Echte klacht, de horeca moet niet janken! Met die hoge prijzen voor bier en wijn en drisdrank, vaak postmix!quote:Horecaomzet lager, prijzen hoger
- door Redactie op 27-05-2010 @ 11:16
De omzet van de horeca was in het eerste kwartaal van 2010 bijna 6 procent lager dan in dezelfde periode een jaar geleden, maakt het Centraal Bureau voor de Statistiek donderdag bekend. De prijzen stegen met 2 procent en het omzetvolume kwam 7,6 procent lager uit, blijkt uit de CBS-cijfers.
Voor het eerst daalde in het eerste kwartaal ook de omzet van cafetaria's op jaarbasis en wel met 3 procent, waar over heel 2009 nog een stijging van 1,4 procent werd gerealiseerd.
Bij restaurants daalde de omzet in het eerste kwartaal op jaarbasis met 7,4 procent tegen een daling van 4,8 procent over heel 2009 en bij de hotels nam de omzetdaling af tot 4,4 procent tegen een daling van 8,8 procent over heel 2009.
Bij de cafés daalde de eerstekwartaalomzet met 7,3 procent tegen een daling van 7,5 procent over het volledige jaar 2009.
Preciesquote:Op donderdag 27 mei 2010 11:52 schreef RegularExpression het volgende:
"You wouldn't download a beer!"
je hebt wel gelijk in deze...quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:54 schreef kwiwi het volgende:
[..]
De TT is een uitermate goede samenvatting hoor
Interessante conclusie trek jijquote:Op donderdag 27 mei 2010 11:51 schreef Stefan het volgende:
De horeca gaat ten onder aan thuisdrinkers
"Want een pul bier van een halve liter downloaden gaat ECHT niet snel op een 56KB verbinding."quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:52 schreef RegularExpression het volgende:
Dat geloof ik zeker, de gemeentes liggen dwars maar koimen wel na raadsvergadering in je kroeg. Maar goed, 2,30/2,40 voor een biertje vind ik ook bizar.quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:01 schreef Jerruh het volgende:
ik heb al teveel gezien hier dat ik stellig durf te beweren dat e gemeente sowieso niet de beste vriend is van de horeca... Behalve als ze weer eens een afscheidsborrel in je zaak hebben en ze denken drank voor goedkoper te kunnen scoren...
Daarom moet je glasvezel pakken, daar gaat het bier met de glazen tegelijk doorquote:Op donderdag 27 mei 2010 12:02 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
"Want een pul bier van een halve liter downloaden gaat ECHT niet snel op een 56KB verbinding."
Jij komt zeker weer aan met Bavaria ofzoquote:
Grolsch.quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:04 schreef Stefan het volgende:
[..]
Jij komt zeker weer aan met Bavaria ofzo
quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:51 schreef Stefan het volgende:
Thuisdrinken is voor horeca zelfde als downloaden films. Ze hebben steeds minder omzet en dat is de schuld van de thuisdrinkers. Oke, je hebt voor 10 euro een krat bier van een goed merk, heineken ofzo, en maar vier vaasjes tapbier. Maar moet de horeca er onder lijden? Schande. De horeca gaat ten onder aan thuisdrinkers
[..]
Echte klacht, de horeca moet niet janken!
En je verandert je naam naar Tim Kruik?quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:05 schreef Roflpantoffel het volgende:
Einz, ik begin mijn eigen stichting. Stichting Lever.
quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:07 schreef Stefan het volgende:
[..]
En je verandert je naam naar Tim Kruik?
Waarom gaat de horeca geen taps verhuren voor in de zuipketen? Kunnen ze ook centen aan verdienenquote:Op donderdag 27 mei 2010 12:07 schreef TwisterNederland het volgende:
Horeca Nederland verhoogt/versnelt nu zeker de aanpak van de zuipketen
Bij elk artikel erover komt Horeca NL de hoek om zeilen, denken dat ze dan bij hun gaan drinken zeker?
Omdat de horeca er dan niks op verdient, bier komt van de brouwerij.quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:08 schreef Dumpiej het volgende:
[..]
Waarom gaat de horeca geen taps verhuren voor in de zuipketen? Kunnen ze ook centen aan verdienen
Vorig jaar werden de prijzen door onze brouwer verhoogd en we hebben serieus voor onze klaten zolang mogelijk de prijs niet veranderd, maar we hebben toch moeten toegeven. het is niet alleen drank dat je inkoopt en verkoopt: gas water en licht is een grote kostenpost (wat wil je met al die koelingen en verlichting in een cafe), personeel, verlichting (als er meer dan 50 pars en movingheads in je zaak hangen gaat er wel eens iets stuk), geluid (installaties, boxen etc), aankleding en vervanging ervan als het weer eens gesloopt wordt door mensen, bijhouden van glaswerk (want denk je nou echt dat mensen tegenwoordig nog hun glas gewoon op een tafel zetten als het leeg is?) schoonmakers, toiletspullen (elke week wordt er wel een wc-bril afgesloopt), boetes omdat ze een persoon binnen hebben zien roken (terwijl die persoon daarna eruit werd gezet om te laten zien dat je niet mag roken, maar dat zien die controleurs dan ineens niet), vergunning voor avond, vergunning voor terras, boete voor geluidsoverlast terwijl de meter gewoon het geschikte aantal DB's aangaf, maar goed, de controleur vond het uiteindelijk overlast, want je kon het 30 meter verderop nog horen.... etc etc....quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:04 schreef Stefan het volgende:
[..]
Dat geloof ik zeker, de gemeentes liggen dwars maar koimen wel na raadsvergadering in je kroeg. Maar goed, 2,30/2,40 voor een biertje vind ik ook bizar.
Dat je nog even wat bitterballen in de frituur gooit voordat je naar de cafetaria gaat, omdat het daar zo duur is.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:57 schreef Pharkus het volgende:
Net alsof mensen gaan indrinken voor ze naar een cafetaria, restaurant of mcdonalds gaan.
Ja, dat snap ik allemaal. Maar ik vind het niet zo gek als mensen dan toch liever thuis mensen uitnodigen. Maar het probleem is landelijk, in Leiden blijven kroegen ook leeg, ook op zaterdag!quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:11 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Vorig jaar werden de prijzen door onze brouwer verhoogd en we hebben serieus voor onze klaten zolang mogelijk de prijs niet veranderd, maar we hebben toch moeten toegeven. het is niet alleen drank dat je inkoopt en verkoopt: gas water en licht is een grote kostenpost (wat wil je met al die koelingen en verlichting in een cafe), personeel, verlichting (als er meer dan 50 pars en movingheads in je zaak hangen gaat er wel eens iets stuk), geluid (installaties, boxen etc), aankleding en vervanging ervan als het weer eens gesloopt wordt door mensen, bijhouden van glaswerk (want denk je nou echt dat mensen tegenwoordig nog hun glas gewoon op een tafel zetten als het leeg is?) schoonmakers, toiletspullen (elke week wordt er wel een wc-bril afgesloopt), boetes omdat ze een persoon binnen hebben zien roken (terwijl die persoon daarna eruit werd gezet om te laten zien dat je niet mag roken, maar dat zien die controleurs dan ineens niet), vergunning voor avond, vergunning voor terras, boete voor geluidsoverlast terwijl de meter gewoon het geschikte aantal DB's aangaf, maar goed, de controleur vond het uiteindelijk overlast, want je kon het 30 meter verderop nog horen.... etc etc....
verhuren van.. zal ik de definitie van huren even uitleggen of denk je het al te snappenquote:Op donderdag 27 mei 2010 12:09 schreef Stefan het volgende:
[..]
Omdat de horeca er dan niks op verdient, bier komt van de brouwerij.
Zodat je per verkochte consumptie het een beetje goed maakt misschien?quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:19 schreef Pharkus het volgende:
Wel de prijzen met 2% omhoog doen, terwijl je omzet daalt.
Natuurlijk snap ik het ook :0. Ik ageer dan ook tegen diegenen die denken dat het allemaal zo gemakkelijk verdienen is door de prijzen omhoog te doen terwijl het vaak bittere noodzaak is... die denken dat het allemaal zo gemakkelijk is door alles goedkoper te maken...quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:19 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik allemaal. Maar ik vind het niet zo gek als mensen dan toch liever thuis mensen uitnodigen. Maar het probleem is landelijk, in Leiden blijven kroegen ook leeg, ook op zaterdag!
Waarom zouden kroegen hun tap verhuren? En het bier dat erbij moet. Hoeveel moeten ze vragen per glas bier om winst te maken? Terwijl een thuiskeet bedoelt is voor GOEDKOOP bier, dus inkoopsprijs plus en kwartje ofzo.quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:20 schreef Dumpiej het volgende:
[..]
verhuren van.. zal ik de definitie van huren even uitleggen of denk je het al te snappen
Maar ze verkopen minder, je kan ook je marge omlaag doen en hopen op meer omzet.quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:21 schreef Fha het volgende:
[..]
Zodat je per verkochte consumptie het een beetje goed maakt misschien?
