Goed voor het kind en de gezondheid? Dat is al lang achterhaald. Ik vind het kindermishandeling en dus tegen de wet. Je kan ook wel een oor van je kind af willen snijden onder het mom van vrijheid om je kind op te voeden maar zo werkt het natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:25 schreef Izaag het volgende:
Ouders hebben de vrijheid om hun kinderen op te voeden zoals ze dat willen. En dat recht gaat niemand hun afpakken. Zeker niet als de handeling zelf goed voor het kind en de publieke gezondheid is. En bovendien niet tegen de wet gaat.
Jongensbesnijdenis valt niet onder kindermishandeling.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:26 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Goed voor het kind en de gezondheid? Dat is al lang achterhaald. Ik vind het kindermishandeling en dus tegen de wet. Je kan ook wel een oor van je kind af willen snijden onder het mom van vrijheid om je kind op te voeden maar zo werkt het natuurlijk niet.
Is wel veel hygienischer natuurlijk, zo'n oor werkt ook wel zonder schelp, en daar kan alleen maar vuil in gaan zitten.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:26 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Goed voor het kind en de gezondheid? Dat is al lang achterhaald. Ik vind het kindermishandeling en dus tegen de wet. Je kan ook wel een oor van je kind af willen snijden onder het mom van vrijheid om je kind op te voeden maar zo werkt het natuurlijk niet.
Waarom het gebeurt doet er niet toe, het is verwerpelijk. Er is geen rechtvaardiging voor het aantasten van de lichamelijke integriteit van een kind. Een kind is geen bezit.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:50 schreef Burakius het volgende:
Weer een topic vol met atheïsten die elkaar proberen te overtreffen in superlatieven om hun ongeloof en onkennis te uiten. Het is echt éénrichtingsverkeer hier. En terecht, geen gelovige zal ook maar eigenlijk de moeite willen opbrengen om jullie josti's bij te leren waarom mensen besneden worden. Nog niet te spreken over het wetenschappelijke aspect ervan.
Dezelfde argumenten als voor meisjesbesnijdenis?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:50 schreef Burakius het volgende:
Weer een topic vol met atheïsten die elkaar proberen te overtreffen in superlatieven om hun ongeloof en onkennis te uiten. Het is echt éénrichtingsverkeer hier. En terecht, geen gelovige zal ook maar eigenlijk de moeite willen opbrengen om jullie josti's bij te leren waarom mensen besneden worden.
Dat masturberen slecht voor de geestelijke ontwikkeling is?quote:Nog niet te spreken over het wetenschappelijke aspect ervan.
Besneden mannen kunnen theoretisch gezien langer doorgaan met geslachtsgemeenschapquote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:36 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb nog nooit met een besneden man geneukt maar ik houd het maar gewoon op intacte mannen. Al kunnen besneden mannen er meestal helemaal niets aan doen dat ze besneden zijn natuurlijk.
Nou, wat een voordeel.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:52 schreef Burakius het volgende:
[..]
Besneden mannen kunnen theoretisch gezien langer doorgaan met geslachtsgemeenschap
Het is niet verwerpelijk anders zou het niet gedaan worden. Blijkbaar is jouw subjectieve opvoeding anders geweest en is dit als verwerpelijk geleerd aan jou, maar aan miljoenen, miljarden andere mensen is het anders geleerd en is het niet verwerpelijk.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:52 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Waarom het gebeurt doet er niet toe, het is verwerpelijk. Er is geen rechtvaardiging voor het aantasten van de lichamelijke integriteit van een kind. Een kind is geen bezit.
Wetenschappelijke aspect, ga toch fietsen, idioot.
Het is een voordeel. En kwaliteit verschilt per individu, of die nou besneden of onbesneden is. Bakaquote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:53 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nou, wat een voordeel.Ik ben meer van de kwaliteit dan de kwantiteit.
quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:55 schreef Burakius het volgende:
[..]
Het is niet verwerpelijk anders zou het niet gedaan worden.
Beantwoord de eerder gestelde vraag eens. Mag ik onder het mom van vrijheid van opvoeding het vingertopje of oorlelletje van mijn kind afsnijden?quote:Blijkbaar is jouw subjectieve opvoeding anders geweest en is dit als verwerpelijk geleerd aan jou, maar aan miljoenen, miljarden andere mensen is het anders geleerd en is het niet verwerpelijk.
Het hygiëne-argument is onzin en het feit dat het uit geloofsoverwegingen gebeurt doet niet ter zake.quote:Vergelijk het maar met honden eten. In China is het doodnormaal, voor jou is het verwerpelijk. Een jongetje mag gewoon besneden worden als de ouders dit willen. En het heeft te maken met hun geloof en het is nog eens hygiënisch ook.
Het hygiëne-argument is geen onzin. Trek je feitjes er eens beter op na.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:57 schreef Isegrim het volgende:
[..]Dat is het vreemdste argument dat ik ooit heb gehoord.
[..]
Beantwoord de eerder gestelde vraag eens. Mag ik onder het mom van vrijheid van opvoeding het vingertopje of oorlelletje van mijn kind afsnijden?
[..]
Het hygiëne-argument is onzin en het feit dat het uit geloofsoverwegingen gebeurt doet niet ter zake.
Het westen van de VS is in 2003 gedaald tot 31%, over het hele land is het 56%.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 09:26 schreef Basp1 het volgende:
Wat een gezever weer. In de VS wordt bijna elke jongen besneden.
quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:08 schreef Burakius het volgende:
[..]
Het hygiëne-argument is geen onzin. Trek je feitjes er eens beter op na.
Bron: American Pediatrics Associationquote:"Circumcision has been suggested as an effective method of maintaining penile hygiene since the time of the Egyptian dynasties, but there is little evidence to affirm the association between circumcision status and optimal penile hygiene"
Zelfs al zou het hygiënischer zijn (hetgeen niet het geval is tenzij je je lul nooit wast), dan nog is dat totaal geen rechtvaardiging.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:08 schreef Burakius het volgende:
[..]
Het hygiëne-argument is geen onzin. Trek je feitjes er eens beter op na.
56% is natuurlijk , alleen maar meer dan de helft... Maar hey! blijkbaar is 56% Joods/Moslim. OF ZOU ER TOCH EEN ANDERE REDEN ZIJNquote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:08 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het westen van de VS is in 2003 gedaald tot 31%, over het hele land is het 56%.
Lang niet elke jongen dus.
De enige reden is dat het gewoonte is. Het is ooit begonnen als anti-masturbatie-maatregel. Niemand weet dat meer, maar men doet het omdat anderen het ook doen.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:12 schreef Burakius het volgende:
[..]
56% is natuurlijk , alleen maar meer dan de helft... Maar hey! blijkbaar is 56% Joods/Moslim. OF ZOU ER TOCH EEN ANDERE REDEN ZIJN.
Het heeft wel nog meer voordelen. Het is zelfs op de FP gekomen! Onderzoek het nou kom op. Ik heb je het eerste zetje gegeven. Ik wil echt mensen zoals jij aansporen te lezen en je feiten goed te krijgen.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:11 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Zelfs al zou het hygiënischer zijn (hetgeen niet het geval is tenzij je je lul nooit wast), dan nog is dat totaal geen rechtvaardiging.
Nogmaals, beantwoord de vraag: mag ik bij mijn kind een vingertop of oorlel afsnijden als ik dat belangrijk acht in het kader van zijn of haar opvoeding?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |