abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82029721
Ik ben inmiddels al lang oud en wijs genoeg om te bepalen of ik het wil houden en... ZE BLIJVEN ER MET HUN MUTILERENDE TENGELS VANAF!!! *zwaait honkbalknuppel om zich heen*

Als ik een convertible koop dan verwacht ik dat het dak ook uitklapt.
pi_82029762
Altijd weer dat (foutieve) hygiene argument dat terug komt
  vrijdag 28 mei 2010 @ 18:25:10 #53
300558 Izaag
Don't tell me what I can&
pi_82031719
Jammer dat artsen (anti-Islamitische) politiek bedrijven i.p.v hun medische beroep uitoefenen. Het is dat Wilders joodse broeders heeft, anders had hij het al aangekaart.

Ouders hebben de vrijheid om hun kinderen op te voeden zoals ze dat willen. En dat recht gaat niemand hun afpakken. Zeker niet als de handeling zelf goed voor het kind en de publieke gezondheid is. En bovendien niet tegen de wet gaat.

Verplicht alle jongens laten besnijden t.b.v de publieke gezondheid gaat te ver. Want dan dring je sommige ouders iets op wat ze niet willen. Aan de kant de ouders vrijheid ontnemen om hun zoon te besnijden is net zo fout. Gelukkig ziet het liberale deel van de bevolking dat ook in, terwijl voorstanders van een dergelijke verbod hun mening vooral baseren op onderbuikgevoelens en islamofobie.
pi_82031781
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 18:25 schreef Izaag het volgende:
Ouders hebben de vrijheid om hun kinderen op te voeden zoals ze dat willen. En dat recht gaat niemand hun afpakken. Zeker niet als de handeling zelf goed voor het kind en de publieke gezondheid is. En bovendien niet tegen de wet gaat.
Goed voor het kind en de gezondheid? Dat is al lang achterhaald. Ik vind het kindermishandeling en dus tegen de wet. Je kan ook wel een oor van je kind af willen snijden onder het mom van vrijheid om je kind op te voeden maar zo werkt het natuurlijk niet.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 18:32:20 #55
300558 Izaag
Don't tell me what I can&
pi_82032011
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 18:26 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Goed voor het kind en de gezondheid? Dat is al lang achterhaald. Ik vind het kindermishandeling en dus tegen de wet. Je kan ook wel een oor van je kind af willen snijden onder het mom van vrijheid om je kind op te voeden maar zo werkt het natuurlijk niet.
Jongensbesnijdenis valt niet onder kindermishandeling.
pi_82032042
Het zou er wel onder moeten vallen. Lijkt me evident.
pi_82032627
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 18:26 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Is wel veel hygienischer natuurlijk, zo'n oor werkt ook wel zonder schelp, en daar kan alleen maar vuil in gaan zitten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_82032656
Weer een topic vol met atheïsten die elkaar proberen te overtreffen in superlatieven om hun ongeloof en onkennis te uiten. Het is echt éénrichtingsverkeer hier. En terecht, geen gelovige zal ook maar eigenlijk de moeite willen opbrengen om julliebij te leren waarom mensen besneden worden. Nog niet te spreken over het wetenschappelijke aspect ervan.

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 29-05-2010 00:51:36 ]
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_82032673
Dit soort dingen verdedigen onder het mom van 'vrijheid van opvoeding'. Seriously, ik kan er met mijn kop niet bij.
pi_82032722
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 18:50 schreef Burakius het volgende:
Weer een topic vol met atheïsten die elkaar proberen te overtreffen in superlatieven om hun ongeloof en onkennis te uiten. Het is echt éénrichtingsverkeer hier. En terecht, geen gelovige zal ook maar eigenlijk de moeite willen opbrengen om jullie josti's bij te leren waarom mensen besneden worden. Nog niet te spreken over het wetenschappelijke aspect ervan.
Waarom het gebeurt doet er niet toe, het is verwerpelijk. Er is geen rechtvaardiging voor het aantasten van de lichamelijke integriteit van een kind. Een kind is geen bezit.

Wetenschappelijke aspect, ga toch fietsen

[ Bericht 4% gewijzigd door paddy op 29-05-2010 00:52:02 ]
pi_82032723
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 18:50 schreef Burakius het volgende:
Weer een topic vol met atheïsten die elkaar proberen te overtreffen in superlatieven om hun ongeloof en onkennis te uiten. Het is echt éénrichtingsverkeer hier. En terecht, geen gelovige zal ook maar eigenlijk de moeite willen opbrengen om jullie josti's bij te leren waarom mensen besneden worden.
Dezelfde argumenten als voor meisjesbesnijdenis?
quote:
Nog niet te spreken over het wetenschappelijke aspect ervan.
Dat masturberen slecht voor de geestelijke ontwikkeling is?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_82032745
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 17:36 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb nog nooit met een besneden man geneukt maar ik houd het maar gewoon op intacte mannen. Al kunnen besneden mannen er meestal helemaal niets aan doen dat ze besneden zijn natuurlijk.
Besneden mannen kunnen theoretisch gezien langer doorgaan met geslachtsgemeenschap
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_82032766
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 18:52 schreef Burakius het volgende:

[..]

Besneden mannen kunnen theoretisch gezien langer doorgaan met geslachtsgemeenschap
Nou, wat een voordeel. Ik ben meer van de kwaliteit dan de kwantiteit.
pi_82032823
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 18:52 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Waarom het gebeurt doet er niet toe, het is verwerpelijk. Er is geen rechtvaardiging voor het aantasten van de lichamelijke integriteit van een kind. Een kind is geen bezit.

Wetenschappelijke aspect, ga toch fietsen, idioot.
Het is niet verwerpelijk anders zou het niet gedaan worden. Blijkbaar is jouw subjectieve opvoeding anders geweest en is dit als verwerpelijk geleerd aan jou, maar aan miljoenen, miljarden andere mensen is het anders geleerd en is het niet verwerpelijk.

Vergelijk het maar met honden eten. In China is het doodnormaal, voor jou is het verwerpelijk. Een jongetje mag gewoon besneden worden als de ouders dit willen. En het heeft te maken met hun geloof en het is nog eens hygiënisch ook.
pi_82032848
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 18:53 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Nou, wat een voordeel. Ik ben meer van de kwaliteit dan de kwantiteit.
Het is een voordeel. En kwaliteit verschilt per individu, of die nou besneden of onbesneden is. Baka

wat doe ik hier nog denk ik af en toe met zulke analfbeten
pi_82032909
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 18:55 schreef Burakius het volgende:

[..]

Het is niet verwerpelijk anders zou het niet gedaan worden.
Dat is het vreemdste argument dat ik ooit heb gehoord.
quote:
Blijkbaar is jouw subjectieve opvoeding anders geweest en is dit als verwerpelijk geleerd aan jou, maar aan miljoenen, miljarden andere mensen is het anders geleerd en is het niet verwerpelijk.
Beantwoord de eerder gestelde vraag eens. Mag ik onder het mom van vrijheid van opvoeding het vingertopje of oorlelletje van mijn kind afsnijden?
quote:
Vergelijk het maar met honden eten. In China is het doodnormaal, voor jou is het verwerpelijk. Een jongetje mag gewoon besneden worden als de ouders dit willen. En het heeft te maken met hun geloof en het is nog eens hygiënisch ook.
Het hygiëne-argument is onzin en het feit dat het uit geloofsoverwegingen gebeurt doet niet ter zake.
pi_82033095
Prima om te stoppen met besnijdenissen. Je hebt niet voor niets een voorhuid meegekregen (van je schepper, mocht je dat laatste geloven). Kinderen zijn niet wilsbekwaam en ouders mogen zulke ingrijpende beslissingen niet zomaar nemen. Het kind is gezond; een medische ingreep is niet nodig. Door dit soort onzin te verbieden, wordt er ook bespaard op de kosten van gezondheidszorg.
pi_82033139
Wordt besnijdenis eigenlijk vergoed op dit moment? Dat zou ik wel bijzonder verwerpelijk vinden. En het feit dat er artsen zijn die hieraan meewerken vind ik ook onbegrijpelijk.
pi_82033323
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 18:57 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat is het vreemdste argument dat ik ooit heb gehoord.
[..]

Beantwoord de eerder gestelde vraag eens. Mag ik onder het mom van vrijheid van opvoeding het vingertopje of oorlelletje van mijn kind afsnijden?
[..]

Het hygiëne-argument is onzin en het feit dat het uit geloofsoverwegingen gebeurt doet niet ter zake.
Het hygiëne-argument is geen onzin. Trek je feitjes er eens beter op na.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 19:08:44 #70
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_82033337
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 09:26 schreef Basp1 het volgende:
Wat een gezever weer. In de VS wordt bijna elke jongen besneden.
Het westen van de VS is in 2003 gedaald tot 31%, over het hele land is het 56%.
Lang niet elke jongen dus.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 19:11:22 #71
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_82033448
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 19:08 schreef Burakius het volgende:

[..]

quote:
"Circumcision has been suggested as an effective method of maintaining penile hygiene since the time of the Egyptian dynasties, but there is little evidence to affirm the association between circumcision status and optimal penile hygiene"
Bron: American Pediatrics Association
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_82033456
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 19:08 schreef Burakius het volgende:

[..]

Zelfs al zou het hygiënischer zijn (hetgeen niet het geval is tenzij je je lul nooit wast), dan nog is dat totaal geen rechtvaardiging.

Nogmaals, beantwoord de vraag: mag ik bij mijn kind een vingertop of oorlel afsnijden als ik dat belangrijk acht in het kader van zijn of haar opvoeding?
pi_82033474
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 19:08 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Het westen van de VS is in 2003 gedaald tot 31%, over het hele land is het 56%.
Lang niet elke jongen dus.
56% is natuurlijk , alleen maar meer dan de helft... Maar hey! blijkbaar is 56% Joods/Moslim. OF ZOU ER TOCH EEN ANDERE REDEN ZIJN .
pi_82033545
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 19:12 schreef Burakius het volgende:

[..]

56% is natuurlijk , alleen maar meer dan de helft... Maar hey! blijkbaar is 56% Joods/Moslim. OF ZOU ER TOCH EEN ANDERE REDEN ZIJN .
De enige reden is dat het gewoonte is. Het is ooit begonnen als anti-masturbatie-maatregel. Niemand weet dat meer, maar men doet het omdat anderen het ook doen.
pi_82033558
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 19:11 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Zelfs al zou het hygiënischer zijn (hetgeen niet het geval is tenzij je je lul nooit wast), dan nog is dat totaal geen rechtvaardiging.

Nogmaals, beantwoord de vraag: mag ik bij mijn kind een vingertop of oorlel afsnijden als ik dat belangrijk acht in het kader van zijn of haar opvoeding?
Het heeft wel nog meer voordelen. Het is zelfs op de FP gekomen! Onderzoek het nou kom op. Ik heb je het eerste zetje gegeven. Ik wil echt mensen zoals jij aansporen te lezen en je feiten goed te krijgen.

Verder is het appels met peren vergelijken. Als je een vingertop weghaalt heeft het geen bijkomend voordeel en alleen nadeel. Een voorhuidje weghalen is alleen maar voordeel. Maar speciaal voor jou heb ik het dan toch maar kort en krachtig uitgelegd. Sjonge jonge jonge, moet niet gekker worden.

[ Bericht 4% gewijzigd door paddy op 29-05-2010 00:58:09 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')