Die conclusie (Van KHN?) lees ik niet in je stuk?quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:51 schreef Stefan het volgende:
Thuisdrinken is voor horeca zelfde als downloaden films. Ze hebben steeds minder omzet en dat is de schuld van de thuisdrinkers.
al die verplaatsbare barretjes die je in de horeca ziet, zijn gehuurd van de brouwer... je kan ze zelf kopen maar dat levert voor een horecaonderneming echt niks op. denk je dat een zuipkeet nou echt nog eens dingen gaat huren van een horecabedrijf terwijl het wezen van een zuipkeet is om zo goedkoop mogelijk jezelf naar de klote te helpen?quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:20 schreef Dumpiej het volgende:
[..]
verhuren van.. zal ik de definitie van huren even uitleggen of denk je het al te snappen
Nouja, massa is kassa.quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:22 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Natuurlijk snap ik het ook :0. Ik ageer dan ook tegen diegenen die denken dat het allemaal zo gemakkelijk verdienen is door de prijzen omhoog te doen terwijl het vaak bittere noodzaak is... die denken dat het allemaal zo gemakkelijk is door alles goedkoper te maken...
Nee, het is ook satrire, de echte klacht staat onder de quotequote:Op donderdag 27 mei 2010 12:23 schreef Copycat het volgende:
[..]
Die conclusie (Van KHN?) lees ik niet in je stuk?
Nee, Brabanders lachen alleen om Buutreednersquote:Op donderdag 27 mei 2010 12:26 schreef Copycat het volgende:
Oh, sorry ... ik ben niet zo bekend met deze vorm van satrire.
En om humor.quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:27 schreef Stefan het volgende:
Nee, Brabanders lachen alleen om Buutreedners
Wat denk je. Ze zijn bang dat ze een euro minder winst makenquote:Op donderdag 27 mei 2010 12:27 schreef TwisterNederland het volgende:
waarom jaagt Horeca Nederland zo op zogenoemde zuipketen??
Denken ze dat ze er wat mee winnen?
Niet dat ik er naartoe ga, maar gewoon omdat ik vind dat ze er niks mee te maken hebben.
dat is het punt momenteel: er is niet meer de luxe om te kunnen denken dat je 100 bier voor 1,50 verkoopt. ten eerste omdat door alle kosten de marge al heel klein is en ten tweede omdat er gewoonweg minder mensen aan het stappen zijn. je kan het wel oplossen met acties en happy hours maar hier in eindhoven is dat al een teken van laatste wanhoop te noemen, omdat op die acties altijd bijgelegd moet worden. laat ik het zo zeggen: van de kosten is 30% vaak inkoop, de rest is vaste lasten zoals huur, vergunningen, gas water licht, buma stemra, personeel, reparaties etc. op die 30% inkoop zit niet denderend veel marge wat veroorzaakt wordt door bijv. spil, wat personeel zelf drinkt, drank over datum (ja dat kan), breuk etc. door op die laatste dingen te letten hebben we een jaar lang bier voor 2.00 of 2.20 kunnen verkopen, maar uiteindelijk, als alles duurder wordt, heeft dat ook geen nut meer.quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:24 schreef Stefan het volgende:
[..]
Nouja, massa is kassa.
Wil je 100 keer een biertje verkopen voor 1,50 of 50 keer een biertje voor 2,50?
In de kroeg waar ik kom trekken ze alleen nog publiek als ze een bandje porgrammeren. Anders is het gewoon in het weekend stil. Verder hebben ze wel wat aanloop bij pokertoernooitjes maar die mensen (wij dus) genereren amper omzet. Ik heb drankrekeningen van zo'n euro of zes tegenwoordig, een jaar geleden was dat nog 30 euro. En dan ben ik er van half negen tot drie!quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:31 schreef Jerruh het volgende:
[..]
dat is het punt momenteel: er is niet meer de luxe om te kunnen denken dat je 100 bier voor 1,50 verkoopt. ten eerste omdat door alle kosten de marge al heel klein is en ten tweede omdat er gewoonweg minder mensen aan het stappen zijn.
bijvoorbeeldquote:Op donderdag 27 mei 2010 12:35 schreef Stefan het volgende:
[..]
In de kroeg waar ik kom trekken ze alleen nog publiek als ze een bandje porgrammeren. Anders is het gewoon in het weekend stil. Verder hebben ze wel wat aanloop bij pokertoernooitjes maar die mensen (wij dus) genereren amper omzet. Ik heb drankrekeningen van zo'n euro of zes tegenwoordig, een jaar geleden was dat nog 30 euro. En dan ben ik er van half negen tot drie!
Ik heb het idee, en dat is nergens op gebaseerd, dat feestcafés het beste doen tegenwoordig.quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:39 schreef Jerruh het volgende:
[..]
bijvoorbeeld. wij hebben trouwens weinig te klagen hoor, omdat we dankzij het opbouwen van een naam wel altijd zat mensen binnen hebben, maar daarvoor moeten we toch blijven knokkken om dat zo te houden.
Heb je een eigen huis? Egoist!quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:44 schreef trovey het volgende:
Dus als ik dit doortrek naar de andere horeca dan ben ik ook asociaal bezig als ik thuis een warme maaltijd kook want ik zou de restaurants/eetcafe's etc. moeten ondersteunen door daar te gaan eten.
De hotels zitten vol hier in de stad dus ik moest wel.quote:
Kamer delen en gewoon het volle pond betalen is dan natuurlijk de volgende stapquote:Op donderdag 27 mei 2010 12:58 schreef trovey het volgende:
[..]
De hotels zitten vol hier in de stad dus ik moest wel.
Zet dan meteen 10 bedden neer....sommige uitbaters doen dat al.quote:Op donderdag 27 mei 2010 13:01 schreef Fha het volgende:
[..]
Kamer delen en gewoon het volle pond betalen is dan natuurlijk de volgende stap
jaquote:Op donderdag 27 mei 2010 13:34 schreef EINZ het volgende:
En thuis seks hebben is hetzelfde als een hoer downloaden? Of hoe zit dat?
quote:Op donderdag 27 mei 2010 13:34 schreef EINZ het volgende:
Nee, ik wil helemaal geen bier drinken, ik wil gewoon een vol glas vodka krijgen als ik 10 euro betaalquote:Op donderdag 27 mei 2010 11:53 schreef Stefan het volgende:
Plus wil je bier drinken uit een crappy beker terwijl je in de kroeg een mooi schoongespoeld glas krijgt?
Nee, ze klagen alleen over jou.quote:
Valse concurrentie, relaties verbieden!quote:Op donderdag 27 mei 2010 13:34 schreef EINZ het volgende:
Alleen de hoeren?quote:
Ik las tringkut...quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:53 schreef flexoo het volgende:
whahahaha www.trinkgut.de voor het allergoedkoopste bier
TS heeft verstand van bierquote:Op donderdag 27 mei 2010 11:51 schreef Stefan het volgende:
Thuisdrinken is voor horeca zelfde als downloaden films. Ze hebben steeds minder omzet en dat is de schuld van de thuisdrinkers. Oke, je hebt voor 10 euro een krat bier van een goed merk, heineken ofzo, en maar vier vaasjes tapbier. Maar moet de horeca er onder lijden? Schande. De horeca gaat ten onder aan thuisdrinkers
[..]
Echte klacht, de horeca moet niet janken! Met die hoge prijzen voor bier en wijn en drisdrank, vaak postmix!
Zeker weten welquote:Op donderdag 27 mei 2010 11:52 schreef RegularExpression het volgende:
Fuck you I would if I Couldquote:Op donderdag 27 mei 2010 11:52 schreef RegularExpression het volgende:
sawatte?quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:26 schreef Copycat het volgende:
Oh, sorry ... ik ben niet zo bekend met deze vorm van satrire.
Thuis mensen uitnodigen, kwaliteitsbier en wijn inslaan en eigen muziek! Thuiskroegquote:Op donderdag 27 mei 2010 22:30 schreef Drinky het volgende:
Vind het niet gek dat men thuis indrinkt met die woekerprijzen van tegenwoordig. Ze vragen 2 euro voor een glaasje cola en dan durven ze te beweren dat ze er aan onderdoor gaan?
Hier stopte ik met lezen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:51 schreef Stefan het volgende:
Oke, je hebt voor 10 euro een krat bier van een goed merk, heineken ofzo,
quote:
Hangt er natuurlijk vanaf wat voor kroeg je gaat.quote:Op donderdag 27 mei 2010 22:41 schreef _Qmars_ het volgende:
[..]
Thuis mensen uitnodigen, kwaliteitsbier en wijn inslaan en eigen muziek! Thuiskroeg
Waarom 2,20 betalen voor een cola op een terras? Je hebt toch geen privacy (zit veel te dicht op elkaar), het is niet boeiend en zon heb ik ook op mijn dakterras. Wat is de meerwaarde van de horeca dan nog voor mij? Andere mensen ontmoeten? Die spreek je toch maar weinig, of het is een bezopen gesprekje van 1 minuut.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |