http://www.rtl.nl/(/actue(...)esnijden-jongens.xmlquote:Volgens de KNMG is het besnijden van minderjarige jongens in strijd met de rechten van het kind. De artsenorganisatie vindt, dat minderjarigen alleen blootgesteld worden aan medische handelingen als er sprake is van ziekte of afwijkingen of als aangetoond kan worden dat de ingreep in het belang is van het kind, zoals bij vaccinaties.
Gezonde kinderen
"De regel is dat je niet in gezonde kinderen snijdt", stelt Arie Nieuwenhuijzen Kruseman, voorzitter van de KNMG. "Bij elke chirurgische ingreep kunnen helaas complicaties voorkomen. Tot op zekere hoogte accepteren artsen dat, omdat er een medische reden voor de ingreep is. Maar bij medisch niet-noodzakelijke ingrepen is geen enkele complicatie te rechtvaardigen."
Complicaties
Er zitten, anders dan vaak wordt aangenomen, ook risico's aan besnijdenis. bloedingen, infecties, plasbuisvernauwingen en paniekaanvallen komen regelmatig voor. Ook gedeeltelijke of volledige penisamputaties als gevolg van complicaties zijn gerapporteerd.
Verbod
De KNMG ziet goede redenen voor een verbod op niet-therapeutische jongensbesnijdenis, maar vreest dat het zal leiden tot het ondergronds gaan van de ingreep. Daarmee zou het aantal complicaties kunnen toenemen.
Informeren
Het KNMG roept artsen op om ouders die overwegen hun zoon te laten besnijden, goed te informeren over het ontbreken van medische voordelen en het gevaar van complicaties.
Religie
De artsenfederatie beseft dat de praktijk van jongensbesnijdenis is omgeven met diepe religieuze, symbolische en culturele gevoelens. De KNMG respecteert dit en roept op tot een dialoog tussen artsenorganisaties, experts en religieuze groeperingen.
Wereldwijd worden jaarlijks naar schatting 13 miljoen jongens besneden, in Nederland zijn dat er 10 tot 15 duizend.
In de VS heeft iedereen een wapen. Dat heft elkaar toch wel op.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 09:26 schreef Basp1 het volgende:
Wat een gezever weer. In de VS wordt bijna elke jongen besneden. Als we het hiet een probleem vinden dan zouden we nog ervoor kunnen kiezen om besnijdenissen alleen bij medische indicatie door de verzekering te laten vergoeden.
geslacht: Vrouwquote:Op vrijdag 28 mei 2010 08:36 schreef NBT het volgende:
Stop er niet mee!Blijf Snijden! Besneden is veeeeeel beter, dan niet besneden!
Ja, en ik heb er ook een mening over!quote:
En over 18 jaar ga je de jongens neuken die nu geboren worden?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 09:41 schreef NBT het volgende:
[..]
Ja, en ik heb er ook een mening over!
Ik geniet meer van een besneden dan niet besneden!
En?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 09:41 schreef NBT het volgende:
[..]
Dus alle mannen moeten zich maar laten besnijden in de hoop dat ze jouw goddelijke lichaam mogen beminnen.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 09:41 schreef NBT het volgende:
[..]
waar jij meer van geniet zal me worst zijn. en je bent eng.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 09:41 schreef NBT het volgende:
[..]
onbesneden, dat wel...quote:Op vrijdag 28 mei 2010 10:07 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
waar jij meer van geniet zal me worst zijn. en je bent eng.
alleen schaamlippen verwijderen, dat zou gelijk staan aan de voorhuid.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 09:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En?
Als ik het fijner vindt dat vrouwen geen plezier hebben aan sex moeten kleine meisjes hun klit en kleine schaamlippen worden weggesneden?
Alsof ze mannen op leeftijd niet besnijden?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 09:43 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
En over 18 jaar ga je de jongens neuken die nu geboren worden?
Is dat dat land van Bush en Reagan, waar ze de atoombom, de credietcrisis en de War on Drugs hebben uitgevonden?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 09:26 schreef Basp1 het volgende:
Wat een gezever weer. In de VS wordt bijna elke jongen besneden.
Mannen op leeftijd mogen wat mij betreft hun halve eikel laten verwijderen, als ze daar blij van worden.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 10:13 schreef NBT het volgende:
[..]
Alsof ze mannen op leeftijd niet besnijden?
besnijden niet verbieden vanaf je 18e. en eerder alleen vanwege hele duidelijke medische klachten.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 10:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Is dat dat land van Bush en Reagan, waar ze de atoombom, de credietcrisis en de War on Drugs hebben uitgevonden?
Besnijden verbieden!
volwassenen kunnen doen en laten wat ze willen, maar kinderen moet je niet mutileren.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 10:13 schreef NBT het volgende:
[..]
Alsof ze mannen op leeftijd niet besnijden?
Maar inderdaad.. Zal me een zorg zijn.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |