SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Ik kwam toch zeker nog aan, mwah, 160km ofzo?quote:Op woensdag 26 mei 2010 22:23 schreef Redbaron het volgende:
Bartholomeus: Ik heb Flex al gebeld dat ze uit mogen kijken naar een ander slachtoffer voor dit werk.
als ik dit 3 weken moet doen word ik gek. Het is maar een goede 5minuten rijden van mekaar af.
Ik maak maar 30km op een dag![]()
Jah, maar dan heb je steeds een vast ploegje waarmee je over het terrein crosst daar. Mooi beetje ouwehoeren over de bak enzo, samen koffie drinken. Als je het niet van de uitdaging moet hebben, dan wel van de gezelligheid. En in je eentje een beetje 3,5km enkele reis op en neer klooien is dan natuurlijk geen van beidequote:Op woensdag 26 mei 2010 22:44 schreef glasbak het volgende:
Ik heb anderhalf jaar rondjes gereden op de hoogovens.. In een 8x8 kipper.. 60 vrachtjes in 12 uur tijd van A naar B. Meestal met een ploegje van 4 a 5 auto's..
Ik ga maandag aan zo'n soort baantje beginnen; eindelijk weer aan de slagquote:Op woensdag 26 mei 2010 22:59 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Jah, maar dan heb je steeds een vast ploegje waarmee je over het terrein crosst daar. Mooi beetje ouwehoeren over de bak enzo, samen koffie drinken. Als je het niet van de uitdaging moet hebben, dan wel van de gezelligheid. En in je eentje een beetje 3,5km enkele reis op en neer klooien is dan natuurlijk geen van beide
feli, klinkt gaaf! ben benieuwdquote:Op vrijdag 28 mei 2010 23:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik ga maandag aan zo'n soort baantje beginnen; eindelijk weer aan de slag![]()
Op Maasvlakte II schijnen ze wat aparte prefab elementen (ik denk voor kademuren ofzo) te moeten gaan verrijden, daar is een speciaal voertuig voor gebouwd en daar moet ik op gaan rijden..
Maandag om 06.00 melden in Oostvoorne voor 2 dagen cursus/inwerken; eens kijken of het wat is![]()
Diesel en bagger, dat móet bijna wel leuk zijn![]()
Foto's volgen uiteraard
Tnxquote:
Dus... hij zag je aanhanger niet of wat?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 22:45 schreef glasbak het volgende:
[ afbeelding ]
Dit soort effecten krijg je dus als je mensen hebt die naar rechts willen invoegen als ze naast je aanhanger rijden..
Zij (!) probeerde mij vlak voor een wegversmalling nog 'even' in te halen wat dus niet luktequote:Op zaterdag 29 mei 2010 10:17 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Dus... hij zag je aanhanger niet of wat?
SD: gefeliciteerd!
De stomme twutquote:Op zaterdag 29 mei 2010 11:43 schreef glasbak het volgende:
[..]
Zij (!) probeerde mij vlak voor een wegversmalling nog 'even' in te halen wat dus niet lukteZe remde op zich wel redelijk op tijd af en dacht waarschijnlijk achter mijn motorwagen in te kunnen voegen. Maar ja. Daar zat dus nog een brokje aanhangwagen achter
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SD heeft zojuist de papiertjes getekend; en is nu dus officieel weer schatkist vúller ipv schatkist legert
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
quote:Op zaterdag 29 mei 2010 13:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
De stomme twut
Ik háát die 'net-voor-het-verdrijvingsvlak-kamikazeakties'
Ik dus ook en ik heb me enige tijd geleden voorgenomen om niet meer te remmen voor dat soort idioten met bovenstaande als gevolg...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gefeliciteerd!quote:SD heeft zojuist de papiertjes getekend; en is nu dus officieel weer schatkist vúller ipv schatkist legert![]()
![]()
![]()
Wanneer kunnen we de eerste actiefoto's verwachten?![]()
Altijd lachen met een solo motorwagen die leeg is, en dan een beetje grof schakelenquote:Op zaterdag 29 mei 2010 14:25 schreef glasbak het volgende:
[..]
Ik dus ook en ik heb me enige tijd geleden voorgenomen om niet meer te remmen voor dat soort idioten met bovenstaande als gevolg...
Ja, precies.. Ik heb het zelf een keer meegemaakt dat er, terwijl we in de file reden, een meter of 70 voor het verdrijvingsvlak een auto met alle macht voor mij moest rijden. Ze (!) raakte zelfs bijna mijn bumper, zo graag wilde ze voor mij invoegen, terwijl ze makkelijk nog 10 auto's verder naar voren op kon schuiven. Maar goed.. zij wilde voor mij rijden.. en dat heeft ze geweten ook. Elke keer als we moesten stoppen kroop ik zo dicht op haar bumper dat ze bijna het gevoel had dat ik bij haar op d'r achterbank zat. Stapt ze op een gegeven moment uit en begint mij een beetje uit te voeteren omdat ik toch wel redelijk dicht op haar achterbank zat. Zegt ze "Hallo, wil je effe normaal doen? Ik heb 2 kinderen op de achterbank ja!?!?" Dan denk ik bij mezelf.. waarom wil je dan zo graag voor me rijden?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 21:09 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Altijd lachen met een solo motorwagen die leeg is, en dan een beetje grof schakelenHij vol op het gas, jij ook, en dan met je vrachtwagen de eerste de beste sjonniegolf d'r uit jassen
Ik rem er ook niet voor dat soort idioten, ze werken zichzelf in de problemen dus ze zien zich maar te redden ook. Zo is er ooit al eens een met z'n linker wielen in volle vaart over de vluchtheuvel heen geklapt. Kon me niet aan de indruk onttrekken dat er daarna een vrolijke slinger in beide linker wielen zat![]()
En de gein is: bij de eerstvolgende rotonde of het eerstvolgende stoplicht sta je er weer achter, zijn ze nog 0,0 opgeschoten. Heb er ooit eens één he-le-maal gek gemaakt, zij ging precies daarheen waar ik ook heen moest, en bij iedere gelegenheid stond ik er weer achter, wel een kilometer of 10 lang. Nou, da's dus bij iedere gelegenheid met de lampen knipperen en als te lang duurde een beetje toeteren. Jah, zij had toch zo'n haast? Waarom reed ze me dan steeds in de weg?
Dat idee heb ik dus ook.. Ik geloof dat ik dat in een van de vorige topics al eens uitvoerig beschreven heb.. (of in een of ander truckersbashing topic..quote:Op zaterdag 29 mei 2010 22:28 schreef Iuc het volgende:
Gefeliciteerd SD
Ik heb zo af en toe het idee dat mensen liever doowd gaan dan dat ze achter een vrachtwagen moeten rijden. Volgens mij komt dat omdat ze achter een vrachtwagen niks zien denk ik. NEEM DAN AFSTAND ofzow
Als jij twee kinderen op de achterbank hebt, wat bezielt je dan in vredesnaam dat je zo idioot gaat proberen in te voegen? Hmm? Al eens over nagedacht? Nee? Dat dacht ik al!quote:Op zaterdag 29 mei 2010 22:19 schreef glasbak het volgende:
[..]
Ja, precies.. Ik heb het zelf een keer meegemaakt dat er, terwijl we in de file reden, een meter of 70 voor het verdrijvingsvlak een auto met alle macht voor mij moest rijden. Ze (!) raakte zelfs bijna mijn bumper, zo graag wilde ze voor mij invoegen, terwijl ze makkelijk nog 10 auto's verder naar voren op kon schuiven. Maar goed.. zij wilde voor mij rijden.. en dat heeft ze geweten ook. Elke keer als we moesten stoppen kroop ik zo dicht op haar bumper dat ze bijna het gevoel had dat ik bij haar op d'r achterbank zat. Stapt ze op een gegeven moment uit en begint mij een beetje uit te voeteren omdat ik toch wel redelijk dicht op haar achterbank zat. Zegt ze "Hallo, wil je effe normaal doen? Ik heb 2 kinderen op de achterbank ja!?!?" Dan denk ik bij mezelf.. waarom wil je dan zo graag voor me rijden?
Anders bekeken: Zij maakt een (inschattings)fout en dat geeft jou het recht om de toeren uit te halen zoals je hierboven beschrijft?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 22:19 schreef glasbak het volgende:
[..]
Ja, precies.. Ik heb het zelf een keer meegemaakt dat er, terwijl we in de file reden, een meter of 70 voor het verdrijvingsvlak een auto met alle macht voor mij moest rijden. Ze (!) raakte zelfs bijna mijn bumper, zo graag wilde ze voor mij invoegen, terwijl ze makkelijk nog 10 auto's verder naar voren op kon schuiven. Maar goed.. zij wilde voor mij rijden.. en dat heeft ze geweten ook. Elke keer als we moesten stoppen kroop ik zo dicht op haar bumper dat ze bijna het gevoel had dat ik bij haar op d'r achterbank zat. Stapt ze op een gegeven moment uit en begint mij een beetje uit te voeteren omdat ik toch wel redelijk dicht op haar achterbank zat.
Heb je dat alleen maar gedacht of heb je het ook gezegd?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 22:19 schreef glasbak het volgende:
Zegt ze "Hallo, wil je effe normaal doen? Ik heb 2 kinderen op de achterbank ja!?!?" Dan denk ik bij mezelf.. waarom wil je dan zo graag voor me rijden?
Je hebt helemaal gelijk in je punt dat het verkeer een sociaal gebeuren is en dat we er voor moeten waken om elkaars fouten op te vangen. Punt van glasbak is alleen dat automobilisten in het algemeen de meest suïcidale toeren uithalen om toch in godsnaam maar niet achter een vrachtwagen te hoeven rijden. Dat gaat van asociaal invoegen tot afsnijden op rotondes en op het laatste moment nog voorrang nemen van links. Jij bent zelf ook chauffeur en ik ga er vanuit dat je nog talloze andere voorbeelden van dergelijke acties uit eigen ervaring kunt beschrijven.quote:Op zondag 30 mei 2010 00:27 schreef vannelle het volgende:
[..]
Anders bekeken: Zij maakt een (inschattings)fout en dat geeft jou het recht om de toeren uit te halen zoals je hierboven beschrijft?
Voor iemand die als professioneel chauffeur bezig is vind ik dat behoorlijk matig eerlijk gezegd.
Je werkt iemand bewust de stress in waardoor een volgende evt. fout nog eerder zal gebeuren, is weinig sociaal.
Want dat is verkeer, een sociaal gebeuren. Je moet het met z'n allen doen en op elkaars gedrag reageren maar dan het liefst positief natuurlijk.
Je hoort fouten van anderen op te vangen, net als dat anderen fouten van jou opvangen.
Hoe zou jij het vinden als iemand je blijft pesten omdat je 1 fout maakt? En ja, iedereen maakt fouten, ook jij en ik.
[..]
Heb je dat alleen maar gedacht of heb je het ook gezegd?
Of durfde je dat niet meer toen je niet meer kon intimideren met je wagen en je je met je mond moest behelpen?
No offence maar ik vind dit belachelijk gedrag.
Ik weet dat automobilisten knap stomme acties uit kunnen halen idd, voorbeelden zat!quote:Op zondag 30 mei 2010 11:41 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk in je punt dat het verkeer een sociaal gebeuren is en dat we er voor moeten waken om elkaars fouten op te vangen. Punt van glasbak is alleen dat automobilisten in het algemeen de meest suïcidale toeren uithalen om toch in godsnaam maar niet achter een vrachtwagen te hoeven rijden. Dat gaat van asociaal invoegen tot afsnijden op rotondes en op het laatste moment nog voorrang nemen van links. Jij bent zelf ook chauffeur en ik ga er vanuit dat je nog talloze andere voorbeelden van dergelijke acties uit eigen ervaring kunt beschrijven.
Tuurlijk word je dat beu maar dan komt het er op aan hoe je er mee omgaat.quote:Op zondag 30 mei 2010 11:41 schreef Bartholomeus het volgende:En uiteraard moet je daar op anticiperen en reageren, maar na de twintigste keer op een dag ben je dat ook beu. De dame in kwestie (zowel in mijn verhaal als dat van glasbak) is er hierdoor wel achter gekomen dat die minstens net zo belachelijke acties van hen echt helemaal geen nut hebben gehad, en dat ze zichzelf en een ander er alleen maar onnodig mee in gevaar hebben gebracht. De volgende keer denken ze nog wel even na voor ze het weer proberen.
Je moet sowieso beter anticiperen dan de gemiddelde automobilist gezien het feit dat we wat groter en zwaarder zijn, hoort gewoon bij het werk.quote:Op zondag 30 mei 2010 11:41 schreef Bartholomeus het volgende:Het feit dat wij beroepschauffeurs zijn en dus meer ervaring op de weg hebben dan de gemiddelde automobilist maakt inderdaad dat wij wat meer kunnen en moeten anticiperen en reageren dan de eerste de beste automobilist, maar dat wil nog niet zeggen dat de automobilist maar kan doen en laten wat hij/zij wil, en dat die eikel van een vrachtwagenchauffeur het allemaal maar ff lekker oplost! Ook dat is een sociale aangelegenheid, en dat gaat zoals met alle sociale aangelegenheden twee kanten op. Wat glasbak en ik deden verdiende absoluut niet de schoonheidsprijs, maar de actie van de tegenpartij ook zeker niet.
Nogmaals, het gaat niet om een asociale actie maar gewoon om een fout. Niemand zoekt bewust de confrontatie met een vrachtwagen op.quote:Op zondag 30 mei 2010 11:41 schreef Bartholomeus het volgende:En bekijk het van de andere kant: snijden wij automobilisten dagelijks meerdere malen opzettelijk om er maar niet achter te hoeven rijden? Welnee, want wij weten dat we daar niets mee opschieten. Het is de belachelijke actie van de automobilist die een (even zo belachelijke, dat ben ik wel met je eens) reactie van ons uitlokt.
Tuurlijk zullen er ook mensen zijn die het bewust doen en die hoef je wat mij betreft idd niet te vergeven.quote:Op zondag 30 mei 2010 15:50 schreef Bartholomeus het volgende:
vannelle: er zullen er zeker bij zijn die het zich inderdaad niet beseffen, maar jij en ik weten dat er volksstammen zijn die het juist wel heel goed beseffen, en er doelbewust vanuit gaan dat wij hun fout zullen compenseren. Bijvoorbeeld die lui die net voor het oprijden van de rotonde nog vol gas geven om er nog even voor te schieten. Je ziet ze van een afstand kijken zo van: jij laat mij nog maar even voorgaan ook al heb ik eigenlijk geen voorrang, ik geef gewoon zoveel gas dat ik je nog net voor ben. Heb zelfs 2 keer meegemaakt dat daarbij een fietser compleet over het hoofd gezien werd, en dat de auto in kwestie zo hard moest remmen dat de strepen op de weg stonden. Een van die twee fietsers had het aan z'n eigen oplettendheid te danken dat ie het overleefde, de auto kwam midden op de rotonde pas tot stilstand
Meestal rem ik dan ook gewoon laat, en dan ben ik ze dus alsnog voor, waardoor ze half stilstaan op de rotonde. En dan zie je ze kijken: shit, mislukt. Als ze gewoon normaal hadden gereden hadden ze nergens last van gehad en hadden ze ook niet half stil gestaan op de rotonde.
Ja, er zijn er hordes die domweg het inschattingsvermogen missen om in te zien waar ze mee bezig zijn, en die lui vergeef ik het ook echt wel. Het zijn de opgejaagde leaseboys en arrogante carrièrekutjes die er domweg op uit zijn, en die vergeef ik het dus niet.
Ik snap wat je bedoelt, en ik ben het ook wel met je eens, maar ik kan de reactie van glasbak héél goed begrijpenquote:Op zondag 30 mei 2010 15:58 schreef vannelle het volgende:
[..]
Tuurlijk zullen er ook mensen zijn die het bewust doen en die hoef je wat mij betreft idd niet te vergeven.
Maar als je blijft treiteren zoals Glasbak deed verlaag je jezelf tot het niveau waar je zelf een schijthekel aan hebt.
Voorrang nemen waar je het moet krijgen vind ik normaal. Iemand bewust treiteren/opjagen/bang maken niet.
En dat is waar ik op reageer, jij deed alsof je neus bloedde en vervolgde gewoon je weg. Hij/zij lost het zelf maar op. Prima!
Snap je wat ik bedoel?
Thanksquote:Op zaterdag 29 mei 2010 14:25 schreef glasbak het volgende:
[..]
Ik dus ook en ik heb me enige tijd geleden voorgenomen om niet meer te remmen voor dat soort idioten met bovenstaande als gevolg...
[..]
Gefeliciteerd!![]()
![]()
Wanneer kunnen we de eerste actiefoto's verwachten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Ik ook, ik vond het met de kraan altijd geweldig om dan het hijsblok 10 cm van hun achterruit te parkeren, maar idd niet mee aan de gang blijven..na 1 of 2 keer is het wel duidelijk meestalquote:Op zondag 30 mei 2010 16:06 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt, en ik ben het ook wel met je eens, maar ik kan de reactie van glasbak héél goed begrijpen
Tsja, het lijkt haast wel menselijk.quote:Op zondag 30 mei 2010 16:06 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt, en ik ben het ook wel met je eens, maar ik kan de reactie van glasbak héél goed begrijpen
Onmogelijk. Vrachtwagenchauffeurs zijn monsters. Allemaaaaaaaaaaaaalquote:
MAN TGA 28-480 XXL met een GS 3 assige molenstelaanhanger. (traditionele combi)quote:Op maandag 31 mei 2010 18:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waar rijden jullie mee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |