij jouw eigen kinderen ook durft te besnijden, omdat het gebruikelijk is.
Uit de link een rijtje van culturele kenmerken in landen waar bensnijdenis voorkomt:quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:19 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Dude het komt uit Afrika.
Mannelijke en vrouwelijke besnijdenis komt uit hetzelfde gebied. Mannelijke besnijdenis is alleen verder verspreid geworden richting Arabisch schiereiland en het MO.
The Geography of Genital Mutilations
Of het helemaal waar is, weet ik niet, en het is niet helemaal fair want besnijdenis is maar een kleine afgeleide van een cultuur. En de VS staat er niet bij, waar besnijdenis destijds werd ingevoerd als anti-masturbatie maatregel.....quote:Male genital mutilations are found present in a cultural complex where children, females,
and weaker social ethnic groups are subordinated to elder, dominant males
in rigid social hierarchies of one form or another.
These ideas, as disturbing as they may be, find support in cross-cultural comparisons of cultures which mutilate the genitals of their males. Textor's Cross-Cultural Summary (1967) demonstrates positive correlations between male genital mutilations and the following other cultural characteristics (also see Prescott 1975, DeMeo 1986):
High narcissism index
Slavery and Castes are present
Class stratification is high
Land inheritance favors male line
Cognatic kin groups are absent
Patrilineal descent is present
Female barrenness penalty is high
Bride price is present
Father has family authority
Polygamy is present
Marital residence near male kin
Painful female initiation rites are present
Segregation of adolescent boys is high
Oral anxiety potential is high
Average satisfaction potential is low
Speed of attention to infant needs is low
blijkbaar ergens, anders werden niet 100% van de moslimgastjes gemutileerd vanaf geboorte. en werden meisjes niet uitgekozen vanwege hun maagdenvlies...quote:Op zaterdag 29 mei 2010 00:45 schreef Burakius het volgende:
[..]
Echt waar? Waar staat het dan in de Qur'an?
Het staat nergens in de Qur'an. Lapzwans met je matige onderzoek. Je weet niet eens de reden waarom Moslims dit doen. Volgens Hanbal en Maliki is het niet eens verplicht.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 00:46 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
blijkbaar ergens, anders werden niet 100% van de moslimgastjes gemutileerd vanaf geboorte.
Ik heb net een paar filmpjes gezien van Oranje tijdens het WK in 98 te France. Dat was écht een topteam!quote:Op zaterdag 29 mei 2010 00:46 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
blijkbaar ergens, anders werden niet 100% van de moslimgastjes gemutileerd vanaf geboorte.
vertel me waarom moslims dit dan wel doen, lapzwans.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 00:48 schreef Burakius het volgende:
[..]
Het staat nergens in de Qur'an. Lapzwans met je matige onderzoek. Je weet niet eens de reden waarom Moslims dit doen. Volgens Hanbal en Maliki is het niet eens verplicht.
fijn voor je.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 00:48 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik heb net een paar filmpjes gezien van Oranje tijdens het WK in 98 te France. Dat was écht een topteam!²
Dit is geen basisschool waar ik leraar ben en jij een leerling. Je gaat maar eens zelf onderzoeken. Ik ga mensen niet steeds samenvattingen geven van 5 zinnen, waar ik 500 bladzijden heb gelezen. Té idioot voor woorden.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 00:48 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
vertel me waarom moslims dit dan wel doen, lapzwans.
quote:
ik ben absoluut niet door de mand gevallen, zoals jij het graag wilt zien. ik heb het over het barbaarse gebruik van besnijdenis. en dat staat toch wel in de koran of andere islamitische geschriften?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 00:50 schreef Burakius het volgende:
[..]
Dit is geen basisschool waar ik leraar ben en jij een leerling. Je gaat maar eens zelf onderzoeken. Ik ga mensen niet steeds samenvattingen geven van 5 zinnen, waar ik 500 bladzijden heb gelezen. Té idioot voor woorden.
In ieder geval nu je toch door de mand bent gevallen (wat je nooit zal toegeven), had je het ook nog over vrouwenbesnijdenis. En waar in de Islam heeft dit dan plaats , wat het heeft volgens jou?
lol. geef eens een bron waarbij moslimas geen baarmoederhalskanker krijgen. of andere kankers.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 00:50 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]Lekker relevant.
Maar goed, oh wat hebben ze hier in het westen respect voor de girls, uit vrede en respect geven ze deze girls op regelmatige basis verfijnde baarmoederhalskanker, omdat ze hun lid niet fatsoenlijk kunnen wassen.²
Nu is het opeens andere Islamitische geschriften. Man je hebt het gewoon niet onderzocht. Zeg het nou gewoon.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 00:53 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik ben absoluut niet door de mand gevallen, zoals jij het graag wilt zien. ik heb het over het barbaarse gebruik van besnijdenis. en dat staat toch wel in de koran of andere islamitische geschriften?
Wat mij betreft prima. Kinderen zouden daar niet voor bedoeld zijn. Als volwassene sta ik volledig achter iemand wanneer die dat wil. Ik zie daar dus ook geen drama in.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 01:27 schreef Burakius het volgende:
Tevens moet ik zeggen dat in mijn tijd wij het gewoon zelf hebben gedokt en dat het in mijn tijd nog 99% thuis gebeurde door een "besnijdenis doktor" die de nodige certificaten ervoor heeft/had etc.
En wij Moslim verwachten ook helemaal geen vergoeding. Misschien de Joden wel.
Als je leest wat de complicaties kunnen zijn dan lijkt me het me anders aardig normaal dat je als benadeelde gaat klagen als je hier slachtoffer van word. Uiteraard gaat het veel vaker goed dan mis, maar als er geen duidelijke voordelen aan zitten dan zie ik het nut niet in van dat risico nemen. Als alles goed gaat dan zie ik er ook geen probleem mee, maar het gaat me meer om het onnodige risico dat je loopt.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 08:47 schreef BertV het volgende:
Ik kan me voorstellen dat er geen besneden jongen is die gaat mopperen. Je weet niet beter, er valt er niks meer aan te doen, je beschuldigd je ouders van kindermishandeling, en je brengt te berde dat er iets onnodig mist aan je lid.
Tijdens een en dezelfde vrijpartij, of bedoel je met een tussentijd van 2 uur of zo?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 23:24 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik ben besneden en ik kan op een dag 8 keer seks hebben. Verschillende bedpartners hebben gezegd dat ik niet normaal ben.
Precies, waarom kleine kinderen besnijden. Er is geen reden voor.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 01:25 schreef paddy het volgende:
Wanneer je als volwassen man of vrouw zich laat besnijden? Zal me werkelijk een worst wezen. Ik snap alleen niet zo goed waarom men kinderen daarin moet betrekken. Volgens deze bron Zou het gaan om respect/overgave aan je partner? Wat hebben kleine kinderen daar nu mee te maken?
Inderdaad. Als ze een besnijdenis willen doen ze dat maar na hun 18de of zo. Wmb na hun 15de, als het maar de eigen keuze is. En geloof me maar, de verhalen over hoe zeer dat doet en hoe vervelend dat voelt na afloop, zullen op den duur leiden naar minder moslims die hiervoor bewust kiezen.quote:Kinderen zijn geen eigendom en horen beschermd te worden tegen tattoo's en borstvergrotingen. Dus ook tegen besnijdenis voor kinderen.
Een verbod voor volwassenen vind ik dan weer niet kunnen. Laat ze lekker.
Jij was moslim las ik uit je geschiedenis. Schaam je! Seks voor het huwelijk!quote:Op vrijdag 28 mei 2010 23:24 schreef polderturk het volgende:
[..]
Och, waarschijnlijk bedoelt hij dat hij zich 8 keer per dag tracht af te rukken.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 12:45 schreef paddy het volgende:
[..]
Jij was moslim las ik uit je geschiedenis. Schaam je! Seks voor het huwelijk!
Ik ben ook niet voor besnijdenis, maar om daarom nou meteen te zeggen dat je niet normaal bent vind ik niet aardig.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 23:24 schreef polderturk het volgende:
[..]
Kan, maar ze verdedigen de besnijdenis door te zeggen dat ze daardoor niet zo snel klaarkomen en dat dat fijner zou zijn voor een vrouw. Nou, ik vind van niet.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 14:22 schreef zoalshetis het volgende:
je hebt ook mannen die besneden zijn en binnen een zucht en een scheet klaarkomen. of met een hoog libido. dat is semantisch in deze discussie waar het gaat over zelfbeschikkingsrecht van eigen lijf, mutulatie en kindermishandeling.
Van wie hoort dat?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 01:25 schreef paddy het volgende:
Wanneer je als volwassen man of vrouw zich laat besnijden? Zal me werkelijk een worst wezen. Ik snap alleen niet zo goed waarom men kinderen daarin moet betrekken. Volgens deze bron Zou het gaan om respect/overgave aan je partner? Wat hebben kleine kinderen daar nu mee te maken?
Besnijdenis hoort trouwens bij vrouwen niet zo gedaan te worden dat ze er niet van mogen genieten lees ik uit het verhaal.
En Hakim? Was jij moslim? Waarom praat jij dan over meerdere vrouwen neuken terwijl je eerst getrouwd hoort te zijn voor de seks?BSB? Tuchtig hem eens
![]()
Wanneer je geen moslim bent? Veel plezier met je condooms hoop ik![]()
Ik schaar deze dan voor mezelf onder tatoo's en borstverkleining enz. Zou trouwens niet in het pakket moeten zitten of het moet om gezondheidsredenen zijn (pijn enz) Hoor ik nl ook wel eens wat over. Wat een volwassen iemand doet moeten ze zelf weten vind ik. Kinderen zijn geen eigendom en horen beschermd te worden tegen tattoo's en borstvergrotingen. Dus ook tegen besnijdenis voor kinderen.
Een verbod voor volwassenen vind ik dan weer niet kunnen. Laat ze lekker.
Ik begrijp ook niet wat de KPMG wil. Op verschillende sites van medische instellingen wegen de nadelen van besnijdenis niet op tegen de voordelen.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 15:42 schreef Ringo het volgende:
Ik ben besneden lang voordat ik kon praten. Prijs de heer.
Als ze nou eens een enquete houden onder mannen die besneden zijn, met vragen als 'heb je er spijt van' dan zullen ze er achter komen dat het gewoon een non-issue is.quote:1. Bij een te gevoelige penis en te snel klaarkomen kan verwijdering van het frenulum juist een voordeel zijn.
2. Bij sommige mannen is het frenulum erg kort en strak, en verhindert het dat de voorhuid volledig teruggetrokken kan worden. Verwijdering of verlenging van het frenulum lost dit probleem op.
3. Een kort frenulum is hinderlijk indien men een hoge besnijding wenst. Wordt het frenulum verwijderd, dan kan de penis hoger besneden worden.
4. Soms scheurt het frenulum bij zware belasting tijdens sex. Dit kan nogal pijnlijk zijn en gepaard gaan met hevig bloeden. Na genezing is het frenulum door vorming van littekenweefsel vaak nog minder soepel, wat weer opnieuw tot (in)scheuren kan leiden.
5. Als het frenulum behouden wordt, krijgt de huid aan de onderzijde van de penis een soort v-vorm. Verwijdering geeft een egaler resultaat, wat vaak mooier gevonden wordt.
NOG niet....quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:32 schreef Izaag het volgende:
[..]
Jongensbesnijdenis valt niet onder kindermishandeling.
Het heeft geen voordelen. Niemand is tegen besnijdenis op medische indicatie. Het gaat om de voordelen van kinderverminking en die zijn er gewoon niet. Als een volwassenen voordelen ziet moet hij zich vooral laten besnijden.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 16:15 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Ik begrijp ook niet wat de KPMG wil. Op verschillende sites van medische instellingen wegen de nadelen van besnijdenis niet op tegen de voordelen.
Het was ook hun beslissing niet. Maar de mannen die zonder normaal functionerende lul zitten zullen het wel betreuren.quote:Als ze nou eens een enquete houden onder mannen die besneden zijn, met vragen als 'heb je er spijt van' dan zullen ze er achter komen dat het gewoon een non-issue is.
Ben jij van de Iraanse of Saudische zedenpolitie?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 01:25 schreef paddy het volgende:
En Hakim? Was jij moslim? Waarom praat jij dan over meerdere vrouwen neuken terwijl je eerst getrouwd hoort te zijn voor de seks?BSB? Tuchtig hem eens
![]()
Wanneer je geen moslim bent? Veel plezier met je condooms hoop ik![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |