quote:Op maandag 24 mei 2010 20:10 schreef Bouke-p het volgende:
Wacht maar tot je in dienst zit en je nog vreemdere kamergenoten krijgtVan varianten die vinden dat HPG overgwaardeerd is en er dus niet aan mee doen tot kamergenoten die liggen te neuken terwijl jij wil slapen
Brrr.. Mensenvleesluchtdampkamersquote:Op maandag 24 mei 2010 21:22 schreef RaptoR-X het volgende:
of mensen die het niet nodig vinden om zich meer dan 1 keer in de 2 weken te douchen
Ja jezus.. als je het beter weet schrijf je een mailtje naar de moderator en verzin dan iets beters en zorg dat het veranderd wordt...quote:
leuk woord voor scrabble, maar ja....erg kut als het je overkomt. Nou word die gast vanzelf wel gedwongen door de rest om zich te douchen hoorquote:
En terecht. Niet kunnen douchen is 1 ding, maar te lui zijn om het te doen is een anderquote:Op maandag 24 mei 2010 23:43 schreef RaptoR-X het volgende:
[..]
leuk woord voor scrabble, maar ja....erg kut als het je overkomt. Nou word die gast vanzelf wel gedwongen door de rest om zich te douchen hoor
Je red met je 4 tonner te hard, 50km/h waar 30 toegestaan is. (kazerne) Op het moment dat jij bij een kruizing aankwam zag jij dat er, vanaf je linker zijde, een patrouillewagen van de KMar de weg op reed. En wow je noemt het staande houdenquote:Afgelopen week had ik bijna een opel met zuurstokstrepen onder mn 4tonner plakken op de kazerne.
Ik reed te hard, 45/50 maar das een normale snelheid op de kazerne en zeker op de weg waar ik reed. Opeens komt er van een links een kmar auto half de weg op gereden, ik remmen, zij remmen en ik weer verder. Nog voor ik tegen mn collega zei "wedden dat we staande gehouden worden" kwam de auto me voorbij en kreeg ik een stopteken.
Hoe weet jij dat de wachtmeesteres in kwestie vers uit Apeldoorn komt, ik vind dat namelijk altijd vrij bijzonder wat voor neus militairen daarvoor hebben.quote:Er komen een dikke opper en een wachtmeesteres vers uit apeldoorn op me af en de opper begint:
Je reed 40, gecombineerd met slecht uitkijken levert een hele zwakke basis voor een rijvaardigheidscursusquote:Je weet zeker wel waarom we je laten stoppen?
Nou, jullie lagen bijna onder mn wielen dus je komt vertellen dat je voortaan beter uit zal kijken en rechts voorrang geeft zoals het hoort?
Je reed VEEEEL te hard, het is dat wij goed uitkeken anders had JIJ een probleem gehad!
Nou.... IK kwam van rechts voor jullie en JULLIE hadden een stopstreep, ik denk dat het probleem bij JULLIE zou liggen. Bovendien is mijn 4tonner groter, ik zou over dat blik heen gereden zijn.
Zo is t nog ff doorgegaan en uiteindelijk was het let er voortaan op! en toen waren ze weg. Wat hadden ze me aan kunnen smeren? ja ik reed harder dan 30 maar heb gewoon glashard ontkent(neehoor, ik reed 40 op de teller (a) ) en zij zaten ook fout.
Volgens mn collega zat ik op t randje om die opper te laten ontploffen maar ik had meer t idee dat ie wist dat hij me niks kon maken.
Waar haal je dat verhaal vandaan?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 18:35 schreef Esses het volgende:
[..]
Je red met je 4 tonner te hard, 50km/h waar 30 toegestaan is. (kazerne) Op het moment dat jij bij een kruizing aankwam zag jij dat er, vanaf je linker zijde, een patrouillewagen van de KMar de weg op reed. En wow je noemt het staande houden
[..]
Hoe weet jij dat de wachtmeesteres in kwestie vers uit Apeldoorn komt, ik vind dat namelijk altijd vrij bijzonder wat voor neus militairen daarvoor hebben.
[..]
Je reed 40, gecombineerd met slecht uitkijken levert een hele zwakke basis voor een rijvaardigheidscursusWaarschijnlijk wou hij je eronder lullen en klaar. En als die opper ontplofte.. wat dan nog?
Gewoon ouderwets kringrukken of kijken wie er hoger kan komen dan het 16e tegeltje in de douche.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:56 schreef Lightning_NL het volgende:
Of dat je een kamergenoot hebt die DENKT dat jij ligt te slapen en dus vrolijk gaat zitten rukken. Aiiii...
Wauw! Mooi!quote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:47 schreef Erasmo het volgende:
De omgeving is hier toch wel zo mooi he![]()
[ afbeelding ]
Owhquote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hiero: [DEF] SC #12 Waar we druk opwerken naar het zomerverlof!
hoe is daar de wetgeving eigenlijk?quote:Op woensdag 26 mei 2010 01:42 schreef ErwinRommel het volgende:
ZO!!!!! Weer thuis heren en dames van DEF.
Lange dag geweest, en van een leerling een pistool in mijn hand gedrukt gekregen. Mooi voor de heb lol.
Nice!quote:Op woensdag 26 mei 2010 01:42 schreef ErwinRommel het volgende:
ZO!!!!! Weer thuis heren en dames van DEF.
Lange dag geweest, en van een leerling een pistool in mijn hand gedrukt gekregen. Mooi voor de heb lol.
Officieel is het verboden.quote:
Als je dat al corrupt vind sla je nog stijl achterover van hoe het in de rest van de wereld isquote:
Tja, corrupt idd wel ja.quote:
3CV????? De zgn Eend? Nee. Heeft hier ook nooit rondgereden.quote:Op woensdag 26 mei 2010 19:20 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Zeg ER, zie jij daar af en toe nog wel eens een 3CV rijden?
Hmz ok, in Argentinië zijn er nog behoorlijk wat geproduceerd die zich over het hele continent verspreid hebben, naast de eend was ook de Mehari(praktisch hetzelfde, alleen een andere koets) erg populair daar:quote:Op woensdag 26 mei 2010 19:31 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
3CV????? De zgn Eend? Nee. Heeft hier ook nooit rondgereden.
Wel zie je nog heel veel VW kevertjes rondrijden, al dan niet gepimpt. Evenals VW Combi's uit de jaren 70/80.
Net als hierquote:Op woensdag 26 mei 2010 17:50 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Officieel is het verboden.
Maar deze gast van wie ik het kreeg is een hoge pief bij de Policia Federal en die heeft er persoonlijk voor gezorgd dat ik ook nu een wapenvergunning heb. Let wel, enkel voor de gang naar de schietvereniging. Dus niet met het rondlopen met het wapen op straat, of het in de auto te hebben. Thuis moet ik dat net als in NL in 2 kluisjes bewaren. 1 kluisje met munitie en magazijn, de andere voor het wapen zelf.
Ik bedoel dus dat het hebben/dragen van wapens verboden is, mits je daarvoor een vergunning/verlof voor hebt. Hier heb je er 2, nl. dragen van vuurwapen, en het thuis beschikken over een vuurwapen. Ik heb dat laatste.quote:Op woensdag 26 mei 2010 19:58 schreef Esses het volgende:
[..]
Net als hierHier is het officieel ook verboden.
Het verlof van dragen bestaat hier ook, ligt alleen bij de overheidquote:Op woensdag 26 mei 2010 20:07 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik bedoel dus dat het hebben/dragen van wapens verboden is, mits je daarvoor een vergunning/verlof voor hebt. Hier heb je er 2, nl. dragen van vuurwapen, en het thuis beschikken over een vuurwapen. Ik heb dat laatste.
Ik ben wel happy met mijn Imbel 380 pistool. Net helemaal mooi ingevet en onderhouden.
Hier idem, maar ook bij mensen die een verhoogd veiligheids risico lopen, zoals politici, industriëlen, de wetgevende macht, of gewoon rijke personen. Maar boeren ook.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:16 schreef Esses het volgende:
[..]
Het verlof van dragen bestaat hier ook, ligt alleen bij de overheid
Daarom zeg ik, maar bij ons ligt het bij de overheidquote:Op woensdag 26 mei 2010 20:18 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hier idem, maar ook bij mensen die een verhoogd veiligheids risico lopen, zoals politici, industriëlen, de wetgevende macht, of gewoon rijke personen. Maar boeren ook.
Ik moet wachten tot 8 juni(!!!) voordat ik mijn laatste praktische examen mag gaan doen...quote:Op woensdag 26 mei 2010 23:48 schreef EllaN het volgende:
1 tentamen waarschijnlijk gefaald, 1 waarschijnlijk gehaald en nog 1 te gaan.. Ik ben er wel klaar mee!
Dus jij hebt dan ook een spannende dag?!quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:48 schreef drivehome het volgende:
17 juni.. krijg ik te horen of ik geslaagd ben
FX = simunition?quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:47 schreef cw2cu het volgende:
bijna weekend!! Nog 3 kwartiertjes
Volgende week FX munitie in oostdorp en over 3 weken 2 weken Duitsland (idd tijdens alle poulewedstrijden van NL).
Maar leuk is het wel
zo'n hele schijf erachter vind ik lelijk, maar een andere kleur schild achter het wapen vind ik gewoon strak staan..quote:Op donderdag 27 mei 2010 19:23 schreef ErwinRommel het volgende:
Wat vinden we eigenlijk van dat vodje achter het baret embleem?
Zeg nu eens eerlijk, zonder ziet er toch veel strakker uit?
Verder ook hoe sommigen hun baret over hun oren trekken![]()
Of er een bolletje van maken zodat het embleem haast half op het schedel ligt![]()
Zonder
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met
[ afbeelding ]
Hmmmm die heb ik nauwelijks gezien. (in mijn tijd dan). Beetje zoals de Britten bedoel je?quote:Op donderdag 27 mei 2010 19:25 schreef Remco026 het volgende:
Ach ik heb er geen moeite mee. Wat ik wel belachelijk vind zijn al die luchtmobielers met een zo klein mogelijke baretBij sommige is het hoofd breder als de baret
Oorspronkelijk was dit de bedoeling van de LMB Baret, maar het is hem toch niet geworden.quote:Op donderdag 27 mei 2010 19:27 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
zo'n hele schijf erachter vind ik lelijk, maar een andere kleur schild achter het wapen vind ik gewoon strak staan..
gelukkig hebben we uiteindelijk geen filtje erachter gekregen, ziet er veel minder goed uit zo. bij de marns baret staat het echter wel mooi, die bloedvlekquote:Op donderdag 27 mei 2010 19:32 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Oorspronkelijk was dit de bedoeling van de LMB Baret, maar het is hem toch niet geworden.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 27 mei 2010 19:35 schreef Rave_NL het volgende:
Dat lijkt wel erg op een marinebaret.
Heeft dat blauwe nog een betekenis?
http://www.collectie.lege(...)ategion/i006138.htmlquote:Proefmodel�van de rode baret voor de Luchtmobiele Brigade, 1992. De baretgespen zouden zonder hun gebruikelijke vilten achtergrond op de rode baretten gedragen gaan worden. Aanvankelijk was nog wel een halfronde blauwe achtergrond op de rode baret vastgenaaid (zoals bij de mariniersbaret,��die op dezelfde wijze een vaste rode achtergrond op een diepdonkerblauwe baret kent).�Voorzien van baretemblemen van het Garderegiment Grenadiers is deze proefserie wel gebruikt voor de eerste wervingscampagne van de Luchtmobiele Brigade. Het blauwe vlak is kort daarna komen te vervallen.
quote:Op donderdag 27 mei 2010 19:39 schreef viezerdt het volgende:
[..]
gelukkig hebben we uiteindelijk geen filtje erachter gekregen, ziet er veel minder goed uit zo. bij de marns baret staat het echter wel mooi, die bloedvlek
Rave, wat stelt die "bloedvlek" dan voor? Wat is de reden daarachter?quote:Op donderdag 27 mei 2010 19:43 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
komt ook dat het zo lekker fel tegen elkaar afsteekt.
Donker op fel rood op donker.
[ afbeelding ]
het is om ons af te laten steken tegen de rest van de vloot, net als de rode streep op de barratheabroek en de rode streep boven de klep van de witte pet.quote:Op donderdag 27 mei 2010 19:48 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Rave, wat stelt die "bloedvlek" dan voor? Wat is de reden daarachter?
Over dat originele idee van de LMB baret met dat blauwe achtergrondje denk ik dat dat de lucht vertegenwoordigd.
de stafgebouwen hangen vol met die oude wervingsposters, altijd wel mooi om te zienquote:Op donderdag 27 mei 2010 19:51 schreef ErwinRommel het volgende:
Dit blijf ik een mooi plaatje vinden.
[ afbeelding ]
Heik herinner die verhalen van mijn oma. Zij had altijd medelijden met de Landmachters die daar zaten in Indië. Veel minder soldij, en haast geen passagieren voor hen. Voor de KNIL soldaten (waar mijn opa deel van uitmaakte) en de Mariniers was het qua geld een relatieve luxe en konden zich meer permiteren.quote:Op donderdag 27 mei 2010 19:59 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
de stafgebouwen hangen vol met die oude wervingsposters, altijd wel mooi om te zien
Landgenooten, wordt marinier! Opleiding in Amerika, keuze uit 125 technische vakken. 125 gulden tekengeld.
Iddquote:Op donderdag 27 mei 2010 20:09 schreef Rave_NL het volgende:
werfposters zijn werfposters niet meer
[ afbeelding ]
Ja die is leuk, die houden we er in.quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:23 schreef EllaN het volgende:En ik ben een vrouw. Ik heb er verstand van..![]()
Ik volg je niet.quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:23 schreef EllaN het volgende:
Zo'n gigantische plaat is echt heel lelijk.. Zonder is veel veel mooier. Dat vind ik altijd zo lelijk bij ceremonies. Het oogt heel slordig. Die losse hoekjes.. Brrr!
En ik ben een vrouw. Ik heb er verstand van..![]()
Waar is deze baret van?quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:34 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ja die is leuk, die houden we er in.
Maar lijkt er een beetje op als of de LMB een beetje onze draagvorm heeft over genomen. Word in Nederland de voering er ook uitgehaal, het stijf plaatje op maat geknipt en de baret geschroren?
Als vergelijk onze baret
[ afbeelding ]
Vrouwen.. Stereotypes.. Modepopjesquote:
Ik was ook wild aan het googlen, maar heb het nog niet gevondenquote:
Klopt Sine_Pari,quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:34 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ja die is leuk, die houden we er in.
Maar lijkt er een beetje op als of de LMB een beetje onze draagvorm heeft over genomen. Word in Nederland de voering er ook uitgehaal, het stijf plaatje op maat geknipt en de baret geschroren?
Als vergelijk onze baret
[ afbeelding ]
Dit is een zogenaamde 'Green Beret" met daarop de flash en DUI (Distinctive Unit Insignia) van de USASOC (United States Army Special Operations Command).quote:
Ja ben geemigreerd, maar hoe wie of wat hou ik liever voor mij zelf.quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:47 schreef Remco026 het volgende:
Sine Pari, hoe komt het dat jij zo goed Nederlands schrijft? geemigreerd ofzo? en waarom dan wel?
Het was idd een geslaagd feestje, ik heb wel slechtere korpsdagen meegemaakt. En ja, zo kom je nog eens mensen tegenquote:Op donderdag 27 mei 2010 19:22 schreef Remco026 het volgende:
Gisteren korpsdagWas erg geslaagd ondanks het lage budget. Leuke band geregeld, alleen de DJ was waardeloos
Op een gegeven moment komt mijn groepscommandant naar me toe en die zegt van ja er is iemand op zoek naar je. Op zoek naar mij? wie moet er nou in godsnaam op zoek zijn naar mij? iedereen kent me
Blijkt dat AchJa op zoek was naar mij!
Gezellige vent, even met hem gepraat, biertje gedronken en zo kom je nog eens mensen tegen
Hmmm ik zag vanochtend ook al zo'n gluiperd boven mijn huis hangen.. Toch maar even in de gaten houdenquote:
Vers vlees herkennen is een gave, en dat ALLE kleding/uitrusting nog blinkt van nieuwigheid is ook wel een weggevertje zeg maar.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 18:35 schreef Esses het volgende:
[..]
Je red met je 4 tonner te hard, 50km/h waar 30 toegestaan is. (kazerne) Op het moment dat jij bij een kruizing aankwam zag jij dat er, vanaf je linker zijde, een patrouillewagen van de KMar de weg op reed. En wow je noemt het staande houden
[..]
Hoe weet jij dat de wachtmeesteres in kwestie vers uit Apeldoorn komt, ik vind dat namelijk altijd vrij bijzonder wat voor neus militairen daarvoor hebben.
[..]
Je reed 40, gecombineerd met slecht uitkijken levert een hele zwakke basis voor een rijvaardigheidscursusWaarschijnlijk wou hij je eronder lullen en klaar. En als die opper ontplofte.. wat dan nog?
Hmm... mijn kleding en uitrusting blinkt ook altijd van nieuwigheid... Ik heb niet voor niets een KPU kortingskaart... xD Maar vers vlees herkennen... okquote:Op zaterdag 29 mei 2010 20:23 schreef Bouke-p het volgende:
Weekendbreak! Ondersteuning van 471mogos, echt heel vervelend om op een kazerne(IDGO) te staan en vanuit je shelter je shifts te draaien![]()
En over een paar weken met een andere eenheid 2 weken in marnewaard, oefenvijand spelen geloof ik![]()
En afgelopen week gehoord dat mn uitzending niet doorgaatéén of andere bokkelul heeft besloten dat een andere eenheid onze uitzending krijgt
![]()
[..]
Vers vlees herkennen is een gave, en dat ALLE kleding/uitrusting nog blinkt van nieuwigheid is ook wel een weggevertje zeg maar.
en staande houden... T is dat ik in mn eigen 4tonner zat en net een paar dagen bezig geweest was met schuren en schilderen en ik er geen zin in had om dat weer te kunnen gaan doen, anders had de kmar weer een auto af kunnen schrijven denk ik![]()
lolquote:
Een foto in je fotoboek helpt ookquote:Op zondag 30 mei 2010 17:55 schreef EllaN het volgende:
[..]
Mensen denken steeds dat ik een man ben
..en dit was mijn oplossing![]()
Waar het hart vol van isquote:
Heb erover nagedacht, maar dan wil jij met me afspreken enzo.. Wordt mijn vriend weer kwaad.. Kan niet goed zijn voor de sfeer in het korps en wat niet goed is voor de sfeer in het korps, is niet goed voor de wereld. Dus ik doe het eigenlijk niet, om de wereldvrede te bevorderen. You're welcomequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |