abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 mei 2010 @ 21:58:07 #1
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_81893871
HET GROTE VRACHTWAGENCHAUFFEURSTOPIC

Waar we fantaseren over trucks met neuzen,

wel eens kort door de bocht gaan,

en de trailer een andere route verzint dan de trekker,

en we uiteraard niet vies zijn van wat tierelantijntjes aan de vrachtwagen:

Kortom, voor alles wat je als chauffeur bezig houdt:

Van rijtijdenleed

tot lading die gleed:

Game on

Vorige topics:
1: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurs topic
2: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurs topic Deel 2
3: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurstopic # 3
4: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurstopic deel #4
5: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurstopic deel #5
6: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurstopic Deel 6
7: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurstopic Deel 7
8: [CENTRAAL] Vrachtwagenchauffeurstopic *Deeltje 8*
9: [Centraal]Vrachtwagenchauffeurstopic *Deeltje 9*
10: [centraal] Vrachtwagenchauffeurstopic *deel 10*
11: [centraal] Vrachtwagenchauffeurstopic *deel 11*
12: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurstopic *deel 12*

Deze OP is hier te vinden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 22:00:27 #2
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_81894098
Dit had ik al laatste gepost :

Dikke vrachten, korte nachten
pi_81894466
zitten die verstralers lelijk joh

ondergrille ligt er ook lekker uit

[ Bericht 35% gewijzigd door motaro op 25-05-2010 22:18:30 ]
pi_81895030
tvp
Doet maar wat..
  dinsdag 25 mei 2010 @ 22:18:59 #5
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_81895926
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 22:10 schreef Redbaron het volgende:
tvp
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_81897628
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 22:10 schreef Redbaron het volgende:
tvp
pi_81899719
Als je dit kunt lezen staat je monitor ondersteboven.

pi_81906536
bah weer een dag pendel voor de boeg, ergste is gewoon dat het maar 3.5km verderop is
Doet maar wat..
pi_81923232
Hoi
FH 420 eev Globetrotter XL
pi_81941846
Glasbak: dat werk ja

Redbaron: ooit, lang geleden, ben ik ook zo begonnen. Pendelen tussen de fabriek en een vrieshuis een half uurtje tuffen verderop. Daar had ik op een gegeven moment zo schoon genoeg van dat ik besloot om beide partijen maar eens zenuwwappig te maken. Dat werk werd per uur betaald, dus wij kregen de mededeling vooral niet te hard te lopen. Nou, mooi wel dus. Met de vlam in de pijp, en gaan met die banaan. Blokpallets met 2 tegelijk in de auto knallen met een lange meerijpompwagen, en de koets vol binnen 5 minuten. Dat ze verdomme aan het werk moesten.
Nou, dat ging 2 dagen zo, en toen kreeg ik ander werk. Dat ging zo:
> En, wat moet ik doen morgen?
< Eh, jah, we wilden je eigenlijk nog een dagje laten pendelen maar dat kun je te goed hoor ik
> Oh, hoe dat zo?
> Ja ze kregen een beetje het heen-en-weer van je, ze konden er niet tegen werken ofzo
< Oh, jah, nou, ik heb niks bijzonders gedaan hoor, dat ze het maar bij zichzelf zoeken
> Mjah dat vermoeden had ik al, stelletje lamzakken daar... Nouja, goed, morgen blablabla

Zo, en mijn probleem was opgelost
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_81942338
Glasbak: op die site staan nog meer knappe staaltjes pakwerk.

In de categorie 'vol-is-vol-dus-ken-nog-wel-un-bietje-voller':

pi_81946118
Bartholomeus: Ik heb Flex al gebeld dat ze uit mogen kijken naar een ander slachtoffer voor dit werk.
als ik dit 3 weken moet doen word ik gek. Het is maar een goede 5minuten rijden van mekaar af.
Ik maak maar 30km op een dag
Doet maar wat..
pi_81946775
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 22:23 schreef Redbaron het volgende:
Bartholomeus: Ik heb Flex al gebeld dat ze uit mogen kijken naar een ander slachtoffer voor dit werk.
als ik dit 3 weken moet doen word ik gek. Het is maar een goede 5minuten rijden van mekaar af.
Ik maak maar 30km op een dag
Ik kwam toch zeker nog aan, mwah, 160km ofzo?

Maar erg inspirerend is zulk werk niet nee
  woensdag 26 mei 2010 @ 22:44:31 #14
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_81947592
Ik heb anderhalf jaar rondjes gereden op de hoogovens.. In een 8x8 kipper.. 60 vrachtjes in 12 uur tijd van A naar B. Meestal met een ploegje van 4 a 5 auto's..
pi_81948613
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 22:44 schreef glasbak het volgende:
Ik heb anderhalf jaar rondjes gereden op de hoogovens.. In een 8x8 kipper.. 60 vrachtjes in 12 uur tijd van A naar B. Meestal met een ploegje van 4 a 5 auto's..
Jah, maar dan heb je steeds een vast ploegje waarmee je over het terrein crosst daar. Mooi beetje ouwehoeren over de bak enzo, samen koffie drinken. Als je het niet van de uitdaging moet hebben, dan wel van de gezelligheid. En in je eentje een beetje 3,5km enkele reis op en neer klooien is dan natuurlijk geen van beide
  vrijdag 28 mei 2010 @ 22:45:59 #16
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_82044108

Dit soort effecten krijg je dus als je mensen hebt die naar rechts willen invoegen als ze naast je aanhanger rijden..

[ Bericht 5% gewijzigd door glasbak op 29-05-2010 22:47:51 ]
  vrijdag 28 mei 2010 @ 23:21:38 #17
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_82045776
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 22:59 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Jah, maar dan heb je steeds een vast ploegje waarmee je over het terrein crosst daar. Mooi beetje ouwehoeren over de bak enzo, samen koffie drinken. Als je het niet van de uitdaging moet hebben, dan wel van de gezelligheid. En in je eentje een beetje 3,5km enkele reis op en neer klooien is dan natuurlijk geen van beide
Ik ga maandag aan zo'n soort baantje beginnen; eindelijk weer aan de slag

Op Maasvlakte II schijnen ze wat aparte prefab elementen (ik denk voor kademuren ofzo) te moeten gaan verrijden, daar is een speciaal voertuig voor gebouwd en daar moet ik op gaan rijden..
Maandag om 06.00 melden in Oostvoorne voor 2 dagen cursus/inwerken; eens kijken of het wat is

Diesel en bagger, dat móet bijna wel leuk zijn

Foto's volgen uiteraard
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_82045864
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 23:21 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik ga maandag aan zo'n soort baantje beginnen; eindelijk weer aan de slag

Op Maasvlakte II schijnen ze wat aparte prefab elementen (ik denk voor kademuren ofzo) te moeten gaan verrijden, daar is een speciaal voertuig voor gebouwd en daar moet ik op gaan rijden..
Maandag om 06.00 melden in Oostvoorne voor 2 dagen cursus/inwerken; eens kijken of het wat is

Diesel en bagger, dat móet bijna wel leuk zijn

Foto's volgen uiteraard
feli, klinkt gaaf! ben benieuwd
  vrijdag 28 mei 2010 @ 23:28:51 #19
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_82046183
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 23:23 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

feli, klinkt gaaf! ben benieuwd
Tnx

We gaan het zien..het is wel een stelletje centenpikkers heb ik al door
Morgenochtend ga ik tekenen en de laatste dingetjes bespreken, en maandag gaan we eens kijken wat daar te beleven valt
pi_82048675
Mooi wark SD
Maak er wat van
Doet maar wat..
pi_82054516
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 22:45 schreef glasbak het volgende:
[ afbeelding ]

Dit soort effecten krijg je dus als je mensen hebt die naar rechts willen invoegen als ze naast je aanhanger rijden..
Dus... hij zag je aanhanger niet of wat?

SD: gefeliciteerd!
  zaterdag 29 mei 2010 @ 11:43:06 #22
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_82056051
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 10:17 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Dus... hij zag je aanhanger niet of wat?

SD: gefeliciteerd!
Zij (!) probeerde mij vlak voor een wegversmalling nog 'even' in te halen wat dus niet lukte Ze remde op zich wel redelijk op tijd af en dacht waarschijnlijk achter mijn motorwagen in te kunnen voegen. Maar ja. Daar zat dus nog een brokje aanhangwagen achter
  zaterdag 29 mei 2010 @ 13:19:52 #23
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_82058326
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 11:43 schreef glasbak het volgende:

[..]

Zij (!) probeerde mij vlak voor een wegversmalling nog 'even' in te halen wat dus niet lukte Ze remde op zich wel redelijk op tijd af en dacht waarschijnlijk achter mijn motorwagen in te kunnen voegen. Maar ja. Daar zat dus nog een brokje aanhangwagen achter
De stomme twut

Ik háát die 'net-voor-het-verdrijvingsvlak-kamikazeakties'
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SD heeft zojuist de papiertjes getekend; en is nu dus officieel weer schatkist vúller ipv schatkist legert
  zaterdag 29 mei 2010 @ 14:25:04 #24
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_82060300
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 13:19 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

De stomme twut

Ik háát die 'net-voor-het-verdrijvingsvlak-kamikazeakties'
SPOILER
Ik dus ook en ik heb me enige tijd geleden voorgenomen om niet meer te remmen voor dat soort idioten met bovenstaande als gevolg...
quote:
SD heeft zojuist de papiertjes getekend; en is nu dus officieel weer schatkist vúller ipv schatkist legert
Gefeliciteerd!

Wanneer kunnen we de eerste actiefoto's verwachten?
pi_82066931

Merk en type: Colani (op basis DAF)
Eigenaar: A und J event GmbH
Land van herkomst: Duitsland
Datum: 20 april 2010
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen op Bauma 2010
pi_82073928
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 14:25 schreef glasbak het volgende:

[..]

Ik dus ook en ik heb me enige tijd geleden voorgenomen om niet meer te remmen voor dat soort idioten met bovenstaande als gevolg...

Altijd lachen met een solo motorwagen die leeg is, en dan een beetje grof schakelen Hij vol op het gas, jij ook, en dan met je vrachtwagen de eerste de beste sjonniegolf d'r uit jassen

Ik rem er ook niet voor dat soort idioten, ze werken zichzelf in de problemen dus ze zien zich maar te redden ook. Zo is er ooit al eens een met z'n linker wielen in volle vaart over de vluchtheuvel heen geklapt. Kon me niet aan de indruk onttrekken dat er daarna een vrolijke slinger in beide linker wielen zat

En de gein is: bij de eerstvolgende rotonde of het eerstvolgende stoplicht sta je er weer achter, zijn ze nog 0,0 opgeschoten. Heb er ooit eens één he-le-maal gek gemaakt, zij ging precies daarheen waar ik ook heen moest, en bij iedere gelegenheid stond ik er weer achter, wel een kilometer of 10 lang. Nou, da's dus bij iedere gelegenheid met de lampen knipperen en als te lang duurde een beetje toeteren. Jah, zij had toch zo'n haast? Waarom reed ze me dan steeds in de weg?
  zaterdag 29 mei 2010 @ 22:19:14 #27
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_82078140
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 21:09 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Altijd lachen met een solo motorwagen die leeg is, en dan een beetje grof schakelen Hij vol op het gas, jij ook, en dan met je vrachtwagen de eerste de beste sjonniegolf d'r uit jassen

Ik rem er ook niet voor dat soort idioten, ze werken zichzelf in de problemen dus ze zien zich maar te redden ook. Zo is er ooit al eens een met z'n linker wielen in volle vaart over de vluchtheuvel heen geklapt. Kon me niet aan de indruk onttrekken dat er daarna een vrolijke slinger in beide linker wielen zat

En de gein is: bij de eerstvolgende rotonde of het eerstvolgende stoplicht sta je er weer achter, zijn ze nog 0,0 opgeschoten. Heb er ooit eens één he-le-maal gek gemaakt, zij ging precies daarheen waar ik ook heen moest, en bij iedere gelegenheid stond ik er weer achter, wel een kilometer of 10 lang. Nou, da's dus bij iedere gelegenheid met de lampen knipperen en als te lang duurde een beetje toeteren. Jah, zij had toch zo'n haast? Waarom reed ze me dan steeds in de weg?
Ja, precies.. Ik heb het zelf een keer meegemaakt dat er, terwijl we in de file reden, een meter of 70 voor het verdrijvingsvlak een auto met alle macht voor mij moest rijden. Ze (!) raakte zelfs bijna mijn bumper, zo graag wilde ze voor mij invoegen, terwijl ze makkelijk nog 10 auto's verder naar voren op kon schuiven. Maar goed.. zij wilde voor mij rijden.. en dat heeft ze geweten ook. Elke keer als we moesten stoppen kroop ik zo dicht op haar bumper dat ze bijna het gevoel had dat ik bij haar op d'r achterbank zat. Stapt ze op een gegeven moment uit en begint mij een beetje uit te voeteren omdat ik toch wel redelijk dicht op haar achterbank zat. Zegt ze "Hallo, wil je effe normaal doen? Ik heb 2 kinderen op de achterbank ja!?!?" Dan denk ik bij mezelf.. waarom wil je dan zo graag voor me rijden?
pi_82078718
Gefeliciteerd SD

Ik heb zo af en toe het idee dat mensen liever doowd gaan dan dat ze achter een vrachtwagen moeten rijden. Volgens mij komt dat omdat ze achter een vrachtwagen niks zien denk ik. NEEM DAN AFSTAND ofzow

Oh en ik heb al helemaal een hekel aan mensen die je na een rotonde snel inhalen via het verdrijvingsvlak of over de doorgetrokken streep om vervolgens 70 à 75 km/h te gaan rijden
  zaterdag 29 mei 2010 @ 22:29:41 #29
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_82078801
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 22:28 schreef Iuc het volgende:
Gefeliciteerd SD

Ik heb zo af en toe het idee dat mensen liever doowd gaan dan dat ze achter een vrachtwagen moeten rijden. Volgens mij komt dat omdat ze achter een vrachtwagen niks zien denk ik. NEEM DAN AFSTAND ofzow
Dat idee heb ik dus ook.. Ik geloof dat ik dat in een van de vorige topics al eens uitvoerig beschreven heb.. (of in een of ander truckersbashing topic..
pi_82078853
hmm. te late ninja-edit zie ik wel
pi_82078965

©2009?
  zaterdag 29 mei 2010 @ 22:42:01 #32
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_82079588
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 22:32 schreef Iuc het volgende:
[ afbeelding ]

©2009?
Goede vraag.. Eens even kijken...
  zaterdag 29 mei 2010 @ 22:48:06 #33
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_82079970
Fixed
pi_82083854
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 22:19 schreef glasbak het volgende:

[..]

Ja, precies.. Ik heb het zelf een keer meegemaakt dat er, terwijl we in de file reden, een meter of 70 voor het verdrijvingsvlak een auto met alle macht voor mij moest rijden. Ze (!) raakte zelfs bijna mijn bumper, zo graag wilde ze voor mij invoegen, terwijl ze makkelijk nog 10 auto's verder naar voren op kon schuiven. Maar goed.. zij wilde voor mij rijden.. en dat heeft ze geweten ook. Elke keer als we moesten stoppen kroop ik zo dicht op haar bumper dat ze bijna het gevoel had dat ik bij haar op d'r achterbank zat. Stapt ze op een gegeven moment uit en begint mij een beetje uit te voeteren omdat ik toch wel redelijk dicht op haar achterbank zat. Zegt ze "Hallo, wil je effe normaal doen? Ik heb 2 kinderen op de achterbank ja!?!?" Dan denk ik bij mezelf.. waarom wil je dan zo graag voor me rijden?
Als jij twee kinderen op de achterbank hebt, wat bezielt je dan in vredesnaam dat je zo idioot gaat proberen in te voegen? Hmm? Al eens over nagedacht? Nee? Dat dacht ik al!
pi_82085813
quote:

[..]

Ja, precies.. Ik heb het zelf een keer meegemaakt dat er, terwijl we in de file reden, een meter of 70 voor het verdrijvingsvlak een auto met alle macht voor mij moest rijden. Ze (!) raakte zelfs bijna mijn bumper, zo graag wilde ze voor mij invoegen, terwijl ze makkelijk nog 10 auto's verder naar voren op kon schuiven. Maar goed.. zij wilde voor mij rijden.. en dat heeft ze geweten ook. Elke keer als we moesten stoppen kroop ik zo dicht op haar bumper dat ze bijna het gevoel had dat ik bij haar op d'r achterbank zat. Stapt ze op een gegeven moment uit en begint mij een beetje uit te voeteren omdat ik toch wel redelijk dicht op haar achterbank zat.
Anders bekeken: Zij maakt een (inschattings)fout en dat geeft jou het recht om de toeren uit te halen zoals je hierboven beschrijft?
Voor iemand die als professioneel chauffeur bezig is vind ik dat behoorlijk matig eerlijk gezegd.
Je werkt iemand bewust de stress in waardoor een volgende evt. fout nog eerder zal gebeuren, is weinig sociaal.
Want dat is verkeer, een sociaal gebeuren. Je moet het met z'n allen doen en op elkaars gedrag reageren maar dan het liefst positief natuurlijk.
Je hoort fouten van anderen op te vangen, net als dat anderen fouten van jou opvangen.
Hoe zou jij het vinden als iemand je blijft pesten omdat je 1 fout maakt? En ja, iedereen maakt fouten, ook jij en ik.
quote:
Zegt ze "Hallo, wil je effe normaal doen? Ik heb 2 kinderen op de achterbank ja!?!?" Dan denk ik bij mezelf.. waarom wil je dan zo graag voor me rijden?
Heb je dat alleen maar gedacht of heb je het ook gezegd?
Of durfde je dat niet meer toen je niet meer kon intimideren met je wagen en je je met je mond moest behelpen?

No offence maar ik vind dit belachelijk gedrag.
pi_82093582
quote:
Op zondag 30 mei 2010 00:27 schreef vannelle het volgende:

[..]

Anders bekeken: Zij maakt een (inschattings)fout en dat geeft jou het recht om de toeren uit te halen zoals je hierboven beschrijft?
Voor iemand die als professioneel chauffeur bezig is vind ik dat behoorlijk matig eerlijk gezegd.
Je werkt iemand bewust de stress in waardoor een volgende evt. fout nog eerder zal gebeuren, is weinig sociaal.
Want dat is verkeer, een sociaal gebeuren. Je moet het met z'n allen doen en op elkaars gedrag reageren maar dan het liefst positief natuurlijk.
Je hoort fouten van anderen op te vangen, net als dat anderen fouten van jou opvangen.
Hoe zou jij het vinden als iemand je blijft pesten omdat je 1 fout maakt? En ja, iedereen maakt fouten, ook jij en ik.
[..]

Heb je dat alleen maar gedacht of heb je het ook gezegd?
Of durfde je dat niet meer toen je niet meer kon intimideren met je wagen en je je met je mond moest behelpen?

No offence maar ik vind dit belachelijk gedrag.
Je hebt helemaal gelijk in je punt dat het verkeer een sociaal gebeuren is en dat we er voor moeten waken om elkaars fouten op te vangen. Punt van glasbak is alleen dat automobilisten in het algemeen de meest suïcidale toeren uithalen om toch in godsnaam maar niet achter een vrachtwagen te hoeven rijden. Dat gaat van asociaal invoegen tot afsnijden op rotondes en op het laatste moment nog voorrang nemen van links. Jij bent zelf ook chauffeur en ik ga er vanuit dat je nog talloze andere voorbeelden van dergelijke acties uit eigen ervaring kunt beschrijven.
En uiteraard moet je daar op anticiperen en reageren, maar na de twintigste keer op een dag ben je dat ook beu. De dame in kwestie (zowel in mijn verhaal als dat van glasbak) is er hierdoor wel achter gekomen dat die minstens net zo belachelijke acties van hen echt helemaal geen nut hebben gehad, en dat ze zichzelf en een ander er alleen maar onnodig mee in gevaar hebben gebracht. De volgende keer denken ze nog wel even na voor ze het weer proberen.
Het feit dat wij beroepschauffeurs zijn en dus meer ervaring op de weg hebben dan de gemiddelde automobilist maakt inderdaad dat wij wat meer kunnen en moeten anticiperen en reageren dan de eerste de beste automobilist, maar dat wil nog niet zeggen dat de automobilist maar kan doen en laten wat hij/zij wil, en dat die eikel van een vrachtwagenchauffeur het allemaal maar ff lekker oplost! Ook dat is een sociale aangelegenheid, en dat gaat zoals met alle sociale aangelegenheden twee kanten op. Wat glasbak en ik deden verdiende absoluut niet de schoonheidsprijs, maar de actie van de tegenpartij ook zeker niet.
En bekijk het van de andere kant: snijden wij automobilisten dagelijks meerdere malen opzettelijk om er maar niet achter te hoeven rijden? Welnee, want wij weten dat we daar niets mee opschieten. Het is de belachelijke actie van de automobilist die een (even zo belachelijke, dat ben ik wel met je eens) reactie van ons uitlokt.
pi_82100932
quote:
Op zondag 30 mei 2010 11:41 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk in je punt dat het verkeer een sociaal gebeuren is en dat we er voor moeten waken om elkaars fouten op te vangen. Punt van glasbak is alleen dat automobilisten in het algemeen de meest suïcidale toeren uithalen om toch in godsnaam maar niet achter een vrachtwagen te hoeven rijden. Dat gaat van asociaal invoegen tot afsnijden op rotondes en op het laatste moment nog voorrang nemen van links. Jij bent zelf ook chauffeur en ik ga er vanuit dat je nog talloze andere voorbeelden van dergelijke acties uit eigen ervaring kunt beschrijven.
Ik weet dat automobilisten knap stomme acties uit kunnen halen idd, voorbeelden zat!
En niet alleen automobilisten, ik heb zelfs meegemaakt dat ik aan wou koppelen en op het laatste moment loopt er nog iemand tussen trekker en trailer door. Hoe stom kun je zijn?
quote:
Op zondag 30 mei 2010 11:41 schreef Bartholomeus het volgende:En uiteraard moet je daar op anticiperen en reageren, maar na de twintigste keer op een dag ben je dat ook beu. De dame in kwestie (zowel in mijn verhaal als dat van glasbak) is er hierdoor wel achter gekomen dat die minstens net zo belachelijke acties van hen echt helemaal geen nut hebben gehad, en dat ze zichzelf en een ander er alleen maar onnodig mee in gevaar hebben gebracht. De volgende keer denken ze nog wel even na voor ze het weer proberen.
Tuurlijk word je dat beu maar dan komt het er op aan hoe je er mee omgaat.
In jouw geval deed je gewoon of je neus bloedde, je vervolgde gewoon je weg en die blikker kon mooi z'n eigen fout oplossen.
Glasbak daarentegen sloeg aan het treiteren en dát vind ik niet kunnen. Eigen rechter spelen in het verkeer is just not done.
Waarom niet even flink op de claxon? Dat maakt je punt al behoorlijk duidelijk lijkt mij.
quote:
Op zondag 30 mei 2010 11:41 schreef Bartholomeus het volgende:Het feit dat wij beroepschauffeurs zijn en dus meer ervaring op de weg hebben dan de gemiddelde automobilist maakt inderdaad dat wij wat meer kunnen en moeten anticiperen en reageren dan de eerste de beste automobilist, maar dat wil nog niet zeggen dat de automobilist maar kan doen en laten wat hij/zij wil, en dat die eikel van een vrachtwagenchauffeur het allemaal maar ff lekker oplost! Ook dat is een sociale aangelegenheid, en dat gaat zoals met alle sociale aangelegenheden twee kanten op. Wat glasbak en ik deden verdiende absoluut niet de schoonheidsprijs, maar de actie van de tegenpartij ook zeker niet.
Je moet sowieso beter anticiperen dan de gemiddelde automobilist gezien het feit dat we wat groter en zwaarder zijn, hoort gewoon bij het werk.
De automobilist doet echt niet alleen maar wat ie wil en wij kunnen het oplossen, nee, ze beseffen gewoon niet wat ze doen.
Geen enkel weldenkend mens riskeert bewust een aanrijding en al helemaal niet met een vrachtwagen.
Het zijn fouten die ze maken en andere weggebruikers mogen die fijn opvangen.
Kun je flink sjagga van worden, ben ik helemaal met je eens maar ga er van uit dat ze het niet bewust doen.
ff op de claxon hangen is al genoeg om ze na te laten denken.
Wat schiet je er mee op om bekant op de achterbank te gaan zitten?
Alsof die vrouw dan denkt: "Ja, ik heb hem zonet gesneden en omdat ik zo graag voor hem wil rijden, blijkbaar laat hij hierdoor merken dat hij zich ergert aan mijn gedrag."
Alsof zo'n vrouw de gedachtegang van de chauffeur begrijpt.......
Daarom zeg ik ook: ff op de claxon op het moment van hinderen om te laten weten dat ze iets fout doen, dán gaan ze nadenken. Nu was er alleen maar een asociale, irritante en levensgevaarlijke kutchauffeur in haar beleving denk ik.
quote:
Op zondag 30 mei 2010 11:41 schreef Bartholomeus het volgende:En bekijk het van de andere kant: snijden wij automobilisten dagelijks meerdere malen opzettelijk om er maar niet achter te hoeven rijden? Welnee, want wij weten dat we daar niets mee opschieten. Het is de belachelijke actie van de automobilist die een (even zo belachelijke, dat ben ik wel met je eens) reactie van ons uitlokt.
Nogmaals, het gaat niet om een asociale actie maar gewoon om een fout. Niemand zoekt bewust de confrontatie met een vrachtwagen op.
Fouten die iedereen maakt, ook de professionele chauffeurs. Ik ben echt wel eens flink gehinderd door een vrachtwagen hoor, denk bijvoorbeeld aan chauffeurs die in gaan halen vlák voor je er naast rijdt. Of je even wil remmen.........
Of de bocht lekker ruim nemen waardoor ik met de motor nog maar met moeite uit kan wijken. Die vent ben ik achterna gereden om uitleg te vragen.
"Je weet toch dat vrachtwagens die ruimte nodig hebben?" Ja, dat weet ik maar ik reed daar, dan wacht je maar even. Dat je ruimte nodig hebt is jouw probleem, moet je niet de mijne van maken.
En ja, ik dwing ook wel eens ruimte af, maar nooit zo extreem als die eikel.
  zondag 30 mei 2010 @ 15:38:39 #38
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_82102519
Had ik hier nog geen tvp?
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_82103104
vannelle: er zullen er zeker bij zijn die het zich inderdaad niet beseffen, maar jij en ik weten dat er volksstammen zijn die het juist wel heel goed beseffen, en er doelbewust vanuit gaan dat wij hun fout zullen compenseren. Bijvoorbeeld die lui die net voor het oprijden van de rotonde nog vol gas geven om er nog even voor te schieten. Je ziet ze van een afstand kijken zo van: jij laat mij nog maar even voorgaan ook al heb ik eigenlijk geen voorrang, ik geef gewoon zoveel gas dat ik je nog net voor ben. Heb zelfs 2 keer meegemaakt dat daarbij een fietser compleet over het hoofd gezien werd, en dat de auto in kwestie zo hard moest remmen dat de strepen op de weg stonden. Een van die twee fietsers had het aan z'n eigen oplettendheid te danken dat ie het overleefde, de auto kwam midden op de rotonde pas tot stilstand
Meestal rem ik dan ook gewoon laat, en dan ben ik ze dus alsnog voor, waardoor ze half stilstaan op de rotonde. En dan zie je ze kijken: shit, mislukt. Als ze gewoon normaal hadden gereden hadden ze nergens last van gehad en hadden ze ook niet half stil gestaan op de rotonde.
Ja, er zijn er hordes die domweg het inschattingsvermogen missen om in te zien waar ze mee bezig zijn, en die lui vergeef ik het ook echt wel. Het zijn de opgejaagde leaseboys en arrogante carrièrekutjes die er domweg op uit zijn, en die vergeef ik het dus niet.
pi_82103507
quote:
Op zondag 30 mei 2010 15:50 schreef Bartholomeus het volgende:
vannelle: er zullen er zeker bij zijn die het zich inderdaad niet beseffen, maar jij en ik weten dat er volksstammen zijn die het juist wel heel goed beseffen, en er doelbewust vanuit gaan dat wij hun fout zullen compenseren. Bijvoorbeeld die lui die net voor het oprijden van de rotonde nog vol gas geven om er nog even voor te schieten. Je ziet ze van een afstand kijken zo van: jij laat mij nog maar even voorgaan ook al heb ik eigenlijk geen voorrang, ik geef gewoon zoveel gas dat ik je nog net voor ben. Heb zelfs 2 keer meegemaakt dat daarbij een fietser compleet over het hoofd gezien werd, en dat de auto in kwestie zo hard moest remmen dat de strepen op de weg stonden. Een van die twee fietsers had het aan z'n eigen oplettendheid te danken dat ie het overleefde, de auto kwam midden op de rotonde pas tot stilstand
Meestal rem ik dan ook gewoon laat, en dan ben ik ze dus alsnog voor, waardoor ze half stilstaan op de rotonde. En dan zie je ze kijken: shit, mislukt. Als ze gewoon normaal hadden gereden hadden ze nergens last van gehad en hadden ze ook niet half stil gestaan op de rotonde.
Ja, er zijn er hordes die domweg het inschattingsvermogen missen om in te zien waar ze mee bezig zijn, en die lui vergeef ik het ook echt wel. Het zijn de opgejaagde leaseboys en arrogante carrièrekutjes die er domweg op uit zijn, en die vergeef ik het dus niet.
Tuurlijk zullen er ook mensen zijn die het bewust doen en die hoef je wat mij betreft idd niet te vergeven.
Maar als je blijft treiteren zoals Glasbak deed verlaag je jezelf tot het niveau waar je zelf een schijthekel aan hebt.
Voorrang nemen waar je het moet krijgen vind ik normaal. Iemand bewust treiteren/opjagen/bang maken niet.
En dat is waar ik op reageer, jij deed alsof je neus bloedde en vervolgde gewoon je weg. Hij/zij lost het zelf maar op. Prima!
Snap je wat ik bedoel?
pi_82103848
quote:
Op zondag 30 mei 2010 15:58 schreef vannelle het volgende:

[..]

Tuurlijk zullen er ook mensen zijn die het bewust doen en die hoef je wat mij betreft idd niet te vergeven.
Maar als je blijft treiteren zoals Glasbak deed verlaag je jezelf tot het niveau waar je zelf een schijthekel aan hebt.
Voorrang nemen waar je het moet krijgen vind ik normaal. Iemand bewust treiteren/opjagen/bang maken niet.
En dat is waar ik op reageer, jij deed alsof je neus bloedde en vervolgde gewoon je weg. Hij/zij lost het zelf maar op. Prima!
Snap je wat ik bedoel?
Ik snap wat je bedoelt, en ik ben het ook wel met je eens, maar ik kan de reactie van glasbak héél goed begrijpen
  zondag 30 mei 2010 @ 16:08:35 #42
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_82103930
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 14:25 schreef glasbak het volgende:

[..]

[..]

Gefeliciteerd!

Wanneer kunnen we de eerste actiefoto's verwachten?
Thanks

Foto's volgen uiteraard zodra beschikbaar

Ik hoop dat ze een Oshkosh ofzo hebben omgebouwd om mee door het zand te raggen
SPOILER
  zondag 30 mei 2010 @ 16:10:23 #43
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_82104007
quote:
Op zondag 30 mei 2010 16:06 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt, en ik ben het ook wel met je eens, maar ik kan de reactie van glasbak héél goed begrijpen
Ik ook, ik vond het met de kraan altijd geweldig om dan het hijsblok 10 cm van hun achterruit te parkeren, maar idd niet mee aan de gang blijven..na 1 of 2 keer is het wel duidelijk meestal
pi_82104267
quote:
Op zondag 30 mei 2010 16:06 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Tsja, het lijkt haast wel menselijk.
pi_82104360
quote:
Op zondag 30 mei 2010 16:16 schreef vannelle het volgende:

[..]

Tsja, het lijkt haast wel menselijk.
Onmogelijk. Vrachtwagenchauffeurs zijn monsters. Allemaaaaaaaaaaaaal
  zondag 30 mei 2010 @ 22:05:51 #46
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_82121280
Toch leuk dat ik weer een beetje een discussie op gang heb gebracht hier.

Het is natuurlijk niet zo dat ik dit soort treiteracties dagelijks uitvoer. Dit was gewoon een extreem geval waarbij ik het gewoon even heel erg zat was dat men koste wat het kost voor mij wilde gaan rijden. Zeker omdat er nog minstens 70 meter ruimte was om nog verder naar voren te gaan. Misschien dat er die dag al eerder dingen voor waren gevallen waardoor ik al op het randje van mijn limiet zat maar dat weet ik niet meer omdat het al lange tijd geleden is. Er zijn dagelijks meerdere gevallen waarbij ik denk "G*dverd*mme, moet dat nou" en op het zelfde moment denk "Ach, laat maar waaien, als hij er een harde van krijgt door mij dwars te zitten wens ik hem er veel plezier mee"

Maar ja.. Ook ik heb mijn grenzen... Zoals ieder mensch...
pi_82154387
Ik heb vandaag mijn toeter en schijnwerpers ook moeten hanteren door een domme actie van een aannemersbusjechauffeur+aanhanger.

Invoegen op de snelweg als de aanhanger nog ergens naast mijn cabine hangt. Dat scheelde niet veel kan ik je vertellen.

Maar goed, toen ik de luchthoorns activeerde schrok meneer de aannemer zodanig dat ie een ruk aan het stuur naar rechts gaf
pi_82155017
Waar rijden jullie mee?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_82157693
quote:
Op maandag 31 mei 2010 18:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waar rijden jullie mee?
MAN TGA 28-480 XXL met een GS 3 assige molenstelaanhanger. (traditionele combi)
pi_82159473
Mammoet-40

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')